Back To Top
Çocuklar Türkçeyi anlayamıyormuş...

Çocuklar Türkçeyi anlayamıyormuş...

 - Son Güncelleme: 26.09.2019 Perşembe 10:39
- A +

Üzücü, hem de çok üzücü bir durum değil mi?

Asıl üzücü, yakıcı ve hatta kahredici olanı olanı söyleyelim: Bu şartlarda anlamalarını beklemek!

Çocuklara ne verdik ki ne bekliyoruz?

Aile çocuktan dilini iyi bilmesini istiyor mu?

Eğitim sistemi çocuktan mükemmel Türkçe öğrenmesini istiyor mu?

Üniversite gençlerden Türkçe başarısı bekliyor mu?

Bu sorulara gerçekten “evet” diyebiliyor muyuz?

Buna karşılık, çocukların yabancı dilde öğretim veren okullarda okuması hangi ailenin çocuğunun önüne koyduğu hedef değil?

Millî Eğitim yabancı dille öğretimi her seviyede özendirmiyor mu?

Ana okuluna kadar İngilizceyi sokan bizim Milli Eğitimin bakanlığı mı, yoksa “dış mihraklar”, İngiliz-ABD makamları mı? Daha önceki bakanlardan biri icraatı arasında söyleyecek bir şey bulamamıştı da ana okullarındaki İngilizce ile övünmüştü…Bunu Millî Eğitim’in şuuraltı olarak okuyabiliriz.

Yüksek öğretimi hiç kurcalamayalım isterseniz!

Eğer kısa süre içinde değişmemişse, YÖK özel üniversitelerde yabancı dille öğretimi mecbur tutuyor! Malûm, bazı devlet üniversiteleri de yabancı dillerde öğretim veriyor. 

Diğer devlet üniversiteleri de yarışta geride kalmamak için habire İngilizce bölümleri çoğaltıyor ve YÖK yüzde yüz İngilizce öğretim yapmayan fakülte veya bölüm istemiyor! Yani bazı dersler İngilizce olsun, bazı dersler Türkçe. Böyle bir ruhsat yok. Olacaksa İngilizce olsun!

İlk öğretimde Türkçe derslerinde geçen kelimelerle ilgili araştırmalar var. Bakın çocuklar birinci sınıf ders kitabında kaç kelime hedeflenmiş. Tahmin serbest! Sakın bine varmayın, “yüzlerce” demeyin. Hatta 100 bile değil. Hepi topu 63 Kelime!

2. Sınıfta bayağı artış var, neredeyse 4 katından fazla: 266 kelime. 3. Sınıfta düşüş var: 191. 4. Sınıfta artış var ama her ne hikmetse 2. Sınıfı geçemiyor: 225 Kelime!

Ha bunlar hedeflenen kelimelermiş! Kitap metninde geçen kelimeler bu rakamların da altında imiş!

Konuyla ilgili bir araştırmada şu görüşlere yer veriliyor: “Uygar toplum esas alındığında” ilk öğretimde 2 bin (Türkiye 500), orta okulda 4 bin (bizde 2 bin), lisede 5 bin (bizde bunun yarısı!). Yaşasın yarım uygarlık!

Yarım bilgi dinden çıkarır, yarım Türkçe ne yapar?

Sonuçta ne oluyor? Konuşurken ve yazarken kuru, sun’i ve tekdüze bir anlatım!

Kendi tecrübemizi aktaralım: TYB’nin 40. Yılında çok sayıda ilmî, edebî, fikrî toplantı yaptık. Her kuşaktan ve yaştan çok sayıda öğretim üyesi, elemanı faaliyetlerimize katıldı. Bize yakın yaştakilerle otuzlu yaştakiler arasında neredeyse uçurum vardı!

Bugünün akademisyenleri az kelime ile çok büyük işler başarmak zorunda. Başarıyorlar mı? İşleyişe bakarsanız başarıyorlar. Tıkır tıkır akademik kademeleri atlıyor ve en üst dereceye çıkıyorlar! Tabii o zaman daha yukarısını taleb ediyorlar: Rektörlük!

Konuyu dağıttık: Bilahire daha ayrıntılı yazmak üzere fikrimizi toplayalım. Sorumuz şu, “çocuklarımızın dil öğretimi ne zaman sonuca ulaşacak?” Cevap: İngilizce öğretim dilimiz olduğu zaman!

Eğer İngilizce öğretim dilimiz olmayacaksa, neden her şeyi ona ayarlıyoruz. Bu ikiyüzlülükten vazgeçelim. Bir zamanlar ünlü bir YÖK başkanının dediği gibi, “Türkçe ilim dili, öğretim dili olamaz” diyelim, çocuklarımıza haybeye zahmet çektirmeyelim!

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Basri Uysal 29 Eylül 2019 18:17
Sayın Mehmet Doğan Bey, TDK'nin sözlüğünde "olarak" zarfı ve eş anlamlısı kadedilmemiş. Tespit ettiğime göre çoğu fiil nesneli olmasına rağmen nesnesiz diye bildirilmiş. Peşinen Türkçede gerzek olduğumu kabulleniyorum. Aklımı yitirmeden önce size müracaat etmeyi uygun buldum.
KARAR OKURU 28 Eylül 2019 21:59
Allah sizden razı olsun hocam.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 23:29
Yorumlara bakıyorum da,Türkçe konuşarak, Türkçeyi aşağılayan bir nesil türedi...
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 17:22
Kültürel iktidar kimin elindeyse onun borusu öter. Bir de kültürel iktidarın ne kadar yerli ne kadar küresel olduğu meselesi var. E tabii bir de sermaye meselesi.....
mehmet 26 Eylül 2019 17:12
Sayın Mehmet Doğan, yazılarınızı takip ediyorum. neyin dertlisiyseniz onu yazıyorsunuz. Bir sözlük yazarı olarak; istiyorsunuz ki eğitimciler Türkçeye önem versin. Anaokulunda İngiliz öğretiyoruz diye övünenler olduğu sürece bu iş çözülmez.
Muhtefi. 26 Eylül 2019 15:36
ÖNCE Sevmek lazım. Çok sevmek lazım. Neyi seversek, kendimiz onunla hemhal oluruz. Uykuda, Uyanık olsakta. Kişiye Sevdiği hiçbir şey zor gelmez. .herkes sevdiği şeyi kontrol etmeli. :))..bilinçaltında ne yatıyor. .:)))...Hayatta duruşu o dur. ! ..Saygılar.
Çerkez Ethem 26 Eylül 2019 14:29
...."Eğer İngilizce öğretim dilimiz olmayacaksa, neden her şeyi ona ayarlıyoruz. Bu ikiyüzlülükten vazgeçelim. Bir zamanlar ünlü bir YÖK başkanının dediği gibi, “Türkçe ilim dili, öğretim dili olamaz” diyelim, çocuklarımıza haybeye zahmet çektirmeyelim"... Dil devrimi şart! Ya ingilizce yada japonca'ya hemen geçmemiz gerek! Kaybedecek zaten Dilimiz yok ve zaten antremanlıyız, birgecede 600-700yıllık alfabe/dil değiştirmiş bir devletin altında yaşıyoz,alışığız! Böylece hemen çağ atlamış oluruz ve BELKİ bu sefer teknolojinin dillerinden birini öğrenmiş bir nesil ortaya çıkar!
Karar Okuru 26 Eylül 2019 18:12
3
600-700 yıllık alfabe / dil filan değiştirmedin yunus emrenin dili hala açıkça anlaşılır bir türkçedir ve Osmanlıca ile filan alakası yoktur ama türkçe o gün de zayıf bir dil idi onun için farsça ve arapçaya önemli yöneliş oldu devlet katlarında. O 600 yıllık dili terk ettik hikayeleri zaten ortada olan yetersizliği gizlemek için uydurulmuş bir hikaye yani sonradan cahil olmadık zaten cahil bir toplumduk
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 23:29
0
15.43, Mevzudan bihabersin... Hem gürültülü, hem boş konuşuyorsun...
Türk oğlu ! 26 Eylül 2019 15:43
6
Öncelikle yazı ile konuşulan dili ayır etmeyi öğren. Arap harfi kutsayan beynine .... O zaman sövmeye göktürk ve uygur harflerini bırakanlardan (karahanlı,selçuklu,osmanlı,gazneli) hangisinden başlayalım hee. Ya bi gidin, tükenin artık.
Mehmet Bozkurt 26 Eylül 2019 13:24
Birkaç yabancı dilde becerikli olmama rağmen Türkçede doğuştan aptal olmamı anlayabilmiş değilim.Türkçemin yetersiz ve kusurlu olduğunu yüksek öğrenim yaparken fark ettim. Zira Hocam, düzgün cümle kuramadığımdan dolayı "tek ayak üstünde durmakla" cezalandırmış iyi bir Türkçe öğrenmeye sevketmişti. Her zaman kendisini şükranla anarım. O zamandan beri maalesef Türkçemi mükemmelleştiremedim. Ana dilimde yetersiz olduğumun her zaman şuurundayım. İyi ki gazetelerde bize yön veren ediplerimizin makaleleri var. Hepsine hürmetler !
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 13:12
Şu CeeHaaPee olmasa nereye çatardık bu az gelişmiş kafa ile
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 13:08
İnsanların kapasitesine uygun dilleri tercih etmesi normaldir
Ersin Deniz 26 Eylül 2019 12:09
Türkçede mahir değilim,çünkü okullarda iyi öğretmediler. Türkçe konuşmadan önce ya İngilizce ya da Almanca düşünür sonra Türkçeye çevirmeye çalışırım.Sonuçta ortaya Tarzanca çıkar ve istemeyerek ana dilimden nefret ederim.Ayrıca son yıllarda TDK,bazı dil bilgisi kurallarını değiştirmiş, orada da çelişkilere rastladım. Yani yeni iyi bir dil bilgisi kitabına ihtiyacım var.TDK'nın Türkçe sözlüğünden memnunum.Gayem: Akademik derecede Türkçeye vakıf olmak. Türkçe yazdığım her metin ve makaledeki dil bilgisi kurallarına dikkat ederim, yine de hatalarımdan kurtulamadım.Yazıklar olsun bana !
Köroğlu 26 Eylül 2019 09:38
Dil bir araçtır. İletişim ve düşünme aracı. Akışkan ortamlarda yol alabilen basınç dalgalarının modülasyonu. O kadar. Bir modülasyonu ulvi bir aidiyet nesnesi haline getirmek sağlıklı bir zihnin işi değildir. Türkçe'yi iyi öğrenmeliyiz. Çünkü dil ile düşünüyoruz. Türkçe'nin olanakları düşünme span'imizin :) olanaklarını belirler. İngilizce'yi de iyi öğrenmeliyiz. Çünkü insanlığın bilgisi İngilizce kodlanıyor ve insanlığın ortak dili oldu. Beğensen de beğenmesen de bu böyle. İngilizce'yi bırakmak demek kendini cezalandırmak demek.
EMEKLİ BİR VATANDAŞ 26 Eylül 2019 12:17
1
İNGİLİZCE BIRAKILSIN DİYE BİR ANLAM ÇIKARTAMADI BU YAZIDAN.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 22:35
1
Yanlis. Almanlarin tarihini oku. Dogru dürüs hatta hic ingilizce bilmeden, ne kadar bulus yapmislar. Bu ingilizce takintisi malesef her ülkede var. Bir insanin bir bulus yapmasi icin ingilizce sart degil. Bir iscinin isini ilerletip ondan 5000 kisilik Fabrika kurmasi icinde degil. Önce özgüven sart. Ana dilini iyi bilmiyen insandan cacik olur.
Köroğlu 27 Eylül 2019 14:32
0
Ben anadil (Türkçe) öğrenilmesin demedim ki. Tam tersine, aynı fikirdeyim, anadili iyi öğrenmeyen yabancı dili de öğrenemez. Yabancı dil öğrenmenin amacı sadece buluş yapmak değildir. Öyle ise bile İngilizce bilmek işini çok kolaylaştırır. Aslında şart gibidir. Bugün Almanya'da doktora öğrencileri arasında İngilizce bilmeyen yoktur.
Yorumcu 26 Eylül 2019 09:08
Ana okul ve universite de yabanci dil olmasi ana dilin ogrenilmesine engel degildir. Cocuk ayni anda 4 dili mukemmele yakin ogrenebilir. Onemli olan cocuga okuma aliskanliginin edindirilmesi. Okumak dili duzeltir. Derslerde okuma alistirmakari cogaltilmali
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 17:18
0
Bir cocugun, ustun zekasi yoksa 4 dili ayni anda ogrenmesi sakincalidir. Beyine fazla yuk biner. 3 lisani ayni anda ogrenmeye kalkan cocuklarda bile kekeme olma oraninin yuksek oldugu bilinmektedir. Bir cocuk once anadilinde yani evde annesinden ogrendigi dilde okuma yazma ogrenmelidir. ilkokul caginda anadilinde okuma yazma ogrenmeyenlerin yabanci dilleri daha zor ogrendigi de bilinmektedir. Once anadil egitimi, sonra diger diller. Mesela Kurtce anadil egitiminin yasak olmasi Kurt cocuklarina yapilan buyuk bir kotuluktur.
Türk oğlu ! 26 Eylül 2019 09:00
İnsanların neden okuduğunu anlamadığı ve çabuk manipüle edildiği anlaşılıyor değil mi. "çocuklarımızın dil öğretimi ne zaman sonuca ulaşacak?” Cevap: İngilizce öğretim dilimiz olduğu zaman!" Cevap eksik, Halkımız Hindistan ve diğer sömürgeler gibi İngilizce ve Tarzanca konuşmaya da başladığı zaman. "Bir zamanlar ünlü bir YÖK başkanının dediği gibi, “Türkçe ilim dili, öğretim dili olamaz” bu sözü Erdoğan'da söylemişti.Derdiniz Türkçe mi yoksa İngilizce yerine Arapça ve Farsça ikame etmek mi.Onu da deyiverin muhterem.Eğer Türçe ise tebrik ederim.Ama nedense bende öyle bir intiba bırakmıyorsunuz
Özay İbrahimbaş 26 Eylül 2019 08:48
2000 li yıllara kadar, kullandığımız sözcüklerin neredeyse yüzde otuzu çoğunluk arapça olmak üzere diğer dillerdendi. Ama hiç olmazsa bunlar dilimizde yerleşik, anlamları bilinen sözcüklerdi. Son yirmi yıldır dinbaz siyasetin toplumu evirme sürecinde, binlerce arapça, bir o kadar Osmanlıca (zaten kökeni arapça ve farsça) yeni sözcük dolaşıma sokuldu. Özellikle yandaş medya yazarlarının yazıları, sanki marifetmiş gibi, bu dolaşıma sokulan yeni arapça sözcüklerle doldu taştı. Türkiye'nin çocukları, sizin de çocukluğunuz ve geleceğiniz dinbaz siyasetçiler tarafından çalınmıştır.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 11:58
1
Yanlış. Dilde yok şu dilden yok bu dilden gelmiş diye ırkçılık olmaz. Dilimize en büyük zararı Öztürkçe denilen illet verdi. Muhafazakar kesim ise hiçbir değerini koruyamadığı gibi Türkçesini de koruyamadı. (Not: İngilizce kelime dağarcığının %40’ı Fransızca’dan gelir ama İngilizler Özingilizceyi uydurup bu kelimelerden kurtulmaya çalışmazlar).
KARAR OKUR-U (!!??) 26 Eylül 2019 08:41
Eyvallah hocam. Ticari kuruluşuna Osmanlıca isim verenlerin tabelalarından da cehalet akıyor. Tabelaya verecek parayı buluyor ama ismin doğru yazılışını söyleyek birini bulamıyorlar nasılsa. Bu tabelaları denetleyen bir yer yok mu? Mesela adam "Künefe Kasr-ı" diye tabela asıyor.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 08:32
Muhafazakar kesimin en büyük kalitesizliği başta dili olmak üzere değerlerine sahip çıkmamasıdır. Bugün %70’i iktidar partisine oy veren Avrupa’daki muhafazakar göçmen topluluğunun bile ikinci nesilden itibaren Türkçe seviyelerinin düşüklüğü, üçüncü nesilden itibaren Türkçe hiç konuşamadıkları görülür. Sorun muhafazakarlığın değerlerine, hem de hiçbirine sahip çıkmamasıdır. Mehmet Bey sorunu nerde arıyor anlaşılmıyor.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 07:58
Ne acı ki sizin yazınızın arasında bile ingilizce öğrenmeyle ilgili bir reklam vardı.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 07:57
Ingilizce bilim diliymis, yani cinli mühendislerin hepsi ingilizceye vakif oldugu icin mi cin teknikte ileri düzeye geldi? Adam 12 yil Türkce görüyor, Atatürkcülük görüyor, Yüksek okula geliyor daha hala bunlari görüyor. Almis eline bir akilli telefon her yerde onunlar. Bu adam ingilizceyi ingilizlerden daha iyi bilse ne olur. Türkiyede zihniyet degisimi sart. Devlet Bilgisayar mühendisligi okuyana daha hala Atatürkcülük dersini zorunlu kiliyorsa, ben derimki fazla bir sey beklemeyin böyle bir devletten ve onun mezunlarindan
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 13:13
0
Hiç okumamak daha iyi cehalet iyidir. Hiç değilse kısa sürede dünyadan silinip gideriz kalan akıllı insanlar rahat eder.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 17:28
0
07:57...Ortalama bir muhendis ingilizce bilmeyebilir ama Cinli bilim insanlarinin buyuk cogunlugu ingilizce bilir. Dunyada bilim insani olup da ingilizce bilmeyen azinliktadir. Japonya'da lise mevzunu olup da ingilizce bilmeyen yok denecek kadar azdir... Ataturkculuk dersi konusunda seninle hemfikirim. Din dersi konusunda ne dusunuyorsun?
N.Öztürk 26 Eylül 2019 07:02
Sayın yazar, "okumuşlar" için tespitiniz doğru, yani eğitimi verilerek Türkçe bu hale getirildi. Ama sokaktaki vatandaş için de arıza var.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 06:32
Sorunun bir parçası sözcük sayısı olsa da bakanlığın esas tespit ettiği sorun, çocuğun okuduğunu anlamaması. Buradaki sorun verilen sözcüklerle oluşturulan metinlerin anlaşılamaması. Çare daha fazla ve aşama aşama zorlaşan metinlerle anlamanın kuvvetlendirilmesi. Daha fazla zaman ayrılması.
Karar Okuru 26 Eylül 2019 06:17
Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz. Ne yaparsanız yapın insanlar daha verimli ve yararlı olanın peşine düşer. Türkçe anlasan ne yazar. Bir şey yazılmıyorki
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 03:58
Yine evirip cevirip ingilizceye cakmissin... Alicisi var bu isin. Size daha cok ekmek cikar.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 00:29
Hocam bu çocuk dediklerimiz 2003 sonrası doğanlar.Sorumlusu da 1930 CHP su gibi geliyor bana siz ne dersiniz.???
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 07:15
2
Evet, aynen öyle. Benim 4.sınıfraki çocuğum okula tuğla gibi Harry Potter kitabı ile gittiğinde cehabeli hocası fırça atmıştı "bu sana uygun değil" diye. Sonra da büyük harfli bol resimli, 15-20 sayfalık birtakım uyduruk çocuk kitapları okumaya zorlamıştı. "Küçük Kayılar" gibi bir şeylerdi.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 00:16
Sadece yabanci kultur degil ayni zamanda yabanci dil dusmani Mehmet Bey. Bugun uluslararasi iletisim dili ingilizce. Bilim dili de, yeni icadlarin ismleri de ingilizce. Gelecek nesillerde de oyle olacak. Bu yuzden her ulkenin okullarinda yabanci dil olarak ingilizce ogretiliyor. Bir lisani ne kadar kucuk yasta ogrenirsen, o kadar kolay kavrarsin. Ilkokul 4. siniftan itibaren yabanci dil olarak ingilizce ogretilmesi cok yerinde bir karar. Ustelik Turkceyi iyi ogrenmeye engel de degil bu. Artik Turkiye gibi onemli bir ulkenin devlet adamlarinin hepsinin de ingilizceyi iyi konusmasi gerekir.
Türk oğlu ! 26 Eylül 2019 09:10
2
Arkadaş yabancı dil öğretimi ve yabancı dilde öğretim, ayrı şeylerdir. İngilizce'yi öğrette, Matematik-Fizik vs.'yi niye İngilizce öğretmeye kalkıyorsun. Tamam, yazarın fikirlerini sevmesekte, kastının ne olduğunu bilmesekte, doğruya da doğru diyelim. Bence burda yazar dili geliştirmek yerine, dilin yetersizliğinin Osmanlıca denen uydurukça ile giderileceğine inanıyor da lafı dolandırıyor gibi.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 14:11
1
Matematik, Fizik, Kimya gibi fen bilimlerinin ingilizce ogretilmesinin hicbir zarari yok, faydasi var. Ben Anadolu lisesinde ingilizce ogrendim bu konulari. Universiteye giris sinavinda da hicbir zorluk cekmedim. Turkceyi iyi ogretin cocuklara. Turkce edebiyati da iyi ogretin. Tarih, Cografya zaten Turkce ogretilir her okulda. Yeter ki iyi ogreymenler olsun. Bir de su "uyduruk Turkce" ya da "uyduruk Osmanlica" safsatasi var. ister Osmanli Turkcesi olsun, ister yeni Turkce veya ozturkce olsun, uyduruk degildir. Lisana hakaret etmeyin.
Türk oğlu ! 26 Eylül 2019 15:58
3
14:11 fizik vs. İngilizce olması zararlı.Kendi dilini yok edersin.Ayrıca İnsan kendi dilinde daha iyi öğrenir ve gelişip geliştirir.Osmanlıca uyduruktur.Böyle bir dil yoktur.Hiçbir zaman da geniş halk kitleleri tarafından kullanılmamıştır.Osmanlı devşirme Türk düşmanı üst yönetiminin halktan ayrışıp ortaya çıkardığı, belli zümrenin konuşup yazdığı Türkçe temelli Arapça,Farsaça ağırlık olmakla birlikte envai çeşit dilin karıştığı şeydir.Bir kere yazım bütünlüğü de yoktu.Her devirde ki yazım da ayrı ayrı.
KARAR OKURU 26 Eylül 2019 17:42
0
Turk oglu rumuzlu arkadas, kizma ama yanlis dusunuyorsun. Tarih boyunca kulturler, lisanlar birbirine karismistir. Karismaya da devam edecektir. Bunu hicbir guc engelleyemez. Kaldi ki kotu birsey degildir bu. Turkceye, Turkler musluman olduktan sonra cok sayida Arapca ve Farsca kelime girmistir. Halk da bu kelimeleri benimsemistir ve Osmanli Turkcesi de zengin, guzel bir lisandir. Zaman icinde bazi kelimeler kullanimdan duser, yerine baska kelimeler gelir. Dil, her yasayan varlik gibi zamana ve ortama uymak icin surekli degisir.
Karar Okuru 26 Eylül 2019 00:13
Mesele Türkçe değil orta doğulu gelişmemiş kafa. Bu kafa üretemiyor, geliştiremiyor ve gelişmiyor. Dil de bu yüzden gelişmiyor. Üstelik bu yeni de değil. Selçuklu ile Farsça ve daha sonra Arapça, sonra fransızca ve nihayet İngilizce. İyi malzeme her zaman yetersiz ve daha az kaliteli olanın yerini alır. Günlük hayatta kullanılan teknolojik iletişim araçlarını geliştirenlerin dili kullananın dilini devre dışı bırakır. Orta doğulu kültür ise kendi dışında sebebler uydurarak gerçeği örtüyorlar. Özet le çok geri kaldık dil de bizimle geri kalıyor
karar okuru 26 Eylül 2019 08:39
2
Rahmetli Cengiz Aytmatov'un mankurt hikayesini okuduğumda biraz abartılı bulmuştum. Sizin yorumunuzu okuyunca da o zamanki abartı fikrimin yanlışlığını gördüm. Az bile yazmış...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN