Back To Top
Ah eğitim, vah eğitim

Ah eğitim, vah eğitim

 - Son Güncelleme: 04.12.2019 Çarşamba 07:16
- A +

PISA sonuçları açıklandı; tabii yıllara göre bazı iniş çıkışlar oluyor, bu defa biraz çıkış var. Ama daima OECD ülkeleri ortalamasının altında dolanıp duruyoruz.

Dün açıklanan PISA sonuçları, matematik, fen ve Türkçe dallarında “Türkiye’de 15 yaşındaki öğrencilerin önemli bir oranının temel becerilerden yoksun olduğunu gösteriyor.”

Tabii okuduğu Türkçe bir metni anlamada başarısızlığa uğramak, en vahimi…

Sabancı Üniversitesi Eğitim Politikaları analisti Yeliz Düşkün şöyle diyor:

“Okuma alanında üst düzey beceri göstermek demek bir veya birden fazla metindeki bilgileri birbirleriyle ilişkilendirerek yorumlamak, sunulan hipotezleri eleştirel biçimde değerlendirebilmek gibi becerileri içeriyor. Dolayısıyla Türkiye’de 15 yaşında olan ve eğitimine devam eden çocukların çok düşük bir oranının bunları yapabildiğini söyleyebiliriz.”

Toplumda “anlama” sorunu böylesine yaygın olunca, analitik düşünme yerine kişilere bağımlılık veya düşmanlık, partizanlık, slogancılık gibi zihnî tembellikler de yaygın oluyor.

 

MİLLİ EĞİTİM’İN VERİLERİ

Milli Eğitim’in yaptığı ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi) araştırmasının 2019 sonuçlarına göre, okul çağındaki çocuklarımızın en yetersiz olduğu alan matematik… Temelinde tutarlı ve mantıklı düşünme yetersizliğinden olsa gerek.

Türkçe konusunda ise ABİDE raporunda şu satırları okuyoruz:

“Türkçede öğrencilerin yüzde 66,1’i orta düzey ve altında bu öğrenciler, deyimleri, atasözlerini, hiciv ve nüktelerdeki mesajları anlayamıyor. Neden-sonuç ilişkisi kuramıyor.” (AA, 3 Temmuz 2019)

Yine “anlama” sorunu!

Milli Eğitimce kanıtlanmış “anlama” sorunumuz!
Aynı raporun devamında şu tespitler var:

“2016 uygulaması ile karşılaştırıldığında bütün dersler için temel altı ve temel alt yeterlik düzeylerinde bir düşüş, orta üstü ve ileri üst yeterlik düzeylerinde ise bir artış tespit edildi.”

Yani iyi okullarda öğrenci kalitesi yükselirken, bu nitelikte olmayan yaygın okullardaki öğrencilerde matematik, fen ve Türkçe dallarında “düşüş” yaşanıyor.

ABİDE araştırmasına göre annenin eğitimli olması, evde ve okulda kütüphane bulunması, ailenin çocuğa ilgisi, iyi ekonomik ve sosyal statü ve okul öncesi eğitim çocuklarda başarıyı yükseltiyor.

Demek ki “zekâ” sorunu değil, sosyal sorun.

 

YILLARDAN BERİ

Ailede, kitap, edebiyat, müzik, tiyatro, spor ve sinema konuşuluyorsa, sosyal ve siyasi sorunlara ilgi varsa, bu atmosfer çocuğun zihnî gelişimini olumlu etkiliyor.

Buna karşılık, ABİDE’nin çok önemli bir bulgusu var: “Aile baskısı çocuğun akademik gelişimini negatif etkiliyor.”

Dayak cennetten çıkma, kızını dövmeyen dizini döver gibi ataerkil-otoriter geleneklerin zararını görüyorsunuz.

Aile baskısının yarattığı çekingenlik ister istemez zihinleri de davranışları da pasifliğe itiyor.

Toplumda “öğrenme”yi “ezberlemek” zanneden köklü bir zihnî alışkanlığın olması da ciddi bir sorun.

1936’dan itibaren İstanbul Üniversitesi’nde ders veren Alman Prof. Fritz Neumark, gözlemlerini 1939 yılında toplanan “Birinci Maarif Şurası”ında şöyle anlatmıştı:

“Üniversitede bazı talebeler zannediyor ki, mühim olan tek şey dersleri takip etmek ve anlatılan bilgileri imtihan için ezberlemektir... Fakat özel çalışmalar yapmak veya diğer kitaplara başvurarak araştırmak fikri hemen hiç yok...” (Maarif Şûrası, sf. 455)

Sorgulama zihniyeti olmayınca araştırma için merak olur mu?!

 

ALMANYA VE TÜRKİYE

Mesele öğrenciyi şu veya bu ideolojiye göre yetiştirmek değildir. İdeolojinin değişmesi, ezberciliği değiştirmiyor. Milli ve insani değerlerle birlikte sorgulayıcı zihin, analitik düşünce olmazsa olmazdır.

Öteden biri başarısızlıklarımızın temelinde bu noksan var.

Her şehirde üniversite açmak, hele de “üniversiteyi öğrencinin ayağına götürmek” geçici bir rahatlama sağladı, oy da getirdi… Ama neticesi diplomalı işsizler ordusu oldu.

İşte Türkiye’de 7 milyon, Almanya’da 3 milyon üniversite öğrencisi var; çünkü Alman eğitimi sanayie nitelikli işgücü yetiştiren mesleki eğitimi ihmal etmiyor!

Bizde de sanayi için nitelikli mavi yakalıları yetiştiren mesleki eğitimi yaygınlaştırmak lazımdı! Akademik eğitimin ise her kademesinde analitik düşünceye odaklanmak lazımdı...

Bundan sonra inşallah!..

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Taha Bey hiç araştırdınız mı? Ak Parti her ile bir üniversite yaparken meslek okullarını kapattı mı? Her ile üniversite açmayı aşağılamak için meslek okulları ihmal edildi diye bir palavra algı oluşturulmaya çalışılıyor. Ama sizin gibi bir yazar buna nasıl aldanır?.. Meslek okulları ihmal mi ediliyor?.. Tam aksine meslek okulları hem imkanlar hem eğitim açısından altın çağını yaşıyor.
KARAR OKURU 05 Aralık 2019 12:28
0
"Algı oluşturma" filan değil, meslek okullarında kalite gerçekten düşük. Pek çoğunun öğretim elemanı kadrosu nitelik olarak yetersiz, motivasyonsuz. Klasik lise düzeyinde dersler verilmektedir. İşin uygulama yönü son derece zayıftır. İmam Hatip okullarına verilen fiziki ve motivasyonel destek, iş imkanları sağlamada öncelik ülkenin asıl ihtiyaç duyduğu teknik eleman eğitiminin çok ilersindedir ne yazık ki...
Manisalı 05 Aralık 2019 14:11
0
Evet meslek okullarında eğitim çok yetersiz.. Kumpas okumayı bilmeyen mekanikçi, Uluslararası taşıma şekillerini (ıncoterm) bilmeyen dış ticaret mezunlarını görüyorum.. Bu okuma-yazmayı öğrenmeden ilkokul mezunu olmak gibi birşey..Çok üzücü..
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 21:05
Almanya da halen makine mühendisi açığı var. Bu açık devam ediyor olmasına rağmen, Almanya nasıl oluyorda bu kadar gelişebiliyor. Bunu da siz düşünün sayın seyirciler.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 18:32
Bir imam günde 3 dakikadan 40 rekat namaz kaldırır.Toplam 120 dakika çalışır ve günde, el ders hariç 5 saat çalışır. İmam öğretmenden fazla maaş alır.Vekil imam vekil öğretmenden fazla alır.Neden?Diyanete 10 bin yeni kadro verilirken atanmayan 100 binlerce öğret en var. Yahu bir öğretmen 5 saat hiç bişey öğretmeden çocukların başında dursa dahi İmamlar dan daha faydalıdır. Peki RTE neden İHL açıp, ha bire dinbaz elaman alıyor. Herkes sorsun kendine, % de kaç insan hocalardan din ve ibadetleri öğrenmiştir! Çok az! Şu an en az okuyup anlayan adam lazım AKP rejimi için.Tehlike burada!
efedamat 04 Aralık 2019 17:37
kartal imam hatip lisesinin üniversite sınavında başarısı statükocu zihniyeti endişelendirdi.lokal bir başarıdan korkuldu ve 28 şubat kararları ile imam hatip liselerini budamak için mesleki eğitim ağacı kökünden kesildi. genç mesleki eğitime girerken kazanabilirsem mühendiste mimar da olabilirim olmazsa mesleğim elimde nasıl olsa diyordu. sanayimize ara eleman bu okullardan yetişiyordu. imam hatip saplantısı yüzünden binlerce gencin mesleki eğitim alması engellendi düz lise eğitimi ile her şehirde açılan niteliksiz üniversitelere girdiler vasıfsız bir genç olarak mezun oldular.
KARAR OKURU EK 04 Aralık 2019 18:36
1
Haklısınız. Zaten laiklerin gereksiz baskılarından millet Reisi iktidara getirdi. Ama, şimdi de Reis rövanş alıyor. Her yere , özellikle Doğuya Tıp , Diş hekimliği , Mühendislik ve İngilizce Fak. vs. yerine İmam Hatip ve İlahiyat açıyor. Böyle giderse tekrar laikler gelir... Yıllar önce Batmandaki bir Ilköğretim Okulunda tek branş öğretmenimiz vardı... Koleje çevirdik, başörtü yasağına muhalefetten açığa alındım. Sonra, af çıktı. Bir Liseye geçtim. Öğretmenlerin üçte biri ücretliydi. Laboratuvarları yoktu. Yılda 5, 6 kişi İşletme gibi okulları kazanıyordu. İkili öğretimdi. Doğu ve Güneydoğ
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 20:07
0
18 senedir iktidarsınız, hala imam hatiplerimizi kapattılar ağlaması. Bir fen lisesi açmadınız.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 20:22
1
1836, Laik dediğin, gerçek Müslüman. Allah sana hidayet versin.
bir okur 04 Aralık 2019 16:39
Sayın yazar güzel tespitlerde bulunmuş ancak bizim yöneticilerimiz cahilin ferasitini daha fazla önemsiyor. Böyle olunca pisa, abide sonuçları hiç önemli değildir. Önemli olan büyük kitlelerin nereye oy verdiğidir.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 16:23
Taha Bey, bu light Müslümanlar'ın yazdıklarına bakmayın. Onlar iki oruç üç namazla cennete gitmenin kolay olduğunu sanan İslamcılar.İnanın yüzyıldır nüfusun %10'unu geçmedi sayıları.Seslerinin çok çıkması sizi yanıltmasın.
KARAR OKURU EK 04 Aralık 2019 19:08
1
Bir fikriniz varsa, saygı çerçevesinde yazarsınız. Ayıptır...
Yurdumun İnsanı 04 Aralık 2019 15:20
Eğitim islamcı, dinbaz tekke, tarikat, cemaat ve laikler için aynı anlama geliyor.İnanc, ideolojisine yatkın köle üretme ARACI!AKP için ayrıca kapitalistce ile meta aracı.Şu anki problem mekan,imkan, şartlar ile ilişkisi var. Okullar konum olarak mekan ulaşım/servis/ekonomi problemi imar kanunu ve Belediye çözülmez ise, Öğretmen kalitesi, imkanı düzeltilmez ise, Eğitim planlamasını dinbazlık,laiklik takıntılarından kurtarılmaz ise, Ebeveynlerin uzadığı koca bebeklere bakım/kreş işlevinden başka işe yaramaz. AKP li Taner Yıldız okuma, tahsil düzeyi arttıkça oy verenimiz azalıyor.Demiş
cumhur 04 Aralık 2019 14:23
Milli Eğitim bakanlığının ismi ile işleyişi birbirine ters düşüyor!Millilikten millilik kalmadı eğitimden eğitim kalmadı sadece öğretim bakanlığı olmalı.Bizim çocukluğumuzda ilkokulu bitiren birisi bu günkü liseliden daha bilgili ve kültürlü idi.Her şeyimiz göstermelik oldu maalesef...
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 16:31
3
Eskiden durum daha iyi değil daha kötü idi. Ayrıca eğitimin millisi olmaz. 2x2 bütün evrende aynıdır. Bilimsel metodoloji evrenseldir. Çocuk psikolojisi evrenseldir.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 13:30
Atatürk akıl ve bilim diyor. Kendilerini Onu korumak ve yüceltmek zorunda hissedenler, maalesef Atatürk hususunda akıl ve bilimden uzak tamamen duygusal ve onunbazı tasarruflarını eleştirenlere karşı ya saldırganlaşıyorlar, ya duygusal tepkiler veriyorlar, ya karşı tarafı en galiz tabirlerle aşağılayıp hakaret ediyorlar. İki tarafta Atatürk hakkında tarafsız değiller tam olarak maalesef. Atatürk'e annesi ve yakınları üzerinden saldırmak çok çirkin bir tavırdır. Kadir Mısırlıoğlunun yaptığı gibi. Artı ve eksileriyle Atatürk bizim tarihimizin kahramanıdır.Severiz veya sevmeyiz,fark etmez. Bizim.
KARAR OKURU EK 04 Aralık 2019 13:14
İkili öğretim yerine 20 kişilik sınıflar açın, problemlerin en az yarısı çözülebilir. O zaman her kesimin psikolojisi düzelir. Şiddeti doğuran kalabalık sınıflarda okuyanlar başarısız olup, güven kaybeder. Ailesiyle beraber yarınından endişe eder. Okumuş genç, dağa çıkmaz. Toplum, ikiye ayrılmış. Bilim yerine düşmanlığa odaklanmışız. Hele siyaset. Ayrıca, kitaplarda çok gereksiz ve anlaşılmaz konular var. Her 10 yılda bir, Türkçe ve metod değişiyor. Öğretmenin öğretmeni de yetişemiyor. 15 yılda İngilizce öğrenemiyoruz. Oysa, her gün bir kelime ile üç yılda öğrenebiliriz.. VESSELAM.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 12:09
10:36:Eğitim ezberle unut yöntemiyle devam ediyor maalesef. Bir öğretmen olarak söylüyorum. Eğitimin içinde Hayat'tan (H) bile yok. Gerçek hayattan tamamen kopuk.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 12:00
“Bundan sonra inşallah”a amin! Fakat bu sosyal sorundan siyaset beslenmeye devam ettiği ve ortak alanlarımıza değil sürekli farklılıklarımıza vurgu yaptığı sürece nasıl olacak? İmam gaz kaçırınca cemaatin durumu malum. Günümüzde bazı “imamlar” cemaatin durumunda, cemaatin ne yapacağı hayal bile edilemiyor artık. Bugün de bir kadının öldürüldüğü haberi var maalesef.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 11:20
Atatürk başarılı bir komutan ve devlet adamıdır. Sünnete uymuş. Öylemi? Sünnetleri çarmıha germiş olmasın sakın? Helâl olsun. Kargaları bile güldürdün. Atatatürk kendi ideolojik doğrularını zorla bu millete dayatan ve bundada başarılı olan bir askerdir. Atatürk hayatının sonuna kadar da sivilleşememiştir. Hem sağlığında ve hem ölümünden sonra ve halen Gazi Paşa diye anılması bunun ispatıdır. Kendi şahsında sivilleşmeyi ya başaramamış veya sivilleşmek istememiştir. Cumhuriyeti halkından aldığı yetki ile değil, süngü ve dipçik gücüyle ilan etmek zorunda kalmıştır. Belki böyle olması gerekiyordu?
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 12:27
2
O zamanlar yeryüzü bir demokrasi ve özgürlükler cennetiydi; memleketin tahıl ambarları ve hazinesi ağzına kadar doluydu, isyanlar, savaşlar falan da uydurma. Gazi, her caddeye adını yazdırdı, her yere heykelini kendisi dikti; öyle bir zamanda ve ülkede yaşarken dediğiniz gibi mi oldu? Babalarını ve dedelerini karşılaştırmaktan açıklarını ve eksiklerini 21. yüzyıldan bakıp bularak mutlu olan torunları: Acaba sizin torunlarınız sizi nasıl eleştirecek, bıraktığınız miras ne olacak?
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 11:13
İskender Öksüz de Alt Akıl: Aptallar ve Diktatörler kitabında zeka ve eğitim konularını akıcı bir anlatımla grafik ve istatistiklere, bilimsel yayınlara atıf yaparak yazmıştı.
SADECE KARAR OKURU 04 Aralık 2019 11:03
"Her şehirde üniversite açmak, hele de “üniversiteyi öğrencinin ayağına götürmek” geçici bir rahatlama sağladı, oy da getirdi…" Üniversite açanlar ilmi geliştirmek için açmadı ki, becerisizliklerini kapatmak için açtılar. Biz bir yeri ekonomik olarak kalkındırmak ve rahatlatmak için sanayi, tarım, madencilik, hayvancılık, teknoloji alanında nasıl gelişiriz diye kafa yormak yerine oraya ya ÜNİVERSİTE açar ya da ASKERİ BİRLİK naklederiz.
KARAR OKURUYUM 04 Aralık 2019 10:54
Dayak cennetten çıkma; iyi bir şey olsa cennetten çıkmaz, orada kalırdı.
masum türkel 04 Aralık 2019 10:50
Çok haklısınız. Ezber yerine sorgulama, çoktan seçmeli yerine yazılı sınav. eğitimde birlik, sadece pozitif bilimler ve ideolojiden arındırılmış dünya mirası..Retorik ve aldatmaca yerine argüman.. Başka bir konu; Her gün kadınlar öldürülüyor bu ülkede, üniversitelerimiz neden bir akademik araştırma/yayın yapmaz. Adalet, Kadın cinayetleri, suriyeliler, gerçek enflasyon ve kurlar, dış ilişkiler, güneydoğu ve kürtler, insan hakları, güçler ayrılığı, bütçe hakkı ve kamun kaynaklarının denetlenmesi vb. Biz daha ne zaman aklımızı kullanacağız.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:36
Bizde maalesef öğrencilerin zamanları unutacakları şeyleri ezberlemekle geçiyor. Sınavdan sonra çoğu unutuluyor. Eğitim hayatın içinde değil . Ders kitapları ortalama üçyüz sayfa çocuklar hangi birini ezberlesin. Programlar yoğun. Bireye lazım olan özgüven ve akıl yürütme muhakeme becerisi. Bunlar ezberlemekle olmuyor. Okullarda öğleden sonra spor, sanat, müzik, tiyatro, proje, akıl oyunları, beceri dersleri, halı kilim dokuma olsa daha iyi olur.Hem çocuklar okulu da sevmiş olurlar. Bir de öğrencilere okul dışında röportaj, sunum, görüşme, belgesel, bir yeri tanıtma gibi ödevler verilmeli.
Thales 04 Aralık 2019 10:33
Eğitim işinin MEB'den alınması lazım. 19 milyon öğrenci, 1,1 milyon öğretmen, 67.000 okul tek bir merkezden yönetilemez. Dünyada böyle bir ucube sistem yok. Böyle bir büyüklüğün tek merkezden yönetilmesi de imkansız. Toplumu kontrol edip şekil verme saplantısı bütün iktidarlara sıçradı. Saçmalık. Eğitim yerele devredilmeli. Böylece daha fazla kaynak toplanır, rekabet kaliteyi arttırır, seçmen/veli denetimi artar.
Thales 04 Aralık 2019 16:37
0
OECD ülkelerinin hepsinde, Türkiye hariç, eğitim yerele bırakılmıştır. Çin’de bile böyledir.
Takipci 04 Aralık 2019 10:32
“öğrenme”yi “ezberlemek” zannetmek, iste butun mesele... Hocalar Kur'an'i neden okumazlar da ezberlerler, insanlarimiz Kur'an'i neden anlayarak okumaz da dinlerler?
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 16:33
2
Neden Atatürk ilkeleri ezberlenir? Kurtuluş Savaşı sebep-sonuç ilişkileri kurulmadan ezbere hikayelerden oluşur?
Hasan Fevzi 04 Aralık 2019 10:20
Sigmund frouyd mezarında ters dönmüştür rahmetli
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 11:47
0
Makyavelli’yi de unutmamak lazım, toğrağı bol olsun.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:01
kk gibi bir kasetli projenin hala tek adam olarak, kac yenilgisine, ciddiyetsiz gercekdisi, hakaretlerden namus sozu verip yerine getirmedigi ve hic utanmadigi bir IDEOLOJIK saplanti ortaminin tum sucu PISA DA OLAMAZ HERHALDE:)
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:21
1
niye? o da türkçe metinleri anlamamanın ve temel matematik bilmemenin sonucu.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 12:56
0
Evet ama siyasalda okumuş. Diploması var.
Kamil 04 Aralık 2019 21:38
0
Si de okuduğunu anlamamak gibi bir sorun var. Lütfen Sayın Yazarı bir daha okuyunuz. Konu başka.
Karar okuru 04 Aralık 2019 09:56
''Ah eğitim,vah eğitim''ne yazıkki halimiz bu.Verilen korku,sıkıntı güzelliklerin,iyiliklerin gelişmesini engelliyor.Korku,kaygıyı kurutuyor.Nasıl çocukta başarıyı yok ediyor,hatta ters etki yapıyor.Aynı etkiyi eğitimi verendede ,kurum ve kurullardada görülür.Herkes yukarı bakıp ıslık çalıyor.Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyor.Yani üretkenlik,kısırlığa dönüşüyor.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 09:36
Bir farkla ki, islamdan hırsızladığı değerlere dinsiz felsefe gömleğini giydirerek! Batı iki yüzlüdür. Asırlardır böyledir ve halen aynı durumdadır. Bukalemun gibidir. İşine geldiğinde demokrasiyi çarmıha geren zalimlerin ayağına kırmızı halı sermekten imtina etmez. Onları Oval ofiste, eliza sarayında krallar gibi ağırlamaktan geri kalmazlar. İşine gelmeyincede seçimle iş başına gelenlere dünyayı dar etmekten hayvani bir zevk alırlar. Müslüman bir ülkenin ve milletin eğitiminin temeli tevhid olmalı. Bizimkisinin temelinde ise şirk ve dalâlet var. Çünkü Allah'a ulaşmıyor. Allah'ı hatırlatmıyor.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:41
2
Çinliler ve Hintliler aya uzay aracı gönderirken tevhidle mi gönderiyor?
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 16:44
1
Batı iki yüzlü, doğunun kurnazlığı ile 4 yüzlü olduğunu bilmeyen yok.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 18:58
1
Batı zalimlik yaparken bütün doğu Hz. Ömer adaleti uyguluyor zaten. Eğitimin temeli tevhid olmalıymış. Tevhid inançtır eğitimle ne alaka. Yoksa egitimi de Allah'tan bekleyenlerden misin sen. Daha çok beklersin tıpkı 200 yıldır beklediğin gibi. Batıya küfür edeceğine bir şey yap. Sanane batıdan. Batıya küfür etmekle eğitimin mi düzeliyor. Batı'nın ne mal olduğunu herkes biliyor merak etme.....
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 09:27
Muhterem hocam:Ben bir öğretmenim ve vurguladığınız sorunları canlı bir şekilde yaşıyorum. Milli ve İnsani değerler derken ne demek istediğinizi anlamadım. Anlasam bile size olan saygımdan dile getirmek istemiyorum. Milli ve manevi deseydiniz daha iyi olurdu kanaatimce. Manevi değerlerimizin başında İslam dini geliyor. İslami değerler insani değilmi yani? İnsani değerler derken batı normlarını kast etmediniz inşallah. Batıdaki insani değerlerde, batının islamdan hırsızladığı ve kendi malı imiş gibi dünyaya pazarlamaya çalıştığı değerlerdir zaten. Bir farkla ki,
Yurdumun İnsanı 04 Aralık 2019 09:24
1 TABLO, Prof. Dr. Bülent Arı, Okur yazar artıkça beni korkutuyor. Taner Yıldız Enerji eski bakanı Tahsil düzeyi yüksek olanlar arasında AKP oyları düşüyor. İHL mezunları liseler arasında en az puan alanlar. 2.TABLO, Hz Peygamber Bedir savaşı esirlerinş fidye yerine 10 Müslümana okuma yazma öğretme şartı koştu. Atatürk Kurtuluş Savaşı devam ederken Eğitim Şurasını topluyor. Şimdi Atatürk cahileştirmiş oluyor. Kendi çocuklarını İmam Hatibe yoollamayan vekiller milleti zorla İHL yolluyor. Şimdi Atatürk mü sünnete uymuş yoksa halkın cahilliğine umut bağlayan siyasi,profmu! Güdecek halk lazı
ERKAN DOĞAN 04 Aralık 2019 09:02
Sayın Yazar Geçen gün bir muhafazakar komşumun çocuğu bize geldi.O sırada ezan okunmaya başladı.Çocuk derhal irkildi ve esas duruşta duru gibi durmaya ve o arada da koltukta oturan oğluma ezan okunurken öyle oturma diye uyarıda bulunmaya başladı.Bu ruh hali ile bu çocuklar sorgulamamı yapacak yani.
Hasan Fevzi 04 Aralık 2019 10:25
8
Sizinki alâkasız olmuş. Ezana bende gönülden saygı duyarım keza istiklâl marşı okunurken de aynı tavır sergileniyor kaldı ki Allah Kur'an'da hiç düşünmezmisiniz, akletmezmisiniz diyerek sorgulamayı salık verir
Kararlı Karar Okuru 04 Aralık 2019 08:40
Sorunlarımızın anası kültürdür. Kültür, milli olan ne varsa beşeri hayattaki tezahürüdür. Bir kültürün yüceliğini barometre ile ölçemezsiniz; kendini sanatta, edebiyatta, müzikte ama daha belirgini sokakta, trafikte, mimarisinde, nizamında hatta insanların üstünde başında gösterir. Makul bir milliyetçinin/muhafazakarın, kültür seviyemizi doğru mukayeselerle tespit edip, bunları tamirat/iyileştirme/reforma odaklanması gerekir. Malesef muhafazakar kesimde ne böyle bir birikim ne de niyet var. Sonumuz tam asimilasyon. Çok yazık.
Kararsiz 04 Aralık 2019 08:27
Almanya ile Türkiye karsilatirmaniz Demografik olarak biraz yanlis olmus. Buradaki nüfus artis hizi alinan göce ragmen negatif. Dolayisiyla daha az genc nüfus var. Alman Endüstrisi meslek egitimine oldukca müsait. Yani ugulama alanlari var.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 07:38
Gelir seviyesi ve ebeveynlerin eğitim düzeyi en önemli etkendir; özellikle de annenin eğitimli oluşu.Bu konuda Batı'nın gerisindeyiz doğal olarak bu eğitimden ekonomiye, sosyo-kültürel ortama kadar her şeye olumsuz etki ediyor. Başka söze gerek var mı?
Temel 04 Aralık 2019 06:30
Taha Abi, oy sandığına girme koşulu olarak, iki basamaklı ve tek basamaklı iki sayının çarpımını sor, bir de maddenin üç hali ya da deniz seviyesinde su kaç derecede kaynar gibi fizik sorusu sor. İkisi de ilkokul düzeyi sorular. Kaç kişi geçip oy kullanabilir?
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:02
0
Çok iyi öneriler. Sonuna kadar destekliyorum.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:24
1
Daha iyisi: Türkiye'nin başkenti neresi diye sor. Seçmenlerin üçte biri elenir. Ama Kanal İstanbul daha önemli.
evin 04 Aralık 2019 06:20
bu ülkede polislerin ve imamların maaşı öğretmenlerden daha yüksek. bu ne demek biliyor musunuz? devlet din görevlilerini ve güvenlik görevlilerini öğretmenlerden daha nitelikli görüyor demek...imam ve polislerin "baştacı edildiği" devlet de bu kadar oluyor işte...
KARAR OKURU FD 04 Aralık 2019 07:57
5
Sapla samanı birbirine karıştırmayalım. Öğretmen maaşlarının düşük olduğu ve yükseltilmesi gerektiği, keza imam maaşlarının da hakkaniyet ölçüsünden bakıldığında yüksek olduğu doğrudur. Ancak polislik mesleğinin, özellikle ülkemizde, zaman ve mekan mefhumu gözetmeksizin oldukça zor şartlarda yerine getirildiğini ve bu meslek erbabının özlük haklarından da mahrum bırakıldıklarını görmek gerekiyor. Maaşın hakedilmesi noktasında bir tereddüt bence yok. Ama eğitimin önemi noktasında mutabıkım ve öğretmen maaşlarının eğitimin kalitesi ile doğru orantılı yükseltilmesi en hayırlı icraat olacaktır. Bu
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 08:25
2
Polisin aldığı maaş ne ki eleştiriyorsun. Öğretmenler de polisler de rahat geçinebilecek, emeğine saygılı maaş alsın. Hepsi emekçi sonuçta. Emekçileri birbirine kırdırma.
Thales 04 Aralık 2019 10:26
1
Sorunun temeli bu. Öğretmenlerin niteliği çok düşük. Öğretmenlerin sosyal statüsünü ve maddi gelirlerini arttırmanın yolunu bulmalıyız. Öğretmenlerden de ona göre nitelik beklemeliyiz.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 19:07
2
Bu yorumla ne kadar nitelikli bir öğretmen olduğun belli oluyor. Demekki parayı çok alsan eğitimi düzelteceksin. Ülkenin bu hale gelmesinin en büyük sebebi senin zihniyetinde olanlardır. Polis imam öğretmen farketmez
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 05:44
Eğitim ağır yaralı
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 05:41
Ah ülkem vah güzel ülkem .. ah eğitim vah eğitim ah adalet vah adalet ne olacak bu halimiZ
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 04:50
Bu PISA sıralaması ne kadar anlamlı? İsrail, İzlanda, İsviçre, İtalya, Rusya, Yunanistan’da ortalamanın altında
Thales 04 Aralık 2019 16:43
0
İsviçre’de yer yerinden oynadı. Ciddiye alıyorlar yani.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 20:09
0
Ee bizde de oynadı.
Mehmet 04 Aralık 2019 02:09
Milli Eğitim ne yapmaya çalışıyor anlaşılmıyor. Daha önce sözlük yazarı ve edebiyatçı D. Mehmet Doğan yazdı; 1 milyon 340 bin basılan sosyal bilgiler kitabında Uygur alfabesi diye İsrail alfabesine yer verilmiş. var gerisini siz düşünün atık.. yazık...
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 01:49
Mevcut öğretim, özellikle tıp alanında işe yarasaydı dünyada 4,5 milyar insan kronik hasta olmaz, trilyonlarca dolar da meşru ilaç mafyalarına gitmezdi Bizdeki üniversitelerdeki öğretim seviyesi Avrupada'kilere nazaran ilkokul seviyesindedir.Türkiye'de yüksek tahsil yapıp Avrupa'ya geldiğimde fart ettim ki her alanda 300 sene gerideyiz.Burada iki fakülte bitirip 3 de yabancı dil öğrendim, elde ettiğim bilgileri ülkeme aktarmaya kalkışsam akademik idiotların hemen hepsi ya hırlar ya da zırlar.Türkiye bilim düşmanı!Okullar modern cehalet yuvaları. Avrupa'daki okullarda hiçbir ideolejiye yer yok
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 01:37
Egitimde ve bilimsel uretimde cuvallayan bir ulke hicbir alanda basarili olamaz, dunya ile yarisamaz...
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 01:02
Bu sonuçları dil devrimini yapanlara göstermek, eserinizle mutlu musunuz diye sormak lazım. Maalesef cumhuriyetin ilk yıllarında atılan bilinçsiz ve cahilane adımları daha çok uzun yıllar düzeltemeyeceğiz gibi görünüyor. Yanlış bir hayat doğru yaşanamaz derler, maalesef yanlış kurulmuş bir Cumhuriyeti doğru yönetmek de çok zor. Sayın Erdoğan beyefendi gibi belki de bir kaç yüzyılda bir gelen bir siyasi deha bile bu sorunu tam olarak çözemediğine göre belki de eğitim sorununu hiç çözemeyeceğiz.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 02:25
2
Sayın Erdoğan beyefendi gibi siyasi deha bunu çözmüş fakat farkında değilsiniz. Halkımızın eğitimi ne kadar düşükse, AK Partiye oy verme eğilimi o kadar yüksek. Çocuklarımıza iyi bir eğitim verdirilerek CHP nin değirmenine su mu taşısınlar?
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 04:52
1
Matematik ve fen alanındaki düşük performanstan da mı dil devrimi sorumlu? Bak matematikte Arap rakamları kullanıyor tüm dünya.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 06:08
2
Okumayı sevmeyen bir siyasi deha. Diploması bile tartışmalı. Bir kere Osmanlı’da okuma yazma oranı çok düşüktü. Sonra sizin mantığınıza göre İran ve Suudi Arabistan’ın bizi üçe beşe katlaması gerekirdi.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 10:05
1
Herhalde şaka yapıyorsun.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 00:57
Engelli cocuklarimizin %2si okula gidiyormus.
fırat 04 Aralık 2019 00:53
Taha bey bizlerin zamanında elimizin altındaki şu an olan bilgisayar yoktu ve şu an var, google amca sayesinde araştırp okuyoruz, netten çok faydalanmaktayız. Avrupada bir elekronik mağazasına girdinmi cep telef. bilgisayar yada tv alırken satıcı size sorar , örneğin cep tel. diyelim resim çekmekmi oyun oynamak içinmi mesaj yazmak içinmi yoksa sedece alo telefon içinmi kullanacaksın diye sorarlar. Zamanın gençleri neti bilgi dışında daha çok oyun oynamak için kullanıyor, geneli oyun bağımlısıda olmuş. Birde en önemlisi anne baba eğitimsizse çocuk bunun sıkıntısını çok çe
e.k 04 Aralık 2019 00:52
Analatık dusunce..! Sn haklı olarak bu noktaya ısrarla vurgu yaptı degısık yazılarında. Dogmatık dını egıtımle yanı ımamhatıplerle bu ımkansızdır. Daha dun Akp genel baskanı hayatımızın merkezıne cagın kosullarını degıl dını ogretılerı koymamız gerektıgını soyledı. Analatık dusunebılen nesıl nasıl yetısecek..? Bu zıhnıyetle mumkun gorunmuyor!
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 00:52
Bir ulkenin Cumhurbaskani Amerikayi muslumanlar kesfetti, Ermeniler zaten hep gocebe olarak yasamislardir diyorsa, bir milletvekili cikip zorunlu din dersi matematikten daha onemlidir diyorsa, o ulkede egitim cok zayif demektir.
KARAR OKURU 04 Aralık 2019 00:18
”Biat et rahat et” kültürü ile yetişen insan yaratıcı olamaz.
KARAR OKURU 07 Aralık 2019 10:22
0
İslamiyet'in ilk emri de "Oku" olmuştur. Acaba niye yüzyıllar öncesinde böyle bi mesaj verilme ihtiyacı hasıl olmuştur? İnsanoğlu yüzyıllar geçmesine rağmen hala okumuyor,okuduğunu da bi türlü anlamak istemiyor.... Pozitif bilim vurgusu her dönemde yapılmakta,ama uygulama da hala negatifiz... Sebebi çok basit; insani ne kadar değer varsa yok etmişiz birer birer.. Şimdi hepberaber diyoruz ki;yahu hala bi arpa boyu yol alamamışız... Toplumun ihtiyaçları doğrultusunda nitelikli bi okuma yazma seviyesinin üzerine çıkmayı başarabilirsek şayet, henüz yolun başındayız demektir.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN