Back To Top
Ey Amerika!

Ey Amerika!

 - Son Güncelleme: 13.10.2019 Pazar 12:21
- A +

Amerika’da Türkiye’ye karşı adeta bir “yaptırım” histerisi yaşanıyor fakat Cumhurbaşkanı Erdoğan “Ey Amerika… Osmanlı tokadı” gibi alıştığımız çıkışları yapmıyor.

Muhalefet onu sert sözlerle karşılık vermediği için eleştiriyor.

Trump “Türkiye, emsalsiz bilgeliğimle çizdiğim sınırları aşarsa Türk ekonomisini mahvederim” diyor… Erdoğan, alışılmış tepkileriyle karşılık vermiyor.

Hele de Trump’a “sen kimsin” gibi hitaplarda bulunmasını zaten kimse beklemiyor.

Gerçi Avrupa Birliği’ne “Ey Avrupa… Kapıları açarız” diye özetlediğim bir çıkış yaptı ama bu eski tarzına göre yumuşak sayılması gereken bir ifadedir.

Şunu hemen belirteyim; Erdoğan’ın bugünkü davranış tarzı ‘diplomatik’tir, doğrudur… Hatta eskiden de böyle yapmalı, kimsenin ve hiçbir ülkenin duygularını kaşımamalıydı.

YAPTIRIM HİSTERİSİ

Şu anda Türkiye için en önemli ve acil diplomatik görev, Amerika’daki “yaptırım” fırtınalarını dindirmek, hiç olmazsa yumuşatmaktır.

ABD Maliye Bakanı Steve Mnuchin, “Trump Türkiye’yi hedef alabilecek güçlü yaptırımlar içeren yeni bir kararname imzaladı; zorunda kalırsak Türkiye ekonomisini işlevsiz hale getirebiliriz” diye açıklama yaptı.

Belli ki Trump Türk ekonomisine ciddi zarar verebilecek bir tasarıyı elinde tutacak, vaziyete göre ‘tehdit aracı olarak’ hazır bulunduracak.

Senato’da, S-400 krizinde Türkiye lehine tavırlarıyla tanınan Cumhuriyetçi Senatör Lindsey Graham Senato’ya çok sert bir tasarı sundu, bunu iki partinin de desteklediğini söyledi. Dün ise Kongre’nin öbür kanadı Temsilciler Meclisi’nde Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Elliot Engel YPG/PKK’yı “müttefikimiz” diye niteleyen, Türkiye’ye ağır yatırımlar isteyen bir tasarı sundu. Önümüzdeki hafta içinde bir tasarı daha sunacakmış.

Washinton’daki Büyükelçiliğimiz elbette bunları durdurmak, hiç olmazsa hafifletmek için seferberdir. Fakat yetmez… Ankara’nın diliyle ve davranışlarıyla bunu desteklemesi lazımdır.

Davranış dediğim, Barış Pınarı Harekatıdır: Sivillere zarar vermemek, harekat çapının “güvenlik” ihtiyacıyla uyumlu tutmak, IŞİD’le, HTŞ ile mücadeleye çok büyük önem verdiğimizi fiilen göstermek gibi… Milli Savunma Bakanı Akar bu konularda isabetli açıklamalar yapıyor.

İDEOLOJİK YANILSAMA

İktidar olarak da toplum olarak da önümüzü doğru görebilmek için şunu hepimiz çok iyi düşünmeliyiz: Batı’da her zaman Türkiye’nin karşıtları oldu; ama daima kuvvetli taraftarları da vardı. Şimdi niye yok? Amerika’da Ermeni tasarılarını durduranlar, Avrupa’da 2004’te Türkiye’ye AB yolunu açanlar şimdi nerede?

Türkiye’ye senede 20 milyar dolar yatırım sermayesi girmesini sağlayan güven niye azaldı?
Evvela, Batı’da aşırı sağın ve İslamofobinin yükselmesi önemli bir negatif etken oldu.

Ak Parti iktidarının ideolojikleşmesi de dış politikamızı olumsuz etkiledi. Erdoğan’ın basit bir seçim kavgasında AB için “Bunlar Haçlı ittifakı” nitelemesi yapması, bu tavrın bir özetidir. (27 Mart 2017)

“Arap Baharı” da AK Parti iktidarında yanılsamalara yol açtı. Başbakan Erdoğan’ın “Emevi Camisi’nde namazımızı kılacağız… Hicaz Demiryolu İstasyonu’nda kardeşliğimiz için özgürce dua edeceğiz” şeklindeki konuşması, bunun bir özetidir. (5 Eylül 2012)

Türkiye’nin Batıdan uzaklaştığı, “Osmanlı coğrafyası”na yöneldiği imajı hem Batı da hem Arap rejimlerinde olumsuz etkiler yarattı.

Ortaya çıkan tablo bugün gözler önünde.

DUA VE DİPLOMASİ

Aslında AK Parti iktidarı Suriye’de Esat’ın yerine “dost” bir rejimin gelmesiyle PKK’nın orada engellenmesi gibi vatanseverce bir motivasyonla “Esat hemen gitsin” diyordu. Ama bunun ideolojik dille formüle edilmesi diplomatik esnekliği engelledi.

Dış politikanın İç politikada kullanılması imaj sorunlarını körükledi.

İmajın ne kadar önemli olduğu şimdi “fiiliyat” halinde görülüyor: Batı’da da Arap dünyasında da desteğimiz yok.

Türkiye’nin, uzun yıllar içinde oluşmuş “eksen”ine dönmesi ya da imajını yeniden yükseltmesi zaman alacaktır. Mehmetçik canını ortaya koyarak vatanın güvenliği için mücadele ederken, diplomatik sorunları hamasetle körüklemekten sakınmalıyız.

Devleti yöneten herkesin dili “diplomatik” olmalıdır.

Ekonomi de bunu gerektiriyor.

Hiçbir maddi teçhizatı eksik olmayan Mehmetçiğin iki desteğe ihtiyacı var; biri dualarımız, milletçe manevi desteğimiz… Öbürü diplomasi…

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Süheyl CALISKANOGLU 11 saat 1 dakika önce
14 Ekim 2019 09:22
14,37 "Iyi Ingilizce',Rahmetli Ecevit'in döneminde FETÖ'nün bu ülkeye ihanet edeceginin kimse farkinda degil di,AKP döneminde hersey aciga ciktigi halde birlikte edildi,"kanka 'olundu,TSK'lerine pusu ,kumpas kuruldu,zayiflatildi,bunlari hatirlarsin süphesiz,"Hocam hasretine dayanamiyoruz'dön gel artik ÜLKENE,"ne istediniz de vermedik'(!)Bunlari cok cabuk unutmussun ,rahmetli Bülent Ecevit'in zerre zarari olmadi bu ülkeye,sen digerlerine bak bir kere (!)..
KARAR OKURU 20 saat 24 dakika önce
13 Ekim 2019 23:58
Bugün Kürtleri satan ABD yarın Türkiye'yi de satar.abd ye güvenenler hezimeti yaşar ABD nin bop un eşbaşkanı dahi olsanız satar
KARAR OKURU 5 saat 52 dakika önce
14 Ekim 2019 14:30
0
eee...Yani...
KARAR OKURU 20 saat 54 dakika önce
13 Ekim 2019 23:28
Aklin sira dalga gecmek istiyorsun, yani! Mutasyon falan?
Hsyn 21 saat 19 dakika önce
13 Ekim 2019 23:03
Bu kisim yukarida yazilanlanlara yorum icin ayrilmis sanirim. Diplomasi nedir? Neyi ne kadar nasil bicimlendirir. Beyaz beyazdir,siyah siyahtir.sakin bana renklerden bahsetme renkleri de (ozellikle GRİ' yi) tonlari da biliyorum.
KARAR OKURU 23 saat 19 dakika önce
13 Ekim 2019 21:03
Taha bey aman sakın bir saygısızlık yapmayalım modundan ve osmanlı aydınlanmacığılından ve batı hayranlığından sıyrılın bu dünyadan göçtükten sonasını düşünün ve müslüman bir türk nasıl olur onu gösterin ahir ömrünüzde analitik analitik deyip müslümanların batı mandasına girmesini savunanlar gibi olmayın yazılarınızı tebessümle okumuyalım
KARAR OKURU 23 saat 28 dakika önce
13 Ekim 2019 20:54
ABD kendi vatandaslarina sanki Kurtler'i korumak istiyormus da Turkiye'ye kizginmis gibi bir intiba veriyor. Aslinda Trump'in Kurtleri terk edip Turkiyeye yesil isik yakmasi senatonun, kongrenin ve savunma burokrasisinin de hemfikir oldugu bir karar. Turkiyeye yaptirim uygulanacagi tehdidi de insan haklari savunucularini oyalamak icin soyleniyor. Yaptirim uygulamak isteselerdi, harekatin ikinci gunu yaparlardi; Fransa, Almanya, Norvec'in yaptigi gibi. Erdogan bunu bildigi icin Trump'a eyyy demiyor, Osmanli tokadindan bahsetmiyor.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 20:08
Sayın Taha Akyol herzaman tarafsız ve sağ duyulu ve ölçülü köşe yazılarınızı okumadan zevk alıyorum.Saygilar SEYİT Demie
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 20:06
Sayın Akyol sizi dikkatle takip eden biri olarak Suriye ye yapılan operasyon hakkında Filistin Kktc hatta Azerbaycan ın tutumları hakkındaki düşüncelerinizi bir yazınızla paylaşabilir misiniz Teşekkürler Allah a emanet olun
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 19:28
Kim ne derse desin Cumhurbaşkanı Erdoğan an itibariyle dünyanın en iyi siyasetçisidir. Siyaset boşluk getirmez. Siyaset kurgu ister. Siyaset öngörü ister. Siyaseti en iyi yapan sayın Erdoğandır. Yılmaz Özdil ve Uğur Dündar bile yürü reis seninleyiz dedi. İtirazı olan varmı söylediklerime. CHP ancak bakakaldı. Varmı bir planı siyaseti atağı yada gölü. Sayın Erdoğan yine golü doksandan atarak fileleri havalandırdı.
Degerli KARAR okuyuculari,ben bir baska konuya deginmek istiyorum. Arnavutluk maci sonrasi,soyunma odasinda calan bir telefon,bir anda bir sesizlik,ayaga kalkildi "hazir kita'olundu.Telefon eden Cumhurbaskani'ydi oradakilerin yüz ifadeleri,mimikleri görülmeye degerdi.TRT'nin Spor Kanali cok vakit ayirdi bu soyunma odasinda ki sahneye!..Cumhurbaskani'nin Senol Günes'le konusma sirasi geldiginde ceketinin dügmesinin ilikli olup olmadigini kontrol etmesine sasirdim ben sahsen,konusurken sahte yüz ifadelerine diyecek yoktu.Biz hep böylemiydik,yoksa AKP'mi ögretti bize yalakaligin ne demek old
KARAR OKURU 20 saat 27 dakika önce
13 Ekim 2019 23:55
0
Sayin Caliskanoglu, biz hep boyleydik. 65 yasindayim, kendimi bildim bileli herkes milliyetci, vatansever gecinir bu ulkede. Sagcisi, solcusu, dindari, liberali, hatta komunisti bile. Ustelik vatanseverlikle, milliyetciligi ayni sey sanirlar ve suruden ayrilani kurt kapar korkusuyla hareket ederler. Halbuki torpilli askerlik yapma imkani olanlar askerligini torpilli yapar. Senol Gunes de askerligini torpilli yapmistir. Simdi torpilli askerlik yasallasti, bedelli askerlik oldu. Bu futbolcularin da her biri bedelli askerlik yapacak; bazilari yapti bile.
KARAR OKURU 58 dakika önce
14 Ekim 2019 19:24
0
19:12, yalakalığın ne olduğunu öğrenmek istiyorsan, Ak parti öncesi dönemde iyi örnekler bulursun. Devletinin başkanına Saygı ile yalakalığı karıştırmışsın !
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 18:27
Sayın Yazar, lütfen siz cevap verin... Davutoğlu'nun Esed ile görüşmesinde "cezaevindeki ihvan üyelerini serbest bırak ve onlara 3 bakanlık ver" demek suretiyle -olmayacak bir talep ileri sürerek- iç savaş tezgahladığı iddiası doğru mu...?
Karar okuru 13 Ekim 2019 14:56
Bu harekat, ABD ile Rusya arasındaki örtülü mutabakata dayalı olarak 2 ay önce ABD ile varılan Güvenlik Bölgesi mutabakatı çerçevesindedir. Sonucunu da ABD ve Rusya belirleyecektir. Bu sonucun bölge halklarının ve devletlerinin yararına olmayacağı, sadece global nüfuz paylaşımında devler dengesine bağlanacağı ve buradan da en büyük kaybı, öngördüğü hedeflerden hiçbirine ulaşamayan Türkiye'nin yaşayacağı açıktır. Ne Suriyelilere yerleşim olanağı, ne PKK terörüne son, ne de Kuzey Suriye'nin birliği sağlanabilir.
Siyah Ayna 13 Ekim 2019 14:40
Mesele diplomasi değil gerçekler. Diplomasinin çarpıtma ile toparlayamayacağı kadar ayyuka çıkan gerçekler.
Rahmetli Bülent Ecevit,Türkce'yi en iyi konusan ve yazabilen bir gercek siyasi lider ve diplomatimizdi.Cok iyi seviyede de Ingilizce konusuyordu. Bugünün siyasileri,düsük egitimli secmen kitlesinin,anlayabilecegi Türkce'yi konusmanin yarar sagliyacagini düsünüyorlar,biraz da "dayilik havasini' ekleyerek,oy avciligina devam ediyorlar..
iyi ingilizce 13 Ekim 2019 17:18
6
1999-2003 arasi tam 4 yil boyunca feto'yu devletin butun kurumlarina tam kadro yerlestiren Bulent Ecevit idi. ayni donemde feto aleyhine hicbir sorusturma kovusturmaya izin vermeyen Bulent Ecevit idi. ''hocam sagliginizdan endise ediyoruz, gitseniz iyi olur'' diyerek fetullah gulen'i abd'ye gonderen Bulent Ecevit idi. butun bunlarin karsiliginda fetullah gulen'de; sefaat edecegim ikisiden biri sayin Ecevit'tir'' diyordu. feto'yu var eden devlete yerlestiren Kasim Gulek gibi Ecevit'de chp'li ve abd de rockefeller bursuyla egitim gormustu
Eskiden batıda dostlarımız vardı şimdi niye yok? 1-O zaman zayıftık silikdik dost!larımız çok( gibiydi). 2-O dost gibiler kritik anda dost değildi. 3-O dost!larla dost olan bizimkiler de, onlara benzeyen yardım edenlerdi. 4-Bu İslami devletçiler; iki Avrupa olduğunu anlamadığı sürece bu sorunlar artacak.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 18:58
1
14.40, Dördüncü şıkta yanılıyorsun. O dediklerin Avrupanın iki yüzlülüğünü haykırıp duruyorlar.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 14:20
Sayın yazar, İtalyan çizmesinin en Güney ucundan Finlandiya’nın en kuzey ucuna, özgürce gidebilmek doğru ve güzel ise, Edirne’den Aden’e aynı şeyi istemek size niye batıyor ? Hiçbir seçmeni olmadığı halde,Almanya’nın birçok şehrinde toplantılar yapan Marine Le Pen, Gerd Wilders vs faşistlere ses çıkarmayıp, Erdoğan’ı kendi seçmeni önünde konuşturmayan zihniyet, Haçlı değilse nedir ? El cevap lütfen !
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 16:23
3
AB tarih boyunca birbirinin ümüğünü sıkmaya çalışan devletlerlerin kader birliği edip dayanışarak birlikte daha müreffeh olmayı isteme projesidir, ve ezeli düşmanlar Fransa , Almanya gibi ülkeleri birbiri ile savaşmayı gerektirmeyen bir sistemle bağlayarak bu günkü duruma gelmiştir. Türkiye ve diğer Ortadoğu ülkelerinin de aynı şeyi yapabileceğini birileri tasavvur edebiliyor ama yazarımız buna burun büküyor
Halil 13 Ekim 2019 14:12
Haberlere göre Kıbrıs'ın Cumhurbaşkanı da Harekattan rahatsızmış. 1974 Harekatı benzetmesi de yapmış.Allah basiret versin, ne diyelim!
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 19:17
2
"Pinar derseniz de akan su degil kandir" demis Kibris Cumhurbaskani. Yurekli insanmis.
Mehmet 13 Ekim 2019 14:03
LÜTFEN DİKKAT Elimde Siyonist-Yahudi dünya devleti kuramcısı Zbignew Brzezinki bizim Müslüman sandığımız Usame Bin Ladine silah mühimmat erzak teslim ederken ve ayrıca silahların nasıl kullanılacağına dair kurs verirken resmi var Bilemiyoruz bir çok insan siyonizme uşaklık yapıyor. Biz CIA ajanı denilince çatpat Türkçe konuşan bir Amerikalı aklımıza geliyor Durum hiç te öyle değil bakın ilkokul diploması olmayan Fetullah Gülen bile CIA ajanı çıktı Ülkemizde bu ajanları temizlemekle bitmez adeta kök salmışlar..
KARAR OKURU 22 saat 2 dakika önce
13 Ekim 2019 22:20
0
Bin ladini sen müslüman sanmışsın bizi katma
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:18
Türk askeri Malazgirtte neyse, Fıratın doğusunda da o... Her şeyi değiştirenler bu gerçeği değiştiremiyor...
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 15:56
9
Kendine özgü bir DNA mı var Türk askerinde? Bir süpergüç falan? Tarih yerine Tarkan çizgiromanı okuyunca böyle oluyor işte. Balık da yok...
KARAR OKURU 23 saat 26 dakika önce
13 Ekim 2019 20:57
1
15.56, Siper güç değil, asalet var. Ona senin kafan basmaz. Ondan sende yok.
Muhsin Celebi 13 Ekim 2019 13:13
Ülkede insanlarin cogu mutasyona ugramis. Muhsin celebinin hayatini okumalarini tavsiye ederim bunlara belki mutasyonlarini tersine cevirebilirler.
Din sömürüsü,basörtüsü,egitimi düsük büyük bir halk kitlesi,AKP'nin "temel taslari'..
musto 13 Ekim 2019 12:28
Eski tarihlerde ganimet peşinde koşan insanların tek yapacakları iş güçlü devletlerde paralı askerlik yapmaktı.Önce Roma da başladı devamı,Bizans Abbasiler,Memluklar,Osmanlı,İngiliz ve Fransızlar vd.Günümüzde Emperyal güçlerin kullanackları arguman din, dil,ırk mezhep aidiyet duygularını kaşıyarak savaşların devamını sağlamak Ülkemizde Kürt halkı ezilmiş bizlere verilen hak onlara verilmemiş: Devamlı savaş baronları burdan kaşıyacak eğitimini tamamlayamamış ekonomik güce ulaşamamış insanlara hayali gelecekler vadederek ileride onarılması mümkün olamayacak düşmanlıklar yaratılmakta.
Okur 13 Ekim 2019 12:12
Mesele dilin diplomatik olup olmaması değil. Dış politika dili elbette diplomatik olmalıdır, o işin alfabesi. Ancak son yıllarda Erdoğan'ın ve AKP yetkililerinin suçu ya da kusuru diplomatik dil kullanmayışına indirgenemez. Bunun çok ötesinde dünyaya, bölgeye, yönetim tarzına ve bu dünyada Türkiye'nin konum ve işlevine bakış sakat. Bu bakışın asıl vahim tarafı stratejik zihniyettedir; bu strateji sadece dilinden değil beyninden ve yüreğinden temelinden sakattır. O nedenle asla adam olmaz.
Türk 13 Ekim 2019 18:29
3
Gözün mü kör be adam. Kürtler kaç ülkeye yayılmış durumda. Bu ülkeler arasında kürtlerin eşit vatandaş olduğu tek ülke Türkiye. Bu ülkede kürt ne kadar ezilmişss Türk de o kadar ezilmiştir.
BİLAL GÜN 13 Ekim 2019 11:55
SINIR ÖTESİNDE YPG'YE YAPILAN HAREKAT ,TRUMP'A EN İYİ CEVAP DEĞİL Mİ, SAYIN AKYOL? ATILAN TOPLAR EN İYİ "EY TRUMP" NİDÂSI DEĞİL Mİ?
Gazete başlıkları: "Almanya'dan skandal karar, Türkiye'ye silah satışlarını durdurdular" Fransa'dan küstah karar "Türkiye'ye silah satışlarını durdurdular. Norveç'ten İsveç'ten, Finlandiya'dan sakandal karar "Türkiyeye silah satışını durdurdular." Arap birliğinden küstah karar. "Türkiyenin girişimi egemen bir arap ülkesininin işgalidir." Küstah...skandal... Peki bu gazete başlıklarını nasıl tanımlayalım; "Provakatif, küstah, skandal..."
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:27
3
ben söyleyim: türkiyenin pisa sonuçları işe gayet uyumlu
pisa 13 Ekim 2019 17:50
0
''pisa'' somurugu beyin sizden kurtulmadan bu ulkede bir sey olmaz
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 11:54
Kuşkusuz barış pınarı harekatının makul gerekçeleri var. Ancak harekatın Ak parti açısından iç politikaula ilgili hedefleri de olabilir. 1. Barış pınarı harekatında üstün başarı elde ederek reisin başkanlık sistemine geçiş sonrasında hızla çizilen karizmasını yeniden sağlamlaştırmak. 2. Kaos ortamı oluşturarak demokratik ortamı zayıflatmak, beka söylemi üzerinden 2023 seçimlerinin ertelenmesini sağlamak ve iktidarı sağlama almak.
Bir okur 13 Ekim 2019 11:27
Gelişmiş ülkeler dünyadaki olaylara menfaatleri ve çıkarları açısından bakıyor. Biz ise bir kişinin duygusallığı ve kişisel ihtirasları ile bakıyoruz. Dolayısıyla tutarlı bir dış politikamız yok. ABD'nin kayığına binerek Suriye'nin bu hale düşmesinin sorumlularından biri olduk. Şimdi güney sınırımızda 2011 öncesinin şartlarını sağlamaya çalışıyoruz. Bize kar kalan 4 milyon mülteci, şehitlerimiz ve ne kadar olduğunu bilmediğimiz harcanan para. Terörle mücadele eden ve bu konuda yeri göğü inleten hükumetimiz İstanbul seçiminden önce sahi kiminle irtibat kurmuştu.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 10:55
Biz onlara kayıtsız ve şartsız teslim olmadıkça, batı bizi asla kabul etmeyecektir. Bunu anlayalım artık. Burnu sümüklü, ağzı salyalı, devlet bile olmayan Güney Kıbrıs'ı nasıl kabul ettiler. Onlar dost değil. Rabb'im:"Hıristiyanları ve Yahudileri dost edinmeyin."diye boşunamı buyurmuş? Biz onları Rabb'imizden daha iyi mi tanıyoruz?Tümden bağlarımızı koparalım demiyorum. Sahte Atatürk'çülere sesleniyorum:" Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur."diyeceksiniz,ondan sonrada maddi ve manevi kurtuluşu kendi içinizde değilde, batıda ve batının kokuşmuş, değerlerinde arayacaksın.
KARAR OKURU Demkr hukukçu 13 Ekim 2019 16:27
1
Dost edinmek başka gücüne göre hareket etmek başka. "Uluslararasi İlişkiler" bir bilim dalıdır ve onun kural ve prensiplerine uyarsan iyi sonuclar alırsın uymazsan seni çiğ çiğ yerler ve yok olursun. Sana Allah Kuran-ı Kerim'de bilimin dediğini yapma mi diyor? Tedbirli olma mi diyor? Ayağını yorganına göre uzatma mı diyor? düşmanlarınla da olsa anlaşma imzalama mi diyor? Hayır bilakis hadislerde "düşmanının silahiyla silahlanin" "ilim Çin'de bile olsa onu alınız" buyuruluyor. Işte savaş, barış bir ülkeyle müttefik ya da düşman olmak vs bu işler de yukaridaki bilimin işleri.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 10:44
Karar Okurları ve yazarları yönetsin ülkeyi, politikacılardan bin kat akıllı ve sağduyulular.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:09
5
CB Suriye fatihi Davutoglu olsun.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 10:45
Hangi diplomasi, dış politikada sokak ağzı kullanıyoruz. Bu da çapımızı, seviye mizi gösteriyor. Savrulup duruyor ülke, bakalım sonumuz ne olacak?
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 10:45
Eskiden oralarda dostlarımız vardı. Vardı evet. Acaba onlar dost görünümlü düşmanlar olmasın? Eskiden onların müsaade ettiği kadar ileri gidebiliyorduk. Bu ülkenin sınırları bile Lozan'da çizildi, Ankara'da ve İstanbul'da değil. İstiklâl savaşını kazanan bir millet olarak, niçin biz onların ayağına gittik ki? Onlar bizim ayağımıza gelseydi ya! Karşımızda yığınla emperyalist ülke temsilcileri. Üstelik tümü Yunanistan'dan yana. Bizim tarafta ise, üç, beş acemi diplomat. Başlarında ise diplomasiden bihaber İsmet Paşa. Sesimiz gür çıkmaya başlayınca batı ve onların ortadoğudaki uşakları yekvücut!
Ey Akyol 13 Ekim 2019 10:35
Ey Akyol, bir kısır döngüye girdiniz çıkamıyorsunuz. Her gün aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz.
musto 13 Ekim 2019 10:29
Amerika , Avrupa,Arap kamu oyları Ülkemiz aleyhine söz birliği etmişcesine kışkırtılmaktadır.Nerede bizim başörtü fatihi Merve Kavakçı bacımız Malezya da ne arıyor orada herhangi bir caminin imamı da Büyük elçilik yapar.Daha önce vatandaşı olduğu akıcı Amerikan ingilizcesi ile daha önceTeşriki mesaisi olduğu fetöcüleri ve ülkemiz aleyhine çalışan odakları darmadağın etse Egemen Bağış Şaban Dişli niçin Avrupa da harcanıyor seslerini duyamıyoruz bu gün saklanma günü haybeden maaş almak günü,değil.Meclisi fetheden fatihimiz'den Amerikan kamuoyunu da fethetmesini bekliyoruz.
Metin 13 Ekim 2019 10:26
Ayn El Arab veya Kobani de insanları Daeş katliamından biz kurtardık. Kurtarmamız da gerekiyordu. Bunu Süleyman şah türbesini geri çekmeden ve Barzani'den yardım istemeden yapmalıydık. Ülkeyi güvenliğini iş adamı, ticaret mantalitesi ile sağlamaya çalışırsak, iç politikaya yem edersek sonuçları böyle ağır olur.
Okur 13 Ekim 2019 10:14
Sayın yazar; Suriye yönetimi ile yakınlaşma olmuştu, birlikte "Bakanlar Kurulu" yapacak kadar. Esat gitsin anlayışı, halkın "Arap Baharı" ile demokrasi taleplerine katlederek cevap vermesi sonucu oluşmuş; Obama'nın iki tarafi da bir nevi "fiseklemesi" ile oluşmuştur. Turkiye'nin Sayın Davutoglu'nun "sınır komşularımızla sıfır düşman" anlayışını nasıl manipüle edilerek herkese düşman yapildigimiz süreci "içerde ve dışarıda" en iyi bilenlerdensiniz. Hata yapılmadı mı elbette, hata insana has bir özellik... Bugün ders alınmış ve doğru bir duruş vardır.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 09:39
Dış politikayı içeride ilkokul mezunu seçmenden oy almak için kullanırsan olacağı budur. Seviye dip yapar, diplomasi dağa kaçar.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 17:14
1
Niye ki, Devlet PKK yı yok ediyor... Bu durum sadece ilk okul okumuş seçmeni mutlu ediyorsa daha çok okumuş seçmen PKK lı mdır?..
Karar Okuru 13 Ekim 2019 09:38
Benim izlediğim kadarı ile harekata destek siyasilerde halk genelinden fazla gibi. Bunun sebebi belki de bu kaçıncı harekat; ya da Irak da harekat üstüne harekat yapmak Kuzey Iraktaki oluşumu etkiledi mi? diye düşenenlerdir. Ne oldu oradaki kırmızı çizgi onu kurdele yapıp Barzani ile bizimkilerin boynuna taktılar. Bizim durum şu: adın ne Mülayim e sert olsan ne yaparsın? Eyy biz Osmanlı torunuyuz! İyi ya Osmanlı ne yapmış son 250 yılında bakmak lazım!
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 09:41
Ey Amerika! Keşke keşfedilmeseydin.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 15:09
0
süpersin ya..
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 09:34
Allah milletimizi devletimizi vicdanımızı aklımızı haklılığımızı hukukumuzu demokrasimizi imanımızı söz ve ifade hürriyetimizi korusun. Askerlerimize meşru zaferler nasip eylesin. Baştaki başlara da akıl ve diploması izan ı versin. Terör belasından ve terörist zulmünden kurtarsın.
ferik 13 Ekim 2019 07:30
Heybemiz dolu olsa kimseye eyvallahımız olmaz, kimseden çekinmeyiz; Heyhat! ki, hem ilmen, hem fiilen hem de madden çok noksanımız var, heybeyi dolduracak erzak lâzım. Öyle olunca da `aman Amerika ile arayı bozmayalım!` korkusuna giriftar olmaktayız maalesef. Vazifemizi düzgün yapacağız, kimseye dişimizi saydırmayacağız ve dahi kararımızda sebat edeceğiz. Varsa çıkış: işte bu yol..
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:32
1
o heybede haklı olmak da olmalı, değil mi.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 07:24
Dış işleri bakanımız ilkokul düzeyinde dille konuştuğunu görüyoruz
Karar Okuru 13 Ekim 2019 10:59
1
Sadece bu bakan mı, iletişim başkanı nasıl, işe yeni başlamış tröl gibiler.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 11:43
13
Kardeş, sen de ilkokul düzeyinde bir Türkçe kullanmışsın.
Süheyl CALISKANOGLU 13 Ekim 2019 12:43
2
Gectigimiz günlerde,Disisleri Bakani'nin askeri üniformayla cekilen fotografini gördügümde bu nasil bir diplomat diye düsündüm,ülke kimlere kaldi,yazik oldu Türkiye'ye.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:08
6
7.24, Adam senin gibiler de anlasın istiyor...
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 17:10
0
Arkadaş iyi söylemiş, senin gibiler anlasın diye ilkokul düzeyinde yazdım...
Has Parti 13 Ekim 2019 06:59
Sayın yazar küçük bir detay atlamışsınız artık büyükelçilerimiz eski Akparti milletvekilleri, onların halasının oğlu, amcasının yeğeni olduğundan...Büyükelçilikler çekirdekten yetişme eğitimli diplomatların değil, Akparti'nin gönül alma ya da kıyak geçme arpalığı olduğundan tek bir büyükelçinin herhangi bir yabancı kanalda, yani görevli olduğu ülkenin herhangi bir medyasında tek cümleleri yok. Acaba Dışişleri Bakanlığı şimdiki büyükelçilerin yüzde kaçının eski Akparti milletvekili ve diplomasi geçmişi olmayan kişilerden atandığını açıklarlar mı rica etsek 'lafsokma' bakanımız.
Süheyl CALISKANOGLU 13 Ekim 2019 17:04
0
Merve Kavak'ci ve Saban Disli, Egemen Bagis büyükelci olarak atandilar Diplomasi'yle alakasi olmayan,diplomasi'nin "D'sinden bir haberleri yok,yalakalik,AKP'li olmak gecerli bu devirde,yabanci lisani varmi hic degilse iyi seviyede Ingilizce luzumu yok (!)..
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 06:33
Muhterem hocam: Sürekli ev sahibini suçluyorsunuz. Hırsızın yaptıkları o kadar aşikar, densiz ve iğrenç ki, ona da hafiften dokunuyorsunuz. Elin adamı 10 bin km.öteden gelip terör örgütüyle iş tutacak, terörün itlerini kucağında, bir bebek hassasiyetinde adeta biberonla besleyecek, benim iç ve sınır güvenliğim nerede ise yarım asırdır tehdit altında olacak,onlar rahat koltuklarında bize ayar vermeye çalışacak. Olmaz hocam, olmaz. Bu bir zillettir bizim için.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 05:34
Batinin öyle sanıldığı gibi hak,hukuk ve Demokrasi ile işi yok.Bu Bati seviciligini birakalim.Yok eskiden Batida Turkiyeyi savunanlar varmış, şimdi niye yok?Sığlığa bakarmisiniz.Batinin sizi savunmasi için onlarin ajandasina tabi olmanız yeterli.Bunlarin Demokratliginin testi Cemal Kaşıkçı olayi.Gerisi lâf'ı güzar.Hala anlamadiniz mi mesele Demokrasi değil.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 12:40
7
Birşeyler yazayım diyordum ama bu yorum tüm hislerime tercüman oldu. Aklına sağlık kardeşim.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 03:49
Besleme medyanın “siyasi deha”, “asrın lideri” gibi şişirmelerini bir yana bırakacak olursak Reisin şu andaki savaşı aslında iktidarda kalma savaşıdır. Ekonomi dibe vurmuş, dış Dünyada izolelik, AKP’nin oylarına göz dikmiş iki yeni partinin birden kurulma aşamasında olması, araştırmaların AKP’nin sürekli eridiğini gösteriyor olması...dolayısı ile Reis her zamanki gibi insiyatifi tekrar ele geçirmek istiyor. Başarabilir mi? Geçmişte başardı...ama bir laf vardır “Çekirge bir atlar iki atlar...”
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 14:33
10
03:49, sizin de 18 yıldır “Reis’ten kurtuluyoruz “ rüyanız bitmedi gitti yahu. Adam size Karabasan oldu !
KARAR OKURU 51 dakika önce
14 Ekim 2019 19:31
0
14:33, ee ne demişler, “şeytan azapta gerek ! “
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 02:58
Reisin kafası karışık. TC tarihi bu kadar ilkesiz, tutarsız bir diş politikaya şahit olmadı. Saudi kıralı ölüyor üç gün yas ilan ediyoruz...kendi ülkesinde bile yas yok. Aynı zamanda İhvanı destekliyoruz ki Saudilerin en nefret ettiği akım. Rus uçağını düşürüyoruz, bir daha düşürürüz diyoruz sonra gidip özür dileyip S-400’leri alıyoruz. Bu arada S-400’lerin düşürmek için planladığı ABD’den F-35’leri almak istiyoruz. ABD hayır deyince de kızıyoruz. Kapılarımızı İşid militanları için yol geçen hanı yapıyoruz ortaya çıkan kaostan talihimize 4 milyon mülteci çıkıyor kalkıp başkalarını suçluyoruz.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 02:32
AKP’nin dış politikası Müslüman Kardeşler ideolojisi üzerine kurulu. Mursi’nin düşürülmesine bu kadar içerlemeleri, Suriye’de İhvan’ı iktidara getirmek için oraya balıklama dalmaları bu ideolojik saplantının sonucudur. Ülkenin çıkarı nedir ne değildir onlar için pek önemli olmadı. Reis içeridekilerine olduğu gibi diş alamede ayar vermeye kalktı. Bizi getirdiği yer bu günkü kaos.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 12:54
1
Mursi ile misir ve kaddafi ile libya ya vd.lerine en buyuk kazigi atanlardan biri bizim yonetimimiz degilmi
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:35
2
ideoloji olsa, o bile birşey. bunlarınki koltuk sevdası.
Krr 13 Ekim 2019 01:36
Erdoğan'ın başarısız Suriye diplomasisinin bedeli 4 milyon Suriyeli mülteci ve yüzlerce şehit.Ekonomiyi yazmayayım, o kadar büyük rakamları yazınca sinirim kalkıyor. Şimdi herkes vatan, millet, sakarya coşkusunda.Gelinen noktada harekat şart elbette.Dibimizde israil şirretinin kuklaları var.Gereği mutlaka yapılmalı askerimiz desteklenmeli.Ama asla unutmayın bizi bu hale düşüren de mevcut Akp iktidarı ve başındaki zattır. Yeri gelince herkes hesabını vermeli, öyle durumdan vazife çıkarıp ucuz kahramanlık yapmasın beyimiz.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 05:26
21
Bu bölgedeki oyunlar 100 yillik oyunlar.Diger Ülkeleri de tarumar ettikleri gibi ,burayi da bir türlü parcalayacaklardi.Turkiyenin bir dahli olsa idi ,o da bu hayasiz paylaşımı ve sömürüyü durdurabilmekti.Bu Zat yüzünden diye hitap ettigin O Zat-ı Muhtereme ,şükranlarını arz et.Şu an yasadigin Ulke de bir Suriye olurdu .
Ali baba 13 Ekim 2019 01:12
Ey Tûrkiye,Kuzey kibris cumhurbaškani Gerçek TÛRK, Sayin Akinci,nin, Kuzey Suriyeyle ilgili yaptigi açiklamayi okumanizi isterim,
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:14
4
Sen gerçek Türk'ten ne anlarsın...
Muhtefi. 13 Ekim 2019 18:07
0
Ali Baba. Yaşın ne bilmiyorum. Ama oyle bir yere gidiyoruz.Iman varsa.!. Ne ırk, ne renk, ne rütbe, ne zenginlik, boy pos PARA ETMEYECEK. .Biz burada atıp tutuyorsak, üç günlük Dünyada Rahat ve Huzurlu yasamak için BİRLİĞİ bunun için savunuyoruz...ırkçılık Aklı kör eden bir duygu sadece zan ve duygudur. ..:)))..Saygılar.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 00:55
Mahallede buyuyenler bilir. Herkes yersencidir. Kimse mangalda kül birakmaz, gidere gider ayara ayar yapar. Bununla övünürüz veya bu yüzden kavga ederiz. Üf nebiçim gider yaptı bunun altında mı kalıcan der kavga bile ederiz. Ama bir gün büyürsün , o atarın arkasında bişey olmadığını anlarsın .Reisin de o giderini sevdik . One minute dedi costuk nasil lafi yapistiriyor dedik. Ama bakmadik arkasi var mı bu lafların diye.
KaRaR oKURu 13 Ekim 2019 08:31
3
Arkası varmış meğer. Şehitleri sattı mesela Mavi Marmara'da. İsrail ile ticari ilişkileri tarihimizin en yüksek seviyesine çıkardı. Gemicikler o tarafa çalışıyor. Mesela Kudüs baskentleri oluverdi. Eyy diye diye neler kaybetti bu ülke. Kimse Erdoğan İsraili sevmiyor demesin mesela. Laf ile icraata bak derim.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 00:49
ABD ye rağmen ABD nin Türkiyeye tercih ettiği STRATEJİK ORTAK durumundaki PKK/PYD ye yaptığımız operasyon sadece EYYY demek değil, daha ötesi anlayana.. bunu yaparken evanjelik neocon çetenin kuşatması altındaki Trumphı veya "façası bozulan haydut ABD nin zevahiri kurtarma" derdiyle yaptığı çıkışlara takılı kalmak; sadece takılı kalmayıp ergen tribün seyircisi gibi ERDOĞAN'I yıpratmaya çalışmak... sadece sadece patronu neocon olan FoxTV ve memurlarının meselesi zannediyordum...yazık
Karar Okuru 13 Ekim 2019 09:30
4
Façası bozuk ABD son yarım yüzyılda Eski düşmanı Sovyetler ve doğu Avrupa dahil kaç devleti yıktı kaçını düzenledi bir bakmak gerek. Rus uçağını düşürdükten sonra özür dilemeye Putin’in ayağına kadar gittiğimizi, bugünki iktidarın yollarının ABD anti komünist uygulamaları ile açılıp döşendiğini hatırlar isek öyle eyy diye dayılanmanın hikaye olduğu anlarız. Halkları aç gezip, batıya kaçmaya çalışan eski sosyalist devletler gibi dayılık yapılırsa kendi kendine çökersin başkasına gerek de kalmaz.
"Hiçbir maddi teçhizatı eksik olmayan Mehmetçiğin iki desteğe ihtiyacı var; biri dualarımız, milletçe manevi desteğimiz… Öbürü diplomasi…" Allah yar ve yardımcıları olsun. Allah'ım memlekete dirlik ve düzenlik versin. Bu vatan hepimizin ve hepbirlikte sahip çıkacağız, çıkmalıyız.
KARAR OKURU 13 Ekim 2019 13:47
8
bu vatan hepimizin. iktidarın yanlışına karşı çıkınca öyle olmuyor. vatan onların oluyor, biz sığınmacı oluyoruz. babalarının tapulu malı. vatanın kaymağını onlar yiyor, maliyeti biz ödüyoruz. bir de vatan haini oluyoruz. Onun için "vatan hepimizin" lafı, onların çıkarını sağlama almaktan başka bir anlam içermiyor.
Mahmut Emre Topsakal 21 saat 33 dakika önce
13 Ekim 2019 22:49
0
Bu vatan hiçbir zaman sahipsiz olmadı.Birileri doğru yapar, birileri yanlış yapar onu ben bilmem.Bu durum her dönem yaşanmıştır. Ama bize bu vatanı bırakanlar, bu vatan uğruna şehit olanlar yanlış yapmadılar. Ve bize bu vatanı bıraktılar. Ben vatanıma, milletime hiçbir zaman ihanet etmedim, etmemde. Gerektiğinde seve seve canım feda olsun. Beni iktidar, muhalefet,kaymak,yoğurt ilgilendirmez. Ben vatanımı bilirim ve derim ki bu vatan hepimizin.
Nurullah 13 Ekim 2019 00:31
Bence tarz değişikliği yapmadan tapa gaz bu şekilde dümdüz devam etmeli.
Hüseyin Şenel 13 Ekim 2019 12:19
0
"Peygamber Vitesi" diyorsanız, o zor oluyor..Öyle yapmayalım bence.Deviririz.Hafazanallah..
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN