Back To Top
Kayyım atamak

Kayyım atamak

 - Son Güncelleme: 21.08.2019 Çarşamba 08:20
- A +

Diyarbakır, Mardin ve Van büyükşehir belediye başkanları, dört buçuk ay önce yüzde 50’nin üzerinde oyla seçildiler, mazbatalarını alarak göreve başladılar.

İki gün önce İçişleri Bakanlığı tarafından görevden alındılar, yerlerine valiler kayyım olarak atandı.

Olaya iki kutuptan bakılıyor:

. Milli iradenin üstünlüğü, seçilmişlerin ancak seçimle gitmeleri... Bu açıdan kayyım atamalarının demokrasi ve hukuk devleti ilkelerine aykırı olduğu…

Gerçekten seçme ve seçilme hakkı, demokrasi ve hukuk devletinin en temel ilkesidir; diğer siyasi haklar bu ilkeye dayalıdır.

. İkinci bakış açısı, Türkiye’nin terörle mücadelesidir. Bu terör konjonktürel değildir. Coğrafi ve etnik kaynakları olduğu için yaklaşık kırk yıldır devam eden bir terördür! Belediyelerin teröre kaynak aktaran kurumlar haline gelmesine kesinlikle göz yumulamaz.

Bu iki bakış açısından birini gözetip diğerini ihmal etmek bizi vahim yanlışlara götürür.

 

‘ÇÖZÜM SÜRECİ’ DERSLERİ

PKK, bazı belediyelerin imkan ve araçlarını kullanarak belirli il ve ilçelerde hendeklerle, tünellerle, silah ve mühimmat depolarıyla örgütlenmişti. “Rojova Devrimi”ni Türkiye’ye getirecekti!

Bu örgütlenmeyi sökmek için, 25 Temmuz 2015’te operasyonlar başladı. Öyle kapsamlı operasyonlar ki Başbakan Ahmet Davutoğlu “valilerin tugaylardan asker isteyebileceğini” belirten genelge çıkarmıştı. (10 Eylül 2015)

Ve, Anayasa Mahkemesi’ne göre, 2016 Mayısına kadar, yaklaşık bir yılda, 2.500 terörist öldürülmüş, 480 şehit verilmiş, 4 bin güvenlik görevlimiz yaralanmıştı. Sivil ölümler 100 civarındaydı. 400 bin insan ev işlerini terk ederek başka yerlere göçmüştü. (AYM, B. No: 2017/ 36722)

Böyle büyük acılar yaşanmıştı.

Belediyelerin tekrar teröre destek vermesine, yeni acılar yaşanmasına izin verilemez. Fakat hiç unutmamak lazım; PKK’nın o çapta şehir örgütlenmesini yapabilmesinin asıl sebebi iktidarın göz yummasıydı. Bunu kendileri de söylemişlerdir.

Bugün devlet elindeki denetim, istihbarat ve operasyon imkanlarıyla belediyelerden teröre kaynak aktarılmasını önemli ölçüde önleyebilir.

Gelelim meselenin hukuk tarafına…

 

DIŞARIDAN TEPKİLER

Görevden alınan seçilmiş üç belediye başkanı hakkında soruşturma ve kovuşturma dosyaları olduğu belirtiliyor. Belediye Kanunu’nun 47. Maddesine göre böyle durumlarda geçici olarak kayyım atanabilir fakat atanması şart değildir.

Hükümet seçimlerden dört buçuk ay sonra ve yargı kararı olmadan kayyım işlemi yapmakla bütün dünyaya “iktidar seçilmişleri muhalifleri görevden alıyor” görüntüsü verdi. Dünya basınında bu başlıklarla haber yapıldı.

Ülkenin zaten iyi olmayan hukuk imajını biraz daha zedeledi.

AB’den ve Avrupa Konseyi’nden “endişe” belirten resmi eleştirel acıklamalar yapıldı. AP Türkiye Raportörü Kati Piri “Sırada ne var? Ankara ve İstanbul belediye başkanlarını görevden almak mı?” diye tivit attı. Tabii sonbaharda açıklanacak İlerleme Raporu’na da geçecek bu olay.

Seçimlerde kendimiz söylememiş miydik Mansur Yavaş ve Ekrem İmamoğlu’nun kazansalar bile görevden alınabileceğini!

Bu eleştirilere “Haçlı Avrupa” falan diye kızalım ama unutmayalım ki, Türkiye’nin hukuk imajı geriledikçe Türkiye’nin ideolojik karşıtlarına ve örgütlere propaganda malzemesi veriyoruz.

Hukuk, devletler için fevkalade değerli bir “yumuşak güç” faktörüdür, bu kendi elimizle zaafa uğratıp ‘karşı taraf’a koz vermeyelim.

 

HUKUK NİYE ÖNEMLİ?

Hukukun ülke içindeki önemi, muhalif ve hatta duygusal kopuş halindeki vatandaşlar için de bir güvence, bir beraber yaşama zemini oluşturmasıdır.

Benim adayımı onaylıyorsun, seçime sokuyorsun, ben seçince iptal ediyorsun! Böyle bir duygunun yerleşmesi, duyguların bölündüğü bir toplumu kurumların da ayrıştığı bir noktaya sürükleyebilir; bundan dikkatle sakınmalıyız.

Yine unutmayalım ki, Avrupa’ya vizesiz giriş için hükümet AB’nin 6 şartını kabul etti; sermayeyi de Batı’dan bekliyoruz üstelik.

Netice, yargı kararı olmadan seçilmişlere dokunmak iyi sonuç vermiyor. Terörle mücadele ederken “güç” elbette önemlidir ama hukukun ve aidiyet duygularının önemini unutturmamalıdır.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 28 Ağustos 2019 21:53
Şehit yakınlarını neden sebepsiz yere işten çıkartır ki
KARAR OKURU 28 Ağustos 2019 21:46
Dünya basınına buradan başlık vereceksin sonrada sonra da dünya basını şunu diyor bunu diyor diye haber yapacaksın
METİN P. 22 Ağustos 2019 16:28
HAKKINI YEMEYELİM AHMET TÜRKÜN YAPTIĞI İYİ ŞEYLER DE VARDIR:HENDEK SÜRECİNDE BAŞKAN İDİ.APOCULARIN KIZILTEPE Kİ NÜFUSU 200 BİNE GELİYOR HENDEKLERİN AÇILMASINA KARŞI ÇIKTI.ÖRGÜTE İŞ MAKİNESİ FALAN VERMEDİ.
Hasan 22 Ağustos 2019 15:00
Demokrasi daha çok yönetimin kalıbından kaynaklı formsal sorunların çaresidir ama yönetimin kalbinden (bireyden) kaynaklı içeriksel sorunların çözümünde pek etkili değildir. Gözü aç ve maneviyat fukarası bireye demokrasi ve hukukun güzel abasını giydirseniz bile o yine abayı delmek için bir yolunu bulacaktır. Testide ne varsa o dışa vurur. Kurumsal demokrasinin garantisi deruni demokrasidir. Tokgözlü (iç dünyası zengin) insanlar karınları aç olsa bile onları paylaşımcı, ötekine yaşama hakkı tanıma ve adil olma gibi değerleri yaşamaktan alıkoymaz...
KARAR OKURU 22 Ağustos 2019 13:21
Kurban eti dağıtırken kafası taşla ezilerek öldürülen kürt kardeşimiz Yasin Börü'nün hukukunu da korumak gerekir.
Hasan 22 Ağustos 2019 12:38
Hepimizin ekmek, su ve barınağa ihtiyacı var değil mi? Bunları isterken gerçekten ihtiyaç duyduğumuz için isteriz, başkaları da istiyor yada istemiyor veya başkaları bize ne derler diye değil veyahut ‘bakın bizde de su, ekemek vs var’ pozunu vermek için değil. Peki hepimizin su, ekmek kadar özgürlüğe, rasyonalliğe, adalete, hukukun üstünlüğüne, demokrasiye, ahlaki ilkelere, manevi bir iklime ve benzer değerlere ihtiyacı var mı? Belli ki ihtiyacımız ab-ı hayatı çoraklaşmış dünyamızın her yanından fışkırtacak kadar derin ve yaygınlaşmamış henüz...
Ömer nuri çağlar 22 Ağustos 2019 07:43
Sevgili Taha ağabey sizi Hergün Gazetesinden Beri Okuyorum Türk milletinin Birligi Huzuru Kalkınması Her Açıdan İlerlemesi Hukukun üstünlüğü Adeletin Hakim Olması Herşeyin Hukukla Çözülmesi Siyasi Rant icin Ülkemizin İtibari İnsanımızın Devlete Aidiyet Duygusunu yok ediliyor Cezaevlerinde Sorgularda insan hakları Hukuk Hiçe Sayılıyor Alenen İnsanlar kaçırılıyor Güvenlik Güçleri Adıyla Sonrasında İNSANLAR Kayboluyor Güvenlik Ellerinde Böyle Birilerin Olmadığını Söylüyor Aylar Sonra Boş Arazilerde Güyelik Güçlerince Bulunuyor insanlık dışı işkenceler yapıldığı söyleniyor Ülkem Adına Ayip
karar okuru 22 Ağustos 2019 06:38
Sayın Akyol siz hukukçusunuz, niçin Kanun'da olmayan bir kavram kullanıyorsunuz? Bu bir görevlendirmedir.İspanya seçilmiş Katalonlar Belçika'da yakalatıp tutuklarken sayı Piri neredeydi? Seçilmiş Madura'yı indirmek isteyen ABD'i desteleyenler bunlar değil mi, Sisi'yi alkışlayanlar kim?
KARAR OKURU 22 Ağustos 2019 07:25
1
Katalonyada adamlar bağımsızlık ilan ettikleri için sadece başkanşarı sadece bir kaç gün tutuklandı. Katalonyada katalanları parlamentosu var ve bütün bölgenin hem hükümetini hem de belediyelerini yönetiyorlar. Kimse onların yerine kayyum aramıyor. Bilmediğiniz konulardan örnek vermeyin maazallah ülkemizi bölersiniz !
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 23:57
Sayın Taha bey Yazılarınızı zevkle okuyorum hemen hemen altına imza atamıyacağım yok gibi .sizin gibi kaliteli yazarları takdir ediyorum.Not. Arab gremerini iyi bilen birisi olarak son günlerin çok kullanılan Kayyum kelimesi kayyım olarak kullanılıyor.herkesin bildiği Ayetel kürsidede Hüvelhayyül Kayyum buyuruluyor.
Hasan 21 Ağustos 2019 23:42
Emperyalist güçler Ortadoğu eziyor, Ortaduğu da Kürtleri eziyor o da hıncını çıkarırcasına...Allah Kürtlere Yakubun sabrını ve Yusuf’un ecrini versin...
Süleyman d. 21 Ağustos 2019 23:25
Sanki yine : "BİR ŞEY OLDUĞUNU HİSSETMİŞLER" Ama ne olduğunu onlar da bilmiyormuş vaziyeti HİSSEDİYORUM :))
Süleyman d. 21 Ağustos 2019 20:28
Şu Akp'yi anlamak çok zor. Milleti zorla chp'li yaptığı yetmezmiş gibi şimdi de adeta hdp'li olmaya zorluyor???
Okur 21 Ağustos 2019 19:33
Görebildiğim kadarıyla pek çok yorumcu PKK ile HDP´yi bir tutuyor; yasal parti ve yasadışı örgüt ayrımını yap(a)mıyor. Tabii ayrıca suçun kişiselliği, masumiyet karinesi gibi temel hukuk ilkelerine de yabancılar; birisi (Kürt / HDP´li) böyleyse, hepsi böyledir mantığı devrede. Dolayısıyla HDP´li belediye başkanlarının görevden alınmasını da fazla düşünmeden destekliyorlar; ortada daha iddianame yokken, başkanların suçlu olduğuna hükmetmişler! Meselenin milletin egemenliği, seçme seçilme hakkı olduğunu farketmeyen maalesef çok. Bu da çok vahim!
Muhtefi. . 22 Ağustos 2019 00:20
3
Biz demiyoruz Magaradakiler (pkk) ve sempatizanları diyor. !.Bizimkiler diye. Bizim adamlar bunlar ve Cokuyorlar Milletin tepesine zorla.! Bizim Sayemizde varsınız diyorlar. :))...yutubu izle kendi gözlerin, kulakların ile. Korkuyorlar Pkk'dan lamı, cimi yok. !..El insaf O bölgeye giden mi daha rahat özgür Batıya gelen mi ?..Bu bize bişey anlatmiyor mu .?..Lütfen duygusallıktan uzaklaşarak Real ve Bilimsel olalım. !.
Okur 22 Ağustos 2019 07:03
1
00:20 PKK´lılar tüm Kürtler için „bizimkiler“ diyebilir; bu demek değil ki tüm Kürtler kendilerini PKK´ya bağlı hissediyor. HDP, tabanlarında zamanında PKK´ya sempati duyanlar olsa da, kendilerinin PKK´yla ilgisi olmadığını defalarca ifade etti. Zaten siyaset anlayışları da PKK´dan farklı; HDP şiddeti kesinlikle reddediyor, demokratik zeminde siyasi mücadeleyi benimsiyor. Hülasa PKK´nın “bizimkiler” tanımı HDP´yi bağlamaz; ayrıca, PKK´nın dediklerini de tek gerçek olarak benimsemek hiç akıl karı değil.
ali namlı 21 Ağustos 2019 18:45
Evet bizim terörle mücadelemizin temeli ; maalasef 'vurmak,vurmak,vurmak ' esasına dayanıyor ! Sadece son 35 seneyi ele aldığımız zaman terör örgütünden 50 bine yakın insan hayatını kaybederken 10 bine yakın da şehit verilmiştir !Peki bu güne kadar sonuç alınabildi mi,hayır ! Peki bu işin sonu ne olacak, belli değil ! İşin ekonomik, sosyal ,kültürel ,siyasal, tarihi ve uluslararası mali, siyasi ,vs. boyutlarıyla ilgileniyor muyuz ,hayır ! Devletin şapkasını önüne koyup düşünmesi , derin derin düşünmesi ve başka çareler araması gerekir !
Muhtefi. . 22 Ağustos 2019 00:23
0
Evet. Elbette Silaha, Silahla karşılık verilir, verilmelidir. İran,Irak ile tam sağlam anlasma yapamadık. Terörden bu yana 35 seneden beri. Oradan geliyorlar.Niye karayılan vd yaşayabiliyor .40 sene..bu imkansizdi Tam anlasma yapsak ...Ekonomik Sosyal vb boyutlar birbirini tetikler. Barzani Cemaati Türkiye hayranı bu Şizofren Irkçı psikopatlar MAŞA. !..Niye Türkiye Büyümesin. Kalan hepsi Tezgah. .
ali namlı 21 Ağustos 2019 18:20
Of'lu bir vatandaşa uzaktan bir arkadaşı ziyaretine gelmiş. Bir mezarlığın yanından geçerken mezar taşlarında tabanca resimlerini gören arkadaşı Of'luya bunun sebebini sormuş.of'lu ' tabancalar o kişinin kahramanluğuni cösteriy daa ' demiş ! Arkadaşı bir şey anlamamış; Of' lu izah etmiş : ' uç (üç) tabanca furdi (vurdu ) furdi,furdi ,furuldi demek ; iki tabanca furdi ,furdi ,furuldi demek ; bir tabanca da furdi,furuldi demek ' demiş .Arkadaş hiç tabancası olmayanı sormuş ; Of'lu ' O p.h yoluna gitti ' demiş! Bizim terörle mücadelemizin maalesef bundan farkı var mı !!
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 17:38
Kayyım atamak millet iradesini yok saymaktır.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 18:39
10
Demokrasilerde teröristler ve yandaşları cezalandırılır.
Okur 21 Ağustos 2019 19:34
1
18:39 Bağımsız yargı terörist olduklarına karar verdikten sonra- ondan önce değil.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 21:49
8
19.34, Konu öyle işkemden attığınız gibi değil. İçişleri Bakanı Belediyelerde gördüğü usulsüzlükler üzerine Başkanı görevden alabilir ve yasal süreç başlatır.
cumhur 21 Ağustos 2019 17:32
Sayın Akyol çok güzel yazıyorsunuz ama sanki söyleyeceklerinizi tam olarak söyleyemiyormuş sunuz gibi bir görüntü seziyoruz!Gerçi"doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar"diye bir söz var ama yine de doğru bildiğimiz yolda yalnız yürüyeceğiz!Yüce Mevla inşallah bizlere güzel günleri de gösterir diye düşünmek istiyorum ama görünen köy klavuz istemiyor...
Hakkı 21 Ağustos 2019 17:20
Sayın yazar, olayı özetlemiş fakat çözümün nasıl olacağı konusunda fikir beyan etmemiş. Çözüm; kayyimin yerine belediye meclisi yeni başkanı seçekilmeli gibi...
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 16:36
Icisleri bakaninin gorevden alma icin soyledikleri soyut iddialar, bununla normal bir vatandasin ikna olmasi zor. AK parti ve MHP taraftarlarinin ikna olma kaygisi zaten yok. Yarin bu tur iddialar iyi mahkeme onune cikilirsa, hukuk lazim olur.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 17:07
10
16.36, Sen şaka mısın? Başkanlar bile PKK'ya yardım etmedik demezken sen hangi soyuttan bahsediyorsun?
Okur 21 Ağustos 2019 19:01
0
17:07 Görevden almadan soran olmamış ki söylesinler! Bırak mahkeme kararını, ortada henüz iddianame yok. Ayrıca, suçlamaların mesnetsiz olduğunu da kamuoyunda net ifade ettiler. Ayrıca unutmayın: bizim hukukumuzda suçlayan iddiasını ispat etmekle yüklüdür, suçlanan suçsuzluğunu değil. Suçlananların suçsuzluğunu ispat etme mecburiyeti, Orta Çağ´da kilisenin engizisyon mahkemelerinin karanlığında geçerliydi; artık değil...
Milliyetçiyim 21 Ağustos 2019 16:17
Yazıyı okuyunca aklıma geldi. Hâlâ batının demokrasi ile ilgili sözleri en önemli kriteriniz . Yahu bu adamlar değil mi mısırda darbe yapan Sisi'nin koşarak elini öpen. Daha bir çok örnek verebilirim bunu sizde çok iyi biliyorsunuz. Aslolan vatandır sizinki laf-ı güzaf.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 16:00
Milli iradeye darbe suçlunun cezasını mahkemeler verir rakip parti bakanı değil
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 17:08
11
16.00, Devleti hükumet yönetir, mahkemeler yönetmez. Sen yanlış biliyorsun.
Mustafa Soylutürk 21 Ağustos 2019 15:11
Sayın yazar, Kimden yanasınız anlaşılır gibi değil !..Yine suç ev sahibinin hırsızın hiç kabahatı yok..Sizin şu Avrupayı düşündüğünüz kadar Avrupa kendini düşünmüyordur.....
KARAR OKURU 22 Ağustos 2019 00:49
1
Yazar Avrupa'yi degil, Turkiye' yi dusunuyor. Cunku Avrupa Turkiye ye en fazla yatirim yapan dolayisiyla ekonomimize en fazla katkida bulunan kita. Bu yatirim her ne kadar ulkede guvenilir hukuk devleti olmamasi nedeniyle azalmis olsa da yine de en buyuk katki payi onlarin. Iste bu nedenle Avrupa ' yi dikkate aliyor, anlasildi mi?
Mustafa Soylutürk 22 Ağustos 2019 13:31
0
Karar okuru'na Aslında Taha bey'in yerine bu köşede siz yazın !... Daha İYİ anlatıyor sunuz !.....
Anadolu'daki Kürtlerle Türklerin birlikteliği 1900'ların başında Arabistan'daki Türklerle Arapların birlikteliğine benzemez... Gün gelir PKK'da gelir geçer, kayyum da gelir geçer... Ama 1000 yıllık kardeşlik baki kalır... Sözlerimizi ona göre söyleyelim...
Demokrasi iyidir, hoştur da, teröre müsaade etmez. Kimse boşa heveslenmesin. Hem nalına, hem mıhına vuracağım, oryantallik yapmasın...
Düzeltme: 21 Ağustos 2019 14:43
4
Hem nalına, hem mıhına vuracağım diye oryantallik yapmasın...
Umut Emiroğlu 21 Ağustos 2019 13:30
Açık bir haksızlık karşısında; ama hendekler belediye desteğiyle kazılmıştı türü göndermelerle, dış dünyaya karşı hoş olmadı türü serzenişler arasında gidip-gelen, konunun özüne gir(e)meyen bir yazı. Yazık. Biraz empati yapın. Sizin seçtiğiniz insanlar bir mahkumiyetleri yokken görevden alınıp duruyorsa, size de oyunuza da değer verilmiyor demektir. Bu, o seçmen kitlesini siyaset dışı arayışlara itmek, PKK nın ekmeğine yağ sürmektir. Hukuken şöyleymiş, AB gözünde böyleymiş, geçiniz efendim. İşin özü çok daha can yakıcı.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 12:30
Her konuda mı? Evet her konuda bir ifrat da bir tefritteler. Hukuk olmayınca elde bir ölçü kalmıyor. O zaman da bugün ne yapıyorlarsa yarın tam tersini yapıyorlar... Gerçketen ak parti ne yapıtını biliyor mu? Çok şüpheliyim.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 12:30
Kayyım ataması her açıdan büyük bir hata, seçmene de çok büyük bir saygısızlıktır. Bahçeli ve Soylu Ak partinin altını oymaya devam ediyor.
Kemal dervis 21 Ağustos 2019 16:40
2
Evet.dogru.bahceli ve soylunun daha düne kadar reise yapmadiklari hakaret yoktu.hele soylu..degil bakan odaci bile olamaz. Bu mesele (sark meselesi)yuz yillik bir mesele.pkk hedek vs..sonuctur. Care:Bak nerde Sabah aksam serrinden korkulan sovyetler birligi.yonetim modelini revize etti federatif idare modeline gecti.rahmetli ozal ta 90 li yillarda belirtmisti bu gercegi.reis de de bu modeli benimseme var ama ne zaman bilmem.40 yildir 50 nin insan gitti.bir trilyon dolar harcandi.ama sonuc malum. Biz kendimozi duzeltmeliyiz.sonra elin cinisi 25 bin km.den gelir ve geldi bile.ırak suriye vb..
AHMET FARUK 21 Ağustos 2019 12:09
2016 da hendek kazan, şehrin altına bombalar yerlestıren, sonra özerk yönetim ilan eden hdp li belediyeler değil, uzaylılardı. Hukuken ispatlanamamıştı. hendekleri kaldırmak için mücadele eden 750 asker ve polisimizi pkk şehit etmedi, vadesi geldi ecelleri ile öldü! Bir sonraki makalende bunları yazarsın, Sayın(!) yazar.
ali namlı 21 Ağustos 2019 11:54
Bütün yorumları okudum; herkesin , belirli yönlerden konuya bakmasına rağmen çok güzel görüşleri olduğunu gördüm .Sorun çok derin ve karmaşık ,bu dar köşede neyi ,ne kadar anlatabilirsin ! Ancak ben şunu söyleyeyim ki bu sorun 1800 yılından bu yana ama ağırlıklı olarak 1860 dan beri devam etmektedir. Tarih boyunca ve bu gün de devlet hep silahlı mücadeleyi,şiddeti ,öldürmeyi ,sürgün etmeyi seçmiş sorunun diğer hiç bir yönünü görmemiş veya görmemezlikten gelmiştir !Peki bu gün itibarıyla sonuç nedir , kocaman bir sıfır !!! O nedenle devlet şapkayı önüne koyup tekrar düşünmelidir !
Halil İbrahim Yelkaya 21 Ağustos 2019 11:41
Sizi devamlı okuyan bir takipçinizim. Hukuk konusunda panellerinize de dinleyici olarak katıldım, liberal bir Türk Milliyetçisi olduğunuz kanaatindeyim. Hukuk konusundaki hassasiyetinize de âmennâ. Sayın Akyol, istiklâl ve istikbalimize en büyük tehlike olan ve bahsettiğin ve Batı,ABD tarafından açıkça büyük yardımlarla desteklenen bu PKK belasını T.C. Devleti artık kökünden kazımaya kararlı. Demokratik hakların ülkenin parçalanmasına kullanılmasına hiçbir ülke razı olamaz, biz de razı değiliz.Teorik açıdan bakıldığında doğru olmadığı zannedilen bu uygulama, realite,vakıa açısından yerindedir.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 13:33
1
Yuh yani. Hep bu kötülükler Kürtlere reva görülür
Ehl-i İrfan 21 Ağustos 2019 11:34
Sayın Akyol;En çok demokratik! ve de siyasi iktidara müzmin bir muhalif muharrir olarak yerlerine kayyım atanan belediye başkanlarından röportajcı muharrirliğinizi de devreye sokarak"Kandil'e rağmen seçildim,seçildik."şeklinde bir beyanat alıp köşenizde yayınlarsanız bugünkü yazınızın altına imzamızı atmaya hazırız.Muhalefet yapma adına,bu ülkenin varlığına ABD adına kastetmeye, aldığı mali, lojistik ve silah yardımları ile malum olan şer odağına,odaklarına benzin taşımak"politikada şiddet"kitabının muharririne hiç uygun düşmüyor.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 10:56
Bence tüm belediye başkanları alınıp yerine kayyum atansin kayyumlar en azından mertler açıkça çalıyorlar. Fatura maturayada gerekbduymuyorlar
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 12:12
17
10.56, İstersen maliye bakanını HDP'li yapalım, vergilerin yarsını PKK'ya göndersin. Hainler demokrasinin arkasında gizlenmeye çalışıyor. Ama demokrasi buna müsaade etmez.
musto 21 Ağustos 2019 10:49
Akp ergen çocuk gibi ne yaptığını bilmiyor kızıyor dövüyor sevmek istiyor genlerinde öyle bir duygu olmadığı için kırarak dökerek öğrenmeye çalışıyor.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 16:33
1
Musto, ortada belediyeleri denetleyen Sayistay raporu mu var belediye gelirleri PKK ya gidiyor diye? Ortada olan sadece soyut iddialar, Ist secimleri sonrasi iddialar gibi.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 17:09
5
16.33, İç işleri Bakanı mahkeme kararını uygulayan infaz memuru değildir. Teröre yardım tespit edilmişse mahkemeden önce görevden alır. Başkanlar PKK'ya yardım etmemişlerse mahkemede haklarını ararlar.
musto 21 Ağustos 2019 17:47
1
Dediğin kurumların sn Ahmet Necdet Sezerden sonra sadece isimleri ve tabelaları kaldı.
veysel 21 Ağustos 2019 10:43
HDP açıkça PKK ile arasına mesafe koysun , PKK'ya her ortamda silah bırak çağrısı yapsın olay tamamen biter , Hükümete bu kadar laf söyleneceğine bir defada olsun HDP'lilere PKK'ya silah bırakma ve Terör faaliyetlerni bitirme çağrısında bulunun bütün yazar çizerler.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 11:34
2
Veysel, bunlar maceracı...
Okur 21 Ağustos 2019 19:00
1
HDP gece gündüz silahlar sussun, siyasi sorunlar müzakere ile çözülsün çağrısı yapıyor. Hiç mi duymadınız?
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 20:52
4
19.00, HDP sabah akşam sırtını PKK'ya dayıyor...
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 10:39
Erdoğan'a muhalefet bahanesi ile PKK meşrulaştırlmaya çalışılıyor. Demokrasilerde terörü meşrulaştıran muhalefete müsaade edilmez.
Komik olmus 21 Ağustos 2019 09:59
Hukuk imajini zedeledi, zaaf, koz, propaganda malzemesi verdik... Ne diyorsunuz hocam? Nerede yasiyorsunuz? Egip bukmeden lafi, yapilan vahim bir yanlistir demek lazim. Hem de simdi. Daha once “kandirilmistiniz” pek coklari gibi ama artik yeter. Kadri gursel, nazli ilicak, ahmet altan, osman kavala, musa kart ve daha binlercesi terorist bagimsiz yargimiza gore. Bu yafta herkese vurulabiliyor kolayca. On yil sonra soylenecek bir pardon’un kiymeti harbiyesi olmaz, benden soylemesi
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 09:49
sn.akyol biraz once J.Gn.K. aciklama yapti: Daglar temizlendi. 40 yildir yere izmarit dahi atmayan, bebekleri oldurup korpe militan adaylarina tecavuz etmeyen, abd/nato/usrail/rusya vs ortalik mali olmayan, kendini mertce ezilen! halkinin demokratik haklarina kavusmasina adayan serefli bir orgut keske olsaydi, medya-guvenlik-siyaset-akademi de fetö-vari lobi etki ajanlari destegiyle bu kadar kirletilmeseydi! dunun isbirlukcileri bugunun muttefiki oldugu halde "devletin musfik yaklasimini" goz yummak seklinde hukumeti sorumlu tutan yaklasimin milyondabirini neden asil musebbiblerine sormazsiniz
Süheyl CALISKANOGLU 21 Ağustos 2019 09:35
Kayyum-Kayyim,her neyse sözlük manasi da cok ilginc "cami hademesi' olarak geciyor...
Muhalif 21 Ağustos 2019 09:32
Kayyım kararı tamamem siyasi bir karardır.Seçim arifesinde Erdoğan dile getirdi.atıfta bulunan tüm suçlar yargı sürecinde.Daha hiçbiri sonuçlanmamış ve hepsi seçim öncesinde ki konular.İktidar kendisi yandaş ve trollerini besleyebilmek için kendine yeni sömürgeler bulmuştur.Ülkeyi yönetenler malesef yasa tanımaz bir şekilde ülkeyi yönetiyorlar.Bir mafyadan bir çeteden hiçbir farkları yok.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 09:01
"Kayyım" kelimenin halk ağzında kullanış şekli. Doğrusu: KAYYUM (Bakınız : TDK İmla Kılavuzu, TDK Büyük Türkçe Sözlük.). AKP'li Bülent Turan, İmamoğlu'nun, yapılan hukuksuz operasyonu protesto tweetine verdiği cevapta, kayyum değil kayyım, dedi. Onun ki cahil cesareti. Hocamınki dikkatsizlik eseri olmalı.
KaRaRSıZ 21 Ağustos 2019 08:30
Şöyle düşünün bir kere, 40 yıl sonra bile , her seçimde Kürt oyları Kürt partisine verildiğinde , "teröre destek" iddia ve korkusuyla, herzaman kayyum mu atanacak?? Bu gibi önlemlerin devamı güç ve zor, inkar ve imha, kullanılmadan getirilemez. Peki PKK'nın çıkış ve varoluş iddialarına gerekçe gösterdikleri de bu değil mi? Böyle adımlar kör örgü ye dönüşür. Hep aynı hatalar tekrarlandığı için hep başa dönülür.
Kararli 21 Ağustos 2019 08:17
Bence bir zamanlarin Yesil sermaye diye anilan sirketlerine Kayyim atanmali ki hak yerini bulsun ..Onbinlerce Avrupada yasayan insan magdur. Yimpasa,Kombassana,Jetpaya vd. Atsinlar Kayyumuda görelim hakkaniyetli olduklarini….
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 04:37
SİZİ İLGİYLE İZLEYEN VE OLAYLARA BAKIŞINIZI ÇOK VİCDANİ BULAN SOL FELSEFEYE YAKIN BİR OKURUNUZ OLARAK SİZİ İLK KEZ ÜRKEK BULDUM. ÜZÜLDÜM. YANİ BELEDİYELERDEN ÇIKMAYAN ONCA BAKANLIK MÜFETTİŞİ, GÜÇLÜ İSTİHBARAT AĞINA RAĞMEN HÁLÁ İKTİDARIN GEREKÇELERİNİN GERÇEK OLABİLECEĞİ ÜZERİNDEN YAZI YAZMAK "HERKESE HAKKINI TESLİM EDEN" SİZE PEK YAKIŞMADI
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 03:07
Bolge halkinin kazanilmasi gerekiyor. HDP terorle arasina mesafe koyamiyor diyoruz da bolge hakinin yarisindan fazlasi da bu partiyi destekliyor. HDP’yi terorize ederken bolge halkinin yarisini da terorize etmis oluyoruz. Salt Bahceli politikasi ile bu sorun cozulemez, denendi cozulmedi, Bahcelinin varlik sebebi bu sorunun kanayan yara olarak surmesi uzerine kurulu
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 02:05
Güzel yazmışsın ama dinleyen kim?
Sacit 21 Ağustos 2019 01:56
"Bugün devlet elindeki denetim, istihbarat ve operasyon imkanlarıyla belediyelerden teröre kaynak aktarılmasını önemli ölçüde önleyebilir." Bu iktidar yerel yönetimlerde denetime en başından beri önem vermedi. Belediyelerde rüşvet, yolsuzluk, imar ve ruhsat çetelerinin oluşumu, iltimas vb kötülüklere engel olmadı. Çünkü bu kara düzenden en fazla kendileri nemalandılar. Öteki durur mu? Sen alan açtın, kara düzen oluşturdun, sui misal oldun; o da kendi örgütünün finansmanında kullandı. Hedef farklı ama yöntemler aynı. Şu yaşananlar denetimin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Ama herkese.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 01:21
Boşuna yazıyorsunuz; sizin ve benzerlerinizin bir zaman verdiğiniz destek bu günleri getirdi. NE ZAMAN TOPLUMUN ÖNÜNE ÇIKIP ÖZÜR DİLECEKSİNİZ!
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 07:48
6
Son derece yanlis bir yorum, ben de oy verdim ilk 10 yil, hic pisman degilim, suclu da hissetmiyorum, ilk doneme donsun AKP tekrar oy veririm.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 10:56
0
ben sana mı özür dile dedim kardeşim. topluma yanlış yönlendirme yapan kişilere sesleniyorum. seni dinleyen kim?
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 14:41
5
7.48, Ben de ilk on yıl AKP'ye hiç oy vermedim. 17-25 Aralıktan sonraki bütün seçimlerde AKP'ye oy veriyorum. Herkesin bir doğrusu var. Kimi Fetönün ülkeyi kıskaca aldığı yılları özlüyor. Ben de AKP'nin Fetöye karşı verdiği mücadeleyi destekliyorum.
Şahin 21 Ağustos 2019 21:33
1
@14:41: FETÖye karşı mücadele mi? Cok güldüm, FETÖcü kardeşin abeği şuan Bakan olarak görevde. Başka birisi büyükelci olark atandı.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 00:23
Tesbitler güzelde çözüm nedir sayın yazar. Hdp li belediyelerı bu millet başına taç etse yaranamaz. Son durum bizlerin de evlerinde üzüntü ve kaygıyla konuşuluyor.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 02:10
3
Çözüm kayyım atamamak. Daha nasıl anlatsın Taha bey?
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 11:35
7
2.10, Yani belediye kaynakları PKK gitsin. Çözüm budur diyorsun.
Karar Okuru 21 Ağustos 2019 00:23
Boşuna yazıyorsunuz; sizin ve benzerlerinizin bir zaman verdiğiniz destek bu günleri getirdi. Şimdi bu kadar hukuk anlatacağınıza bu cağ dışı anlayışların geleceği yerin bu olduğunu öngörerek uyarı yapsa idiniz. Ruhuna el fatiha! Aklı ve imkanı olan gençler için çıkış zorda olsa var. Ne yazık imkanları dar olanlar ülkenin sosyal molozuna karışacaklar. Bundan sonra iş devleti değil birbirini yağmalamaya dönecek.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 02:08
6
Destek verdikleri zaman CHP maalesef rezil bir partiydi. Desteğin başka tarafa kaçması o zaman ki CHP anlayışının suçuydu. Şimdi değiştim diyor. Güvenip destek vereceğiz.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 12:18
6
2.08, Harbiden CHP çok değişti. Baksana Kandil bile CHP'yi destekliyor...
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 12:29
2
Sen kendi rezilliğine bak.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 00:20
HDP ve çizgisi aslında bu iktidar öncesinde de kapatılabilirdi.(ki kapatılmış başka isimlerle devam etmişti.) Kapatılmamasının tek nedeni AB ülkelerinden gelen baskı. Yoksa demokratik olduğumuzdan değil. Aslında çok partili sisteme geçişimiz bile değişen dünya düzeni ve dışarıdan gelen baskılar. Kör topal, askeri darbeler ile paralel bir demokrasi kültürü de oluşmamış değil. Devlet illa bir hamle yapacaksa terörle ilişkisi bulunan partilere şehir yönetimini ilgilendiren, maddi güç imkanı da sağlayan belediye seçimlerine girmesini yasaklayabilir.Meclis seçimlerine girmesine de izin verir.
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 00:06
Ben iyi hatırlıyorum pkklilarin yol çevirmesi yapıp kimlik kontrolü yaptığını öz savunma gücü oluşturduğunu haburdan terörist kıyafetleri ile girip otobüslerin üzerinden zılgıt çekerek birer kahraman gibi ülkeye girdiğini ondan sonra Dolmabahçe olayından sonra masanın devrildiğini yirmi dört Haziran'dan önce terörist başının mektubunun okunması ve Osman'ın TRT kürdi de çıkartıldığını işte bu gelgitler iktidarın icraatlarınin ne kadar tutarsız ve ne yapacağını kestirmenin zor olduğunu gösteriyor bölge halkının pkklilarin kucağına atan bu ne yaptığını bilmeyen uygulamalardır
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 00:01
''Fakat hiç unutmamak lazım; PKK’nın o çapta şehir örgütlenmesini yapabilmesinin asıl sebebi iktidarın göz yummasıydı. Bunu kendileri de söylemişlerdir.'' Bir de bunun 'ne istediniz de vermedik', 'Rabbim affetsin' versiyonları var. Bütün bu musibetlerden iktidarımız elleri temiz bir şekilde çıkmıştır, altta kalanın canı çıksın...
KARAR OKURU 21 Ağustos 2019 11:37
9
Barış süreci için kendini yırtanlar şimdi o süreç için Erdoğanı suçluyor.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN