Back To Top
İftarda milli iradeyi yemek...

İftarda milli iradeyi yemek...

 - Son Güncelleme: 08.05.2019 Çarşamba 09:16
- A +

Türkiye’de sağ siyasetin yarı kutsal kavramlarından “milli irade” aslında göründüğü kadar yerli ve milli bir kavram değildir.

Kökleri, Rousseau’nun Fransız jakobenlerine ilham veren, halk için halka rağmen otoriterliğine kapılar açmış “genel irade” kavramına dayanır.

1908’den itibaren padişahın otoritesine karşı “hakimiyet-i milliye” anlamında kullanılmaya başlanan kavram, 1920’de Meclis’in açılışıyla cumhuriyetçi bir meydan okuma olan “egemenlik kayıtsız ve şartsız milletindir” düsturuna dönüştü.

“Milli İrade” olarak bugünkü anlamına ise 1950’de çok partili parlamenter demokrasiye geçtikten sonra, ama esas olarak 27 Mayıs darbesinin ardından kavuştu.

Özetle şu demekti: Seçimlerin sonucunda ortaya çıkan halkın tercihlerine ve temsilcilerine saygı gösterin.

Bu serzenişin muhatabı da devletin seçimlerin sonuçlarıyla değişmeyen esas sahipleriydi.

Türkiye siyaseti yıllarca “müesses nizam”, “iyi sıhhatte olsunlar”, “derin devlet”, “statüko”, “jakoben elitler”, “askeri vesayet” ile seçilmiş sağ iktidarlar arasında “milli irade” kavgalarına şahit oldu.

Sandıktan çıkan sonuçlardan memnun olmayanlar yıllarca sandığın meşruiyetini sorguladılar, seçilmiş iktidarların tepsindeki askeri vesayeti bir güvence olarak gördüler.

Seçimle iktidara gelenler ise demokrasi profillerini sandıktan öteye taşıyamadılar.

O anlamda sağ siyasetin “milli iradeciliğine” yapılan “çoğunlukçuluk” eleştirisi haklı bir eleştiriydi.

Gerçekten de demokraside sandık her şey değil. Kuvvetler ayrılığı, hukuk devleti, insan hakları, fikir, medya özgürlüğü olmadan sadece iktidar sandıktan çıktığı için bir rejim demokrasi olmuyor.

Ama  “milli iradecilik” de durup dururken ortaya çıkmadı. Demokrasi iktidarın kaynağı ve meşruiyeti sorununu adil seçimlerle sandıkta çözen bir rejim. “Milli iradecilik” eleştirilerini getirenler de bunu bir türlü içine sindiremeyenlerin direncini görmediler.

Bu kısır döngü içinde en yakın hatıralarımızda, Gül’ün cumhurbaşkanı seçilmesine karşı Cumhuriyet mitingleri, muhtıra, 367 kararı ve AK Parti kapatma davası olan sayısız kriz yaşandı.

Fakat bütün bu krizler içinde bir şey bozulmadan kendi rutininde devam etti.

Seçimler...

Seçilmiş iktidarlarla atanmış bürokrasi arasındaki çetin güç mücadeleleri içerisinde bile 69 yıl boyunca seçimler adil bir şekilde yapıldı. İktidarlar el değiştirdi, koltuklar bırakıldı.

Bu yüzden 27 Mayıs darbesinden bir yıl sonra sandıktan darbecilerin yargıladığı Demokrat Parti’nin devamı iddiasındaki partiler,  darbeye hala devrim denen 1965’de DP’nin devamı olan Adalet Partisi, 1983’de darbecilere rağmen Özal, 1994’de belediyelerde Refah Partili adaylar, 27 Nisan muhtırasından dört ay sonra 22 Temmuz’dan sandıktan AK Parti çıkabildi.

Tabii ki tartışmalı kararlar, itirazların yükseldiği, iptal edilen seçimler hep oldu.

1963 yerel seçimlerinde İstanbul belediye başkanlığını kazanan Adalet Partili Nuri Erdoğan’ın başkanlığını YSK iptal etti.

Ama Erdoğan, resmi görevinden istifa etmeden aday olmuştu. Açık bir yasa ihlali vardı. Partisinden bile yüksek sesli itirazlar yükselmedi.

1968’de YSK bu kez İstanbul’da AP’li belediye meclis üyeliklerini iptal edip, yeniden seçim kararı aldı. İktidardaki AP karara çok öfkelendi, YSK’nın yetkilerini budamayı bile tartıştı ama meclis üyelerini aday gösteren parti yöneticilerinin bu yetkisinin olmadığı ortaya çıkmıştı, yine açık bir kural ihlali vardı.

1994 yerel seçimlerinde Fatih’te seçim iptal edildi ve mazbata seçilmiş başkan Mehmet Ali Şahin’den alındı. Ama burada da sebep pusulada İşçi Partisi ve Sosyalist Birlik Partisi’nin yanlışlıkla yer almamasıydı. Telafisi mümkün olmayan, seçim sonuçlarını doğrudan etkileyen bir hataydı bu.

2014 Yalova yerel seçimlerinin iptal edilmesinin sebebi de bir ile altı arasında gidip gelen cüzi farktı. Kısıtlı olmasına rağmen oy kullanmışların sayısı farkı kapatmaya yetiyordu, seçim yenilendi.  

Bütün bu kararlarda YSK, halkın iradesini doğru yansıtmak, sadece sonucu değiştirecek itirazlara bakmak, adil seçim anlayışını zedelememek gibi kriterleri esas aldı.

Aldığı kararlarla da kendisini bağlayan bir içtihatlar külliyatı ve seçimlerin oraya buraya çekilemeyecek matematiği ortaya çıktı.

İşte bu yüzden 14 Mayıs 1950’den başlayan ve 69 yıldır iyi işleyen bu sistemde 6 Mayıs 2019’da verilen karar büyük bir kırılmaya işaret ediyor.

Seçim gecesi verileri nereden aldığı hala belirsiz Anadolu Ajansı’nın, Ekrem İmamoğlu’nun Binali Yıldırım’la arasındaki farkı kapatmaya başladığı anda veri akışını kesmesiyle başlayan skandallar serisi, ertesi gün bütün İstanbul’a AK Parti’nin zafer afişlerini asmasıyla sürdü.

Ardından bir medya bombardımanıyla seçimde hile iddiaları başladı. Sandıkta darbe manşetleri atıldı. Elle sayılan ve tasnif edilen her seçimde olan maddi hataların yapıldığı tutanaklar, sistemde düzeltilmiş olmalarına rağmen kasıtlı ve organize bir seçim hilesinin delilleri olarak sunuldu.

Sandık kurulları başkanlarının gözaltına alındığı, seçimin iptal edildiği, seçim kurullarında kavgalar çıktığıyla ilgili yalan haberler yapıldı.

Aradaki farkı kapatmak için bütün geçersiz oylar yeniden sayıldı, beş ilçede bütün oylar yeniden sayıldı.

Hangi seçimde ve ilde yeniden sayılırsa sayılsın, bir miktar geçersiz oyun geçerli hale geleceği bu sayımların sonuçları bile hilenin delili olarak sunuldu.

Ama fark yine kapanmadı.

Bu kez televizyonlardan saatlerce yayınlanan basın toplantılarında eski Başbakanlar, parti kurmayları Büyükçekmece’de büyük usulsüzlükler yapıldığını anlattılar.

Ama oradan da istenen sonuç çıkmadı.

Bu kez  oy vermemesi gereken 41 bin kısıtlı veya mahkumun oy verdiği iddia edilerek YSK’ya seçim iptali için başvuruldu.

Ama yapılan tespitlerde bu sayının 800’ü bile bulmadığı ortaya çıktı.

Kısıtlı ve hükümlü oy kullananların sayısı 14 binlerdeki farkı kapatmaya yetmediği ve bu yüzden seçim sonucunun iptaline gerekçe olamayacağı için 14 bin KHK’lının oy kullanma hakkı iki kez itiraz dilekçesinde YSK’nın önüne taşındı.

YSK’nın kararından bir gün önce Anadolu Ajansı, sandık kurulu üye ve başkanlarından 43’ünün FETÖ’yle irtibatının tespit edildiğini haber yaptı. İki sandık görevlisinin bylock kullanıcısı, 41’inin ise Bank Asya’ya para yatırıldığı tespit edilmiş. Ne zaman yatırmışlar, belirsiz. Bu yüzden haklarında soruşturma açılmış mı? Nasıl tekrar sigortalı çalışan olabilmişler, belirsiz.

Ve nihayet önceki akşam karar çıktı.

YSK ne haftalarca manşetlerde dolaştırılan büyük organize şebekelerin yaptığı iddia edilen oy kaydırmaları, geçerli oyları geçersiz yapmış bilinmeyen güçleri, Büyükçekmece’de oynanan kirli oyunları, organize bir şekilde oy verdirilen kısıtlı ve hükümlüleri, ne de son dakika FETÖ iddialarını ciddi buldu.

Seçimi iptal ettiren gerekçe, her seçimden önce kaymakam ve valiler tarafından ilçe seçim kurullarına bildirilen, ilçe seçim kurullarının kurayla seçtiği, ilan ettiği ve bir haftalık itiraz hakkı sonucunda kesinleşen sandık kurullarındaki başkan ve üyelerden bir kısmının memur olmaması oldu.

İlçe seçim kurulları, sandık kurulları için yeterli sayıda memur bulamayınca, 2018’de kanun değişmeden önce yaptıkları gibi  bazı bankalar ve belediye şirketlerine yazı yazarak personel istemişti. Muhtemelen son cumhurbaşkanlığı seçimlerinde de yaptıkları gibi.

Tümüyle devletin memurlarının yaptığı, hakimlerinin atadığı, siyasi partilerin sadece itiraz hakkı olan kesinleşmiş bir listenin faturası 8.5 milyon İstanbulluya çıkarıldı.

Bir fatura da devlete güvenip, zorunlu olarak sandıklarda görev yapmış ama şimdi adları kriminal bir soruşturmada geçen sandık görevlilerine çıkarılacak. Üstelik tam olarak ne yaptıkları bile söylenmeden.

Çünkü, bu sandık başkanları ve üyelerinin, partilerin temsilcilerinin de olduğu o sandıklarda, YSK’ya göre seçim sonucunu etkileyecek ne yaptıkları da belirsiz.

AK Parti’nin itirazında sandık kurullarında ne olduğuyla ilgili somut bir tespit ve suçlama yok.

Ama YSK’nın yedi hakimi, AK Parti’den gelen “Birileri kesin bir şeyler yapmış” izahını yeterli buldu.

Kısa bir süre önce Bursa Mustafakemalpaşa’da yapılan aynı itirazı “Sandık kurulları kesinleştikten sonra itiraz edilemez” diye reddettiğini de unutarak.

Üstelik seçimin sonucunu değiştirecek işler yaptıklarına kani oldukları sandık kurullarının, aynı sandıklarda aynı zarfın içine atılan pusularla ilçe belediye başkanı, meclis üyesi ve muhtar seçerken bir usulsüzlük yapıp yapmadıklarına bakma gereği bile duymadan.

Başka şehirlerde de bu yapıldı mı diye de bakmadan.

“Kimse başvurmadı ne yapalım” bahanesinin arkasına saklanarak, kendi hatalarından, seçim iptali mazereti üretilmesine seyirci kalarak...

Ortada neresinden tutsanız elinizde kalan, 69 yıllık YSK ve demokrasi tarihinin en keyfi, en hukuksuz kararı var.

Ama 6 Mayıs 2019, sadece YSK’nın ve 69 yıllık demokrasi tecrübemizin üzerine düşen bir gölge değil aynı zamanda milli irade diskurunun da el değiştirdiği gün.

Artık devletin başka sahipleri var. Askeri/sivil bürokrasi ve yargı bu yeni duruma göre izalanmış durumda. Sandık ise yıllar sonra elde edilmiş iktidarın kaybedilebileceği bir risk haline geldi.

Tarihin bir ironisi, muhafazakarların yeni devletine karşı milli irade bayrağı da yıllarca milli irade düşmanlığıyla suçlanan CHP’nin eline geçti.

Kararı İstanbullular duyduğunda Ramazan’ın ilk iftar sofrası için hazırlıklar yapıyorlardı.

Altyazılarında seçimin iptal edildiği haberlerini geçen televizyonlarda, orucun sadece aç kalmak demek olmadığından, kul hakkından, nefis terbiyesinden bahseden hocalar konuşuyordu.

Ama yıllarca milli irade bayrağını sallamış olanlar bir iftar vakti, milyonlarca insanın milli iradesini afiyetle yedi.

Allah kabul etsin, herkese hayırlı Ramazanlar....



Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Sizi tebrik ediyorum. KUL HAKKINI ALLAH'IN HAKKINDAN ÜSTÜN TUTANLARA ALKIŞ TUTTURDUNUZ.
metin k 09 Mayıs 2019 08:23
allah senden razı olsun yıldıray bey...bence muhafazakarların dünya hırsının hiçbirşey ve kural tanımadığının sahadaki en açık tezahürü bu...bu muhafazakarlar İstanbul'un parasını, inşaatını, rantını, residansını, towersini, lüks jeeepini, belediye ihalesini vs bırakmamak için herşeyi yaparlar...üzücü olanı bunu dini ve milli değerlerle örtmeye çalışmaları...
KARAR OKURU 09 Mayıs 2019 00:27
İslamcılar ve müslümanlar, müslümanlığı sadece namaz kılmak,oruç tutmak,hacca gitmek,kadınların başını örtmesi,erkeklerin sakal bırakması vb. ibaret görüyorlar!Halbuki müslümanlık en başta kul hakkına girmemeyi,hak yememeyi emreder!Fetöcüler de amaca giden yolda herşeyi mübah görüp soruları çalıyorlardı.Bu nasıl vicdan nasıl mantık?
Vatandaş 08 Mayıs 2019 21:43
Yıldıray Oğur, politikada kim yalanını halka inandirirsa o kazanır. Hep böyle oldu. Alın demokrasinizi başınıza çalın. Allah'tan korkmayanin yapmayacağı bir şey yok vatandaş olarak anormal bir durum görmüyoruz. CHP de aynı şeyi yaptı zamanında fırsatını bulunca yine yapar. Daha uzatmaniza gerek yok.
Salih 09 Mayıs 2019 12:56
0
Senin de buraya yazmana gerek yoktu, yazılanları anlamamışsın
Mevlüt 08 Mayıs 2019 18:59
“Büyük Hukukçu Ebu Hanife’nin ‘mihraptan ve minberden hukukun sesini kısarsanız, Hz. Allah da sizin nefesinizi, iflahınızı kısar’ ikazı her bu sarsılmamızı sağlıyorsa hayırlı sahurlar dilerim… Aksi takdirde tuttuğumuz oruç bizi kurtarmayabilir” ( AKP milletvekili )
cumhur 08 Mayıs 2019 18:00
Devletin başkanı parti başkanı olursa,meclisin yetkileri de onda olursa bunlar çok doğal olaylardır.Kimseye bir şey söyleme hakkımız da yoktur.Devletle başa kimse çıkamaz...
Kararlı 08 Mayıs 2019 17:41
Seçim Kanunu'na göre üyeler kamu görevlisi olmalı. Olur da kamu görevlisi olmayanlar vs atanır diye de bir haftalık itiraz süresi sunulmuş. Sen zamanında itiraz etmemişsin. Seçimi kaybedince, yasal itiraz süresinden yaklaşık 50 gün sonra itiraz etmişsin. Haliyle karar yanlış. YSK sandığa açıkça darbe yapmış.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 09:46
0
Ama sandık başkanları partilerle paylaşılmiyor
58@58 08 Mayıs 2019 17:27
Merak ettiğim bir şey var, bu 7 hakim ortaokul ve liseyi hangi okullarda okudular.
KARAR OKURU 09 Mayıs 2019 12:45
0
ensarda okudular.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 16:19
Yahu bu ne şiddet, bu ne Celâl ? Seçimler yasaklanmadı, yenilenecek ! Seçmen sayısı değişmeyeceğine göre, rahatlıkla tekrar İmamoğlu kazanabilir. Bu, 4 yıl şaibeli seçimlerin başkanı olmaktan iyi değil mi ? Yoksa "eli uzunlar" artık manipülasyon yapamayacak diye mi bu telaş ? Yani seçimi "erkekçe" kazana mayacağınızdan mı korkuyorsunuz ?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 16:58
4
Tabi canım. Her ay seçim yapılsın. Olmadı bir daha yapılsın. Dolar kaç liraya yükseldi haberin var mı?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 17:15
3
kardeşim sen altina yorum yazdigin yazarin yazisini okumadin mi? sen musluman misin? kul hakkı adalet nedir bilir misin? yazik yahu. yazik.
Kararlı 08 Mayıs 2019 17:39
2
Hayır, adamlar zaten kazandı. Kazandıklarını haksız şekilde elinden aldık diye kızıyorlar
Dursun ERDEM 08 Mayıs 2019 17:44
2
Aynı durum AKP için olsaydı aynı ifadeyi kullanır mıydınız? yoksa Her türlü küfür gırla gider miydi? burada seçimin iptali değil mevzuu bahis olan adaletsiz bir uygulama var itiraz buna, bu kadar basitse TL. bir günde %5 niye değer kaybetti.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 20:46
1
Bu yorum Türkiye'de hukuk bilincinin ne kadar zayıf olduğunun göstergesi. Nasıl düzelir bilemiyorum. Ama devasa bir sorun. Hukuk fakültelerinden HSYK oluşumuna, siyasetçilerin kültüründen, seçmenin beklentilerine neyi tutsan elinde kalıyor. Uzaylılar gelip düzeltsin. Avengers da olur. Aklıma daha iyi bir seçenek gelmiyor.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 22:00
8
Dursun Erdem ve diğer CHP sempatizanlarına, en küçük bir meseleyi dahi hayat-memat meselesi yaparak, eskisi gibi kendisine her dayatılan emre itaat etmeyen Türkiye'yi, ekonomi ile terbiye etmek isteyenlerin yolunu asfaltladığınızın farkına vardığınızda, bütün problerimiz kendiliğinden bitecektir zaten. Íbb seçiminin yenilenmesi çok önemli bir sorun değildir.
edy 08 Mayıs 2019 16:06
Hasılı kelam yazar derki "İstanbul seçimlerinde hile yok" Ben inanmıyorum olmadığına. Ne kadar kızgın olsam da AKP ye
KARAR OKURU 09 Mayıs 2019 02:45
0
Beyefendi hukuk isi inancla yurumez. Bazi insanlarin bir seyler yapmis olduguna dair somut delil gerekir. Mesela AkPartili sandik kurulu uyeleri 400 sandikta sistematik bir sekilde serh dusmustur burada boyle boyle yolsuzluklar oldu diye deriz evet somut delil var. Musahitler ihbarda bulunmustur deriz ki somut delil var. Gecersiz oylar tekrar sayildiginda sadece usulsuz atama yapilmis birkac sandikta cok buyuk degisiklikler oldugunu goruruz deriz ki delil var.
levent öz 13 Mayıs 2019 20:11
0
Sorun Yenilenmesinde değil,HUKUKSUZ VE ADALETSİZ BİÇİMDE YENİLENMESİNDE. BUNUN DA İSMİ SİVİL DARBEDİR
kemalettin polat 08 Mayıs 2019 16:02
sandıklardakı oy sayısı ıle ysk nın girdiği oy sayısındakı farklılıklardan neden bahsetmıyorsun.başkanlık seçımınde feto ve kumpas parmağı olamaz mı.akp ye verilen oylar neden başka partilere yazıldı bunun cevabınıda verin.ondan sonra eleştirin.
KARAR OKURU 09 Mayıs 2019 02:47
0
Bundan daha onceki yazilarinda bahsetti. Tutanaklar sisteme elle giriliyor. 9 milyon oy sisteme girilirken 7 bin oy farkini degistiren hata olmus. El insaf oran yuzde bir degil binde bir degil onbinde bir. Onbinde birlik bir hatadan da feto kumpasi gormeyelim.
İbrahim Halil 08 Mayıs 2019 15:56
Essebebu Kel fail derler araplar yani birşeye sebep olan yapan gibidir. Akparti çok kötü birşeye sebep olduğunun farkında değil. bundan sonra ki süreçte iktidarı elinde bulunduran erk seçimi kaybettiği anda artık bu tür şeylere başvurabilir, en önemlisi bunun yolunun açılması. Akparti bundan sonra çökmüştür. ve gidişi büyük ihtimalle çok hızlı olacaktır.
bir vatandaş 09 Mayıs 2019 14:20
0
farkında değil değil sadece kendi çıkarından başkasını umursamıor artık
Bahadır OĞUZ 08 Mayıs 2019 15:45
Yıldıray Bey yazınızın içeriğine katılıyorum. Ancak sizlerden bir ricam var : Lütfe bunları dile getirir misiniz; Kibir, hakaret dili.insanları aşağılama,tehdit dili. Biz inanlara yakışıyorum bu kavramlar.İnanın toplumumuzda müthiş bir infial var. Bizi yönetenlere başta Cumhurbaşkanımıza.
Aziz Metin 08 Mayıs 2019 14:28
Eyi, hoş, güzel de sonunu istihza ile de olsa dua ile değil, ALLAH KURSAĞINIZDA BIRAKSIN olmalıydı.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 14:23
23 Haziranda adalet tecelli ederse peşi bırakılmamalı ve cumhurbaşkanlığı sistemi de tartışmaya açılmalı. Yok öyle 4 sene seçim beklemek.
Anar 08 Mayıs 2019 14:17
Yıldıray Bey slm, iki gündür içimden geçirdiklerimi okudum sanki. Bütün bunları yapmaya ne gerek var. Ülkemizde hukuk herkese lazım. Bugün sana yarın bana değil. Maalesef zaten inanmadığımız hukuk bir cinayet daha işledi. Bunu kimin işreti le yaptıysa yapsın sonuç bu milletin zihnini çok büyük bir kara leke olarak geçti. AK PARTİ ye oy vermiş bir insan olarak yazıyorum bunları. Eğer bazı şeyleri yanlış yapmış, elimize bulaştırmış, yorulmuş ve söylemlerimizde dahi eskimiş isek halk da bize biraz dinlen kardeşim ya da kendini yenile de gel diyorsa ha
kg5 08 Mayıs 2019 14:15
yıldıray oğur, seni çok seviyoruz.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 14:07
Vicdanlı AK Partililer için mutlaka okunması gerekli bir yazı.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:40
6
aklı olmayanın vicdanından hayır gelmez. bunların aklını amışlar. klinik vaka resmen
yusuf KAYA 08 Mayıs 2019 13:42
Aleyhe yorumları yayımlamıyorsunuz anlaşılan.Yesinler sizin demokrasi anlayışınızı
KHK'lı olduğu için mazbatası iptal edilenlerin de hakkı gasp edildi.Bu da kul hakkı değil mi ?Bunların da haklarını savunalım,bunlara da haksızlık yapıldı.Bu da YSK'nın ucube kararı.YSK'ya bu kararı kim aldırttı?
Abdulah 08 Mayıs 2019 13:10
Öncelikle Türkiyenin trajik komik bu durumunu güzel bir şekilde kaleme aldığın ve yazıyı baştan sona kadar okuduğum süreç içinde beni güldürdüğün için sana çok teşekkür ederim. Acaba AKP istanbulu neden kayıp etmekten çok korkuyor. Bir şeylerin ortaya çıkmasından korktuğu için mi? birşeylerden kastım sadece yolsuzluk olmayabilir. Birde YSK ye götürülen çantaların içinde belgemi vardı, yoksa Yeni İlahiyet fakültelerinin kurulması için Dolar falan. Evet yıllarca milli irade diye haykıranların, milli iradeye sagısızlıklarını da halk gördü.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:05
elinize sağlık sayın yazar....
Erdem 08 Mayıs 2019 12:34
Türkiye gazetesinden ayrıldıktan sonra yazdığınız her yazı gibi derin ve kapsamlı bir analiz olmuş. Elinize sağlık.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:06
Sadece teşekkür ediyorum.tüm yazılarınızda olduğu gibi yine çifte standartlı tutumları ortaya koydunuz
Ahmet İrem 08 Mayıs 2019 11:29
yorumlarınıza aynen katılıyorum...Bu arada Abdullah GÜL 'ün 367 benzetmesi de çok yerinde.....ancak bildiğim kadarıyla hala o kararın günahını çıkartmayan CHP ve yandaşlarının aslında sadece kendine demokrat oldukları ortadadır..
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:47
2
O gün mecliste sadece chp yoktu.baska partilerde vardi.chp nin yönetimi farklıydı.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 22:47
7
yani yeniden saydikca 16 bin hırsızlığın olduğu ortaya cikmisken mi 367 garabetine benziyormuş.tayyip düşmanlığı (uluslararasi bir proje oldugu o kadar belirgin ki) neler yaptiriyor insana .bir deli kuyuya bir taş atti..(367 meselesi kel alaka.karişsin da bana ekmek çıksın şark kurnazlığı..yemezler ,sinsiler
GİRESİNLİ 08 Mayıs 2019 11:04
Hayatımda CHP ye oy vermedim ama İstanbulda olup seçmen olsam bu hukuksuzluğa karşı İmamoğluna oy verirdim.İnşallah Yüce Türk milleti Yüksek Ahlak ve karakterini gösterip siyasi olarak alınan bu iptal kararını ala ve aldıranları utandıracaktır.
Dursun ERDEM 08 Mayıs 2019 15:01
1
Bizde aynen senin gibi yaptık Ankara da geçen seçim trafoya kedi girdi bu seçimde trafoları milletin feraseti patlattı. Hiç şüpheniz olmasın. İstanbul daha güzel olacak. Kimse farklı düşünmesin biz partili değiliz.
süleyman d. 09 Mayıs 2019 01:26
0
Milleti zoraki Chp li yapmayı da başardılar hamdolsun!!!
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:54
Allah ömrünüze bereket versin kaleminize sağlık Yıldıray Bey
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:45
Adalet ve demokrasi yoksa huzur da yok.
AKP Rabia'da ufak bir değişiklik yaptı. Artık: 1- Tek Vatan 2- Tek Millet 3- Tek Bayrak 4- Tek Parti
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:31
AKP Büyük Ortadoğu Projesi (BOP) figüranlığına devam dedi. Mesele bu. Kıbrısta Suriyede Irakta önümüzdeki günlerde alınacak kararlarda daha net göreceğiz. Seçim iptalleri falan oyalama taktikleridir. Asıl mesele sınırlarımız etrafında. Hırsız içerde olunca tehlike büyük maalesef. Bu kafaya sağlam ders verme zamanı gelmiştir.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:17
Ysk yi tehdit etmek küfür etmek hainler demek satılık demek çete üyesi demek demokrasi oluyor sadece sizde afiyetle yiyin gari
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:00
Bu FETÖ ne ilginç bir düşman;akp her sıkıştığında ona sarılarak ayağa kalkıyor Onlar sayesinde neler kazandı neler...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:49
sizi eskiden beri takip eden bir okurum.size yalnizca bir soru soracam.yuzde on oyun yeniden sayilmasi ile (okadar engellemelere rağmen,muesses nizamın) farkın yaridan fazlaya dusmesine ne diyorsunuz.bu haksızlığın hep bir adaya yapılması tesadüf mü? cogunluk kimde ise yeniden sayildiginda farkın kazananin lehine degismesi matematik dili ile ne ifade ediyor sahi muesses nizam ( bu çarpıklığı yapan bilimum muhalif) oylarin tamamını sayılması ni neden istemedi(hem ysk hemde diğer muhalifler), sizde bu en ufak soyleyişle sizin gibi şüpheci birinin radarı na neden takilma
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:50
2
Beyefendi öncelikle sayıları bir netleştirelim. Ak Partililer sıklıkla '29bin fark'tan bahsediyor. 29bin fark Ekrem Imamoğlunun seçim gecesi '60 sandığın sonucunu bilmiyoruz, şu an 29bin fark var, kesinlikle kazandık' dediği zamanki sayı. Resmi rakam asla 29bin değildi. YSK 1 Nisan'da birleştirme tutanağını hazırladığında ve tüm oylar girildiğinde 24bin fark var. Daha hiçbir oy sayılmadan, otomatik bir şekilde tutanaklardaki kaydırmalar ve benzeri hatalar düzeltildi. 9 milyon oyun tutanak hatalarının düzeltilmesiyle aradaki fark 20bine düştü. Bu daha hiç
KARAR OKURU H. Çeşitcioğlu 08 Mayıs 2019 16:18
0
Ysk sonucu 21 bin fark acıkladı.6bin fark 350 bin gecersiz oyun tekrar sayımında cıktı. Sebebi siyah ampul ustune muhur basınca cok dikkatli bakmadan görülmemesi.Ysk calma kaydırma iddialarını gecersiz buldu. Cünkü bulamadı. Sandık kurullarının teskili ilgili kararı uydurdular.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 22:59
4
Bazıları kendilerince yeniden sayimla 16 bin oyun zaten akp lilerin cahillikleri! sonucu oldugunu yani organize bir hirsizlik olmadığını soyluyorlar.fakat zaten bizim soyledigimiz de bu iptal olmayan oylarin iptal edildiği..yeniden sayilinca da geçerli olduğu gorulmesinin bir organize,ince işçilik (pahada ağır...)le hırsızlık yapıldığı ispatlanirken.zaten tamamı sayildignsmsa ysk kararina gereksim olmadan yıldırımın kazanacagini engellediler
saygın 08 Mayıs 2019 09:47
Altına imza atılabilecek on numara güzel bir yazı olmuş, kalemine ve yüreğine sağlık güzel insan.
Sandık kurullarında memur olmayanların görevlendirildiği bilmem kaç sandıkta da Binali Yıldırım'a %50 Ekrem İmamoğlu'na %47 civarında oy çıktığını da es geçmeyelim. Yani birileri birşey yapmış ama yapılan bu sandıklarda Akp'ye nasıl daha fazla oy çıkmış çok garip ve manidar!.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 16:29
7
Siz "Kargaya bak ! " oyununu duymadınız galiba ! İstanbul belediye başkanlığı, bir dünya markasıdır ve psikolojik ağırlığı inkar edilemez. CHP'nin orayı ele geçirme ihtirası, Ak Parti'nin orayı kaybetmemek isteme arzusundan çok daha şiddetlidir. Bu da onun şeytan ile işbirliği yapmasına yol açmış olsa gerek.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:42
Doğru başlık iftarda binalinin çalınmış reylerini yiyecek ler di ALLAH tuzaklarini başlarına geçirdi
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 15:04
1
YSK bile çalınmış rey bulamadı, sen ne anlatıyorsun?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 23:51
1
Binalinin bile umurunda değil ama zenginin malı züğürdün çenesini yoruyor işte naparsın..
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:31
İlçe seçim kurulu başkan ve üyeleri hakkında soruşturma açılması tamamen bir algı operasyonu. Verdikleri kararın gerekçesinin ne kadar doğru ve ciddi olduğu konusunda kamuoyunda bir algı yaratmak istiyorlar. Bu da verecekleri kararı hazırlayıp ysk üyelerinin önüne koyan merkez tarafından planlanmış bir algı operasyonu.
Bir kumpas düşününki sadece İstanbul da ve aynı anda, aynı zarfa giren dört oydan sadece birinde, yani büyük şehir Belediye başkanlığını cumhurun elinden almak için kullanılıyor ama 35 ilçenin 25 inde başkanlıkları ve bütün meclislerde de çoğunluğu cumhurun kazanmasına karışmıyor. Bari biraz emek sarf edip zekice bir bahane bulsaydınız da kendimizi aptal yerine konmuş hissetmeseydik... Artık parmak sallayarak milli irade sözünü ağzınıza almayın lütfen....
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:17
Bir gün bir kurt dere kenarına su içmeye inmiş. Bakmış bir kuzu su içiyor. Hiddetle bağırmış sen ne hakla benim suyumu bulatırsın diye. Kuzu ben size göre suyun aşağısındayım suyununuzu nasıl bulatabilirim? Kurt seni hatırladım geçen yıl benim için kötü laflar etmiştin. Kuzu ben daha bu yıl doğdum geçen yıl sizin hakkınızda nasıl kötü laflar etmiş olabilirim? Kurt sen değilsen kesin senin kardeşin etmişti. Kuzu ama ben anamın tek çocuğuyum. Kurt bilmediği mi sanma çoban köpeğiyle beni çekiştiren sendin diyerek kuzuyu yemiş.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 08:35
Milli irade kavramını da bölmeyi başardık ; senin milli iraden, benim milli iradem !!!
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 07:51
Yıldıray, olabildiğince açık anlatayım. Kanun, sandık başkanları devlet memuru olmalı diyor. Çok açık. Var olan durumda sandık başkanlarının bir kısmı devlet memuru değil. Bu tamam mı? Eğer birisi buna itiraz ederse ve bu itirazın sonucu oy farkını etkilecek durumdaysa seçim iptal edilir. Bu da tamam mı? Hukuk böyle birşey naparsın. Bu arada milli irade bayrağının CHP'nin eline geçmesi esprisi komik olmamış. Yapma istersen böyle. Senin de Ramazan'ın hayırlı olsun, tuttuğun oruçlar kabul olsun. :):) Saygılar.
Karar Okuru 08 Mayıs 2019 08:50
2
Bak kardeşim. Bursa / Kemalpaşa’da 5 sandık kurulunun başkanı “kamu görevlisi” değil, “belediye işçisi” idi. İYİ Parti seçimlerin iptalini istediği halde YSK reddetti. Buna ne demek lazım şimdi....
OKUR KARARI 08 Mayıs 2019 08:51
3
Çocuk! Ben de sana olabildiğince açık anlatırken boş bıraktığın yerleri olabildiğince açık anlatayım. Sandık kurullarına itiraz partilerin hakkıdır ama seçimden önce yapılır. Her partinin de ilçe seçim kurullarında bu işi yapsın diye görevlendirdiği temsilcileri vardır. Zamanında yapılmayan itiraz dikkate alınmaz. YSK’nın bu yönde oturmuş içtihadı vardır. Üstüne üstlük aynı adamlar Türkiye’ye Baas rejimini getiren referandum ve genel seçimlerde de görev almış. Yani bu seçim geçersizse bütün ülkedeki son 3 seçimin tamamı geçersiz olu
MMX 08 Mayıs 2019 09:07
2
YSK Bursa Kemalpaşa kararı: “Sandık kurullarının teşkiline itirazların, resmi seçim takvimine göre 2 Mart 2019 tarihinde kesin olarak karara bağlanması nedeniyle tam kanunsuzluk iddiasına ilişkin talebin reddine karar verildi” (Karar No: 3469)
İNSAN, SADECE İNSAN 08 Mayıs 2019 09:36
0
1-Namaza yaklaşma! Sarhoşken. Bu misali her islamcı bilir. Kanun, kendi isteğiyle sandık görevlisi yazılan memurlar kırulların oluşturulmasına yetmezse il ve ilçe seçim kurullarınca diğer vatandaşlar arasından doldurulabileceğini söylüyor.
İNSAN, SADECE İNSAN 08 Mayıs 2019 09:35
0
2- İşine gelmeyince ayetin devamını okumayan sarhoş gibi davranmayı da öğrenmişsiniz. Üstelik bu fıkraya dayanılarak teşkil olan sandık kurullarıyla yapılan ilk seçim bu değil. Referandum ve 24 Haziran da böyle yapıldı. Hatta kurul başkan ve üyeleri neredeyse tıpa tıp aynı.
İNSAN, SADECE İNSAN 08 Mayıs 2019 09:41
0
3-Üstelik bu sandık kurullarına itiraz edebilmeleri için siyasi partilere bir itiraz süresi veriliyor. AKP itiraz etmiş mi? Yok! Kurul, biri başkan ve üye olmak üzere en az beşi de siyasi parti temsilcisi olmak üzere 7 kişiden oluşur. Tutanakları beraber imzalamışlar mı? Evet.
İNSAN, SADECE İNSAN 08 Mayıs 2019 09:40
0
4-Bu sandıkların sonuçlarına itiraz ettin olmadı, yeniden saydırdın olmadı. Sandık kurullarında fetöcü var dedin olmadı. Utanmadan KHK lılar oy kullanamazlar bile dedin o da olmadı. Sonra eeeehhhh sustum sustum olmadı verin kararı dedin oldu. Olay bundan ibaret.
Karar Okuru 08 Mayıs 2019 09:50
0
ya siz körsünüz diyecem ama ayıp olur düpedüz aptalsınız aynı olay Mustafakemalpaşa'da yaşandı ve reddedildi. Okuyun okuyun!!!! 20 gün arayla aynı konuyla ilgili iki farklı karar!!
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:56
1
Peki neden sadece ak partini kaybettigi büyüksehir icin iptal karari var neden ayni zaftan cikan diger oylar icin degil?
Anonim 08 Mayıs 2019 10:07
0
Komik olmayın. Sadece ibb seçiminde mi sorun oluyor? Diğerleri neden iptal edilmedi?
Rasim 08 Mayıs 2019 10:24
0
Aynı kanunda gerektiğinde devlet memuru olmayanlar da görevlendirilebilir deniyor. Önceki seçimlerde devlet memuru olmayanlar da seçimlerde sandık başkanı olarak görev aldı. Ayrıca Sandık kurulu başkanları ile ilgili süresi içerisinde bir itiraz da olmadı.Diyelim ki hukuka aykırı. O nedenle Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimleri yenilenecek, Peki Aynı zarfta bulunan diğer pusulalar niye iptal etmedi. Ha diyorsan ki onlar için bir itiraz olmadı CHP bugün İstanbul seçimlerinin yenilenmesi için başvuracak. Ama reddedileceği kesin gibi.Çünkü itiraz eden C
Dr. 08 Mayıs 2019 10:25
0
Önceki seçimlerde de aynı memur olmayanlar sandık başkanlığı yaptı. Diğer illerde de birçok sandık başkanı memur değildi. Aynı zarfın içindeki oyları da o memur olmayan başkanlar saydı. şimdi alay eder gibi pişkinlik yapıyorsunuz.Yalan hile karakteriniz olmuş. Müslümanlık bu mu sizde?
Allah izan versin 08 Mayıs 2019 10:26
1
İtiraz edilen sandık kurullarında oy oranları BY %50,5 iken Eİ %49. Yani nasıl olacak da zaten oyların akparti lehine çıktığı sandıklar yüzünden fark kapanacak. Ek olarak şunu düşün; senin dördüzün olsa ve sadece bir tanesinin senden olmadığı söylense ne düşünürsün? Açık mı? Net mi? Anladın mı?
Boşuna aç kalma adamım 08 Mayıs 2019 10:29
1
Oruç yalnızca aç - susuz beklemek ve cinsi münasebette bulunmamak değildir. Kul hakkı yemek, millet iradesinin ırzına geçmek ve iktidarın uydurduğu her dolmayı yutmak da orucu bozar. Boşuna aç bekleme adamım.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:33
0
Tamam kanunsuzluk var. O zaman ilçe seçimlerini neden iptal etmediler. Aynı sandık aynı zarf benim aklımın almadığı olay bu.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:50
0
O sandıklarda binali yıldırım önde, seçim sonucunu etkilemiyor yani.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:22
16
Sevgili troller, olayları aynı anda hep birlikte çarpıttığınızda daha haklı olmuyorsunuz sadece komik bir görüntü veriyorsunuz, şöyle yukarıya bakın isterseniz. İstanbul'daki diğer seçimler iptal edilmedi çünkü aradaki fark usülsüz başkanlık yapanların etkileyebileceği miktardan daha fazlaydı. Bu kadar basit birşeyi neden göremez insan? İçkiyi azaltın, sabahları erken kalkın. Sağlığınız için canım... Bir de Rudebusch'in Socrates'ini okuyun, kritik düşüncenin gelişimi için...Ramazanınız tekrardan hayırlı olsun :):)
Dursun ERDEM 08 Mayıs 2019 14:41
1
Siz sanırım olayı kavrayacak kadar akli değil siniz. Kanun ne diyor seçim iptal edilir doğru. Belediye başkanlığı değil. Kendi okuduğunu anlamaya çalışmalısın. Seçim iptal edilecek; Meclis üyeleri, Muhtarlar, İlçe belediye başkanları, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLARI yeniden seçilecek doğru olanı budur. Anlarsınız artık!
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 22:10
0
Allah izan versin, soru da tamda o ya.Zarftaki 4 oyun 3 tanesi Ak Parti'nin adaylarına verilmişken, nasıl oluyor da 4. oy CHP adayına yani Ímamoğluna veriliyor ?
Hikmet 08 Mayıs 2019 06:25
17 seneden beri AKP sayesinde dinle yatıp dinle kalkıyoruz. Hadi diyelim ki eskiden kemalistler Dindarlara baskı yapıyordu (69 senenin tamamına yakını (AKP nin devamıyız dediği partilerce yönetildiği halde) Sn.yazarın bahsettiği YSK kararını geçtik. İstanbul Galatasaray'da Yerde örtü serilerek yaşını başını almış oruç açan vatandaşların yerlerde sürüklenmesini neyle izah edeceğiz. Hadi diğerleri laikti, solcu idi vs. Bu iktidar zamanında bu tarz şeylerin olması nedir?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:26
Birileri de halen müslümancılık oynamaya devam ediyor. Yarasın...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 04:22
Teşekkürler. Kalem iradesi bu olsa gerek. Her yazınızı keyifle okuyorum. Her yazı için araştırmalar yapıp mantık çerçevesinde bize sunan vicdanlı kalemizi tebrik ediyorum
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:31
1
Yıldıray bey, sizin gibi hem birikimli, hem fikri hür/vicdanı hür ve hem de kalemini satmamış sadece birkaç gazeteci kaldı ve sizler ülkenin böyle karanlık bir döneminde Türk milletine ışık oluyorsunuz, nefes aldırıyorsunuz, sağolun, varolun ...
furkan 08 Mayıs 2019 03:15
akp yi başımıza liberallar bela etti şimdide avrasyacılar bela etmeye devam ediyor.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:19
1
Herkesin beyni kendine, kimse kimseye hiçbir şeyi bela etmez.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 09:39
1
Dün küfrettiğine bugün temennalar eden, adı herkesçe malum derin yapıyı da unutmamak lazım. Türk milletinin düşmanı sadece bir tane değil ki ...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:41
5
hukuksuz ve antidemokratik kemalist rejimin yıkılmasına liberaller ve akp öncülük etti, erdoğan demokrasi ve hukuk düzeni kuracağına avrasyacılarla anlaşıp hukuksuz ve antidemokratik kemalizm rejimine geri döndü. aradaki tek fark mitolojinin içeriği, 6 mayıs ile 367 arasında fark yok. kemalistlerin hala akıllanmamış olması da nasıl desem,.. şaşırtıcı. balık lazım.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 13:05
0
meselenin akp değil demokrasi ve hukuk olduğunu kavrayamamış bir kabileci daha.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 03:00
Miyonlarca insanın yedikleri milli iradesi onlara afiyet olmayacak zehir zıkkım olacak, onları Allah'a havale ediyoruz, o gün geldiği zaman kendileri için üzülüp af dileyecek bir tek kimseyi yanlarında bulamayacaklar.
eski islamcı 08 Mayıs 2019 02:15
siyasal islamın ne oldugunu akp ve rte bize ögretti bu saatten sonra akp ikdidardan düşsün siyasal islam bu ülkede bu topraklarda sittin sene ikdidar olamaz halk akp nezdinde siyasal islamcıları lanetle anıyor olacak siyasal islam rant yolsuzluk adalet ve zulümdür
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 08:45
30
islam düşmanlığınızı akp ile kılıflandırmanız artık kabak tadı verdi yemiyoruz. akpnin islamla zerre alakası yok. ne eylemde ne söylmde. böyle bir dertlei olmadığınıda daha geldikleri ilk gün söylediler. sizin derdiniz başka. ama hep dertli olacaksınız derdiniz bitmeyecek. çünkü bu ümmet kıyamete kadar var olacak
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 02:10
Bunlar daha bizim şahane günlerimiz. Bekleyin hele.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:37
Türkiye’nin eski eğemenleri( elitist, jakoben, laikçi türkçüler) şöyle derlerdi: şu muhafazakar islamcılara inanmayın bunlar iktidar olduklarında, gücü ele geçirdiklerinde demokrasiyi, hukuku, halk iradesini, özgürlükleri yok edecekler. Türkiye’nin eski sahipleri haklı çıktı. Ama şundan kimsenin şüphesi olmasın; Türkiye’nin eski eğemenleri nasıl kaybetiyseler Türkiye’nin yeni eğemenleri de kaybedecek.
Mahmut 08 Mayıs 2019 06:44
1
Türkiye' yi 69 yıldır bazı istisnalar hariç (AKP ve devamıyız dediği DP ANAP, şimdilerde ayrılmaz ortağı MHP ve AP si) sağ eğilimli partiler yönetiyor. Ama iyi kötü (AKP hariç) bu partilerin ülkenin kalkınması için bir hedefleri vardı . Ne olduğu hala belli olmayan gizemini koruyan bir davaları yoktu. Ülkenin kalkınması için uğraşırlardı. Zaten özelleştirme adı altında sata sata bitirilemeyen işletmelerden de belli.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 11:10
9
Mahmut o sana yutturulan bir masal. Türkiyeyi 1913-2010 arası askerler yönetti. siyasiler kendilerine ayrılan kum havuzunda oynuyordu sadece.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 12:26
2
11:10 Evet ya o yüzden 80 darbesinden sonra bile, yapılan ilk seçimde Kenan Evren'in detsleklediği parti yerine Özal seçildi. Kenan Evren BİLE, ki kendisini savunacak değiliz, seçim sonucuna saygı göstermek ZORUNDA kaldı.
Mahmut 08 Mayıs 2019 14:09
3
11.10, O Askeri vesayet dediğin dönemlerde bile (İstanbul'da seçimlerin iptal edildiği gün Galatasaray'da) İftar açan insanlar yerlerde sürüklenmedi...
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:19
Bu ak partinin ne kadar sekulerlestiginin bir diger gostergesi, ulke yonetimi "din devlete karismasindan", "din isime karismasin"a dogru evrildi, guc bu kadar belli bir yapinin elinde olunca citayi hepten kirip daha ileri gitmemelerini saglayacak ne var? Ben bu "sandik baskani ve iki kurul uyesi SADECE kamudan secilir"in arkasinin "sandiklar devlet guvencesinde SADECE kamu gorevlilerince sayilir"a da evrilmesinden korkuyorum, ki bu duzenlemeye engel olacak ta, bunu yaparlarsa secim sonuclarini istedikleri gibi sunmalarina engel olacak ta hicbir guc yok!.. tipki ortadogu, k.kore gibi:(
Dursun ERDEM 08 Mayıs 2019 14:56
1
Sadece AKP nin kazanacağı şekilde bir düzenleme yapılmasında fayda var.Tersinden bakılınca hiç seçim yapılmasın bu kadar masrafa demokrasi şaklabanlığı yapmaya gerek yok. Seçim kanunu nu kaldıralım. Anayasaya bir madde ülke AKP tarafından yönetilir ibaresini koyalım. Allah geçinden versin Cumhurbaşkanı ölünce yerine oğlu geçsin falan diye de yazmayı ihmal etmemek lazım. Hangi oğlu yerine geçecekse onu da yazalım ki kaos olmasın. Saygılar
musto 08 Mayıs 2019 00:50
Oyun içinde oyun akp milletine çok güveniyordu neden seçime 1yıl kala sandık başkanı devlet memuru olacak diye yasa çıkarttı.Devlete aldığı memur parti üyesi veya sempatizanı her yerden fetöcü çıktı ne hikmetse YSK fetöcü bulunmadı vardı'da bunları çıkarı için kullanıyormu. GERÇEK DEMOKRASİYE GEÇTİĞİMİZDE ÖĞRENECEĞİZ.
KARAR OKURU H. Çeşitcioğlu 08 Mayıs 2019 16:18
1
Kendine yakın Akp li memur lar sandık baskanı olsun istiyorlar
serkan aydogdu 08 Mayıs 2019 00:37
AKP liler ve AKP nin maaşlı Pelikan Çetesi aynen şöyle düşünüyor biz nasıl olsa bu dünyada her türlü haltı yedik kul hakkı yedik yetim malı yedik insanlara durmadan zulme ediyoruz insanların haklarını gasp ediyoruz Yani kısacası AKP liler söyle düşünüyor Biz boğazımıza kadar bataklığa çamura Riya ve zulme battık Bu sebeple Battı balık yan gider hesabı yapıyorlar .zaten iktidarı kaybetmemek için her türlü katakulli işlere girişiyorlar.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 01:12
5
Guzel kardesim, dindar degil bunlar. Sen bakma eslerine, kizlarina basortusu giydirdiklerine, Kuran'dan ayetler soylediklerine, kurban kestiklerine, hacca gittiklerine. Dostlar alisveriste gorsun diye hepsi. Butun dertleri guc - para - mevki bunlarin. Allah'a inanci olanlarin yabacagi isler mi bunlar?
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:05
2
Allah (c.c) ceplerine sıkıştırılan 80-100 lira ve önüne konulan erzak torbası karşılığında bunlara oy veren ve ülkeyi uçurumun kenarına getiren 15-16 milyon insanımıza hatalarını görmelerinde ve doğru yolu bulmalarında yardım etsin, bunlara oy vererek ortak oldukları büyük vebalin de farkına varmalarını sağlasın inşallah.
KARAR OKURU 08 Mayıs 2019 10:57
1
Dindarlar hepsi. Ama iman yok.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN