13 Ağustos 2020 Perşembe
BIST 100
1114.18
%0,37
DOLAR
7,3345
%-0,09
EURO
8,6582
%0,12
ALTIN
455.949
%0,86
21°/30°
İSTANBUL
Güneşli
12.06.2020  00:38
SON GÜNCELLEME: 
12.06.2020  14:23
‘Ayasofya siyasete açıldı’
Evet doğru teşhis budur: Ayasofya siyasete açıldı; Karar gazetesinin önceki gün manşetiydi bu…

Ülkenin konuşulması gereken ağır sorunları var. Siyaset bunları gündemden uzak tutuyor, denetim altındaki medya bunlardan bahsetmiyor.

Siyasetin gündemindeki konular oy hesabıyla ilgili konular: Seçim kanunlarını değiştirmek, CHP’nin İş Bankası’ndaki simgesel hissesini Maliye’ye aktarmak, Ayasofya’yı cami yapmak...

Halbuki Erdoğan daha bir yıl önce ne kadar doğru söylemişti:

“Bu işin bir siyasi boyutu var. Yan tarafta Sultanahmet’i doldurmayacaksın, ‘Ayasofya’yı dolduralım’ diyeceksin… Bu oyunlara gelmeyelim. Bunların hepsi tezgah. Biz ne zaman neyin nasıl yapılacağını çok iyi biliyoruz. Bu namussuzlar böyle dedi diye biz adım atmayız” (16 Mart 2019)

Bir yılda “siyasi boyut” olarak ne değişti? 

Sadece derinleşen ekonomik kriz iktidarda oy endişesini arttırdı. 

SİYASET İÇİN

İYİ Partili Musavat Dervişoğlu, Ayasofya’nın cami yapılması için Meclis’e önerge verdi. AK Parti “şimdi ret veriyoruz ama temmuzda gerekli adımlar atılacak” diyerek reddetti.

Oy getirecekse bize getirsin, başkası ortak olmasın!

Danıştay ne karar verirse, diye bir gerekçeleri de var.

Danıştay “cami olabilir” derse, dış dünyaya “bağımsız yargı kararını uyguladık”, içeride seçmenlere “camiye çevirdik” mi denilecek?.. Danıştay, daha önceki kararında dediği gibi “müze olması kamu yararına uygundur” diye karar verirse, seçmenlere “bizi yargı engelledi” mi denilecek? Bakıp göreceğiz. 

Meral Akşener, partisinin önergesinin bir siyasi samimiyet testi olduğunu söyledi; iktidarın red oylarıyla görüldü ki, Ayasofya siyaset için gündeme getirilmiştir.

18 yıllık iktidar, üstelik daha geçen yıl, “bunların hepsi tezgah” diye tepki göstermiş… Şimdi niye gündeme getiriyor?..

Ahmet Davutoğlu “Kutsallarımıza, ortak sembollerimize sıkıştığınızda kullanacağınız bir kart muamelesi yapmaktan vazgeçin” diyor.

Ali Babacan “İktidar, iç politikada ne zaman sıkışsa Ayasofya gündeme gelir” diyor.

SİYASİ BOYUT’

Erdoğan’ın geçen yıl söylediği “siyasi boyut” üzerinde durmak lazım. 

Ayasofya Cumhurbaşkanı Atatürk’ün iradesiyle müze yapıldı. Kararnamedeki imzanın farklı bir şekilde olması bu gerçeği değiştirmez. 

Atatürk’ün onayı olmadan siyasette yaprak kıpırdayamazdı; hele de 1930’larda.

Resmi gerekçeyi bilmiyoruz. Dönemin siyasi önceliklerine bakarak fikir yürütebiliriz.

O yıllarda bir numaralı sorun, Faşist İtalya’nın Balkanlar ve Doğu Akdeniz’de giderek artan tehdididir. 

18 Ocak 1934’te Roma’da dev bir gösteri yapan Mussolini büyük bir Roma imparatorluğu haritasının önünde “İtalya’nın geleceği Asya ve Afrika’dadır, Doğu Akdeniz’dedir’ diye nutuk atmaktadır.

Sevr antlaşmasında da İzmir’den Antalya’ya kadar Anadolu topraklarının İtalya’ya verildiğini o zaman herkes yakıcı bir şekilde hatırlamaktadır.

Ankara ise bu tehdide karşı 1930’dan itibaren “Balkan paktı” kurmaya çalışıyor.

5 Ekim 1930’da Birinci Balkan Konferansı… 

Reisicumhur Atatürk, 1 Kasım 1930’da Meclis’e açış nutkunda “Türkiye ile Yunanistan’ın yüksek menfaatleri birbirine  zıt  olmaktan tamamen  çıkmıştır” diyerek, on yıl önce ölüm kalım savaşı verdiği Yunanistan’la ittifakı savunuyordu.

‘TARİH’ SORUNU

20 Ekim 1931’de İstanbul’da toplanan İkinci Balkan Konferansı’nın kapanış oturumunda  Atatürk şöyle diyordu:

“Balkan milletleri yakın maziden ziyade uzak ve derin mazinin kırılmaz çelik halkalarıyla birbirine pek âlâ bağlanabilir...”

Burada “derin mazi” kavramı o zaman Türkiye’de moda olan “medeniyetin beşiği Orta Asya” teorisiyle ilgilidir. Önemli olan “yakın mazi”den sakınma mesajıdır. Balkan devletleri hem Osmanlı’ya karşı hem birbirleriyle savaşarak doğmuştu, hafızalarda bu duygular hâlâ çok canlıydı. Atatürk genç Türkiye’yi bu eski husumetlerden korumak istiyordu.

Balkan Paktı politikası başarılı oldu; hatta Venizelos, Ocak 1934’te Atatürk’ü Nobel Barış ödülüne aday gösterdi.
1936’da Montrö Sözleşmesi, 1939’da Hatay’ın anavatana ilhakını sağlayan, bu politikadır.

Ayasofya’nın 24 Kasım 1934’te müze yapılması bu siyasetin dünyaya verilmiş bir mesajıydı; Türkiye’nin evrensel kültüre saygılı bir ülke olduğu mesajı…

DÜNYAYA MESAJ

Erdoğan İstanbul’da Bulgar kilisesini görkemli bir törenle açarken “bu, dünyaya verdiğimiz bir mesajdır” demişti, haklı olarak. (7 Ocak 2018)

Şimdi Ayasofya’yı cami yapmak dünyaya nasıl bir mesaj olacak?!

Tepkilerin ilk işaretleri gelmeye başladı bile!

Hayır, ülkemizi husumetlerden sakınalım.

Çok şükür Ayasofya minarelerinde ezan okunuyor, hünkar mahfilinde namaz kılınıyor.

Ayasofya olduğu gibi kalmalıdır.


YORUMLAR (117)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Kadir
13.06.2020 19:12
Sayın Akyol ayasofyanın açılması için mecliste bir mv önerge verip mecliste bulunan mv 151 evet oyu ile ayasofya ibadete açılabilirmi. Bunu ben bir duyum olarak yazdım
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
13.06.2020 06:52
Sn nümero 00:58, Mağlup ettiklerimizin dediği olurken siz neredeydiniz? durumu değiştirmek için niye ortalıkta yoktunuz? Bazı takıntıları aşıp orta ve makul bi yolda buluşmalı. Yeni ve özgün fikirler gerekiyor. Yeni nesiller "keçi inandı"ndan bıktı. Halk oylaması yapılmış % 70-75 ibadete açılsın denmiş. Bu”parlak fikir” hem buna imkan veren, hem kültürel müze halini muhafaza eden ve hem de ekonomik değerine değer katan özgün ve uygulanabilir bi teklif (modern bi yaklaşım da denebilir). Getirisi götürüsü tartışılır değişik özgün fikirler arasında bi şık olarak oylamaya konur halk karar verir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 01:18
Siyasetçilerin baktığı yerden herhalde "koyun" gibi görünüyoruz...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
13.06.2020 01:16
bu kadar dini kavramları ve dini argümanları yıpratan, içini boşaltan, milleti dinden imandan soğutan bir iktidar daha olmadı Türkiye de..birde iktidar icin fetva yayınlayan,onun için helali haram haramı da helal kılan diyanet isleri başkanlığımız olmamıştı hiç..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
23.59
13.06.2020 00:58
Cami camidir, müze müzedir. Aynı anda iki fonksiyon parlak fikir olabilir ama ikisi için de uygun olmaz. Namaz müzelik değildir. Müze de seküler bir mekandır, her hangi bir dinin ibadethanesi olmaz. Dünyada galiblerin dediği olur. Biz galib geldik sandığımız kurtuluş savaşından sonra Ayasofya'da mağlup ettiklerimizin dediği oldu. Bu işte bir bit yeniği var.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
13.06.2020 00:52
Sn nümero 23:44/Musto, araştırmayı severim bizim köyde bi şey kaybolduğunda küçükken hep bana arattırırlardı. Hemen ertesi gün bulurdum. 70 yaş az-buz değil, öğrenmenin yaş yok! sağlıklar dilerim. Kıraathane çok, adres verin bulalım okuyalım. O yorumunda iki karakterin ortak yanı "cigara", ki irade zafiyetinin bi işareti! 3. karaktere yaptırdıkları hatalar çok, ama bi iyi tarafı "cigara" içmemesi (iyi örnek) ve yasaklatması. Bence, de takdir edilecek bi yasak!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 23:59
Sn nümero 22:49. Hem MüZE ve Hem CAMİ neden olmasın? Bu hem "EVRİM" ve daha da önemlisi tam bi "DEVRİM" olur. Ülkemizde yuzyılların ileri-geri bir kavgası biter, bu sentezde ekseriyet birleşir, herşey tatlıya bağlanır, “ALATURKA” olarak küresel bi kültür mirasının zenginliği bu şekilde dünyada tescillenmiş olur. Turistler kazanır ve bizim ekonomimiz kazanır. Siyasi değil, bu bir "H.K." projesidir. Bi gün yarışma açılır da birincilik alırsa kuruşu kuruşuna bütün geliri MTTB Eğitim Vakfına gidecektir. Bütün ülkeye ilan olunur.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
musto
12.06.2020 23:44
H.K izlediğim kadarıyla araştırma ve öğrenmeye açıksın.Yaşım 70 geliyor,gece 12 lere kadar sıcak ekmek gibi çıkacak,dergiyi beklerdim.Kıraathane de yazdığım yorumu halen okumamışsın.Atatürke vatandaşın biri ağır küfreder, yasada yargılanması için Atatürkün izin vermesi gerekir ifadesi alınır.Adam tütünü sarmak için sigara kağıdı bulamaz.Atatürk adam haklı der Traplusgarp cephesinde bende gazete kağıdına sararak sigara içtim berbat bir şey.Aslında Hükümete küfretmesi lazım.Adama tütün ve bolca sigara kağıdı gönderir gönlünü alır.Bizim reiste size bu vergiler az dahada artıracağım der.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 23:32
Ayasofya kapatıldığı gün siyasete açılmıştır. Ibadete açılırsa siayete kapanmış olacak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 22:54
Taha Bey, Ayasofya dünyanın önemli ibadethanelerindendir. 1931 yılında müze yapılarak siyasete açılmıştır. Cami yapılarak tekrar ibadete açılacak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
19.58'e
12.06.2020 22:49
Bizans olmak evrim değil geri gitmektir ..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 22:45
6) ... Yani, bu işin hem maddi getirisi & hem de manevi değeri var. Böyle bi projeye ne Fatih’in ne de Atatürk Paşamızın bi itirazı olmaz. Caminin dış kısmında gezilebilen teras yolları olur bi yanında informasyon merkezi olur, diğer yanında Ayasofya & Ortadoğu dinlerinin tarihinden mukayeseli bilgi sunan turistik broşürlerin verildiği, bi yanında dini motifleri içeren turistik eşya satış yeri olabilir. Teras katına jetonlu turistik dürbün noktaları konur. Turistler bu şekilde duvarlar & kubbedeki mozayikleri/resimleri incelerler. Teras katında periyodik olarak semazenlerin gösterileri olur..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 22:22
5)...O halde, ikisinden de vaz geçemeyiz. Yani, bugün için özgün bi projeyle (fazla masrafa girmeden) hem Müze & Cami olarak. Ayasofya’nın kubbesi çok yüksek. İçine bi cami sığar. Müzelik kısımları turistlerin beğenisinden mahrum kalmayacak şekilde güzel bi mimariyle bu gerçekleştirilebilir. Ortada simetriye özen göstererek yapılmış, kendine ait özel giriş koridoruyla ses yalıtımlı, belli kısımlarında yarı şeffaf bi şekilde tek yölü içersini gösteren ve kulaklıkla dinlenebilen ahşaptan güzel bi cami. Dışardaki minarelerinde ‘turistik” nitelikli ezan okunurken namaz için sadece iç ezanı okunur.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 22:06
3)... Müezzinin hoşuna gitmiş. İşaret edip gel demiş. Derken onu gören başkaları da peşine takılmış hep birlikte müezzinle fotoğraf ta çekilmişler (konu internette var). Müezzin “Ayasofya” dan ezanı dinleyen turistlerden 7 kişi müslüman oldu diyor. Yani turizm de vesile olabilir, araştırma merağı doğar. Sonuçta bizim ezberci bazı müslüman kardeşlerimizden daha da iyi müslüman olabilirler. Dünyanın İslama/Kurana ihtiyacı var. Kuran’daki Tanrı tanımı “..eşi benzeri olmayan, herşeyden Evvel olan ve kendisinden sonra hiç bir şeyin kalmayacağı Son olan” hangi dinde bu kadar net & açık.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 22:01
4)...Ayasofya’nın M.Kemal Atatürk Paşa tarafından Müze’ye çevrildiği şekilde müze olarak kalması mı iyi, yoksa Fatih’in Ayasofya’ya girdiğinde dindarları teskin etmesi, korkmayın bizden size zarar gelmez deyip evlerine yolladığı, sonra da Ayasofya’da o gün “şükür” namazı kıldığı, oraya ibadethane olarak saygı ve sevgiyle bağlandığı bi yer, yani Cami olarak mı kalması daha iyi? Geçen süreçte şartlar değişti. Bu devirde ekonomi (maddi yanımız-ihtiyacımız için) önemli. Bu demek değil ki DiN-İman (manevi yanımız-ihtiyacımız) önemsiz. Bu ikisi de BİZi tanımlayan olmazsa olmaz niteliklerdir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
cumhur
12.06.2020 20:50
Amaç Ayasofya'yı gündemde tutmak gündemi böylece belirlemek!Danıştaykararı vb söylemler bence boş!Erdoğanbir gecede çıkaracağı kanunla isterse orayı cami de yapar!Bunlar boş işler...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 20:01
Mürsel misin nesin, Atatürk senin geri kafalı Said’ine beş başar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ömer günaydın
12.06.2020 19:59
hangi genelge yürürlükten kaldılırken danıştay dan görüş alındı.böyle bir uygulama yok.bir genelge yürürlükten kaldırıldığı zaman danıştaya dava açılabilir.amaç gündem değiştirmek.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 19:58
%73 hiç evrim geçirmemiş.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 19:56
2) Ayasofya’da ezan okunabiliyorsa, namaz kılınabiliyorsa camiye çevrilmesi niye gerekli? Ekonominin kronik bi halde açlıktan nefesi koktuğu bi dönemde öncelikli bi konu mu? İkinci bi soru, M.Kemal Atatürk Paşa devletin bütün kontrolü ele geçirdiği bi zamanda Ayasofya’yı Müzeye çevirdiyse niye ezan ve namaz? Demirel döneminde de bi ara camiye çevrilmiş sonra Kenan Evren tekrar müzeye çevirmiş diye yazanlar oldu. İnternette bu bilgiye ulaşamadım. Ayasoyfa’da ezan varsa bu “Turistik” bi ezan.Ezan okuyan kişi minaredeyken yabancı turist gülümseyerek oraya gelebilir miyim diye işaret etti diyor
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
16.31'e
12.06.2020 19:32
Pazarda pahalılık yok, karınınız tok, Ayasofya için konuşabilirim ama ironi yaptım mı diyorsunuz...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Yel kayadan %27 kopardı...
12.06.2020 19:25
Ayasofya kapandığı zaman milletin tamamı üzülmüştü. Açılınca sadece %73'ü sevinecek... %27 mutasyona uğradı...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ayasofya bahane AKP karşıtlığı şahane...
12.06.2020 18:43
Türkiye'de AKP karşıtlarının tamamı Ayasofya açılmasın demiyor. Ama Ayasofya açılmasın diyenlerin tamam AKP'karşıtıdır. O kadar ki, yıllarca Ayasofya açılsın diyen bazı zevat bile AKP karşıtlıkları nedeniyle dibini başını oynatıyor...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ata Kavalcı
12.06.2020 18:35
Sabah bir yorum yazmıştım ama artık benden mi kaynaklandı teknik arıza mı oldu bilemiyorum yayınlanmadı. Konu CHP'nin neden vakfa dönüşmesi gerektiği idi. orada beş madde sıralamıştım ama en önemlisini tekrarlayım: CHP Lider üretemiyor. Çünkü köşebaşları tutulmuş, kemikleşmiş. Osmanlı tarihine de bakılabilir, Oğuz tarihine de bakılabilir, lider yetişmezse iş kötüye gidiyor. Anıt dikmiş adam demiş ki bölünmeyin. Lider yetişmezse ülkemiz bölünür. Daha ne deyim!...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ayasofya'nın Mart Kedileri...
12.06.2020 18:32
Ayasofya 1931'de, siyasete açıldığı için kapatılmıştı...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
12.06.2020 18:31
1) Taha beyin yazdıklarından yeni şeyler öğrendim. Daha önce bu konulara girip hiç araştırma yapmamıştım. Bilgiye ulaşmak çok kolay. İnternet devasa bi kaynak. Yanlış bilgi de yok değil, insanın doğrulara ulaşmak için herşeyi tartarak temkinli olması gerekiyor. Ayasofya’da ezan okunduğu & hünkar mahfili denen yerinde namaz kılındığı benim için yeni bilgidir. Müzede namaz kılınır mı, ezan okunur mu? DiNen temiz olan her yerde namaz kılınır. Bu İslam’a has evrensel bi kuraldır. Yeryüzü herşeyimizdir. Allah’ı “şirk” koşmadan idrak edebilen her müslüman temiz her yerde namaz kılabilir. O halde
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Politik Genç
12.06.2020 18:29
Cahillerin cevaplarını da tırnak içinde onlar yazmadan vermişsiniz. Danıştay desteklerse biz başardık Danıştay izin vermezse devletin içindeki hainleri çökertmek lazım. Olmayan bir şeyle savaşmak, konu yokken mesele yapmak bu iktidarın ayakta kalma sebebi, koyun gelip koyun gidecek insanların da tesellisi dini konulara sözde duyarlı olmaları. Tek mesele iktidarda kalmak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 18:26
17:51 Ahmet Bey Japonya'da pirinç tarlalarına şehirde toplanan insan dışkısı serpilir. Tütün tarlalarında da kullanıldığına dair efsane var bilemem doğrusunu.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Fatih Özkan
12.06.2020 17:47
Harika bir yazı. Donanımlı, ileriyi çok iyi gören yazardan böyle bir yorum beklenir. Bence de Ayasofya bugünkü statüsü ile devam etmelidir. Ülkemizin çıkarı ve huzuru bunu gerektirir. Ülkenin yüzlerce acil sorunu varken, bu konuyu gündeme getirmek kısa vadede oy getirebilir. Ancak ülkenin yararına bir sonuç doğurmaz. İyi hesap yapılmalıdır.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet
12.06.2020 17:11
Bende bir polemik acmak istiyorum bu tuvaletlerin hali ne olacak her tarafta ucretli bir de Iyi temizlemiyorlar birde cok pahali 2 lira tuvalet ucreti yaa ne bu yahu altin mi yapiyoruz oraya anlamadim ki? Yeryuzunde wc lerin ucretli oldugu tek ulke iste bununla ne kadar ovunsekte azdir. Bu tuvalet ucretini kim akil etmisse gercekten bir daha olarak anilmalidir. Icatlar konusunda eksigiz yaa !!! Iste tuvalet ucreti bulan b... tan para kazanan beyin ve neden bu ulkenin bu kadar geri oldugu anlasiliyor degilmi? Alsana Sayin dunya lideri bir konu daha
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet
12.06.2020 17:11
Bende bir polemik acmak istiyorum bu tuvaletlerin hali ne olacak her tarafta ucretli bir de Iyi temizlemiyorlar birde cok pahali 2 lira tuvalet ucreti yaa ne bu yahu altin mi yapiyoruz oraya anlamadim ki? Yeryuzunde wc lerin ucretli oldugu tek ulke iste bununla ne kadar ovunsekte azdir. Bu tuvalet ucretini kim akil etmisse gercekten bir daha olarak anilmalidir. Icatlar konusunda eksigiz yaa !!! Iste tuvalet ucreti bulan b... tan para kazanan beyin ve neden bu ulkenin bu kadar geri oldugu anlasiliyor degilmi? Alsana Sayin dunya lideri bir konu daha
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
12.06.2020 16:49
"Ya istiklal, ya ölüm" diyenler, batıdan icazet aldılarmı? Elbetteki uluslar arası dengeler önemlidir ve bunları dikkate almak gerekir. Lâkin olay bağımsızlığını, haysiyetiniz ve şerefimizle ilgili ise, yere batsın uluslar arası dengeler. Zillet ile yaşamaktansa, izzeti izle ölüme gülerek yürümek daha asil bir davranıştır. Ayasofya Camisi ni ibadete açmak isteyenlerin siyasi menfaat gözetmeleri onların sorunudur. Samimi bir Müslümanın mevcut hale rıza göstermesi dinine, ecdadına ihanettir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar okuru
12.06.2020 16:41
Muhterem Hocam Ayasofya Camii İstanbul fethinin kılıç hakkıdır. Fethin Sembolüdür. Siz ne diyorsunuz Allah aşkına. Kararnamede ki Atatürk imzası gerçek olsun veya olmasın, ne fark eder. Atatürk'ün her yaptığı doğrumudur? Siz ve sizin gibi düşünenler Fatih'in bedduasından ve bu bedduaya yürekten, samimi müslümanların Amin demesinden kokmuyormusunuz. Atatürk'ün icraatını haklı göstermek için, ecdadın lânetine aldırmamak, nasıl bir Müslümanlık anlayışıdır. Milliyetçi ve muhafazakâr Taha Akyol nereye kayboldu. Mustafa Kemal Paşa ve arkadaşları her şeyi göze alıp:"Ya istiklal, ya ölüm" demedilermi
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Gülümsemek için
12.06.2020 16:31
Sayın 13.48, ben gülümsemek için yazmıştım. Ciddiye almanız için değil. Yine de beni güldürdüğünüz için teşekkür ederim. beni güldüama sayenzdse sayoın
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Kakuru
12.06.2020 16:31
Şimdi aşağıdaki bazıları bu köşe yazısını okudu. Ne anladı. Tavsiyem dikkatlice yeniden okuyun. Ben okudum. Tekrar tekrar. Dişe dokunan bir şey bulamadım. Yahu siz hala bağımsız bir ülke olduğunuzu kabul edemiyorsanız, size ben diyeyim. Zaten müzeye çevrilirken Mustafa Kemale danışılıp danışılmadığı da bilinmiyormuş İmza sahte. Eee sonradan iktidar olanlar da aman dokunmayalım Avrupalılar ne der, korkusuyla, batılı kuyruklar da bu korkuyu kullanmışlar. Mustafa Kemal komutasında fakir Anadolu halkı şehitlerini verdi vatanın bu kısmını kurtardı. Sonra gelenler onun gölgesinde hala zırvalamakta.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
12.06.2020 15:45
"İbadete açma kararı kesinmiş. Cami olarak kullanımı devam edecekmiş ama müze olarak da gezilebilecekmiş. Bunun üzerine bir planlama yapılıyormuş." F.Altaylı Hah işte ölüyü bacadan çıkarmaya gerek yok.Sarhoş bir ağzın kararı Tanrı emri mi Tahaabi.Demokrasi ne yana düşer beyim.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mehmet DOĞRUSEVER
12.06.2020 15:43
Ayasofyanın statüsünün değişmesinin sebebi, Atatürk'ün, Venizelos tarafından Nobel Barış ödülüne aday gösterilmesinin diyetini ödemek olabilirmi?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bayburtlu
12.06.2020 15:14
Evet aynen öyle. Ayasofya olduğu gibi kalmalı. Camii olarak kalmalı... camiden çevirenler utansın...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Aman ha! kötü mesaj vermeyelim, tepki alırız!
12.06.2020 15:08
Cordoba katedrali(Kurtuba camii) 1236 yılında İspanyollar tarafından katedrale çevrildi.Onlar bunu yaparken nasıl bir mesaj olur diye mi düşündü.Kariye camisi de bakanlar kurulu ile 29 ağustos 1945 de müzeye çevrildi.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ne istedilerse veren kim di
12.06.2020 14:58
haber bakın:İstanbul merkezli 8 ilde Bylock operasyonu: 73 gözaltı kararı...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
tt
12.06.2020 14:57
Ayasofya'nın gündeme getirilmesi, Akpmhp koalisyonunun anketlerde dip yapmasının sonucu. Çok müslüman din kardeşlerimiz buradaki ahlaki sorunu görüyorlar mı? Bir yıl önce "tuzak" denilen şey ne oldu da bugün mübarek oldu? Güçlü iken böyle bir meselesi olmayan şimdi neden buna sarılır oldu? Camii olsa bile bundan hayır çıkmaz bence. Çünkü samimi değiller niyetleri de düzgün değil.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 14:26
Taha bey,teşekkür ederim. Bir yıl önce hakaretle karşı çıkılıyor bir yıl sonra günde me getiriliyor.Aileler yıkılıyor, millet geçim derdine düşmüş, oyy,oyy diyor,partilerde oy,oy diye milletin sırtına biniyor.pa raylı yol ve köprülerle ,Deli Dum ruhlu geçtik.Ruhumuzu,Ayasof yalaştıramazsak,huzur,güven... olmadığı sürece Ayasofya açıl sa neolur,açılmasa ne olur.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Sahibinin sesi
12.06.2020 14:00
Milli menfaatlrimizin Nerede olduğunu bilmek için chp.HDP ip nin Tavsiyelerine tersini düşünebiliriz.550 yıllıkayasofya caminin müze Olmasını savunmak gavur aşıklığıdırdır.sahibinin sesi Kripto Akyol kimin avukatlığını yapıyorsun...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
11.42
12.06.2020 13:48
1931'den beri Ayasofya kapalı. Hala karnın doymadı... Demek gavura yalakalık karın doyurmuyor...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
durmak yok y.devam
12.06.2020 13:27
Sanayi üretimi üçte bir daraldı Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), sanayi üretiminin Nisan’da yıllık bazda yüzde 31.4 azaldığını açıkladı.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
12.06.2020 13:24
Denize düşen yılana sarılır misali, siyasette sıkışan Ayasofya'da sarılıyor. İktidar da muhalefet de.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Söğütlüçeşme’de AVM vurgunu
12.06.2020 13:23
İnşaat alanı ve işletme süresi arttı, kira artmadı: Söğütlüçeşme’de AVM vurgunu Megakentin en değerli bölgelerinden Söğütlüçeşme’ye kurulması planlanan ‘gar görünümlü AVM’nin’ arkasından vurgun çıktı. Devlet Denetleme Kurulu Üyesi’nin oğlu Sefa Özçelik’in yetkilisi olduğu Fıratcan İnşaat, TCDD’ye aylık 160 bin TL gibi çok cüz’i bir bedel ödeyecek. TCDD aynı alanı Salıpazarı’na kiralayıp alana pazar kurdursaydı bile bugün en az aylık 4 milyon TL gelir elde edecekti.(Birgün)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muhtefi.
12.06.2020 12:59
Bu dogru,,Siyasete acildi..)..Vallahi Ayip bu Halimiz...Softalar gaza geliyor Ayasofya acilmasini istemeyenlerrrrr var yaaaaa onlar falan,filan......Bi Politikaci Yobazda Ayasofya Muze kalsin tamam bunu biliyoruz..SultanAhmet Camii de Muze olsun demezmi,,SultanAhmetCamii çünkü Bizim Şeyimiz degil dedi..:)))........Bazi Vatandas kilise olsun teranelerinde,,,Zulum 1453te başladı diyen Naserifler dolu ortalik,,bazilari Niye Teeee bastan Kilise yaptik teranelerinde,...Carsi,pazar *Double face* musteri dolu..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Adapazarı-Sakarya Meselesi anlaşılmadan...
12.06.2020 12:49
Taha Bey "Ayasofay'nın yeniden cami olarak kullanılmasından Batı rahatsız olur, Batıyı rahatsız etmeyelim" diyor... Aslında Batı Türkiye'nin üniter yapısından da rahatsız. Batı Türkiye'nin bütünlüğünden de rahatsız. Bu yüzden PKK'ya aleni silah yardımı yapıyor. Türkiye'nin PKK'ya karşı verdiği mücadeleden rahatsız olanların tamamı Ayasofya açılmasın diyor... Bu millet Batı'ya karşı İstiklal savaşı yaptı. Bu savaşı Atatürk örgütledi. Savaştan hemen sonra Sakarya ruhu ile Cumhuriyeti kurdu ve peşinden Adapazarı ruhu ile Ayasofya'yı kapattı... Bu ülke Sakarya diye kuruldu Adapazarı çıktı...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
AK-Pak katakulli, SWAP partisi (!)..
12.06.2020 12:45
Sevda Soyan isimli bu kadina 6 yil hapisi istenecekmis-mis.Hic bir sey yapmazlar,"aralarinda hallederler (!)..Halk arasinda söylenir,"ön kapidan alirlar,arka kapidan,"yolcu ederler"bu hükümete ve yargiya güvenim "sifirin da altinda"...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Dümbüllü kavuğunu kimseye devretmedi
    01:49
  • Yüz yüze eğitime bir ay erteleme
    01:31
  • Zil 21 Eylül'de çalacak
    01:31
  • 'Futbol erkek oyunu mudur?' sorusuna sert yanıt!
    01:03
  • Türkiye'ye Doğu Akdeniz tehdidi
    23:50
  • İki oyuncusunda virüs çıkan takım hükmen elendi
    23:48
  • Okulların açılış tarihi değişti! Eğitim uzaktan mı, normal mi olacak?
    23:42
  • Konuşma yaparken hipotansiyon nöbeti geçirdi
    23:42
  • Korona 'aile içinde' yayılıyor
    23:42
  • CHP'den 'İnce' hamle!
    23:34
  • Ankara Emniyet Müdürlüğünde görev değişikliği
    22:58
  • Maddi hasar 15 milyar doları aştı
    22:50
  • Füzeler her an ateşlenebilir!
    22:50
  • Hakkari'de 3 terörist etkisiz hale getirildi
    22:25
  • Enes Ünal Getafe'ye transfer oldu
    22:13
YUKARI