Back To Top
Hayrettin Hoca’dan propaganda fetvası

Hayrettin Hoca’dan propaganda fetvası

 - Son Güncelleme: 15.06.2019 Cumartesi 09:32
- A +

Bu da oldu. Yeni Şafak'ta son iki gün, dudak uçuklatacak seçim fetvaları kaleme aldı Prof. Hayrettin Karaman. İnanmayan, dünkü "Doğrucu Davud olmak" ve önceki günkü "Kötüyü ayıklamak" başlıklı yazılarına baksın.

İktidara zarar verecekse doğruları söylemek neden yanlış, hadis yorumları ve menkıbelerle bir güzel gerekçelendiriyor.

Muhalefete yarayacaksa yönetenlerin yanlışlarını dile getirmek dinen ne gibi sakıncalar içeriyor, merak edenler göz atabilir.

Kısa özet geçiyorum; iktidarlar adalet, hakkaniyet, likayat, dürüstlük konularında hataya düşebilir, çürüme ve bozulmalar yaşayabilir, doğruluktan sapabilir. Ama düşmana (siyasi muhalefet oluyor) koz verecekse bunlardan şikayet etmek caiz değil, buna meşrudur diyemezmiş Hoca.

Hangi şartlar altında yalan söylemenin ve gerçeği saklamanın caiz olduğunu da  ayrıntılı açıklıyor bize.

Ha, aklınıza şöyle bir sual gelebilir; iktidarı eleştirilerden korumak için bize doğruyu söylemeyi dinen yasaklayıp yalan söylemeyi dinin emri olarak vaaz ve nasihat ediyor. Bin dereden su getireceğine, din adına millete olmadık yanlışları savunma görevi yükleyeceğine, iktidara bir çift laf etse, doğruluk ve adaletten ayrılmamayı vaaz ve nasihat eylese, eleştirilen taraflarını düzelterek hatalarından dönmeye çağırsa...Daha zahmetsiz, daha isabetli, Allah'ın rızasına daha uygun, milletin memleketin ve dahi ümetin daha hayrına olmaz mıydı?

Ona da cevabı hazır Hoca'nın. Hayır, çünkü zulümle savaştayız ve yanlışa doğruya bakılmaz savaştayken.

Kaşıkçı cinayetinde Veliaht Prens'i suçlayanları Allah'a karşı gelmekle suçlayan, ümmetin lideri olduğu için İslam düşmanlarının saldırısı altında diye bin Selman'a itaati farz kılan Kabe İmamı Sudeysi'ye niye kızdık ki o zaman? Kitabın ortasından çok doğru mu konuşuyormuş, hakkını mı yemişiz!

Ayrıca; imtihan dünyasında bulunduğumuza göre, İslam itikadınca hiç bitmeyecek bir savaş bu. Bütün insanlık hidayete erse bile dünya durdukça şeytanla savaş bitmeyecek, kıyamete dek sürecek. Amenna mı!

Şu halde demez misiniz, Müslüman ne zaman takiye ve harp hileleri yapmaktan kurtulacak öyleyse? İnananların, doğruyu dosdoğru söyleyeceği, haksızlık ve adaletsizliğe karşı çıkacağı gün hiç gelmeyecek mi? Yalan da şeytan işi değil mi, onunla da savaşılmayacak mı?

Hem... Haksızlığa, adaletsizliğe sessiz kalan dilsiz şeytanken haksızlık ve adaletsizliği din gereği savunmayı önermek, zulümle savaşmadaki ilahi maksada aykırı ve gayriahlaki bir teklif olmuyor mu?

Kadı fetvasında bile bu kadar tutarsızlık olur diye düşünmüş olmalı ki, yukarıdaki açmaz ve çelişkilere değinmiyor bile Hoca.

Şöyle bir mantıksal tutarsızlığı daha var; yanlış yapmak düşmana koz vermiyor da o yanlışları eleştirmek mi koz veriyor? Mesele düşmana koz vermemekse, dinen  hayati önemdeyse, o yanlışları yapmanın Allah indinde de vebali ağır diye uyarmak icap etmez mi? Uyaranları susturmaya çalışmak yerine bilakis desteklemek, teşvik etmek dinin de emri olmaz mı? Ne ki Hoca'nın gündeminde bu da yok.

Hepsi bir yana...Sormazlar mı; dünyevi iktidar mücadelesini din mücadelesi, siyasi rakibi din düşmanı, muhalefeti küffar ordusu ve seçimi din savaşı gibi görmek ve göstermek caiz midir diye? Bu muydu cihat? Siyasi hassasiyetleri din hassasiyeti olarak sunmanın dindeki yeri ve hükmü nedir?

"Kendinizin, anne babanızın veya akrabalarınızın aleyhine de olsa, Allah için doğru söyleyen şahitler olun; dürüstlükten, adaletten ve hakkaniyetten ayrılmayın" mealindeki (Nisa 135) ayete nasıl uydurulacak sonra bu yalan fetvası?

Dün Taha Akyol, Hayrettin Hoca'nın "Ana Hatlarıyla İslam Hukuku" kitabından bir alıntı kullandı.

Aşağıda yaptığı tespit, son siyasi fetvasıyla bağdaşıyor mu Hoca'nın:

“...En önemli sebebi, Hz. Peygamber’den otuz yıl sonra başlamış olan saltanat ve istibdadın, bu bahisleri serbestçe işlemek, gerçeği çekinmeden söyleyip yazmak için gerekli fikir hürriyetine meydan vermemiş olmasıdır. Birçok İslam bilgininin yalnızca fiili muhalefetleri yahut zalim sultanlara karşı tarafsızlıklarını muhafaza etmek istemeleri karşısında çektikleri işkenceler, bu baskı rejiminin bir başka delilini teşkil etmektedir.” 

Bu sonuç, nasıl oluyor da gerçeğin sesini kısan, bastıran bir fetvayı doğuruyor peki? Hayrettin Hoca, hayret ettirmeye devam ediyor.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
baba 20 Haziran 2019 08:41
Hoca kafadan sallamıyor. Sizler kafanızda bir din kurup ona göre hüküm istiyorsunuz. Yalan söylemek farzdır.
KARAR OKURU 17 Haziran 2019 22:06
Şaşırmanız şaşırtıyor artık bahsettiğiniz ulema kadrosu 1996 da verdiği fetvalar hırsızlık ve rüşvet helaldir demeye yakındır.HAYRET etmeyin artık:)
KARAR OKURU 17 Haziran 2019 17:53
BENİ DİN' DEN SOĞUTTULAR YA BRAVO.....
KARAR OKURU 19 Haziran 2019 11:29
1
Yarın ahirette de öyle dersin, den bahane arıyorsun galiba dinden soğumaya, Kuranı Kerim okuyun ısının biraz
MNC 17 Haziran 2019 14:50
Muhalefete düşman diyebiliyorsa hoca, yakında cümlesinin katli vaciptir de diyebilir. Yaşadığına şükretsin CHP liler. Bu nasıl bir nefret ben anlayamadım. Allah bunlardan korusun ülkeyi ve milleti...
Yüksel Durak 17 Haziran 2019 00:39
Hayret, hayret, hayret... Ama gerçekten hayret.
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 15:25
Siyasal İslamcıların demokrasiyi tam olarak sindirememelerinin sonucu bunlar. İşlerine geldiği kadar demokrasi yeterli onlar için. Zira demokrasilerdeki siyasi çekişmeyi harp gibi gösterip yalanı ve hileyi meşrulaştırma gayretindeler. Neymiş, zulme ve küfre karşı savaştaymışız. Savaşta değiliz efendiler, demokratik bir ülkede seçim yapıyoruz. Sindirin artık şu demokrasiyi.
Murat Doğrusöz 16 Haziran 2019 16:05
12
Yıllardan beri Demokrasiyi içine sindirenler!!! Laikler,Solcular,CHP'liler,Atatürkçüler değil mi?Partileri İslamcılar kapattı!Darbeleri İslamcılar yaptı!Kıyafete İslamcılar karıştı!367 rezaletlerini İslamcılar yaptı!yargı brifinglerinde koşuşturanlar İslamcı! Hukukçulardı.Türkiye'nin genel sorununun faturasını Müslümanlara kesmek,neyin nesi?Samimiyetle bağdaşan tarafı var mı?
Demokrasi bahane hainlik şahane... 16 Haziran 2019 16:31
10
15.25, Demokratik bir ülkede dini ön plana çıkartıp siyaset yapılmasını içine sindiremiyorsun, onu anladık... Ama terör örgütlerini arkasına alıp siyaset yapanları bağrına basıyorsun... Bu nasıl demokrasi anlayışıdır onu anlayamadık... Yoksa demokrasi bahane hainlik şahane modunda mısın?...
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 17:03
1
16:05 kimse müslümanlara fatura kesmiyor ,sadece dini siyasete alet edenler eleştiriliyor; bunlar da söylenmezse ne fark kalır 28 şubatçılardan , askerden :
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 14:40
CeNabi allah Sonumuz hayreylesin diye bosuna söylenmemiş 80 yaşında doğruları bu iline rağmen soylemeyeceksinde mezardami söyleyeceksin Allâh iman ile ölmeyi nasip etsin bizi ahir omrumuzde böyle imtihan etmesin
Murat Doğrusöz 16 Haziran 2019 14:11
Bırakın,O daha iyi Müslüman,benim ki daha İslami atışmalarını.Parti ve İktidar mücadelesine İslami kıstasları getirmeyin.Burası Laik T.C.Burda partiler Laik kurallarla kurulur ve iktidar olurlar.Hiç bir zaman T.C.de PARTİ=İslam olamaz.Akp'nin eksisi de,artısı da İslam'a mal edilmemelidir.Burda olsa olsa İslamın emrettiği Hak,Adalet,Dürüstlük ve Ahlaka kim uyuyor,uymuyor tartışması olabilir.İslam nedir,Müslüman nasıl olmalıdır tartışmasını da gidin İslam Araştırma platformlarında yapın.Magazin dergileri malzemesi,yazar bozuntularının İslami Konuda fikir sunması,abesle iştigaldir.
HACI MURAT 16 Haziran 2019 11:34
Ak Parti'yi yıpratmayı,CHP'yi parlatmayı meslek ve geçim vasıtası haline getirenler Hayreddin Hocayı okumasalar da olur bence.
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 16:37
5
Süpersin Hacı... Allah kimseyi geçim için bu durma düşürmesin...
Teşekkürler.Din olduğu gibi yorumlanmalı.Eyip bükülmemeli.Bunu yapanı Allahım naletliyor.Haberleri yok mu
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 09:11
Şöyle bir baktım yorumlara, aman Ya Rabbi. En marjinal yorumlar en kıymet verilenler olmuş. Hayırdır. Eleştirdiğiniz hale olorta saplamışsınız.
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 09:08
Değerli yazar, Hocanın ilgilileri uyarmadığını kim söylüyor. Sizi uyaran onları zaten uyarıyor emin olun. Ama etkili olmak için usulünce uyarmaya çalışıyor.
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 00:12
Siyasallaşmış, çürümüş kişilikler ortalıkta din adamı diye geziyor..
İSMAİL D. 15 Haziran 2019 23:22
Sözüm ona kendini Dindar Hoca olarak ifade eden zatın fikir ve düşüncelerinin aynısını İŞİD terör örgütü'de İslam alemine yaymaya çalışıyor. Bazı din adamları kendini dini konularda yetkili biri olarak tanıtıp akla, mantığa ve KURAN'a sığmayan fetvaları yaymaya çalışan siyasal İslamcıların yüzünden, Müslümanlardan bazıları sonradan ya Deizm'e inanıyor ya da Atayist oluyorlar.Dini konularda yalan yanlış fetva veren din bezirganlarına asla inanılmamalı ve bu konuda uyanık olmalıyız. Yoksa bunların yüzünden Ülkemiz her an dış güçlerlin saldırısı ile karşı karşıya oluruz. Nokta.
serkan aydogdu 15 Haziran 2019 23:22
AKP'nin fetvaci mollaları Hayrettin Kahramanlar Cübbeli Ahmetler Nurettin Yıldızlar bunlar yüzünden Türkiye'de gençler ve insanlar dinden soğudu ve dini bıraktılar Bunun tek sorumlusu akp'dir AKP ve islamcılar durmadan dini kullanıyorlar ve sömürüyor lar din Sanki babalarının malı din sanki bunların tekelinde Hayrettin Karaman de demişti birkaç sene önce AKP iktidarının kastederek yolsuzluk yapsalar bile günaha girmezler çünkü bizden yanalar bizim insanlarımız diyordu işte böyle AKP'liler yüzünden Bin artık yozlaştı ve gözden düştü
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 11:21
6
nureddin yıldız akpli değildir. aksine akpnin kara propagandasına maruz kalmış değerli bir hocadır. cübbeliyle karamanla asla yanyana getirilemez. çünkü ayet hadis neyse onu anlatır hoca iktidara göre eğip bükmez fetva vermez. araştırmadan bilmeden etmeden her duyduğunuza inanma huyunuzdan vazgeçin
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 11:22
1
sana kalsa alparslan kuytulda terörist zaten. nureddin hoca adam gibi adamdır ve akpli değildir
SERKAN 05 Temmuz 2019 09:56
0
Bence Zaten dine karşı alarjisi olanların, Dinsiz bir hayat yaşaması için uydurduğu bir kılıftır bu sözler. Adam gibi kitabını oku, yaşa, anlat samimiyseniz. atatürkü kullanıp dindarlara zulmeden adamlarda atatürk istismarcısıdır. Dindar İnsanlar sizin yüzünüzden atatürkten soğudu diyelimmi o zaman. dindar insanların çocuklarında bile bir savrulma ve dinden uzak bir hayat yaşama özentisi var sebebi hocalar değil gelişen teknoloji ve idarecilerin basiretsiz eğitim politikalarıdır. Ama kesinlikle hocalar olduğunu sanmıyorum... Bu olsa olsa hocaları dolayısı ile dini sevmeyen kimselerin uydurması
Hayrettin hocanın fetvasıyla 2011’de bankasyadan araç kredisi çektim. Elim kurusaydı da çekmeseydim. Hesapta bir kuruş artış da olmadı. Bilin bakalım, hangi gerekçeyle ihraç edildim? Bankasya. 2014-şubatta erken ödemeyle para bulup kapattırmama rağmen. 2 yıl sonra anladılar beraat ettim ama Hala iadem olmadı. Başta Hayrettin karaman olmak üzere sebep olan herkesi Allahıma havale ettim.
güçlüye ve iktidara kayıtsız şartsız biat, beraberinde takiyye ve riya getirir . insan , yaratanından hiç korkmaz , kendi çıkarının kaybından korktuğu kadar... iki yüzlülük ile abat olunmaz, berbat olunur... yanlış doğru şaşırmış, haram helal karışmış , insan şeytanla barışmış tır... artık yaptıkları her inkar, kendilerine hak olarak görünür. yattıkları son döşek budur...
Hakkı Seven 15 Haziran 2019 21:21
İşte insanlar dinden böyle sogutuluyor. Halbuki ayette açikca Kendi anne babanızın aleyhinde bile olsa adaletten sapmayın diyor.Başka bir ayette bir guruba olan kininiz ve ķızgınlıginiz sizi adaletten ve doğruluktan ayırmasın diyor.Yine baska bir ayette insanların namaz kılıp dindar görunmesi sizi aldatmasın diyor.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 23:13
1
Bu yazıya olumsuz mesaj atanlar Hak ve Adaletten yana değiller demekki
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 21:19
Artık akif beki den dini öğreniriz maşallah her konuda otoriter
............. 15 Haziran 2019 22:20
4
hayrettin karamandan falanda öğrenemezsin, hiç bir yaratılandan öğrenemezsin artık, hükmü kalmadı o devri şahıs döneminin. aç KUR AN meali ve tefsirat oku. unutma, ALLAH , bizlere şahdamarımızdan daha yakın. aracı yok, ruhban sınıfı yok.. sen, itikat ı rahmaniyet , akıl ve vicdan var.
Denizci Alperen 16 Haziran 2019 09:29
0
.................22.20 Rabbim razi ve hosnut olsun güzel kardeşim Lütfen birbirimize dua edelim İslamı doğru anlayıp doğru yaşamak için , çok ama çok ihtiyacımız var Dünya İslama muhtaç amma nerede o tebliğciler kendi milletinin yarısını düşman görüyorlar
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 21:02
Hayrettin hoca ve onun gibiler dinimizi siyasal çıkarları için alet eden menfaat simsarları dır. İslam dinin en büyük düşmanı bizzat kendileridir. Bu tür hocalara prim vermek. fetvalarına uymak maazallah dinden çıkmaktır. bunun gibiler ne bu dünyada nede gerçek dünyada huzur bulmayacaklardır. unutulmamalıdır ki tarih düzene karşı gerçekleri söyleyen kişileri yazar.
Fahrettin Özdemir 15 Haziran 2019 20:41
Gel de o Hoca'ya Müslüman de,hatta ona inan,olacak iş mi? Bu günkü çürümüşlüğümüzün sebebi bu adamın fetvaları olmasın!? Bunları nasıl söyler,aklı başında bir adam?Ülkenin şu haline bak,israf,gösteriş,borçla yaşama,adama kayırma,adamına göre iş bulma,Allah bunların hesabını sormayacak mı?Emekliyim oğlum üç üniversite bitirdi,çocuğunun süt parasını benden istiyor,diyen bir babayı,ya da babanın eline bakan bir genci düşünün.
İbrahim Erdoğan 15 Haziran 2019 19:56
Harettin hoca "hayretlik" birşeyler hep yapıyor!.. E nede olsa kitaptaki yerini biliyor adam...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 19:22
Sayın yazarım halkın bir çoğu bunun farkında Zaten şuan akp seçmeni akp nin herşeyi olması gerektiği gibi yaptığından dolayı desteklemiyorki . sadece başka bir parti iktidar olduğunda akpden daha iyisini yapmayacak olduğunu biliyorda onyüzden destekilyor . eskiyi düşünmüş olsak chp nin iktidar olduğu zamanlar yargı çokmu şeffatı ? Kapalı odalarda halka hizmet bundan dahamı iyiydi belediyelerde durum bundan daha iç açıcı bir durumdamıydı . ki enson seçimden sonra bile chpnin aldığı belediyelerde yandaşlık gözetilmedimi ?
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 02:08
0
Daha belediyeler el değiştireli iki ay oldu. Nerede ne zaman gördün yandaşlığı ve adam? 17 senedir tillağı var görmezsin. Kaç yaşındasın? Hangi CHP iktidarını gördün? A Haber izlemeye ve doğruluğunu aslında bilmediğin şeyleri papağan gibi tekrara devam et sen.
mn hc 15 Haziran 2019 19:17
hayrettin hocaya bukadar yandaşlık yakışmıyor
Müslüm 15 Haziran 2019 19:14
Bazı yorumcular Hayrettin Hocanın yağmurdan kaçarken doluya tutulma ve AKP giderse yerine gelecek CHP zihniyetine dikkat çekme noktasına değinmek istediğini ifade ediyorlar. BU doğru. Ama esas gerçeği görmek lazım Ak Parti düneminde ve Ak Parti iktidarında Müslümanlar o kadar savruldularki geçmişte karşı çıktıkları herşeyi yapan Ak Parti iktidarını pervasızca savunmaya başladılar. O kadar pasifize ve ilkesizleştiler ki her türlü haksızlığı, hukuksuzluğı, zülmü sineye çekmeye başladılar. Geçmişte Demirel'in ben gidersem CHP gelir korkutması şu andada AKP ile yapılıyor. Bu nasıl bir zihniyet...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 18:44
Akif bey yorumunuz da süper olmuş Allah razı olsun
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 18:40
Hayrettin kahraman hoca bizim fıkıh konusunda başvuracağımız bir otorite idi maalesef oda siyasete alet oldu .yazık cok yazık
ayni31 15 Haziran 2019 18:09
Yorum yapmaya , yorum beğenmeye, yorum beğenmemeye korkuyorum.Niye mi?
Abdullah GARİB 15 Haziran 2019 18:11
S.A Sayın Akif Beyefendiye; Geçtiğimiz senelerde Samanyolu tv.çıkan bir haberde Sayın Hayrettin Hoca şöyle olabileceğini söylemişti.( yanılmıyorsam 2013-4) Zamanında çeşitli nedenlerle vacip olduğu halde kurban kesmeyenler bu kurbanı daha sonra kaza edebileceğini söylüyordu.Yapılmayan vaciplerin kazaları yapıldığını dayandırarak. Bende iki kurban kazam vardı. Kestirdim. Ama bir ilahiyat fakültesine gittim ve burada fıkıh hocası ile görüştüm. Bunun mümkün olmadığını ancak parayı sadaka edebilece. söyledi. İlmihal kitaplara baktım fıkıh hocası dediği şekilde yazıdu. Sonuç Hayrettin Hoca yanılttı
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 17:46
Sistemle mücadele ettiğimiz,başörtüsü zulmünü protesto ettiğimiz,makam mevki parayı elimizin tersiyle ittiğimiz, Bosnaya savaşa bile gittiğimiz,bunlar irticacı ama adil düzen getirecek ahlaklı takunyacılar dendiğimiz,Demirelin sahte dindarlıkla oyları kaptığında %10 barajını geçemediğimiz, Namaz kılanlara irticacı diye yaftalandığımız yıllar ne kadar da güzeldi.Az kişiydik ama temizdik.Dosdoğru olmak hedefimiz,ADALET ülkümüzdü.Keşke o günlerde kalsaydık.Muktedir olmasaydık.Rakiplerimiz bize irticacı,yobaz derlerdi ama "bunlar sahtekar" diyemezlerdi.
.....bakış..... 15 Haziran 2019 21:08
0
MUHTEŞEM.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 17:34
Hızınızı alamadınız.Siyaset adına Hayrettin Hoca gibi bir değere dil uzatıyorsunuz.Bu hızla nereye toslarsınız Allah bilir!
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 20:34
1
Hayrettin hoca siyasete girdiğinden olmasın.... Ayrıca bir müslüman olarak sor Hayrettinnhoca sorgulanamaz mı, masum mu, peygamber mi? Senni aklın nerede? Allah seni sorgularken hoca kendi derdinde olacak unutma...
Adanalı 16 Haziran 2019 13:38
0
Bak adam Hayrettin Karaman’ın fetvası ile bank Asya dan kredi çekmiş,şimdi adam ihraç edilmiş.Şimdi sen düşün nereye tosladığını?
Denizci Alperen 15 Haziran 2019 16:35
Emevi saltanatçısı , iktidar yancısı hoca , vicdanını yitirmiş bir kişilik Ahmet Akbulut hoca bu gibiler için " İslam tarihinde Kur'ana yabancılaşma süreci " isimli kitabında der ki" Peygamberimizin vefatından sonra İslam dini insanların dini öğretimi ve eğitimi için değil Yönetimi ve denetimi için kullanıldı " al sana dört dörtlük bir örnek
Bilal 15 Haziran 2019 15:59
Karaman hoca daha gecen gun petrol kokusuna gozleri dönen siyasetcilerimize Suriye savaş fetvasi verdi YANİ bu propaganda fetvasi ne ki. Sn. Beki. Keşke milyonlarca insan evladini multeci/dilenci hale dusuren savas fetvalari vermeseydi de varsin koltuk yarişi yapan siyasetcilere yalakalik fetvalari verseydi. Ona da raziydik. Ver fetvayi al ciftligi, ver fetvayi al balli maaşlari, ver fetvayi al toplum icinde sayginligi itibari şani sohreti. Ver fetvayi al cocuk torunlara envai cesit kolaylik rahatlik.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 15:52
Emevi hocası ??????
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 15:43
Nasrettin Hoca fıkraları yerini Hayrettin Hoca fıkralarına bırakır yakında.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 17:28
0
Nasrettin Hoca fıkraları güldürürken düşündürür, Hayrettin Hoca fetvaları utandırıyor ve kızdırıyor.
Samsunlu 15 Haziran 2019 15:24
Yanlış anlamıyorsam , Hayrettin Karaman belli ki iktidarın , yanlışlarını kabul ettiğini ve bunlardan dönmek konusunda gayretli olduğunu düşünüyor ve inanıyor ve hem de uyarılarını kapalı kapılar ardında yapıyor.Ayrıca muhalefetin ülkeyi yönetme konusunda kifayetsiz olduğunu ve bu durumun da ülkeyi hem içerde hem de dışarda zora düşüreceğini iddia edip bir müslüman olarak delillendiriyor. Hocanın bazı yaklaşımlarının muhalefeti ' din dışı ' gibi zannettirdiği konusunda, ya da ' hiçbir zaman doğrular konuşulamayacak ' paradoksuna düşüldüğünde belki haklı olabilirsiniz ancak en azından somut
KARAR'DA KARARLI ADAM 15 Haziran 2019 14:52
Ben de çoktandır,bunların bu kadar rahat yalan söylemelerine şaşırıyordum. Müslümanım diyen,dindarlıkdan dem vuran insanların, insanların gözünün içine baka baka,yüzleri kızarmadan nasıl yalan söyleyebiliyorlar diye düşünürdüm.Meğerki bu konuda dayanakları varmış,hoca'nın sözde fetvalarından cesaret alıyorlarmış.Şimdi anladım neden rahat olduklarını ve de yüzlerinin kızarnadığını.Demek ki bir bildikleri varmış.Ahirette hesaba çekildiklerinde,suçu hocaya atacaklar.Hoca yandı.Mazeretleri her halde şöyle olur:"Prof. ünv. ve şöhretli H.K'nın fetvaları bizi yanılttı ve yanlışa sevkettiği,davacıyız.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 19:22
0
Çok güzel açıklamışsınız.Yalanlara ve torpil söylentilerine inanmadığımız için,ne kadarda safmışız.Yıllarımız kayboldu.Aldatılmak çok zor geliyor.Enayi yerine konduğumuz için ailece çok üzgünüz.Bizlere yıllarca irticacı diyenler saf değiştirdi.içeri sızdılar.münafıkça makamlar aldılar.Paraya para demediler.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 14:06
Ezberden hoca... Bizim caminin imamı da aynı...
Karar Okuru 15 Haziran 2019 14:05
Yazı ve yorumlar okunduğunda 17 yıllık Akp iktidarının küskünlerinin ne denli hayal kırıklığı içinde olduğunu, Akp’ den ümitlerini ne ölçüde kesildiğini ve nasıl iflah olmaz/ön yargılı hale geldiklerini görüyorum. Diyecek bir şey yok, “etme bulma dünyası” diyelim. Ama bu ölçüde gözü kara bir “ön yargı tutulması/hastalığı” bizi sağlıklı bir yere götürmez. Aklı başında olan -eğer hala kaldıysa- sadede gelmeli ve ne dediğini, niye dediğini ve kime dediğini yeniden bir düşünmeli diyorum. Bizim bizden başka kimsemiz yok...
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 02:18
0
Ne ön yargısı be kardeşim? Durum ancak bu derece felaket olana kadar hala bu iktidara umut bağlayıp, yeni uyananlar diyelim. Bence sen de artık uyansan iyi olur.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:46
Çok güzel bir yazı
KARAR'LI ADAM 15 Haziran 2019 13:22
Akif Beki bey. Allah sizden razı olsun. Allah'ın İslam'dan önceki gönderdiği dinleri menfâtlerine göre değiştirenler sözde dinadamları oldu. Bundan dolayı Karaman'ın dini Karaman'a. Benim dinim bana. Anlayana. Allah vatanı milleti AKP fetvaçılarının yalancıların şerrinden korusun. İyinin kötüye karşı savaşı şeytanın Allah'a karşı geldiğinden beri sürüyor. Allah kötüye ve yanlışa karşı müslümana hakkı söylemesini emrediyor. Savaş baştan beri olduğuna göre ve Karaman mantığına göre müslümanın yalan söylemesi İslam'ın şartlarından olmalıydıki, asla olamaz. Yanlış, yanlış yapan fetvacılarda.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:13
Muaviye dişi deveye erkek demiş kuran peygamber e ümmet olan ahalide bile bile dişi deveyi erkek diye tastik etmiş ti şimdide aynısını istiyor hoca o gün dişiye dişi diyebilseydi kuran islamını yaşardık saltanat islamı nı deyil
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:27
14
kuran islamı yaşanıyor zaten ve kıyamete kadar yaşanacak. azınlık veya çoğunluk olması önemli değil. fetret devrindeyiz. olur ve geçer. Allahın vaadi var sen kafanı yorma. size kalsa islam bitti. sizemi inanalım Allahamı
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 14:28
1
Kuran islamını yaşayanı kutlarım dilerim benim gibi dişi deveye dişidir diyenlere şu fetret devrini açar o nurlu günlere kavuşmada önder olursunuz
karar lı karar okuru 15 Haziran 2019 15:05
3
Keşke bende sizin gibi kafayı yormasan yoruyorum Allah vaadini tamamlayacağı o güne ben yetişemezde şu fetret zamanında heba olur gidersem diye Allahın gazabına müstehak olmuş o toplumların ferd leri gibi
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:12
Ne diyelim Allah akıl fikir versin. Takiye şeytanin dine nüfüs etme çabasıdır.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:10
Ali-imran 104 Ayeti'' İçinizden hayra çağıran, iyiliği emredip kötülükten men eden bir topluluk bulunsun. İşte kurtuluşa eren onlardır'' Hayrettin hoca bu ayetin uygulamasını da insan oğlunun cennetten kovulduğu zaman başlayıp kıyamete kadar süreceği bilinen zalim ve zulmüne karşı yapılan savaş sonuna erteleme imkanından bahsediyor ve savunuyorsa ilk önerim bu ayet delil sayılarak kurulan KURAN pop starı yapılırken bakan, çağımızın mersedesli Molla Gürani si ve ramazan günü namazdan çıkıp oylarımız çalındı denilirken susanların yönettiği diyanetin savaş sonuna kadar lav edilmesi olmalıdır.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 12:43
biz Ömere bile doğuluktan ayrılırsan seni kılıcımızla düzeltiriz diyen ümmetiz.
KARAR OKURU 53 15 Haziran 2019 13:02
15
Evet, el Hak doğru. Ancak; Birincisi bunu Ömer'e (r.a.) diyenler özü sözü bir insanlardı. İkincisi bu sözün arkasından " şayet düzelmezsen senin yerine kim olduğuna, kimlerden bakmaksızın başka birini getiririz" dememişler. Sözün kısası ne yöneticilerimiz Ömer ne biz sahabeyiz.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:31
1
müslüman olman için sahabe olman gerekmiyor. ömere bile tanınmayan hak akpyemi tanınacak
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:29
0
Allahın kanunlarını çiğneyenler ve destekleyenler önce imanlarını kurtarsınlar kimse sizden sahabe olmanızı beklemiyor zaten. asgari müslümanlık vazifenizi yerine getirin yeter
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:37
0
Peygamber beni ve benden sonraki 4 halifeyi örnek alın diyor. biz sahabe değiliz diyerek kendinizi kurtaracağınızımı sanıyorsunuz.?sizin örneğiniz Allah düşmanları. bir müslüman ne yapmammalının canlı örneğisiniz. kul hakkı, yalan, iftira, hırsızlık, arsızlık ne ararsan var. chpmi gelsin diye yıllarca tehdit ettiniz ya evet chp gesin. hiç değilse onların ne olduğu belli sizin gibi sonradan görme değillder. yemenin çalmanın çırpmanında bir adabı varmış sayenizde onuda öğrendik
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:44
4
işinize gelmedimi sahabe değiliz. sahabeyle aynı cennete girmeyi istiyorsun ama. o zaman diyecenmi yok benim ne işim var cennete diye. islam tüm insanlığa indi sadece sahabeye değil. müslüman yalan söylemez zaten. sizin iki lafınızdan biri yalan olduğu için yalan söylememeyi sadece sahabilere has zannediyorsunuz
metn 15 Haziran 2019 12:26
O fetva İslamın siyasallaşıp, bir ideoloji ve tarafgirlik sınırları içine sokulmaya çalışılmasının tipik bir örneğidir. İslam evrenseldir. Hitabı bütün insanlığadır.Bütün insanlığı kucaklar.Farklı olanlar ve farklı düşünenler düşman değil, aksine Allah'ın rahmetinin tecellileridir.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 12:05
Hocanın bu ictihadı, nefsin dunya malı karşısındaki yenilgisidir. Dünya malından uzakken yazdıkları ile güce ve dünya nimetlerine ulaştıktan sonra yazdıklaru zihin dünyasında meydana gelen burulmayı ortaya koyuyor. Elde ettikerini korumak için, kendi kendini de kandırarak, dini eğip büküyor.
KARAR OKURU 53 15 Haziran 2019 12:50
31
Hocayı şahsen tanıyor musun? Mal varlığı ile ilgili bilgi sahibi misin? Yazdıkların da doğruluk payı yoksa hesap günü bedelini ödersin. Uyarayım dedim
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:35
2
tabi canım sizin çalın çırpın bedeli hep başkası ödesin. Bazıları cennet beratı dağıtıyor nasıl olsa
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 14:32
0
12:50 siyasi iktidar sahipleri üzerindeki güç de dünya nimetidir.
faruk 15 Haziran 2019 12:02
﴿ Ey iman edenler! Kendinizin veya anne babanızın ve akrabanızın aleyhine de olsa adaletten asla ayrılmayan, Allah için şahitlik eden kimseler olun. (İnsanlar) zengin olsunlar, yoksul olsunlar Allah onlara sizden daha yakındır. Öyleyse siz hislerinize uyup adaletten ayrılmayın. Eğer adaletten sapar veya üzerinize düşeni yapmaktan geri durursanız bilin ki Allah yaptığınız her şeyden haberdardır )nisa 135.kim ayetin üzerine söz söyleyebilir söylese ne kıymet ifade eder
Muhtefi. . 15 Haziran 2019 11:57
Sizin Dükkanın Vitrininde'de Cook var propoganda (Algı hipnozlari) Hepsini Okuyoruz ve Seyrediyoruz. :))))...çünkü Politika önceliğimiz değil. .Dükkanları Geziyoruz Vitrinlerde ne var acaba ?..Hele sizde bir tanesi var Üst vitrinde Politik yazılar vıcık, vıcık Ayni adam alt vitrinde Vaazlar Dindarliklar Ayetler,Hadisler cok şaşırtıcı hayret ediyorum Politik yazilar ile Dindarlığı nasıl bagdasdiriyorlar İnternet Çarşısındaki Medya Esnafları. Hiç te Samimi, içten ve İnandırıcı olmuyorlar. !..:)))
E.K 15 Haziran 2019 11:57
Harika bir elistiri yazisi...Tesekur ederiz..Hayrettin Karaman'in isminin onunde Prof. unvani var...Akademik etige uygun olmayan yazilar kaleme aliyor...Iktidarin borozani Yeni Safak'ta yaziyor...Iktidar adina ve lehine fetvalar veriyor...Dini siyasetin emrine vermis bir kalem..At gozluguyle dunyayi goren biri..Eskiden okurdum... Artik okumuyorum...Hayrettin Bey beni hayrete dusurmuyor..Bir siyasi partiyi dusman olarak niteleyen kafadan cikacak fikirler beni ilgilendirmiyor..Uzucu olan din adina konusmasi...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 11:39
Sayın Beki; Hoca'yı, bir müslüman bakış açısı ile tutarlı biçimde eleştirmeniz çok başarılı. Tebrik ederim.
Ekrem 15 Haziran 2019 11:36
Hey gidi 28 Şubat günleri hey. Bu günden bakınca yanarım yanarım da bazı insanları gözümüzde ne kadar da büyütmüşüz ona yanarım. Allah doğruyu yanlıştan, haklıyı haksızdan, iyiyi kötüden ,mazlumu zalimden işte böyle ayırıyor demek ki.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 11:25
İsteyen grup kendisine uygun fetva için ayet ve hadis bulup yorumluyabiliyor.işid bile yaptıkları için âyetleri delil gösteriyor. Bu ülkede kac tane objektif kanaat önderi var merak ediyorum. İnsan üzülüyor.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 11:28
Bu fetva seni çok etkilemiş. Bu yüzden muhalefetin basitliklerini görmüyorsun.
Esma Çelikol 15 Haziran 2019 10:47
en meşhur hadislerdendir. birçok farklı versiyonu da vardır. Buradan da anlıyoruz ki hadis hem sahihtir hem de peygamberimiz sık sık buna benzer ifadeler kullanmıştır: Peygamberimize müslümanın neler yapıp yapamayacağı sorulur... Hırsızlık? Peygamberimiz müslümanın böyle bir yanlışa düşebileceğini söyler. Zina? Olabilir der. böyle bir kaç başlıktan sonra yalan sorulur. Peygamberimiz çok açık bir ifade ile 'Müslüman yalan söylemez' der. Çünkü yalan tek başına binayı ayakta tutar ya da tek başına binayı yıkar. O bina İslam binasıdır. Hayrettin Karaman malesef yıkılan binayı görmüyor!
Karar Okuru 15 Haziran 2019 10:47
Hoca gibi zevat kendi menfaatine bakar. Onada yazısını okuyup inana da Allah akıl versin!!
Sayın Beki, Karmanın fetvasını en çok muhalefet kullanıyor. İmamoğlunun Ordu Valisine yaptığı hakareti örtbas ediyorlar...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 18:19
0
Haaaaaaaa ha ha. Alaka sonra super
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 02:34
0
Tabi canım, en önemli sorunumuz Ordu valisi zaten. Bu arada valiler herkese eşit mesafede olması gereken devlet memurlarıdır. Parti militanı olmamaları gerekir.
Karar Okuru 15 Haziran 2019 10:41
O mahallenin anlayışından medet umanların aklına şaşırmamak mümkün değil. Ne bekleyip ne umuyorlardı acaba? Bir de bu anlayıştakilere yetkin ve bilge havası vermiyorlar mı hepten hayret ediyor insan. Oysa dikkatle bakınca mevcut hayat ve koşullar ile baş edemeyen yığınların açmazlarına bahane üreten, onların bu zaaflarını din aldatmacası ile sömüren menfaatçi bir hacı-hoca topluluğu bariz görülüyor. Onlara ve kulak verenlerine allah akıl versin. 1930 larda ortaya çıkan eziklik ve çaresizliğin yarattığı Alman akıl tutulması da böyle bir şeydi her halde
peh 15 Haziran 2019 10:37
öyle deme akif hocam beka sorunu var nasıl görmezsin :)...İslamı yaşamadan da müslüman olunabiliyormuş demek ki :)...Allah bunlara akıl fikir vere...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 10:34
İslam'ın ilk amacının siyaset, yani devlet kurmak olduğuna inanırsanız arkası çorap söküğü gibi gelir. Ahlak ikinci plana atılır, gerekirse "bir süre için" naftalinlenip dolaba kaldırılabilir. Kutsal hedefe varıldığında hâlâ ölmemişse varlığı hatırlanıp çıkarılacaktır nasıl olsa.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 10:37
Hayrettin Hocanın hazır dediği cevabı nakletmişsin ama ne manaya geldiğini anlamamışsın. Ve Zalimin maşası Selman'ı misal vermişsin.
MAHZUN MUHAFAZAKAR 15 Haziran 2019 13:37
1
"Ve Zalimin maşası Selman'ı misal vermişsin." ifaden anlaşılmıyor. Açabilirmisin.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 18:29
6
Hayrettin Hoca "Zalimle savaş halindeyken birbirinizin kusurları ile uğraşmayın" demiş... Beki de "Suud'daki alimlerin, Selman'ın Kaşıkçı cinayetini aynı nedenle hoş görüyor" diye bir misal vermiş. Ben de bu misal uymamış dedim.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 19:35
0
Bir yorumcunun"zalimle savaşta birbirinin kusuru ile uğraşmayın" sözü kökten sakattır.Asıl olan dost acı söyler ama gerçeği söyler.Makama karşı yağcılık yapana kadar yapılan yanlış ve kötü işler söylenseydi en azından yukarıdakiler de belki hatalarını düzeltirdi.En azından A.Dilipak,T.Akyol vb. kişiler gib yanlışa yanlış denilseydi ya...Doğru söyleyeni 9 köyden hep kovuyorlar.Bakalım raydan çıkma nereye kadar????
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 10:29
Karşısındaki vatandaşı düşman gören, onlara eziyet eden ve harpte hile mubahtır diyenler, birgün iktidar elden giderse savaşı kazananlara karşı ileri sürecekleri hak, hukuk ve adalet isteklerini şimdiden kaybetmiş olacak ve kendilerinin uyguladıkları zalimliğe razı olmak zorunda kalacaklardır.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 10:27
Halkı dürüst avrupa ülkeleri neden yamuk işler yapmaz.iki yüzlü davranmaz.torpil yapmaz .bukalemun gibi döneklik yapmazlar.Fetva veren bizim zevatlar daha nelere fetva düşünüyorlar.İslam ahlaktır.dürüstlüktür.Seni öldürmeye gelenin sende dirilmesidir.Yamak dindarlarla buraya kadarmış...
Hasan 15 Haziran 2019 10:22
Hayrettin hoca hayret ettirmeye devam ediyor, demek ki gözünün kör olduğu noktalar varmış, summun, bükmün, fehim la yerciun diye kuran halka demiyor, arkasından gidilen ve alimlere diyor.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 10:17
Ahlak, mollalardan dinleyerek, okuyarak öğrenilmez, çünkü yaş geçmiştir. İyi insan olmak, yalan söylememek, çocukken, aile içinde, okulda, görerek, model alarak öğrenilir. Çocuk romanlarındaki ana karakterlerden öğrenilir. Davranış biçimlerinin dikteyle, nasihatle edinilebilmesi imkansızdır.
Özay İbrahimbaş 15 Haziran 2019 09:59
Karaman hoca zat-ı muhterem, ortaçağ dönemi akıl ve düşünce biçiminin günümüzdeki temsilcisidir. Ne var ki, tek temsilcisi de değildir. Günümüz dünyasında, ona danışanların yönettiği ülkemizin içinde debelendiği açmazların, demokrasiden, hukuk ve adaletten ve ekonomik refahtan yoksunluğumuz tam da bu akıl ve düşünce biçiminden kaynaklıdır.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 11:21
17
İslam'ı ortaçağ düşüncesi diye karalamanın modası geçti... Kafirlerin yeni taktiği terörle itham etmek. Kendini yenile...
Ben 15 Haziran 2019 09:58
Elin oğlu 'honesty is the best policy' demiş. Yani Türkçesi 'dürüstlük en iyi stratejidir' demek. Yani sen yalanla bir şeyleri örtebilirsin ve yalanda maslahat ararsın ama doğruların ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır ve eninde sonunda senin o söylediğin yalan ortaya çıkar, rezil olursun ve güven kaybı yaşarsın. O yüzden en iyi strateji her zaman için dürüst davranmaktır. Kafir kelimesinin manası da gerçeklerin üstünü örtmektir. Gerçeklerin üstünü örtün, doğruları söylemeyin diyorlar. Yani neyi tavsiye ediyorlar?
Özay İbrahimbaş 15 Haziran 2019 12:42
6
Fetva verici olarak, kendilerini İslam'ın ve Allah'ın adaletinin yeryüzündeki temsilcisi olarak görenler, tam da bu şekilde, bir paragraflık bir yazıya bakarak, insana kolayca "kafir" damgası vuruverirler....Tıpkı sizin gibi, kimliği gizli "Bir Karar Okuru" gibi...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:50
O zaman her kılığa giren fetö kendi fetvasınca haklımı oluyor.Karaman Hoca onların danışmanıydı.Allah takiyyecilere zafer vermedi.Müslüman dosdoğru olmalı.Gerisi yalandır.Osmanlının yanlışları bile bizi bağlamaz.Örnek Efendimizdir.Yalan söylememiş.Adaletten ayrılmamış.Torpil yapmamış.Kul hakkını kamu malını çalmamış.Koltuk için kimseyi idam ettirmemiş.Merhametli olmuş.Başka dindekilere bile örnek olmuş.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:43
'Emrolunduğun gibi dosdoğru ol" Ayetinin bir koşulu, gerekçesi, fakatı, çünküsü, aması yoktur. Bu ayetin gerçeğinin, unutulduğunun delilidir bu yazı.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:31
Bir kısım cemaatler ve tarikatlarda ve siyasal islamcilarda benzer fetvaları görmek mümkün. Hatta hepsinin en belirgin ortak yönü de bu tür fetvalardir. Dinin özü güzel ahlaktir. Hz. Muhammed ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim diyor. Alim olarak bildiğimiz şahıslar da ısrarla ahlaksız bir din inşa etmeye çalışıyorlar.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 11:09
0
İslam dini zaten ahlak demektir, maalesef o da bunlarda yok kardeşim.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:32
Hayrettin hayret!!! ettirdin "Doğru yazan kaleme eğri yazdirma yazar, eğri yazan kalem millete mezar kazar."
menfaat dunyasi 15 Haziran 2019 09:32
Bugün kimin nasıl nerede neden durduğunu tarih yazacak mutlaka ..
BOYACI 15 Haziran 2019 09:28
Akparti ye kara propaganda fetvası verildi. Akparti zaten kararmaya başlamıştı.
Karar okuru 15 Haziran 2019 09:23
Bu nasil bir aymazliktir... Hakikaten zivanadan cikmislik tamda budur... Kimi kime karsi savunuyorsun... Turkiye Cumhuriyetini yonetenler, Hasa tovbe, Yüce Allah in yeryuzundeki temsilcilerimidir?? Hoca nin yazisini okudum, gozlerime inanamadim... “Bir secim ugruna ya Rab ne hocalar batiyor.” Allah islah etsin Hoca yi…
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:22
İnsani dinden soğutmak için Hayrettin hoca elinden geleni yapıyor. Ha gayret yakında memlekette dinsizlerin sayisi tavan yapacak
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:14
Hayrettin Karaman emevi döneminde iktidar ve güce tapan sözde alimlere ne kadar da çok benziyor. Allah bunlara hidayet nasip etsin, olmuyorsa ıslah eylesin.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:11
Sen nasıl oluyor da yalanı ayyuka çıkan mazbatali ekrem i görmüyor duymuyor ve yazmiyorsun senindir layiklik fetvasi mi
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 12:02
1
Olay kimin yalan söylediği değil, yalan söylemenin, ahlaka ve edebe aykırı davranmanın dinen mesrulaştırilması.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:13
0
Dindar olduğunu söylemeyen kişinin durumu ile dindarım Müslümanım diyen ancak her ahlaksızlığa geçici fetva verenin durumu karşılaştırılmış."Müslüman değilim ama çok dürüstüm"diyen bir Japonla "Müslümanım ama dürüstlük önemli değil hedef için her kötülük serbest" diyen bir Sudi Arabistanlı arasında nasıl tercih yaparsınız.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:25
0
"Layiklik" değil o, laiklik. Düşmanı olduğun şey hakkında tek bir satır bile okumadın değil mi?! Aslında bilmediğin şeye düşmansın.
Kemal Nakıs 15 Haziran 2019 09:03
Osmanlı'nın yıkılmasına bir sebep ulema sınıfının bozulması, beşik ulemasını türemesi gösterilir. Fazla değil 1997 yıllarına giderseniz Hoca'nın dinler arası dialog değirmenine su taşıdığını, şu an terörist olan örgütün davulunu çaldığı görülecektir. Haydi cahil vatandaş bir hata etti peki ya fetva makamında, idare makamında oturanların hatası... Ve bunların cezası ne olacak. İzzet Molla der ki;Meşhurdur ki fısk ile olmaz cihan harab; Eyler anı müdahane-i aliman harab.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:00
Bu fetvalara gore Selmani Farisi Hazretleri hendek savasinda ya Resullullah savas stratejisi hatali hendek kazmaliyiz diye kritik edip fikrini soylememeliydi. Ne mutlu bize ki kollektif akla onem verip farkli fikirleri degerlendiren bir Sevgili Peygamber Efendimiz ornek olarak onunuzde. Elestri ve kritik dusunceye hep onem vermisler.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 08:44
Hoca Ahmed Yesevi Ahir Zaman Seyhleri Durmaz keramet satar Ahir zaman şeyhleri Her gün battıkça batar, Ahir zaman şeyhleri Farzı geriye atar, Nafile oruç tutar, Dini paraya satar, Ahir zaman şeyhleri Beline kuşak bağlar, Sözleri yürek dağlar Para toplarken ağlar, Ahir zaman şeyhleri Ağlaması göz boyar, Her gün ayağı kayar, Kendini adam sayar, Ahir zaman şeyhleri Başına sarık sarar, Kendine mürit arar, İlmi yok neye yarar, Ahir zaman şeyhleri Dünyaya kucak açar, Zoru görünce kaçar, Her yere küfür saçar, Ahir zaman şeyhleri Şeyhlik ulu bir iştir, Hak
Şahin Azaklı 15 Haziran 2019 08:35
Eleştirilere katılmakla birlikte, hoca kısaca "yağmurdan kaçarken doluya yakalanmayın" demek istemiş. Ama bunu dini argümanlarla desteklemeye çalışması yanlış olmuş. Siyasi kanaatini belirten bir yazı daha uygun olurdu. Beki'nin ve benzer görüşteki muhaliflerin gözardı ettiği veya gözden kaçırdığı ise iktidara alternatif olarak ortaya çıka(rıla)nların aslında temelde aynı yanlışların hatta daha büyüklerinin temsilcileri olmalarıdır.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 08:14
Saygıdeğer hocanın ayetlerle işi yok ,o bu ne dedi daha önemli,Allah ona da yardım etsin.
Hüseyin YILMAZ. 15 Haziran 2019 08:13
Güzel tespitlerde bulunulmuş. Dünya bir tuhaf hale getirilmiş. Hayrettin Hoca gibi bir alim bile dünyalığa yenik düşebiliyorsa pes dememek mümkün değil. Eğip bükmeden söylemek gerekirse; iktidar nimetlerinden yararlanmak fetvaları ters yüz edebiliyorsa ne diyelim.
BU DA BİR HİZMET 15 Haziran 2019 07:53
Karaman, yaşayan en ünlü "geleneksel fıkıh" temsilcilerinden biri. Verdiği fetvalar kitaba uygun. Sultanlar dönemi birikimi olan geleneksel fıkıhtan, insan haklarına dayalı, eşit vatandaşlık ilkesini benimseyen, devleti/iktidarı halkın hizmetçisi sayan "ahlaki" bir tutum beklemek mümkün değil. O sultanların fıkhıdır, zenginlerin fıkhıdır. Yani ahlaken sorunlu bir hukuktur. Karaman’ın güncel fetvaları sayesinde, bu şeriatla yol alamayacağımız ortaya çıktı. Birikimimizin imkan(sızlığ)ını teşhir ederek, bizi hayal dünyamızdan uyandırıyor.
.......... 15 Haziran 2019 08:33
1
Iyi de oluyor..en azından islam dini diye fıkıh dini yaşamayı bırakırız....
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:12
0
Çok güzel özetlemişsin ; ellerine sağlık :
cüneyt turan 15 Haziran 2019 10:10
0
Hayal dünyasından uyanmaya niyeti olanların gerçeği idrak edebilmesi için ışık tutuyor. Ahlaki tutum tanımınız, tam da reformist düşüncenin neden gerekli olduğunu ifade ediyor. Tam da bu nedenle din bilim (bilim dediğim bilim:)) ) ilişkisinin gereğini bir kere daha vurguluyor.Tebrik ederim.
N.Öztürk 15 Haziran 2019 07:29
"Din Bu" mu yani ?
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 22:06
0
"Din" bu mu yani?
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 06:59
Bütün değerleri alt üst ettiler.Doğruluk meğerse yalancı olmakmış.Namuslu olmak için namussuz olmak lazımmış. Şerefli insan olmak için şerefsiz olmak gerekiyormuş.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 04:15
Osmanlı'da da yeri geldiğinde Şeyhülislam fetvasıyla işler hal yoluna konulabiliyordu.Devlet bekası temel gerekçeydi yine.Buradaki durum da farklı değil.Yanlışa doğru denmez,yanlış yanlıştır.Yanlış söylenmezse doğrusuna nasıl varılır? Batı'daki eleştirel anlayış onları geliştirdi, biz hala yayayız maalesef.
Aziz Metin 15 Haziran 2019 03:56
Vallahi yazının sonu, tümünden güzel ve anlamlı olmuş, tebrikler.
HAYRET BİR ŞEY 15 Haziran 2019 02:36
Hay Hayrettin, hayret ettirdin.
MAHZUN MUHAFAZAKAR 15 Haziran 2019 01:45
Malum zevatın cemaziyel evvelini merak edenler için şu kitabı öneririm. Ölüm Daha Güzeldi (Hatırâtı); Ahmet Davudoğlu, İst. 1979.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 02:29
0
Ahmed Davutoğlu 1976’da Babıalide Sabah gazetesine şunları söylüyordu: “Memleketimizde bir dinde yeniciler akımı türemiştir. Mesela hak mezhebe bağlı kalma noktasında biraz daha serbestlik getirelim, yeni içtihadlar ortaya koyalım demişlerdir. Bu müçtehidlik iddiasında olanların yollarının yanlış olduğuna inanıyoruz. Muhammed Abduhların, Mevdudilerin bu yolda ileri sürdükleri fikirler artık İslam nazarında çürümüştür…”
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 02:33
1
1970’li yıllarda Sebil Dergisi’nde Ahmed Selami “Sünniliği Tehdit Eden Abduhçuluk Fitnesi” başlıklı yazısında, Sünnilik dışında gösterdiği İbn Teymiyye ve Muhammed Abdulvahhab’ı karalar, bu çizginin renk ve desenlerini taşıyan Afgani, Abduh ve Rıza’yı itham eder, onları itikadda “selefi” ve fıkıhda müçtehid ilan eden Hayreddin Karaman çizgisini karalar.
....... 15 Haziran 2019 08:40
2
02.29, bu anlayışı sürdürürsek ortada din kalmaz..içtihat etme asırlar önceki alimlere verilmiş bir nimet, ancak sonrakilere yasaklanmış bir hareket mi?...
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 13:28
0
08.40 arkadaşım 7 satırlık yazıyı doğru okuyup anlasana. İçtihat yapılmasın denildiği hükmünü nereden çıkarıyorsun. İçtihada değil yanlış içtihada karşı çıkılıyor.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 14:22
0
Ahmet Davutoğlu (Başbakan Ahmet Davutoğlu ile karıştırmayalım.), Hayrettin Karaman'ın hocasıdır.
Karar Okuru 15 Haziran 2019 01:34
Türkiyenin düşmanları Akif beyin ifade ettiği gibi muhalefet değil, muhalefet Türkiye düşmanlarına, başta Amerika olmak üzere bir tek laf etmediği, Türkiye’yi Amerika ile Suriye’de, Doğu Akdeniz’de sadece Akp’in siyasetine terk edip düşmanlarla kendini aynı safta gösterdiği için İktidarın ve Hayrettin hocanın düşman ifadesi üzerine kalıyor. Türkiye’yi dış politikada savunmak için tek laf etmeyen muhalefet kimi temsil ediyor? Meclis’e girmek için milletten oy alıyor başkasının düdüğünü çalıyor, Erdoğan’ı devirmek için.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 05:50
1
Dış politika mı var ki? Müttefiklerimiz kim, bir say da biz de öğrenelim.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 09:20
0
Muhalefet Suriye konusunda zamanında iktidarı çok uyardı.Suriye bataklığına girmeyin dedi. İktidar Suriye'nin bataklık olması için elinden geleni yaptı. Suriye'ye bataklık dediği için muhalefete m.vekilleriyle medyasiyla acımasızca nasıl yuklenildigini dün gibi hatırlıyoruz.
Karar Okuru 15 Haziran 2019 12:48
11
Konu “dün sen yaptın bu gün de ben aynısını sana yapıyorum” basitliğinde değildir, maalesef. İktidarın dış politikası yoksa muhalefetin görevi iktidarı doğru politikalar oluşturmak üzere harekete geçirmeye çalışmaktır, yan gelip yatmak değil. Erdoğan’ın hata yapmasını bölece iktidarı düşürmeyi hayal ediyor muhalefet. Yazıklar olsun. Türkiye tarihi mirasıyla bu günkü siyaseti iktidar/muhalefet olarak hak etmiyor, ama sinekten de yağ çıkmıyor ne yazık ki..
Karar Okuru 15 Haziran 2019 01:17
Akif bey, hakkaniyet objektif olmayı, haksızlık yapmamayı gerektirir. Hayrettin hocanın yazılarını haklı olarak eleştirirken yaptığınız çarpıtma hiç yakışık almamış. Hocanın düşman derken muhalefeti kast ettiğini ifade etmişsiniz, bu doğru değil. Türkiye’nin şu anda Amerika ile başı dertte, Suriye ve Doğu Akdenizde sorunlar var. Şu an oluşacak bir siyasi (iktidar) zaafiyeti nelere mal olabilir, bunu tahmin edebilecek birikiminiz var. Muhalefetin bu konulardaki “tavrı” sizi hiç rahatsız etmiyor mu? Türkiye’nin sahibi Akp mi?
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 06:12
0
Arkadaşım, beka söylemi işe yaramadı, başka argümanlar kullanın. Binali Bey'e faydalı olmak istiyorsanız parti politikalarını takip edin, seçim kitapçığını okuyun.
KARAR OKURU 16 Haziran 2019 02:52
0
Tamam kardeşim he, he... İktidar tuzu kuruyken kimseyi dinlemesin, farklı fikir söyleyene hakaret etsin, aşağılasın, aklını kendine sakla desin. Sonra senin de dediğin gibi; "memleketin başını belaya" sokunca; aman herkes arkamda dursun desin. Hem de hala yanlış davranmaya devam ederken. Nedir ayrıca bu "tam da şu anda sorunlar varken iktidar zaafiyeti" muhabbeti? Zaten hep sorun var sayelerinde! Hep iktidarda kalıp beter mi etsinler yani?
KARARLI KARAR OKURU 15 Haziran 2019 01:16
Meşhurdur fisk ile olmaz cihan harap / Eyler onu müdahane-i âliman harap. (Dünya günahlarla yıkılmaz. Onu harap eden alimlerin evet efendimciliğidir.) İzzet Molla
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 01:13
Söz konusu makale Ulema ile yönetilmek isteyenlere gelsin.. Ulemanın kendi nefisleriyle bulamaç yapıp oluşturdugu fetvalar, ve zinhar eleştirilemez diye halkı köleleştiren dini yönetimler bu durumun kurumsallaşmış halidir..Dua edelim iyi kötü bir demokrasi arayışımız var da bu tür fikirler hepimizin zorla uyacagı hükümlere dönüşmüyor. Bunu isteyen birçok okur olsa da bizatihi Allah izin vermiyor :)
Mehmet Akif 15 Haziran 2019 00:57
İnananılır gibi değil. Sözün bittiği noktadayız. Bu anda itibaren Hayrettin Karaman ve fetvaları bizim için bitmiştir. Madem Doğrucu Davutluk bazen caiz olmazmış, peki zatıalilerinin hangi fetvasının ve hangi sözünün doğru olduğunu artık nasıl anlayacağız? Ya çocuklarımıza ne diyeceğiz, ne öğreteceğiz? Utanç içindeyim.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 02:12
40
Söz bitti diyorsun ama en az 200 karakter daha yazmışsın. Boyunuzdan büyük laflar etmeyin. Söz bitmez.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:37
İSLAMA verdikleri zararın farkında değiller.İnsanları günaha yöneltmek şirktir.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:33
Zamanin yöneticilerin yaptıklarını tasvip etmediği için kadılık teklifini reddeden Ebû Hanife Nerede bu hoca nerde bırakın yapılan yanlış ve hataları eleştirmeyi onları dile getirmeyi bile ihanet olarak gören bir zihniyete nereye varıriz bilemiyorum akıl ve mantık bizim buralara ne zaman ugrayacak
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:27
Bunda sasilacak birsey yok Sayin yazar. Tarih boyunca dini kendi felsefelerine uydurarak insanlari kandirmislar. Peki insanlar bu tur sozlerin yanlis oldugunu anlamiyor mu, diye bir soru gelebilir akliniza. Bir kismi anlamiyor cunku dindar yetistirimis insanlarin cogunun sorgulama ve mukayese etme yetenekleri gelisemiyor. Dini veya bir din insaninin soylediklerini sorgulamak gunahtir diye inandirilmislar. Sen bu kutsal kitabi anlayamazsin; Allah'in sozudur burda yazilanlar. Ben din alimiyim sana izah ederim. Yani sen dusunme, irdeleme; ben seni bu kulfetten kurtaririm.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:24
Yaş ve konum olarak insanları ikaz edecek durumda olan hocanın hangi düşünce ile bu yazıları yazdığını anlamakta zorlanıyorum ilmine ve kariyerine bakinca insan üzülmeden edemiyor maalesef yazık oldu
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:21
Degindiniz yazıları okudum ve büyük bir üzüntüye kapildim yıllarca içtihat yapma noktasinda otorite kabul edilen bir insanın geldiği nokta insana üzüntü veriyor.yanlış anlamadiysam şu an seçimleri savaş olarak değerlendiren bir zihin yapısıyla karşı karşıyayız çünkü üç yerde yalanın caiz olduğunu söylüyor ce bu durumlardan birinin savaş olduğunu belirtiyor
KARAR OKURU23 15 Haziran 2019 00:18
Hayret. Bir din adamının fetvalarını değil bir müslümanın kımıldadıkça battığını gördüm o yazılarda. Bir solcunun dediği gibi " iktidardan başka yatacak yerleri yok bunların"
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:11
sorun mantık ile ilgili değil, sorun karakter ile ilgili. demekki, savaşta olunduğu için karakterin hiçbir önemi yok. Öyleyse haklıdır karaman. cihatta olduğu için karakterin bir önemi yoktur (tabii ki onun için)
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:06
İnanılmaz bir yazı. Yani hıcanın yazdıkları. Ne günlere kaldık.
KARAR OKURU 15 Haziran 2019 00:04
Adamların günaha girme özgürlüğünü ellerinden alıyorsunuz Sayın Beki. Günaha girsinler ki tevbe etsinler..Haksızlık yap,Adaletsizlik yap,Çal çırp tevbe et.. Bunların Dini ile bizimki farklı Bizim dinimiz kul hakkı ile gelme , Haksızlık hukuksuzluk karşısında susma diyor..
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN