Back To Top
IŞİD’çiliğin şakası mı olurmuş!

IŞİD’çiliğin şakası mı olurmuş!

 - Son Güncelleme: 28.12.2018 Cuma 09:24
- A +

Siz Suriye'de kökünü kazıma görevi üstlenirken, kendi içinizden IŞİD bağnazlığı pırtlıyor.

Cübbelisi cübbesizi sıraya girer, uyuyan hücreler uyansın da tefsir profesörü Mustafa Öztürk’ün icabına baksın diye koparmadık yaygara bırakmazsa olacağı budur.

'Katli vaciptir’ fetvası verecek mollanın mı, durumdan vazife çıkaracak fanatiğin mi bitini kanlandırmaz bu yaygara!...

İlahiyatçıların WhatsApp grubunda bir hoca, geleneksel fıkıhtaki hükmü hatırlatmış: Önce huzura davet edilir, ulema tarafından sorguya çekilerek ifadesi alınır ve tövbe teklif edilir. Etmezse katli gerekir...

Gerçi Twitter’da ifşa eden İsmail Saymaz’a düzeltme gönderdi o hoca. Gülücük ve espri içerdiğini, devamında ironi ve mizaha vurduğunu belirterek fetvayı reddetti.

Ama gerçeği değiştirmiyor. Bu şamatada bir ciddiyet payı mevcut.

Zaten mesele, işaret ettiği ve ele verdiği zihniyetin var olup olmadığı...

Latifeyle karışık, yarı şaka yarı ciddi bile olsa bir hakikati dışa vuruyor.

Facebook’ta ‘hükmü öldürülmektir’ yazıp tepki üzerine  silerek fetvasını geri alan müftüye ne diyeceksiniz. Hatasını anlayıp geri mi çekiyor, yoksa fikrini düzeltmek yerine sadece saklıyor mu?

Dini kendi tekeline alan, Allah adına konuşma ve hesap sorma yetkisini kendinde gören bir kafa var mı, var...

Kimin din içi, kimin din dışı olduğuna karar verme hakkını kendinde gören tekfirci bir zihniyet var mı, var bu topraklarda.

Ümmete sınıf başkanı, sicil amiri atandığını sanan kafa...

Müslümanlığın onay makamı onlar, itikadını da amelini de onlara beğendirmek zorundasın. Olur ve kabul vermezlerse dinin, imanınla birlikte dünyan da ahiretin de elden gider, yanarsın.

Günaha ya da küfre girip girmediğini takdir etmekle kalmıyorlar. Kimin cezasının bu dünyada infaz edileceğini de hükme bağlıyorlar.

Hizaya çekme sorumluluğu onların omuzlarında çünkü. Neye, nasıl inanılması gerektiği onlardan soruluyor, buna memur edildiklerini zannediyorlar.

Cübbelisi zaten öyle de, cübbesizlerinden biri Mustafa hocaya karşı kendilerinin de Kuran’ı müdafaa hakkı olduğunu haykırıyor hala.

E hazret kendisini Kuran müdafii, İslam savunucusu olarak konumlandırınca, karşısındaki otomatik olarak Kuran’a saldıran, İslam düşmanı durumuna düşmez mi!

Bir taraf elinde tekfir silahını tutmuş, karşı tarafa zındıklık suçlaması doğrultuyorsa... Eşit taraflar arasında bir tartışma nasıl cereyan edecek o saatten sonra?

Allah’ın ayetlerini savunuyor pozisyonunu kapmış, o alanı kapatmış baştan, nihai karar verici koltuğuna kurulmuş, karşısındakini de düşman taraf, saldırıyor gibi gösteriyor.

Karşılaşmanın, Kuran’a saldırının kitaptaki yeri ve cezasıyla son bulmaya yazgılı olduğunu tahmin edersiniz.

Bir ilim adamı, vahyin keyfiyeti konusunda ana akımdan ayrılıyor, tali bir görüşü benimsiyor.

Ne vahyi inkar ediyor, ne Allah’ı, ne peygamberi ne de Kuran’ı...

Ölüm emri verip ilgilisine havale etmeniz gerekmez illa.

“Hem Kuran’a dil uzatıyor, dinimizle alay ediyor, vahyi aşağılıyor, Allah’a ve peygambere hakaret ediyor, cevabını alınca da linç ediliyorum diye ağlaşıyor. Senin saldırma hakkın var da bizim ehl-i sünnet olarak İslam’ı müdafaa hakkımız yok mu” demeniz yeter. Gerisi kendiliğinden gelir, mesajı alacak dar kafalılar anlayacağını anlar zaten.

Kuran’ı karalıyor diye parmakla hedefi gösterin kafi. O kafire ne yapacağını bilen birileri çıkar nasıl olsa fanatizm sokağından.

Doğru mu, çarpıtma mı bakmazlar bile.

İslam’ı temsil etmeyen, barış anlamındaki adını kullanarak hoşgörü dinini teröre alet eden, iktidar mücadelesi için Kuran’ı istismar eden, fanatizmine din savaşı ve kutsal cihat süsü veren, gerçek Müslümanlıkla alakası olmayan IŞİD var ya...Suriye’de yıkılan sözde hilafet devletini buraya taşımış, mahkeme kurmuş da yargılama yapıyor sanki. Farkı ne!

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 18:18
İyi bir karar okuruyum, fakat olaylara sürekli olumsuz yaklaştığnız için sizi okumuyordum, ta ki bugün cansıkıntısından bir okuyum dedim. Gönlümü fethettiniz. Elleriniz dert görmesin. Gerçekten muhteşem bir yazı. Bundan sonra gazteyi elime alır almaz ilk sizi okuyacağım. Başarılarınızın devamını dilerim.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 16:34
Ihsan hocam haykırmaya camii kuranı ALLAH kelami saymayan alay eden cihad ayetini haşa peygamber efendim imuzin yazdığını söyleyen bu sözde adama binlerce kez ALLAH razi olsun ıhsan hocamizdan
Bilal B. 28 Aralık 2018 15:47
Müslümanlarin trilyonlarca sorunu varken Mustafa hoca da bu vahiy gelirken peygamberin kalbine mi gelmiş ciğerine mi inmiş gibi konulara girmesinin anlami ve gereği neydi peki 2 satirda bunu yazaydin. Radikal gruplara niye malzeme verilmektedir? (Ki ben tüm radikal gruplarin da ilimli gruplarinda ayni merkeze bagli olduklarini düşünürüm)
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 15:30
Aynen öyle...
ÖTÜKENLİKURT 28 Aralık 2018 15:13
Sayın editör, ben biraz aykırı yazıyorum, sen de haklısın, bu günlerde mutedil olmak sağlığa daha yararlı... Allah böyle yaratmış beni, ben ne yapayım... Boşver yorumumu yayınlamasan da sorun yok, sen de haklısın, bu gazete Yeniçağ değil...
Hasan Genç 28 Aralık 2018 14:31
Hadi Ismail Saymaz bir cümleyi çekti ve bir milyondan fazla takipçisinin önüne bu kisiyi atti. Sizde gülücük ve espiriyi de yaziniza ekleyerek arkadasi ipe gönderiyorsunuz. Siz o insani taniyormusunuz? Whatsapp konusmalarini bastan asagiya okudunuz mu? Daha önceden birbirlerine bu sekilde espri yapmislar mi? Yoksa bunlarin hiç önemi yok mu? Siz aranizda böyle espiriler yapmazmisiniz? Yoksa bu dinen günah mi? Sizide tanimam diger beyefendiyide. Ama insanlarin hayatlarindan bir paragrafi çekerek insanlari yargilarsaniz bu dogru olmaz. Birde kendinize aydin falan diyorsaniz vay hal
KARAR OKURU 29 Aralık 2018 12:46
0
Aynen öyle aslında... herkes taraf insanların düşünce cemaat ve tarikatleri var kendi taraftarlığı adına diğerlerinden bir cümleyi alıp rahatça yaftalayabiliyorlar.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 13:27
Seçim öncesi iç siyasetin halini hatırlatıyor sanki yazı
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 13:24
Vallahi Demokrasi, hukuk , tam oturmadan her kes kendini devlet zannediyor Perinçek HDP kapansın diyor. Birisi kendini dinin sahibi haşa zannediyor fetva veriyor. Bu nasıl devlet, Hukuk yok adalet yok
musto 28 Aralık 2018 12:04
2013 yılında Hekim filmini izlemiş orta çağda kilisenin hakim olduğu tedavinin cadılıkla suçlandığı dönem o dönemde katarakt ameliyatı yapan İbni sinadan hekimlik öğrenmek için irana gider yolda bağnaz vahşi kabile selçuklu kasabaları yakıp yıkar vb iran da mollalarla birlikte iktidar olur ve ilk fetva ibni sinanın katline ferman çıkar o da zehir içerek ölür bizleri böyle görüyorlar bizlerde öyle görünmek için elimizden geleni fazlasıyla yapıyoruz.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 11:51
Mustafa Öztürk’e yapılanları görünce Sivas katliamı gözümde canlandı. Mustafa hoca o konuşmayı bir Anadolu şehrinde yapsaydı kendini bilmez bir kaç yobaz halkı galeyana getirseydi sonuç ne olurdu acaba?!!!
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 14:25
7
sivası konuşan erzincanıda konuşsun ki samimiyetine inanalım
metin p. 28 Aralık 2018 10:49
Mekke insanlarının cennete iştiyak edilmeleri için orada onların çok sevdiği ve özlediği ırmak ve cennet tasvirleriyle cennetin anlatılması neden peygamber tarafından uydurulsun.Bu Allah kelamı üzerinde şüphe uyandırmak değil mi?Cenneti yaratan bizzat onu tasvir edemez mi?Kuran kafirlerin akibeti hakkında onların uzunluğu 70 arşın olacak zincirlereden bahseder.Peki bu da mı tarihsel?Ortada cehennemi andıracak işkencehaneler mi var dı mekkede?Tabi ki hayır .Yüce yaratanımız bizzat yarattığı bir ahiret gerçeğinden haber vermektedir.
kararlı okur 28 Aralık 2018 10:43
akp döneminde resmen dinden soğuduk.
mehmet balcı 28 Aralık 2018 14:28
4
dini akp zannedersen dinden soğursun. vatanı akp zannedersen vatandan soğursun. adaleti akp zannedersen adaletten soğursun. atatükçülüğü akp zannedersen atatürkten soğursun. velhasıl bunların hepsinin kendi olduğunu söylüyor akp. ama siz ne hikmetse aralarından islamı seçmişsiniz
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 20:43
2
CENNET VE CEHENNEM AYETLERİ MUTAŞABİH AYET, ESAS İŞTE O AYETLER TARİHSEL
metin p. 28 Aralık 2018 10:42
KURANI MUHAMMED UYDURDU diyen oryantalist ve haçlı papazların görüşlerini bir başka açıdan ve değişik söylemlerle müminlerin karşısına çıkan mustafa öztürk gibi yazar akademisyenlerin gerçek amacı nedir?Bunun üzerinde durmak lazım.Adam açık açık cennet ayetlerinin tasvirlerinde o dönemin insanlarının inanması için peygamberimiz tarafından altından ırmaklar akan cennetler olarak tasvir edildiğini söylüyor.Şimdi burada durup şöyle bir soru soralım.Arapların anlaması için onların sevdiği bir tasvirle cennetin anlatılması sadece Kuranda mı vardır
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 10:35
İçinde değerli ve önemli yazılmış kitap ve çalışmalar olsa da, çoğu hurafe,saçmalık dolu olanı Atatürk yasaklamış.Ne kadar yerinde bir şey yapmış şimdi daha iyi anlıyoruz.6,7 tefsir okudum.Elmalı'nın ki ne kadar üstün gördüm.Ve sahihi Buhari tercümesini yaptrımış.Amacı kirlenmiş zemin içinde üreyeni kaldırmak yeni ve temiz bir başlangıç yaptırmaktı.Yobazlık, Latin harfi ile eğitim günah diye milleti okula göndermedi.Merdiven altı islamı karşı kanuni denetimi bize Kur'an okumayı yasakladı diye pazarladılar.Bu gün küçük bir dükkan dahi k
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 10:25
Mustafa hoca gibi farklı seslere aşırı gelenekçiler sert yanıtlar veriyorlar çünkü halkın din konusunda ekseriyetle cahil olduğunu, pek çok insanın maazallah imanının gidebileceğini düşünüyorlar kendilerince. Aslında Kemalistlerle benzer mantık, Kemalciler medeniyet, bilim, siyaset konusunda halkın cahil olduğunu, onlara yol gösterilmesi gerektiğini düşünür, aşırı gelenekçiler din konusunda...Kardeştir yani bunlar, fazla ciddiye almamak lazım...
HACI MURAT 28 Aralık 2018 09:07
Bence çok abartılı bir yazı.Akif Beki, bir tarafa kol kanat gereyim derken bir tarafa haksızlık yapıyor.Şefkatle ve kadife kadar yumuşak bir ses tonuyla yapılan konuşmayı kışkırtıcı ve hedef gösterici bir konuşma olarak takdim ediyor.Bir tartışma veya bir yanlışı düzeltme gayreti,karşı tarafın düşman olarak görülmesinden kaynaklanmaz. İnsan kendi öz kardeşinin veya kendi evladının yanlışını da düzeltmek isteyebilir.Böyle bir davranış düşmanlıktan değil şefkatten kaynaklanır.
göktürk börü 28 Aralık 2018 08:36
geçenlerde ışidin fasta katlettigi 2 kadının videosunu ışid hayranı kadınlara izlettir bak bakalım o kadınlar ışide beddua etmezmi
internet filozofu 28 Aralık 2018 08:00
akp genel başkanı erdogan akp ye oy vermeyenlere hain dedi yine ben zaten akp genel başkanına cumhurbaşkanım demiyorum
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 07:43
Fettos un uşakları kafa çıkarmaya devam ediyor gafiller ALLAH kıyamete kadar kuranı biz koruyacagiz diye ilahi kelam etmedi mi
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 07:40
Ne yani birisi kuran ALLAH kelami değil peygamber efendimiz yazdi desin sonra da ehlisunnet hocalarimizdan cevabını alincada yetisin abilerim beni dövüyor lar diye bagirsin herkes i isidci yap dinimize saldir yeter ya
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 04:19
fark şu. kimse kimsenin kafasını kesmiyor. nureddin yıldıza alparslan kuytula veya ihsan şenocağa yapılanın onda biri yapılmadı öztürke. öztürke verilen desteğin onda biride bu isimlere verilmedi. ayet inkar edip kimsenin sesisini çıkamamasını bekleyemezsin. evet bal gibide inkar ediyor. kitabında da videosunda da. yalan söylüyorsunuz. adamın biri whatsap gurubunda bişey yazdı diye öztürükün sapıklığına karşı çıkan herkesi terörist ilan ederek siz ne yapmış oluyorsunuz acaba. işinize geldiği gibi olayları evirip çevirmeyin. dürüst olun gazetecilik
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 03:42
vaybe peygambere iftira atana cevap vermekte teröristlik oldu artık öylemi?
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 11:30
5
katli vaciptir bir cevap değil, fikir de değil. şiddete çağrı. açık bir suç. savcıların soruşturma açması lazım. iftira nitelemesi senin kendi yorumun. testide ne varsa o sızıyor.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 11:56
3
o kadar söylemin arasından bi whatsap yazışmasını öne çıkarmanızda sizin testinizin sızıntısı. herkes işine geldiği yerden tutuyor
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 12:25
4
ne güzel dünyanız var. en uç noktada bir şeyi örenk olarak alıp sanki herkes bunu savunuyomuş gibi yanlışınızı söyleyen herkesin üzerine yapıştırıyorsunuz. bir adamın özel yazışmada bunu yazması mustafa öztrükü haklımı çıkarıyor yani?
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 03:30
bu dönemde kimse kimseyi katletme yetkise sahip değil. ama Ömer döneminde bir adam ayetleri yalanlayıp dalga geçseydi öldürülürdü. bunun işidle falan alakası yok. araştırıp öğrenebilirsiniz. islam bu. işinize gelirse
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 02:12
balik bastan kokuyor!
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 02:12
İnanmıyorsa katledilebilir o zaman? Bunu mu demek istediniz?
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 01:49
İlahiyatçı güya latife yapmış ama biz latifeyi anlayamıyoruz. Bu bile toplum olarak şakası(!) yapılan eylemi ne kadar normalleştirdiğimizi, kanıksadığımızı gösterir.
KaRaR oKURu 28 Aralık 2018 01:48
Ah şu siyasete bulaşıp yolunu şaşıran hocalar, imamlar, müftüler... sizin yatacak yeriniz yok. "İyiliği emredip kötülükten sakındırma" vazifesini unutup mümin insanlara hakarette yarışıyorsunuz. hesap günü neyleyeceksiniz...
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 01:26
Farkı yok. Kafa aynı, niyet aynı. Zihniyet bu. Daha önce sarık cübbe giyenlerden korkanlar vardı çevremde. Şimdi gerçekten anlıyorum onları. Maalesef bu kesim bu kendini bilmezler yüzünden öyle bir imaja büründü ki artık hiç birine itimat kalmadı. Siyasetin oyuncağı haline gelmişler. Artık kendinizi de bitirdiniz.
Salih 28 Aralık 2018 00:46
Bu sarı çiyan Trump Suriye'den çekilip operasyonu bize bırakıyordu bunda kesinlikle hayır yoktur. Burada İran Rusya ve İsrail ile diğer yandan IŞİD ve YPG PYD ile bizi başbaşa bırakıyor. Daha ilk gün Rusya dan Türkiye çekilsin açıklaması bunun işareti. Bundan sonra PYD YPG Rusya ya hizmet edecek gibi. Rusya orada üssü varken bizim oraya yerleştireceklerimizi kabul etmeyecektir. Yakında Rusya ile papaz olacağız görün siz.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 03:49
2
Yarın gel dışişleri bakanı olarak başla.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 04:20
2
Sakin ol. Rusya ABD kadar guclu degil. Idlip'teki silahlilari Rusyaya, sivilleri Avrupaya dogru önünü aciverince her ikiside Turkiyenin eteklerine kapanir.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 00:40
Bunu seçmene batıl diyerek tekfir edenlere sorun kolaysa. Ama onlara laf yok.
sarıato. 28 Aralık 2018 02:15
0
salih yazıyı okudun mu.
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 04:19
0
öyle bir şey denmedi. uyduruyorsunuz her zamanki gibi
KARAR OKURU 28 Aralık 2018 17:40
0
15 Temmuz'da savaşan iki taraf batıldır. "Hakkı" temsil eden biz gerçek müslümanlara düşen ise evde oturup kimin kazanacağını izlemektir. Sonra da CHP ve İP ile ittifak kurup hakkı daha yüceltiriz. Ak Parti, MHP, BBP ve Hüda-Par batıldır. Biz en hakız.
KARAR OKURU 29 Aralık 2018 12:33
2
fetöyle akpden bahsediyor bunuda açıkladı zaten. evet ikiside batıldır. sende geri zekalısın kusura bakma
KARAR OKURU 29 Aralık 2018 16:55
0
Akp batılsa saadet, chp ve ip mi hak? Kim hak kim batıl söyleme haddini nerde buluyorsunuz?
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN