Back To Top
Kürtçeden, Zazacadan tasarruf yok rahatlayın!

Kürtçeden, Zazacadan tasarruf yok rahatlayın!

 - Son Güncelleme: 17.08.2019 Cumartesi 09:04
- A +

Neyse ki çarpıtma çıktı; Mardin Artuklu Üniversitesi'ndeki Yaşayan Diller Enstitüsü'nün kapatıldığı filan yokmuş.

Kapatma haberlerine hem üzülmüş hem öfkelenmiştim. Üstelik tasarruf tedbirleri gerekçesiyle Kürtçe, Süryanice lisansüstü eğitimini sonlandırmak ha!

Olacak şey miydi, yok daha neler...

Sen alayıvala ile Kürt Dili ve Edebiyatı bölümleri aç,  tez programları koy, tarihi açılım diye sat, 10 yıl sonra da tasarruf gerekçesiyle geri sarmaya başla...

Bugün enstitüyü kapatan yarın Kürt dili bölümlerini de kaldırır, sonraki adım da en başa dönmek, konuşmayı ve yazmayı tümden yasaklamak olmaz mıydı?

Fiili yasak bir hortladı mı Kürtçeyle durmaz, Zazacaya da uzanırdı.

2015'te, Bingöl Üniversitesi için Zazaca Dilbilgisi kıtabını yazan amcam Prof. Abdülaziz Beki'nin emeklerini hatırladım. İlk Zazaca divan sayılan şiir kitabı Diwon Cebexçuri/Çapakçur Divanı da tozlu raflara kalkacak demekti.

Halbuki Zaza Dili ve Edebiyatı derslerinde okutmak için, üniversite yayını olarak basılmıştı. Amcam da eserleri tanıtırken "Geçmişte bazı diller, anlamsız ve gereksiz yasaklardan dolayı gelişemediler. Önü açılınca bana bir heyecan geldi ve Zazaca ilk gramer çalışmalarına başladım. Bingöl Üniversitesi'nde yüksek lisans bölümleri açıldı. 50 kişi alınacak ama 500'den fazla başvuru..." diye ne sevinmişti!

O heyecanla oturup Arap ve Latin alfabeleriyle dört dilde divan bile kaleme almıştı.

Yüksek ilgiye rağmen güme mi gidecekti şimdi onca emek ve umut, her kalemden tasarruf bitti de Kürtçe, Zazaca bölümlerine mi sıra gelmişti?

Fakat hayır, kazın ayağı öyle değilmiş. Ve yazık ki ancak Artuklu Üniversitesi'ne verip veriştirmek için ayrıntılara bakınırken aslına rastlayabildim.

Rektör Ahmet Ağırakça, yalanlamak için çırpınıp durduğu halde, dünyayı turlamaya devam ediyormuş meğer uydurma haber.

Dün Twitter'dan şöyle söyleniyordu kızgınlıkla: "Sosyal medyada kulaktan duyma bir haber yaydılar, çok ayıp. Böyle bir kapatma kararı kesinlikle söz konusu değil. Haberler gerçeği yansıtmıyor. Sadece YÖK'ün tüm enstitüleri bir çatı altında toplama kararı bulunuyor. Enstitüyü kapatma söz konusu değil".

Yalanını köpürtenler, doğrusuna aynı teveccühü göstermedikleri için Prof. Ağırakça'nın tekzibi kendiliğinden önüme düşmedi.

Oysa uyduruk kapatma haberi, hiçbir çaba istemeden hepimizi buldu. Aramadan maruz kaldıklarımızdan. Öyle hızlı yayıldı...

'Sağır duymaz uydurur' kazası derdim. Ama doğrusu ortaya çıkığı halde, hala yalanının dolaşmaya devam etmesi kazadan fazlasını gösteriyor.

Birileri, bilerek ve planlayarak kamuoyunu manipüle ediyor, yaygara koparmaya kışkırtıyor, dolduruşa getirmeye çalışıyor. Ve  ben dahil hepimiz buna teşne durumdayız.

Rektör Ağırakça, önünü alamama çaresizliğinden deliye dönmüş bir tonla sesini duyurmaya çırpınadursun...

Yalan ve karalamanın sesi, gerçeğinkinden çok daha gür çıkıyor, hatta bastırabiliyor. Ne hedefe konanlar bundan korunabiliyor ne de alet edilenler.

Bu vasatta yanıltıcı haberin ulaştığı her yere doğru haberin de ulaşması, tahribatı onarması, çarpıtılan algıyı düzeltmesi ne mümkün!

19-08/16/ekran-resmi-2019-08-17-002032.png

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ali namlı 18 Ağustos 2019 08:07
Bu köşe bir münazara köşesi değildir .O nedenle kimsenin bir başkasına cevap verme hakkı ve mecburiyeti yoktur ; fikrini söyler geçersin . Hal böyle iken bazı arkadaşların hiç tanımadığı birine buradaki bir görüşünden dolayı ona hakaret etmelerine ben cevap vermeyi gereksiz görüyorum ve bunu okuyucuların takdirine bırakıyorum.Sadece onlara dünyada bir kul hakkı olduğunu hatırlatmak isterim! Selam ve saygılarımla .
Hasan 17 Ağustos 2019 23:22
Farklı vatan tasvirlerini seveceğimize vatanın kendisini sevseydik ayrı rüyalar görmezdik, hayali vatanın dar gömleğini hazır vatana giydirmeye çalışmazdık, gönül dilimizle konuşurduk, farklı dillerimiz, düşüncelerimiz anlaşmamıza mani olmazdı. Birbirimizin dilini bilmeseydik bile birbirimizi anlardık. Mevlana’ın deyişiyle:“Nice Hintli, nice Türk vardır ki anlaşırlar. Nice iki Türk de vardır ki, birbirlerine yabancı gibidirler. Şu halde mahremlik dili, bambaşka bir dildir. Gönül birliği dil birliğinden daha iyidir”…
Muhtefi. . 18 Ağustos 2019 12:53
0
Eyvallah.. zaten Vatanını seven kendinide sever. Dil ,Diller Gonlune ve Gonullere giren anahtardir..!.Kuş dillerini bile bilsen nafile Bedende kaldiysan..Sevgi Hayattır. Hz Pir Gönülden olan Birdir,Birdedir demiş Mübarek,aynen öyledir. Bizde acizane o neşedeyiz. Ebediyet Gayemizdir...Bakmayız Kalıba, Renge Gönül varsa yeterlidir. Alemi Ahirette Hangi Sevgideysen,Nesedeysen sen O'sun. .orada olacaksın. !.İnsana iki eli ile yaptığından başkası yoktur der Ümmul Kitap..acizane.
Hasan 17 Ağustos 2019 22:43
Vatanımızı her rengiyle var olduğu gibi sevmiyoruz, yani vatanın kendisini değil vatanla ilgili kurduğumuzu hayali, vatana dayatmak istediğimiz bencil tasvirimizi seviyoruz. Merkezde vatan yok, ona biçilen tasvir var. Birbirimizi var olduğumuz gibi değil, birbirimize büründürdüğümüz şablonları seviyoruz. Darbelerin, türlü ihanetlerin, kutuplaşmaların, ayrılıkçı eğilimlerin, faşist uygulamların vs hepisinin oluşmasında bu bencil, esaletten yoksun tasvir sevgisinin payı ne kadardır bi düşünmek gerek.
Hasan 17 Ağustos 2019 20:38
Türkçe bir şarkının yanında Kürtçe bir şarkının yaşaması müziğimizi zayıflatmaz aksine zenginleştirir. Atalarımız çok kültürlü, çok renkli, çok dilli, eko sistemi mühteşem ama aynı zamanda birleştirici ruh kökleri bulunan zengin bir ülke bize bırakmışlar; fakat kafamız bu ülkenin zenginliklerine bir zengilik daha katma yönünde çalışağına ters yönde çalışıyor. Adeta ülkeye, birbirimize yabancılaşmışız. Elin dilini adıyla çağırıyoruz ama bu ülkeye ait bir dile “bilinmeyen dil” diyoruz!
Hasan 17 Ağustos 2019 18:19
Ana dilini yasaklamak, yokluğa mahküm etmek ne ahlaki ilkeler (kendin için istemediğini başkası için de isteme...) ne hukukuki kaideler (özgürlükleri özgürlükler sınırlar, kaldı ki diller arasında doğal bir zıdlaşma yoktur ve resmi dilin yanında ana dilin yaşatılması tamamen mümkündür ve dünyada örnekleri de çoktur...) ne siyasi/çıkarsal kurallar (bünyede yumuşak karın veya merkezden kaçma zemini oluşturmamak vs...) ne de estekik ilkelerle (bütün bitkileri bir bitkide eritirseniz ülkeyi çoraklaştırısınız) bağdaşır.
Mustafa ALSANCAK 17 Ağustos 2019 16:43
Allah rahmet eylesin Eyüp GÖÇER isimli Elazığlı birisile tanışmıştım. Antalya’da yaz tatillerinde buluşup memleket meseleleri üzerine tartışırdık. Kendisini Kürt olarak tanıtırdı. Eyvallah hepsi başımızın üstünde yeri var düşüncesinde olduğumuzdan çok makbul bir insandı. Daha sonraları kendisinin esasında Azerbaycan Türklerinden olup Elazığ’da uzun seneler kaldığından kendisini Kürt diye tanıtmıştı. Önemli olan doğru insan olmaktır. Bu millet nelerini Başbakan ve hatta Cumhurbaşkanı yapmıştır.Devletin menfaatlerinin koruyan insanlar layık oldukları mevkilere gelirler.
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 18:02
1
Cok dogru. Suandaki baskanimiz gibi tıpkı.
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 18:23
2
"Eyvallah hepsi başımızın üstünde yeri var" Sözünü duyarduymaz başlar bende bir işkillenme. Derimki bu adam zaten doğal olarak bütün insanları bir tarağın dişlileri gibi görüyorsa.Neden bu cümleyi kullanma ihtiyacı hissetsin ki...
Mustafa ALSANCAK 17 Ağustos 2019 16:13
Bir de şu meselemiz tartışma konusu olmakta: Efendim bizim ana dilimiz bu gidişle kaybolup gidecek diye korkuyoruz diyenler var. Valla madem ki Türkçemiz dışında başka bir ana dili olan evde ailesi tarafından hiç olmazsa kendisi idare edecek kadar ana diline vakıf olamaz mı? Memlekette 72 millet var denildiğine göre her bir dile devlet tarafından kurslar tertip etmek gerçekçi bir yaklaşım olamaz. Biz güzel Türkçemizi evimizde öğrenmedik mi?Bazıların ceplerinde taşıdığı hayalleri arasında Türk toprakları üstünde kendilerine bir devletçik kurma macerasının varlığını da görmezden gelemeyiz.
Mustafa ALSANCAK 17 Ağustos 2019 15:58
İnsanlarımızın alışkanlığının neticesi midir bilinmez pekçok insanımız kendilerini Türk kimliği içinde görmek istemezler ve her fırsat bulduklarında Türk devletinin kendilerine ilgi göstermediğinden yakınırlar. Birzamanlar ANAP’ın Turgut ÖZAL başbakanlığında Doğu ve Güneydoğudaki hayvancılıkla uğraşanlara teşvik kredisi adıaltında karşılıksız beşer yüz milyondan aşağı olmayan paralar dağıtılmıştı. Devlet bir de baktı ki Kürt’ler hayvancılık değil ama tüm Akdeniz sahillerini kapmışlardı.Açıkgözler Hayvancılığın geliştirilmesi için verilen paraları otel motel açmaya yatırmışlardı.
Mustafa ALSANCAK 17 Ağustos 2019 13:47
Bin senedir aynı topraklarda Kürtlerle birlikte ömür çürütmüşüz ve hala da pekçok kürt vatandaşı güzel Türkçemizi konuşamıyor.Bu da devletimizin bir kusurudur.Avrupa ülkelerini düşünürsek iltica etmiş bir yabancı ailenin çocuğunu daha ilk günden alıp ülkenin dilini öğretmek için çırpınırlar. Bir Albay doktor Avrupa'ya ihtisas için geldiğinde dil uzmanlarını seferber etmişlerdi dillerini öğrenmesi için tabiî.Bazı kesimler Türkiye'de Kürtçe ders okutulsun diye tutturmuşlardı. Kültür Bakanlığının da desteği ile İ.TATLISES'İN kürtçe okuduğu bir kaseti piyasaya sürüldüğünde 300-400 adet alıcı buldu
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 15:05
4
Yasaklaklayım gitsin kürtçeyi mustafa nedersin .Baksana 300 400 satmış zaten.. Mis gibi türkçe varken diğer dillerde neymiş öyle...
KARAR OKUeRU 17 Ağustos 2019 17:44
7
Mustafa Alsancak anlasilan sen de ekmek parasini Kürd düsmanligi ve Türk milliyetçiliginde bulan göçmenlerdensin. Sunu unutma, iltica veya göç eden her ne ise Türklerdir. Kürdler evvelden beri kendi vatanlarindadir. Bizim de Balkan ve Kafkas göçmenlerinin siginti psikolojisine girmemizi bosuna bekleme. Son not: Bugün Anadol cografyasinda Türk olduklarini iddia edenlerin yüzde doksani asimile, Orta Asya ile hiçbir alakalari yok. Türklerin geninde ilahî partiküller yok, bunu da artik ögren...
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 18:10
9
17 44 Ay yıldızlı bayrak altinda yasayan herkes Turkiyelidir. Kisaca Turktur.Etnik kimliğin onemi olmaksızin.Neyseki her turlu milliyetciligi ayaklar altina alan bir partinin zamanina denk geldiniz de ben oyum sen busunculuk yapabiliyorsunuz. Kaldiki Turkler gocmen vs olarak gelmis tamam peki devlet hatta devletler kurabilmisler mi. Cebinde hangi kimlik var senin. Begenmiyorsan kapı açık bebeğim.
Muhtefi. . 17 Ağustos 2019 23:47
5
17:44 Anadoluda biz D.Romayi yendik :) 1071 de. Anadoluda Arablar,Kurtler,Zazalar, Persler,Suryaniler,Rumlar,Ermeniler ve Sizde iyi ki varsiniz.Eyvallah.Hep beraber Vatanin her yerinde yaşıyoruz mesela Manav ,Bakkalimiz Kürt sıkıntı yok aramizda TÜRK MILETi olarak..Herkes Kendi Kültürünu Ozelinde yasamali Haktır .Toplumda sadece,sadece TURK MILLETI olarak birlesebiliriz.Gayet acik net,berrak bu yazi gibi baska türlü nasil anlasacagiz.!.:)) nasıl anlasilmiyor hayret ki hayret.Toplum Sosyolojisi budur.Bilimseldir.!
KARAR OKURU 18 Ağustos 2019 06:34
1
18.10 Diyor ya dua et öyle bir partinin zamanına rast geldiniz yoksa bana kalsa bir yudum su vermez bir nefes hava aldırmazdım. Oturun kalkın bu parti zamanında yaşadığına şükredin.tamammı bebeğim İşte bu satırların sahibidir bölücü ayrılıkçı ama onlara sorsan.Allah'ın kelamında geçen şu ifadenin yılmaz savunucularıdır Bozgunculuk çıkaranlar şunu derler "Muhakakki bizler ıslah edicileriz."
Kuzey Suriye güvenli bölgesiyle ilgili bir zayıflatma hamlesi.
Mustafa ALSANCAK 17 Ağustos 2019 17:52
1
İlahi yorumcu arkadaş!Ben İbrahim TATLISES'İN kasetinin akıl almayacak bir şekilde çok az satılmış olduğunu ve milyonlarca Kürt vatandaşın varlığı düşünülünce ilginin,yani kürtçe kasete hucum edilecek şekilde müşteri bulacağı düşünülüyordu.Kimsenin ana dilini yasaklamak diye bir fikir dahi öne sürülemez.Herkesin bir ana dili olabilir ama devletin de kendine has bir resmi dili vardır.Bütün mesele devletin vatandaşlarının refah içinde, yarınından emin ve kavgasız beraber yaşama saadetine kavuşmuş olması en güzel gelişmedir.Saygılar sunarım.Mustafa ALSANCAK
ali namlı 17 Ağustos 2019 13:10
Yazarımız aslında çok önemli bir konuya değinmiş ancak okur yorumlarına bakınca ne yazık ki bunun acısını bilmeyenlerin konuya çok farklı açıdan baktıklarını anladım.Ben devlet okullarında okumuş ve 31 yıl hizmetten sonra emekli olmuş Laz asıllı bir Türküm yani bizim ana dilimiz de Lazcadır.Türkiyede 20 ye yakın ana dil dediğimiz mahalli veya etnik dil konuşulmaktadır.Bu diller tamamen kendi kaderine terk edilmiştir ve maalesef yok olmaya yüz tutmuştur. Ben Akif Beki kardeşimizden bu konuda daha geniş kapsamlı ve sorunu ortaya koyan bir yazı yazmasını istirham ediyorum,saygılarımla .
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 16:36
11
Git soyunu doğru düzgün araştır.Laz asıllı Türk diye birşey yok.Karadeniz insanı Türk'tür.Türkler Karadeniz'e 1071 den önce gelmişler ve oraların Türkleşmesi göçlerle olmuştur.Yerli Rumlar ya göç etmiş yada sayıları çok az olduğu için, doğurmalarıda azsa kaybolup gitmiştir.Lazlık günümüzde ülkeyi bölmek için uydurulmuştur.Ne yani Osmanlı hanedanı Lazmıydı.Fiziksel yapıları şu anki Laz dediğiniz bölge insanına benziyor.En basiti burunları.Hiç bir yeri asimile edemeyen Türkler bir tek Karadenizi mi etmiş.Geçin bunları.Lazca dediğinizde dağda kalmış üç beş insanın konuştuğu eski bozuk Rumca
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 16:39
7
20 yakın dil var diye sallama. Say bakalım neceymiş onlar.
Mustafa ALSANCAK 17 Ağustos 2019 18:45
1
Aaaaa doğrusu çok şaşırdım bu muhterem 1744 yorumcu arkadaşın biz tatlı tatlı ana dil baba dil tartışmaları yaparken ve herkes kendi ölçüleri içinde görüş ve temennilerini beyan ederken birden bire işi milliyetçilik seline vurması insanlara şu bu şekilde hucum etmeyi hiç yakıştıramadım doğrusu.Ben Kimsenin soyu sopu ile uğraşacak seviyeye inmem. Taş yerinde ağırdır.Sen kendini nasıl hissediyorsan o şekilde yaşamak tabii hakkındır.Ama bu bayrak altında yaşamak da bir insanlık şerefidir.Ben senin kullanmış olduğun ifade tarzınla karşılık vermeyi kendime zul sayarım ve yakıştıramam.Her şey gönl
Bilal 17 Ağustos 2019 08:08
Yav sizin neyinize duzgun bir dil kadim bir dil temiz bir alfabe edebiyat falan, ABDnin multeci deposu haline gelmiş Turkiye de size sadece bir kac kelime ezberleseniz yeter. Ust akil ABD kirmizi telefon actigin da haydi Turkiye tum komsularina savaş ilan et dedigi zaman bunu anlasaniz yeter. Al şu milyar dolarlari saraylarda lux icin de 40 akraba yiyin yeter ki multeciler batiya kacmasin dedigi zaman okeyyy desen yeter. Kadim bir dil bilmenize gerek yok 3-5 emir kulu alfabesi ezberleyin yeter size.
Bilal 17 Ağustos 2019 07:48
MKemal ve gunumuze uzanan TUM YONETİCİLERİN tek derdi halkı islam'dan ve komşularindan koparip ABDnin kulu kölesi yapmak oldugu için kadim alfabemizi bir gece de degiştirdiler ve 100 yil gecti hala ne turkceyi ne kurtceyi oturtamadilar geliştiremediler. Geçen farsca film izledim altyaziya bir baktim bizim kelimelerin cogu oradan kopya. Bati dillerinden de kes yapistir yapmislar al sana dil. Turkce kurtce carsi pazarda ancak ekmek ver ekmek al toplasan 300-500 kelime kullaniyor millet birbirini anlamiyor tv de ki prof lar bile yok yok oyle degil diyor diger prof evet oyle diyor
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 10:00
16
Bir şeyi bilde konuş.Türçe'de bin yıl önce Karahanlı Türkçesiyle yazılan D.Lügatüt Türk'te bile 7000'in üzerinde kelime var.Şunu bil Türkçe bir dildir. Bir dil diğerlerinden kelime alır.Türkçe'de öyle abartıldığı gibi yabancı kelime yoktur.Farsça'da da Türkçe kelimeler vardır.Kürtçe ve Zazaca dedikleriniz de başlıca dil değillerdir.Osmanlı politikalarından dolayı Kürtleşen Türmenlere ve sonra Ermenilere de değinin.Zaza'lar da Kürt değildir.Kürtlük oluşturulmaya çalışılan yapay bir olgudur, kabul edin bunu artık.Bu insanları zamanında Osmanlı tampon olarak kullandı, şimdi de Abd ve diğerleri.
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 13:33
3
Türkçe'ye bir dil yapan etken veya faktörden hangisi Kürtçe'de yok ki bir dil olmasın?? Bıkmadınız mı inkar etmekten? Resulullah'ın (asm) ayakları altına aldığı cahiliye taassubunu başınızın üzerine koymaya devam edin...
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 16:54
8
13:33 Kürtçe dediğiniz dil Farisi'dir. Tarih boyunca gelişmemesinin sebebi Türkler ve Türkçe değildir. Konuşurlarının kırda yaşayıp edebiyat üretmemeleri ve aslı olan dilin Farsça olarak gelişmesidir.Bence Türkler olmasaydı bu gün Kürt diye bir gurup olmayacaktı.Zamanın meshep çatışmalarından dolayı bölgeye Kürt dediğimiz aşiretler yerleştirilmiştir.Bunların hepsinin konuştuklarıda aynı değildir.Bunlardan Kımançlar Türkiye'de zamanla nüfus bakımından diğerlerinin göçlerinden ve diğer sebeplerden dolayı öne çıkmışlardır.Irak/iran/suriye ve Türkiyedekilere bak bakalım bir dil birliği var mı.
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 17:01
8
13:33 yani Kürtçe'nin başlı başına bir dil yapısı yoktur. Arapça-Türkçe-Farsça-Ermenice vb. dillerden kelimeler bulunan Farsça dil yapısı üzerine kurulu bir konuşma dilidir.
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 17:06
7
13:33 bir şey inkar etmiyoruz. Bu insanlar var. Kendilerine Kürt diyor. Sen de onlardansın belliki. Fakat siz de kabul edin Kürtçe diye dil yok. Dilden kastımı anladığını umuyorum.
Türk oğlu ! 17 Ağustos 2019 17:13
7
13:33 şöyle izah edeyim. Bir Kazak ve Türkiyeli Türk konuşmaları itibariyle birbirlerini anlayamazlar. Kelimeler ve bazı yönler farklılaşmıştır. Fakat dil yapısı/gramer ve eylem ile diğer kavramlar aynı olduğu için kısa sürede anlaşırlar. Daha uç örnek Çuvaşça hiç alakasızdır bildiğimiz Türkçeden fakat dil bilimciler Türkçe kabul ederler. Neden, çünkü yapısı Türkçedir. Bu durum Kürtçe için de Farsça'da geçerli kanımca. Kürtçe diye bir dil yapısı mevcut değildir.
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 19:00
4
Türkoğlu, kendini iyi ikna etmişsin. Lakin söylediğin şeylerin hiçbir kıymeti yok. Zira tarihsel bilimsel akli insani İslami hiçbir dayanağı yok.. Bu yüzden sadece kendin gibi milliyetçileri inandırabilirsin.. Gerçi şükür milliyetçilerin çoğu da artık senin gibi düşünmüyor.. Zira onlar da gerçeği gördüler.. Kürd diye bir kavim vardır. Dolayısıyla bir dillerinde vardır.. Sen inkar etsen de... Küçük bir soru; inkar etmekte ne gibi bir fayda var?
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 07:24
Hdp anabilim dalı nı devletim hala nasıl kapatmaz
Mustafa Gürbıyık 17 Ağustos 2019 07:07
Yazar,haklı olarak hem tekzip görevi,hem de hepimizin ağına düştüğü manipülasyon ve yargısız infazın,kendisi de dahil,büyük haksızlıkları kapsadığını ifade etmeye çalışıyor..Tebrik ederim Akif Bey..Selamlarımla
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 06:12
Kemalist devlet Turk asilli olmayan Musluman vatandaslarin anadil egitimini yasakladi. Bu dillerde kitap, gazete de yasaklanmisti. Yazilmayan dillerin kelime hazinesi azalir. Zamanla unutulur gider. Mesela bugun Cerkes ve Bosnak vatandaslarimiz anadillerini unutmuslardir. Anadil, etnik kimligin en onemli unsurudur. Musluman halklari asimile etmek, Turklestirmek amaciyla koyulan bir yasakti. Kultur soykirimiydi.
Muhtefi. . 17 Ağustos 2019 10:01
4
Teşekkür ederim. Beni savunmuşsun :)).Fakat Balkanlı olarak ihtiyacım yok. !..Kendim kendimi savunabilirim. Bizim için TURKLUK yasam Garantimizdir.biz yemeyiz o ayakları. !.TÜRK bilinci kalkarsa Balkanlarda Ne Bosnak kalır, Ne de Arnavut, Pomak vd .Tamamen Slav Emparyalist irkciligi yutar.%90 üstü Balkanli boyle düşünür. Dilimiz Gitsin Fakat RUHUMUZ kalsın. Bir-kaç günlük koy hayatı icin Ebediyeti satmayız. Etnik irkcilkta Yok-uz. !..
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 19:19
3
"Muhtefi" rumuzlu vatandas...Sen anadilini unutmus, asimile olmussun. Halinden memnunsan kimsenin sana bir diyecegi olmaz. Ama seninle hemfikir olmayan cok sayida Balkan kokenli vatandasimiz da var. Kaldi ki sadece Balkan kokenliler de degil. Kurtce, Zazaca, Suryanice (Aramice), Cerkesce (Adilge) ...lisanlar hazinedir. ilkokul caginda anadilinde okuma yazma ogrenemeyen insanlarin buyuk cogunlugu oteki lisanlari daha zor ogrenir. Bilimsel olarak ispatlanmistir bu. Erdogan da soylemisti bunu bir keresinde. Anadil egitimi en temel insan haklarindan biridir. Yasaklanmasi insan haklarina aykiridir
Muhtefi. . 17 Ağustos 2019 21:32
2
19:19 UNUTMADIM. .:))..Merak etme yol çok yeterki iste Üst Seviyede biliyorum oraya gittim mi.şaşırıyor sen nasil bu kadar düzgün konuşuyorsun. :))..yeğenim orada 3 aylığına gitti Dili ve Kültürümüzü almak için. Biz TÜRK KİMLİĞİNDEN gurur duyarız. Ayrılığı,gayrilığı sevmeyiz. !.ŞANLI TÜRK MİLLETİ ovunc kaynagimizdir..500 yil Sahitimızdir. Vazgeçmeyiz. !.
Osman 17 Ağustos 2019 05:49
Bu yalanı kimler, hangi görüşe sahip olanlar, kime düşman olanlar yayıyor? Bunları bildiğin halde neden yazmıyorsun?
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 05:15
Akif beki amac yalan haberi tekzip etmek mi reklam mi..dogrusu edebi dilden yoksun yazilarini okumak zaman kaybi
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 04:51
‪Bu kadar düzensiz anlamsız bir yazıyı Ahmet Hakan bile yazamazdı.1- Kürtçe bir dildir. Zazaca(Kırmanç/dımıli) bir lehçedir. 2- Ne demek "Fiili yasak bir hortladı mı Kürtçeyle durmaz, Zazacaya da uzanırdı." Zazaca'ya da! kısır bir Zazaca kaygısı 3-Yazı bir dilin yok olma kaygısından ziyade; Ahmet Ağırakça ya yapılan haksızlığı dillendirmenin pervasızca çırpınışı. keşke bu üzüntü ve çırpınışı bu kadim dil için gösterseydiniz. 4-Amcanız Abdulaziz Seyda' nın eserleri hala tozlu raflardadır haberiniz var mı ? 5- Bu yıl Kürtçe dili için kaç kontenjan açıldı.MEB 20 bin öğretmen aldı. Kaçı Kürtçe?
Fatih 17 Ağustos 2019 05:52
15
Kürtçe öğrenmek isteyen kaç kişi var? Kürtler bile öğrenmek istemiyor. Evde öğrendikleri yetiyor çünkü.
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 10:37
2
Sen hiç Kürtçe ve Zazaca konuşan bilegörmemiş sindir
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 10:04
0
Zazalar ve Zazaca dili kürt(kurmanci,sorani,kelhuri,leki) degildir. Zaza dili kimligi kurtlerden daha eski ve kokludur
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 04:36
Sanki üniversitede hocaymışsın gibi yazmışsın. İligili bölümlerde ne kadar öğrenci var, ilk açıldığından günümüze kadar kaç mezun verdi, öğrenci sayısında düşme var mı? gibi soruların cevabını bilmeden sırf iktidar düşmanlığından dolayı bilip bilmeden kendince atıp tutmuşsun.
Abdurrahman al-Vani 17 Ağustos 2019 01:34
Fakat unutma Beki üstada göre Kürtçe Zazaca yoktur. Kürmanci ve Zazaki vardır. Madem üstadı takdim ediyorsunuz o zaman başlığı da onun bakış açısına göre atsaydın daha iyi olurdu..
KARAR OKURU 17 Ağustos 2019 10:38
4
Üstad dediğiniz de bence bir feto veya cübbeli
KARAR OKURU 26 Ağustos 2019 10:08
0
Zaza dili kimligi kürt degildir
Ali baba 17 Ağustos 2019 00:27
Biz Türkler Kürdlerle Kardešiz deriz, Amma kardeš dedigimiz komšu halkin Dilini, bir iki kelimede olsa, ögrenme ihtiyaci duymayiz, E batsin böyle kardešlik,
Muhtefi. . 17 Ağustos 2019 10:14
9
Demokratligin bu kadarı da fazla . eee tabi ki yere batsın bu şımarık demokratlik inşallah. Erbil'de Balkanlarda vd herkes Türkçe öğreniyor,öğrenmeye çalışıyor..Demokrat Maskeli Balo"da ben niye durayım. Maskeleri çıkaralım daha mantıklı. !..biz TÜRK MİLLETİ olarak devam ederiz. Gölge etmeyin başka ihsan istemez. !.
musto 17 Ağustos 2019 12:26
5
Ali baba senin derdin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Çoğumuz gayet iyi biliyoruz anlıyoruz Halis toprağın dediği gibi önce yerinde yurdunda halkın karnını doyuracaksın Anavatanı kurduğumuzda doğu ve güney doğuya binlerce teşvik verdik durum nedir diye bakmaya gittiğimizde dört duvar briket yapı vardı teşviği alan batıya yatırım yapmış.Anlayacağın sermayesini yatırımını kendi insanına güvenmiyor.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN