Back To Top
YSK kararı için Haşim Kılıç ne diyor?

YSK kararı için Haşim Kılıç ne diyor?

 - Son Güncelleme: 10.05.2019 Cuma 09:32
- A +

Anayasa Mahkemesi’nin eski başkanı Sayın Haşim Kılıç’la 367 ve  YSK kararını konuştum: 

Anayasa Mahkemesi eski Başkanı Haşim Kılıç dünkü görüşmemizde, son YSK kararını değerlendirirken “Başka mahallede çekilen acıları görememek insan onuruyla bağdaşmaz” diye konuştu. Sayın Kılıç’ın sözlerini aşağıda yazacağım fakat sorunu tam olarak ortaya koyabilmek için önce AYM’nin ünlü “367 Kararı”nı hatırlamalıyız. 

***

Anayasa Mahkemesi’nin demokrasi ve hukuk tarihimize kara bir leke olarak geçen “367 Kararı” on üç yıl sonra YSK’nın İstanbul seçimlerini iptal kararı ile gündeme geldi.  

  1. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, YSK’nın hukuken savunabilir hiçbir yanı olmayan kararına şu sözlerle tepki gösterdi:

“Anayasa Mahkemesi’nin 2007 yılındaki haksız ‘367 Kararı’ karşısında ne hissettiysem, başka bir yüksek mahkeme olan Yüksek Seçim Kurulu’nun dün aldığı kararı duyunca aynı duyguları yaşadım. Yazık, bir arpa boyu yol alamamışız.” (7 Mayıs) 

YSK’nın İstanbul seçimlerini iptal kararının “367 Kararı” ile aynı olduğunu söyleyen tek isim Sayın Gül değil. 2008 yılında yazdığı özgürlükçü rapor ile AK Partinin kapatılmasını engelleyen eski Anayasa Mahkemesi raportörü Prof. Dr. Osman Can da aynı düşüncede:  

“367 hukuksuzluğu bu kadar ağır değildi. En azından işleyen bir çok kurum ve usul vardı, siyaset alternatif üretebilmişti.” (6 Mayıs) 

Hal böyle olunca önce, 7 Mayıs 2007 tarihinde “367 Kararının” altına attıkları imza ile Anayasa Mahkemesi’nin sırtından ebediyen atamayacağı bir kamburun oluşmasını sağlayan, yüksek yargıçlardan bugüne kimler kalmış diye AYM’nin resmi sitesine baktım.    

AYM’de o tarihlerde görev yapan yüksek yargıçlardan sadece bir isim kalmış. 

O gün verdikleri ayıplı karar ile yargıya duyulan güveni kökünden sarsan, adalet duygusu ve hakkaniyet ölçüsüne olan inancın yitirilmesine sebep olan “o yüksek yargıçlardan” kimse yerinde yok, emekli olmuşlar. Ama AYM yerinde. Ve bugün “hukuk kullanılarak demokrasi nasıl devreden çıkartılır” sorusuna örnek olarak hep “367 Kararı” gösteriliyor.   

Yüksek Mahkeme 7  Mayıs 2007’de verdiği  “367” ayıplı kararının gerekçesini elli sekiz gün sonra açıklayabilmiş. AYM Başkanı Tülay Tuğcu’nun da içinde olduğu bazı üyeler 367 başvurusunun görüşülmemesi gerektiğini, Meclis kararlarının Anayasa Mahkemesi’nin denetimi dışında olduğunu söylemişler.  

Hatta Taha Akyol, CNN Türk’te katıldığı programda “Bazı Anayasa Mahkemesi üyeleriyle görüştüm. 367 şartını çok gereksiz bulduklarını söylediler. Ancak aynı üyeler 367 kararına imza attılar” sözleriyle şaşkınlığını dile getirmişti. (16 Haziran 2007) 

AYM’nin on bir üyesi arasında  “367” garabetine karşı çıkan, bunun hukuksuz olduğunu söyleyen sadece iki  isim oldu: Sacit Adalı ve AYM Başkanvekili Haşim Kılıç.  

Haşim Kılıç karşı oy gerekçesinde AYM’nin bu hukuksuz kararı baskı altında aldığını tarihe şu sözlerle not düşmüş:  

“Mahkemenin kendi istekleri doğrultusunda karar verememesi halinde ülkenin bir iç çatışmaya sürükleneceği biçimindeki ifadeler, yargıcın vicdani kanaatinin oluşmasını doğrudan hedef alan bir eylem biçimidir. Ne yazık ki karar öncesi kimi kişi, kurum ve mercilerin mahkemeyi etkilemeye dönük söylem ve davranışlarını onaylamak mümkün değildir. Çatışma çıkacağı tehdidi ya da ülkeyi koruma adına yapılan açıklamalar oluşacak karara dönüktür. Hukuku korumaya yönelik bu düşünceler sadece tarihe not düşmek adına yazılmıştır.”  (7 Mayıs 2007) 

Sayın Kılıç’ın üstü kapalı olarak atıfta bulunduğu ifadeler CHP Genel Başkanı Deniz Baykal’a ait: 

“Türkiye Anayasa Mahkemesi’nin kararını bekliyor. AYM 367’e gerek yok derse Türkiye çok tehlikeli bir çatışmaya sürüklenir. Bu tablo ağır bir tablodur.” (30 Nisan 2007) 

Sayın Kılıç 2007 gibi Türkiye’de statükonun hakimiyetinin ağır olduğu bir dönemde cesaretle 367 garabetine karşı çıktı. Yüksek Mahkemeye baskı yapıldığını tarihe not düştü.  

Antidemokratik parti kapatma kararlarının karşısında dimdik durdu. Türkiye’nin gündemini belirleyen davalarda oyu hiç tartışmasız demokrasiden, hukuktan yana oldu.  

Sayın Gül’ün 367 kararını gündeme getirmesi üzerine ben de Sayın Haşim Kılıç’ı aradım ve sordum: 

* 11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, YSK’nın iptal kararını 367 kararına benzetti. İki karar arasında benzerlikler var mı?  

“Sayın Gül’ün Cumhurbaşkanlığı seçimi sırasında TBMM’nin ilk turdaki karar yetersayısı olan 367 milletvekilinin oyunu alması kuralının, Meclisin toplanması için de bu miktarda yetersayı aranması gerektiği yolundaki düşünceden kaynaklanan bir sorundu. AYM bu düşünceye katılarak Mecliste yapılmış olan Cumhurbaşkanlığı seçim turlarını iptal etti. AYM yaptığı bu yorumla Anayasa’nın 102. Maddesini adeta değiştirdi. Dayanılan 102. Madde amacından saptırıldı. Daha sonra hem Anayasa’nın ilgili maddeleri değiştirildi hem de arkasından erken seçime gidilerek Cumhurbaşkanlığı sorunu çözüldü. Kısaca olay bu.  

Yargı organlarının tarafsız ve bağımsızlığı siyasi içerikli davalarda daha bir önem kazanır. Yargının yüzyıla yaklaşan geçmişinde baktığı siyasal içerikli davalarda sicilinin hiç de iyi olmadığı açıkça görülür. Yakın tarihten örnek vermek gerekirse, AK Parti kapatma davası dahil olmak üzere siyasi parti kapatma davaları, başörtüsü yasağı kararları, 367 kararı, Sayın Tayyip Erdoğan’ın okuduğu bir şiirden dolayı siyaset dışı kalmasını sağlayan karar, Balyoz, Ergenekon davaları ve nihayet YSK  kararının toplum hafızasında izleri kolay kolay silinmeyecek davalardan olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.  

Siyasal içerikli bu davaların ‘ortak paydası’ yargının bağımsız ve tarafsızlığını koruyamamış olmasıdır.” 

“Kimlik değerleri üzerinden yürütülen siyasetler toplumu siyasallaştırdı ve kutuplaştırdı. Yargı kurumları da buna paralel olarak siyasallaştı. Sayın Gül yargının bağımsız ve tarafsız olmamasından dolayı 367 kararında çektiği acıyı YSK’nın iptal kararında da hissettiğini ifade ediyor. Kararların ağırlığı farklı olabilir. Ancak, kendisine yapılan haksızlığın bugün başka birine yapılmış olmasından acı duyması, saygıyı hak eden insani bir refleks olarak değerlendirilmelidir.  

Başka mahallede çekilen acıları görememek insan onuruyla bağdaşmaz.” 

* Peki siz YSK’nın iptal kararını nasıl değerlendirdiniz? 

“YSK İstanbul seçimini iptal etmekle Anayasa’nın 79. Maddesinin kendisine verdiği “hakemlik” görevini yerine getirmemiştir. Verdiği kararın gerekçesi kamu vicdanını sükûnete kavuşturmamıştır. YSK’nın il ve ilçe seçim kurulları hakkında suç duyurusunda bulunması esasen YSK’nın kendisinin suçluluğun ikrarından başka bir şey değildir. Çünkü seçimin sağlığından sorumlu YSK’dır.  

YSK görevini ihmal etmekle kalmamış milyonlarca insanın seçme hakkını kullanılmaz duruma sokmuştur. Karardan çıkan sonuç: 

Birincisi yargı organlarının tarafsızlık ve bağımsızlık sorununun ağırlaşarak devam ettiğini göstermektedir.  

İkincisi ise çok ciddi bir ‘seçim güvenliği’ sorununun ortaya çıktığını göstermiştir. Gelecekte yapılacak seçimlerin güvenliği ile ilgili endişe ve kaygılara ivme kazandırmıştır.”  

Haşim Kılıç’ın değerlenmeleri böyle, siz ne dersiniz? 

Bir arpa boyu yol gidememişiz diyen Sayın Gül haksız mı? 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 11 Mayıs 2019 14:19
Bu sefer oyun Erdoğan'a olacak.imamoglu tekrar kazanırsa CHP zihniyeti başkanlığa oynar.ve Davutoğlu'nun önünü kesebilir.akp zaten 4seneye iyice tükenir.Davutoglu Ekrem kapışması bu istemem.son defa oycerecem 2023 te Davutoğlu ve ekibi bizi yine2002lere götürür
İmamoğlu 11 Mayıs 2019 11:14
Haklısınız.
Bir diyeceğim var 11 Mayıs 2019 04:31
Yorumlara baktığımızda her iki tarafında kendince haklı tarafların olduğunu görüyorum. Bu durumda tek çare VAR a gitmektir.VAR bize en net yanıtı verecektir. VAR da hakem halktır. VAR Kazanın tekrar mutlaka kazanacağını tescil edecektir. Halkın iradesine güvenin. Diğer taraftan millet olarak sorunlarımızı yolda giderken çözmeyi seviyoruz. Başta tüm önlemler alınmış olsaydı böyle bir sonuç olmazdı. Suçlamaları bırakın ve VAR dan çıkacak kararı bekleyin. Kimse sütten çıkmış ak kaşık değil. Hatalar diz boyu. Görmek lazım. Bugün belki AKP ye ya
KARAR OKURUahs 16 Mayıs 2019 04:02
0
Önceki seçimler için de VAR a gidelim var mısın?
KARAR OKURU 11 Mayıs 2019 02:01
Keşke Anayasa Mahkemesi'nin 367 garabeti ne karşı Haşim Kılıç'ın itiraz gereklerini açık açık Yazdığınız gibi ysK'nın ret kararı konusundaki görüşlerini de açık açık yaza bilseydiniz. Yazamıyor musunuz Çünkü YSK'NIN kararına itirazının makul ve mantıklı gerekçeleri yok Sadece 367 saçmalığını ön plana çıkarıp insanları YSK'NIN kararının haksız Hukuksuz olduğu yönünde yönlendirmeye çalışıyorsunuz
VATANDAŞ 14 Mayıs 2019 00:53
0
Trol kardes yazar yazmadi fakat sen bos bos konusacagina ysk hakli(!) Gerekcelerini saysaydinya. Tabi varsa. Bosuna laf kalabaligi iste dilin kemigi yok
Kafkas Kartalı 10 Mayıs 2019 22:29
Kin ve hırs insanların hafızasını silmiş.Şimdiye kadar kaç tane il seçimi iptal edildi ses çıkmadıda İstanbuldaki hırsızlığı görmeyenler.Şimdi demokrasi havarisi kesildi.Elin yunanı imamoğlunu kendinden görüyor, seçim yapılması esnasında ingilizler imamoğlu kazandı diyorsa düşünmek lazım.Bu seçimde bir ingiliz oyununu kimse fark etmedi.İhanet yerli ve yabancı ajanlarla birlikte hazırlanmış.
ali namlı 10 Mayıs 2019 21:29
AYM nin hukuk katli olan 367 kararı karşısında AKP adeta kan ağlarken CHP zil takıp oynamıştır. Şimdiki hukuk rezaleti olan YSK kararı karşısında ise pozisyonlar değişmiş ve CHP adeta kan ağlarken AKP zil takıp oynuyor! Her iki rezil kararı menfaatlerine göre değerlendiren bu partilerin siyasi ahlakından bahsetmek mümkün değildir ! Ve maalesef bizi bunlar yönetiyor ; ne yapalım kader utansın !
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 20:13
Samimi olarak soruyorum İstanbul seçimleri hilesiz hurdasız tertemiz yapılmıştır diyecek vicdanlı bir vatandaş varmıdır. Hatta ben Ankara seçimlerinin bile dürüst yapılıp dürüst sayıldığına kani değilim
KARAR OKURU 11 Mayıs 2019 04:11
1
Evet ben varım, bende sana soruyorum, hangi hileyi hurdayı gördün, eğer istambul seçimleri bilmeliyse 2018 24 haziran ve referandum seçimleride hileli hurdalı, Bu seçimlere itiraz eden pari ülkeyi yönetiyor, kendilerinin kazandığı yerlere yapılan itirazlar neden değerlendirilmiyor,
KARAR OKURU 11 Mayıs 2019 09:46
2
Ya hile hurda, ya da hata oldu diyelim, çok oy ve sandık var, samimiyetle düşün, bunlar daha güçlü olanın lehine olmaz mı? YSK iki tarafın da baskısı altındaydı, güçlü olanın lehine karar vermedi mi?
İbrahim Selvi 10 Mayıs 2019 18:53
Akıl, çocuk’ta olur.. yetişkin insan aklı, inanc, değer ve ideallere dönüştürür. Yani insan fiziki gelişimiyle birlikte ruhsal Evrim’ini gelişimini de tamamlamış olur. Hülasa, gelişmiş toplupların yükselmesine katkı sağlayan temel insan kaynağı bu felsefeden beslenmektedir. Akıl, sahiplenmeyi, bençilliği emreder. Tıpkı, Doğu toplumlarında olduğu gibi Akıl, yetişkin insan da İnanç ve ideale dönüşmediğinde; Akıl, ahmaklaştığı gibi, gösteriş budalasını çağrıştıran tanıma dönüşür..
İnsan Beşer 10 Mayıs 2019 18:48
Temel Karamollaoğlunun'nun işaret ettiği YSKdaki (4) rabia, bence Kızılay'da yüzlerine tükürülmekten korktuklarından karşı oy kullandılar. Herkes kahraman olamaz. İnsani bir durum. Ancak bu ve benzeri tehditleri görmezden gelmenizi anlamak akıl izan işi değil. Hep hükümetten birileri oralarda baskı yapıyor varsayımından hareket ediyorsunuz. Yazık şu güzel beyinlere. Selamlar
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 17:04
Slm dogruyu ikrar etmis dogruya dogru
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 16:18
Haşim kılıç a , eşi beni görünce halının altına saklandı diyen hakimlerin olduğu Türkiye lazım ki şöyle rat rat dolansin...
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 18:10
0
Abicim bu" rat rat rahat kelimesinin bir versiyonumu yoksa bir başka dilmi çok merak ettim
Allah'ın Misafiri 10 Mayıs 2019 15:44
367 garabeti seçimle çözülmüştü, YSK nın bu kararı 367 saçmalığından çok daha ağırdır. Mevcut Hükümetimiz her geçen gün otoriterleşiyor. Muhalefet ,iş dünyası, sanatçılar kısacası kanaat önderleri ve halktan ses çıkmadıkça, demokratik alanı daraltıyor. Doğrusunu isterseniz şu anda Ak Parti Hükümetinin Damokrasi,hukukun üstünlüğü, insan haklarına saygılı, sosyal bir devlet i inşa etme gibi bir dertlerinin olduğunu sanmıyorum. Ülke her geçen gün monarşizm e evriliyor.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 15:32
Rüzgara göre yön değiştiren yazarlar tayfası, hırsızlık var herşey ortada siz kılıf bulmaya çalışıyorsunuz Haşim kılıç önce kendisine sorsun yaptığı haksızlıkları sonra İstanbul hakkında YSK nin kararını eleştirisin
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 15:07
Karar Sözcü'ye evriliyor gibi !!
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 14:16
bu karar gazetesi yeni sözcü gazetesimi
Karar okumayan 10 Mayıs 2019 13:57
Yazdıklarınıza inanıyorsanız: "artık hızların yakalanmama özgürlüğü olmalı" dediğinizin farkındamısınız?
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 16:04
4
yazınin. altına imzami atarım
2000LER 10 Mayıs 2019 13:44
O onu dedi bu bunu dedi... karar familyasi ve dolayısıyla bizatihi yazarin kendisi ne diyor, tipik bir şakirdan terminolojisi, suret-i haktan görünerek Sn. Cumhurbaşkanımız ve Akparti'ye vurmak. Nirvanaya ermiş gibisiniz maşallah.. "mevcut iktidar, mensupları ve destekçileri cehennem-i zumera, biz zaten cennetin başköşesindeyiz her daim" modu. her ne adına yaparsanız yapın, her kim adına yaparsanız yapın. şu halinize bakınca biz insanların esasen ne kadar zavallı olduğunu daha iyi anlıyorum. sözün kısası "ibretliksiniz!"
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 13:14
Sayin Gül'ün haklı olduğunun düşünmüyorum 367 başka burada olan başka... Aleni oy hırsızlığı var ortada. Elbette itiraz edilecek. Yıllardır seçimlerde hile var hile var diyorlardı meğerse gerçekten de kendi suçlarını itiraf ediyorlarmış anlayamadık. Ayrıca sayın Gül partisini kuracaksa kursun artık, AK Parti biraz daha yıpransın öyle kurayım diyorsa 2019 sonu geç olabilir...
levent öz 10 Mayıs 2019 19:57
1
OY HIRSIZLIĞI YOK CANIM KARDEŞİM.YSK BİLE RET ETTİ.3860 OYLA KAZANDIK DEDİKLERİ TUTANAKLAR NEREDE ÇIKARSINLAR GÖRELİM.YA YALANCISINIZ YADA SİZİ FENA KANDIRIYORLAR.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 12:53
Böyle, böyle, boyle, boyle, vs., vs. diyerekten böle böle bu hale getirdiniz Sn. Bu/Şu mahalleli möhteber yazıcı takımı. Şikayet neden ki? Ne ekersen onu biçersin (Atam sözü). PS: Oryantallık böyle bir şey!
Urfalı 10 Mayıs 2019 23:19
4
Ben de aynı düşüncedeyim, 367 kararında Gül çocuklarını arkadaşına emanet edip kelle koltukta dışarı çıkmıştı, bugün böyle bir ortam mevcut mu, sadece soruyorum, 367 kararından sonra tüm müslümanlar yaşamsal tehdit algısı yaşadılar, bugün diğer taraf için böyle bir durum mevcut mu (aksine, müslümanlar üzerindeki baskı arttı)? O zaman ne olacağı belli değildi, sn. Bahçelinin yol göstermesi sayesinde seçime gidilebildi. Bugün ise direkt seçime gidiliyor, kimsenin elinden bir hak alınmış değil
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 12:38
Abdullah Gül , Ahmet Davutoğlu, Haşim kılıç gibi insanlar başkanlık referandumunda çıkıp açık açık başkanlık sistemine muhalefet etselerdi referandumda evet çıkmazdı. Bu gün kalkıp şikayet etmeleri anlamsız ve faydasız.
Bahattin 10 Mayıs 2019 12:26
Çalınan 16 bin oyun hiçbir değeri yok YSK'nın bunu tespit edip seçimi iptal etmesi haksızlık oluyor öylemi?. Sizde bu iptali hukuksuz bularak haksızlık yapıldığına inanıyorsunuz. Sizin gözleriniz Erdoğan düşmanlığıyla kör olmuş.Seçim yenilendiğinde B.YILDIRIM kazandığında ne diyeceksiniz. Vatandaşda hırsızlık yapıldığını tescillendirirse siz nediyeceksiniz.
KARAR OKURU 11 Mayıs 2019 04:19
1
Kim diyor 16 bin oyun çalındığını, siz uyduruyorsunuz, YSK nın böyle bir kararı yok, algı operasyonu yapıyorsunuz
kabatasli zehra 10 Mayıs 2019 12:19
maalesef ysk kendini fesh etti, iktidar secimle degismezse baska turlu secilir, bakiniz islam ulkeleri!
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 11:32
Belli konumlarda bulunmuş kişilerin yorumları ve eleştirileri her zaman önemlidir. O günden bugünü görmemiş olmaları eleştirilebilir, ancak bugün tarafsızlığını koruyabiliyorsa saygı duyulmalıdır.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 11:20
"Milyonlarca seçmen, 4 Pusulayı alıp,oyunu kullanıyor ve 1 Zarfa koyuyor.Milyonlarca Zarf açıldığında 3 Pusula sayımı normal, 1 Pusula sayımı şaibeli " yapmayın...İnsanlar ölür gider,önemli olan geride kalanları utanç içinde yaşatmamak.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 11:03
Haşim Kılıç'ın 367 ile ilgili söylediklerinin özeti ; "..Daha sonra hem Anayasa’nın ilgili maddeleri değiştirildi hem de arkasından erken seçime gidilerek Cumhurbaşkanlığı sorunu çözüldü." Seçimlerin, (hangi nedenle olursa olsun) dünya kamuoyu önünde sadece yenilecek olması, nasıl oluyor da beli çevrelerin hop oturup hop kalkmasına neden oluyor ? El cevap sayın yazar !
zeynel 10 Mayıs 2019 10:32
ELİF HANIM HAŞİM BEYİ ARAYIP 367 AYIBI VE GÜNÜN AYIBI ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA YAPILMASINI ELE ALMASI....GÜZEL BİR YAZI... TAKDİRE DEĞER BULUYOR OLANLARDANIM. GÜL VE DAVUTOĞLUNA REİS TARAFINDAN YAPILAN (üstü kapalı,açık ???)ELEŞTİRİ SONRASI....TARAFTARLARIDA GÜL E VE D.OĞL.NA HAKARET ETME HAKLARI DOĞMUŞ ZANNEDİYORLAR...NE AYIP.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 10:31
Mahkemeler problem çözmez. Mevcut problemleri çuvalın içine atar ağzını da iyice bağlar, çözümü budur, yoksa keçiler çarpışıp durur. Gül ve Davutoğlu bu konuda acemice davrandı. hırsızlık kanaati hitap ettikleri seçmen de zaten oluşmuştu.
EVET, sayın gül haksız. Sizi de tebrik ediyorum, imamoğlunun nasıl bir proje olduğuna değinemeyecek olmanızdan.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 10:17
Bunlarda oyun bitmez ama unutmamak lazimki bunlar bitişin alamati geçmiş vaseyet bunlarin yanında sıfır bence
nuri cebiroglu 10 Mayıs 2019 10:12
ülkemizdeki en tepedekiler anayasa mahkemesını tanımıyorum 7 haziranda heyyyyyy ysk sen kim oluyorsun derken abdullah gül ne dedide şimdi diyor.bu ülkede hukuk olduğuna inanınmı var.4 tane oy verıyorum 1 yanlış diğerleri doğru bu vicdan meselesien büyük muhasebe vicdandır oda ysk de 7 kişide hiç yok.onur dersen yanlarından geçmemiş.
Ahmet İrem 10 Mayıs 2019 10:08
Yorum çok yerinde ama kimse hala Chp den 367 de yaptıklarının özrünü istemiyor....Onların da zaten böyle bir derdi yok...Herkes kendine demokrat...
Omer Erol 10 Mayıs 2019 09:46
"Birincisi yargı organlarının tarafsızlık ve bağımsızlık sorununun ağırlaşarak devam ettiğini göstermektedir." Merak ettigim nasil boyle bir sonuca vardiginiz Elif hanim. Resmen su cumleyle; "YSK’nın il ve ilçe seçim kurulları hakkında suç duyurusunda bulunması esasen YSK’nın kendisinin suçluluğun ikrarından başka bir şey değildir. Çünkü seçimin sağlığından sorumlu YSK’dır." YSK nin secimi organize etmekte yetersiz kaldigini, beceremedigini soylemis bey efendi. Sizse durumu sanki "YSK tarafli davranmistir" gibi tamamen beyefendinin yorumunun disind
Hüseyin Şevki Topuz 10 Mayıs 2019 14:03
3
YSK şöyle taraflı davranmıştır canım sana izah edeyim; kendisinin kabahati olan bir durumun cezasını millete kesmiştir. Ve dahi millet bu durumda kabahatli bile olsaydı bir iptal kararı çıkaracak materyal elde yokken. Durum bu.
Mustafa Soylutürk 10 Mayıs 2019 09:21
Senin, Haşim Kılıç'ın ne dediğinin hiç mi hiç bir önemi yok artık. Atı alan Üsküdar'ı geçti..Geriye kalan züğürt tesellisi......
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 10:01
4
Yorumunuz için teşekkürler. Biz de AKP deki bu aymaz mentaliteyi eleştiriyoruz zaten. Yerinde bir örnek oldunuz.
Karar Okuru 10 Mayıs 2019 11:06
0
Geriye kalan herkesin ama en çok en alttakileri ezen ekonomik yıkım olacak
Abdullah hasan 10 Mayıs 2019 09:01
Gerekçeli Karar ne zaman açıklanacak acaba, birde gerekçeli karar da deliller sunuluyormu? Şuan sadece bilgi kirliliğin den başka birşey bulamadım.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 09:59
0
Kim bilir? Belki de seçimden sonra.
1-oyların tekrar sayılmasına itiraz eden/engel olan kim? 2-kim mağdur?
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 10:44
1
Kardeş daha kaç kez saymak isterdiniz?
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 07:50
Sayın Gül eleştirilerini nedense hep cumhurbaşkanlığından sonra başbakan olamadığı için yapmıştır o yüzden kıymeti yoktur .
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 07:51
Eski Cumhurbaşkanı kendi döneminde bir çok halkın yararına olmayan kanunlara imza attığı için kendisi halkın gözünde pek itibarlı değildir . Ama Haşim Kılıç gerçekten anayasa başkanlığı dönemindede çok saygın bir kişilikti .
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 07:41
Evet, sonuna kadar da haksız! Siz yazmaya devam edin...
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 05:56
Haksız ortada resmen bir dünya dümen var ve buda somut bir şekilde ispatlanıyor ayrıca başka mahallede çekilen acıları görememek deniyor peki oyu hiç edilenlerin mahallesinde görün o zaman hukukcuysanız
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 05:45
Abdullah gülü ak parti içinde konumlandırmak yanlış çünkü 24 haziranda karşı cenahın adayı olmak istemişti kendisini bizim cumhurbaşkanımız değilsin diyenlere yaranma çabaları
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 10:43
2
Bizim cumhurbaşkanı diyenleri utandıracak, yetkisi varken reddettiği tek bir şey oldu mu Sayın Gül'ün? Bir tek Gezi zamanındaki itidalli duruşunu hatırlıyorum ben, orada da maalesef ağırlığını koyamadı, koydurmadılar.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 05:21
Geç uyandı Gül’de Haşim Kılıç’ta. Başkanlık sistemi kurulurken göreceklerdi bunun böyle olacağını. Susmayı tercih ettiler. AYM başkanısın, kuvvetler ayrılığı kaldırılırken uyaracaktın akp tabanını.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 04:38
Düşünün bir cerrah ameliyatı gerçekleştiriyor ama hastanın kabine müdahale edeceği yerde akciğer e müdahale ediyor hastanın nefes yollarını tıkıyor ve hasta hayatını kaybediyor müdahale yapan cerrah hem yetkili hem de torpilli olunca suçu asistana ve yardımcıları yıkarak işin içinden çıkar ysk da torpilli olunca sandık başkanlarının kim tarafından atandığı önemli değil suçlu oy veren bu millet
Okur 10 Mayıs 2019 03:05
Aradaki fark oy kullanan seçmenin %0,16 sı kadar ve şahibeli. 29 bin olan fark 16 bin azalmış ve 13 bine düşmüş. Yapılan usulsüzlükler kalan 13 bininde azalmasına yetecek kadar fazla. Abdullah Gül şimdi ne ile neyi karşılaştırıyor. Birazamanlar eşi başörtülü Cumhurbaşkanı olmaz diyenlerin savunuculuğunu, hedef olan eski Cumhurbaşkanı yapıyor. Geriye ne çabuk unutuldu
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 09:25
4
Akşam saat 22 de adam bir tvet atıyor gece 02 de gözaltına alınıyor gece gündüz demeden çalışıyor emniyet müdürlüğü ama ne hikmetse her bir kimsenin girip çıktığı okullar da belli iken sandık başlarında ve etrafında o kadar gezen Akp ve MHP'nin adamı varken yani görüntü ve şahit varken hırsın yoksun ortaya çıkarılması enteresan değil mi ?
Şahin 10 Mayıs 2019 12:19
1
@03.05: O sizin bahsettiğiniz "%0,16" oy farkı geçersiz sayılan oyların tekrer geçerli sayılmasıyla iraz azaldı. Burda hiç kimse kimsenein oyunu calmadı. AKP seçmeni AKP'nin sloganı "mühürü ampüle bas" gercek manada anladı ve ampül logosuna bastı. Sayılırken bunlar kolay kolay görülmedi. Hiç bir itiraz geçerli değildi AKP'nin. Sandık Başkanlarını da YSK, vali ve kaymakam atadılar, yani devlet ta kendisi yaptı bunu.
KARAR okuru basanci 10 Mayıs 2019 02:17
Haksiz Sayin cakir. Bu kadar yolsuzluk ve dalavera yapildiysa, hukuki acidan tekrarlanmalidir.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 03:17
1
Nerede Buyukcekmece ve Maltepe yolsuzluklari. Hic birine iliskin YSK kararinda referans yok. Artik biraz dusunun sadece yandas basini izleyip gorus sahibi olmayin.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 04:15
2
Neymiş bu yolsuzluk ve dalavereler açıklada herkes bilsin, var ise neden istanbulun genelinde seçimler yenilenmiyor, sadece büyükşehirde yenileniyor Siz ezbere konuşuyorsunuz.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 04:25
2
Kim yaptı bu kadar yolsuzluğu hala merak ediyoruz. Devletin tüm imkanlarını ellerinde bulunduranlar henüz bu konuyu açıklığa kavuşurabilmiş değil. YSK yolsuzluk ile ilgili bir şey söylemiş değil. Usule dair şeyler de kendi uygulamaları ve partilerin itiraz etmedikleri hususlar. Usulen yapılan hatarlar, sandık içeriklerinin tamamını ilgilendirirken niye aynı zarftan çıkan 3 oy geçerli ama biri degil? Okumuyorsunuz galiba.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 06:11
2
Kim yapmış ? Ne yapmıs
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 08:00
1
Neden sadece ibb arti sadece ist da mi var ayni durum ?
Fevzi 10 Mayıs 2019 08:33
4
Yapan da belli. Kimin için yapıldığı da belli. Yenilene, al sana bir fırsat daha veriyorum demektir bu. Akılsız ve vicdansızca. İnsanların kazanılmış hakkını gaspederek. Aklınızı kullanın biraz olur mu? Bu leke bu kararı alan ve savunanların üzerlerinden asla silinmeyecek. Sizler çok şey kaybettiniz.Bunu bilmenizi isterim.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 11:27
4
03:17 ve 04:15, seçim yasaklanmadı, sadece yenilecek, hemde dünya kamuoyu önünde ! Nedir bu panik yahu !
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 11:34
6
Fevzi, neden ? 8 milyonluk seçmenli İstanbul'da şaibeli 13.000 oyla başkan seçilmek gurulanılacak şey mi ? Buyur, kendine güveniyorsan hodri meydan seçim yasaklanmadı sadece yenilecek, hemde dünya kamuoyu önünde. İmamoğlu'nun tekrar kazanmaması için hiç bir neden yok. Korktuğunuz nedir ?
musto 10 Mayıs 2019 01:17
Bu iktidarın ve ortağının yaptığı gelecekte yapacaklarının yansıması önce küçük ortak ardından büyük ortak Kılıçdaroğlunu tehdit ederek dokunulmazlığını kaldır seni hapsedelim sebep YSK Hakimlerine nasıl çete dersin karşı çıkan dört hakim yapmayın etmeyin hukuku katletmeyin taştan ses çıkıyor bunlardan ses çıkmıyor.Anladığım muhalefetin sinir uçları ile oynayıp sokağa çıkmasını istiyorlar.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 01:07
"YSK’nın il ve ilçe seçim kurulları hakkında suç duyurusunda bulunması esasen YSK’nın kendisinin suçluluğun ikrarından başka bir şey değildir. Çünkü seçimin sağlığından sorumlu YSK’dır." Bravo
MAHZUN MUHAFAZAKAR 10 Mayıs 2019 01:07
Bütün millet olarak ilkeli değiliz, samimi değiliz. Koca koca okumuş adamlar çıkarları için nasıl 8 oluyorlar utanarak, hayretle izliyoruz. Burada her türlü fikir sahibi insanımız ve bütün partiler bu konuda aynı düşük seviyede, sınıfta kalmışlardır. Bir reklam repliği şöyle idi "Yok aslında birbirimizden farkımız ama biz Osmanlı Bankasıyız." 367 cinliğini yapanlar ve kanırtanlar bugün şikayet ve ağlama makamındalar. Bugün cingözlük ve kanırtanlar dün ağlama ve şikayet makamında idiler. Kör dövüşü devam ediyor memleket kan kaybediyor.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 04:35
0
Son derece dogru. Bugün CHP de görünen ahlaki üstünlük hak ettiğinden değil, AKP nin ahlaki zaafda aşırıya kaçmasıdan. Aynı toplumun mayasıyız neticede.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 10:39
0
Genel olarak katılıyorum ama haksızlık da etmeyelim, AK Parti kendini daracık bir yere hapsederken, CHP zorunlu da olsa kendi kalıplarını kırdı. Parti içinde tartışma bitmese de içlerine dindarı da aldılar, azınlık hakları savunanları da. Zaten belki problemimiz bu, "tartışma"yı kötü bir şey olarak görüyoruz. Halbuki tartışma olan yerde ilerleme olabilir ancak.
Karar Okuru 10 Mayıs 2019 11:27
0
Doğru yorum sadece okumuş koca adamlar değil sözüm ona sol kafalı, liberal, devrimci kılıklı güya entel dantel de tiplerde ülkeyi buraya getireceği belli olan orta doğu kafasına “ Yetmez ama evet” ile yol açmadılar mı? Sonuç Orta doğuda sosyal moloz ve entel molozu çıkarınca da geriye bir şey kalmıyor.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 00:58
Iste bunun icin Sayin Abdullah Gul AK Parti'den tasfiye edildi. Bizimki gibi bir baskanlik rejiminde Sayin Gul gibi vicdanli insanlar "tehlikeli"dir.
Karar Okuru 10 Mayıs 2019 00:56
Eski katıksız destekleri hatırlanınca yazarın eleştirileri ölüme sebebiyet verdikten sonra özür dilemeye benziyor. Bu tür din ve milliyet doktrini ile hareket eden bağnaz zihniyetlerin eninde sonunda otoriterliğe evrildiği tarihi tecrübeler ile bilinir. Gerçek demokratik ülkelerde bu saçmalıklar savaş içinde dahi olmaz.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 04:41
0
Arkadaşım yok mu başka söyleyeceğiniz birşey? Eski-yeni meselesini çözemeyen ne kadar çok insan var. Yazar ve bir çoğunun eskiden desteklediği parti bugün ki parti değil. İçinde farklı seslerin, vicdan sahiplerinin olduğu bir partiydi. Bugün ahbap, damat vs ve tek adam partisi oldu. Bunu anlamak çok mu zor?
Denge 10 Mayıs 2019 08:26
0
Bu tür yorumlara maalesef Türkiye'nin her kesiminden insanların prim verdiği görülüyor. Bu hastalıklı yorumlar kabileciliği ve sizden bizden ayrımını körüklüyor. Bir kişi geçmişte desteklediği birilerini şimdi desteklemeyebilir. Kendine göre geçmişte doğru bildiklerini desteklemiştir şimdi desteklemez. Eskiden destekledin o zaman sen de suçlusun söylemi hastalıklı bir zihniyetin dışa vurumudur. Birisi doğru yapar desteklersin yanlış yapar eleştirirsin. İnsanlar da değişir gelişir, farklı zamanda farklı düşünür. Bu gayet normal ve iyi bir şeydir.
KARAR OKURU 10 Mayıs 2019 09:55
0
Bir kere teşbihte hata var. Bu gibi yorumları yapanlar insana yanılma payı bırakmadıkları gibi kendilerinin de bir bakıma hiç yanılmayacaklarını veya fikirlerinin değişmeyeceğini ifade ediyor olmalılar. Sizce bu iyi birşey mi?
Karar okuru 10 Mayıs 2019 11:37
0
Eski destekleri hatırlatan düşünceler belirtilince reaksiyon oluyor. Tabi insanlar değişir ama belli donanımı olduğuna inanan insanların etrafındaki uyarılara da kulak asması gerekir. Hepimiz hayatta yanlış yaptık dediğimiz hatalar olabilir. Ama şikayet ederkende efendice bu sonucu doğuran kendinden kaynaklı yanlışları da her zaman ders çıkarmak adına vurgulanır. Bu mahallede yer alan yazar çizerlerin bazıları “hepimiz ordaydık diyebiliyor. Bu yazarların çoğu resim iyice ortaya çıkana kadar destek verdiler. Son pişmanlık Tv lerde sigara ve sağlık ile i
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN