Back To Top
Suriye tartışmasına devam

Suriye tartışmasına devam

 - Son Güncelleme: 07.01.2019 Pazartesi 09:05
- A +

Geçen yazımda, Hür Suriye Ordusu’nun halihazırda sadece Türkiye’nin kontrolündeki bölgelerde var olduğunu (İdlib’i de ekleyelim) ve sadece Türkiye’nin tayin ettiği sınırlar dahilinde hareket edebildiğini belirtip, ‘Bu orduya muhacirlerden yüzbinlerce yeni askerin katılabilmesi için gereken alt yapı mevcut olmadığı gibi, o kadar askere ihtiyaç duyulan cepheler de yok’ demiştim. Bazı okurlar, Hür Ordu’nun geçmişte pek çok cephede savaştığını hatırlatıp ‘O zamanlar eli silah tuttuğu halde bu cephelerde savaşmak yerine ülkemize kaçan Suriyelilere ne demeli?’ diye sordular. ‘Muhalifler kazanamayacakları bir savaşa niye girdiler ki?’ diye soranlar da oldu. Öyleyse 2012-2013’e dönelim…

Suriye topraklarının yarıdan fazlasına Hür Ordu ve diğer mutedil gruplar hakimdi. Halep’in göbeğine devrim bayrağını diken, Hama ve Humus’ta da büyük ölçüde hakimiyet sağlayan, Rakka’yı tamamen kontrol altına alan, Şam’ın etrafındaki birçok ilçeyi de ele geçiren, aynı zamanda Ürdün sınırına yakın yerlerde de fırtına gibi esen, rejimi kuşatma altına alan ve dahî rejimin kalbine başarılı taarruzlarda bulunan devrimciler -hiç şüphesiz- savaşı kazanma istidadı gösterdiler. O dönemde rejimin bombardımanından kaçıp Türkiye’ye sığınan Suriyelilerin de hatırı sayılır bir kısmı eli silah tutan erkeklerdi, evet; fakat en parlak dönemlerini yaşayan ve zaten yeterince –yüzbinlerle ifade edilen sayıda- askere sahip olan silahlı devrim gruplarının onlara ihtiyacı yoktu. Rejime nihai darbeyi bir an evvel indirmek, Suriye halkının çilesine bir an evvel son vermek için çırpınan Hür Ordu ve refikleri, yeni askerlere değil yeni silahlara -başta uçak düşüren füzeler olmak üzere ağır silahlara- ihtiyaç duyuyor ve bu desteği bilhassa Türkiye’den bekliyordu.

Meselenin müzakere yoluyla çözülemeyeceği, daha 2011’de, Şam ve Dera’da protesto gösterilerinin ve bu gösterilere kanlı müdahalelerin başladığı Mart ayının ortalarından Ağustos ayının ortalarına kadar Esed’i ve sonra Esed’in arkasındaki İran yönetimini barışçıl bir çözüme ikna etmeye çalışan Türkiye’nin bütün gayretlerinin boşa çıkmasıyla belli olmuştu. Barışçıl göstericilere ateş açma emrindeki ısrar, rejim ordusundan kitlesel firarlara ve Hür Suriye Ordusu’nun doğuşuna yol açtı. Sivil halk ayaklanması silahlı devrim mücadelesine dönüştü. Keşke rejim muhalifleri her şeye rağmen silahlı mücadeleden uzak durmanın bir yolunu bulmuş olsalardı; ama ne yapalım ki öyle olmadı işte. (“Savaş, AKP iktidarının Suriyeli muhaliflere verdiği cesaret yüzünden başladı” diyenler halt ediyor! Esed rejiminin hunharlığı yüzünden başladı savaş. Rejim muhalifleri savaş başladıktan sonra tabii ki Türkiye’den yardım bekleyeceklerdi; ama bu başka bir şey. Yüzlerce Suriyeli devrimci tanıdım, “Bu işe Türkiye’ye güvenerek girdik” diyen bir kişiye bile rastlamadım.)  O noktada bile barışçıl çözüm imkânı -bu sefer Esed’siz formüllerle- mevcuttu; fakat Şam’ın dizginlerini tamamen ele geçiren Tahran buna yanaşmayınca, iki tarafı da ‘ya hep ya hiç’ demeye sevk eden bir sürece girildi ve devrimciler rüştlerini kısa sürede ispat ederek yukarıda tasvir edilen manzarayı oluşturdular. Ankara’ya düşen, devrimcilerin bir an evvel zafere ulaşması için elinden geleni yapmaktı artık. Nitekim Sancaktar dergisinin Eylül 2012 tarihli tanıtım sayısında demiştik ki: “Mevcut felaketi sona erdirmek ve mutedil Hür Ordu’nun kontrolü dışında çıkabilecek olan mezhep savaşları gibi daha büyük felaketlerin önüne geçmek için tek yol Hür Ordu’nun vurucu gücünü alabildiğine arttırarak Esed’e bağlı güçleri bir an evvel darmadağın etmesini sağlamaktır.”

“IŞİD” daha ortada yoktu, rejime karşı silahlı mücadelede aşırılıklar henüz tali bir meseleydi, “YPG” daha palazlanmamıştı, İran henüz var gücüyle sahaya inmemişti, Rusya’nın korkunç müdahalesi daha söz konusu bile değildi. Rejim perişan haldeydi. Mutedil devrimcilerin önü açıktı. Onların zafere ulaşmasına, Suriye’nin barış ve huzura kavuşmasına, Şam’da demokratik bir yönetimin kurulmasına fevkalade müsait görünen bir ortam vardı. Yüzbinlerce insanın ölmesi, milyonlarca insanın mülteci olması çok büyük bir ihtimalle önlenebilirdi. Ne yazık ki Ankara gerekeni layıkıyla yapmadı veya yapamadı. Başkaları da yapmadı veya yapamadı. Devrimciler buna rağmen ilerleyişlerini sürdürebildiler, savaşı kazanma istidadı göstermeye devam ettiler; fakat savaş gereksiz yere uzadı, zaten fazlasıyla ağır olan yıkım daha da ağırlaştı, ölümler alabildiğine çoğaldı ve hicret furyası alabildiğine büyüdü. Bir müddet sonra “IŞİD” ve yukarıda mezkûr diğer faktörler devreye girdi, savaş tamamen çığrından çıktı ve devrimciler mevzilerini bir bir kaybetmeye başladılar. Bu süreçte ölümler ve hicretler ayyuka çıktı. Devrimcilerin gereken zamanda gereken şekilde desteklenmemesi, onlara ve bütün Suriye’ye çok ama çok pahalıya mal oldu. “IŞİD” ve “YPG”nin menziline giren Türkiye’ye de pahalıya mal oldu.

Devrimcilerin yıldızının parladığı günlerde Ankara’yı onların lehinde doğru dürüst inisiyatif almaya ve bu savaşı bir an evvel bitirmek için elinden geleni yapmaya çağıranların sesini boğarak bugünlere gelinmesine çanak tutan çevreler, şimdi bir de “Suriye’yi bu hale getirip Türkiye’ye üç buçuk milyon mültecinin gelmesine yol açanlar hesap versin!” diyerek zeytinyağı gibi üste çıkıyorlar.  Pes!

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 09 Ocak 2019 16:54
Kafayı akparti muhalifligiyle bozmuş trollere anlatamazsin hocam :) gözcu okuyup okuyup buraya damliyorlar.
KARAR OKURU 10 Ocak 2019 00:15
1
sende 24 saat kanal a seyrediyorsun herhalde ver mehteriiiiiiiiii
B 10 Ocak 2019 11:38
0
Bu konuda yanılıyorsunuz. Ak partinin iç politikasını hiç eleştirmedim.Savunma sanayi konusundaki yatırımları konusunda hep iyi şeyler söyledik. Sadece Suriye politikasının yanlış olduğunu söylüyoruz. Onun sebebi de Erdoğan değil. Davutoğlu'nun kitabi hareket etmesi yüzünden.
B 08 Ocak 2019 21:41
Sayın Albayrak Suriye'de gereken şey zannedildiği gibi demokrasi değildir. Asıl yapılacak iş bütün vatandaşlara bir kimlik vermektir. Ayrıca yine bütün vatandaşlara sahip oldukları ev ve arsaların tapusunu vermektir. İyi bir yerel yönetim altyapısı oluşturmaktır. Kişilerin haklarını korumak üzere resmi mahkemelerin kurulmasıdır. İşyerlerini kayıt altına almaktır. Düzenli vergi alınmasıdır. Tarımsal kalkınmayı başlatmaktır. Polis teşkilatının sağlamlaşmasıdır. Esad yerinde kalması her halikarda daha iyidir.
KARAR OKURU 08 Ocak 2019 19:16
Hocam şunu anlamak istemiyorsunuz.şu durumda bizim tek bir mülteci alacak durumumuz yok.biz bir İngiltere,Almanya değiliz?hem paramız yok ,daha önemlisi sistemimiz yok,her yıl vergi affı çıkarıyoruz.her seçimden önce muhakkak seçmenin zaaf noktasını tesbit ederek oy istiyoruz,yolsuzluk ta,rüşvette dünyada ilk üçteyiz,eğitimde ugandanın bir üstündeyiz,daha vahimi yürüyecek kaldırımımız yok yürüyemiyoruz,bir emeklilik teki adaleti bile sağlamaktan aciziz.milli gelirimiz 10bin kusur dolar diyoruz ama 900 TL.emekli maaşını garibana zor veriyoruz.koca ülke uç
Ahmet Faruk 08 Ocak 2019 13:02
Allah razi olsun
KARAR OKURU 08 Ocak 2019 10:00
Hakan Bey sizce hükümet Işid ile mücadele etti mi?
KARAR OKURU 08 Ocak 2019 02:56
hoca şu dubaideki tutuklu kardeş nne oldu. ara ara haber ver
Takipçi 08 Ocak 2019 01:12
Erbakan Suriye karıştıktan sonra sıra Türkiye'de demişti. Demek ki Esad ve onu destekleyen İran ve Rusya aslında bize iyilik yaptı.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 23:18
Hedef saptırmaya devam. Son yazıya istinaden, bir arkadaş " bu yazara gelin, hiç kimse (topluca) hiç bir yorumda bulunmasın " demişti. Bundan sonra da ben aynısını yapıcam "derinlik stratejisini "
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 21:46
Hiç beklenilmeyen bir Suriye tablosu var önümüzde. Sorun ivedilkle çözülmez Türkiye orada kalmaya devam ederse Şam yönetimi Arap Birliğine yeniden dönerse ki tablo bu..Arap dünyası Türkiyeyi işgalci olarak görmeye başlayacaktır..Sebeb değil sonuç tartışılır bu durumda...
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 20:20
Süryrdede hangitarafi destekliyor hangisine karsiyiz onuda bilmiyoruz vesselam bin bilinmez denklem cozene 10 numara 5 yıldız
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 20:17
Hey gidi günler burası türkiye. Meciste chp li asker olan eski genel kurmay başkanina saldıriyor. Akp li baş örtulu mv.hareretli onu savunuyor. Bdp li meclis baskanvekili araya girip oturumu sakinleştiriyor. Kim neyi savunuyor kim sagcı kim solcu kim dinci kimdinkarsıti kim doğru kim yalış vallahi ben karışşırdim. Tek bildiğim hepinizi seviyor selamlar
KARARcı 07 Ocak 2019 19:30
Henüz Suriyede olaylar şiddetini göstermiyordu. İranlı yetkililer "aman bu ateş bölgeye sıçrayacak. Oynanan oyunda senaryo bölge dışından geliyor" "dış güçlerin müdahalesiyle yönetimleri değiştirme bidati başlamasın" yönlü açıklamalara sayın yazar ve çevresinin tepkisi neydi acaba!? Rusya terör örgütleri kontnol dışına çıkıyor uyarılarına kulak tıkayanlara ne demeli?haaa olaylara çanak tutan stk'ları hic dile getirmeyelim daha iyi..ve tabi ki gelinen noktada nerede hata yaptık demek yerine iran ve rusyayı ve de şam yönetimini suçlamak kusurların
Kararcı 07 Ocak 2019 17:15
Suriye felaketine yol açanlar, o felaketin ön hazırlıklarını yapanlar ve yakılan ateşe benzin dökenler, aynı zamanda Türkiye'yi de felaketin eşiğine getirdiler. Ama hala nadim olmadılar. Birbirleriyle şimdi kanlı bıçaklı olsalar da, o felaketin goygoycuları ve sel önünden kütük kapmaya yeltenen fırsatçıları hala aynı türküyü çağırıyorlar. İslam Birliği! İnsan utanır! Suriye'de birbirini katledenler Müslüman. Bölgede akan kan Müslüman kanı!
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 15:15
Hakan kardeş gel Antep'i gelin bir gezin adamların keyfi yerinde Gettolaşan yerler,gece kulüpleri,barları var Ensar dediklerinin. Mücahit arkadaşlar dolar üzerinden maaş ver diye TC Devletine kafa tutmadı mı.Niye ! Adamlar hala paraşlarını Kuveyt,Suud,BAE bize verdiğini sanıyor.
cihan 07 Ocak 2019 13:49
abd-israil-suud seytan ucgeninin hile ve tuzaklarindan biride SURIYE dir.tam bir bataklik.zulum,katliam,fitne ne ararsan var.yasananlar islamla ve muslumanlikla hic alakasi olmayan olaylar.yazik.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 13:25
ozelestiri kulturu olmayan toplumlar yok olmaya mahkum, simdiye kadar siz de hic oz elestiri yapmadiniz, farkinda misiniz? Hep haklisiniz! daima her konuda... Milyonlar oldu, evsiz kaldi, kadinlar fuhusa zorlandive siz yine haklisiniz, Mavi Marmara gibi...
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 18:52
2
Bunlardaki kibir kimsede yok. Bir özeleştiri bekleyen bizlerde kabahat.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 13:14
bu yavru mankurtlar ve hendekçilerin yorumlarındaki üslublarından şu anlaşılıyor: bizim bir vatanımız, dinimiz, ahlakımız, ideolojimiz yok tek bildiğimiz 2. bir emre kadar türkiyeyi ve müslümanları aşağılamak... bu ne aymazlıkdır ya.
Karar okuru 07 Ocak 2019 12:18
Sayın Hakan Albayrak'ı tanımak ve onun Suriye konusundaki yazdıklarını tam kavramak için, onun 2006'da ilk baskısını yapan "İslam Birliği'nin Nüvesi Olarak Türkiye-Suriye Birliği" isimli kitabının okunmasını öneririm. Bu yazısında sözünü ettiği "rejim muhalifi devrimciler" (şimdiki haliyle Hür Suriye Ordusu), işte o kitaptaki "stratejik derinlik" tezinin, yani Yeni-Osmanlıcılık ile harmanlanmış Müslüman Kardeşler macerasının bir ürünüdür. Yani Suriye felaketinin de müsebbibidir.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 13:07
1
ABnin rusya petrol ve doğalgazına bağımlılığını azaltmak için, arabistan petrol ve doğalgazını suriye ve türkiye üzerinden boru ile ABye taşıma projesine, rusya kuklası esad hayır dediği için çıktı suriye iç savaşı. bizim şark kurnazı islamcılar bu projeyi ABD'nin kaynakları ile bir müslüman kardeşler birliği kurma işine çevirmeye kalkınca ellerine yüzlerine bulaştı. milyonlarca suriyeli büyük bedel ödedi. rusya ve esad eskidinden güçlü oldu. sevsinler sizin stratejik derinliğinizi ve ittihadı islamınızı. uyanın da matematik öğrenmeye ba
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 14:09
2
Sion-Haclilar nasil oluyirda insanciklari gonullu kendilerine HİZMET ettirebiliyorlar? Bu tek basina ayri kursusu olan bir egitim dali ve dahi bakanlik olmali. Cumhuriyeti kurdugunu iddi eden parti Feto eniklerini meclise sokar, Feto arastirilsin/sulandirilsin diye onrge verir..
KARAR OKURU 08 Ocak 2019 13:20
1
Aynen katılıyorum.şimdi de günah çıkartıyor.yazık olan türkiyeye oldu.muhalifler kazaniñca herşey düzelecekmişte .türkiye gereken destegi vermemişte.bırak bu işleri.çuvalladınız.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 10:42
hakan bey bana bir anlatır mısınız allah aşkına, vahabi parasıyla desteklenen uluslararası cihadçı savaşçılar nasıl bir demokratik rejim kuracakmış?
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 14:13
1
ABD'nin parali asgerleri Blackwater/isid gibi! Suud-BAE fonladigi, Ingliz-Israil'in yonettigi El Kaide turevleri tahrir gibi
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 10:10
bu savaş olmamalıydı. bizi pis tongaya düşürdüler. hatay kilis yarın kendimiz karar aldik suriyeye ilhak oluyoruz derse ne dersiniz acaba?
KARAR OKURU 08 Ocak 2019 00:45
4
Uğurlar olsun
vatandaş 07 Ocak 2019 09:43
hakan abi ağzına sağlık. doğru bildiğini yazamaya devam et. yorumcuların kahir ekseriyeti ne desen de memnun olmayacaklar aldırma. çalıştığım yerdeki namazlı niyazlı arkadaşım bile sırf akp antipatisi yüzünden esed ve rusyayı anlayışla karşılıyor, suçu türkiyede buluyor!! Türkiye rusyanın uçağını düşürünce rusyayı haklı buluyordu bütün katliamlarına rağmen. barışçıl protestolara zulüm ve katliamla karşılık veren esed yerine hala türkiye neden suriyeye müdahil oldu deyip duran çok insan var maalesef. ikna edemezsin ama sen yine de istikame
eski islamcı 07 Ocak 2019 09:19
siz siz olun demokrasinin laikligin degerini bilin yoksa sonumuz suriye gibi olur hilafet isteriz deyip bir yerlerini yırtanlara sakın uymayın
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 09:16
Hadislerden anlaşılıyor fitne çıktığında en selametlisi fitneden uzak kalmak ve uzak yaşamak.. Yani göçüp kaçanlar en selametlisini yaptılar. Hala Esad veya diğer grupları haklı çıkartmaya çalışanları müdafaa edenler için tavsiyem tevbe kapısı henüz açıktır. Ahirette milyonlarca Suriyeli o büyük dava için bekliyorlar...
Takipçi 08 Ocak 2019 22:34
0
Ahirette hesap hiç de senin sandığın gibi olmayabilir. Halep'de kapalı çarşı vardı. İnsanlar alışveriş yapardı. Barış ve huzur vardı. Şimdi halep'in yarısı harabe. Bunu yapan Esad değil. Eğer göstericilerin üzerine su fışkırtan polis toma'ları olsaydı herhalde ateş açmak gerekmezdi. Suriye'yi karıştıran ve isyancıları destekleyen herkes ahirette bunun hesabını verecektir. Bir ülkenin içişlerine karışmak isyancıları desteklemek hem terbiyesizlik hem de büyük bir vebaldır.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 08:59
Tamam aynı silahlar pkk nın eline geçince ne olacak hakan Albayrak Esad çok akıllı bir strateji ile savaşı kazandı. Eğer Esad kazanmasaydı savaşı selefi vahabiler kazanacaktır. Yani sudi amerika.Türkiye nin desteklediği muhalifler in kazanma şansı sıfırdı. Bu çok Ap acık bir gerçek kabul etmek zor gelsede böyle.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 14:22
4
Esed cok akilli bi strateji ile savasi kazanmis"??? Diyorumya! Bu Hacli Sion ne yapiyorda bazi insanciklari bir taraftan kendi isledigi curumlere kör ederken, diger taraftan kendi avukatligini, sozculugunu gonullu yaptirabiliyor? İsrail engel olmasaydi Esed'in ilk 6 ayda toz duman olacagini neden gormediler? Esed'in sirf Turkiyeyi/Erdogan'i frenlenek icin yerinde birakildigini neden inkar ediyorlar?
göktürk börü 07 Ocak 2019 08:55
ışid için kızgın çocuklar diyen kimdi şamda emevi camiinde namaz kılacagız diyen kimdi esad kardeşim diyen kimdi arap baharı nı desdekliyoruz diyen kimdi el nusra milli ordu diyen kimdi tabiki erdogan ve akp liler
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 08:37
MASALLAR MASALLAR! Hem Türkiye 'ye güvenerek bu savaşa girmediler deyip,hem Ankara üzerine düşeni yapmadı diyorsun. Hem muhalifler geniş alana hakim di deyip,sonrada göç ediyorlarmış!Eğit donat,Istanbul da muhalifler toplantısı,Hayat Apaydın Kampı ne işti.G.Antep hastaneleri,silah ve adam geçişini Türkiye sağlamadımı!Boğazımıza kadar içindeyiz,Iran,Rusya gibi bu savaşın.Idlip karışmış KARAR yazıyor.Bu adamlar mı devrimci.Kiralık savaşçı ve katil,ganimetçi,zorba ,psikopatlar ile demokrasi özgürlük gelir mi. Türkiye bunlara yardım etti mi!
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 08:28
siz, 'muhacir'lerden daha çok esad karşıtısınız. çünkü siz islamcı tornadan geçmişsiniz. muhacirlerin suriye'ye karşı savaşa can attığını hiç sanmıyorum. ihvan ve el kaide türevi islamcı muhalifler de devam ediyorlar zaten. yarın seçim olsa sizin muhacirler esad'a oy verirse şaşırmayın çünkü adamı durduk yere işgale ve emperyalizme direnen kahraman konumuna getirdiniz. bu hak etmediği unvanı siz islamcılara borçlu.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 14:29
5
El kaide ile ihvan'i yan yana koyan ayni gibi goren bir yaratigin neresini duzeltebilirsin? Hic biyerini. Beyni tanamen somurgelesmis. Umutsuz bir vakia
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 15:59
1
14:29. ihvan ve el kaide yan yana olmasaydı idlib düşer miydi? yemen, libya bu kadar acı çeker miydi? ışid'e bile ırak'ta sünni devrimcileri diye selamlayan ihvan el kaide ile mi bir arada olmayacak? güldürmeyin insanı allah aşkına. adama cevap verememişsiniz klasik islamcı hakaretleri tekrarlıyorsunuz. beyni sömürgeleşmiş vb.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 07:09
Yazar cok heyecanlı bu çapulcuları savunmakta.isid ve benzerlerini kastediyorum.bence gidip savaşmalı o devrim saflarinda.solcular gitmişti filistine.simdi de siz gidin savaşın.burdan yazmak kolay
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 12:34
2
filistin'e solcuların gittiğini yazar dile getirmez, getiremez. ezberlediği tarihe ters. adamın rahatını kaçırmayın.
engineer 07 Ocak 2019 15:28
0
lübnan iç savaşında müslümanlar solcu, hristiyan falanjistler sağcı idi, kim sağcı kim solcu, at izi it izi meselesi, yatıyla katıyla bağdat caddesi nişantaşı solcuları var ülkede, nerde gerçek vicdanlı solcular, ne sol kaldı ne sağ, sol nedir sağ nedir bilemez olduk, sol omuza soğan sağ omuza sarmısak asacağız böylece sağcı ve solcuyu rahat ayırtedebileceğiz, şimdilerde türkü barlarda hergün kafayı çekmeyle solcu oluyorlar, sağcılar ise tek ayak üstünde kırk yalanı birden söylüyor, mörfinin kuralları tek yasa oldu ne yazıkki.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 06:59
Pes yahu.idlipte şu an birbirlerini öldürenler mi ülkeye barış ve huzur getirecekti.yazdiginiz yazının iler tutar hic bir yanı yok.devrimcilermis.bu yazıyı ancak 18 yaşındaki ergen ve duygusal birisi yazar.hani şu bizim bazı sol dergilerdeki yazıların bi kopyası olmuş.
HACI MURAT 07 Ocak 2019 06:37
Aferin Hakan Albayrak.Dik durmakta fayda var.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 08:44
5
Dik durmak Esad gibi olur.Suriye masasına ABD,ISRAİL,SUUD, KUVEYT,BAE,AB ile girip,şimdi paşa paşa İRAN, RUSYA,IRAK sağına geleceksin ne dik duruş ama!
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 06:22
Suriye meselesinde ilk 2 yil; Esed'e karsi NEDEN cephe almiyorsun" diye Erdogan'a saldiran Bati ve icimizdeki usaklari simdi de, "Suriyede cok fena cuvalladiniz" diyebiliyorlar. Bu munkirlerin dili her tarafa donuyor. Erdogan kinleri oyle buyuk ki, Turkiye batsada sorun degil yeterki Erdogan gitsin" derdindeler.
musto 07 Ocak 2019 05:02
Acaba diyorum bazen yalnız kaldığımda şu şu hataları yapmasaydım bunlar olmazdı diye kendimi eleştirir keşke derim sn albayrak vicdanınızla başbaşa kaldığnız zaman hiç mi kendinizi buna sebeb olanları eleştirmiyorsunuz.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 02:11
Yanliz "Hur Ordu" devrimci denilmekten hoslanmiyor. Onlar Mucahit.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 08:47
0
kafa kesen mücahidler
musto 07 Ocak 2019 02:11
Hangi muhalefet Libyada muhalefet mi vardı topladıkları üç beş serseri ile devirdiler ak parti karşı çıktı gücü yetmeyince Suriyede göstermelik olsada karşı çıktı baktı zorluyorlar eh serde islam aleminin liderliğide var benmi kurdum muhalif eğitme silahlandırma tesislerini.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 01:53
çevir kazı yanmasın. çok fena çuvalladınız Suriye politikasında, ne kadar yazı yazsanız da güneş balçıkla sıvanmıyor
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 01:18
Suriye savaşını yakından takip eden herkes yukarı anlatılanları onaylayacaktır. Türkiye'nin müdahele edip etmemeye ne kadar gücü yettiği tartışılır. O dediğiniz büyüklükte silahları teslim etmek kolay değil. Keşke gücümüz yetseydi de hava harekatı düzenleyip esadın varlığına son verseydik. Ama bu konuda destek ne Amerika'dan ne de NATO'dan geldi.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 01:17
Esad mazlumları katlediyor Türkiye hala nasihat ediyor, diyenler şimdi başka telden çalıyor. Hepsi esadçı oldu. Arkadaş bir de ABDnin pısırıkşığıma Rusyanın kanlı eline iki kelam edin.
Bostondan 07 Ocak 2019 01:16
terazi sasinca seytana ihtiyac kalmiyor, 21. yuzyil islamcilar icin felaket olacak, ancak uzulebiliyorum topragimin insanlarina...
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 01:02
Kendinizle çelişmeyin sayın yazar.Sizin dediğinize göre,Madem ki iktidar Esed'in karşısında muhalifleri destekledi.İç savaşta Taraf oldu.Sonuna kadar gitmeliydi.Her türlü desteği ABDyi falan beklemeden sağlamalıydı.Bunu yapmadığını göre Suriye'nin bu hale gelmesinde iktidarın da payı var.Türkiye ye 3,5 milyon mültecinin gelmesine sebep olanlar hesap versin.Evet üste çıkıyoruz.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 01:20
7
Her türlü destek demek Türkiye'nin yabancı bir toprağa işid, iran ve rusya'ya rağmen girmesi demek. Şam'a yürürsünüz yürümesine ama on binlerce Türk askeri bu macerada şehit olur.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 07:42
0
01:30 Ben sayın yazarın çizdiği perspektife göre yukarıdaki yazıyı yazdım.Kendi görüşlerim değil her türlü desteği sağlama olayı.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 00:56
Helal olsun Hakan bey. Tam isabet bir yazı. Suriye meselesi tam da budur.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 00:53
Türkiye ne yapsaydı doğrudan savaşa mı girseydi.Yazıdan ben bunu çıkardım.Başka türlü hava savunma sistemi kurulamazdı.İç destekten ziyade,sağlam bir DIŞ destek bulamayan bir devirme hareketi kaybetmeye mahkumdur.Bu nedenle onların zalim Esed diktatöründen kurtulma isteği hayalden öteye geçemedi.
Aydinoglu 07 Ocak 2019 00:46
Boylece erdoganinda gayretleri ile elbirligi ile suriye de sunneti seniyeyi yasamaya calisan insanlar ortadan kaldirildi toplum duzeni bozuldu simdi esada geri veriyorlar. sizde alkis tuttunuz.
Krr okr 07 Ocak 2019 00:35
Karar değil Akitten hallice Yeni Şafak okuyoruz sanki...
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 00:40
9
İnsaf arkadaş. O dediklerin doğu Türkistanda zulüm yok çin çok iyi uygurların keyfi yerinde. CIA oraları karıştırıyor diyecek kadar bu camiadan koptu. İyi ki karar var.
Krr okr 07 Ocak 2019 13:39
0
00.40, Hakan bey Suriye politikasında yapilan yanlışlarda bile hükümeti ikaz etme cesareti gösteremiyor veya çözüm sunmuyor. Her adımı onaylıyor gibi. Bu inandığımız değerler açısından ülkemize haksızlıktır. Kaybeden milletimiz oluyor. Yoksa karar Gazetesi çizgisi umut vericidir.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 00:16
Hakan bey, şunu kabul edelim ; sizin deyiminizle eset kazandı, gelenlerde gitmeyecek çaresine bakmalıyız, devrim ciddi iştir, en kötü devlet devletsizlikten iyidir(suriye de kadınlar, kız çocukları pazarlarda satıldı)Benim gibi uzunyayla çocuğusunuz,iyisiniz ama gerçekler acıdır.
evin 07 Ocak 2019 00:14
hür ordu dediğiniz yapıyı abd, katar, suudi arabistan, bae ve türkiye beraber kurdu. canhıraş savunması da size kaldı...yazık...
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 14:19
1
Yakında bu yapı Bin-Laden Amerikaya yaptığı gibi bize saldırsa hiç şaşırmam
Karar 07 Ocak 2019 00:08
“Savaş, AKP iktidarının Suriyeli muhaliflere verdiği cesaret yüzünden başladı” diyenler halt ediyor!
musto 07 Ocak 2019 01:08
5
Biz de bunu yedik.
KARAR OKURU 07 Ocak 2019 23:00
0
Tam Don Kişot kafası.Olmayanı var sanmak ve buna inanmak. Dera'da olayları demokratik ve özgürlük talebini rejim silahla bastırdı diyorlar.Doğru.Peki 300 yakın polisin topluca öldürülmesinden bahseden yok. Türkiye cesaret vermedi.Muhalifleri ıstanbul da topladı.Silah,para verdi. Yetmedi Egit Donat ile yardım etti
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN