Back To Top
Hal’imiz iyi değil

Hal’imiz iyi değil

 - Son Güncelleme: 31.01.2019 Perşembe 09:55
- A +

İstanbul Hal Fiyatlarına bakıyoruz. Fiyat karşılaştırması 02 Ocak - 29 Ocak arasıdır:

Barbunya: 4,0-6,0 liradan 8,0-10,0 liraya

Biber(çarli): 3,0-8,0 liradan 10,0-13,0 liraya

Biber(dolma): 1,5-2,0 liradan 6,0-8,0 liraya

Biber(köy): 4,0-10,0 liradan 8,0-12,0 liraya

Biber(sivri): 1,5-2,0 liradan 6,0-8,0 liraya

Dereotu: 15,0-40,0 liradan 30,0-35,0 liraya

Domates (Antalya): 4,0-6,0 liradan 7,0-11,0 liraya

Domates (çeri): 8,0-10,0 liradan 8,0-15,0 liraya

Domates (salkım): 2,0-3,0 liradan 7,0-8,0 liraya

***

Kıvırcık: 10,0-25,0 liradan 15,0-30,0 liraya

Lahana(beyaz): 2,0-3,0 liradan 3,0-4,0 liraya

Patates: 1,80-2,50 liradan 3,0-3,50 liraya

Patates (taze): 3,0-6,0 liradan 3,0-5,0 liraya

Patlıcan (bostan): 5,0-6,0 liradan 12,0-16,0 liraya

Pazı: 4,0-5,0 liradan 4,0-8,0 liraya

Pırasa: 1,5-3,0 liradan 2,0-3,0 liraya

Salatalık: 2,5-6,0 liradan 6,0-10,0 liraya

***

Şimdi de Antalya Merkez Toptancı Hal fiyatlarına bakalım:

Domates: 2,70-3,20 liradan 3,50-5,0 liraya

Biber(sivri-ince): 5,20 liradan 9,50 liraya

Biber(çarli): 4,50 liradan 8,0 liraya 

Biber(dolma): 5,30 liradan 9,0 liraya

Patlıcan: 5,0 liradan 9,0 liraya

Kabak: 3,0 liradan 5,0 liraya

Salatalık: 2,80 liradan 3,80 liraya yükselmiş.

TÜRK-İŞ Ocak ayında gıda fiyatlarının yüzde 3,48 arttığını hesaplayarak açlık sınırının 2 bin lirayı geçtiğini açıkladı.

Ama yukarıdaki hal fiyatlarına baktığımızda hem mevsimsel ürünlerde, hem de mevsimsel ürün haricinde önemli bir fiyat artışının yaşandığı görülüyor. 

Mesela geçen yıl yine 02 ocak-29 ocak tarihlerinde Antalya Hal fiyatlarına bakıyoruz. Domates 2,50-4,20 liradan 1,60-2,80 liraya düşmüş. Ispanak ise 1,30-2,50 liradan 1,0-2,0 liraya gerilemiş.

Şimdi sanırım daha ilginç bir bilgiye sıra geldi:

Geçen yıl ocak ayında genel enflasyon yüzde 1,02 olurken, gıda fiyatları yüzde 1,67 artıyor. Gıda fiyatları içerisinde ise sebze fiyatları yüzde 1,19 artış yaşıyor ama aynı tarihte sebze ve kök yumrularda tarla fiyatları yüzde 2,11 geriliyor.

Yani geçen yıl gıda fiyatlarında yaşanan artış hal fiyatlarında yaşanmıyor. Hatta Antalya hal fiyatlarında yaşanan gelişmeyi çok tükettiğimiz İstanbul Hal fiyatlarında da bakıyoruz. (Yine 02-29 ocak günlerini karşılaştırıyoruz)

Domates 3,0-4,0 liradan 2,0-3,0 liraya geriliyor. Dolmalık biber 3,5-5,0 liradan 3,0-4,0 liraya, köy biber ise 4,0-5,0 liradan 3,0-4,0 liraya düşüyor. Ispanak ise 2,0-2,5 liradan 1,0-2,0 liraya inerken bugün çok konuşulan bostan patlıcan fiyatı 3,5-4,5 liradan sadece 4,0-4,5 liraya yükseliyor.

Görüldüğü üzere geçen yıl gıda fiyatlarında yaşanan artış tabiri caiz ise rafta yaşanıyor. Oysa bu yıl durum biraz daha farklı. Artık hal fiyatlarında da çok ciddi artış görülmektedir.

***

Bence en iyisi 80’lerde yaşadığımız pirinç vakasını yeniden önümüze koyalım ve biraz daha düşünelim.

Bugün, gıda sektöründe yaşadığımız sorunların geçmiş hatalarımızın bir yansıması olduğunu göreceğiz ve sistemin yeni baştan yazılması gerektiğini anlayacağız. Aksi halde dün depo basarak, bugün marketçileri suçlayarak bir yere varamayacağız.

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 03 Şubat 2019 00:37
artık hiç bir şeyin anlamı yok.yakında delirecez..aslında yorum bile yazmak istemiyorm.her şeyi batırdılar
tohum ithal , sertifikalı kullanmazsan TMO alım yapmaz, mecburen tohumcuya satarsın yarı fiyatına, mazot pahalı , ek maliyetler kasa , nakliye fide elektrik pahalı, tarımda ekin toplama en verimli toprakta senede 3 defa, buna bir finansman gerekli finansman pahalı. bu durumdaki bir ülke açlıktan kıvranır.üreticide ürettiği ürünü toptancıya veya tmo ya satmak zorunda 50 ton hasatı olan bir üretici bunu son kullanıcıya ulaştıramaz.ürünlerin miadı var çürüğü var zararlısı var. enflasyon ile mücadele hadi herkes %10 indrim yapsın . hodri meydan devlette vergi
KARAR OKURU 02 Şubat 2019 14:12
Patlican fiyati yuzde 40 dustu halde. Hayrola kopru fiyati vb sabit hala.demekki neymiş aşırı kar hırsıymış mesele.
CIFTMINARELI CAMI 02 Şubat 2019 14:09
Yaw bosverin gida fiyatlarini.Bunlarin hepsi gecici dunya hayati esas olan ahiret hayatidir.Sivas'da Hilmi Bilgin'e oy verin yarin ruzi mahserde berat belgelerinizden birini promosyonla alin:)))bu firsati kacirmayin. Kampanyada son firsat. Sivas'dan ne kadar çok Bilgin politikaci çıkıyor.Bir arastirma yapsalar belkide Sivas halkinin soyadlarinin yuzde 25'i Bilgindir.
KARAR OKURU 03 Şubat 2019 00:23
1
Ak partiye oy verecez de ebu kemal bin kilicdaroglu hazretleri haramdır diye fetva verdi
CIFTMINARELI CAMI 03 Şubat 2019 23:54
0
Ben sivasli bir Tıp profesoru olarak gecen senelerde secimlerde siyasetden agzim yandi.Insanlara hizmet etmek isterdim makroekonomik olarak politikaci olunca daha cok sevap kazanma olasiligi vardi ama olmadi belki de daha cok gunah kazanma riski olusabilecekti.Ustteki yazimda hemserim Ismet Yilmaz'a ufak bir elestiri yaptim.Burada Hilmi Bey'in bir sucu yok aslinda,magdur oldu Ismet Bey'in agzindan cikan sozlerle.
Tahsin Dirse Yalçın 01 Şubat 2019 20:30
28 Ocak günlü yazınızın sonunda "Gıda fiyatlarında çözüm o kadar basittir ve kısa sürede çözülebilir ki..." deyip, açıklamamıştınız. 29 Ocak günlü yazınızda da açıklamadınız. Bu yazınızın sonunda ise, "sistemin yeni baştan yazılması gerektiğini" belirtmişsiniz. İlk yazınızdaki (kendinize sakladığınız) fikir hemen çürüdü mü? İşin o kadar basit, kısa olmayacağını mı anladınız sonradan? Yoksa, "sistemin" değişmesi basit ve kısaca halledilebilecek bir şey mi? "Sistem"den kastınız ne (üretim ayağı?.. dağıtım ayağı?..)? Yeni ya
Halit bey 01 Şubat 2019 17:20
İktidar,2023 yılında OECD ülkeleri arasında ilk 10 içinde yer alacağız dediğinde, Türkiye 17.sırada bulunuyordu.2017 de,18.sıraya geriledi,2018 yılında ise daha da geriye düştü 19. oldu. OECD ülkeleri zaten 20 tane. Hedefi tutturacağız 12 den vuracağız diyorlar ama hepsi karavana oluyor. Kurusoğan ithal eden ülke, açlıkla yüzyüze demektir. Kimi söylerseniz ki, sanki anlamak isteyen var!
B 31 Ocak 2019 22:58
Asıl problem çiftçinin başıboş ekim yapmasında. Ekim işi kotalı olması gerekir. Bir kota dolduktan sonra artık kimse domatez ekememesi lazım. Bunun yerine salatalık ekmesine izin verilebilir. Yani Türkiye çapında ekilen ürünler sıkı bir programla izlenmeli ve yönlendirilmelidir. İkincisi çiftçinin malını direk tüketiciye ulaştıracağı çeşitli yöntemler bulunabilir. Türkiye'de o kadar gereksiz para kazanma yolları var ki bunların ülke ekonomisine zerre faydası yok. AVM'ler ve okul servisleri bunlardan ikisi.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 22:46
İstikamet IMF ye doğru
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 22:50
Soğanı, patatesi planlayamamışız. 2023-2071 neyimize....
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 20:38
Bir tek makalenin bașlığına katılıyorum doğru dyrumumuz iyi değil yazdığınızın hepsini biliyorum depo basmakla olacak ișde değil ama nedeni ne neden böyle nereye eksen bitecek ürünler niye ateș pahası sebep yazın geçmișteki hatalar nedir ne yapmalı
Dursun ERDEM 31 Ocak 2019 19:49
Sayın Tarım bakanımız buyurdu ki bir markette fiyatlara bakın sonra yanındaki markete gidin fiyat dengeleyin dedi iyi mi ... buldunuz mu çareyi çözümü böyle bulacak sınız.. Hiç mi söyleyen yok bu hükümet edenlere vatandaş bir poşet alışveriş yapmak için ortalama en az beş market artı bir de pazar dolaşıyor.. Sayın büyüklerimizin halktan ne kadar kopuk olduğunun en net açıklamalarından birisidir tarım bakanının tespiti sayın ahalimize ilanen duyurulur
Mevsimi değil. 31 Ocak 2019 17:42
Fiyatı arttı dediginiz 10 urunun 8 i nin mevsimi kış değil.yakında ilk erikler kilosu 150 tl den pazara cikar onu bile yazarsiniz zamli diye. Ocakta karpuz isteyen var mı ya da kiraz ?
karar okuru 31 Ocak 2019 17:09
memura ve işçiye düşük zam vermek için kasım-aralık aylarında piyasalara resmen baskı yapıldı. zam dönemi geçti, fiyatlar olması gereken değerlere yükseliyor. normal bir durum.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 20:57
6
17:09 Yalana bak. Baski dedigin uygulamalar hala devam ediyor. Maaslar belirlendi coktan. Kasm aralikta yapilan baskinin sebebi , eylul ekimdeki asiri enflasyon.bundan baskasi komplo teoriciligi.sen maas icin deme diye kasim aralikta izleselermiydi
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 16:55
Oldukça düşük kaliteli toplumlar maalesef böyle yaşar
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 16:13
İstikrar/ kelimesini hatırlayan varmı? Şimdi de alternatif kelimesi modaymış
Rasim 31 Ocak 2019 18:22
0
Olur mu fiyatlar gayet istikrarlı bir şekilde artıyor..
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:40
Geçenlerde bir marketin girişinde "enflasyonla topyekün mücadele" afişi asılıydı. Girdim baktım manav reyonuna biberin kilosu 19.90. Bir bağ marul 6 tl, taze soğanın kilosu 12 tl. Bunlar nereye eksen orada yetişebilecek sebzeler. Densizin biri kışın patlıcan mı yenir yazmış. Bu zihniyet ne kadar aşağılık. Gidin bakın pazara kış sebzesi olarak bilinen pırasa ıspanak ne kadar. Bu millet naneyi yemiş gerçi patlıcan biber neyine.
E.K 31 Ocak 2019 15:08
Kimse alinmasin. Akp iktidari, basta Sn Erdogan bir seyler kotu gittiginde neden hatayi hep baskalarinda ariyorlar? Fiatlar artiyor, marketciler yapiyor, yada depocular..! Bunlar sutten cikmis kasik. YIP modeliyle yaptirdiginiz koprulerin fahis fiatlarini odeyerek getiriyor kamyonlar gidayi. Fiat etkilenmesin mi? Sen iktidarsin. Fiatlarin artisinda senin hic mi etkin yok?
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 22:37
21
Kopru parasi devede kulak.orayimi bahane buldunuz.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 14:54
Sgk diger yuzlerce ilacı ilk defa odeme listesine aldigi gibi sma hastslsrinin tip 1 tip 2 tip 3 ilaclarini da geri odeme listesine almış.kemalin ssk sında bunun binde 1 i yoktu.
Okur 31 Ocak 2019 16:16
3
Dr. Mehmet Selim Bağlı'ya teşekkür ederiz. (Tanıyorsunuz değil mi?)
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 22:38
0
O kadar yırtındınız bay Kemal’in bir tane yolsuzluğunu tespit edemediniz SSK döneminden. Adamın bir dairesinden başka malvarlığı var mı dünürü eniştesi köşeyi döndü mü . Hele şu kafir Ecevit döneminde getirilen sınavla çoban Ahmet’in oğlu bile sınava girip atanıyordu. Biz müslümanlar bu sistemi kaldırıp rüşvet ve adam kayırma ile memur almaya başladık. Hak ve adalet bu mu. İslam ne büyük bir din ki bizim gibi müslümanlara rağmen hala ayakta.
KARAR OKURU 01 Şubat 2019 00:34
1
Bir yüzüğüm var, zenginleşirsem hesap sorunuz.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 14:34
Hep İsmet İnönü'nün yüzünden...
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:15
0
Ve ıttihat terakki
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 20:58
2
Musul kerkuk elimizde olaymiş.saka yaptin gercegi soyledin
KARAR OKURu 31 Ocak 2019 13:31
Sorun biraz da politikacilarimizda yani bakanlarda ve milletvekillerinde. Tıpkı eskiden ulke ziyaret etmeden, washingtonda masa basinda ulke raporlari yazan politika olusturan IMF veya Dunya Bankasi uzmanlari gibi masa basindan karar aliyorlar mevzuat yapiyorlar. Gidin bir tarlalara ciftcilerle gorusun sorunlarini dinleyin. Gidin hallere bir konusun. Gidin pazarcilarla ve marketcilerle konusun. Sorunu dogru tespit edin ve cozum bulun.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 19:18
0
Hocam, sizinki çok iyi niyetli bir öneri. Gerçekte olması gereken de bu tabii. Fakat, milletvekilleri ve bakanlar sadece figüran maalesef. Hangi milletvekili partisinin tabanında yapılan ön seçimle geldi? Hadi onlar en azından genel seçimde öyle ya da böyle oy aldılar diyelim. Bakanlar daha fena. Hiç bir seçime gitmediler.
CUMALİ 31 Ocak 2019 22:50
0
Gidin bi dış güçlerle konuşun :)))
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 12:58
Raf yasağı ne demek Allah aşkına cahilliktir.Bumu hükümetin bulduğu çözüm.Pes doğrusu.İş bilmemezliğin sonucu bu.Sanki uyuşturucu madde bu.Gelişmiş ülkelerde varmı örneği bu raf yasağının.Yurtdışında yaşayan arkadaşım aradı raf yasağını duyunca adam gülmekten telefonda konuşamadı vallahi.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 13:43
14
Ne hukumeti ne yasagi.uydur uydur yaZ
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 13:48
16
Patlicanin mevsimi mi ? Temmuzda hamsi istiyorsunuz. Ocakda dut.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 14:16
2
Çok komik
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:16
2
13:44 o zaman ıspanak fiyatını konuşalım.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 20:56
2
13:44 iklimi konuş doları konuş trump tehdini konuş.sonra ispanaga gel.
karar okuru 31 Ocak 2019 13:02
TV'de soğan üreticileri depoları basıldığı zaman "Biz depolardaki soğanları talebe bir yıla yayarak piyasaya arzediyoruz. hepsi birden piyasaya sürülürse ihtiyaç olan kullanılır. diğeri çürür. bir ay sonra soğan ithal etmek zorunda kalırız" demişti. şimdi soğan ithal ediyoruz. başka birşey yazmayacağım.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 13:41
9
Sogan 1 yil dayanir mi destekli at.40 gune biter dedikleri sogan bitmedi.ithalatta soganin cucugu kadar.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 12:20
Hal'imiz iyi değil evet. Semt pazarlarımız da iyi değil. Üretici+birinci hal+ikinci kabzımal+semt pazarı,manav veya market. Sonra tüketici. Olacağı bu. Haftalık semt pazarları kaldırılırsa (Aynı zamanda gayrı medeni manzara arz ediyorlar), bir nebze ucuzluk olur. İlaveten büyük marketler üreticiden direk alım yapacak sistem kurarlarsa en iyisi olur.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:51
1
Büyük marketler zaten direkt üreticiden alıyor.Ancak fahiş fiyatlarla satıyor.
İbrahim Bey aşkolsun, niye halimiz iyi olmasın? Bak Türk Telekom’a, 2018 yılı zarar sadece 1,4 milyar TL. 14 milyar olabilirdi, 140 milyar olabilirdi, sadece 1,4 milyar TL, aşkolsun. Bu şirket köhne, ayakta tutulmaya çalışılan geri teknoloji bir şirket. Kayınpederimin kulakları çınlasın. Nasılsın diye sorduğumda “halimiz it hali keyfimiz beyde yok” diye cevap verir. Selam ve dua ile... Allah’a emanet olunuz.
İbrahim Bey aşkolsun, niye halimiz iyi olmasın? Bak Türk Telekom’a, 2018 yılı zarar sadece 1,4 milyar TL. 14 milyar olabilirdi, 140 milyar olabilirdi, sadece 1,4 milyar TL, aşkolsun. Bu şirket köhne, ayakta tutulmaya çalışılan geri teknoloji bir şirket. Kayınpederimin kulakları çınlasın. Nasılsın diye sorduğumda “halimiz it hali keyfimiz beyde yok” diye cevap verir. Selam ve dua ile... Allah’a emanet olunuz.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 11:51
ALMA BİBERİ PATLICANI ÜZME TATLI CANINI
ERKAN DOĞAN 31 Ocak 2019 11:13
Sayın Kahveci % 60'ının hiç kitap yada gazete okumadığı bir ülke burası. Sonrada kalkıp dünyaya ayar vereceğiz şöyle böyle ülke olacağız diye iddia ortaya koyuyorlar.İnanın etrafımda belediyeden aldığı yardım ile ayakta durup Tayyip Erdoğan'ın dünyanın nizamını değiştireceğine inanan çok adam var.hep size yazıyorum bu memleketin yaşadığı her sorunun temel tetikleyicisi sosyoloji.Bu halledilmeden gerisini konuşmak anlamsız.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 21:48
0
11:13; Aynen! Nitelikli insanlar ile ulke kalkinmisligi arasinda dogru oran var. BM'nin insani gelismislik indexi ispati. Ilk ondaki ulkelerin egitim seviyesi ve kultur harcamalari oldukca yuksek. Assagiya indikce dusuyor...
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 11:13
Ama hemen yanınızdaki köşede yazan bir beyefendi, başımızdakinin Maduro'ya benzetilmesinden rahatsızlık duyuyor. Tıpa tıp aynı.
downunder 31 Ocak 2019 14:05
2
yaziyi tekrar okuyun lutfen
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 11:07
Evet, dediğiniz gibi market, depo basarak işin içinden sıvışmaya çalışıyorlar. Tüm ürünlerin nakliyesi mazot ile yapılırken, sanki nakliyecilik ve köylü kesimi cezalandırırcasına, bugün benzin fiyatının üzerine çıkmış durumda.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 10:55
Türk Telekom 1,4 milyar dolar zarar etmiş.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 13:44
10
At at da uydurarak at.yine at. Zarar 270 milyon dolar.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 18:41
1
Tlymiş kusura bakmayın. Dolar olsa ekonomi sallanırdı zaten.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 10:49
Girdi maliyetlerinin yüksekliği çiftçiyi üretimden soğutuyor. Kazanamayan adam niye üretsin? O da fırsatı buldu mu tarlayı tapanı satıp soluğu şehirde alıyor. Tüketici kervanına sürekli yeni bireyler ekleniyor. Üretmeyen toplum nasıl kalkınır? Madem köylü köyde durmuyor, şehirlerde hobi bahçeleri tahsis edin,millet kendi sebze meyvesini üretsin.
Oblomov 31 Ocak 2019 10:22
Konya büyüklüğünde olan Hollanda geçen yıl 91 milyar euro tarım ürünü ihraç etmiş.Türkiye nin otomotivde elde ettiği gelir 24 milyar euro. Kaldı ki tüm sektör yabancı sermayenin. Gerçekten destan yazıyoruz ama vizyonsuzluğun, çapsızlığın destanını...
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 14:25
20
Hollandalı çalışıyor senin gibi yatmıyor her şeyde hükümet suçlu hiç üretmeyen halkın suçu yok
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:09
1
Hollanda dunyanin tum ulkelerinden iyi performans sergiliyor.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:35
0
14:25, kesinlikle haklisin, mevcut durumun birinci sorumlusu halkin ta kendisisidir cunku yoneticilerimizi halk seciyor... Dost aci soyler... Platon'un demokrasi tanimi her seyi acikliyor aslinda; ''Demokrasinin esas prensibi, halkın egemenliğidir. Ama milletin kendini yönetecekleri iyi seçebilmesi için, yetişkin ve iyi eğitim görmüş olması şarttır. Eğer bu sağlanamazsa demokrasi, otokrasiye geçebilir. Halk övülmeyi sever. Onun için, güzel sözlü demagoglar, kötü de olsalar, başa geçebilirler. Oy toplamasını bilen herkesin, devleti idare edebileceği zannedilir
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:54
0
14:25 CeHape suçlu haklısın.Halkı rant ekonomisini teşvik edip,üretimi bitirdi.Halkı kolay yoldan,yata,yata para kazanmaya alıştırdı.!
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 10:10
Her şey çok kötü çok çok çok kötü Mesela ben Babam ilkokul mezunu annem ilkokul bile görmemiş. Ben mühendislik yüksek lisans Amcamın iki oğlu uni mezunu kızı sağlık teknikleri Yeğenim elektronik okuyor Hala oğlum inşaat mühendisi Say say bitmiyor.... Son 20 yilda bu deyisim oldu Bazıları elit olma milletin vergileri ile sefa sürme şansını kaybetti dertleri o
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 14:22
0
Sizin ilkokul mezunu saygıdeğer babanız günümüzün üniversite mezunu gençlerine kültür olarak 5 gömlek büyük gelir.Şimdiki sistem diplomalı ve cahil işsiz ordusu üretiyor.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 18:43
0
Mühendis bey, eğitimlilerin gelir düzeyinin diğerlerine göre düştüğüne katılıyor musunuz?
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 09:30
Türkiye'de herkes başkası urtsin biz şehirde rahat rahat ucuz yeyelim buradaki yorumcuların bile düşüncesi bu buyrun. Devlet toprak veriyor Gidebilirsin üretime amaolmaz köylü üretecek İnönü zihniyeti şehirde yiyecek yok artık köylü şehirli hep beraber uretecez. Hem yat hem dert yan olmaz sennin çocuğun memur adayisa köylünün çocuğunda ciftcilikdn kazanamadigimizdan değil işin zorluğundan kaçıyoruz
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:20
0
Ne güzel işte. Madem öyle sen git üret, paranın da canına oku.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:59
0
09:30 Halihazırda sayın hükümetimizin,rant ekonomisi varken neden tarlada çalışıp debelenip duralım.Alnımızda enayi mi yazıyor.Tarlan veya arsan para ediyorsa ver müteahite, gelsin daireler,paralar.Yada gel şehire asgari ücretle,kredi çek ev al. Anlayana sivri sinek saz,anlamayana davul zurna az.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 09:16
Türkiye'de herkes başkası üretsin biz şehirde yiyelim buradaki yorumcuların bile hepsi böyle düşünüyor m
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 08:41
Mazot 6 lira 10 kuruş. Ha bir de köprü ve otoyol ücretleri var. Hele hele yap işlet devretler harika. Nakliyeye etkisi ne olur sizce.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 10:06
16
Mazotun dünya fiyatı Ne bir bak. Daha ucuza alıyorsun. Haklisin gelire gire yüksek ama bu zıkkım dışardan geliyor fiyatı sen belirleyemiyorsun ki. Yap işlet olmasa hangi para ile hangi yatırımı yapacan?
Emekli bir vatandaş 31 Ocak 2019 10:59
0
Kğprülerin satılacağı konusu hakkında bilgilendirir mısiz?
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:19
0
10:06 o köprülere geçmeyen araçlar için verdiğin , vereceğin para köprü bedelinden kat kat fazla. Bu yılki bütçede köprülere ödenecek parayı öyle bir gömmüslerki muhalefet aradı taradı bulamadı. Yani milleten gizlenecek kadar para ödeniyor o köprülere.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 18:55
0
10.06 önemli bir konuya değinmişsin. Bu yıl garanti ödemeleri için bütçeden ayrılan para ile rahatlıkla 1 adet boğaziçi köprüsü yapılabilir. Hemde kredi çekmeden, borçlanmadan..Bu garanti ödemeleri yüzünden ilerideki yıllar bu tür yatırımları yapmak çok zor olacak. Çünkü 15 sene sonra bile hala bu borçları ödüyor olacağız.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 08:21
Duydumda inanamadım en yakınımdaki zincir marketlerden birine kızım sormuş patlıcan ve bibere raf yasağı gelmiş 21. yy Türkiyesi olacak şey değil karaborsa ve yoklar türkiyesini biliyorum amma velakin o zamanlar raf yazağı yoktu onu da gördük.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 08:47
0
Bildiğim kadarıyla fiyat artışında en çok göze batanlar patlıcan ve biber olduğu için, hükümet de marketleri hedef gösterdiği için sansasyonel bir baskına konu olmamak için marketlerin bir kısmı kendileri böyle bir tedbir aldılar.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 09:52
0
Biraz sabredin, ithaller gelince raflar dolar, ama fiyatı ne olur bilemem. Ama her pahalı ürünü ortadan kaldırmayı çözüm olarak düşünen bir ekonomi yönetimi hangi teori ile açıklanır, bilen varsa söylesin.
Turgay 31 Ocak 2019 10:06
1
Yakındır rahmetli Barış Manço'nun domates biber patlıcan şarkısını da yasaklarlar.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 12:15
10
Patlicanin mevsimi mi ? Temmuzda hamsi istiyorsunuz. Ocakda dut.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:23
1
12:15 O zaman ıspanak, karnıbahar gibi kış sebzelerinin fiyatını konuşalım. Hem patlıcanın, biberin yaz fiyatı ile kış fiyatı kıyaslanmıyor ki. Geçen kışki fiyatı ile bu kışki fiyatı kıyaslanıyor.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 06:48
Mesele her seçim döneminde suçlu bulup seçim kazanmak olmuş. Kimse problemleri çözmenin derdinde değil. Şimdiden merak ediyorum öbür seçimde kim suçlu olacak?
evin 31 Ocak 2019 05:27
siyasal islam zihniyeti halkı açlıkla terbiye etmeye çalışıyor...tabii ki başaramayacak...
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 09:37
1
Cennet tapularini dagitmaya baslasinlar gorursun basarip basaramadiklarini -:)
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 12:13
3
Komplo teorilerine gerek yok. Tamamen beceriksizlik.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 03:30
Tüm Depocuları marketcileri sütten cikmiş yapmak sorunu hiç cozmez.
Murat 31 Ocak 2019 09:30
1
03:30; Kimsenin onlari sutten cikmis ak kasik yaptigi yok! Tuccar tuccarligini yapar... Elestirilen sey, enflasyonu rokete cevirenlerin olumsuz sonuclarini baskalarina yuklemeleri... Bu bir. Ikincisi, iktidarin gorevi lakirdi yapmak degil, cozum bulmak... Yaptiginiz yorum gercegi perdeleyen, sorunun anlasilmasini zorlastiran turde; yani manipulatif.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 10:00
2
Tüm depocuları marketcileri hain ilan etmek sorunu çözüyor ( böyle ters mantıkla saldırmak ak trollerden öğrendiğim bir yöntem )
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 02:24
Önemli olan sorun çözmek değil suçlu bulmak.
Murat 31 Ocak 2019 09:11
0
Epey guldurdun. Var ol, kafana saglik. Yonetenlerin o kadar cok yaniltici ya da gercek disi soylemleri var ki... Ekonomist olmaya gerek yok; ekonominin temel kavramlarini bilen bile hemen cakar... Uretim yetersiz, enflasyon roket ama fiyat artislari esnaf ve magazalar yuzunden!? Enflasyonu dusurmusler(!?) ama fiyatlar dusmuyormus; bunun da suclusu onlar... Daha neler neler...
Okur 31 Ocak 2019 01:49
Domates yetiştiremiyoruz ama betonumuz kaliteli ve bol!
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 03:31
28
Beton iyi bir ihracat ve istihdam kalemi.ulkeyi manav yaparsiniz ha.gerci tarimsal uretim rekorunu da ak parti kırdı.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 10:56
3
İşkembeden atma hangi tarımsal rekor kırılmış, ithalat rekoru desene sen şuna.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 11:55
0
KO 03:31, siz sayın hazret, beton ile çimentoyu birbirine karıştırıyor olamazsınız, değil mi? Pek bi beton ihracatı yok da! Yoksa var da, cinsiyeti mi farklı? Rekor kırma tıraşları da yemiyor artık, derdine yan. Binlerce toplu açılış, topu atmaya yaradı. 'Topu atmak' deyimi de işinsanı için olanı, diğer anlamları toplu atış bekliyor; yandaş, yamak, yalaka ve yiyici yaren takımından. Gördün mü kaç Y oldu? Üç ile başlamıştık. Rekoru kaç ki acaba?
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:07
5
11;55 yabanciya konut satışı kac milyar dolar bi yaz hele.para etmeyen beton görek
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:08
3
10;56 tarimsal uretimde avrupa 1.si oldu turkiye iskembeden degil istatistikten atıyorum
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 01:40
İşin kötüsü , eğer girdiler Ürün fiatlarini karşılamıyorsa ve bu 4-5 yıl sürüyorsa, üretici üretimi bırakıyor. Fırsat bulur tarlasini satarsa şehre göç ediyor. Yok, köyünde kalıyorsa da, sadece kendine yetecek kadar üretim yapıyor.
musto 31 Ocak 2019 01:40
Tarımdan umudu kestik olmuyor tam düzelir derken karakış yada doğal afetler en iyisi kanser ilaçları üretirken yüksek teknoloji gıda hapları üretelim hiç değilse ekmek kavgası peşinde koşmayız.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 01:40
Sistem belli hiçbir üretici zarar etmeyecek fiyatta malını satabilecek. İktisattaki üretim artarsa fiyat düşer mantığı bize göre değil. Türkiyede üretim artarsa fiyat düşüyor lakin maliyet altına düştüğü için çiftçi iflas ediyor ve üretimden çekiliyor. Çekilince fiyatlar yine yükseliyor! En önemli kural denge ithalat-ihracat, üretim -tüketim eşite yakın olmalıki fiyatlar dengelensin. Diğer önemli kuralda verimlilik yoksa pazarda el yakar arabada evde!
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 01:32
Depo ve marketleri senin gibi şikayet edenlerin daha şikayetçi olmamaları için basıyor olamazlarmı?
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 06:51
0
Yakında bu insanlar canından bezip işi gücü bırakacak sonra......
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 08:36
0
Aynı soruna Maduro da benzer çözüm bulmuştu. Maliyetleri dikkate almadan fiyat sınırlaması getirmişti. Sonuçta marketler, üreticiler ya iflas etti ya da piyasadan çekildi. Venezüella"'daki açlığın nedenlerinden biri de bu.
Mehmet 31 Ocak 2019 08:37
1
Kardeşim sizde biraz bönlük mü var anlamadım depolar boş çıktı boş!!! kışlık soğan zaten depoda tutulur ki çıkan soğan 2-3 yüz ton kadar!!!
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 13:07
7
Depolar boşmuş .40 gunde bitecek dediginiz sogan bitmedi gitti.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 15:31
0
13:07 çünkü ic savaştaki suriyeden sogan ithal ettik. Adamlar birbirini kesmekle meşgulken bile bizden fazla soğan üretmişler.
KARAR OKURU 31 Ocak 2019 17:13
2
15:31 bir ulkeden sogan alinca senden cok urettigini zannedecek kadar bilgin var demek :)
Salih 31 Ocak 2019 00:55
Abi seralar zarar gördü. Bir çok yer hortum ve selden etkilendi bu iki aydaha gider böyle. Ülkede planlı garantili üretim olmalı herkes kazanmali. Üretici hiç bir şekilde zarar etmemeli yoksa biteriz.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN