Back To Top
Suriyeliler

Suriyeliler

 - Son Güncelleme: 22.07.2019 Pazartesi 08:24
- A +

Ne işleri var burada? Gitsinler ülkeleri için savaşsınlar.

Gelmişler, yan gelip yatıyorlar. Bir de çocuk yapıyorlar. Nüfus artış hızları bizden fazlaymış!

Biz, Suriyeliler yüzünden işsiz dolaşıyoruz.

Bayram tatilinde gidebiliyorsun madem kal orda, geri gelme.

İstanbul’un sokaklarında Suriyeliden geçilmiyor.

Araba kırmızı ışıkta durdu mu Suriyeli dilenciler camlara dayanıyor.

Her tarafta Arapça tabelalar, neresi burası, Türkiye mi, Arabistan mı?

Böyle konuşmalar hakkında sosyolojik, psikolojik tahliller yapabiliriz.

‘Öteki’nden bahsederken atıp tutmak kolaydır.

Fakat bu atıp tutmaların hiçbiri medeniyet, asalet, insaniyet alameti değildir.

Sen nerden geldin? Rumeli’den mi? Kafkaslar’dan mı? Kırım’dan mı?

Hoş geldin.

Hadi şimdi git, savaş, kurtar memleketini.

Biliyorum, bu yaklaşım da, ‘Ne işleri var burada’ sorusu kadar saçma ve gayrı medeni.

Başka sorular soralım.

Senin evine varil bombası atıldı mı?

Senin hiç annen, baban, çocukların bir zalim rejimin askerleri tarafından öldürüldü mü?

Gitsen Suriye’ye kiminle savaşacaksın? Hangi silahla, hangi ordunun içinde, hangi neticeye ulaşmak için?

Farkındayım, böyle soruları sormak bugünlerde makbul değil.

Etnik milliyetçilik her tarafta yükseliyor, ama galiba bizde biraz daha fazla yükseliyor.

Bütün parti taraftarları arasında Suriyelilerin Türkiye’de misafir edilmesini insani bulanlar azınlığa düşmüş. AK Partililerin bile ekseriyeti Suriyelileri istememeye başlamış.

Bu istatistikler AK Parti siyasetini Suriyeli muhacirler aleyhine etkiler diye endişe ediyorum.

İçişleri’nin uygulamalarında bu yönde alametler olduğunu işitiyorum.

Bir şehirde sığınmacı olarak kayıtlı olmayan bir Suriyeli, mesela Bursa’da kayıtlı olduğu halde İstanbul’da veya başka bir şehirde tespit edilirse sınır dışı edilecekmiş.

Nereye? Hangi ülkeye?

Şu anda ülkesi mi var adamların?

Evet, bir dağınıklık, bir koordinasyon sorunu olduğu aşikar.

Bir tedbir alınacaksa tedricen, makul bir süreç içinde alınabilir.

Gerçekten, disipline edilmesi, doğru dürüst yönetilmesi gerekiyor sorunun.

Ve insanca, merhametle yönetilmesi gerekiyor.

Şu anda Türkiye’de 3 milyondan fazla Suriyeli yaşıyor.

İşi tıkırında olanlar vardır içlerinde, fakat şu kesin ki büyük ekseriyeti can derdiyle gelmiş.

Çoğu zaman dünyadaki güçlülerin hepsinin kurcaladığı, acımasız, vahşi bir katliam şeklinde seyreden pis bir iç savaş.

Kiminin evi yakılmış, kiminin kocası, oğlu, kardeşi öldürülmüş.

Ne yapsın insanlar, öldürülmeyeceklerini umdukları bir ülkeye hicret etmek zorunda kalmışlar.

Bizim Peygamberimiz bile Muhacir’dir.

Biz Allah’ın kulları, bazen iyi bir sebeple, bazen kötü, çok üzücü bir sebeple yeryüzünde dolaşır dururuz.

Yeryüzünde misafiriz. Sadece Suriyeliler değil, hepimiz.

Küçük dağları da, büyük dağları da, yediğimiz ekmeği de, soğanı da, ekip biçtiğimiz toprağı da biz yaratmadık.

Zaruret halinde birbirimizi taşıyabiliriz. Her birimiz takatimiz ölçüsünde. İnsan olana böylesi yakışır.

Suriyeliler suç işliyormuş.

Hayır. Gördüğüm kadarıyla Türkiye’deki varlıklarının suç oranlarına negatif bir etkisi yok.

Tabii Türklerin dahi olduğu adli vakalarda gazeteler bir Türk dükkan soydu, bir Türk gasp yaptı diye vermiyor haberi.

Ama Suriyeli yaptığı zaman haber Suriyeli diye başlıyor.

Yani şartlar, Suriyelilerin aleyhine.

Tekrar ediyorum, benim bu söylemimin taraftarı bulamayacağını, çoğunluğun burun kıvırmaya daha yatkın olduğunu biliyorum.

‘Gitsinler ülkelerine’ diye başlayan millici söylemler daha revaçta.

Fakat benim terbiyem, benim dünya görüşüm, insanlık görüşüm, şu şartlarda başka türlü bakmaya müsait değil.

Şam’ın, Haleb’in, Humus’un sokaklarında dolaşmışlığım var, insanlarıyla oturup kalkmışlığım, kahvelerinde çay içmişliğim, camilerinde saf tutmuşluğum var.

Çoğu güzel, munis insanlar.

Halepli’yle Antepli, Urfalı arasında fark görmeme imkan yok.

Tabii ki böyle bir ilişkide Antepli, Urfalı da mağdur edilmemeli.

Bunun bir yolu bulunmalı.

Türkiye’nin Suriyelileri (ya da başkalarını) misafir etmesi şu noktaya kadar İnsanlık onuruna yakışır bir öykü oldu.

Bu öykü kötü, üzücü bir istikamete dönmemeli.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 21:00
Bu yazınızı 15 Temmuz gecesi ülkesi için kendini silahların, tankların önüne atan, bile bile ölüme giden, şehit olan Türk milleti anlamaz. Vatan terketmenin asla bir bahanesi olmaz. İstediğiniz kadar anlatın. Bu millet vatanını terkedenede asla iyi gözle bakmaz. Ülkelerine gitsinler
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 20:49
Ölümden kaçmış beyfendiler ! Söz konusu vatansa ölümden falan kaçamazsın. Kaçarsanda bu milletin gözünde hainsindir nokta. 15 Temmuz gecesi bizim insanımızda silahmı vardı ? Bile bile ölüme gittiler. Niçin vatanımız için. Bunların gitmesi lazım. Bu milletin genlerinin bozulmaması lazım. Bunları görünce Ne büyük Milletmişiz diyorum. Ülkelerine gitsinler istemiyoruz
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 20:38
Vatan denen şeyin ;evim bombalandı, kimle savaşacam, yok eşim öldü, yok öyle yok böyle gibi bahaneleri olmaz. Bayrama gidiyolarsa demekki gidilebiliyor. Biz her gün şehit vericez kazık kadar adam burda denize gircek, üriycek, çoğalacak... Bu adamları noş yere savunmayın. Vatan terketmenin hiç bir bahanesi olmaz. Bizim milletimizde bunu yemez
Ahmet 23 Temmuz 2019 11:39
"Tekrar ediyorum, benim bu söylemimin taraftarı bulamayacağını, çoğunluğun burun kıvırmaya daha yatkın olduğunu biliyorum. ‘Gitsinler ülkelerine’ diye başlayan millici söylemler daha revaçta." ... ben hiç burun kıvırmıyorum, inanın gerçekten sizinle aynı fikirdeyim ve bu sürecin hataları olduğu kesin ama benim kişiliğim ve benim ahlak anlayışım Suriyelilere karşı daha insancıl ve misafirperver olunması gerektiğinden yanadır. Başından beri aynı düşünmüşümdür ve hep bu tip gereksiz söylem ve boş lakırdılara kulak vermek zorunda kalıyorum, susayım diyorum olmuyor, konuşayım diyorum anlamıyo
SUAT GÜN 23 Temmuz 2019 04:29
Yusuf Bey tebrik ediyorum. Ahlaki bir tutum sergilediğiniz için teşekkür ediyorum. Muhacir düşmanlığı peygamber düşmanlığıdır.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:45
Allah razı olsun.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:10
Arkadaş yer , gök , mülk allahindir. Biz kimiz ki onu bunu kabul etmiyor veya sınır dışı ediyoruz. Başlarım ekonominize. Kazandığınız paranın yarısı ni garibanlarla paylaşmadığını sürece iman ettik demeyin.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 23:31
Yavuz Sultan Selim İspanya'nın Engizisyon mahkemelerinde inim,inim inleyen dünyanın en fesat milleti olan Yahudileri(Ki bunlar ne soydaşımız,ne dindaşımız ve nede komşumuzdu)gemilerle kurtarıp,Osmanlı mülküne getirip misafir etti.Gidin demedi.Siz ise hem komşunuz,hem din kardeşiniz ve hemde bir kısmı soydaşınız olan insanları sırf işkembenizi biraz daha şişirmek için dışlıyorsunuz.
Bak kendin söylüyon. Osmanlının derdi Türklerle olmalı. Yahudi, Ermeni, Rum, Sırp, Kürt, Arap, Fars ne varsa kucak açmış. Bi Türkle barışamamış. Yavuz iyi komutan olmasına iyi de.Savaşları nedense hep Türklerle.Neden acep. İktidar savaşı olabilir mi. Türkler sırf Şah İsmail'e kayıyorlar diye iktidarım gider, Türklerin verdiği iktidarı yine Türkler alır korkusuyla dönüştürmüş ve Türkten gayrısına kol germiş olamaz mı.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 23:31
Devlet, Suriyelilere sağlıkta, eğitimde öncelik tanıyormuş ta, üniversiteye sınavsız alınıyormuş ta vs. Yalan yazmaya utanmıyorsunuz. Kalpleriniz kararmış, merhametiniz körelmiş. Sakarya da yaşıyorum ve Suriyeli komşularım var. Gayet uyumlu, dürüst insanlar. Çalışıyorlar ve geçinme gayretindeler. Üstelik bizimkiler tarafından defalarca kazıklandılar. Ücretlerini alamadılar. Bunlara şahidim birazda bunları görün.
Haydar Ercan 22 Temmuz 2019 23:30
Suriyeliler Türkiye’de misafir olsa eyvallah, misafirperverlik yapalım sonuna kadar. Adamlar kalıcı . Hiçbir katkısı olmadan ülkeme ortak oluyor. Afaki konuşmak kolay, ben sekiz yıl Arap ülkelerinde bulundum. İnan’ın hiç birisi değil milyonlarca Türk yüz Türk ü bile vatandaş olarak kabul etmez. Arapların yüzde doksan beşi bizden nefret eder. Hem neden gereksiz yere ülkemizin demografik yapısını kendi elimizle bozalım ki. Saygılarımla,
Karar Okuyucusu 22 Temmuz 2019 22:31
13 yaşından 18 yaşına kadar şehirlerindeki okullarından mezun olamadan sınıfça Çanakkale, Gelibolu Savaşlarında Anadolu çocuklarımız cesur ve yürekli şekilde savaşıp Şehid oldular; keza fotoğrafları da var. Ama Suriye'de ama sınırlarımız dışında askerimiz savaşıp çok sayıda şehid veriyor. Şehid olan askerimizin ama bankalara ama başka yerlere Düğün, Emlak, araba vs. borçları var olarak şehid oluyorlar, ailesi rahat etsin diye borçlanırken; Devlet Suriyeli'ye eğer ticaret yaparsa kendisinden vergi almıyor; Eğitim, Gıda, Kira vs. yardımlar karşılıksız yapıyor, Sağlıkta bile bizden daha öncelikli
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 21:48
Önümüzdeki 3-5 yıl içinde turkiyenin en büyük problemi Suriyeliler olacak.ama malesef bu iktidar gitmiş olacak.ve bu belâlı durumun içinden yeni iktidar çıkmaya çalışacak ama çok zor olacak.bir dünya problemi olacak.goreceksiniz.
Samsunlu 22 Temmuz 2019 21:42
Suriyelilere zerre kadar karşı değilim. Aksine düşünce kendim ile çelişir. Müslümanım elhamdülillah. Ancak devletin yanlışı var. Benim çocuğum imamhatipte okuyor Arapça biliyorlar diye Suriyeli ıraklı afganlı inamhatiplerde Tek kelime Türkçe bilmiyorlar devlet Türkçe öğretmiyor. Nasıl matematik fen öğrenecekler. 10 yıl sonra sokaklar eğitimsiz gençlerle dolacak hiç bir önlem hiç bir tedbir yok. Ya en ağır işlerde yok parasına çalışacaklar yada gasp hırsızlık yapacaklar ne olacak bu işin sonu
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:09
4
Valla nedense suriyeli ve diğer araplar bırakın matematiği fizikte fende bile ustun ler. Bizim eğitim sistemi berbat.
fikrikaraman 22 Temmuz 2019 21:15
TÜRK MİLLETİNE İNSANLIK DERSİ VERENE BAK ALLAH SİZİN GİBİLERİ NASIL BİLİYORSA ÖYLE YAPSIN DÜNYADA HİÇ BİR İSLAM ÜLKESİNDE OLMAYAN BİR ÜMMET ENSAR MUHACİR GÜZELLEMESİYLE SECCADEMİ SERDİĞİM HER YER BENİM YURDUMDUR DİYEN FETÖ ARDILI TÜREVLER ORTAYA ÇIKAR VESSELAM
Mustafa ALSANCAK 22 Temmuz 2019 20:32
Sayın yazar işi hümanist bir yaklaşımla Suriye’lere sahip çıktığını saniyor. Oysa Yerli halkın ne büyük ekonomik sıkıntıların verdiği stresle perişan durumda olduğunu da bilmesi gerekirdi. Avrupalı da mülteci kabul ediyor. Ama mülteciler mülteciler için ayarlanmış olan kamplardan dışarı çıkma hakkına sahip olamıyorlar. Bizim hükümetin elindeki planlara göre Suriyelileri Türk Vatandaşı yaparak seçimlerde Akp’ye oy sağlama taktiği olabilir. Vatandaş oturduğu şehirde meydana gele olaylar dolayısı ile tedirgin olmaktadır. İşin bu tarafını da ihmal etmemelidir.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 19:40
Yusuf Bey , İlber Ortaylı "ne Şam ın şekeri ne Arabın yüzü deyiminin neden söylendiğini anlatıyor. İnternette aratip sizin arabilerin bizim askerlerimize neler ettiğini öğrenebilirsiniz.
KARAR OKURU fethi 22 Temmuz 2019 19:24
ABD ve Avrupa ülkeleri kurdukları, besledikleri ,silah yardımı yaptıkları, butcelerinden para ayırdıkları, hatta maaşa bağladıkları terör örgütleri sayesinde oradalar.Aksi halde orada bulunamazlar.Amac ise terör koridoru kurabilmek , zamanı geldiğinde yaşadığın guzel ülken olan Turkiye yi bolebilmek. Onlar serefsizlikleri ile oradalar.Sen ise 3 yada 4 milyon mazluma (elbette içlerinde hırsızı, katili, zalimi de olacak onları ayirtedebilmek onemli) kucak açarak ve õso ' yu yanına alarak , şerefinle ve bekaan için ordasın.Mazluma kucak acmasaydin bugün rahatlıkla Suriye ye operasyon cekeme
Muhtefi. . 22 Temmuz 2019 23:03
0
Akıllı olmak zorundayız.Batı şüphesiz Tavşana kaç Taziya Tut mantığı ile çalışıyor. :))..ama LAWRENS artıklarının Çöl Bedevisi (köylü ) yönetimlerin Arabistan vd Adet, Goreneklerini DİN Diye bize kakalamaya çalışması APTALLIKTIR. ihtiyacımızda Ruhen ve Madden Yok-tur.Biz Horasan'dan Doğan Ehl ı Beyt'in Yolu ile Ahlak,Bilge,İrfan ile Anadolu Toprağında Aşkla İslam adina Hizmet ettik.Yuceldik. Suriyedeki Terör gurublarinin (istisna haric) ve Esad Diktatörlük mantığı dışında Cözüm,Orta yol bulmak zorundayız.Acilen,Mecburuz.Gidişat Bizim dışımızda Herkese yarıyor. !..!.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 18:05
AYNI MAHLELEDE VE KOMŞU OLARAK YAŞA...SANA BIÇAK ÇEKSİNLER...SANA VE TÜM TÜRKLERE GARİP GARİP BAKSINLAR.PİJAMAYLA BAKKALA PARKA GELSİNLER..AMA CAMİYE GELMESİNLER...SEN HALA DEMOGOJİ YAP....
Yusuf Ziya bey.harika bir yazı, tebrik ediyorum.
Muhtefi. . 22 Temmuz 2019 17:22
Bişey onerirken birisine,birilerine ilk önce kendimize istenileni başkasına sunmaliyiz. ömür boyu değişmeden ..!.Lafla değil Vicdanen ve o konu hakkında etrafli bilgi sahibi olmalıyız. Herşey için her zaman ve herkese Ailemizden başlayarak. Guncel politikanın labirentli sokaklarında (Vicdanen) kaybolmadan iç politika ustu Tefekkür etmeliyiz. Hakka ve Hakkaniyete dikkat edip Empati ile hersey aşılir. Kendimize istediğimizi Baskalarina istemezsek İMANIN LEZZETİ OLMAZ, OLAMAZ, ..!..
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:12
Türkiye bu yükü artık taşıyamıyor, insanların şikayeti durup dururken değil. İnsanların genel kanaati belli bir yöne kanalize olmuş ise oradaki sorunu göreceksiniz kardeşim. Bir takım ideolojik romantik dürtülerle sorun yokmuş gibi davranırsak çok beter işler olacak dünya tarihi bunun örnekleriyle dolu, öyle Hz. Muhammed'e kadar gitmeye de gerek yok, yakın tarihten bahsediyorum. 4 milyon dile kolay, 10 yıla Türkiye'nin demografisi radikal şekilde değişecek. Üstelik başkasının kesesinden bunca hovardalık yeter. Artık kalıcı çözüm neyse bulunup bu arkadaşların dönmeleri sağlanmalı
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:07
Bundan 50 sene sonra bu doğum hızıyla Suriyeliler Kendi gettolarını oluşturacak ve oralara polis bile giremeyecektir. Yazar öyle dramatize etmiş ki olayı. Birimiz Ensar diğeri muhacir olmuş
Cem 22 Temmuz 2019 17:10
Benim evime varil bombası atılmasın diye 18 ay askerlik yaptım, vergi veriyorum, 45 yaşına kadar sefer görev emrine baktım. Gitmediğimde cezasını aldı devlet. Bir seferde bu savaşta yanlışı, savaşa girmememiz gerektiğini anlatın, yada bir masal peşinde koştuk, ceremesini çekiyoruz, deyin, yok ensarmış, muhacirmiş faso fiso. Onlar yatacak, devletten geçinecek, bizim çocuklar baba anne eline bakacak. İttihad ve terakkide çok heyecanlı idi ama Osmanlı yok oldu, hata yapanı anlatın insanlara, gönderilmesi gerekiyorsa da gönderilsin deyin, insanların dinen vurmayın.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 16:57
Allah kalbinizden merhamet duygusunu söküp almışsa,arzu ve isteklerinizin,heva ve heveslerinizin,nefis ve şeytanın kulu ve kölesi olmuşsanız,size ne söylenebilirki?Allah ıslah etsin.Ne diyelim.Allah mü'min feraseti versin.Allah müslümanca bakmayı nasip etsin.
ne güzel Suriyeli güzellemesi etmişsin ziya bey. madem öyle ayrıl hemşerim gazetenden. bu köşende suriyeden gelen gazeteciler yazsın onlar kazansın birazda. gazetende kaç Suriyeliye iş verdiniz. verdinse eğer sigortası tam yatarmı.ne bileyim aklıma geliveriyor işte ,kızma. Suriyeliyi evinde misafir et 5 sene yedir içir be güzel abim. veya gel memlekete tonya Düzköy maçka arakli arsin of dolaş, arapça yazılı dükkan açtır Suriyelilere. deki mahmut ağaya ha burdan alışveriş edin. yayladaki evlerde beleş otursunlar de bizlere.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 16:37
Ne yani siz bu yazıyı yazınca suriyelilere karşı düşüncemizmi değişti sanıyorsun. Aksine dahada nefret duyuyoruz. Kaç esnaf battı onların yüzünden kaç kişi işsiz kaldı bu ve benzeri şeyleri niye yazmıyorsun. Biz tatil yapamazken adamlar sahillerde çıplak geziyor. Bunları yazsana.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:50
8
Senin düşüncen değişsin diye değil HAKKI yazmış
Çerkez Ethem 22 Temmuz 2019 16:01
Ey geleceğimiz hakkında endişe eden kardeşlerim.Bunlardan bazıları aslında sadece kendi geleceğini düşünen egoist zavallılar.Sözüm topyekün geleceğimizi düşünen vatanperverlere değil,yarına çıkacağına garantisi olmayan,toprağın altını hatırına getiremeyen ve getirmek istemeyen zavallı egoistlere:Yarına çıkacağınıza garantiniz yokken,ne için endişe ediyorsunuz.Yağmur sele dönüşüp,bütün mahsulu alıp götürürken bunudamı Suriye'lilere bağlayacaksınız.Kuraklıkla yanan mahsuldamı onların suçu.Rızkın sahibi Allah ve ister bir verir,isterse bereketlendirir bin verir,milyon verir.
Memduh 22 Temmuz 2019 16:00
Sanki bazı yorumcular evlerinde bir kaç aile misafir ediyormuş gibi yazmışlar. Ben Almanya'da yaşıyorum burada da var milyonla mülteci. Sadece Suriyeli değil. Dünyanın çeşitli ülkelerinden. Bir yorumcunun yazdığı gibi dünya Allah'ın mülkü. Hiç kimse veya millet yaratmadı. TR'deki mültecilerin belki bir kısmı geri gider ama çoğunluk gitmeyecek. Yapılacak olan şey belli: Topluma entegre olmalarını sağlamak, bunun içinde en başta Türkçe öğretmek, üretici durumuna getirmek, çocuklara okul imkanı sağlamak ve benzeri tedbirleri almak. En azından Almanya'da böyle yapılıyor.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 21:52
1
Almanya kendi vatandaşını bırakıp yabancıya bakıyor mu.refah devleti orası ve yılda en fazla 50 bin göçmen aliyo.bizde ...neyse.bak kardeşim senin turkiyede evin vardır.almanlar sayesinde kazandın ne olacak evine yerleştir suriyeliyi bi iyilik yap.ordan ahkam kesme
bir okur 22 Temmuz 2019 15:48
Baştan beri Suriye politikamız yanlıştı. Yanlış yanlışları doğurdu. Zannedersem sayın hükumetimiz Suriyenin içini karışmasında rolü olduğunu düşündüğü için suriyelileri ülkemize almak zorunda hissetti. Tamam mültecileri yardım edelim de plansız programsız alınan milyonlarca mülteciyi bu ülke kaldıramaz. Bir vatandaş olarak gelenlerin ne kadar kalacağını ne zaman ülkesine döneceğini bilmek istiyorum. Ben ülkemde yabancı olmak istemiyorum, kendimi güvende hissetmek istiyorum. Yetkilerimiz Muhacir-Ensar muhabbeti ile yanlış politikalarını halka kabul ettirmek istiyorlar...
hasan b 22 Temmuz 2019 15:42
Vatandaş size katılmıyor. Hala vatandaşı anlamayıp onu kınıyan ; ona işin aslı olarak gördüğünüzü anlatan ; vatandaşa ders veren bir yaklaşımdasınız. Vatandaşın itirazı bu kişilerin büyükşehirlere serbest şekilde salınıp üstüne pek çok ayrıcalık verilmesi. Siz bu meseleyi ya anlamazdan geliyorsunuz ya da hakikaten anlamıyorsunuz. Onların başına ne geldiyse bu milletin başına 100 yıl önce daha beteri geldi. Pencereden etrafına bir bak. Herkes kaçsaydı şu an böyle rahat masanda yazını yazabiliyor muydun acaba ?
Çerkez Ethem 22 Temmuz 2019 15:30
Kendimizi mülkün esas sahibi olarak görmek,Allah korusun şirk olabilir.Suriye'lilerden kurtulalım derken,şirke düşüp,ebediyyen cehennemlik olma ihtimali var.Şirkin affı yok bilirsiniz.Lehül mülk(Mülkün asıl sahibi Allah'tır).Kimin mülkünü kimden esirgiyorsunuz.Bu vücut,bu can bile emanet iken,bizim tapulu malımız olmayan vatan topraklarını,vatanları cehenneme dönen din kardeşlerimizden esirgemek bizim kültür anlayışımıza asla uymaz.Bu konuda hükümetin politikalarını eleştirebiliriz.Onları bizmi davet ettik.Onlar ateşten kaçıp bizi sığındılar.Ateşte yanmalarına seyircimi kalsaydık.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:19
Vah zavallılar.Türk askeri 30-40 senedir bu ülkenin baş belası olan PKK ve uzantısı YPG ve unsurlarının kökünü kurutmak için Suriye'de.Bebek katili ve itleri 1999 yılına kadar Suriye'nin Bekaa vadisinde idiler.Devletimizin Suriye'ye ultimatomuyla bebek katili Afrika'ya kaçtı.Sonrası malum.Türk Askerinin Suriye'deki varlığının elbetteki Suriye halkına faydası var.Ama uzun vadede sınır güvenliği açısından bize daha çok faydası var.Doğu Akdeniz'i görmüyormusunuz.Türk askeri Suriye'de Esat ile değil,bağımsızlığımızı tehdit eden PKK ile mücadele ediyor.Bunu görmeyene ne anlatılabilirki?
Çerkez Ethem 22 Temmuz 2019 15:18
..."Çoğu zaman dünyadaki güçlülerin hepsinin kurcaladığı, acımasız, vahşi bir katliam şeklinde seyreden pis bir iç savaş. Kiminin evi yakılmış, kiminin kocası, oğlu, kardeşi öldürülmüş. Ne yapsın insanlar, öldürülmeyeceklerini umdukları bir ülkeye hicret etmek zorunda kalmışlar."... Elinize sağlık herkesin okuması gerek. Hergeçen gün artan "etnik milliyetçilik" pisliğinden arınmamız gerek. İşin en garibi, yurtdışında olan t.c. vatandaşları onlarca yıldır aynı etnik milliyetçilikten/ırkçılıktan, ayrımcılıktan şikayet ettiler, ediyorlar ! Nedense t.c.vatandaşına yapılınca çok kötü !
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 15:12
Biz elhamdülillah müslümanız ve rızkın kefilinin Allah olduğuna inanırız.Ayrıca misafirin kendi rızkıyla geldiğinide Peygamber efendimizin hadislerinden biliriz.Kardeşlerim;Açmıyız,açıktamıyız.Bir çekirdek ailede hemen herkesin akıllı telefonu var ve bu telefonlar aklımızı başımızdan aldı.Hemen her evde bir otomobil var.Biraz şükür fabrikasını çalıştırsak hem rahat ederiz ve hemde kazancımız bereketlenir.Allah için paylaşırsak,kazancımızın nasıl bereketlendiğini gözümüzle görürüz.Bereketin düşmanı israftır.İhtiyaç olmayanları,ihtiyaç olarak görürsek,bereketi göremeyiz.El insaf.Empati,empati.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 14:09
Dünyanın her yerinde göçmen mülteci sığınmacı sorunu var ama hiç kimse bunu muhacir ensar diye sulandırmıyor, çözüm arıyor. Biz de çözüm arıyorsak ilk adım Esad'la arayı düzeltmek. Ülkesinde birileri gaza gelip ayaklandı diye adamı Drakula yaptınız. El kesesinden bağ bağışlayanlardan da gına geldi artık.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 19:32
1
Esad'la aramizin neden sorunlu olduğunu yıllardır ben anladim. Neden güzel ülkemiz bir inat uğruna bu kadar sıkıntıya sokuldu.o herif orda liderlik ediyorsa bize ne . Bir bilen var mı acaba?
Aman aman şu Suriyeliler olmasa AByi nasıl tehdit edebiliriz bak Almanya bak Avrupa bana para vermez ve beni desteklemezsen bırakırım bu Suriyelileri 6 ayda hükümetin düşer ona göre bu arada geçen tehditten 3 milyar Euro’yu aldık gerisi gelmedi bir daha olmasın ona göre
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:38
Devam edersek, gelecekte bu Suriyeli sorunu kartopu gibi çığa dönüşecek. İçinde olacakları tüm olumsuz şartların sebebi olarak Türkiye ve Türkleri görecek ve bize düşman olacaklardır. Ayrıca belli bir sayıyı geçtikten sonra Özerklik ve toprak talebine kadar gidecek talepleri kesinlikle olacaktır. Birde onların boşalttığı topraklar yeni bir devlete vatan yapılacağı gibi bir gerçek var. Bu yazdıklarım oluşacak sorunların sadece az bir kısmıdır. Suriye ile anlaşıp en kısa zamanda sağ salim ülkerine dönmeleri sağlanmalıdır.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:26
insani ve ahlaki olarak söyledikleriniz çok güzel ve doğru fakat gözardı ettiğiniz bir çok neden sorunu tam anlamıyla ortaya koymuyor. Öncelikle başka hiç bir ülke bizim kadar fazla sayıda sığınmacı almıyor. Artı kayıt dışı ve başka bir sürü ülkeden sığınmacı ülke sınırlarından içeri girdi. Ekonomik olarak bu yük zaten krizde olan ülkemizin geleceğini karartmıştır. Zorunlu olarak göçmen olan Suriyeliler misafir oldukları ülkemizde hiçbir sorunları yokmuş gibi aşırı bir doğurganlık göstererek hızla artıyor ve ülkenin zaten kıt olan ekonomisi için kocaman bir kara delik oluşturuyor.
Ali EFE 22 Temmuz 2019 13:23
"Şam’ın, Haleb’in, Humus’un sokaklarında dolaşmışlığım var, insanlarıyla oturup kalkmışlığım, kahvelerinde çay içmişliğim, camilerinde saf tutmuşluğum var." Demektesiniz Şanlıurfa, Gaziantep, Kahramanmaraş ve ilçeleri ne halde bu günlerde, bu şehirleri ziyaret ettiniz mi ? buralardan bir ile sohbet edip dertlerini dinlediniz mi ? Bazı olayların ulusal medyaya çıkartılmadığını duydunuz mu ? Bir sürü şey yazdım ama sildim. Hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmem ama buyurun buralara. Ondan sonra Muhacir-Ensar muhabbeti yapalım. Adam bizimle bildiği halde Türkçe konuşmuyor. Biz Arapça mı öğreneceğiz.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:20
Böyle yazacağına al bir kaç tane evinde misafir et. Uzaktan öyle ahkam kesmesi kolay. Birde beraber aynı yaşam alanlarını paylaşan insanlara sorun bakalım onlar ne diyecek. Ensar muhacir konusunu karıştırmayın. Peygamber'imiz savaş ayetleri gelince bir avuç ordu ile kendinden üç kat ordu ile savaşmıltı. Çok sevdiği amcasının kaybetti. Lütfen dini veya tarihi bir tek kendiniz bildiğinizi, halkın ise cahil olduğu gibi çağrışımlar peşine koşmayın. Bu vatandaş sizler gibi gazete, televizyon kanallarında ahkam kesen güvenlikli siteler içinde yaşayan, Suriyelilerli uzaktan görüp ahkam kesiyor
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:03
KOMŞUN VARMI SURİYELİ
E.K 22 Temmuz 2019 12:54
Sn yazar olaya biraz dervis mesrebiyle yaklasmis..Daglar, ovalar ve toprak zaten vardi, biz yaratmadik. Ve bizler hepimiz bir yerlerden geldik..Kimimiz Maveraunnehir'den, kimimiz Horosan'dan, kimilrimizde Balkanlardan, Kafkasyadan falan geldik. Suriyelilerde Suriye'den geldiler...Ancak olayi bu sekilde ele almak, sapla samani bir birine karistirmaktir...Suriyelilerin plansiz bir sekilde gelmelerine izin vermek hataydi..Bu plansizligin devam etmesi ikinci bir hata...
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 17:50
0
Bir diğer büyük hata da kayıtdışı, düşük ücretle çalıştırılmalarına izin vermek ; gündelikçileri bile sigortalatın diyen devlet buna nasıl göz yumuyor hayret:
ERKAN DOĞAN 22 Temmuz 2019 12:53
Sayın Yazar Bu AKP enterasan bir parti. Bu Suriyeler için bir gün kalkıp ülkelerine dönecekler diyorlar. Biraz zaman geçiyor yok bunlar Ensar kalacaklar diyorlar. Bir başka zaman çıkıp Avrupalıları tehdit için kafamızı bozmayın kapalıları açar üstünüze salarız diyorlar. Sonra vatandaşa dönüp böyle düşünmeyin deme hakkını nereden bulacaklar.
Hüseyin 22 Temmuz 2019 12:33
"Türk oğlu !" İsmiyle yazan şahıs türkoğlu yazmakla türk ahlakı sahibi olunmuyor türkler tarihleri boyunca hep mazlumun yanında olmuşlardır.bu necip milletin ismini istismar etmeyi bırakın.türk tarihi ile ilgili bilgi sahibi olmadığın ortada.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 12:28
2) Türk subayları yerli savaşçılarla birlikte İtalyanlar'a karşı müthiş bir direniş gösteriyor ve onları top menzillerinin dışına çıkarmıyor. Suriyelilerin kabulü elbette gerekli ve insanı bir olay.Ancak siyasi iktidarın her seçim öncesi Makyavelist bir anlayışla Suriyelileri vatandaşlığa almaları ve Envanteri yapılmadan nerede yaşadıkları belli olmayan bir dağınıklık tabi ki vatandaşın tepkisini çeker. İkinci vahim olay ise, ülke sınırlarının adeta yolgeçen hanı olması. Afrikalası, Afgan'ı, Ermenisi, Gürcüsü v.s. Ama bizim insanımız Orta Asya Türk Cumhuriyetlerine bile gidemiyor.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 12:11
2) Enver bey ve arkadaşları Libyalıları da örgütleyerek İtalyanlara karşı destansı bir mücadele veriyorlar ve Libyalıların Türklere ve devlete karşı dostluğunu da kazanıyorlar. Ancak, bugünkü siyasi iktadırın her seçim öncesi makyavelist bir anlayışla Suriyelileri vatandaşlığa kabulleri ve kontrolsüz şehirlere dağılmaları haklı bir tepkiye yol açıyor. Ayrıca, ülke sınırları yolgeçen hanı gibi. Sadece Suriyeliler mi? İstanbul'da soygun oluyor yakalanan Filipinli. Dönemin Başbakan'ı ne diyordu; "35 bin kaçak Ermeni var." Tarih boyu ülkelerin yıkılmasınrda en büyük etken göçlerdir.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 12:04
1)İtalyanlar Trablusgarb'a asker çıkarınca, Almanya'da ateşeliği bırakıp gelen Enver bey (paşa) (sizin zihniyetini sevmez ama) dönemin kurmaylarını ve savaşçılarını (Mustafa Kemal, Feti Okyar, Süleyman Asgari, Kuşçubaşı Eşref v.s) organize ederek, Trablusgarb'a gitme hazırlığına başlıyor. Dönemin Sadrazabı Hakkı Paşa, Enver beyi çağırarak; "Evladım sen istikbali olan saray damadı bir kurmaysın. Ne işin var Trablusgarp çöllerinde" deyince, Enver bey, "Biz Trablusgarb' ı 400 yıldır yönetiyoru. Bu zor günlerinde dönüp gitmek bize yakışır mı" şeklinde cevap eriyor.
Kazım TANRIVERDİ 22 Temmuz 2019 11:40
Arkadaş bayram tatiline gittiklerine gore bir sorun yok ,birde su var ingiliz,fransiz,yunanistan ulkemizi isgale basladigin da biz milyonlar ulkeyi terkmi ettik,vatanini koruyamayan bu korkaklarin burda kalmayi hak etmiyorlar.Antep niye gazi,maras niye kahraman,urfa niye sanli oldu ďuşune biliyormusunuz.Peygamberimiz de muhacir oldu.Onlar iki kisiydiler.Devlet 4,5 milyon diyor nedense 1,5 milyonu yuttunuz.Istemiyoruz bizim gencler Suriye topraklarin da topraga duserken bu korkaklar sahillerde dolasamaz.Turkiye dunya kizilhaci degiliz.
okur 22 Temmuz 2019 11:25
Yoğunlukla suriyeli olmak üzere afgan vs..uyruklu insanların birden ve kontrolsüz şekilde ülkeye alınmalarının ağır sonuçlarını bir kaç yıl içinde göreceğiz.Bu insanlar savaş,acı,açlık dinlemeden ürüyorlar kültürleri böyle ülkemizin demografik yapısı malesef değişiyor.Olumsuz boyutlar insani boyutları çoktan geçti.Evinize gelen misafirleri bir süre doyurursunuz ancak misafir bir süre sonra evin ahalisi yerine geçip çocuğunuzun işine gücüne ve yaşam şekline müdahale ederse bunu kabul edemezsiniz. Gözlemlerinizi kabul etmek mümkün değil.
Neyzen 22 Temmuz 2019 11:26
Ensar,Muhacir masalı edenler,dürüst ve gerçekçi olsun.TOBB ve MÜSİAD lı iş verenler ne kadar Suriye 'li çalıştırıyor açıklasınlar.Öyle TÜSİAD'a laf sokmak yok.Bir Suriyeli çalıştığında az maaş verilir,pirim , vergi yatmaz adına bu para iş verenin cebinde kalır.Cebinde kalan para kadar Bütçeden Para eksilir.Aynı zamanda isçi piyasasında işçi ücreti düşmesine neden olur.İşsizliğe neden olunur.Birde sağlık yardımı bedava.Maaş alanda var.Almanya 500 milyar dolar bütçe fazla verdi.60 yılda toplam 4 milyon işçi kabul etmiş.Türkiye bol keseden ağalık yapıyor.Suçlu Suriye'liler değil.RTE dır.YAZIK.
Brahma 22 Temmuz 2019 11:11
İnsaniyet karşılıklı olur. Bulunduğum ilde hem Somali hem Afganistan hemde Suriye den gelen göçmenler var. Somali den gelenler çalışmıyorlar fakat çevreye asla zarar vermeden varlıkları yoklukları bir, yaşayıp gidiyorlar. Afganistan dan gelenler iş hayatının her alanındalar gençleri en başta, yaşlı başlı dedeler ellerinde el arabaları yükte hafif eşya taşıyıp ailelerine faydalı oluyorlar. Sokakta dilenen çocukların ve kadınların %90 ı Suriyeli erkeklerin çalışma hayatında yeri yok neredeyse. Piknik alanlarına gidiyorsunuz. Evet erkekler buradalar. Kavga, gürültü, çevreye rahatsızlık vermele
zalim dusmani 22 Temmuz 2019 11:07
yorumlardan anlasildigi gibi olaya insani bakan da var, mezhepsel ve cahilce bakanda var. Sayin yazarda sordugu gibi Suriyeli gencler neden gidip savasmiyor soranlara sunu demek istiyorum! Ortada bir karmasik durum var bu insanlar kime sarilcagini bilmedikleri savasmiyorlar. Maas olayina gelince Turrkiye cumhuriyeti kesinlikle bir kurus dahi yardim yapmiyor, para tamemen sivil toplum kuruluslarindan, birlesmis milletlerden ve Avrupa birliginden geliyor. tatil olayina geline ce bu idiayi atanlara! Teklifim su hadi erkeseniz suriyeye turist olarak gidin, gitmek isteyene 20 bin euro hediye ver
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 12:57
0
2018 senesinde sadece milli egitim bakanliginin. suriyeli cocuklarin tasinmasi icin nakliye firmasina ödedigi para 228 milyon.. sen milletin akliyla dalgami geciyorsun arkadas. 40 milyar dolar harcadik diyen. cumhurbaskani. almanya 3.5 milyar euro söz verdi 7 senedir yerine daha gelmedi. bir kismi gecen hafta geldi. suriyelilere yardim yapan sivil kurumlar. bunlari vergiden düsüyor. suriye.yede her zaman turist olarak gidip geliyorum.
HALİL TAŞCI 22 Temmuz 2019 11:07
suriyeli göçmenler meselesi böyle yazıldığı kadar basit ve yüzeysel bir konu değildir. Yusuf bey , doğrudur güzel yazmış, ümmete yakışan , onurlu bir insana yakışan bu garibanlara yardım etmektir ama bunun bir yolu yordamı daha doğrusu sistematiği olmalıdır. benim şahsi görüşüm, ellerini kollarını sallayarak serbest bir şekilde, sanki bir turistmiş gibi memlekette gezmemeleri yönünde.Sanırsam esas sıkıntı da buradan çıkmaktadır, savaş mültecisi denize girmeyi, nargile içmeyi, çocuk doğurmayı falan düşünmemelidir. nacizane fikrim budur, ak parti mülteci politikası yanlıştır ve oy kaybettirmişti
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:02
13
Multeci - gocmen denize girmemeli !! Haklisin ....
Yavuzcan 22 Temmuz 2019 19:51
3
Bence çok aptalca bir argüman, mülteci denize giremez hükmü hangi kanun ve yasalara göre. Birde bu insanlar buraya zorlamı geldiler? Bu insanlar ülkemizi yöneten hükümetin çıkardığı yasalardan yararlanarak mülteci durumundalar.
KARAR OKURU Abdullah 22 Temmuz 2019 10:51
Karar okurları hani özgürlükçü Demokrat insanlar onlar öyle düşünüyorsa Vay memleketin haline
Bitmedi şu muhacir edebiyatı; ülkenin kültürel kodları değişiyormuş,milyonlarca işsiz güçsüz adam başıboş sokaklarda geziyormuş, umurunuzda değil
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:32
Bu işin sorumlusu mezhepçilik yaparak, İhvancılık uğruna Suriye'yi yıkanlardır. Buradaki Suriyeler bile ülkemizi siz yıktınız diyorlar. Bizi buraya siz çağırdınız biz de geldik diyorlar. Bu işin sorumlusu hükümet ve destekçileridir. Hatırlarsanız Mısır'da da direnin arkanızda biz varız diye gaza getirmiştik, meydandaki 1000 kişiyi ölüme sürmüştük.
Hüseyin 22 Temmuz 2019 12:06
19
Nerden çıkartıyorsun bu safsataları hükümete muhalif olmak ayrı birşey.ama bilgi kirliliği oluşturmak günah birşey.bu insanlar keyfe keder bu ülkeye gelmedi.mecburiyetten zalimden canlarını kurtarmak için geldiler.ben bir suriyeli ile konuştuğumda şöyle demişti "en azından gece evimde yattığımda benim va ailemin başına bomba düşmediğinden emin olarak uyuyabiliyorum"ayrıca yaşandığı eve ev diyebilirsen.sayın yazarın dediği gibi sanki bu toprakları biz yaratmışız.unutulmamalıdırki bu topraklar Allahın mülküdür.ayrıca anadolu toprakları varoluşundan beri şuanki ülkemiz sakinleride dahil göçmeniz.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 20:46
0
Böyle yazanlar yazdıklarına genellikle kendileri de inanır.
serkan 22 Temmuz 2019 10:28
Allah razı olsun düşüncelerimin tam manasıyla ifadesini yazınızda buludum. Ben yazmız olsaydım ancak böyle yazardım. Sorun var elbet, çözümüde biz bulacağız ama nefreti, öfkeyi, kini rehber edinmeyeceğiz. Sorunu çözdüğümüzde süriyeliler de bizden biri olduklarını gerçektende bir ağacın dalları olduğumuzu unutmayacaklar. Memleketlerine döndüklerinde bizi hep iyi yad edecekler. Herkez iyi bilsinki sudanda, somalide, afganistanda, Pakistanda, bosnada ve de sayamadığım bir çok yerde Türk olmak bir ayrıcalık. Çünkü biz sor zamanların dostuyuz. Peygamber efendimizi yaşasaydı. Bizi methederdi.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:12
Sayin okur kardeşlerimiz yeryüzü Allahın Allah dilerse toprakların sahiplerini evirir çevirir değiştirir. Savaş bu savaş. Ankayamadik biz. Gelen tabiki kültürüyle geliyor problemleriyle geliyor. Allahın izniyle her şeyin üstesinden gelinecektir. İki yüz yıldır dünyada müslüman lar parya. İyi arap bize biz kurde kürt laza düşman. Böyle mi sürecek. Yorulduk. Her suçu devlete başkalarına atmakla ne geçiyor elimize. Oturup şikayet ettiğimiz sizildandigimiz kadar dua edip çalış sak daha kolay olacak sanki. Bizi gören bilen duyan Allah var.muhacirler gidince artık bütün kan davaları biter .
KARAR OKURUMehmet atay 22 Temmuz 2019 10:47
4
Allah'ın olduğu hipotezi üzerine Strateji..Ne kadar rasyo
Habele-Hubele (2) 22 Temmuz 2019 10:07
Sığınmacılara yönelik öfkeli konuşanlar ve hatta taciz, tecavüz vakaları veya iddiaları üzerine linç kültürü en çok İzmir’in, Muğla’nın, Bodrum’un, Marmaris’in tuzu kuru, laik “Beyaz Türkler”ine mi ait? Hayır. Bunu diyenler, Sultangazi’nin dini bütün muhafazakârları? Hal böyleyken AK Parti bile diye cümleler kurmak ayıptır. AK Partili seçmen elbette bütünüyle değil Türkiyede de farklı siyasi tercihlere düşman ve hasımlık duygusunun en kolay kök saldığı profil değil mi? Beyaz Türk düşmanlığı ve haklarında türlü rivayet ile Suriyeli düşmanlığı aynı zihniyetin farklı tezahürleri.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 09:59
Sayın yazar siz uzayda mı yaşıyorsunuz. Biraz sokağa çıkıp şu sueiyeli meselesini bir araştırsanız iyi olmaz mı. Akp yi de bitiren işte bu toplumdan ve gerçeklerden kopuk safsatalardır.
Habele-Hubele (1) 22 Temmuz 2019 09:59
Yazarın yakındığı öfke, dışlama, “Ümmet, muhacir-ensar” idealine en fazla karşılık beklenebilecek bir kültürel iklimde meydana geliyor. Suriyeli mülteci akınının önünü açan iktidar karşısında en yüksek perdeden tepki verenlerin genelde laik muhalif kesimler, küçümseyici, aşağılayıcı deyişle “Beyaz Türkler” olduğu ileri sürüldü hep. Ve bu kesimler “insanlık” adına kınamaya uğratıldı. Oysa "fiilen yüz göz olma ihtimali olmayan kesimler neden şikayetçi olsun?" sorusu sorulmadı. Suriyeliler en çok nerede ikamet ediyor? Fatih, Sultangazi, Pendik, Ümraniye, Başakşehir..
Yavuzcan 22 Temmuz 2019 09:26
Sayın yazar, bu insani makele için tşk ederim. Bende Suriye olayında çok büyük abartılar, haksız ithamlar, hadi aşan suçlamalar, insan onurunu rencide eden yorumlarlar ve gerçek suçlamalarla karşı karşıyayız. Kesinlikle idia ediyorum suriyeliler i istismar edip gündemde tutup şeytanlanlaştıranların büyük bir kısmı ya Alevidir, ya Kürt ür, yada göçmendir. Ben ötekileştirmemek karşı olan bir insanım ama bunu bir tespit için gündeme getiriyorum. Bütün suçu süriyelilere atan kişilere sormak istiyorum! 80 öncesi ekmek karnesi varken Suriyeliler mi vardı? 94 te Çiller, 99 da Ecevit ekonomiyi bat
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:36
2
Akparti seçmeninin büyük bir bölümü bile Suriyelileri istemiyor. Alevi, Kürt diye bölücülük yapma. Sizin mahalleliler isyan ediyor artık. Lütfen insana yakışmayacak ithamlarda bulunma.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 12:20
2
Yavuzcan Kardeşim bilmeden konuşma 90'larda PKK ile savaşıyordu bu millet. Şimdi Cumhurbaşkanı leblebi mi atıyorlar hepsi para ile dediğinde alkışlıyordun. Bu millet PKK'yı 90'ların sonunda bitirdi. O dönem ekonomi ondan kötü gitti. Ayrıca dış mihraklar PKK terorü bitiyor diye bize olmadık oyunlar yaptı
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 12:38
0
Yavuzcan, Ben de senin Suriyeli korkak, hain, kaçkın olduğunu düşünüyorum ve iddia ediyorum. Yoksa bu kadar ayrımcılık yaparak kendinden geçip Suriyeli savunmazdın.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 12:43
1
Hemen Abd ambagosu olan yılları dilinize doluyorsunuz. Pekii İreisiniz Trump emmi n'olur hafif yaptırım uygula diye niye süklüm büklüm. Hadi Abd ve Ab o yıllardaki gibi bir ambargo koysun da görelim zihninizi. Tek güvenceniz Batı ambargo koyamaz. Ya koyar sa. Hadi çıkın o zaman batı ittifakından. Ne durursunuz batılıların yanında. Ha bu arada Rus ve Çine yanaşmayın olur mu.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:46
1
Ben 1966 Doğumluyum, ekmek karnesi olduğunu hiç görmedim. Cahilliğinizle yada yalan söyleyerek milleti kandırmayın. Müslüman yalan söylemez.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 09:10
İnsanın kalbi güzel, vicdanı da temiz kalabilince böyle güzel yazabiliyor. Kişi Türk yada Müslüman olmadan önce "insan" olabilmelidir. Sadece kendi çıkarların penceresinden hayata bakınca, yaşamak için beslenen bir canlıdan farkın kalmaz. Suriyeli, Filistinli, Amerikalı, İsrailli. Nereli olduğu önemli mi ? O bir insan.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 18:48
4
Türkiye’de ekmek karnesi olduğu gibi bir zaman lar da petrol ve gaz sıkıntısı vardı. Rahmetli Özal gelmeden önce! Suriye lilere hakeret edip istismar eden zavallı solcu ve sahte ve boş milliyetçiler Türkiye de her şey karaborsaydı. Yetmiş sente muhtaç tık. Bu güzel im ülkede O, zaman Suriye li yoktu. İstanbul da hava kirliliği n den dolayı nefes alınmıyorken çöpler toplanmıyorken CHP li belediye rüşvette rekor kırarken yine süçlü Suriyeliler di heralde. Neyse dediğim gibi süriyelileri istemeyenleri çok anliyorum
ÖTÜKENLİKURT 22 Temmuz 2019 08:48
Sayın yazar delikanlica cevap veriniz: komşunuz kan davasi sebebiyle 20 kişi olarak sizin eve sığındı, 5 yildir tan gelip yatiyor ve senin bebeler aç! Bu yazdığın gibi mi düşünürsün! Şu anda ulkede çok büyük bir problemdir Suriyeliler nokta! Sizin ensar, din kardeşliği nutuklariniz bu gerçeği değiştirmez! Akıl hazinedir!
Umitxyz 22 Temmuz 2019 08:22
Bu ülkede en büyük sorun Türk sorunudur. Araplaştırmak istenen bir kadim millet.Her şey çok normalmiş gibi yazar sevgi kelebeği olmuş. Acaba torunlarını sokağa salabiliyor mu?
? 22 Temmuz 2019 08:00
Yazdıklarınıza katılıyorum.Şunu da görmemiz gerekir.Dünyanın neresinde olursa olsun bu kadar nüfus,bir yerden diğer bir ülkeye göçerse,enflasyon artar.3 liralık şeker 4 lira, 1 liralık ekmek 1,25 olur. işsizlik artar.Daha önce,80 milyon kişi ürettiğimizi paylaşırken bugün 85 milyonla paylaşıyoruz.Devlet bunları Suriye sınırında 40 km derinliğinde tampon bölge kurarak yerleştirmeye çalışıyor.Kısa vadeli kurtuluş bu devlete destek vermek zorundayız.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 07:56
Bayramda nereye koşa koşa gidiyorlar da oraya gitsinler
Karar okuru 22 Temmuz 2019 07:20
Suriyeliler mazlum falan değiller.Sizin zihniyetinizin gazınıza gelerek ülkelerine isyan etmiş asiler. Adam gibi devletlerinin yanında yer alalardı. Dış güçlere yamışacaklarına.Onlar ülkeleri için savaşmak yerine bedava daha rahat yaşamak düşüncesiyle Türkiye'ye kaçtılar.Bir de nankörler. Geçin efendim ellerine en gelişmiş silahları da versen savaşmazlar.Türkiyenin bu kadar iyiliğine karşı bıraksan kötüleyerek Avrupaya kaçarlar.Anlayacağın tek dertleri rahat yaşamak.Birde yok Eset zalimmiş de. 2011 den önce değilmiydide içli dışlıydınız.Abd'nin gazıyla güya Şam fatihi olacadınız havayı aldınız
Yavuzcan 22 Temmuz 2019 09:10
23
Senin zihniyetin i çok iyi biliyorum ben iddia ediyorum sen ya göçmensin yada Alevi. Ben hiç bir Türk ün Suriyeliler den rahatsız olacağını zanetmeyirom, çünkü Türk milleti göçebe bir milletir halden anlayan ve misafirperver dir
KARAR OKURUMehmet atay 22 Temmuz 2019 10:56
2
09.10, isminde yavuz ama bölücülük yapma
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 11:52
2
09:10 Yavuzcan, varmısın iddiaya. diğer yorumu mu yayınlasalar, bunu da isimsiz yayınlamışlar. Benim göçmen veya alevi olmadığımı anlar ve susardın. Sünni ve Türk'üm ne olacak şimdi. Asıl ben iddia ediyorum senin gibiler Türk olamaz. Ben bin yıldan fazla bu toprarlarda kanıyla canıyla savaşarak oturuyorum. Birileri gibi ipini kırıp gelmedim. Diğer yorumu bir kezde buraya paylaşıyım da yayınlarlarsa görürsün.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 12:01
2
Kaldı ki değilim de alevi ve göçmen olsam ne değişir. İs-te-mi-yo-rum kar-de-şim birilerinin hayalperesliği kişisel hırsları uğruna ve kasıtlı olarak Türkiyenin etnik yapısını değiştirmesini.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 11:59
2
Ben bin yıldır bu topraklardayım.Öyle bir yerden kaçarak gelmedim.Atalarım savaşlarda can vererek can alarak kanlarının hakkıyla bu topraklara yerleşti.O kadar istiyorsanız alın Suriyelilerinizi, hadi silahıda biz verelim gidin savaşın.Kazanırsanız kurun devletinizi de bi ırılın başımızdan.Hazır kurulmuş devleti bir de utanmadan kuranlara söverek babanızın malı gibi kullanmayın.Sözüm başta hakan albayrak ve bütün Karar taifesi ve İresinizle Davutoğlunuz için de geçerlidir.Suriyelilerinizi de alın gidin savaşın yeter artık Türk milletine hakaret edip durmayın.
Yurdumun İnsanı 22 Temmuz 2019 07:16
Olayı saptırmayın lütfen!SURİYE'Lİ LERİ RTE davet etti. BM Mülteciler Komisyonu bu kişileri göçmen statüsü ile kabul edilmesini talep ETTİ.RTE yok onlar misafir statüsünde kalsın dedi. Niye? BM müdahale edemesin diye! Noldu aş, ekmek,para bitti. Şimdi kovan yine RTE nin emri ile Soylu.Medine, Ensar, Muhacir diyorsunuz.Kaç kişi imiş.El sırtından gecinen varmıymış.Kısa süre yardımdan sonra, bir çoğu çalışıp, üretip yemiş.Bu işi berbat eden AKP ceremesini Suriyeli ve halkımız çekiyor.Bu yol, köprü, hastane, havaalanı işi değil
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 07:06
Allah razı olsun. Türkiye şu anda batmiyorsa,bunda tüm dünyada yardım ettiği mazlumların duasinin önemli bir katkısı vardır. Çogunluk halkımız siyasi ayrım yapmaksızın bu insanların yanındadır merak etmeyin.Bazen siyasilere duyduğu kızgınlıktan veya kendi özel durumundan dolayı serzenişte bulunsa da biz severiz mazlumu.Çünkú biz bizatihi multeciyiz şu dúnyada hepimiz ahiret yolcusuyuz.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 07:01
Muhacir mi? Uluslararası hukukta MÜLTECİ diye geçiyor, o da mülteci kamplarında olması gereken geçici sığınma statüsünde mülteci. Suriye Arap Cumhuriyeti'nin her yerinde savaş yok, batı ve güneyinde asayiş berkemal, ayrıca 23 tane Arap devleti var dilleri bir, onlar neden misafir etmesin? Cari açığımız 50 milyar dolar, mültecilere harcadığımız 45 milyar dolar.
Antakyalı 22 Temmuz 2019 06:59
Resulullah efendimiz sav şöyle buyurmuşlardır:“Irkçılığa çağıran bizden değildir. Irkçılık davası uğruna savaşan bizden değildir.Irkçılık davası uğruna ölen bizden değildir”Ebû Dâvud,Edeb,111-112 .son dönem belediye seçimlerinde partiler,ırkçılık yaparak müslüman kardeşini düşmana teslim eden bu politikalar oluşturdu ve bunu da çoğu kesim destekledi..vay müslümanların haline.. İngiliz ve yahudilerin ekmiş olduğu ırkçılık hastalığı ülkemizde bilerek bilinçli bir şekilde topluma dayatılmaktadır.Müslüman dikkatli olmalı..Çünkü “bütün müminler muhakkak kardeştirler”
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 10:27
1
DOĞRU SÖYLÜYORSUN ... AL BİR SURİYELİ AİLEYİ EVİNDE BİR HAFTA MİSAFİR ET LAFLA OLMAZ
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 11:47
1
Bu mubarek hadisi şerif ile yaşanan olayın alakası yok sevgili kardeşim. Türk Milleti ırkçı olsa bu kadar süre Suriyeli kardeşine bakmazdı. Ama artık demek ki belli tahammül sınırı aşıldı. Konuya hükümetin düzenleme getirmesi lazım. İtiraz eden laik kesim değil bizzat Ak Partinin oy aldığı yerlerde feryat var. Gidin Fatih'e bir bakın
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:26
Siz böyle konuşmaya devam edin.hukumette sadece olaya ensar muhacir penceresinden baksın.yakinda görürsünüz her gün olaylar çıkarsa o zaman herkesin aklı başına gelir ama iş işten geçer o zaman.biz hep böyleyiz.akilci çözüm hiç olmaz.zurnanin zırt dediği yere gelince de baslar polisiye tedbirler.cok kotu günler göreceğiz malesef
KARAR OKURU 1517 22 Temmuz 2019 06:23
"Muhakkak Müminler Ancak Kardeştirler" Ayeti kerimesi her şeyi ortaya koymakta.. Allah c.c. bizleri ıslah eylesin.. Bu konuyu gündeme getirdiğiniz icinde size tesekkur ederiz.."son zamanlarda algı operasyonu yaparak kardeşlerimizi zan altında bırakarak oy toplama telaşına giren partiler" bunun ahireti de var..ırkçılığın kimseye faydası yok..tarihte sadece ingiliz ve yahudilere faydası olmuştur o da müslümanları birbirinden ayırdığı için..
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:22
Kayıtsız ,düşük ücretle çalıştırılıyorlar açgözlü patronlar tarafından,bu da Türk işçiler için dezavantaj: bugün organize sanayi bölgelerinde bile 1500 lira maaşla kaçak suriyeli,ıraklı,afgan çalıştırılıyor, niye patron vergi dahil bir işçi için 3000 lira masraf yapsın.buna göz yumulduğu sürece hiçbir Türk vatandaşı asgari ücretle artık bulaşıkçı bile olamaz,bu boyutu da sayın yazar gözden geçirsin .....
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:18
Dünyada mültecilik kuralında mültecinin bulunduğu ili bırakın köy dışına çıkmasına bile müsade edilmeye bilinir! Mülteci ülkesine gidebiliyorsa orası onun için güvenlidir ve mülteciliği biter!
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:04
Bu ulkenin vergi veren evlatlari kamusal olarak onlara saglanan konfor ve destekten daha fazlasini elde etmedikce hic kusura bakmayin bu destek onlara saglanamaz. Yardim zamani bankamatik kuyruklarina bakin goreceksiniz.
Antakyalı 22 Temmuz 2019 13:59
8
Çok yardım alıyorlar bunlar ya..bankaların içini silip süpüren bunlar..bizler ise açlıktan ölüyoruz..vah ki bize vah..
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 06:01
Ak Parti artik hic bir toplumsal sorunla ugrasmiyor. Bu konu 3-5 sene once halledilmeliydi. Nasil bir politikamiz var vizyon nedir bilen var mi? Bu is kurumsal olarak cozulmeli. Artik muhacir vs. soylemleri ile cozulemez o boyutu cok asti.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:55
Sayin Yazar multecilerin ilerleyen zamanlarda bir milli guvenlik problemi oldugu zaman bu yazinizi tekrar gozden gecirmenizi dilerim. Issiz kaldiklarinda veya butcemiz artik destek veremez olduklarinda nasil bir probleme donusecek onlari bahane ederek bize nasil karisacaklar goreceksiniz.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:52
Ak Parti'nin yanlis politikalari sonucu bu durumu yasiyoruz. Zamaninda Iran ve Rusya ile birlik olunsa ve teroristlere gecit verilmese Suriye bu durumda olmazdi. Ben bu yuku artik tasimak istemiyorum. Tasimak isteyenlerin maaslarindan kesinti yapilsin.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:49
Diger Islam ulkelerinin milli gelirlerine oranina gore bakalim. Neden zamaninda toplanip bu kardesler adilane dagitilmadi sorgulayalim. Herkes butcesine gore tasimali bu yuku
KARAR OKURU Abdullah 22 Temmuz 2019 05:51
Allah Ensar şuuru versin Müslüman diyenlere
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:46
Sn.Cumhurbaska'ni Islam ulkelerini toplayip Suriyeli siginmaci kardeslerimizi bu ulkelere dagitsin. Ulkemiz Katar, Sudiarabistan ve Birlesik Arap Emirliklerine gore butcesi cok sinirli. Ha bir de Es'ad ile neden gorusulmuyor?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:44
Istekli olanlar Suriyeli kardes aile secsin ve kefil olsunlar. Suriyeli aile cocuklarinin buyuyup suca karismasi durumunda tazminat odesinler. Bu sorumlulugu millete yuklemeyin. Savunanlar hemen secsin bir aile sorumluluk alsinlar.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:45
Bizim gidemedigimiz sahil tatil bolgelerine nasil gidip nargile iciyorlar. Hele bize bir anlatin Sn. Yazar. Bunu kac kisiden dinledim.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:44
Fon kurulsun ve istekliler bu fona maaslarindan kesinti yapilarak aktarsinlar. Suriyeli kardesler artik butceye yuk olmasin. Butceden ikk onceligi artik bu vatanin evlatlari alsin
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:38
Ben sizleri Suriyeli cocuklar buyuyup issiz kaldiginda gorecegim bakalim ayni seyleri soyleyebilecek misiniz?
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:40
Suriyelilerin butceye yuk olmamasi icin sizin gibi kardesler gelirlerinden bir bolumunu kardes Suriyeli aile secerek aktarsin ve kefil olsunlar. Hem sevap kazanip hem de sorumluluklarini tasisinlar.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:39
Çalışabilir 30 milyon insanımızın neredeyse 10 milyonu işsiz. Boşanmaların büyük sebebi ekonomik. Aileler yok oluyor. Ülkemiz bu kadar mültecinin yükünü daha fazla kaldıramıyor. Kaç yıldır bakıyoruz. Bu ırkçılık değil kendi insanımızın feryadı. Sizin aileniz hiç işsizlik yüzünden dağıldı mı? Ya da bir canına kıydı mı? Bir de bu soruları sorun.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:38
Kızılan sey Ak Parti'nin yanlis Suriye politikasinin bir sonucu olarak 37-38 milyar dolar maliyet odememiz ve Suriyeli'lerin her hangi bir planlama ve vizyon olmaksizin ulkemizde kaderlerine birakilmasidir. Bu konular 3 sene once duzenlenmeliydi. Gec kalindi
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 13:47
4
Artık çözüme katkıda bulunma zamanı olan oldu büyük yanlışlar yapıldı.Asla geri donmeyecekler.O zaman Kuzey Irak la aramızda bir tampon bölge olması açısından sinir illerimize dağıtılması.Gitmeyenler Suriye'ye gonderilmeli.Doguda askerlik yaptım.Binlerce boşaltılmış köy var.hayvancilik ve tarım yapmaları sağlanmalı ve Türkçe okullarda okuyarak entegrasyon sağlanmalı .yoksa coook konuşuruz çözüm üretin.nutuk atmayın
Karar Okuru 22 Temmuz 2019 05:29
Türkiye bir yıkıma ortak olmanın bedelini ödemeli. Varil bombasının atılmasına da dünyanın her yerinden sözüm ona güya karşı olduğumuz ABD yörüngesine girip, sınırlarımızdan Suriye gönderdiğimiz silahlı milislerin yarattığı terörden de payımıza düşen bedel böyle ödeniyor işte. Ama asıl ilginç olan artık Türkiye’nin de içinde olduğu gelişmemiş orta doğulu ortamlardan güya eleştirdiğimiz batıya kaçış ve geldiğimiz yerleride kaçtığımız yerlere benzetmeye çalışmak sakatlığı. Bu az gelişmişlerin göç olgusu yakında başka bir nefret dünyasının kapısını açacak gibi görünüyor.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 03:18
Suriyeli diye başlamak çok vicdansızcadir ve ayrımcılık yapmaktır. Vebalı der gibi bir şey bu. Çok kötü bir ifade tarzı. Sayın yazar günaydın. Zamanında hükümeti uyarsaydın bu yaşananlar şimdi olmazdı. Chp ısrarla bu olaya çözüm sunarken ensar edebiyatı yaptınız. Herşeyi arap saçına döndüdünüz şimdi ah vah ediyorsunuz. Inanın hiç ama hiç ülke yönetme beceriniz yok. Hep suçu başkasına atıyorsunuz.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 02:38
gitsinler ulkelerinde istiklal mucadelesi versinler kurtarsinlar.. bizim vergimizle yan gelip yatmanin sonu yok.. bizim dedelerimiz kactimi? kurtulus savasinda sehit oldu boyle aldik biz bu vatani, Suriyeliler de gitsin savassin
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 02:01
Hocam ağzınıza sağlık.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 01:30
Sayın yazar ve sizin gibi düşünenler bırakın bu ayakları, istemiyoruz işte, onlarla Hatay da yaşayan siz değilsiniz, isteyenler evine alsın kızını gelin versin Zaten olacağı 5-10 sene sonra olacağı o.
Hüseyin 22 Temmuz 2019 12:16
7
Umarım onların düştüğü duruma düşmesin
Antakyalı 22 Temmuz 2019 13:52
6
Hatay da yaşıyorum ve gayet mutluyum..amma velakin mutlu olmayanları gayet iyi biliyoruz..cibilliyetlerini de gayet iyi biliyoruz..biz Mümin olarak gereğini yapacağız.sizler ise karakterinizin gereğini yapacaksınız.aramızdaki fark bu
Has Parti 22 Temmuz 2019 01:07
Suriyeliler'den özür dilememiz lazım, ülkelerinin bu hale gelmesinde bizim çok katkımız oldu.
Deniz 22 Temmuz 2019 00:48
Yusuf bey Allah razı olsun .Ülkem nerede ise faşist söyleme teslim olmak üzere.Ben de bir Avruoa ülkesinde mülteciyim...Zalim bir iktidarın zulmünden kaçtım.Bu ülkenin insanları aynı dinden aynı milletten olmamama rağmen hem para hem de ev verdi.Sağlık,ulaşım ücretsiz, çocuklarım özel okulda ve burslu...Ev sahibim benim gibi ülkemizi yıllar önce terk etmiş bir Süryani...adam gibi adam. İşte böyle. Keşke savaşlar, diktatörlükler,tek adamlıklar, zalimlikler, işkenceler olmasa herkes doğduğu topraklarda yaşasa. Ülkemi öyle özledim ki...Ankara'nın sokakları, güzel semtim Keçiören burnumda tütüyo
misafir 22 Temmuz 2019 00:41
Çoğu kültürümüz ve inançlarımız ile bağdaşmayan bir yaşam tarzına sahip. Misafir bulundukları ülkeye ve kurallarına karşı pek saygılı olduklarına şahit olmadım. bu durum ülkemiz müslümanlarınada malesef kötü örnek teşkil ediyor. Mahallede yaşayanlar özellikle gençleri çok gürültü çıkarıyor. bizimle entegre olma gibi bir dertleri yok. Özetle Yaşlı hasta çocuk ve bayanlar sulh olana kadar misafir kalır elbette ama genç ve sağlıklı olanlar şuanda Türkiye nin eğitim verdiği muhalif saflarında yer alabilir ve rejime karşı asker sayısı olarak daha da güçlü hale gelebilirler diye düşünmekteyim .
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 00:12
Ani hiç kimse Almanya’da 3 milyona; Fransa’da yaklaşık bir milyon Türkiye’nin ne işi var diye düşünmez.
Türk oğlu ! 22 Temmuz 2019 01:15
3
Onlar da diyor kardeşim. Yanlız Almanya ve diğerleri Türkleri çalıştırmak için kendileri çağırdı. Türkler savaşta ülkelerini bırakıp kaçmadılar.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 05:44
2
Türkler orada gereğinden fazla çalışıyor. Alman devletinin sırtından geçinen çok azdır. Burada öyle mi? 40 milyar dolardan bahsediyoruz. Murat Ağırel'in bu günkü yazısını okumanızı öneririm.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 07:07
2
2. Dünya savaşından sonra işçi açığını kapatmak için kendileri mülteci aldılar o ülkeler. Üstelik binbir sağlık ve güvenlik kontrolünden geçirip...3 milyon kişi almadılar, 70 yıl önce gidenlerin nüfusu şimdi 3 milyon oldu. Türkiye'de işçi açığı değil 7 milyon işsiz var.
Saçlar o biçim 22 Temmuz 2019 07:22
2
Onlar da diyor kardeşim. Yanlız Almanya ve diğerleri Türkleri çalıştırmak için kendileri çağırdı. Türkler savaşta ülkelerini bırakıp kaçmadılar.
Alparslan Tekin 22 Temmuz 2019 07:48
2
Bu kara cahil o insanların neden 1960 lada Fransa Almanya gibi yerlere gittiğini öğrenseydi keşke.
Ahmet Şahin 21 Temmuz 2019 23:56
Yusuf bey düşüncelerimize lisan olduğunuz için teşekkür ederim,maalesef çok yanlış bir algı operasyonu yapılıyor bu mazlumlar üzerine...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN