Back To Top
Suriyeliler kalıcı, haberiniz olsun

Suriyeliler kalıcı, haberiniz olsun

 - Son Güncelleme: 02.08.2019 Cuma 09:10
- A +

Roveniemi. Duydunuz mu böyle bir kelime?

Duymanız da gerekmez.

Bir yer ismi. Finlandiya’nın kuzeyinde, kuzey kutup dairesinin üzerinde.

Şehir dışında ağaçlık bir yerde bol geyikli, bol Noel Babalı turistik bir mevki yapmışlar. Gece gitmiştik. Yere yansıtılan fosforlu bir mavi ışık çizgisi kuzey kutup dairesini temsil ediyordu.

Sorsanız, kuzey kutup dairesine bastın mı? Eğer o mavi ışıksa, bastım.

Karayoluyla yaklaşık 4 bin 500 kilometre. Fakat insanın zihninde uyandırdığı uzaklık çok daha fazla.

Ben orada, sokaklarda, dükkanlarda, kafelerde sayısını bilmem, çok Iraklı sığınmacı gördüm.

Finlandiya, bilirsiniz, sevmez mülteci işlerini. Mesela İsveç gibi, sığınmacılara kapı aralama alışkanlığı yoktur.

Tahmin ediyorum sığınmacılar da Finlandiya’ya çok meraklı değil.

Ama gitmişler.

Avrupa Avrupadır. Uzak olsun, soğuk olsun.

İnsanı zapt etmek zor.

Roma’da, Berlin’de, Londra’da, Paris’te, başka şehirlerde gördüğümüz sarı, siyah, esmer, rengarenk insanlar Germen ırkından mı? Anglo-Sakson mu? Viking mi?

Gidiyor insanlar.

Mayın tarlasından geçip gidiyor, bota binip gidiyor, dağ aşıp, ırmak aşıp, deniz aşıp gidiyor.

Denizi aşamayınca boğuluyor.

Sahillere Aylan Kürdi olarak vuruyor.

Kimisi duyarsız böyle durumlarda.

Gelmeseydi. Ölmeseydi.

Farkında değilsiniz, gelmese de ölecek.

Vicdanı olanlar yaralanıyor.

Allah korkusu olanlar korkuyor.

Bana da sorar mı Allah?

Bazılarımıza Allahu Teala hiçbir şey sormaz.

Sorular, başkaları içindir.

Bizimkiler, sanki soruları hazırlayan heyetin içindedir, sanki sorular ceptedir.

Gidip, bir yolunu bulup yerleşiyor insanlar.

O Roma’da, Londra’da, Paris’te gördüğümüz renkli adamlar, renkli kadınlar birazdan dönecek mi ülkelerine?

Döner mi Afrika’ya Paris’in varoşlarındaki bir Afrikalı?

Veya bir Pakistanlı, bir Hindu, bir Çinli, döner mi Asya’ya?

Bir Türk, Köln’den, Berlin’den geri gelir mi?

Çocukları evlendi oralarda, torun torba sahibi oldular, hısım sahibi oldular, iyi kötü mal mülk sahibi oldular.

Dönerler mi?

Belki gezmeye gelirler. Eğer gezilecek bir yer kaldıysa.

Gezilecek, ziyaret edilecek yer var mı şu anda Suriye’de?

Varsa bile gezdirirler mi seni?

Aslında Türkiye iyi başardı bu mülteci işlerini.

4 milyon mülteci. Dile kolay.

Pek salmadı dışarıya. Avrupa’nın başına tebelleş etmedi onları.

Azcık gevşetse , durduramazsın, Avrupa şehirlerinde Suriyeli nüfusu artar.

Hepsi mi gider.

Mümkün değil. Ama her sene, şu anda gidebilenler gidene ilave olarak yüz bin iki yüz bin kişi Avrupa’nın hudutlarını geçer.

Kuzey kutup dairesine kadar gitmeyi başarıyor insanlar. Eminim öteye de geçen vardır.

Türkiye daha yakın. Çevredeki ülkelere, Irak’a, Ürdün’e, Lübnan’a, Mısır’a göre yaşaması daha kolay.

Bir de devlet politikası var, bu yükü olabildiğince taşımaya niyetli bir politika.

İç savaş başlayalı 9 sene oldu.

Burada ilkokula başlayan Suriyeli çocuklar liseye gidiyor. Yakında üniversiteye başlarlar.

Evlenenler, çoluğa çocuğa karışanlar var.

Eğer ‘Suriyelilerin ülkelerine dönmesi’ diye bir gündem söz konusuysa vakti ha geçti ha geçecek.

Birkaç yıl içinde Suriye’de barış olur, ülkesine geri döneceklerin hayatlarını garanti altına alacak bir siyasi düzen kurulabilirse bir ihtimal.

İş uzarsa, beş yıla, on yıla, yirmi yıla yayılırsa, geçmiş olsun.

Suriyeliler nüfusumuzun hatırı sayılır bir parçası haline gelir.

Kanun, nizam, zaptiye ile ancak cüz’i bir kısmını gönderebilirsiniz.

Sınırda kurulabilecek güvenli bölgeyi bir çıkış yolu olarak görenler var tabii.

Ama o da Türkiye’deki Suriyeli muhacirlerin ana gövdesini eritmeye yetmez.

Evet, ülkelerine dönmeleri mümkün olsa da dönseler daha iyi.

Ama galiba kalacaklar.

Dünyanın gerçeklerine bakarak, insanların hallerine bakarak gördüğüm budur.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bekri Mustafa 03 Ağustos 2019 23:01
Ziya bey, niye yaz (a) mıyorsunuz, korkuyor musunuz? Meselenin çözümü basit; bizden birisi diyecek ki Suriye de ki iki tarafa "gelin bakalım biraraya; bu iş sürdürülemez; tokalaşın, geçmişi unutun ve barışın. Bu işin sonu yok".Ve burdaki multecilerin dönmesi için garanti istenecek Suriye devletinden.Sonra Suriyeliler otobüse bindirilip Hatay'dan ülkelerine gönderilecek.Bu kadar basit. Ama bizde ki kuru inat...
KARAR OKURU 03 Ağustos 2019 23:18
0
Kardeşim bu dediğin şeyi yazar niye yazamasın? Niye korksun? Laf ola beri gele kabilinden bir öneri seninki. Tipik ayrımcı sözler. Yazar bu fikre inanmıyor. Korkudan değil yazmaması.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 21:15
Sayın yorumcular unutmayın insanın kınadığı başına gelmeden ölmezmiş içimizdeki şuursuz ve beyinsizler yüzünde bizleri helak etme Allahım
Kaçan oylar ile tehlikeye giren %50+1 i Suriyeli muhacirlerle kapatılacak desene abi!!!!
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 18:30
Finlandiya geziniz doğru olabilir de ,gözlemledim dediğiniz ıraklılar eçcik sıkıntılı.Ensar , muhacir edebiyatı ile desteğiniz okuyucu da itibar görmeyince... Du bakalım daha nerelerden dem vuracanız.Bi yeterin gari.Saygılarımla.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 18:06
Kesinlikle gitmeleri gerekiyor tamamen bize zararları var;onları kendi çıkarları için ülkemize getirenler, bizim çıkarlarımızı gözardı edenler, herşeyi kendileri için yapanlar onları burada kalmasına vesile oluyorlar gitmelerini isteselerdi bunu çok kolay yaparlardı. Nasıl sa biz dışarı çıktığımızda yerleşme iz zor şartlar altında uygulanıyor burada da bu yaptırım uygulanabilir. Savaştan kaçmış gelmiş diyorlar bayram yaklaşırken koşarak gidiyorlar nasıl oluyor bu. Yaşayabilecek yerleri yok mu? Kesinlikle var. Ama burada rahatça ekmek elden su gölden yaşamak varken neden gitsinler.????
E.K 02 Ağustos 2019 16:47
Dogru bir tespit..Ihtimalen Suriyelilerin cogunlugu kalici..Ilginc degil mi: Batiya, olum pahasina giden insanlarin cogu musluman ulkelerden..Hic biri burunlarinin dibindeki Iran Islam Cumhuriyeti'ne gitmiyor. Ama binlerce km uzaktaki, Hristiyan, ateist ulkelere kosuyor..Niye?
GERÇEK SÖYLER 02 Ağustos 2019 16:28
Kalsınlar diyenlere soruyorum ,Niye zulüm çeken Uygur Türklerini,Pakistan ve Afgan kardeşlerimizi ,Ürdün gibi yerlerde kalmış olan Suriyeli toplam 10 milyon kardeşimizi daha almaya NE ENGEL.5 MİLYONU ALDIN ,KALANIN GÜNAHI NE O. ZAMAN,ONLARI DA ALALIM. EVİNE ALMAK İSTEYENLER HEMEN BAŞVURSUN BAKALIM.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 15:00
Bunu tartışmak bile ayıp mülüman için ıslah etmek aklımızdan geçmiyomu peygamberde ..mekkeliler içinde idi.. utanın odamı geri gitseydi hem türkiye nuhun gemisine benziyo unutmayız yertüzü Allahın kullarda onun selam ile
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 14:53
Eski tüfek bir islamcının süriyeliler başlığını kullanması çok incitici sanırım bize öğrettikleri böyle bişi değildi vesselam
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 22:24
0
Dünya görüşünü kendiniz oluşturun, öğrenmeyin. Çünkü o öğrenmek dediğiniz şey belki bilgisayar gibi programlanmak. Bu her dünya görüşü için geçerli.
nihat 02 Ağustos 2019 14:51
acilen gitmek isteyen suriyeliler avrupaya gönderilmeli diğerleride azez afrin gibi bölgelere gitmeliler
Mustafa ALSANCAK 02 Ağustos 2019 14:02
Finlandiya’da pek çok İraklı mülteci gördüğünüzü yazmışsınız. Esasında Finliler yabancı sığınmacılara kapılarını pek açmak istemezler. Geçmiş senelerde zorla 7 sığınmacıyı kabul etmişlerdi. Şimdilerde AB’nin bastırması ile 122 sığınmacıya okey dediler ve gelenleri ülkenin en kimsesiz yeri olan biryerlerde yerleştirdiler. Avrupalıların en çok endişe duyduğu husus Türkiye’nin elindeki milyonlarla sayılan Suriyelileri Bulgaristan üzerinden Avrupa’ya salıveren riskidir. Suriyelilerin zorla gitmeleri mümkün olmayacaksa Türkiye’yi terketmeyeceklerini Bizim Ankara’daki. Arap hayranları da bilmekteler
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 13:58
Bu hükümet yanlış uygulama ile Suriyelileri kabul ederken halka mi sordu, o zaman da halk bunları doğru Veya yanlış şekilde gönderirse hükumete sormaz. Bildiğini okur.
En fazla 5-10 sene icerisinde,Suriyeli'ler,bayrak ve toprak isteyecekler,Türkiye sinirlari dahilinde...
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 13:21
Follu’nun kahvesine yollayalım bir kaçını.
KARAR 02 Ağustos 2019 12:26
Abd diyor ki ypg işid ile mücadele ediyor onu savunmasız bırakmayız, istihbarat diyor ki gelen suriyelilerin arasında işid yapılanması olabilir, e yazar diye kendini bu ülkeye satanlar, bir kere de görün planı! suriyeliler ile sorun yaşayacağımız ortada! arlarında işid gibi olanlar ortada! yarın bu abd kendi gücü ile işid i bitirmek için bize salmayacağı ne malum??? SİYADAL İSLAMIN ÇÖKTÜĞÜNÜ GÖRDÜK YA SİYASAL YAZARLARINDA SONUNU SİZLER GETİRİYORSUNUZ!!! BU ARADA ŞU DA SÖYLEYEYİM SENİN DEDİĞİN OLAMAZ GEREKİRSE İÇ SAVAŞ ÇIKAR BU ÜLKEDE AMA SURİYELİLER KALICI OLMAZ YAZIN BUNU İLERDE BAKARSIN
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 12:11
Suriyede barışı tesisi edip arkadaşları güven içinde bir an evvel memelektlerine uğurlamak herkes için en dogrusu olur...
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 11:36
Doğru söylüyorsunuz kalacaklar gibi
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 19:28
1
Gitsinler artık bıktık
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 11:33
Bence de kalacaklar. Vatandaşlık versinler bari, olan oldu. En azından vatandaşlık yükümlülüğünü de taşırlar.
musto 02 Ağustos 2019 11:04
Göklerden ne indide yer kabul etmedi.Sel oldu yangın oldu yakıp yıktı hasar ortaya çıktı. Bop başkanına sormak lazım İsraelin golan tepeleri garanti altına alındı yahudi yerleşim yerleri artırıldı 70.000 kişilik ordu kuruldu doğu ve güney doğunun geçim kaynaklarını kapattık batıya geldiler sonrası ne ne olacak bu işe soyunanlar cevabını versinler.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 10:49
Siz siyasal İslamcıların devlet yonetemeyeceginin bir kanıtı da budur . Sizler sorun çıkartır . Kabulde etmezsiniz. Suçunuda başkalarına yıkmaya çalışırsınız. Bunlar olmazsa ne yapalım kader ,olan olmuş , daha iyisi yok ki,bu işin fıtratında var,gibi yöntemlerle iktidarın devamını saglamak için bin türlü emevi siyaseti gelistirirsiniz. Hele bir iktidarınız degişsin, önce beka sorunu halini almış şu siyasal İslamci sorunu,ardindan Suriye ,ekonomi ,dıs politika,v.s. bir sürü sorun tek tek hallolur. Tarih; Enver i Sarıkamış için nasıl kaydetmişse ,sizide öyle kaydeder. Yoluna devam eder.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 10:50
YouTube'da "Holiday Beach Tartous", "My trip to Syria" ve benzer kelimelerle arayın 2018 ve 2019 da Suriye'nin Akdeniz plajlarında nasıl turizm var, Şam'da akşam sefası yapan gençlerin sokak ortasında nasıl nargile içtiklerini uzun uzun izleyin. Kuzeyini gösterip bize savaş numarası çekiyorlar. Akrabalarını bayram ziyaretine gittikleri Kuzeyi hariç Türkiye kadar güvenli. Suriye'de 18 milyon yaşıyor. İzleyin YouTube'da. Cudi sağındaki terör çatışmalarını gösterip Türkiye'nin hali böyle demek kadar insafsız bir yalan bu.
Turkiye Suriye Afganistan Pakistan olsun istemiyoruz. Rusya üzerinden Esadla anlaşıp derhal geri dönmeliler
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 10:08
Yusuf abi bu bir imtihan musibetzede bu insanlar, keyiflerinden gelmiş değiller kaçmışlar. Almanlar bizim türklere madem bayramda gidiyosunuz hep gidin diyormu?ALLAH razı olsun abi.
Murat124 02 Ağustos 2019 12:12
2
Almanya ikinci dünya savaşından sonra işçi açığını kapatmak için kendi çağırdı. Bizim 7 milyon işsizimiz var, elmayla armudu birbirine karıştırmadan, gerçeği eğip bükmeden yorumda bulunalım lütfen. Üstelik Suriye'nin küçük bir bölümünde savaş var. Kalan kısmı problemsiz.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 14:01
2
Bak sen uyaniga. Almanlar türkiyede savaştan kaçan insanlara sahip mi çıkmış. Hadi sen de. Günahlarını bile vermezler.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 10:03
Hepimiz mülteciyiz bu dünyada. Arz da Allahın. Kalsınlar. Bu cümleme kızacaklar nereden geldiklerini bi düşünsünler
Tug-Ay 02 Ağustos 2019 22:27
2
Milliyetçiliğe karşı olan ümmetçiler ve komünistler böyle düşünüyor. Ama millet sizinle aynı kanaatte değil.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 09:55
1) Bati kapilarini tamamen acsa, musluman ulkelerde Musluman kalmaz. 2) Suriyeliler, Turkiyeye BOP plani uyarinca getirildiler, Suriyede etnik temizlik yapildi. 3) Ak Partinin oylari azaliyor, Suriyeliler ilac olabilir.
Serhat 02 Ağustos 2019 13:20
0
Bir de Müslümanlar mütemadiyen "Gavurlara" söver, ahlaksızlar der, kin besler. Ama başlarına bir şey geldi mi kaçar Gavurlara sığınır, ikiyüzlülük de misafirperverlik gibi kültürümüzün bir parçası galiba
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 09:24
Tam zamanında yazılan bir yazı. Hazır Ülke insanı,Suriyeliler üzerinden kışkırtılmaya,arada husumet meydana getirilmeye çalışıldığı bir dönemde,"Suriyeliler keyf çatıyorlar,maaş alıp bizden daha iyi yaşıyorlar"diyerek,algı oluşturulmaya çalışıldığı bir dönemde,insanlarımızı yatıştırıcı,provakasyoncuları etkisiz kılıcı,çok faydalı harika bir makale olmuş.Hele o, Danimarka'daki mavi fosforlu çok soğuk bölgeyi anlatan,engin bilgilerinizi yazıya döküp bizi acaip bilgilendirdiğiniz için size ne kadar teşekkür etsek azdır. Bizi,"Suriyeliler" meselesinde hergün daha fazla aydınlatmanızı bekliyoruz.
Kemal Nakıs 02 Ağustos 2019 09:10
Günaydın... Bu gaileyi milletin başına açanlar... Sizlere de günaydın... Bu coğrafyada milletlerin akıbeti herkesçe malum. Güçlü ve müreffeh zamanlarda kardeşçe yaşayan halklar zayıf zamanlarda birbirlerini boğazladılar. Umarım tarihten ders alınır.
Deli Emin 02 Ağustos 2019 07:19
KAZIN AYAĞI ÖYLE DEĞİL! Ey yurdumun ve Suriye'liler! Bizler üzerinden yapılan,bedelini can,mal,ülkelerimiz olan PİS oparasyon ve hedefi nedir? 10 yıl sonra Türkiye ekonomik,siyasi,sosyal,güvenlik yapısına nasıl etki edecek?Düşünen,analiz eden var mı! Afganistan Savaşı 40 yıl oldu.Pakistan'bu savaşta mücahitlerden yana oldu.Göçmenleri kabul etti.Bedeli AFGANİSTANLAŞMAK oldu.Şu an halde.Gidin bakın ibret alın.Romantik takılmak,Ensar, Muhacir masallarını geçin.Kontrollü Kaos Politikası nedir,BİLEN!Afganistan,Irak,Libya,Mısır,Yemen,Suriye,Sudan ne halde düşündünüz mü!
gerçekler acıtır 02 Ağustos 2019 03:03
türk topraklarında türk yok iken var olan rumu ermeniyi kov yerine getir arab yerleştir.. böyle haksızlığa bakalım mevla neyleyecek.. sanırım ALLAH bize ruma ermeniye yahudiye yaptığımız haksızlıkların cezasını suriyeli ıraklı afganlıların üzerinden kesecek.. yakında türkler azınlık olacak gibi.. etme bulma dünyası.. geçmiş olsun ..
Çerkez Ethem 02 Ağustos 2019 01:50
Nasılki t.c. nin milyonlarca vatandaşı, savaş olmadığı halde, 50 yıldır yurtdışına varını yoğunu satıp, elinden gelen bütün imkanları kullanıp gitti/gidiyor ve yerleştiler/yerleşiyorlar, buda onların en doğal haklarıysa ve 50 yıldır oranın milliyetçilerinden, ulusalcılarından, vatanseverlerinden "defolun gidin" "ülkenize gidin" hertürlü ırkçılık yaşadıkları halde, yerleşiyorlar kalıyorlarsa, Suriyeden gelenler savaştan geliyorlar, onlarında hayatlarını düzene koyma, daha iyi yerlere gitmek en doğal haklarıdır ! Hiçbir İnsan Yasak Olamaz !
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 05:56
4
Evet ama kayıtdışı , sigortasız olarak Almanyada , İsveçte çalıştırılmıyorlar, şu an İstanbul da esnaf lokantalarında sigortalı bulaşıkçı bile bulamazsınız ...
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 07:35
3
kurban ol TC'ye.
Mehmet 02 Ağustos 2019 10:43
3
Almanyaya giden türkler elini kolunu sallayarak mi gittiler.Almanya ile biz aynı devletmiyiz.Almanya esedcisini ermenisini,yazısını sormadan içeri alır mi.Gercekler ilerde acıtacak
Karar Okuru 02 Ağustos 2019 06:01
3
Sokaklarda dilenmeye gitmedi gurbetçi. Talep eden Avrupa ülkeleri idi. Tabi insanların daha iyi şartlar aramaları doğal, dışlamamak da gerek. Bu göçler ortadoğulu islam ülkelerinde hayatın kötü olduğuna delalet. Fakat kabul edilemez olan gittikleri yeri kaçtıkları yere çevirmeye çalışmalarıdır. Ev sahipleri de bundan hoşlanmaz.
konyalı haydut 02 Ağustos 2019 01:15
vay arkadaş elimizde patladı, olan türk halkına oldu, bu politikanın sorumlusu kimse o sıkıntı çeksin neden tüm türk toplumuna bu bedel ödetiliyor, neyse cümleten hayırlı cumalar...
haldun barkas 02 Ağustos 2019 00:44
bu millet ülkeyi suriyeli, ıraklı dolduranları affetmeyecek. doğum oranları 5 kat fazla. uyuyor musunuz..
Türk oğlu ! 02 Ağustos 2019 00:41
Bu varsayımın Erdoğan, Davutoğlu gibilerin ilanihayet iktidarda kalacağı, diğer muhalefetin de ellemeyeceği üzerine kurulu bence. Peki ülkenin başına eskaza Hitler vari biri gelirse ne olur. Bak Almanya'da kaç Yahudi kaldı. Milleti zorla razı etmeye çalışıyorsunuz ama nafile. Eğer dediğiniz olursa, olacak gibi de, o zaman görürsünüz hanyayı konyayı, ilerde taraflar arası çatışmayı.
Karar Okuru 02 Ağustos 2019 00:19
Onları buraya getirenler ve sebep olanlara oy verenlerin işine talip olur onlar kavgada oralarda çıkar kaliteli nufus yer bulur karışır. Ama şu önemli ortadoğu ve diğer bizim gibi geri ülkeler giderek beşeri bir çöplüğe dönüşüp, etrafı da zora sokar oldular. Bunun sonu güney amerikadaki gibi güvenliği tehdit edecek çeteleşmeler olacak. Aklı olanda bu gühun uzağına göçmeye çalışıyor.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 00:06
Günaydın abi günaydın . Koca koca yazarlarsiniz, köşeleri tutup yazılar yazarsanız , bu olayı ilk gününden gören ilkokul terk dedem kadar olamadiniz.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 09:00
3
Yazarın ne suçu var ki? Doğru bir durum tespiti yapmış sadece. Bu sorunun tek çaresi onların bizim kültürümüze uyum sağlamasını temin etmek, ancak maalesef kendi toplumumuzu araplaştırmakla meşguller. Dolayısıyla seve seve alışacaksın bayım.
KARAR OKURU 01 Ağustos 2019 23:52
Doğru. Onlar burada kalır, onlardan boşalan topraklara da bize aman vermeyecek, canımızı çok yakacak PKK devleti kurulur. İsrail mutlu olur, ABD mutlu olur, hele hele bizim ihvancı, siyasal İslamcılar çok mutlu olur. Kına yakarlar ellerine. Bu adamları bizde kalmasını en çok kimler istiyor bir bakın. Ümmetçiler İsrail'e alet oluyor, farkında değiller.
Türk oğlu ! 02 Ağustos 2019 09:29
4
"ümmetçiler israil'e alet oluyor, farkında değiller" demişsin ya. Yanılıyorsun kardeşlik öyle bir farkındalar ki hatta İsrail'le beraber bilinçli yapıyorlar her şeyi. Anlayacağın İsrail'in adamları zaten hepsi Türk düşmanı Vahabi Arapçı.
KARAR OKURU 02 Ağustos 2019 09:42
1
Bravo
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN