Back To Top
“AK Parti’nin özünü arıyorum, nerede hata yaptığını sorgulamalı”

“AK Parti’nin özünü arıyorum, nerede hata yaptığını sorgulamalı”

 - Son Güncelleme: 02.10.2019 Çarşamba 08:42
- A +

Başlığa çektiğim bu sözler, AK Parti milletvekili ve MKYK üyesi Mustafa Yeneroğlu’na ait.

Yani “AK Parti’nin özünü” arayan  ve “nerede hata yaptığını sorgulamalı” diyen isim herhangi bir kişi değil. AK Parti’nin Milletvekili ve MKYK üyesi.

Geçen hafta T24’ten Şirin Payzın’ın programına katılan Sayın Yeneroğlu’nun gerek partisine yönelik özeleştiri niteliği taşıyan, gerekse de adalet, demokrasi ve hukuk alanlarında yaşanan sorunlara dair sözlerini fevkalade önemli buldum.

Sayın Yeneroğlu’nun şu sözleri tarihi öneme sahiptir:

“Herkes demokrasi ve özgürlüğü sadece kendisi için isterse ‘ben onları ezmezsem onlar beni ezecek’ noktasına geliyor.”

Hiç kuşkusuz ki ülkemizin en önemli sorunlarından birisi kutuplaşmayı derinleştiren, nefret duygularını canlı tutan rövanş duygusu. Bu rövanş duygusu maalesef ülkemizdeki adalet, hukuk, demokrasi gibi alanlarındaki sorunların çözülmesinin önündeki en büyük engel.

Sorulsa ülkemizin demokrasi rayına oturmasını istemeyen yoktur. Sorulsa ülkemizin hukuk devleti olmasını istemeyen yoktur. Sorulsa ülkemizde temel hak ve özgürlüklerin olmasını istemeyen yoktur.

***

Ancak “onlar da bize yapmıştı” diye özetleyebileceğimiz intikam duygusu, iktidarların değişen dönemlerinde maalesef daima toplumun bir kesiminin adaletle ilgili sorunları görmesini ve kabul etmesini engelliyor.

Yapılan hukuksuzlukları, yaşattırılan mağduriyetleri hoşgörmesine yol açıyor. 

Bakınız.. 

28 Şubat döneminde dindar muhafazakâr kesim eğitim hakkının yargı kararlarıyla engellenmesini, devletin antidemokratik yasalarla temel hak ve özgürlükleri kısıtlamasını protesto için meydanlardaydı.

Yaşadığı adaletsizliği şikayet için AİHM kapılarındaydı.

Bütün bunlar yaşanırken toplumun bir kesimi bu hukuksuzluğu görmezden geliyor, hatta destekliyordu. Toplumun bir kesimi adalet talep ederken diğer kesimi ilgisiz, hatta karşı bir konumda duruyordu. “Yargıya ne kadar güveniyorsunuz” başlıklı anketlerden toplumun yarısının “yargıyı tarafsız ve bağımsız” bulduğu sonucu çıkarken diğer yarısının “yargının taraflı ve siyasallaşmış” bulduğu sonucu çıkıyordu.

“Ben onları ezmezsem onlar…” yahut “onlar da bize yapmıştı” duygusundan kurtulamadığımız sürece bu ülke demokrasiye kavuşamayacak. Temel hak ve özgürlükler alanı hep sorunlu alan olarak kalmaya devam edecek…

Her dönemde yargı toplumun bir kesimini mağdur etmeye devam edecek… “Onlar da bize yapmıştı” duygusu hakim olduğu müddetçe iktidarlar kanunları, yasaları kendi iktidarlarını devam ettirecek şekilde düzenlemeye devam edecekler. Yargı her daim birilerinin sopası olmaya devam edecek.

Ama ülkemizde hukukun üstünlüğü hakim olsa, adalete güven de artacaktır.

Toplumsal uzlaşmayı sağlayacak ve kutuplaşmayı, nefret duygusunu bitirecek olan adalettir. Bir ülkede birini iyi, diğerini kötü, birini bizden, diğerini sizden yapan sorunlu anlayış ancak adaletle sona erer.

***

Yargı sistemimizdeki bir türlü düzelmeyen yanlışlara yönelik eleştirilerde bulunan ve FETÖ davalarında ve KHK ile ilgili süreçlerde yaşanan mağduriyetlere değinen Sayın Yeneroğlu şunları söyledi:

FETÖ davaları ve KHK mağdurları ile ilgili süreçte hukuk dışına çıkıldı.  Türkiye öyle büyük bir travma yaşadı ki, bugün sonuçta 500 bin insan soruşturmaya veya kovuşturmaya tabi tutulmuş. Yani adeta 2 buçuk, 3 milyon insan terör örgütü üyeliği bağlamında değerlendirilecek bir noktaya gelmiştir. Bu çok ürkütücü bir tablo. Türkiye’nin bu tabloyu aşması gerekiyor.”

Ülkemizin olağanüstü bir süreçten geçtiği muhakkak. Dini bir cemaat görünümünde bir hareketin 15 Temmuz gecesi masum halkın üstüne tank sürecek, kurşun sıkacak ve TBMM’yi bombalayacak kadar gözü dönmüş bir terör örgütü olduğu ortaya çıktı.

FETÖ’nün eli kanlı bir terör örgütü olduğundan kimsenin şüphesi yok.

500 binin üzerinde kişi hakkında FETÖ’den işlem yapıldı. 300 bine yakın kişi hakkında hâlâ soruşturma ve kovuşturma devam ediyor.

On binlerce kamu görevlisi bir gecede KHK ile ihraç edildi. 200 bine yakın kişi cezaevlerinde tutuklu. 3 yıldır içeride olup da hâlâ hakim karşısına çıkamayanlar var.

Hal böyle iken, devletin ve milletin bekasını tehdit eden bu terör örgütüyle ilgili yürüyen yargısal süreç tamamen hukuki çerçevede kalındı denilebilir mi? Bu süreçte hukuk mağdurlarının oluşmadığı söylenebilir mi?

Sadece sempati duyduğu için cezaevlerinde tutulan insanlar yok mu? 500 bin kişilik bir terör örgütü olur mu? Bu mümkün mü?

Dolayısıyla FETÖ davalarında tamamen hukuki çerçevede kalındığını söylemek gerçekçi olmaz.

Bu uygulamanın toplumsal travmalara neden olduğu da muhakkak. FETÖ davaları tamamen hukuki çerçevede yürütülmüş olsaydı daha iyi olmaz mıydı? Türkiye’nin uluslararası arenada hukuk karnesi daha olumlu olmaz mıydı? Olurdu elbette.

Mahkemelerimiz AİHM ve AYM içtihatlarını dikkate almış olsaydı FETÖ davası toplumsal travmalara sebep olur muydu?

Sayın Yeneroğlu ender görülen bir medeni cesaretle kendi partisine partinin kurucu ilkelerini hatırlatıyor. Partisine, kendi iktidarları döneminde yaşanan insan hakları ve hukuk ihlallerini duyurmaya çalışıyor.

Sayın Yeneroğlu’nun bu haklı uyarılarını AK Parti’nin ve AK Partililerin dikkate alması lazım.

AK Parti kurulurken ve ilk dönemlerinde “eleştirel aklın, fikri ve davranış çoğulculuğunun, yanılabilirlik anlayışının geliştirilmesi kadar, temel hak ve özgürlükleri merkeze alan, sivil ve toleransı gözeten bir siyasi tasavvur” istiyor ve temsil ediyordu. 

Türkiye’nin “demokrasi, temel hak ve özgürlükler, hukuk, adalet” gibi sorunlu alanlarını düzeltmeye ve “siyasetin kirlenmesini önleyen yasal düzenlemeleri” yapmaya talipti…

Türkiye’de “siyaseti bir rant aracı görüntüsünden” kurtarma vaadiyle kurulan ve 18 yıldır iktidarda olan AK Parti’de işler artık yolunda gitmiyor… “Adalet, hukuk, temel hak ve özgürlükler” konusunda Türkiye’de de işler yolunda gitmiyor.

Bu yüzden, AK Parti’ye büyük bir bağlılıkla oy veren kemikleşmiş tabanda kırılmalar meydana geldi. 31 Mart yerel seçimlerinde sandıktan çıkan sonuç ortada: AK Parti cami cemaatinden de oy kaybediyor…

Yeneroğlu’nun yaptığı şey, bu partiyi geçmişte yükselten ve önemli reformlara imza attıran ruha ve ilkelere dönüş çağrısıdır.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 03 Ekim 2019 17:30
Cevap gayet basit: sade basit seffaf yöneteceksin. 80bin tl maas al. Hicbir ödeme yapma ucaklar helikopterler zirhli araclar sana yetmez coluguna co uguna aynisi. Caiz degil küllihi israf. Abd baskani bile yedigi yemegin parasini ödüyor sarayda ...
Karar okuru 03 Ekim 2019 07:36
Bugun bazi siyasilerin ve gazetecilerin yaptigi ayristirici konusmalar ve uygulamalar ulkenin gelecegini tehdit ediyor. Eski Yugoslavya yi hatirlamak lazim. 30 sene sonra ne olur dusunmek lazim. Cocuklarimiz icin nasil bir ulke birakacagiz. Iceride onlem alinmazsa bizi ilersi icin buyuk tehlikeler bekliyor. Ak partinin birinci onceligi birlik beraberligi saglamak olmali ama suanda soylem ve uygulamalari kendinden olmayanlari asagilamak ve dislamak. Lutfen anlik dusunmeyelim. Gelecege bugunun olaylari ile bakalim. Parcalanan ulkeler bir anda parcalanmadi boyle sureclerden gectiler.
AK partiye oy veren seçmen bu ülkede dini temel hak ve özgürlükleri kısıtlanan kesimden çıkmıştır. Yani, başı kapalı, imam hatipli ve muhafazakar kesimdir. Ancak, günümüzde de “FETÖ” kaynaklı yargılanmalar çok benzer bir kesim üzerinden gerçekleşmektedir. Elbette, 15 Temmuz hainleri yargılansın! ancak “17-25 Aralık Milat kabul edilmekle beraber” öncesi dönemde magazin haberleri okumamak için zaman gazetesi alanlar; faizsiz banka için Asya banka para yatıranlar; çocukları iyi bir eğitim alsın diye bunların okullarına gönderenler de terör suçundan yargılanıyor. At izi it izine karışmıştır! Yazık
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 21:39
Yeneroğlu'nun hemen her konuda partisinin yöneticilerinden ve parti politikalarından çok farklı düşünüyor olmasına rağmen hala partide kalmaya devam etmesi, insanın aklına acaba kendisi milletin gazını almakla mı görevlendirildi sorusunu akla getiriyor ...
dalı 02 Ekim 2019 20:36
Eğer verdiğim destekle birilerine haksızlık edilip işinden edildiyse veya askeri okulundan zorla nakil olduysa özür diliyorum.haklarını helal etsinler böyle yapacaklarını bilmiyordum.
KARAR OKURU 04 Ekim 2019 12:51
0
dalı isimli yorumcu iyi o zaman çok çalış da günahlarını temizle ben öyle yapıyorum bohcalida bizim günahımız cokkk calisalimda böyle zihniyetler bir daha kandırmasın
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 18:47
Allah sizlerden razı olsun iyi ki varsınız, mazlumların, mağdurların sesi oluyorsunuz.
Bay Meçhul. 02 Ekim 2019 18:33
Milletvekili ve MKYK Üyesi Mustafa Yeneroğlu'nun açıklamalarında asıl öne çıkan nokta, KHK mağdurları ile ilgili yapılan yargılamalarda Hukuk dışına çıkılması. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun disiplin cezaları olan uyarı, kınama, aylıktan kesme vb. ceza dahi verilemeyecek kamu görevlilerinin KHK ile ihraç edilmesi, terör ile iltisaklı, irtibatlı gibi yaftalarla yaftalanması ve geçmişte devlete, millete en iyi şekilde hizmet etmiş insanların medeni ölüler haline gelmesi... Güçlüye ayrı, garibana ayrı işleyen kanunları yorumlayan kişilerin vermiş olduğu kararlar arasındaki derin uçurumlar
yasin aydoğan 02 Ekim 2019 18:00
TEŞEKKÜRLER SAYIN ÇAKIR HANIM... Düşüncelerimizi dile getirdiniz kaleminize ve ömrünüze sağlık. .
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 15:46
Oncelikle yolsuzlukla basladi. Bogazina kadar yolsuzluga batmis siyasetcilerle nereye varilabilir? Simdi Tek adam rejimiyle ilelebet ipleri elinde tutmaya calisiyor ama millet bu rejimden yorulmaya baslayinca simdi de 40 + 1 yaparak oyun devam ederken oyunun kurallarini degistirecek. 30 + 1e kadar yolu var bunun.
sevil 02 Ekim 2019 13:57
ak parti hatalar pişmanlıktır
Okur 02 Ekim 2019 13:39
AKP ilkbaslarda YARATILANI YARATANDAN DOLAYI SEVERIZ di. Zaman gectikce YOLUMUZ KIZILELMA oldu daha sonra ise BIR MERMi KAC LIRA? Daha sonra UCAKLAR LEBLEBI DAGITMIYOR oldu. Ucaklardan mermilerden ve kizilelmadan konusan bir parti ulkeye ve insanlara artik yarari olmaz.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 12:53
% 40 icaat olundu, ilkeli siyasete elveda dedik. Her halükarda % 40 ı verir bu millet! Formül sağlam, rahat olun sevgili akpliler.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 12:52
Yeneroğlu da gitti demektir. Belki de atılmıştır partiden, ben habersizim. Arınç da gidici. Söyleyeyim de kahin desinler... :)
ati 02 Ekim 2019 16:21
0
yanılıyorsunuz! arınç'ı harcayamadılar. harcayamazlar da. zira, o, herkesten daha çok içeride idi. içeriyi biliyor! onu sadece bir yolla susturabilirler.
Karar okuru 02 Ekim 2019 12:36
Ak parti kuruldugunda TBMM de milletin sesi milletvekilleri vardi, medya da cok seslilik vardi, ayrimcilik yoktu. Adalet ve Kalkinma vardi. Simdi kanun hukmunde kararnameler var, medyanin %90 i tek ses oldu, ayrimcilik had seviyeye cikti. Insanlar artik terorist olmakla suclaniyor KHK yla islerinden atiliyor. Ulkede uretim, tarim, hayvancilik en dusuk seviyede. Sokaklar issiz insanlarla doluyor. Yerli insanlara saglanmayan imkanlar yabancilara saglaniyor. Ulke yabanci istilasinda. Adalete inanc kalmadi. Ne adalet kaldi ne kalkinma. Sadece zenginlerin gecebildigi yollarimiz ve koprulerimiz var.
İbrahim Erdoğan 02 Ekim 2019 11:53
Ben şahsen 2003 yılında katıldığım ve halen de AK partiye üyeliği süren bir vatandaş olarak elbette partinin kuruluşta beyan olunan söylem ve eylemlerine dönmesini arzularım. Ancak, umut var mı? Diye soruluyor ise; "o kavşaklar çoktan geçildi" derim. Artık yasaklar, yolsuzluklar, yoksulluklara karşı olma dönemi çok gerilerde kaldı... Özgürlük özlemi, sevgi ve hoşgörü söylemi tarih oldu. Cami cemaati diyorsunuz, oluşan görüntü karşısında cami cemaatleri bile yarıya düştü!.. Allah sabır ve selamet versin..
Saffet Üsküplü 02 Ekim 2019 11:48
Günümüzde iyi bir gazeteciden beklenen asgari özellikler: 1) Dalkavuklukta uzman olmak 2) Iktidar yandaşı olmak veya öyle görünmek.Takiyyede doktora yapmak 3)Devlet Başkanı'na kutsiyet atfedererek arşı alaya çıkarmak 4) Iktidar ve liderine toz kondurmamak 5) Muhalifleri beceriksiz göstermek 6) Iktidarın yanlış ve kusurlarına ebediyen kör, sağır, dilsiz ve sefih kesilmek. Her türlü muhalifi hainlikle yaftalamak 7) Her zaman  övucü makale yazmak ve medyada beyanatlarda bulunmak 8)  Ev ev dolaşıp kümese tavuk toplar gibi iktidar fırkasına üye kazanmak 9) İktidarın başarısızlığını gavura
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 11:28
Sen Davutoğlu'nun özünü ara
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 13:33
6
Sayın yazar Ak partililer ne yapacak diyor.Af edersiniz siz hangi partilisiniz.Mesala İstanbul'da Ankara'da vb.yerlerde siz,tasgetiren karar yazarları ,Davutoğlu,gul şener,Arınç,yeneroglu yani içimizdeki akp kiler kime oy verdiniz.Artik kurun partinizi de gölge kağninin mı yoksa sizin mi anlayalım.Artik bir yoru mumu da yayınlayın demokrasimiz ya.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 11:24
Sayin cakir Ak parti ufak özelestirinin hemen üstüne atiyorsunuz anladim star gazetesinde yazarken kanal24 de program yaparken o zaman ak partiye toz kondurmuyordunuz simdi Ben yoksam onlarda olmamali mantigi bu mutlaka eksikler olabilir yanlis yapanda vardir bunlari bildiginiz halde koca partiyi töhmet altinda birakiyorsunuz ve herkes bir anda haksiz ve kalayimi yedi Allah size yardim etsin amin
kararlı 02 Ekim 2019 14:19
2
Elif Hanım'da kandırılmış olamaz mı? Allah onu da affetsin...
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 20:49
0
saçmalamışsın. "eksikler olur yanlış yapan da" derken!? AK partinin kendi üyelerinin bile tenkit etmediği hiç bir oluşumu/teşkilatı kalmadı ki. Cebini dolduran, basiretsiz, koca ağızlı uzun dilli bir sürü haline geldi. Ayrılanları da tehditle susturamayınca hainlik ve hakaretle susturmaya çalışıyorlar. Doğru yolu gösterenlere kör ve sağırsınız bari dilsiz de olun.
Ömer 02 Ekim 2019 11:16
Binali Yıldırım'ın çocukları gemileri alacak parayı nereden buldu?
Süheyl CALISKANOGLU 02 Ekim 2019 13:29
0
Bu soruyu Binali Yildirim'a sormali,cocuklara sorarsaniz,bilmiyoruz babamiz "ayarladi herseyi diyecekler(!)..Bir,iki "gemicik'derken 30 "gemicikli'Deniz Filosu oldu,bitti (!)
KARAR OKURU 03 Ekim 2019 17:37
0
İyi düşünmeli. Onun mu? Yoksaaa onu aday yapanın mııı?
molla 02 Ekim 2019 11:11
KARAR'DA TOPLANDINIZ YA. NE ARIYORSUN BAŞKA? ORADAN ATTIĞINIZ TAŞLAR YETMEZ Mİ? ...KOCA İSTANBUL'A BAKIN VAR OLANI BİLE İŞLETMEKTEN ACİZ OLANLARA SÖYLENİN
KARAR OKURU 04 Ekim 2019 13:03
0
ali ağaoğlu manken sevgilileriyle bikinili gününü gün yapsın sende savun
Karar okuru 02 Ekim 2019 11:05
Evet;500 bin kişilik bir terör örgütü olur mu? Eş, çocuklar ve anne babalarıyla birlikte 3 milyon kişi. Bu mümkün mü? Ama ilahi adaletin olacağı mahşerde ne olacak?
Karar Okuru 02 Ekim 2019 11:00
Akp artik mazidir. Gelecege bakalim.
konuk1 02 Ekim 2019 10:45
herşey aslına rücu eder su akıp yatağını bulur gibi özlü sözlerimiz var akp! de öylece diye düşünüyorum
zuhuri yaman 02 Ekim 2019 10:44
Bence özü de buydu. Sadece ilk dönemde arka planda oluşan tehditler(Asker güçlü, yargı karşı cenahta idi ) ilk olulumda yaşanan ılıman iklim, kuruclularının bazılarının iyi niyetli ve olgun olmaları, henüz lider küt'ünün henüz oluşmamış olması nedenlerinden dolayı bize de iyi göründü.Ve sürekli takdirimizi ve oyumuzu almışdı. Ancak şu an gerçekler ortada. Özetle yine kandırıldık.
Karar okuru 02 Ekim 2019 10:43
Geçmişte toplumun bir kesimine yapılanları bugün diğer kesimlere yaparak intikam mı alınıyor yoksa güç kimde ise haklı olan odur mu deniliyor? İstanbul da farzı mahal "3-5" bin işten atılanların mağduriyeti üzerinden siyaset ve hizmet yapılamayacağı beyan edilirken, Elif Hocanın yazısındaki mağduriyetler üzerinden siyaset ve hizmet ettiğini söylemek nasıl bir anlayışın tezahürüdür. Tebrikler, adınız gibi her daim dimdik olun.
Karar okuru 02 Ekim 2019 10:12
Adaletsizlik bilinçli olarak yapılıyor. Faturada İslam'a çıkarılıyor. Terörle mücadele müslümanlar ile mücadeleye dönüştü. Maalesef birileri de bunu alkışlıyor.
adem sayduman 02 Ekim 2019 09:50
Sayın Çakır, macun tüpten çıktı artık geri girmez. Bundan böyle bunlar için söz söylemeye dahi gelmez. Yeni umutlar yeni hareketlere ihtiyaç hasıl olmuştur. inşallah bu hareket Yenide refah partisi olacaktır. Dikkate alınmalıdır. Bir dip dalga harekete geçti. Bir araştırın lütfen.
Fatih Hacıoğlu 02 Ekim 2019 10:58
1
Kardeşim YRP, Tayyip tarafından el altından desteklenerek kurdurulduğu iddialarını doğrularcasına adeta AKP'nin koltuk değneği gibi hareket ediyor.Zaten Bilal Erdoğan'ın sağ kolu Şehzade Osmanoğlu'nun da adeta bir kayyum gibi YRP'ye atandığı söyleniyor.Saadet'i bölmeye çalışmaktan başka bir hedefi varmış gibi gözükmüyor.
karar okuru 02 Ekim 2019 11:07
0
BAbadan oğula mı geçti liderlik şu topraklarda hala sultancılık aşkı bitmedi
Karar Okuru 02 Ekim 2019 09:43
Onsekiz yillik icraatlarina bakarak geldigimiz yer ortada. Daha neyin ozunu ariyorsunuz. Su akar yolunu bulur. Toplum kendine temiz bir sayfa acacak yeni partiler yaratir. Turkiye akp iktidarindan yoruldu.
okur 02 Ekim 2019 09:25
% 40 icadını da yaptık :)
Muktedir olunca gerçek kişilikleri ortaya çıktı.Dini araç olarak kullananların, dini içseleştirerek yaşamayanların parayla tanışmaları gücü ele geçirmeleri sonucu geldikleri yer bu...Nasrettin hoca ilerlemiş yaşında yol üzerinde yarım metrelik bir hendeği atlamak için 10 metre geri çekilmiş koşarak üzerinden atlayacağı hendeğin ortasına düşmüş biri beni görmüştür mahçubiyetiyle; beni gençliğimde görecektiniz ne günlerdi, etrafına bakıp kimsenin olmadığını fark edince gençliğimde de aynı b....m demiş .Bunların eveliyatına biliyoruz Elif hanım.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 08:57
Çok güzel yazı elinize sağlık Elif hocam. Ben de son seçime kadar ak partiye verdim. Ama artık bu şartlarda oy verecek gerekçe bulamıyorum. Yanlışları o kadar arttı ki doğruları kapatır hale geldi. Oysa ak parti kurulduğundan bu yana mazlumlarin muhafazakarların umuduydu.Erdoğan taban ne derse o yönde giderdi.Ancak artık Erdoganla halk arasında bağlantı koptu. Araya damat girdi. Damat ve o pelikancı grup ak parti tabanını oyuyor. Mustafa yeneroglu gibi aklıselim ve çoğulcu insanlar malesef pasif bırakıldı. Damadı halkın %90 ı istemiyor. Erdoğan hala onun arkasında duruyor. Ya damat ya millet!!
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 10:34
3
Evet... evet.... Ah şu Damat olmasa!.. Ah şu Pelikancılar olmasa!.. Melek gibi bir insan aslında.
Pori 02 Ekim 2019 12:13
3
Yine mi O iyi çevresi kötü? Ya bırakın bunu artık. Adam, milyonların umutlarını hoyratça sırf iktidarı için kullandı attı. O Milyonların büyük bir kısmı çoktaaaan uyandı darısı geriye kalanlara
turgut ertav 02 Ekim 2019 08:51
erdoğan ve yandaşları ta başından beri kin-nefret,intikam hissiyle hareket ettiler.safdirik akp taraftarlarının önüne ;dış güçler,dünya bizi kıskanıyor-hristiyan ve museviler ezeli düşmanımız,en iyi kürt ölü kürttür,osmanlıyı yeniden kuracağız,türkler islamın koruyucusu ve kollayıcısıdır vs gibi artniyetli argümanları koydu.iç ve dış siyasette önceden kurgulanmış,ayırımcı,ayrıştırıcı,düşmanca yaklaşımları devreye koydu.basın,kişli hak ve hürriyetleri,demokrasi,muhalefetin özgürce siyaset yapmasını engelledi.ta başından beri artniyetli yaklaşım içindeydiler.
seko69 02 Ekim 2019 08:46
Allahın dini ile alay edersen Allah da pisliği başına boca eder. bir yerlere gitmeye, başka yerlerde aramaya gerek yok akp'nin çöküşünü. Allah, peygamber, kitap diyeceksin yaptıkların Allaha, peygambere, kitaba savaş açmak olacak ve Allah da buna müsade edecek öyle mi? bunu dışında haksızlık, adaletsizlik, zulüm da cabası.. böyle bir durumda olan partiyi ve kişileri Allah belirli güne kadar bekletir sonra bela, müsibet ve azap verir. şimdi akp de bunu yaşıyor. belki de bu günler iyi günleri..
okur 02 Ekim 2019 08:28
Ahireti kazanmak için yola çıkıp, dünyada kazanmaya evrilirsen ahiretini de dünyanı da kaybedersin
KARAR OKUU 02 Ekim 2019 08:17
Elinize sağlık. Hukuk dışına çıkanları, suçsuz yere cezaevine atanları Allah a havale ediyorum ve hakkımızı helal etmiyoruz tez zamanda Allah layığını versin iki cihanda da rezil etsin inşallah.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 07:23
Daha kısa zaman önce bir valinin üsttekiler için aldığı hediyeler basına sızdı ve unutuldu. Bir yandan da Cumhurbaşkanı hz ömerleri aradığını söylüyor her yerde. Alsa ya görevden. Burda aramalı sayın cumhurbaşkanımız hatayı.
Karar Okuru 02 Ekim 2019 07:15
Ak parti yola mazlumlarin yaninda zulmun karsisinda soylemiyle cikti ama geldigi nokta kendi fikrinde olmayan insanlari gizli sahitlerle haklarinda tek bir delil olmadan teror uyesi ilan etmek. KHK larla mazlum insanlarin ailelerin hayatlarini karartmak. FETO yle gorustu orgut uyesi olabilir diyerek iceri almak. Ama kendilerine gelince zamaninda FETO yle ele ele olanlar aldatildik diyerek isin icinden siyrilmasini biliyorlar. APOyla islerine gelince gorusenler hatta APOya secimler hakkinda kendi lehlerine bildiride bulunmasini istiyenler terorle isbirligi yapmis olmuyorlarmi? Kanunlar sadece..
Cok yakindir ,Yeneroglu'nun "ayagini kaydirirlar'bu ülkede ,AKP devrinde dogrulari söylemek,basinizi "belaya sokmak 'demektir.Yakin bir tarihte Yeneroglu'na bir tuzak kurarlar,bekleyin göreceksiniz..
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 14:32
0
Nasıl yapacaklar ki? Ellerindeki kirli sopa dışarıya kaçtı.
Alparslan Tekin 02 Ekim 2019 06:51
O aradığın AKP nin özünde Kabataş olayı yok mu? Öyle yalan söyleyen bir partiden ne bekliyorsunuz anlamak mümkün değil
evin 02 Ekim 2019 06:46
gezi eylemlerinde polisin protesto hakkını kullanan vatandaşlara saldırması sonucu 7 kişi hayatını kaybetti, onlarca kişi gaz fişeğinden kör oldu, binlerce kişi yaralandı...ve halka saldırarak suç işleyen polislerin hiçbiri ceza almadı...akp gezide hukukun dışına çıktı, çıkış o çıkış...
Karar okuru 02 Ekim 2019 06:40
Daha en baştan Abdüllatif Şener gibi delikanlı adamlar çıksaydı parti tek insanın oyuncağı olmazdı. Ama Erdoğan dışında kim varsa hepsi ezik çıktı. Tek adam çıktı, o da vatana, millete değil kendine müslüman çıktı. Ama bizede iyi bir ders oldu.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 06:21
Bir tövbe işi vardı o ne oldu? Seçimi kaybedince gerek yok yumulun tekrar dediler galiba.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 03:27
Bizzat iktidar milletvekili hukuk dışına çıkıldığını söylüyor. Bu kadar büyük ölçekli zulmün nelere davetiye çıkardığını devlet aklı görmüyor mu? Avukat Ali Aktaş twitterdan şunu yazdı: FETÖ Yargılamalarındaki vahim aşırılığın tezahürü şu söz oldu bugün; "Ben terörist değilim ama burdan çıkınca terörist olmayacağımın garantisi yok"
Has Parti 02 Ekim 2019 03:25
Sayın yazar Pollyanna sizin yanınızda depresif bir kız olarak kalır, siz Akparti'ye şaşıyorsunuz ben de size şaşıyorum. Akparti bütün bu kötü şeyleri yapmak için kuruldu muhtemelen sadece doğru zamanı bekledi galiba.
MM 02 Ekim 2019 03:06
Ruşen Çakırı dinlemek gerek Erdoğan paylaşmak istemiyor artık ve güç zehirlenmesi yaşıyor geri dönmesi mümkün değil hangi diktatör halkı dinleyip gücü bölüştü tabiki hiçbiri taki herşeyi kaybedip.... allah sonunu hayırlı etsin
Sevgili Elif Çakır ak parti hata yapmadı aslında düne kadar saklı olan hırs güç para tutkusu şimdi açığa çıktı sebebi artık kimseden korkmuyor bu yüzden gerçek karakterini açığa vuruyor memnun olur olmayız ama bu böyle. Ve ak parti yok artık Erdoğan ve ailesi var Nur topu gibi bir sultanımız doğdu oldu ve allah korkusu olduğundada kuşkulanıyorum
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 02:27
Elif hanım o dediğin zamanlar akp nin yardıma muhtaç güçsüz dönemindeki talepler di. Sen dahil hiç bir İslami duyarlılığı insani duyarlılıklarından fazla olan insanlar sanki kendileri Allah'ın has, kaşısındakileri ise kötü kul olarak gördüler ve onların yaşamalarına müsaade etmeyi bile cömertlik olarak gören büyük bir kibrin içinde oldular. Bu inanç tarzından asla demokrat ve demokrasi çıkmaz.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 01:44
Elif Hanım,özünü arayan bir arı çıkmış olmayan öźü arıyor kovan bal dolar mı? O arıya söyleyin başka özĺü çiçekler ve arılarla yol yürüsün. Don Kişotluk yapmasin. Sizi de bizi de yormasın.
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 01:35
Boş çağrı dönemez. Dünya gözleri kör kulakları sağır etmiş. TV'lerde lehte kinuşanlara bir bakın trolleşmış bir güruh. Hep aynı tipler ve sürekli kaybettiriyor. Güç zehirlenmesiyle agresif,saygısız ve bilgisiz... Hiç özeleştiri sürekli karşı tarafı suçlama... Devam uçuruma koşar adım. Tek çiçekle bahar olmaz. Vazoluk veya müzelik! .
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 00:46
Daha ne arıyorsunuz, vallahi anlamıyoruz. Özü gitti gitti. Posası kaldı. Yani tek adam kaldı. Diri olalım, iri olalım hikaye imiş. Birileri gerçekten İRİ oldu. Yiye yiye göbek yaptılar, cüzdanları şişti, para sayma makineleri ile haram sayıyorlar Elif hanım. Daha buralarda oyalanmayın derim. Yazılacak çok yeni hikayeler var, yeter ki içinde adalet olsun.
Mustafa 02 Ekim 2019 00:34
Akp nin özü 31 Martta yapılan İstanbul belediye başkanlığı seçimleri iptal edilince Büyükçekmece de iki defa psikiyatri doktoruna gitmiş bir kadını bir oy için sen kısıtlı seçmenmisin değilmisin diyerek kadın aman komşularımız duymasın beni yanlış anlarlar diye ağlayarak psikiyatri doktoruna götürülmesidir bir oy için değermi Günümüzde psikiyatri doktoruna herkes gidiyor İşte kadının bu feryadı Akp ye İstanbul seçimlerini kaybettirdi.
KARAR OKURU 01 Ekim 2019 23:58
Bence konu toplumsal doku.. dune kadar paryaliktan sizlanan sokaktaki siradan insanlarin kendini paryaliktan kurtulmus, artik degerli ve ustun, guclu algiladiginda dunku duyarliligini yitirmesi ve kuntlesmesi gibi daha derin bir sorunun oldugunu dusunuyorum.. kim gucluyse onun dogrularinin, kurallarinin egemenligi ve kendi gibi olmayani paryalastirmasi, cok derin bir toplumsal doku sorunudur.. koklerini, yetkenin ustunlugu uzerine kurulmus, yuzyillarca surmus bir toplumsal yonetim gecmisinde goruyorum.. alin teriyle kazanilmayan demokrasi bir toplumda bu kadar yerlesebiliyor..
KARAR OKURU 02 Ekim 2019 14:42
15
Çok üzülmüşün, şeker şey(!)...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN