Back To Top
“Çok basit” mi “çünkü oylar çalındı” mı?

“Çok basit” mi “çünkü oylar çalındı” mı?

 - Son Güncelleme: 16.05.2019 Perşembe 08:43
- A +

Herkesin aklındakini ben sorayım: AK Parti gerçekten de İstanbul’daki oylamaya hile karıştırıldığına inanıyor mudur? Yani, AK Partili seçmenlerin bir kısmı İstanbul’un ilçelerinde, belediye meclis üyeliklerinde kendi partisini tercih ederken büyükşehir belediye başkanlığı için ister ‘tepki’ ister ‘daha iyi hizmet edeceği’ inancıyla İmamoğlu’na oy vermiş olamaz mı?  

Kabul edelim ki, siyasal partiler ile seçmenleri arasında ebedi ve ezeli bir sözleşme yoktur, dahası seçmen için hiçbir siyasi parti vazgeçilmez değildir ve en nihayetinde seçmenler oylarını istedikleri gibi kullanmakta özgürdürler.  

Peki böyle ise AK Parti, - Adana’da, Antalya’da, Mersin’de ve Ankara’da yapmadığı itirazı neden İstanbul için yapıyor sorusunu bir kenara koyalım- milli iradenin bu şekilde de tecelli edebileceğini kabullenmek yerine neden ısrarla aynı zarfa giren dört pusuladan sadece birinin çalındığını iddia ediyor? 

Çünkü “oylar çalındı” ise seçmen iktidara bir uyarı yapmış olmayacak…  

Ya da “seçmen hatasını düzeltecek, bize ders veren seçmenlerimiz, CHP’nin kazanmasının hata olduğunu görecek ve yeniden sandık kurulduğunda 1 Kasım 2015’te olduğu gibi yine bize oy verecek” diye sahaya çıkmak mümkün olacak…  

Bir parantez açalım...  

Diyeceksiniz ki, iyi ama YSK’nın iptal kararında hileden, hurdadan, şaibeden, usulsüzlükten ve hırsızlıktan bahsedilmiyor. El hak doğru. Ancak bu ayrı bir tartışma konusu.  

Parantezi kapatalım ve kaldığımız yerden devam edelim... 

Gelinen noktada asıl kritik soru şudur: AK Parti “sadece büyükşehir kısmında oylarımız çalınmış” iddiasını kendi seçmen kitlesine kabul ettirebilecek mi?  

Bunun oldukça riskli bir durum arz ettiği ortada. Zira sandıkların kurulacağı güne kadar AK Partililer sadece “İstanbul seçimlerinin neden iptal edildi” sorusuyla değil, asıl “Nasıl oluyor da sadece Büyükşehir yenileniyor” sorusuyla karşı karşıya kalacaklardır.  

Ve bu sorular maalesef ki “Çok basit, çünkü çaldılar” şeklinde sloganik bir cevapla geçiştirilecek basitlikte de değil. Çünkü mevzunun gülünecek ve espri malzemesi yapılacak bir yanı yok.  Tuhaftır ki AK Parti, savunma hattında olduğu bu seçim sürecinde kamuoyunun önüne meselenin “çok basit” olmadığını anlatacak argümanlarla çıkmak yerine meseleyi sulandıracak “Çok basit. Çünkü çaldılar” gibi söylemlerle çıkıyor...  

23 Haziran’daki seçimde ya Cumhur İttifakı’nın adayı Binali Yıldırım kazanamazsa “Çok basit. Çünkü çaldılar” söylemi nasıl karşılık bulur?  

Neresinden bakarsanız bakın Cumhur İttifakı için seçim sahası çok kolay olmayacak. Sahalarda İstanbul’u nasıl yöneteceği gibi Cumhur İttifakı’nın seçimleri kazanmasının İstanbul halkına hangi avantajları sağlayacağı gibi konulardaki projelerini anlatmak yerine “Nasıl olur da sadece Büyükşehir yenileniri” anlatacaklar.  

***

AK Parti’nin İstanbul’da ve başka büyükşehirlerde de ilçelerde ve belediye meclislerinde kazanırken büyükşehir belediye başkanlıklarını kaybetmesinin sebeplerini yazmıştım ancak madem ki AK Parti ısrarla “oylarımız çalındı”, çünkü; “26 ilçenin her birinde sonucu değiştirmeyen oylar İBB’de toplandığında niye sonucu değiştirsin” diyor...  

Halbuki; ‘seçmen sosyolojisi’nin gösterdiği gerçekler var… 

* 2014 yerel seçimlerinden bu yana AK Parti’ye ders vermek isteyen ve bunu tehir eden bir kitle vardı. O kitlenin sandığa gidenlerinden bir kısmı ilçe belediye başkanlıklarında ve belediye meclis üyeliklerinde AK Partiye oy verdi, ancak Büyükşehir Belediye Başkanlıklarında ya “pusulayı boş bıraktı” ya “oyunu geçersiz” hale getirdi ya da oyunu Millet İttifakı’nın adayına verdi.  

* AK Partiye ders vermek isteyenlerin bir kısmı ise tepkisini, oylarını Cumhur İttifakının ortağı olan MHP’ye vererek gösterdi. İktidarın özellikle son dört beş yıldır yürüttüğü kutuplaştırma ve düşmanlaştırma ve terörize etme siyasetinin etkisinde kalan AK Partili seçmenler, tepkilerini “meşru halka” içinde kalarak gösterdiler. Örnek olarak MHP’nin Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın memleketi olan Rize’den Derepazarı, İkizdere ve Çayeli ilçelerini almasını gösterebiliriz.  

* 31 Mart seçimlerinin ortaya koyduğu bir gerçekte “küskün seçmen kitlesinin” yer değiştirdiği. Yani AK Parti artık küskün bir seçmen kitlesine sahip. AK Partiden memnun değil ancak kendisini başka bir partiye de yakın hissetmediği için sandığa gitmedi. Belki bundan sonra da gitmeyecek.  

Neden mi? 

* “3 Y” yani yolsuzluğa, yasaklara ve yoksulluğa karşı mücadele vaadiyle iktidara gelen AK Partinin bugün durduğu yeri sorunlu buluyor. Ve sıkıntılı süreçlerin geride kalmasına rağmen siyasetin kirlenmesini önleyecek ve siyaset kurumunu bir rant aracı görüntüsünden kurtaracak yasal düzenlemeler yapılmadığını, 

* Ortaya koyduğu medya düzeninin, eleştirilen 28 Şubat döneminin gazetecilerinden, televizyoncularından ve yayın organlarından bir farkının olmadığını bilakis daha da sakil olduğunu,  

* Bir yanda “kimse partimiz adına racon kesemez” diyen diğer ise yanda bütün racon kesenleri, tetikçilik yapanları, topluma parmak sallayanları, devlet adına tehdit yapanları alayı vala ile ağırlayan bir AK Parti’nin olduğunu, 

* Dahası referandumdan bu yana “şimdi ders verme zamanı değil, seçimlerden sonra AK Parti kendisini düzeltecek” sözünün verildiğini ancak bütün bunların söylemde kaldığını görüyor....  

* Daha vahimi ise yapılan “kurucu ayarlarına geri dön” çağrılarına kapı duvar olan, 

* Ve adındaki “adalet” kavramı ile müsemma olmayan bir AK Parti görüyor... 

İşte tam bu sorunlara AK Parti bir çözüm ve düzeltme umudu yaratamazsa, 23 Haziran seçimleri de istediği sonucu vermeyebilir. 

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU 18 Mayıs 2019 02:24
Sayın hocam, avam diyor ki bu iktidar giderse, vatan, din, elden gider, memleket satılır, mahvoluruz, yokluk, kıtlık, kuyruk başlar. 1930, 1940 lı yılların travması tekrar yaşanır deniliyor. İktidarın dindar, dürüst, hakkaniyetli olduğu söyleniyor. Ben öyle görmüyorum. Doğruluk, dürüstlük, çalışkanlık vs kimsenin tekelinde değil. Öyle olsaydı avrupayı çoktan geçmiş, dünyada sözü dinlenir itibarlı güçlü bir ülke olurduk! Malesef, dürüst ve hakkaniyetli olmak bu kadar zor mu? İltimas, torpil vs ne zaman bitecek de liyakat gelecek?
nisa 17 Mayıs 2019 14:07
seçimde bir sıkıntı olmasını garip bulmanızı anlayamıyorum, bu bir. ortada hiç değilse devlet memuru olmayan sandık kurulu üyeleri var.. bu da mı size garip gelmiyor. sizce bu kişiler öylesine mi seçildi, bu hukuksuzluk öylesine mi yapıldı.. hiçbir gayesi yok muydu bu insanları sandık kurullarına sokanların? ikincisi ortadaki şaibe rivayetinin en çok kimi sinirlendirdiğine bir bakın. bu topluluğun temsilcileri ülkemizde düzgün işleriyle anılan kimseler midir, geçmişleri ne kadar temiz bu insanların..
Beytullah Yılmaz 19 Mayıs 2019 10:40
0
Devlet memuru olmayan sandık kurulu üyeleri her seçimde bizzat il seçim kurulu tarafından seçilir. Bunda yasadışı bir durum yoktur. Ayrıca gerekçe ne olursa olsun seçim yenilenmesi kararı zarfın içindeki bir bölüm için alınamaz.Zaten gerekçeli kararda 10 gündür bu yüzden yazılmıyor.
KARAR OKURU 17 Mayıs 2019 05:37
Elif hanım çalma malma yok. Katılıyorum. Ancak 31 marttaki seçmen davranışını incelemek için gerekli olan; chp , akp ve diğer partilerin büyükşehir bşk.adaylarının aldıkları oy miktar/ yüzdelerinin 39 ilçeye göre dağılımını İnternette bulamıyoruz.. bence bu önemli.. örneğin ankara gölbaşında ilçede mhp'ye veren seçmen, bşehir için mansur yavaşı tercih etti...istanbulda durum neydi pekala???
Recep Çetiner 16 Mayıs 2019 20:41
Evet, "çok basit, çünkü oylar çalındı"... Hesabınıza gelmese de gerçek bu.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 18:52
Ya Elif Hanim sizi nedense hep bagciyi dovmek babindan yazilar yazdiginizi goruyorum. Ya gercekten caldilarsa? o zaman ne olacak?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 18:33
Ne ekersen onu biçersin. Hatasöz değil Atasözü! Söz ile pratik aynı olmazsa makas çok açılır ıslah da iflah da güçleşir. Haklı ikaz yapıcı eleştiri doğru söz insanın yüzleşmek istemediği ve duymak istemediği işlerdendir. Atalar demiş :”Dalkavuk boş kaşıkla besler”. Demek ki meddah tercih sebebidir. Amel aksiyon mutabıksa muvaffakiyet vardır.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 18:19
Cok basit; caldilar...hah hah hah haaaa...genelleme yapmak istemem ama dindar insanlar neden bu kadar patavatsiz oluyor?
nuri cebiroglu 16 Mayıs 2019 17:25
tüm gücün elinde olduğu siyası ıktıdar elınde seçimlerde hile olduğunu kanıtlasa o kanıtlara viyaduklere körü girişlerine asardı.imamoğlu trabzonlu akp nın daha önce trabzonluların oturduğu yerlere bakarsa karadenızlılerın oyunun imamoğluna gıttıgını görecekler.aslında görüyorlar.tek amaç var burada nemayı kaptırmamak.hiç kimse sandıkta hile yapamaz.ysk ne olur onu bilemem.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 16:12
Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma sözünün Ak Partideki karşılığı Bulgur zaten benim, Dimyattaki pirinci de kimseye yar etmem.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 16:04
Senin eve hırsız girse bilgisayarını çalsa. Polis gelip sana "Bak televizyonun yerinde duruyor, çalınmamış. Hırsız da ortada yok. Demek ki hırsızlık da yok." Dese sen ne dersin polise.
Vatandaş Adem 16 Mayıs 2019 15:48
"Evet çaldılar."deyince benim aklima:Devasa gökdelenler dikerek havamizi,tarlalara fabrika depo dikerek tarlalarimizi,atıkların vahşice akarsulara boşaltılmasına izin vererek akarsularimizi,kentleri betona boğarak avuç içi kadar yesilimizi,bilgi ve beceriden yoksun yandaşları kamuya yönetici atayarak liyakati,şehir hastaneleri ile ucuz sağlığı,paralı yollarla vatandaşın parasını,yap boz eğitim sistemi ile çocukların çocukluğunu,otekilestirici,kışkırtıcı söylem ile dostlugumuzu ve YSK üzerinden şimdilik İmamoglunun İBB başkanlığıni çalanlar geliyo
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 15:46
Sandıkların sadece % 10' unun sayılmasıyla devşirilen 15 bincik oy ortaya çıkarıldı Bu da mı çalma değil! Bunu da YSK ve CHP yetkilileri bile açıkladılar! Seçmen partiye sözleşmeyle bağlı değil doğrudur, aynen bir zamanlar C.Başkanının uçağında görüntü verenlerin uçaktan indiği gibi oy vermek zorunda da değil!
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 16:42
1
Hayir cikarilmadi. Yanlis bilgi veriyorsun, oranti konusunda da bilincli hata, carpitma yapiyorsun. 1. Her secimde olan tutanak girme hatalari duzeltildiginde 20bin civari fark vardi. Ilk fark ise 23-24 bin civariydi. 8 milyon oyda 4 bin duzeltme normal. Oy ve otesi vs. zaten yillardir bununla ugrasiyor, bu hep vardi.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 16:46
1
2. Tum gecersiz oylar tekrar sayilinca ilk sayimda muhur alanina degil ampule basildigindan akp musahidinin dahi gozunden kacan 6 bin civari oy eklendi. Fark 14bine dustu.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 16:47
1
3. Gecerli oylar zaten net, bir daha saymakla bir sey degismedigi sondajda goruldu. 4. Yani %10 sayildi 6 bin degisti hepsi sayilsa 60 bin degisti denemez, cunku sayilanlar gecersiz, gecerliler bariz oylar, degismez. 5. 15 bin uydurmasi ise yanlis bilgi. Zaten gecersiz oylarin yeniden sayiminda degisen oy 6 bin civari.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 17:07
1
Her şey çok güzel olacak.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 21:41
1
arkadaş karar okurları normal IQya sahip insanlar. bu ilkokul çocuklarını kandırmaya yönelik yalan argümanları a haberde kullanacaksın. burada çalışmaz.
E.K 16 Mayıs 2019 13:32
Sn Erdogan, YSK icin bu isin patronu dedi.... Patron karar verdi secim yenilenecek diyen de Binali Bey. Patron cok tartismali bir karar ile secimi iptal etti. Iptal gerecelerinde oylarin calindigina dair bir tesbit yok..Bu Akp'lilrin insanlari kandirmak icin uydurduklari bir yalan....Hatalar olmus olabilir. Farkli bir durum. .... Oylarimizi caldirlar ondan kaybettik, diye halkin karsisina cikmak, en hafif tabirle samimiyetsizliktir. Yalanciliktir. Saygisizliktir. Secmeni cidden hafife almaktir... En yetkili agizlardan bunu duymak ulkede siyasetin seviyesizliginin gostergesidir...!
KARAR OKURU fransa 16 Mayıs 2019 13:06
Slm gorusleriniz analizleriniz cok yerinde aynn katiliyorum alem saf suru ya bnlar kurnaz gelinen nokta kurulus felsefesiyle cok ters durmda kollektif suur ortak akil filan bnlar unutuldu oylar calindi saibe var bunu kendileride biliyorlarki hic inandiriciligi yok bi hirs ugruna karizmayi cizdiriyorlar bizde millette inanmiyor chp ye oy vermisligim yok ama imamogluna suan istanbullu olsam tereddutsuz oyum ona olurdu hurmetler
Yazını tam olarak okumaya sinirlerim el vermedi, CHP gibi olayları çarpıtıyorsun,bir zamanlar Ak Partisini desteklediğini düşünmek ve yazılarını okuduğuma bin pişmanım ve kur'an daki ayet gibi "onlar imanlıyım demesinler onlar imanlı değil müslümanım desinler", ayni bu ayetteki gibi müslüman görünüyorsun ancak iman sahibi görünmüyorsun, iman sahibi olsan ahirette bunun hesabının görüleceğini bilirdin,hırsızlığın nasıl yapıldığı gayet net ve açık, oyların hepsi sağlam, oy sayıları ilk tutanağa doğru yazılmasına rağmen sonradan değiştiri
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:19
17
Ağzına sağlık
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 15:47
0
Slm o gayet net gorulen dediklerin hakikaten dogru bu kadar muazzam operasyon biraz abartili degilmi hicmi isgillenmiyorsun bnce kaybedilecegi anlasilan secimin tekrarini saglamak icin b pilani olabilir kusursuz olmasi bu muhalefetin chp nin isi degil be cancagizim velevki oyleyse adama sormazlarmi okadar mahirlerki kazandiklar yerleride bu yolla kazandilar toptan secimi ynileyelim yenilecek gibi degil alicengiz oyunu hirs hirs baska bisey degil buoyunun karsiligini eger bi mani olmazsa secim sonuclariyla ki hallerini hep beraber gorecegiz arif olmaya gerek yok hurmetler
Taşgetiren Okuru 16 Mayıs 2019 23:11
0
Başkasının imanından sana ne!
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 12:48
AKP’nin İstanbul adayı, İMAMOĞLU’nun SEÇİLMİŞ BELEDİYE BAŞKANI olarak başlattığı öğrenci abonmanı ve konutlarda su fiyatı indirimi projelerini kendisi yapmış gibi pazarlamaya kalktı. İMAMOĞLU projelerini açıkladığında, o, dedi ki, kaynak nerede ? AKP başkanı da, kimin malını kime bağışlıyorsun, demişti. Eyyy AKP, madem bu fiyatlara satılabiliyordu, milleti yıllardır, niye KAZIKLADINIZ ?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 12:42
kim çalmış kim? varmı bi tutuklama görevden alma? kedi buysa et nerde et buysa kedi nerde?
Eroğan YILMAZ 16 Mayıs 2019 12:32
Öncelikle sen oy çalınmadığına inanıyor musun? sanırım evet diyorsundur. Peki madem çalınmadı neden seçimin yenilenmesine karşı çıkıyorsunuz? Ayrıca aynı zarftaki 4 oy pusulasının neden iptal olmadığını sende biliyorsun. Ama seçmen üzerinde algı oluşturmak, magduriyet yaratmak için salak rolüne yatıyorsun.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:50
2
Emniyet emrinde, Mit emrinde, Ysk emrinde, içişleri bakanı emrinde, cumhurunuzun müşahitleri orada ve oy çalındı diyorsunuz. Üstelik Ysk bile böyle bir şey diyemiyor. Çalındıysa suç duyuruları nerede, davalar nerede, tutuklamalar nerede? Allah için hakkı söyleyin.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 21:39
0
Oy calinmadigi, hicbir hukuksuzluk olmadigi icin zaten secim yenilenmesine karsi cikiyoruz. “Madem kazandiginizdan eminsiniz neden tekrar secim yapmiyoruz” yaklasimiyla tum secimler tekrar edilebilir. Su secime kulp bulmak icin binbir caba harcanip sonra hala gerekce yazilamayan bir karar verildi. Bu karar hukuksuz, bu karar sandigin gaspi. Bu yuzden karsi cikiyoruz.
harun 16 Mayıs 2019 11:38
Arkadaşlar seçimde yeniden sayılması istenen geçersiz oylar ve bazı sandıklar sayıldı, neye itiraz ederseniz oarası sayılır. Oylar nasıl arttı, geçersiz oyların bir kısmı akp nin ampulüne basıldığından farkedilememiştir bu daha evvel de bulunan bir sorun ve seçim sisteminin bir cilvesi. Akp bir parti olmaktan çıkmasa idi farkın bu kadar düşük olacağı belliydi sayım usulunu iyileştirebilirdi. Akp neden parti olmaktan çıktı çünkü destekçileri kamu olmaktan taraftarlığa geçti, bir chp oldu iki adet çok ağır bir kriz için hazır olalım ve taraftarl
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:03
15
Akparti bütün oylar sayilsin dedi niye saymadilar mesele basit çünkü sağlam çaldılar
harun 16 Mayıs 2019 17:31
0
Hepsini sayalım diyebilmek için bir zemine ihtiyaç var, elinizde bir şey yokken birine dava açmak mutlaka birşey vardır demek gibi bu da geçersizdir. Asıl sorun sayım ve tasnif sistemi çok belirsizlik üretiyor ve oy kaybına yol açıyor deyip sistemi değiştirmekti, ama siz kamu olmadığınız gibi onlar da hükümet değil ...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 11:22
Cumhurbaşkanı bile çalındı iddiasına inanmıyor ya... başka çaresi yok
hurşit GÜNDOĞAN 16 Mayıs 2019 11:20
15 Temmuz’daki milli direnişi hazmedemeyenlerin İmamoğlu etrafında toplanması tesadüf mü? -Her şey çok güzel olacak diyorsunuz ama içinizde müthiş bir endişe, korku var. Sebebi açık: 23 Haziran’da kaybedeceğinizi biliyorsunuz, YSK kararı, oynanan oyunu bozdu. ABD/FETÖ tezgâhı çöktü. 23 Haziran, İstanbul üzerinden yaşanacak büyük hesaplaşmanın günü olacak.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 17:50
2
İçimizde hiç endişe yok. Vicdanımız rahat.
Mustafa Doğan 16 Mayıs 2019 23:31
0
Hursit bey ,insaf yahu ,yukarda Allah var,Adaleti sevmedikleriniz ,hatta dusmanlariniz için bile koruyun diyor
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 10:31
Ak partinin ilçe teşkilatları Chp adina oy hirsizliği yapmış demekki. O zaman bu ilçe teşkilatlarındaki Akplilerle ilgili soruşturma başlatılsın. Akp ilçe teşkilatları fetöcülerle dolu demektir ve bo cok vahim . İç işleri başkanlığı acilen sorusturma başlatmalı , bu kripto akplilere en agir cezalar verilmelidir.
saygın 16 Mayıs 2019 10:24
Güzel yazı kaleminize sağlık, umarım sarayın duvarlarına çarpıp geri dönmez beceriksiz idarecilerimizin sağır kulaklarına ulaşır da gereğini yaparlar.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 10:06
Oyların%10'u yeniden sayıldı 30000 fark 13000'e düştü. Siz hala gerçekten oylar çalındımı diyebiliyorsan. Siz muhaliflikten çok öteye geçmişiniz demektir. Bunun psikolojide ki adı nedir bilmiyorum. Onuda siz öğrenin.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:50
1
10.06'da yazan! Sorunlu olanlar sayıldı, yanlışlar düzeltildi de o fark indi. Geri kalanlar sonucu değiştirmiyor çünkü onlar zaten geçerli oylar ve sayıldı. Sırf içiniz rahat etsin diye rastgele 57 sandık seçildi oradaki oyların tamamı sayıldı. Sonuca bir etkisinin olmadığı görüldü. Amma sızlandınız ya.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:29
Calindi.
Mustafa Doğan 16 Mayıs 2019 23:29
0
TROL değilsen ,Yukarıda Allah var ,Süreci baştan incele ,çalan YSK ,kumaşçı Akp
Ksr bakma.. CHP bir sürü ilde başkanlıkları kazandı... Ank da ma surr mazbata yi almadan Anıtkabir e gitmedi.. Maçlarda slogana attirmadi.. Diyeceğim o ki İmamoğlu ne yapıldığını çok iyi biliyor.. Çaldılar.. Hemde yüklü Bi şekilde.. Zaten oylar da fark 29 binlerden 11 binlere düştü ki CHP bunu kabul ediyor.. Öyle söylendiği gibi oyların tamamı falanda sayılmadı.. Velev ki YSK yanlış karar verdi.. Bu kadar feveran etmek niye yine kazanırsınız... Deme k ki kazanamayacaginizi sizde biliyorsunuz... Bence fark en az 500 bin.. 1000ali alır...
dost 16 Mayıs 2019 09:07
Bende yazdığınız bu gerekçelerle AKP ye oy vermedim. Bu yazılanların hepsi toplumda konuşulan ve yaşanılan olaylar.AKP artık AK PARTİ olması için kendi değerlerine yeniden dönmeli.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:47
Kafamda deli sorular! Ben bir Ak Partili olsam öncelikle şunu sorardım. Seçim niçin yenileniyor. Madem ki oylarımız çalındı, o zaman hırsız seçimi kazanandır. Yapılacak şey belli çalanın hukuken cezalandırılması, hakkı yenenin doğrudan belediye başkanı yapılması. Seçim CHP çaldığı için kaybedildiyse sandığa sahip çıkarsak kolayca seçimi kazanırız. O zaman 39 tane miting yapmanın bütün parti teşkilatını MHP ile birlikte İstanbul'a toplamanın amacı nedir? Belki de bu soruları sorabildiğim için artık Ak Parti seçmeni değilimdir.
KARAR OKURU 08 14 16 Mayıs 2019 07:58
Sandıkların yüzde onu yeniden sayıldı fark 15 bin Binali Yıldırım lehine değişti. Seçim yenilemek yerine yeniden sayım yapılmalıydı. Çok basit çünkü çaldılar.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:04
4
Eğer sen fark 15 bin Yıldırım lehine değişti diyorsan Yetkili olarak İmamoğlunun kabul ediyorsun demektir çünkü 15 bin fark İmamoğlu'nun seçim sabahı daha 80 sandık sayılmadan açıkladığı seçim sonuçlarından YSK'nın açıkladığı kesin sonuçlarının çıkarılmasına göre bulunmuş bir rakam İmamoğlunu yetkili kabul ediyorsan seçimi kazandığını da kabul edeceksin durum bu kadar basit
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:14
3
Fikrine saygı duyuyorum. Ama bu bahsettiğn yüzde on 'da hataların olduğunu delilleri ile sunulunca tekrar sayıldı.Eğer diğer %90 elle tutulur deliller olsaydı onlarda sayılırdı.Durum bundan ibaret...
Karar okuru 16 Mayıs 2019 09:16
3
Sayarak toparlanmayacağı belli olduda ondan YSK başka yollar önerdi
levent öz 16 Mayıs 2019 09:25
0
Yüz kere açıklandı ,15 BİN değişme yok canım kardeşim.Süreci iyi inceleyin, Ayrıca YSK ÇALINMAYI ret etti,10 gündür A4 Kağıdı bulup gerekçe yazamadılar. BİAT etmiş,kafayı kuma gömmüşsünüz. En hafifinden İNSAF YAHU...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:57
2
CHP napacakti onu bir soyler misiniz? Il secim kurulu AKPartinin yeniden sayim icin gerekcelerini yetersiz gorup yeniden sayimi reddetti. CHP il secim kurulunun ustune siyasi baski kurup karari mi degistirtmeliydi? Oylarin tekrar sayilmamasinda CHP'nin kusuru ne aciklar misiniz?
okur 16 Mayıs 2019 10:10
2
Sayılan sandıkların yüzde 10 değildi, sanırım geçersiz oylar yeniden sayıldı. Daha önce sandık kurullarınca geçersiz sayılan bazı oylar değişik gerekçelerle geçerli sayıldı. olay budur. diğer iddiaları da bilen biri anlatsa iyi olur hangi aklı evvel insan davulu birine tokmağı rakibine vermek ister. Yani demem o ki ilçe belediyeleri hadi neyse ama çalan ! insanlar Büyükşehir belediye başkanı ile meclisini aynı niye yapmamışlar acaba? düşünememişler mi?
SELO 16 Mayıs 2019 11:35
3
geçersizlerin tamamı sayılınca bu fark kapandı;ampule basmayacaktın mührü kardeş.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:01
Sayın yazar, ak partili seçmenin neden partisine oy vermediğine ikişkin pek çok sebep saymış. Hepsi doğrudur ama bunlardan biri yüzde 90 ağırlıktadır, o da " bir müslüman olarak artık yapılanların vebaline ortak olmama " düşüncesidir ...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 10:34
1
Dostum birinci etken tenceredir. O dediğin maalesef yüzde 9 bile değil. Keşke olsaydı.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 12:17
0
CHP ve HDP'nin vebaline ortak olacağıma Ak Parti ve MHP'nin vebaline olurum. Oy vermezsem kötüyü desteklemiş olurum.
karar okuru ben 16 Mayıs 2019 13:06
0
Evet ne kadar da güzel özetlemişsiniz kardeş..
levent öz 16 Mayıs 2019 07:47
Seçim Gecesi 3860 oyla kazandık dediler.Saat 10 da kazandık afişerini asmaya başladılar.AA. yayını durdurdu.YSK sessiz kaldı.Bahçeli 1 oyla bile kazanılır dedi.Elinizdeki 3860 oyla kazandık dediğiniz ISLAK İMZALI tutanaklara ne oldu.GÖSTER İBRA ET.AMA YOK.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 05:01
Ak Parti'liyim. Referandum'da evet, Başkanlıkta Erdoğan, İstanbul'da Binali dedim. Oy çalınmasının başta masum hatalar olduğunu düşündüm lakin CHP'nin yeniden sayımı ısrarla iptal ettirmesi(%10 bile sayılmadan durduruldu) ve İmamoğlu'nun alelacele veri kopyalanmasını gördükten sonra çalındığına kesin eminim. Sandıktaki sorunu gene sandık çözecek. Demokrasiye inanın.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:19
1
Peki size katılalım ama sizin de 4 seçimin de yenilenmesini savunmanız gerekmez mi? Adalet bakımından. Özellikle belediye meclis üyelikleri 100-200 oyla bile değişebiliyor.
Habele-Hubele 16 Mayıs 2019 09:30
1
İmamoğlunun veri kopyalamasıyla seçim şaibesi arasında ne tür mantıksal bağ kurdunuz? İmamoğlu’nun kopyalama kararı AK Parti’yi idare mahkemesine koşa koşa gitmeye itti? Neden kopyalama kararı seçimlerin iptal ve yinelenme talebiyle ilişkili olamıyor da, şaibeye dayanak oluyor? Hepsinin cevabı belli. İlk iki cümlenizde ifade etmişsiniz zaten.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:48
0
Bilgi hataniz var. Istanbuldaki tum oylarin sayimina CHPnin hukuki bir itirazi olmadi. AKParti il secim kuruluna basvuruda bulundu, basvuru reddedildi. CHP mudahil olmadi. CHP bana kalirsa haksiz olarak bir konuda itirazda bulundu. Bazi ilcelerde gecersiz oylarin sayilmasi karari ciktiktan sonra AkPartili gorevliler hukuksuz bir sekilde o ilcelerde tum oylari acip saymaya basladi. CHP bu sayimlarin durdurulmasini istedi ve itirazda bulundu. Baslanmis sayim durdurulamayacagi icin dogal olarak reddedildi.
Levent öz 16 Mayıs 2019 12:21
1
Beyefendi (;YSK, AKP'nin itirazı üzerine olağanüstü toplandı ve geçersiz oylar da dahil AKP'nin talebi doğrultusunda İstanbul'daki söz konusu 7 ilçede tüm oyların tekrar sayılmasına karar verdi.)Yani itiraz edilen tüm ilçelerde oy tekrar sayıldı.Yeniden sayılan oylarda Binali beyin artan oyu yaklaşık 1000 lerdeydi.6 bin küsur fark da tüm geçesiz oyların tekrar sayımından ibaretti.Başkanın veri kopyalamasına gelince ,Mutlaka bir tarihte backup alıp milat belirlemeniz gerekiyor ki ,sonradan herhangi bir birim geriye dönüp veriler ve bilgilerle oynamasın.Başkan
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 12:51
1
CHP, aynı zarftan çıkan dört oydan üçü geçerli, biri geçersiz, bu nasıl oluyor; madem seçim yenilenecek, tüm İstanbul seçimi yenilensin, diye başvurdu. YSK, olmaz, AKP'nin kazandığı yerleri niye yenileyeyim ki, dedi. Bize verilen talimat, sadece büyükşehir, dedi.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 04:09
Halihazırda, yaklaşık 11 milyon üyesi olan AKPARTİ.Türkiyede her 8 kişiden birinin üyesi olduğu parti olan AKPARTİ,oyları çaldırdık diyorsa dükkanı kapatıp gitsin.Bu muazzam çoğunluğa rağmen oylarına sahip çıkamıyorsa,devleti de yönetemez.
Sabır! 16 Mayıs 2019 04:06
Siz hala Chp nin durduğu yerdesiniz.Bunların hepsinin cevabı verildi.Bu kirli yapı,büyük şehir belediye seçimlerini odak yapmış ispatlıyorlar.Dönüyorsunuz yine aynı soru?Samimiyetinizden kuşkuluyum.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 09:08
0
AKP nin durduğu yer çok mu iyi?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:39
Sayın Çakır yukarıda yazdıklarınız ,oyların çalınmadigi anlamına gelmez ki. İki ayrı konu değil mi?
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:24
2
YSK oylar çalındı demiyor, bu iddiayı başka mazeret bulamayan AKP ortaya attı. Böyle etkileyici bir ithamla mağduriyet yaratmayı planlıyor. Hepsi bu.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 02:31
günaydın
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:06
0
Size de günaydın yazıyı bu gözle okuyabilen akıllı geçinen kardeşim benim.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 02:08
Eğer çalındı diyorlarsa suç gene kendilerinde. İçişleri onlarda. Çaldırtma.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 05:03
43
"Çaldırtma" Ne kadar güzel mantık. Tecavüze uğrayan bir kadına da "ettirme" dersiniz bu mantıkla.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 01:55
Siz Musa olsanız da buzağıya(maddeye)tapanları vazgeçiremezsiniz. Rant rant rant... üzgünüz maalesef...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 05:07
41
CHP destekçileri İslam'dan konuşmuyorlar mı bir de, tam komedi. Hz Musa'nın davasına inansaydınız, ezan düşmanı Kadigilleri, "İnandığınız Allah'ınız" diyen Kaftancıları o partide barındırmazdınız.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 01:07
Pek çok insan Akpartinin bu seçimi kaybetmesinin kendisi ve AKParti için daha iyi olacağını düşünse de eli CHP'ye gitmiyor ve CHP'nin kendi oyundan nemalanmasını istemiyor. Farzedin ki çok susadınız, yakınlardaki tek büfeci suyu 7 TLye satıyor. Bu durumda suya 7 TL vermek büfeciye haksız kazanç sağlar ve büfeci de kötü bir adamdır. Ama akılcı olmak eğer o kadar susadıysanız sırf bu yüzden kendinizi mağdur etmemeyi gerektirir. CHP içinize sinmese bile eğer önceliğiniz AKPartinin düzelmesi ve insanları dinlemesiyse, biraz törpülenmesi için İmamoğluna o
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 05:12
42
CHP değil imamoğlu, peygamber oğlunu aday yapsa gene oy vermem. Önce İslam düşmanı pkk sevinci Kaftanci'yla poz vermesin. PKK'nin ve batılı ülkelerin desteğini kınasın. Sonra düşünürüz. Ak Parti "törpülensin" diye düşman sevindiremem kusura bakmayın.
HERMES 16 Mayıs 2019 10:52
1
05.12 de yazan: kim demişti: Cebrail parti kurdum dese oy vermem???. Senin ki de aynı kafa: Peygamberin oğlunu aday gösterse CHP'ye oy vermem. İşte bu kafadaki insanlar, islam dinine en büyük zararı verenler, müslüman görünüp, haşa Allah'ı da insanları da kandırdığını zanneden sapık zihniyetler...
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:23
6
Hermes, Hz. Nuh'un kafir oğlu da peygamber çocuğuydu hatırlatırım. İmamoğlu'nun gerçek soyadı da "Müdafa". Imamoğlu ismi sadece bir algı. Ne imam sever bunlar ne müslüman.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 00:34
Bu seçim demokrasi sınavına dönüştü.Eğer amaçlarına ulaşırlarsa demokrasi ruhuna el Fatiha.
musto 16 Mayıs 2019 00:34
57 milyon seçmenin 12 milyonu parti üyesi olursa ve bunları kamu kaynakları ile beslersen ülke iflas eder netice iflas etti. Çok az oy farkı ile kaybettiği seçimi iptal ettirerek kendine bir şans verilmesi için kamudan özel sektörden bulacağı büyük kaynaklarla kaybettiği seçimi almaya çalışacak alamazsa mecburen yeni bir genel seçime gidilecek.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 00:29
Madem çaldılar neden 25 ilçeyi Akp kazandı. 25 ilçeyi geçtim. Silivri ve Çatalca belediyeleri daha önce chp’deydi. Madem çaldılar nasıl olduda bu iki belediyenin birini mhp’ye birinide akp’ye kaptırdılar? Bu halkın aklını hafife almaktan vaz geçin.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 03:07
67
Çalma büýük şehirde oldu , diğerleri önemli değildi onlar için bütün yoğunluklarını büyük şehire verdiler kardeşim bunu neden anlamıyorsunuz
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:19
1
Niye çalan eli değmişken hepsini çalmamış da sadece dördün birini çalmış? Arada ilçe ve büyükşehir meclisini neden atlamış? Herhalde kendi söylediğinize kendiniz de inanmıyorsunuz.
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 08:31
1
Çalınan bir şey varsa bir çalan da olmalı değilmi? Kim bu çalan? YSK çalanı belirledi mi?
Şahin 16 Mayıs 2019 14:02
0
@03:07: Bu sacmalığa gercekten inanıyormusunuz? Madem calıyorlar neden 4ün sade birini calsınlar? O oylardan Büyükşehir pusulasını bulmak ve calmak daha zor değil mi? Madem calıyorum hepisini calarım, hepisini alırım.Böylece caldığım da belli olmaz. Nerden baksanız tutarsızlık. AKP Büyükşehiri kaybetti o yüzden sade İBB yenileniyor. BU KADAR BASİT
KARAR OKURU 16 Mayıs 2019 14:27
0
Diğerleri neden önemli değil? Tayyip Erdoğan bizzat kendisi büyükşehir meclisinde çoğunluğa sahip olduklarını ve İmamoğlu'nun topla ördek olduğunu yani ona engel olacaklarını söyledi. Demek ki meclis de önemliymiş. Oyları çalan acaba neden onu atlamış? Onları da çalıp meclis seçimlerini de kendi lehine çevirmeyi neden düşünememiş?
özetlemiş olduğunuz sebeplerden dolayı protesto amaçlı oy kullanmadım ama bacanağım 15 yıllık ilçesinin AKP delegesi olmasına rağmen BAŞKA PARTİYE OY VERMEK İSTEMEDİĞİ İÇİN geçersizoy kullandı ve o ilçede başkanlığı Millet İttifakı'nın adayı CHP'li aday kazandı.Böyle örnekler çevremde az sayılmayacak kadar mevcut.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN