Back To Top
Hapishanedeki çocuklar

Hapishanedeki çocuklar

 - Son Güncelleme: 03.07.2019 Çarşamba 09:03
- A +

Geçtiğimiz Cuma günü sabah saatlerinde bir mektup aldım. Zarfın içine iliştirilen bu fotoğraf içimi yaktı. Mektubu okuduğumda ise mideme tonlarca ağırlıkta yumrukların atıldığını hissettim.

Fotoğrafa dikkatlice bakın...Bu fotoğraf karesinde gencecik bir baba ve üç çocuğu var. Babasına sokulmuş, beyaz gömlekli olan beş yaşındaki Osman Bahadır olmalı. Kırmızı beyaz çizgili tişörtlü olan dört yaşındaki Ömer Mahir... Babanın kucağında tutmaya çalıştığı ağlayan çocuk ise bir buçuk yaşındaki Ali Asaf...

Bu fotoğraf Düzce T Tipi Cezaevinde çekilmiş.
Hayır, bu fotoğraf babalarını ziyarete gittiklerinde çekilmemiş, zira bu üç çocuk cezaevinde kalıyor. Çünkü anneleri de cezaevinde...

Okuduğumda ‘mideme tonlarca ağırlıkta yumrukların atıldığını hissettim’ dediğim mektubu sizlerle paylaşmak istiyorum. Baba Fuat Alperen Çatpınar cezaevinde yaşadıkları dramı şöyle anlatıyor:

Ben B-6  koğuşunda kalıyorum eşim ise D-4 koğuşunda. Çocuklarım zaman zaman iki çocuğum Osman Bahadır (5) ve Ömer Mahir (4) sıkılıyor ve babaannelerinin yanına göndermek zorunda kalıyoruz ve tekrar cezaevine geldiğinde ‘Anne sen bu kapıyı açamıyor musun’ diye soruyorlar. Çocuğum bu soruyu sordukça koğuştaki kadınlar gözyaşlarına boğuluyor. Çocuklarım dışarı gidince de annemi özledim diye ağlıyorlar. Bir kısır döngünün içine giriyoruz. Küçük çocuğum Ali Asaf (1,5) devamlı cezaevinde kalıyor ve mazgaldan karavana verin denilince plastik karavanaları mazgala götürüyor. Bunu bir oyun zannediyor. Çocuklarım cezaevinde sık sık hastalanmakta. Osman Bahadır büyük çocuğuma büyüme geriliği teşhisi kondu ve tedavisi cezaevi şartlarında mümkün olmamaktadır. Ve psikolojik olarak sıkıntı yaşamaktadır.”

İçiniz yandı değil mi? Nasıl yanmasın ki... “Anne sen o kapıyı açamıyor musun?” sorusu karşısında bir annenin çaresizliğini düşünün!

Dışarıya çıkmak isteyen dört –beş yaşındaki bir çocuğa demir kapıların açılamayacağı nasıl anlatılabilir?

Dört beş yaşındaki bir çocuk annesini ve babasını görmeden kaç gün dayanabilir?
Hangi annenin babanın yüreği dayanabilir böylesi bir sahneye?

Ömer Mahir’in Osman Bahadır’ın annelerine sordukları “sen o kapıyı açamıyor musun?” sorusu beni, 12 Eylül döneminde yaşanmış gerçek bir hikaye olan “Uçurtmayı Vurmasınlar” filmine götürdü.  Filmde beş yaşındaki Barış’ın belleklere kazınan o  meşhur “Niye uçmuyor İnci?” soru sahnesini çok iyi hatırlıyorum:

Hapishanede dünyaya gelen ve dört duvar arasından başka bir  şeyi göremeyen küçük Barış, hapishane avlusunda oynarken gökyüzünde bir uçurtma görür. Fakat ne olduğunu bilemez çünkü ilk kez görüyordur. Ve kadın hükümler arasında kendisine arkadaş yaptığı İnci’ye koşup, gördüğü şeyi “şöyle kocaman kuyrukları vardı” diye tarif ederek sorar. Gördüğü şey uçurtmadır.

Barış günlerce gökyüzüne bakar, uçurtmayı arar ve İnci’ye sorar:  Niye uçmuyor İnci?

Ve Barış’ın İnci’yle şu konuşmaları...

“Burada uçmaz Barışçım çok küçük gelir bu avlu ona.”

“Küçük uçurtma uçururuz.”

* “Yine uçmaz, kocaman çayırlarda uçurtmak gerekir.”

* “Kocaman çayır nasıl olur İnci?”

* “Hani renkli kitapta resmine bakmıştık.”

Yıllar sonra filmi ve bu sahneleri yeniden, yeniden, yeniden izledim. Nedendir bilmem kırmızı beyaz çizgili tişörtlü Ömer Mahir’in (doğru bilmişimdir umarım) bakışlarını, yüzünü, adam akıllı bir 12 Eylül eleştirisi olan “Uçurtmayı Vurmasınlar” filminin beş yaşındaki Barış’ına benzettim.

19-07/02/d-1562100149.jpg

Zamanımızda da böylesi pek çok dramların yaşandığı muhakkak. Pek çok çocuk annesi ve babasıyla birlikte hapis yatıyorlar.

Adalet Bakanlığı yetkilileri, cezaevlerinde annelerinin yanında kalan 0-6 yaşında 703 çocuk  olduğunu açıkladı. (21 Mayıs 2019)

Yani, dört yaşındaki Ömer Mahir, beş yaşındaki Osman Bahadır ve bir buçuk yaşındaki Ali Asaf, cezaevlerindeki  FETÖ tutuklusu annelerin yanında kalan 703 çocuktan sadece üçü.

Peki, annesi ya da babası veya her ikisi cezaevinde olduğu için akrabaları tarafından bakılan altı yaş üstü kaç çocuk var?

Tutuklu anne ve babalar beraat edebilirler. Suçsuzlukları ortaya çıkabilir yargı “pardon” diyebilir. Ya da suçlu oldukları ortaya çıkabilir şu kadar sene hapse mahkum olabilirler.

Ancak bu çocuklar küçücük yaşta maruz kaldıkları ağır travmalarının etkisini ömür boyu yaşayacaklar...

Yargıda, emniyette, askerde ve devletin önemli kademelerinde görevlerini suiistimal edenleri, darbe ile ciddi şekilde şekilde ilişkisi bulunanları, soru çalanları, suç teşkil edecek işlere bulaşanlar cezalarını çeksinler, tamam. Kimsenin buna bir şey dediği de yok zaten. Bunlara acınmasın, tamam.

Tamam da...

Ancak içeride tutuklu olanların kaçı gerçekten de darbe ile ilişkili? Cezaevinde kalan bu 700 çocuğun annelerinden kaçı gerçekten de suçlu. Kaçı FETÖ’nün yasadışı gizli yüzünü bilerek ona hizmet etmiş.

Bir yıl önce FETÖ’cü diye içeri alınanlar bir yıl sonra tahliye ediliyor. Adalet Bakanı Gül’ün kullandığı kavramla söyleyelim, yani yargı “pardon” demeye devam ediyor. Çünkü bir hukuk devletinde normalde soruşturma konusu dahi olmayacak hadiseler suç delili sayılıp tutuklamalar yapıldı hala yapılmaya devam ediyor.

AHİM’in, AYM’nin ihlal kararları, bu vahim adli hataları önlemeye yetmedi.

Bunların hepsi vahimdir ancak en azından 0-6 yaşında çocuğu olan annelerin davalarına dikkat edilse.

Adalet Bakanı Abdülhamit Gül bir baba... HSK’nın başındaki Mehmet Yılmaz, Halil Koç birer baba... Bu davalara bakan hakimlerin büyük bir bölümü ya annedir ya da baba...

700 çocuk cezaevlerinde... Binlerce çocuk dışarıda... Tamam, cezaevinde doğan veya annesiyle altı yaşına kadar cezaevinde kalmak zorunda kalan çocuklara, sanki evlerindeymiş gibi, normal hayat şartlarını oluşturacak bir proje düşünüyormuş Adalet Bakanlığı... Bu güzel bir  düşünce...

Fakat bununla birlikte içeride çocuklarıyla birlikte kalan hükümlü, tutuklu annelerin dosyaları hem bekletilmeden hem de dosyalarında gerçekten de suç kanıtı olup olmadığına bakılsa ve neticelendirilse...

Bu çocuklar büyüyecekler. Yaşadıkları ağır travmaların etkileriyle birlikte büyüyecekler...  Soruyorum bu çocuklar büyüdüklerinde bu ülke hakkında bu devlet hakkında ne düşünecekler?

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İsa Yılmaz. 15 Temmuz 2019 12:48
Sayın bayan yazınızı okudum. Uzulmemek içten bile değil. Bu hassasiyetinizi 15 temmuz Akşamı şehid edilen ve yaralanan kardeşlerimizin çocuklarına da anlatin. Kaldı ki bu kişiler etkin pişmanlık dan yararlanmayı düşünmedikleri gibi hocaları için canının vereceklerini söylüyorlar. Onlara hiç mi hiç lafıniz yok. Kaç kişi itirafçı oldu ? Hepsi dillerini yutmuş sizin gibi yazarlardan meded ummak ta sizlerde buna kol kanat geriyorsunuz. Bana yukarıdan yağmur gibi kurşun sıkarlarken benimde evde bekleyen 3 çocuğum vardı . Bunu unutmayın.
KARAR OKURU 05 Temmuz 2019 17:04
Suçlumu,değilmi ben bilemem.Bu yargının işi.Adil mahkeme varsa,ben buna karar veremem.Ben şundan eminim ki 15 Temmuz bu milletin ve ümmetin başına çöken rezil ve alçak bir kâbustur.O alçakları dünyanın hiçbir hukuku aklayamaz.En azından vicdanlarda.Sizin kahramanlarınız nerde şimdi.Kahraman Savcı Zekeriya Öz şimdi hangi delikte haberiniz var mı?Niye binlerce (sizin tabirinizle)masumu kaderine terk etti bu sahte kahramanlar.Ya o büyüğünüz Malikhanemidir,Delikhanemidir,İnmidir,her neyse?Niçin yanınızda değil.Onlarada sizi kendi kaderinize bıraktığı için lânet ediyormusunuz?
KARAr okuru 34 04 Temmuz 2019 21:39
Acaba gerçekten suçlularmi , acaba adil yargilandilarmi empati diye bağiran öküzlsri bu noktalari atlamış .ne yaşadiniz ki havaya üfürüyonuz...Bu ülkede biri bana adaletin bağimsizlığını göstersin ...e senedir terörist ilan edildim ama hala dışardayım yargilanmadim ..empati yapin bakalim hem teröristsin hemde seni arayan soran yok ....LAF EBELİĞİ YAPMAYIN...
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 18:39
Bana duygu sömürüsü yapıyorsun diyen kardeşim.Anne ve babası hain olsa bile çocukları ayrı tutmak lâzım.Lâkin şu varki;Ey ihanet çukurunda debelenenler:Devletinize kumpas kurarken şu anda maruz kaldığınız musibet hiç aklınıza gelmedimi?Çocuklarınızın maruz kaldığı zulmün baş sorumlusu sizsiniz,devlet değil.%90 pay sizin.Bir işe kalkıştığında çocuklarınızıda hesaba katmalıydınız.Ya başarılı olamazsak,çocuklarımıza ne olur diye hiç aklınızı gelmedimi?Devletin başında bin türlü bela varken,ki en büyük bela sizsiniz.Hiç ihanetten vaz geçip devletinizle işbirliği yapmayı düşündünüzmü?
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 18:33
Şehit çocukları bizim canımız,ciğerimiz.Üzülmek ne kelime kahroldum ve halende kahroluyorum.Be alçaklar.Bu milletin vergileriyle alınan uçaklarla bu millete mermi sıkmak,bomba yağdırmakta neyin nesi.Cumhurbaşkanlığı külliyesi sizin tabirinizle RTE'nin mi ki bomba yağdırdınız?Ya Gazi Meclis!Ondan ne istediniz?Elinde çakısı olmayan sivillere kurşun yağdırmanız?Ben sizin çocuklarınız için üzülüyorum.Anne ve babalarıyla hapiste yaşamak zorunda oldukları için.Siz şehit çocukları için üzülüyormusunuz?Onların sinesine yaslanacakları babaları yok artık!
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 17:54
Vicdana geç geldiniz elif hanım siz benim çok değer verdiğim bir yazardınız ama artık takip etmiyorum, mustafa beyde öyleydi ama sizler sessiz kaldığınızdan dolayı hiç okumuyorum artık benim için yazdıklarınızın bir önemi yok, sizde dahil olmak üzere bu zulme uğrayanlardan biri olarak öbür tarafta görüşeceğiz Allaha havale ettim artık rabbim ne takdir ederse o.
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 17:19
Yuf olsun 3 yıl sonra uyanan vicdanına... Yuf olsun yalandan üzülmene... Yuf olsun bu zulmü alkışlayan ellerine, Yuf olsun... Şimdi mi uyandın.... Sus yeter, senin yalancı merhametine ihtiyacı yok kimsenin...
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 15:56
Ne irfandır veren ahlaka yükseklik ne vicdan insanda fazilet hissi Allah korkusundan İrfan vicdan ve Allah korkusu önce bunlar susturuldu sonrada mahkum edildi 26 yasında ağır hasta ve yüzdeyüz engelli kız çocuğuyla önce işinden kovulup sonrada bir uyuşturucu mübtelası sarhoş yakının şikayetiyle emniyet ve mahkemelerde sürünmenin acısını zannederim anlayacak ne kimse kaldı bu coğrafyada nede anlatacak söz kaldı kalbimizde yüreğimizde ancak yaşayanlar ve yaşayanlar mahşerde buluştuğunda pardon deme fırsatını kaçırmış olarak hesaplaşılacak selam inandıklarını yaşayanlara olsun
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 15:37
Hiç o darbe gecesi şehit edilen 250 şehidimizin çocuklarını da düşündün mü?
halil 04 Temmuz 2019 19:43
1
Bu masumlardan mı intikam alıyorsunuz? Babası annesi darbeye mi karıştı? Darbeyi destekledi mi? Bu adam 250 insandan hangisinin kanına girdi de sen intikam intikam diye bağırıyorsun? Yazıklar olsun!
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 09:24
Niyet okuyucu olma kardeşim.Sui zan günahtır.Allah'ın lâneti FETÖ ve ona körü körüne bilerek,isteyerek,iradesini ve aklını kullanarak gidenlerin üzerine olsun.Çocuk,çocuktur.Ayrı tutulmalıdır.Şehit çocuklarına 81 milyon kucak açmıştır.Ya diğer çocuklar.
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 09:15
Empati kurmak niçin bu kadar zor anlayamıyorum.Kalbinde ihanetin baş aktörüne ve ekibine zerre kadar meyli ve muhabbeti olana af yok,olmamalı.Ama niçin anlamak istemiyoruz.Ortada çocuklar var.Şehit çocuğu olarak gururla göğsü kabaran çocukla,anne veya babasının alnındaki hain damgasıyla toplum içindeki çocuğun psikolojisi aynımı?Lütfen çocukları cezalandırmayalım.Zaten onlar hain anne ve babanın çocuğu olmakla feleğin tokadını yemişler.Daha fazlası olmaz,olamaz,olmamalı!Hz.Vahşi(R.A.),Hz.Hamza(R.A.)'nın katili.Peygamberimizin yüreğini dağlayan hadiseyi hatırlayalım.
KARAR OKURU 04 Temmuz 2019 07:33
Ağlamak bile dindirmiyor bu acıyı, Rabbim tez elden yardım eyle:..(
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 22:20
Hud Suresi 113. Ayet. Zalimlerin yanında olmayın; sonra ateş sizi de yakar. Allah’tan başka dostlarınız olmadığına göre bir yerden yardım da göremezsiniz! Allah, zulmün her türlüsünü haram kılmış, müslüman-kâfir ayırımı yapmaksızın zalimlere eğilim gösterilmemesini, yaptıkları kötülüklerin hoş karşılanmamasını ve onların yanında yer alınmamasını emretmiştir.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 20:48
Simdimi geldi aklin basina
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 20:31
Çocukları içeride büyümek zorunda bırakmak zulümdür.Suçlu olsalar bile,ki ceza hukukunda bunun karşılığı bellidir.Birde bu insanları çocuklarıyla cezalandırmak olmamalı.Bu adalet değildir.Amerika ile iş tutup vatanına ihanete lânet.Ama çocuklara kimsenin travma yaşatmaya hakkı yoktur.Empati!Empati!Empati!
Vatan 03 Temmuz 2019 20:28
Güzel yerden duygu sömürüsü yapiyorsun o cucuklar anne babasini görüyor o gece ölenlerin cocuklari anne ve babalarini göremiyor ve hic görmücek onu hic düsünmüyorsun o zihniyete hizmet eden herkes cezasini cekecek sefasini sürerken iyidi
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 23:04
2
Azizim insaniz insana saygimiz vardir.merhamet hak hukuk nedir size göre lutfen söyleyin Allah aşkına.
rafet 04 Temmuz 2019 00:31
1
Adaletce 12 yıl sonra karar verildi: "ERGENEKON" diye bir örgüt yokmuş.. Peki bu konuda hapis yatan, psikolojisi bozulan, zorla emekli edilen hatta intihar edenlerin durumu ne olacak? onun için gelin büyük konuşmayın, çoluk çocuğun da vebalini almayın..sefasını sürenlere gelince...onların kim olduğunu dünya alem biliyor
Halime Solar 04 Temmuz 2019 22:40
0
Allah sana da merhamet versin.Bir gün yazdıklarından utanacaksın ama sanmıyorum.Çünkü sende merhamet yok.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 20:25
FETÖ'cü iddiasıyla içeride olanları adil yargılanmalı.Suçları varsa cezalandırılmalı.İhanetin affı yok.İhanete merhamet yok.Amma bu insanları çocuklarıyla cezalandırmak yürekleri kanatır.Empati kuralım.251 şehidin arkada bıraktıkları öksüz ve yetimleri.Babaları onlar için bir şeref madalyasıdır."Senin baban bu cennet vatan için şehit oldu çocuğum."Ya öbürleri;"Senin baban veya annen hain çocuğum."Bu çocuk anne babasıyla övünebilirmi?Çocukları büyüklerin kavgalarına sokmayalım.Devletimizin bu konuda acilen tedbir alması lazım.Elif hanıma katılıyorum.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 20:13
Kasten olmazsa bile anne,babaları yüzünden hukuken ve isteyerek değil amma bu masumları fiilen mahkum etmek Arş-ı Alâyı titretir.İhanetin baş aktörü ve halen ona körü körüne tabi olup,ihanet çukurunda debelenenlere zerrece merhamet edersek.,251 şehidin ve geride bıraktıklarının ahı bizi yakar.Lâkin ceza orantısız olamaz.Vatanımızın birlik ve bütünlüğüne kast eden babam veya evladımda olsa lânet.Ama çocuklar.Onlar cennetin çiçekleri ve hiç bir gerekçeyle solmalarına müsaade edilemez.Bizlerde babayız.Anneyiz.Kardeşiz.Her neyse.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 20:04
Birilerine olan kinimiz ve düşmanlığımız bizi adaletin dışında bir davranışa itmemeli.Masum masumdur.Zalim zalimdir.Ana-baba FETÖ ya çocuk.Onların çocuğu amma bu ülkenin vatandaşı aynı zamanda.Gökçeada Açık Cezaevi var.Burdan kaçmaları mümkün değil.Anne ve baba tutukluluk veya mahkumiyetlerini burada geçirebilirler.Birlikte yani.Çocuklarıda yanında olur.Hatta okul çağında ise devlet burada böyle imkân sağlayabilir.FETÖ sadece bu ülkenin değil,ümmetinde başına çöken rezil bir beladır.Ama çocuklar.Çocukluklarını yaşamalıdır.Onlar tamamiyle masumdur.
Murat Gülşen 03 Temmuz 2019 19:31
Elif Hanım merhabalar. Yazınızı okuyunca kendimi çok kötü hissettim. Bu olay çok büyük travmalar içeriyor. Psikolojik, sosyolojik yönü çok ağır. Devlet yetkilileri bu işi çok önemsemiyor. Telafisi çok zor. Bir baba olarak empati yapmak bile içimi burktu.
.....zorunda kaldığını"söylüyor,Hakim de beratına karar veriyor.Bunun gibi daha niceleri var. Geçenlerde Ak P.li birisi,yanılmıyorsam Burhan KUZU olabilir,şu mealde sözler sarfetti:"Biź onlarla(fetö),hizmet haraketi iken beraberdik.Daha sonra yollarımızı ayırdık."Peki diğerleri için de aynı şey düşünülemez mi. Onlar da önceden bilmemiş olamazlar mı,onları da masum telâkki edemez miyiz. Bu hamur çok şu götürür.Ileride her halde, nasıl şimdi Ergenekon için' pardon'denildiyse;bunların da bir çoğu için(ibadet kısmı)'pardon'denilecektir.Masumların da hesabı ahirete kalacaktır.O zaman iç çok çetin.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 19:08
Bir an için mektupta yazılanları doğru kabul edelim... Bu durumun birinci derecede sorumlusu Amerikadaki kişi değil midir? Hapisteki kişilerin ağzından onunla ilgili eleştirel bir söz (takiyye yapmamak kaydıyla) duyulmuş mudur?!!!
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 23:08
1
Evet duyulmuştur.mazlumlari bu hale kim getirdi ise Allah kahretsin.kim sebeb oldu ise buna en başta Amerika'daki dahil.ama konumuz bu değil.sorun hak hukuk adalet.nokta.
Öncelikle Elif Hanım'ı bu duyarlılığından dolayı kutluyorum.Allah razı olsun diyorum.Fotofrafı gördüğümde gerçekten çok etkilendim ve de duygulandım.Arkadaşın yüzü çok masum,hiçte teröristi andırmıyor.Çocukların hali zaten yürekleri dağladı.Bunların suçu,onların okulların da veya kurumlarında çalışmak mı,yoksa gerçekten terör faaliyetinde bulunmak mı.zmBunun ayırt edilmesi lazım.Kurunun yanında ,yaşların yanmaması lazım.Benim arkadaşımın oğlu da,okullarında öğretmendi,8 ay yattı,daha sonra da beraat etti.Hakime:"Babasının fakir olduğunu,KPSS'yi kazanamadığı için okullarında öğretmenlik yapmak
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 17:30
Elif hanım, Mümin zulmetmez, adildir ve merhametlidir. Yaşananlara verilen tepkiler dahi bu konudaki icler acısı durumumuzu gösteriyor. Velhasıl herkes kendine yakışan şekilde davranıyor. Amma korkan icin Mahkeme i kübra var. Korkmayana laf para etmez. Sağlıkcakla kalın.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 17:29
Bu tc nin makus kaderi her dönem birilerine acı cektirecekler. Galiba temelimiz sağlam değil, kimseye kızmayın.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 16:22
Bu yazılanlara katılmamak mümkün değil. Keşke bu duyarlılığı 10-15 yıl öncede gösterebilseydiniz. Bilmiyorum vicdani bir sorumluluk taşıyormusunuz
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 16:15
Bugün bazı şeyleri görmemek kolay Unutmayalım MAHŞERDE konuştuklarımızdan ve yanlışları görüpte SUSTUKLARIMIZDAN hesaba çekileceğiz. Tşk elif hanım
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 15:22
Evet Sayın Yazar, 15 Temmuz'dan 3 yıl sonra bu tür acı olayları dile getirebilme cesaretiniz oldu sanırım. Adaletin başındaki Sayın Bakan'ın Adaletin "pardon" deme lüksü olmamalı beyanına rağmen bu "pardon" lar sessiz ve eli kolu bir yerlere ulaşamayanların iniltileridir. Öyle ki bir ailde bir kişi suç işlemişse bütün aile suçludur düsturu ile herkes aynı torbaya konularak suçlu sayıldı ve hep beraber kafese kondular. Hani suçun şahsiliği esası? Hani hiç bir günahkar başka birinin günahından mesul değil di? Evet soruları çoğaltmak mümkün ama bilmem işe yarar mı?
Kasım Özdemir 03 Temmuz 2019 14:21
Travmayla büyüyenler yahut travmayla yaşayanların devlete ,başka deyişle kötü idareye, kalbi bağları travmadır. Artık ahiret yurdu herkese adalet dağıtır. Travmada biter
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 13:00
Bu sözleri zamanında yazmaliydiniz. Yargılanan ve ceza alanların çoğu dini sohbetlere katilmaktan ceza alıyor . Ve bunu da malesef müslüman müslümana yapıyor. Tabi ki darbeyi bilen ve katılanlara en ağır cezalar verilsin ama kardeşim hangi dinde bir avuç kişi yüzünden yuzbinlercesini cezalandırmak vardır. İnanın yüzde 90 i en az bilmeyerek içlerine girmiştir. Bu insanların çok büyük kısmı da üst düşey eğitimli kalifiye adamlar . Piyasa da bu adamlar aranıyor. Bu olmamalıdır. AKP ye bu günah yeter de artar
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 23:56
0
Aynen.iyi ki mahmekeme-i kübra var
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 12:48
Bir müslüman nasıl bu kadar vicdansız olabiliyor? (Bazı yorum sahiplerine diyorum). Güya din uğruna kafeste müslüman yakanlar geldi aklıma...
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 12:42
Sayın yazar. Çoğunluğun sus pus olduğu şu dönemde bu insani ve vicdani tutumunuzdan dolayı insanlık size minnettardır.
vatandaş 03 Temmuz 2019 12:43
daha önce yazdığım yorumda yanlış bir şey mi yazdım yayınlamadınız ben sadece anayasamızda yazan hiçbir suçu işlememiş kişilerin cezalandırılmamasını istedim yani yasal olan sendika banka okul gazete dergi vb. dikkat çekmek ve bu konularda da yazmanızı istedim çok mu şey istedim saygılar
Çerkez Ethem 03 Temmuz 2019 12:29
..."Soruyorum bu çocuklar büyüdüklerinde bu ülke hakkında bu devlet hakkında ne düşünecekler?"...Bizler gibi aynı düşünceye varcaklar ! Sisteminin kolpa, çürük olduğu, kim başa gelirse gelsin, hepsinin aynı olduğu, elit ve siyasetçiler'in bizlerden herkonuda daha çok suçlu oldukları halde bizler gibi asla yargılanmıyacaklarını ve hepsinin malı götürcekleri ve bizleri ezmek'ten, zulüm'den başka bişey bilmedikleri ! Ve ASLA ve ASLA, fakire, mazluma, işci sınıfa t.c. sisteminde adaletin olamıyacagını çok iyi öğrenecekler !
atakan 03 Temmuz 2019 12:25
bunlar timsah gözyaşlarını hatırlatsada yine de bir meziyet. Bu çocukların cezaevinde kalmasını savunan bazı yorumculara bir sorum var; bu kişilerin suçarı ne , bunlara yapılan suçlama ne biliyormusunuz? Devlet garantisinde olan legal bir bankaya para yatırmak, Devlet tarafından denetlenen Legal Okullara çocuklarını göndermek, Kanunlar ile denetlenen Gazete ve dergi aboneliği.....vs "Kininiz dininizin, insanlığınızın önüne geçmiş ise söylencek bir şey yok.
Musto 03 Temmuz 2019 12:16
Yeşil Bunyan llcemizin kayabaşı denilen suyun çıktığı yere gittim ıleride bir şehir kurulmuş nedir diye gittim yüzlerce lojman devasa bölge hapishanesi yapılmış battaniyeleri ile meşhur ilcemizin fabrikasi kapatıldı. Hapishanesi lie anılacak. Önüme üç jandarma atladı kadın mahkum kaçmış takip etmemi istediler 10km sonra kaçtığı eski bir minübüsü yakaladık bu yasta birde poliscilik oynadık.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 11:37
Çatpinar ailesini eskiden beri ailecek taniriz. Alperen muhendis, esi ise egitimcidir. Darbeyle alakalari zaten olmadigi gibi Kpss ye girip atanmis dahi degiller. Sirf bu yapinin kurumlarinda calistiklarinda dolayi hapse atildilar. Anne ilk mahkemede 8 kusur yil ceza aldi savci tahliye istemesine ragmen mah. heyeti reddetti.. nerde vicdan,nerde hukuk,nerde insanlik ve nerde muslumanlik...nasilki sonraki nesiller 12 eylule,yapanlara ve susanlara lanet okudu bizede ilerde ne okurlar herkes dusunsun..Elif hanim sizi durusunuzdan dolayi tebrik ediyorum
Sıddık 03 Temmuz 2019 11:36
Terbiyesiz ahlak yoksunları bu günlerin geleceğini göremediniz mi, görememek mümkün değil ben 65 yaşında olmama rağmen gördüm de inanmadım. Bu gün sizler töğbe istifarmı ettiniz, yoksa menfeatiniz mi yok oldu, zalimliklerin ortaklarısınız sizler de bire bir yaşarsanız ki ancak bizler mutmain oluruz.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 14:01
1
Sıddık hanım, tövbe istiğfar eden AKP kadroları. 28 şubatta onlarca asker irtica ile mücadele nedeniyle atılırken erbakan destekledi. Ama AKP sayesinde cemaat büyüdü. İnsanlar gönül verdi. Ne isteseler AKP verdi. Sanırım siz 65 yaşında bildiğiniz için AKP ye hiç oy vermediniz. Çünkü AKP ne isteseler verecek kadar saftilar. AKP masum ama ekmeğini çıkaran, legal kurumlara gidenker suçlu. Gel ne olursun gel diyenler masum, gel diye yalvarilan kişiyi sadece okuyanlar terörist.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 14:23
3
Bu niye kini amca
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 11:11
Hangi dinden, hangi ırktan olduğunuzun hiçbir önemi kalmaz, vicdanınızı yitirdiğinizde. Malasef ülke olarak sadece kendimizin ya da aynı düşünceye sahip olduğumuz insanların acılarına inanıp diğerlerine hep "amalarla" yaklaşıyoruz. Vicdanı körelmemiş, doğruya doğru, yanlışa yanlış diyebilen; adaleti, hakkı, hukuku, vicdanı yitirmemeye çalışan Elif hanım gibi insanlara selam olsun.
Murat 03 Temmuz 2019 11:07
Hani bir laf vardır "Filler tepişince çimenler ezilir" Bu meselede de olan alttakilere oldu ve bu iştende çocukları zarar gördü. Bir güruhu cezalandırırken merhamet ve adalet duygularının kaybedilmemesi gerekir. Mutlak merhamet ve adalet sahibine sığınmaktan başka yapılacak birşey yoktur.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 10:22
Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 12:39
26
15 temmuzda, gölbasinda şehit edilen karı koca özel tim çalışanı yakın akrabamın 3 cocugu hem yetim hem öksüz kaldı.Yaslari 3,5,9 . Küçük olanlar annemiz babamız nerede diye soruyor, Cevap veremiyoruz.Buyuk olan onları teselli ediyor. Fetöculerin çocuklarınin gunahi yok ama en azından arasıra gördükleri anne babaları var.Belki bir müddet sonra çıkacaklar, Ekrem abileri onlari çıkartacaktır ve iş te verecektir.Ve babaları ve anneleri ihanetlerine devam edecek ve Fetó ye devam edeceklerdir.Allah asıl sizin kalbinizden merhameti almış.Biz, Bizi bu hale getiren Namussuz Fetöculerin cocuklarini b
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 13:14
6
1.5 yaşındaki çocuk kimin ahını almış olabilir? Vicdanın yok anladık, ya aklın?
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 20:39
0
Kardes basiniz sagolsun ama sen yine de o cocuklara cok gorunme. Görüldüğü kadariyla kötü örnek olmaktan badka bir işe yaramayacak gibisin
A. Kadir 03 Temmuz 2019 10:09
Dün akşam TVT'de "Minyeli Abdullah" filmini izledim. 1990'da çekilen filmi ibretle seyrettim. Bugün devamı var, eminim çok tanıdık gelecek, hakim daha merhametli gibi...
Özkan 03 Temmuz 2019 10:06
Vicdan en büyük yargıcıdır insanının sizin için bu da güzel en azından vicdanınızın olduğunu gördük Allah razı olsun
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 08:55
Allah masumların yardımcısı olsun.
mert 03 Temmuz 2019 08:48
mert adalet.hak.kukuk.farzlar üstü farz değilmi?
aliaga 03 Temmuz 2019 08:33
mesele fetönün şehit ettiği yetim bıraktığı çocuklardan da bahsedelim mi? bunlar ana babası var. peki olmayanlar? peki haklarını yedikleri torpilsiz soruları çalamayanların çocukları ne olacak? şükretsinler hallerine. ayrıca neden dede-nine yanında değiller de cezaevinde çocuklar? çünkü bu fetöcüler ana-baba değeri kıymeti bilmez fetöden başkasını düşünmez o yüzden araları yoktur ana babayla.
MAZLUMUN YANINDA 03 Temmuz 2019 11:27
1
“Allah senin kalbinden merhamet duygusunu söküp almışsaben ne yapabilirim? ”| Hadis-i Şerif Buhârî
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 12:10
2
Yaziyi dikkatli okusaydin boyle demezdin bu acilari ancak yasayan bilir sucsuz insanlar kim olursa olsun suc isleyende kim olursa olsun farketmez
Ben 03 Temmuz 2019 07:57
FETÖ davalarında ibadet tabakasından olup suç işlememiş olanlara 'rehabilitasyon' uygulanmalıydı. Örgütün gerçek yüzü gösterilip FETÖ üst düzeylerinin ihaneti vurgulanmalıydı. Haftalık zorunlu derslere katılmaya zorlanıp örgüt aleyhinde propaganda ile ikna edilebilirlerdi. Zaten askeri darbeden sonra çoğu işin gerçek yüzünü görmüştü. Onları hapse atmak iyi bir çözüm olmadı çünkü pişmanlık ve gerçeklerle yüzleşme yerine mağduriyet ve kendi içine kapanma yaşadılar. Hanefi Avcı'nın önerileri dinlenmeliydi.
Serap 05 Temmuz 2019 03:41
0
isterseniz o insanlari toplayip ucaklara doldurup Cin'in Uygur bolgesine gonderseydiniz
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 07:48
keşke yazınızda anne-babanın hangi suçtan ne ceza aldıklarını da yazsaydınız ki durumu idrak etmemiz daha kolay olurdu. imalarınızdan yola çıkarak terör örgütü olduğunu düşünüyorum. en küçük çocuk 1.5 yaşında. terörle uzak yakın ilişkisi olan birilerinin darbeden 9 ay sonra çocuk yapmayı istemeleri de oldukça ilginç geldi bana. sanırım nedeni yazınızın amacı. bu arada sevgili yazar hanım gazetelerde ve haberlerde görmediyseniz, yakın çevrenizden duymadıysanız söyleyim ergenekon çöktü. hani haberiniz yoktur, duymamışsınızdır falan ben haberiniz olsun istedim.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 05:53
O dediğiniz avrupa ülkelerinde olur. Türkiye'nin medeni seviyeye gelmesi bu şartlarda mümkün değil. Daha geçen yılda Midilli açıklarında bir tekne batmış, bir aile boğulmuştu. İki tanesi 6 ile 8 yaşlarında çocuktu. İktidarın büyük bir gazetesi manşet atmıştı, fetöcü hainler boğuldu diye. Hadi diyelim anneyi, babayı anladık ta iki çocuk nasıl hain oluyor? El insaf. İşin doğrusunu Allah bilir. Müslümanlıkta böyle bir şey var mı?
KARAR OKURUNA CEVABIMDIR 03 Temmuz 2019 18:48
0
O iki masum yavru için de biri şöyle yorum yapmıştı:"Onlar da büyüyünce terörist olacaktı".Kaderlerini sen mi belirledin.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 05:47
Icim yandi umarim biran once cozulur. :(
mert 03 Temmuz 2019 05:48
abidin ünal varya o herşeyi biliyor
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 05:02
Dindar bir insan olarak yaşama hevesinde olanlar geçmişte büyük acılar yaşadılar.Bir kısmı tuzağa düşerek hasbelkader yine yaşıyor.Başkalarının dertleriyle dertlenenlerin imtihanları ağır oluyor.En kötüsü de belki doğru yol diye bilinen yolların sahte bir aldatmaca çıkması.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 01:50
Ya böyle birşey olabilirmi koskoca tc burası ajitasyon ve çocuklar alet edilen bir yazı üzerine sos atılıp içi çiğ kalan yemek misali devletimiz milyonlara derman oluyor buda bilinsin
Muhsin Çelebi 03 Temmuz 2019 10:58
0
Buz çölünde yol alıyorsun. Ağlayabilseydiniz anlayabilirdiniz.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 12:28
1
Suriyeliye gösterdiğin merhameti kendi öz vatandaşına göstermiyorsan ve tuğla muamelesi yapıyorsan sen vicdanını kaybetmişsin demektir. Senin fakirliğinine hazine bile çare olamaz vicdan fakiri.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 13:06
6
Devletin şefkatli yüzüyle karşılaşana kadar bekle...
demircan 03 Temmuz 2019 16:27
0
yarın huzuru mahşerde neyin ajitasyon neyin de gerçek olduğunu anlarsın.vicdanın karalar bağlamış.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 00:49
Yazık, yazık...
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 00:43
Herkez imtihan geciriyor, icerideki, disaridaki, aki, karasi, imanlisi, imansizi, zengini, fakiri, mazlumu, magruru.... Allah en sevdiklerine en buyuk zorluklari verirmis. Oyle olmasaydi basta peygamberimiz olmak uzere tum peygamberler ve sonra sirasiyla Allahin sevgili kullari turlu turlu cilelere maruz kalmazlardi. Bu herkezin imtihani,cileyi cekenlerinde, cileyi seyredenlerin de. Hepimiz onun huzuruna cikip hesap verecegiz. Konustuklarimizin da, sustuklarimizin da.... Allah nefessiz dahi biraksa bile vicdansiz birakmasin....
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 09:27
1
Amin
Muhtemelen Gülten Kışanak'ın düşündüklerini düşünecekler.
KARAR OKURU 03 Temmuz 2019 00:34
Elif Hanım, bu meselede söylenecek çok şey var, bu sütunlar yetmez. Sadece bu kadarını bile dile getirmenin cesaret istediği bir ülkede bunu yazabildiniz. Allah size rahmetiyle; yargı-yürütme mensuplarına da adaletiyle muamele etsin.
KARAR OKURU 02 Temmuz 2019 23:59
Gecenin bu saati, musluman bir ulke, bolca camiler, ahiret kurtulusunun namaz oruc olarak dusunen korkak muslumanlar olarak bizler, ve bu masum cocuklar ve gelecegimiz. Ne diim mesela Mahmut mu diim.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN