Back To Top
Muhacirler “kaçak göçmen” oldu

Muhacirler “kaçak göçmen” oldu

 - Son Güncelleme: 23.07.2019 Salı 11:08
- A +

Mesela yer İstanbul değil de Bolu olsaydı... Mesela adını “huzur” koydukları o utanç verici operasyonu, devletin  polisleri değil de Bolu belediyesinin zabıtaları yapmış olsaydı... Fason çalıştıran konfeksiyonlara, dükkanlara, hanlara baskın yapan ve “Suriyeli Mülteci avına” çıkan, çarşıda pazarda yakaladığı “Suriyeli mültecileri” yaka paça götüren Bolu belediyesinin zabıtaları olsaydı...
Türkiye’de yer yerinden oynamaz mıydı? Hükümet yetkilileri, Partili siyasetçiler, AK Partili teşkilatlar, sivil toplum kuruluşları “İşte CHP zihniyeti” diye ortalığı inlete inlete kızılca kıyameti kopartmazlar mıydı?

Devam edelim...

Olur ya mesela, Bolu Valisi de Bolu Belediye Başkanının bu utanç verici operasyonuna destek verip şu açıklamayı yapsaydı:

Düzensiz göçle mücadele çalışmaları kapsamında ülkemize yasadışı yollardan giren düzensiz göçmenlerin yakalanarak sınır dışı edilmelerine devam edilmektedir.”

Yapsaydı böyle bir açıklama...

Böyle bir açıklama yapan o Vali’nin durumu ne olurdu, başına neler gelirdi?

Sonra... Devam edelim...
Mesela Bolu Belediye Başkanı çıksaydı deseydi ki:

Hiç kimse kayıtsız kuyutsuz ortalıkta gezinemeyecek. Kaçak göçmen çalıştırma, kaçak işportacılık gibi faaliyetlere müsaade etmeyeceğiz.”

Mesela CHP Sözcüsü çıkıp “Onlar kaçak göçmenler” açıklaması yapsaydı...

Soruyorum... Yer yerinden oynamaz mıydı?

Hükümet yetkilileri, AK Parti milletvekilleri, hükümete yakın sivil toplum kuruluşları CHP’ye “Onlar kaçak göçmen değil, misafir, misafir” diye had bildirme yarışına girmezler miydi. CHP’ye “Onlar kaçak göçmen değil mülteci, mülteci, mülteci” parmağı sallayarak yeri göğü inletmezler miydi?

Hükümete yakın gazetelerin hepsi topyekun tek bir örnek “CHP zihniyeti” manşetleri atmazlar mıydı? Suriyeli mültecilerin dramlarını anlatan, hayat hikayelerini anlatan köşe yazıları kaplamaz mıydı gazete sütunlarını?

***

Peki ben neden, İstanbul Valiliğinin İstanbul sokaklarında mültecileri yaka paça toplayıp zorla sınır dışı ettiği operasyona Bolu ilini örnek gösterdim?

Şundan:

31 Mart yerel seçimlerinde AK Parti’nin CHP’ye kaybettiği şehirlerden birisi de Bolu’ydu. CHP’den Bolu Belediye Başkanı seçilen Tanju Özcan, mazbatasını alarak göreve başlamasının ardından Sosyal İşler Müdürlüğü’ne “Suriyeli mültecilere ayni ve nakdi yardım yapılmasın” talimat yazısı göndermişti.

AK Partili yetkililer, CHP’li Belediye Başkanı Özcan’ın bu ırkçı ve insanlık dışı icraatını en sert ifadelerle kınamışlardı.

Hükümete yakın medyada puntoların en büyüğü ile  “İşte CHP’li Başkanın ilk icraatı... Suriyeli mültecilerin yemeğini kesti!” manşetleri atılmıştı. (9 Nisan 2019)

Hatta Cumhurbaşkanı Erdoğan takdirle karşıladığım şu sözleri söylemişti:
“Ülkemizde 4 milyon mülteciyi de acaba bir yerden destek gelir mi diye beklemeyeceğiz. Bolu’daki seçilmiş belediye başkanı ‘Ben bunlara bir tas çorba vermem’ demişse de biz onları da onların eline bırakmadan hükümet olarak valiliklerimiz kanalıyla aynen yedirmeye, içirmeye, giydirmeye devam edeceğiz.” (18 Nisan 2019)

İçişleri Bakanlığı, Suriyelilere yapılan yardımın kesilmesi ile ilgili Bolu Belediye Başkanı CHP’li Tanju Özcan hakkında soruşturma başlatmıştı. (3 Mayıs 2019)

Soru şu:

İstanbul’da son günlerde ardı ardına yapılan operasyonlarla sokaklardan toplanan mültecilerin zorla sınır dışı edilmeleriyle, CHP’li Bolu Belediye Başkanı Özcan’ın “bir tas çorba vermem” demesi arasında nasıl bir fark var?
Hangisi daha kötü?

Hangisi daha ehveni şer?

Sokakta mültecilerin yaka paça toplanıp zorla sınır dışı edilmesi vicdanlara sığar mı? Peki bir hukuk devletinde, mülteciler böyle  topluca yaka paça sınır dışı edilebilir mi? Elbette edilemez.

Bu konuyu, yani mültecilerin böyle yaka paça gönderilmelerinin hukuki ve siyasi boyutunu mülteciler ve göçmenler üzerine çalışan hukukçu Halim Yılmaz’a sordum. Söyledikleri şöyle:

Hukuki açıdan mültecilerle ilgili bir sorun varsa çözümü bu değil. Daha insani ve hukuk içerisinde bir çözüm yolu getirilmelidir. Suriyeli mülteciler 2011 yılından beri ülkemizde kalıyorlar. İlk olarak misafir olarak adlandırıldılar. Daha sonra hukuki olarak Geçici Koruma kapsamına alındılar. Geçici Koruma’nın anlamı şudur: ‘Bir yerden kitlesel olarak sığınmacılar geliyorsa ve orada ciddi ve hayati bir tehlike varsa ve geri dönemiyorlarsa geçici korumayla kabul edilirler. Geçici Koruma’nın 3 temel unsuru vardır: 
* Sığındığı ülkede ikamet edebilmek,
Zulümden kaçtığı yere zorla geri gönderilmemek,
Geldiği ülkede eğitim, sağlık gibi bazı sosyal haklara sahip olmak.
Ü
çüncü madde ülkeden ülkeye değişebilir. Suriyeli mülteciler hükümet tarafından, 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’na göre Geçici Koruma kapsamında ilan edildiler. Normalde bu kanun kapsamında suça karışanlar için sınır dışı kararları zaten veriliyor, uygulanıyor. Bu yeni bir şey değil. Daha önce de bazı mülteciler bireysel olarak gönderildiler. Ancak toplu olarak sınır dışı ilk kez gerçekleşiyor.

Uluslararası kuruluşların raporlarına göre Suriyeli mültecilerden zorla gönderilenler de oldu.  Uluslararası hukukta sıkıntı yaşanmasın diye güvenlik güçleri tarafından gönüllü gittiklerini göstermek için “gönüllü geri dönüş” formu zorla  imzalatılarak gönderilen vakalar var.”

“Geçici Koruma yönetmeliğine ve 6458 sayılı uluslararası kanuna göre geri gönderme yasağı var. Yeni mülteci olsun olmasın, zulüm göreceği, öldürülebileceği bir yere asla gönderilmemesi gerekiyor. Bu temel bir hukuk kuralıdır. Toplu olarak sınır dışı edilmesi yasaktır. Çok kişi aynı anda sınır dışı edilecek olsa bile her birinin durumun ayrı ayrı değerlendirilmesi ve bireysel kararların alınması gerekmektedir. Toplu sınır dışı etme yasağı AİHS’de de var ve bizde buna tarafız. İşin siyasi ve sosyolojik boyutunda  ise bu sınır etme operasyonu son sekiz yıldır yaptıklarını, mültecilere yönelik övülen çalışmalarını yerle bir ediyor.”

“Eğer bu insanlar suça karışmışsa cezai ve idari işlemler yapılır. Bunun kanunu ve usulü var. Ancak bu şekilde insanların toplu olarak sınır dışı edilmesi hem siyasi hem de hukuki açıdan olumsuz sonuçlar doğuracaktır. Kaldı ki sınır dışı edilenlerin Suriye’de başlarına kötü bir şey geldiğinde uluslarası hukuka göre Türkiye bundan sorumlu olacaktır.”

***

Diyelim ki, hukuk devleti ilkeleri de sümenaltı edildi. Ülkesinde ağırladığı mülteciler sayesinde bütün dünyaya “insanlık, merhamet ve vicdan”  meydanı okuyan bir siyasi iktidar bu meseleyi böyle heba eder mi? Dokuz yıl boyunca ilmek ilmek emek verdiği bu çabayı bir çırpıda yok eder mi?
Soralım:

Yaka paça sınır dışı edilen Suriyeli mülteciler dokuz yılın ardından Türkiye’ye dair ne hatırlayacaklar?

Şu an konuşulması ve tartışılması gereken husus, entegrasyon politikaları iken bugün yaka paça sınır dışı edilmeye çalışılan mültecileri konuşuyoruz.

Daha da vahimi, dokuz yıl boyunca muhacir olarak isimlendirilen Suriyeli mültecilerimizin adları bir gecede “kaçak göçmen”e çıktı iyi mi?

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mustafa ORHAN 25 Temmuz 2019 09:08
Sayın yazar; yazdıklarınız kurgusal ve mantıksal olarak doğru ama işin aslının sizin yazdığınızla tam örtüşmediğini siz de biliyorsunuz.
kararlı okur 23 Temmuz 2019 22:13
suriyelilerin istanbul , ankara ve izmirde ne işi var?bu şehirlein derdi zaten başından aşkın.
Çerkez Ethem 23 Temmuz 2019 21:06
..."Daha da vahimi, dokuz yıl boyunca muhacir olarak isimlendirilen Suriyeli mültecilerimizin adları bir gecede “kaçak göçmen”e çıktı iyi mi?"... Bu sistemde her an herşey olabilir. Dün iyisin bugün kötü ! Köprüden geçene kadar t.c. nin sistemi herkesi çok sever ! Bizler sistemin fırıldaklığına alışığızda, göçmen kardeşler alışıkmıydı ? Heralde onlarda öğrenmiştir !
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 18:45
Şam'da asayiş berkemal, batıda sahil kentleri cennet Suriye'de. Kuzeyindeki sorunlu şehirleri bize gösterip tüm Suriye problemli illüzyonu yapıyorlar.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 22:50
5
Senin kafan iyi mi. Beşer Şam'ın kenar mahallerine bile gidemiyor.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 18:12
Size de yaranilmaz. Adamlar muhacir dese ona laf edersiniz gonderiyoruz dese ona.. dune kadar istemediginiz suriyeliler kiymet mi getirdi elif hanim
İbrahim Erdoğan 23 Temmuz 2019 17:12
Sayın Çakır, İstanbul Valiliğinin bu uygulamayı kendi kafasına göre (bakanlığının bilgisi dışında ve bakanlığın da emrinde bulunduğu yüksek mercinin talimatı dışında) yapabileceğini sanmıyoruz herhalde!.. Sanırım tekrarlanan İBBB seçimi sonuçlarının gösterdiği seçmen memnuniyetsizliğinin yan etkileridir bu uygulamalar... Gerekli veya gereksizdir diye yorumllanabilir. Garip olan şu ki: İsabetle belirttiğiniz gibi; bu tavrı bizim ali gösterirse âlâ, onların veli gösterirse tukaka deniliyor. Sanıyorum buna da bir izah yolu bulmuşlardır!..
mehmet 23 Temmuz 2019 16:37
Yazar hanım; ülkemizde ne yazık ki hiçbirşey planlı programlı yapılmıyor. Suriyelilerin entegrasyonuyla ilgili hükümet hiçbirşeyi düzgün yapamadı. Bazı şehirlerde yoğunluk tehlikeli hale geldi ve hükümet sadece seyrediyor. Sınır şehirlerindeki demografik yapı değişmiş, ilerde ne olacağını herkes görüyorken akp sadece seyrediyor. Suriyelilerin dil problemi 7 yıl geçmesine rağmen hala devam ediyor. Eğitim durumları sıkıntılı. Gettolaşan mahalleler, yarın birer terör yuvası haline gelecek.
HACI MURAT 23 Temmuz 2019 15:26
Şöyle olmaz mıydı,böyle olmaz mıydı,yer yerinden oynamaz mıydı? şeklindeki soruların hepsinin cevabı hayırdır.İstanbul'da 1 milyonun üzerinde ikamet izinli ve geçici koruma kayıtlı Suriyeli var.Bunlara dokunulmuyor.Başka bir ilde kaydı olduğu halde İstanbul'da bulunanlar kayıtlı oldukları illere gönderiliyorlar, sınır dışı edilmiyorlar.Türk vatandaşlarının bile İstanbul'a girişinin sınırlandırılması,izne bağlanması zaman zaman konuşuluyor.Suriyelilerin de kayıtlı oldukları illerde yaşaması makul değil mi?
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 16:43
2
Doğru, bakanlık İstanbul'a “misafir” kaydını kapattı, kayıtsızları, kayıtlı oldukları yere gönderiyor. Peki bunu niye yapıyor ? Şunun için : AKP, İstanbul'da yaşadığı hezimeti, Suriyelilere fatura ediyor. Çok görünür olmuşlar, çok itici olmuşlar, halk bıkmış, falan filan. Peki diğer şehirler farklı mı ? Her yerde (Yorumlardan da anlayabilirsin) halk dolmuş, bıkmış vaziyette. Erdoğan'a Suriye'nin faturası kesildi. Ne yaparsa yapsın, bu fatura ona ödetilecek. Gücünüz yetiyorsa seçimi kaldırın, halkın karşısına çıkmayın.
HACI MURAT 23 Temmuz 2019 20:04
9
16.43 Suriyelilere sahip çıkmak, onları ölüme terk etmemek insani bir görevdir.Bu sebeple seçim kaybedilecekse kaybedilir.İnsanlıktan istifa edecek değiliz.İnsanlıktan istifa edendenlerden geriye bir şey kalmaz.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 20:35
4
Hangi insani davranıştan bahsediyorsun HACI ? Sünni dinci teröristleri destekleyip, silahlandırıp, devlete isyan ettir. Sonra da iki ateş arasında kalanlara kapıyı açmak zorunda kal. Esed halkını bombalamadı, halkın içine sız(dırıl)an teröristleri bombaladı. Halk yerinden oldu. Şam'a doğru kaçanlar ülkelerinde kaldı. Avrupa'ya diye kaçanların da bekçiliği bize kaldı. İktidarda, Şam'a, Emevi Saray'ına bakınca ağzının suyu akanlar olmasaydı, bu insanlık sorunu da yaşanmazdı.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 21:04
2
He he HACI. Sizinkiler o kadar insani duyarlılık sahibidirler ki ! İnsafınızı sevsinler. Adamları Avrupa’dan para sızdırmak için rehine olarak kullanıyorsunuz yav. Güvenli bölgeyi de TOKİ'ye, yandaş müteahhitlere iş çıksın diye bekliyorsunuz; hemen inşaata başlayacaksınız.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 15:08
Bolu Belediyesi'nin dedigiyle İstanbul valiliğinin dediğini nasıl bir tutarsiniz.biri kaçakları yollayacam diyor biri kaçak falan farketmez hepsinin yemeğini keseceğim diyor.bu kadar mı akletmiyorsunuz sayın yazar .yuh
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 16:33
1
Bulunduğun çukura inebilseydim, ben de sana "yuh" derdim.
Benim şahsi görüşüm bu Suriyeliler meselesini saraydaki sanatçılara soralım örnek İbrahim Tatlıses bu konuda ne düşünüyor ve bu sorunu nasıl çözecek çünkü reise ben dahil korkumuzdan sorunsoramıyoruz eğer sabahbevimizden polisler tarafından basılmasını istemiyorsak. Sevgili Elif hanım Suriyeli seviciliği yapmıyor en azından bu yazıda anlatmak istediği bunu CHP yapsaydı akp ve yalaka takımı ne derdi gibisinden bir karşılaştırma.
KARAR OKURU DEDE 23 Temmuz 2019 14:54
Şu ensar muhaciri savunanlar galiba 3,5 milyon vardır.lutfen birer suriyeli alıp bakın besleyin.o zaman gecek bi ensar olursunuz.benim vergilerimle ensarlik yapmayın.hadi bu günden bi dernek kurun ve başlayın ise. lutfen acilen kardeşlerinizi yanınıza alın ve biz de kurtulalım.
Süheyl CALISKANOGLU 23 Temmuz 2019 14:54
Türkiye'de Suriye'li olacaksin(!)Beni ifrit ediyor bazen siyasilerin,kapilari acariz hepsini göndeririz,basiniza yikariz,Süleyman Soylu der ki Avrupa'da hükümet istifalari arka arkaya olurmus-mus(!) acariz haa,diye Avrupa'ya posta atmalari,Avrupa'li da biliyor artik ögrendi "kimin kim oldugunu'Bos laflara kulak asmiyorlar artik.Onlarda bizim siyasilerimizi iyi taniyorlar,iyi "analiz'ettiler,bizim haberimiz yok..
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 14:33
Misafirlik artık bitsin, Ahmet Dursun-hepsi gitsin, Gençlerimiz işe girsin, Ekonomi düze çıksın
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 14:06
Bolu Belediye Başkanı'nın "bir tas çorba vermem" demesini hangi konuşmasından çözdünüz. Masa başında ordan burdan duyduklarınızı buraya yazacağınıza, belediye başkanının tam olarak ne dediğini ve ne yaptığını bir araştırın.
Yurdumun insanı 23 Temmuz 2019 14:04
KARAR OKURLARI ANKETİ YAPALIM.. BIYRUN...SURİYELİLER (( KALSIN)) DİYENLER. YEŞİL ONAYLASIN (( KALMASIN)) DİYENLER KIRMIZI İŞARETLESİN... Ben Gitsinler diyorum. Herşeye anket yapıyorlar..
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 14:00
Sırf muhalif olmak için yazılmış
Fahrettin Özdemir 23 Temmuz 2019 13:51
Gurbet ellerden,daha iyi bir hayat hayaliyle yollara düşen, bu uğurda belki de bütün varlıklarını heba eden insanların yollarda ölmesi,kurtulursa aşağılanması,sömürülmesi insnın içini sızlatıyor.Kaçak göçmen klavuzlarına ,taşıyıcılarına daha ağır ceza verilemez mi?Bu uğursuzluğun önüne nasıl geçilecek,kıt kanaat geçinen ülkemin insanlarının din adına ,insanlık adına varlıkları onlar için daha ne kadar harcanacak?Sınırlarımızıı neden koruyamıyoruz?Ne hikmetse girerken yakalıyamıyoruz,ülkeden çıkarken yakalıyoruz.Artık insanlar isyan ediyor.
aklı-selim 23 Temmuz 2019 13:40
1. Ülkeye giriş yapan göçmenler, 10 şehire yönlendiriliyor. 2. Ancak göçmenler farklı şehirlere gidebiliyorlar. 3. Gittikleri şehirlerde Emniyet Müdürlüğününün Yabancılar Şubesine kayıt oluyorlar. 4. Bu kayıtlar ile göçmen kartı alıyorlar ve bazı kamu hizmetlerinden faydalanıyorlar. 5. Yapılan operasyon, göçmen olmalarından dolayı değil bu kayıt işlemlerini yaptırmamalarından dolayı. 6. Bu kayıt işlemini de çoğunlukla yasa dışı işler yapanlar yaptırmıyorlar.
MEHMET AFŞAR 23 Temmuz 2019 12:55
KAYITLI OLDUĞU İLİN DIŞINA ÇIKMIŞSA,ELİNDE GEÇİCİ KİMLİK VEYA İZİN BELGESİ YOKSA KAYITLI OLDUĞU İLE NAKLEDİLMESİ, SUÇA KARIŞMIŞ İSE SINIR DIŞI EDİLMESİNE.... YANİ SOKAKTA HER GÖRÜLEN SURİYELİ SINIR DIŞI EDİLİYOR ALGISI OLUŞTURMAYIN ELİF HANIM..HAKKI YAZAYIM DERKEN SİYASETİN ALÂSINI YAPIYORSUNUZ ELİF HANIM....SORUYORUM SİZE HER GÜN KAÇ TANE SURİYE İLE MUHATAP OLDUNUZ,MAHALLENİZDE KAÇ TANE SURİYELİ AİLE VAR,TOPLU TAŞIMADA HER GÜN KAÇ TANESİ İLE YOLCULUK YAPTINIZ...İŞ SİYASETE GELİNCE NEREDE KALDI ENSARLIK DİYİP İŞİN İÇİNDEN ÇIKIN...BU HÜKÜMETİN EN BÜYÜK YANLIŞI DA SURİYE POLİTİKASIDIR
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 15:10
1
Çok güzel yazmissiniz kardeşim.elif hanım ahireti düşünün .kaleminizden çıkanı aklınızla okuyun
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 12:53
Elif Çakır şöyle Aksaray Laleli'ye bir git gör bakalım senin o muhacir Kardeşlerin nasıl keyif içinde yaşıyorlar ellerinde nargile kafalarında jöle atlarında fıstık gibi arabalar kollarında hatunlarla gezip duruyorlar Senin o muhacir dediğin kardeşlerin lüks içinde yaşıyorlar Ekmek elden su gölden köşe oldular köşe Sen git Türk halkını savun önce ay sonunu zor getiriyoruz cebimizde üç kuruş para var Sen hala arap aşkı ile yanıp tutuşuyor Sun o zaman git Arabistan'da yaşa Ey Elif Çakır
jöntürk 23 Temmuz 2019 12:44
bıktık artık bu Ensar muhacir Demojisinden yeter artık sağıma bakıyorum Suriyeli soluma bakıyorum Suriyeli Sokaklar Suriyeli den geçilmiyor Bir de 12 yaşında Suriyeli kızlar evlendiriliyor hepsi hamile haberlerde istemiştim Devlet hastanelerinde 20.000 Suriyeli kız çocuğu doğum yapmış bu tam bir skandal İstanbul'un her yerinde Suriyeliler kendi mahallelerini kurmuşlar bir tane Türkçe tabela yok Hepsi Arapça bir de işyeri açmışlar bu paraları nereden buluyorlar ülkelerinden gelirken açığız garibanız diye gelmişlerdi şimdi ülkenin sahibi oldular nedir arkadaş bu kendi ülkemizde azınlık olduk
emrah 23 Temmuz 2019 12:36
arkadaş ülkemizde Suriyelileri istemiyoruz adamlar Havalı havalı geziyorlar atlarında son model araba ceplerinde tomarla para Bir de hepsi evli hepsinin bir kaç tane karısı var arkadaş Biz daha evlenmedik Benim yaşım 43 oldu daha evlenemedim bir kadın bile bulamadım cebimde şu anda 10 lira para var gerçekten 10 lira para var faturalarımı daha iyi ödeyemedim Siz çıkmışsınız hala Suriyelilerin aşkı ile yanıp tutuşuyorsunuz arkadaş Sizdeki bu Arap Aşkın nedir ya of bir kerede Türk halkını seven ya.
Hatice MALKOÇ 23 Temmuz 2019 12:36
Kızım boğaziçi ünv. bilgisayar bölümünden mezun oldu. Mezuniyet töreni için İstanbul' a gittim. İstanbul işgal altında. İstiklal caddesinde elinde nargile, yüzlerde bir ton boya gözler feldir fecir okuyan sözümona muhacir bacılardan geçilmiyor. Ben kendi memleketinde, canım İstanbul'da korkuyorum başıma bir şey gelecek diye. Artık yurt dışına çıkmak isteyen gençlere karşı ülkemi ve politikalarını savunamıyorum. Kızımı Allaha emanet edip dönüyorum, güvensiz İstanbuldan. Biz Suriyelilere yurt olacağız diye uğraşırken, kendi geleceğimizi, gençlerimizi kaybediyoruz. Çünki onlara harcadığımız para,
idris bey 23 Temmuz 2019 12:35
çok zorlama bir yazı olmuş. şimdiye kadar düzensiz göç olmamalı diye ahkam kesen sizler şimdi bu olayla sözde insanlık dersi veriyorsunuz. devletimiz suriyelileri elbette misafir ediyor edecektir de ama ait olmadığı şehirde yaşayamazlar neresi ikamet gösterilmişse orada yaşarlar
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 12:28
Suriye Arap Cumhuriyeti'nin her yerinde çatışma yok. Batısı ve güneyi Türkiye'den bile güvenli. 40 bin kişi değil, 4 milyondan bahsediyoruz, kendi ülkemizde 7 milyon işsiz var. Arkadaşım Irak'ta çalışma izni alabilmek için bin türlü sağlık raporu aldı, testler yaptırdı, sabıka kaydına kadar güvenlik kontrolünden geçti. Biz 4 milyonu aldık kontrolsüz şekilde şehirlere dağıttık. Bu işin hukuki usulü, sınıra yakın yerde geçici mülteci kampıdır.
Yavuzcan 23 Temmuz 2019 17:00
11
Sen Esat baban yanına gitsen çok iyi süper olur. Bu kadar ahmakça bir idia ancak Esatın hayranlarında olur.
Can Yavuz 23 Temmuz 2019 23:41
0
17:00, Türkçe yazmayı öğrenin önce kardeşim, sonra başkalarına laf yetiştirin...Daha sonra durumunuz elverirse matematik ve fizik de öğrenin. Allah selamet versin.
karar okuru 23 Temmuz 2019 12:28
elif hanım devletten ensar olmaz şahıslardan ensar olur.çok samimiyseniz suriyeli bir aileyi evinize alın besleyin maaşınızın yarısını onlara verin.ancak o zaman yazdıklarınızın bir kıymeti olur ve toplumada örnek olmuş olursunuz.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 12:23
Bu zihniyetin ne ve nasıl olduğunu biz yıllardır biliyoruz, siz ise zülfi yare dokunduğu zaman zıplıyorsunuz. Sizin açınızdan bu da bir gelişme. İnsanların saplantıdan kurtulması da fazilettir. Tebrikler efendim.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 11:53
Evet haklısınız, bunu başka bir iktidar ya da muhalefete mensup yerel yönetimler yapsaydı, kızılca kıyamet kopardı. Bu da bir zihniyetin değerleri nasıl şirretçe istismar ettiğinin göstergesi. Seçim gelince Suriyelileri vatandaşlığa alıp, üç beş oy fazla almayı hesaplayan Makyavelist zihniyet, şimdi de Cadı Avına mı çıktı? Kişiye göre ihale kanunu değiştiren, bir gün milliyetçiliği ayaklar altına alan, başka bir gün milliyetçi kesilen, bir gün herkesi pkk'lı ilan edip, işine gelince bölücüleri devletin medyasından bildirisini okutan, ekrana çıkaran zihniyet, manevi değerleri tahrip ediyor.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 11:21
Keşke bu konuda çok değerli siyasetçi ,stratejik derinlikli Ahmet Davutoğlu'nun görüşlerini de yazsaydınız.....Üstelik gazete yabancı olmadığı için kovulmazdınız....
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 11:18
Uzmanların söylediği, Türkiye müdahale etmeseydi Suriye savaşı olmazdı ve Suriye tek parça kalırdı. Sonuç: Parçalanmış Suriye, oraya yerleşen Rus Çarlığı, PKK devleti tehlikesi, milyonlarca sığınmacı. Türkiye'nin zararını herkes biliyor. Ve bütün bunlar Ensar muhacir kardeşliğiyle örtülüyor. Siz insanları delirtmek mi istiyorsunuz?
Baştan sona ele yüze bulaştırılan bir göçmen politikası,kontrolsüzce alınıp yine kontrolsüzce köy köy cennet vatanıma doldurulan bi sürü kadın erkek genç yaşlı''din kardeşimiz''. Kısa vadede ekonomik ve sosyal sonuçları bile bizi bu kadar yıpratmışken,orta ve uzun vadede güneydoğumuzda kurulacak Kürt devletine çanak tutmanın yanı sıra ülke içerisindeki derin etkilerini tartışıp yanlıştan dönmektense,hala insanımızın dini duygularını istismar edip nemalanma peşinde olan sözümona ''aydın''larımızı gelecek nesiller emin olun rahmetle anmayacak.. Yüce Türk Milleti'ne sorulsun ne istediği ??
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 11:05
Sizin tuzunuz kuru her gün kaç Suriyeli ile berabersiniz .Acaba hiç Suriyeli misafir ettiniz mi evinizde yada maddi gücünüzle sekiz yıl boyunca kaç kisiye bakabilirsiniz.Kim olduklarını bilmeden,sormadan, herkesi aldık ülkeye Antebin,Reyhanlinin,Surucun, Ankara'nın,İstanbul'un ülkenin güvenliği yada bir kaç nesil sonra bize beddua okuyacak çocuklarımızın geleceği ne olacak.Allah kimseyi vatansız bırakmasın çok zor ama benim bekam söz konusuysa sizde düşünün biraz Elif hanım......
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 13:38
6
İnsanlık ölmüşse kılıf bulmak kolay.
Sen de mi yaw. Valla sıkıldım sizin yazarlarınızın Suriyeli aşkından. Suriyelilerinizi de alın gidin başımızdan. Bir de Erdoğan milleti kandırıyor. Suriyeli falan göndermeye niyeti yok. Ama böyle giderse millet onu gönderecek ! Ha amacınız Erdoğanı gazlayalım Suriyeli göndermesin oy kaybetsin de görsün gününü ise o başka. Bu da ters muhalefet tercihi olabilir de. Sizin ki o da değil. Ülke mahvolsa da, saplantılı bir aşk hikayesi gibi çıkamıyorsunuz hayallerinizden.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:53
Haziran istanbul secimlerinde agir bir yenilgi alan AKP cark etti.Biz gondermiyoruz vali gonderiyor diyebilirlerde.Yesinler sizin muhacirliginizi.Hesapsiz kitapsiz muhacirligin sonu boyle oluyormus demekki.Gonderin gonderin sizin bu yaptiklarinizi goren sizide gonderecek.Haberiniz olsun dedim.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:49
İstanbul seçimini kaybetmelerinde, halkın Suriyelilere (Daha doğrusu, AKP'nin olmayan Suriyeli siyasetine) gösterdiği tepkinin etkisi, "muhacir"leri, birden "düşman" yaptı. “Muhacir” derken de hesap peşindelerdi. MERHAMET SATIP, OY BEKLİYORLARDI. Bir kez daha gördük ki, AKP demek İLKESİZLİK demektir, MENFAATÇİLİK demektir.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:24
Mahvolan şehirlerimizden, istila edilen park ve sahillerimizden , suriyelilier içindeki binlerce esadçıdan, el kaideciden , artan işsizlikten, toplumsal çatışma tehlikesinden, taciz, tecavüz dilencilik, gasp cinayet olaylarından, bir çok şehirmizde demografik yapının bozulması sonucu mahvolan dosyal ve ekonomik durumdan, yüzbinlerce kayıtsız işyeri ve kayıtsız kaçak çalışandan.... milletin patlama noktasında olduğundan bahsetmemişsiniz !
Bıkkın İnsan 23 Temmuz 2019 10:19
Yeter artık. Ülkemde suriyeli, afgan ve benzeri yabancı görmek istemiyorum. bıktık artık bu muhabbetten. İnsanlar iş bulamıyor. Hiç bir şeye para yetiştiremiyoruz. Her şey vergi olmuş . onları beslemek için daha fazla vergi ödüyoruz. onlarda anca çocuk yapıp nargile içmek derdinde. Ne Türkçe öğrenme ne de çalışmak istiyorlar. Siz nerede yaşıyorsunuz Allah aşkına. İstanbul olmuş Halep
Bile bile... 23 Temmuz 2019 10:22
Türkiye'nin kabul ettiği, 4 Milyona yakın kayıtlı sığınmacı yani muhacirlerle, kaçak yabancılar aynı şey değildir. Elif Hanım bunu bilmiyor olamaz.
Şahin 23 Temmuz 2019 12:41
2
@Bile bile: Pardon ama bu 4 Milyon sığınmacıdan kacı "kayıtlı muhacir" dir aceba? Şu modern yapılan, AB denetlemeye gelince gösterilen kamplar da ancak 300.000 bin insan yaşıyor. Gerisi hepsi kayıtdışı ülkeyi geziyor. Gitsinler demiyorum, ama iktidar da devamlı "biz 4 milyon kişiye bakıyoruz" yalanı söylemesin. Bir care bulunsun. AB bize toplam 6 milyar avro veriyor bunlar icin.
Denizci Alperen 23 Temmuz 2019 10:10
Bide düzensiz kaçak göçmen diyorlar o ne ola ki sanki ötekiler çok düzenli de bir de düzensiz kaçak göçmen kavramı çıktı. Rabbim bizlere de onlara da yardım eylesin ne diyeyim ülkemin işsiz gençlerine de acıyorum oradan bin bir yürek yakıcı hikayeyle gelen bu kardeşlere de acıyorum. Rabbim kimseyi vatansız sahipsiz bırakmasın
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:12
Suriyeliler buraya iç savaştan kaçtıkları için gelmediler ki, onlar buraya ABD ve müttefiklerinin bölgede yapacakları operasyonların bir parçası olarak ve çeşitli vaatlerle getirildiler ...
okur 23 Temmuz 2019 11:42
1
reis davet etti geldiler
karar okuyoruz 23 Temmuz 2019 10:08
ELİF hanım size hayranız çok güzel yazıyorsunuz kaleminize yüreğinize Allah güç versin
Demirhan ASİL 23 Temmuz 2019 09:59
Yüksek müsaadenizle bende tarihe bir not düşeyim, ".. Bu Suriye politikası ve 5 milyonluk göçmen nüfusu Türk Milletinin ve Türkiye Cumhuriyetinin en sıkıntılı meselesi olacaktır", vesselam...
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 09:31
Muhacirler kaçak göçmen olmadı. Muhacirler, ülkelerindeki savaştan dolayı Türkiyeye sığınan ve devletinde kayıt altına alıp kabül ettiği göçmenlerdir. Kaçan göçmen denilenler ülkeye girişleri devletten gizli olan yabancılardır.
Şehinşah 23 Temmuz 2019 09:26
Hükümetin tüm uygulamalarının durum odaklı olduğunu tekrar ispatlamışlar. Baktılar ki suriyeliler meselesi kendilerini koltuklarından edecek, hemen sert uygulamalarla halk ne istiyorsa onu yapalım demişler. Anlaşılan o ki ilkesiz politikalar neticesinde ülkemize yük edilen suriyeliler, yine başka bir ilkesiz politika ile sınır dışı edilecek. Umarım ilkesiz dayanaksız hareket etmeyecek güzel insanların bizi yöneteceği günleri de görürüz.
Tartışmamız gereken bunlar değil.. Bence aynı adama peygamber dediğimiz için bu ülkeye onları ortak edebilir miyiz.. Tartışmamız gereken budur...
bir okur 23 Temmuz 2019 08:48
Bu karar gazetesi yazarlarında da bir suriyeli aşkı var. Vatandaş kültürel olarak uyuşamadığı bu insanlarla komşu olmak istemiyor. Hiçbir dünya ülkesinde mülteciler "saldım çayıra mevlam kayıra" şeklinde isteği yere gitmiyor, kafasına göre takılmıyor. Bu nasıl mültecidir ki bayramda ülkesine gidiyor, tatilini yapıyor geri dönüyor. Ayrıca Suriye'nin demografik yapısı değiştiriliyor, biz de saf saf ensar muhacir ayakları ile onları yedirip içiriyoruz...
Karar Okuru 23 Temmuz 2019 08:47
Yorumlardan anlaşıldığına göre millet bu ensar-muhacir benzetmesinden bıktı. Ülkeyi sosyal çöplüğe çevirdiler. Aynı şekilde batılı ülkelerde biZim gibi az gelişmiş ülkelerden göç alıyor. Problem şu ki bu gelenler yetişmiş, eğitimli insanların işine değil diğerlerinin işine rakip oluyor.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 08:40
Elif hanım severek okuyoruz ama bu yazinizda bilgilendirme eksiği var gibi.Polis memuruyum ve sadece ikametgahı dışında bulunan şahısları belirliyoruz.Yani Sivas'ta olması gereken kişi İzmir'de çıkıyorsa onu geri gönderiyoruz.Otobus firmalarını otogarlarda denetliyoruz.Cok özel durumlar dışında hastalık, ,ölüm dışında kanunlarimiza göre dağıtımı yapılan iller dışına çıkmaları yasak.
karar okuru 23 Temmuz 2019 08:00
Ben mahallemde sokağımda suriyeli istemiyorum.Kim istiyorsa yanına alsın baksın.
herhangi birisi 23 Temmuz 2019 07:35
sayın yazar madem muhacir bu arkadaşlar alın bir aileyi evinizde bakın boş sözlerle hamaset yapmayın dünyanın hiçbir ülkesinde böyle başıboş dolaşıp, toplumun değerlerini alaşağı edemezsiniz.
............ 23 Temmuz 2019 07:02
Evet, iyi, sayın Çakır..bastan beri kaçak göçmen zaten bir çoğu.8 yıllık misafirlik nerede görülmüş..bir an önce daha insani yöntemlerle tüm suriyeli göçmenler ülkelerine gönderilmeli ve artık Türkiye savaşın bitmesi ve herkesin vatanında yaşaması için bir şeyler yapmaya çalışmalıdır....
Sabır! 23 Temmuz 2019 05:50
İnsani boyutunu yazmışsın.Bu işin iktisadi boyutunu da yaz.Birleşmiş milletlerden bu mültecilere ne yardım gelmiş,Dünyanın problemi olması gereken mesele nasıl Türkiye meselesi haline getirilmiş.Bunu ne kadar taşıyabiliriz.Bunları yıllardır topraklarımızda barındırmak yetmezmiş gibi onların boşalttığı alan pyd ye verilerek oradan da Türkiye ye tehdit yapılmakta.Artık boş laflar demogoji olmamalı yöntem belli bunlar kendi ülkesinde 40 km derinlikte bir alana yerleştirilmeli,koruma altına alınmalı..Ekonomik olarak iyi imişiz bunu idare ettik artık edemiyoruz.
Krr okr 23 Temmuz 2019 10:58
1
Kim bu hale getirdi beyim. Sorumlusu kim. Bu kadar badirenin hesabını kim verecek. 40 milyar dolar harcadık diyen kim. Yine kandırıldık, milletimiz bizi affetsin mi diyecekler yine. De hadi...
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 05:36
ablacim kactane suriyeli ile muhatapsin.dunya boyle yapiyor hatta daha fazlasini yapiyor biz enayimiyiz biz niye kontrol etmeyelim..suriyelilere bisey olursa sizin gibiler yuzunden olur..her savaşta kaçılırsa ortada devlet kalmaz biraz zorluklarini cekmeleri lazim
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 05:34
elinize sağlık
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 05:04
Olan gene garibana oluyor, suriyelisi de olsa fakir fukarasına oluyor. Zengin gelip burda zengin işler yapıp zengin yaşayıp, transporterlerden inmeyenlere değil.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:56
0
Zenginleri artık T.C. vatandaşı. Erdoğan, onları 250.000 dolara "TÜRK" yaptı. “Zengin” her yerde aynıdır. Birileri araştırsa da öğrensek, zengin Suriye kökenli T.C. vatandaşları işlerinde, fabrikalarında, fakir Suriyeli çalıştırıyorlar mı, sigortalarını yapıyorlar mı, maaşlar asgari ücretin altında mı, değil mi ?
Faizlerin düsmesi gerek ve suriyeliler iyi para ediyor avrupa korku pazarinda vardir reisin bir bildigi belki fiyatlarini yükseltecek bunlarin ab yi tehtit edip para almamiz gerek cünkü paramiz kalmadi ve bütün büyük sehirleri chp alinca arpaliklarda kapandi isi zor hükümetin arpaliklar olmayinca sonucta ellerinde bir suriyeli göcmen karti kaldi oyun masasinda ortaya sürebilecekleri degerli bir altin degerinde suriyeli olarak
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 03:19
Sayın yazar. Çok savunduğunuz bu suriyelier den 1 tane evinize alıp baktınız mı? Neden bütün topluma Ensar muhacir saçmalığını dayatıyorsunuz? Toplum ümmetçilik istemiyor. Akıl teknoloji iş istiyor. İstanbul seçimlerindende hiçbirşey anlamadınız mı? Ayrıca yazdıklarınızı kendinizde okumuyorsunuz. Okusanız 32.martı düzeltirdiniz ☺️
bizim apdi 23 Temmuz 2019 09:24
2
imamoglu. takvimleri bile degistirdi. mart 32. subat 31 cekiyor artik. yazar daha .kendine gelemediki. hala 32 mart.ta takildi kaldi
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 03:01
Sayın yazar İstanbul fındıkzade den Aksaray'a kadar tüm cadde yabancı özellikle Suriyeliler tarafından kuşatılmış metroda otobüste metrobüste her yerde ler sahilde ellerinde nargile ile evlerinin salonunda gibi rahatlar ve ucuz iş gücü olarak görüldükleri için bizim işsizlerimiz daha da artıyor biz mazlumun hep yanında olduk lakin suriyeden gelenler hiç mazlum gibi değil şehrin sahibi havasında bir gününüzü ayırıp dediğim yerde bir araştırın gözlemleyin ak partinin İstanbul u kaybetmesinin bir sebebide bu göçmenlerin şehri adeta işgal etmesidir
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 11:28
7
Ruslar 20 yıl önce geldiğinde ve hastalık getirdiğinde, hiç bir şey demiyordunuz. Bulgaristan'dan kardeşlerimiz geldiğinde sonradan sesinizi kestiniz. İngilizler, Fransızlar, Rslar ilçelerde belediye başkanı çıkartacak yakında. Sesiniz çıkmaz oldu para var diye mi? Yazıklar olsun Suriye'de katledilen Türkmen, Arap, Çerkez, Filistinlinin kanları ellerinizde.
Şahin 23 Temmuz 2019 12:56
0
İktidar böyle davranırsa tabii bunlar kendilerini "şehirin sahibi" hissederler.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 01:47
"Ümmeti bölmeyelim"lütfen. Muhacir ve kaçak göçmen diye!!!! Ümmet tektir bölünemez.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 01:35
Reisin canı artık "kaçak göçmen" demek iştemişse bize laf düşmez. O herşeyi daha iyi bilir!!! S. Soyluya göre, ülkemiz, burada doğan 500 bin Suriyeli çocuğun duası ile ayakta duruyor. Her işte oldugu gibi bu işte de batırdılar. O kadar beceriksizler ki herhalde Yaradan bu iktidarı bizlere ibret olsun diye musallat etti. Kavga etmeden eziyet etmeden hiçbir işi yapamaz oldular.
Karar Okuru 23 Temmuz 2019 00:41
Bu kadar yazı yazacağınıza iki mülteciyi de siz destekleyin. Bu doğulu yaklaşımla canı tehditte olmadığı halde buraya kapılananların hiç az olmadığı anlaşılıyor zira burası geçiş. Can dedi olan geriye bayram sebebi ile gider mi. Bunlar gurbetçi işçi gibi bayramda git sonra gel. Bütün lokanta ve benzeri yerlerde ucuz diye bunlara iş veriliyor. Yerlinin canı yanıyor bu da iktidarı sallamaya başladı olay bu. Suriye politikası grr kalmış doğulu islam dünyasının bozgunu oldu.
AA 23 Temmuz 2019 00:39
Önce araştırın biraz sonra yazı yazın. Suriyeliler Suriye'ye geri gönderilmiyor. Kayıtlarının bulunduğu şehre ( Türkiye sınırları içerisinde) geri gönderilecekler.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 10:49
2
Ne güzel dimi. Ordan oraya gönderilecekler. Harika bir çözüm. Aferin hükumete. Size kocaman alkış.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:34
İstanbul'da polisin operasyon yaptığı kişiler, 4 milyonu aşkın kimliği belirlenmiş ve Türkiye'nin kabul ettiği muhacirler dışındaki, ülkeye kaçak yollarla giren ve kim oldukları devlet tarafından bilinmeyen kaçak yabancılardır. Bolu Belediyesi de böyle bir çalışma mı yapmıştı?
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:24
Entegrasyon lafı bu ülkenin orta yerine bırakılmış atom bombasıdır. Hala anlayamadınız, anlayamayacaksınız. Fettullah'ı da anlayamamıştınız, bu ülkeye maliyeti ağır oldu. Sorumsuzluklarınızın bedelini ödemekten bıktık usandık.
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 00:20
Yapılanları hicbir şekilde tasvip etmiyorum evet onlar muhacirdi ama öyle davranmadılar bunu kabul edin buna rağmen sayın Erdoğan arkalarında hep durdu ama böyle bir uygulamada sizlerinde payı büyük ne diyorsunuz hep secim sonuçlarından ders çıkarılmalı fatih zeytinburnu seçmen ne diye haykırdı suriyeliler alin size ders
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 12:32
1
Ders böyle alınmaz ki? Bilimsel çalışmalarla Suriyelilerle ilgili sorunlar, rahatsızlıklar tespit edilir. Önlemleri alınır. Bunlar akşam rüyalarında ne gördülerse onu uygulamaya kalkıyorlar.
KARAR OKURU 22 Temmuz 2019 23:53
Mülteci meselesindeki bu ani tutum değişikliğinin sebebi Fatih gibi bir ilçede bile oy kaybı yaşamaları olabilir mi? Şu bizim mahalleden öylesine tiksindim ki...her şey seçim odaklı...
KARAR OKURU 23 Temmuz 2019 09:45
0
İlkelerle hareket etmiyorlar hareket noktaları kişisel çıkar. Materyalizmin kapitalizmin en daniskası.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN