Back To Top
‘Çok güzel’ mi olsun ‘daha güzel’ mi olsun?

‘Çok güzel’ mi olsun ‘daha güzel’ mi olsun?

 - Son Güncelleme: 14.05.2019 Salı 07:34
- A +

YSK’nın tartışılan kararıyla yeniden yapılacak olan seçim yarışına Ekrem İmamoğlu’nun ciddi bir avantajla başladığı görülüyor. Avantaj dediğim eldeki 13 bin oy farkı değil tabii. Daha ziyade toplum nezdindeki algısı ve iletişim üstünlüğü… 

İmamoğlu avantajla başlıyor… Çünkü 31 Mart gecesindeki Anadolu Ajansı’nın veri akışı skandalından YSK’nın iptal kararını açıkladığı 6 Mayıs gününe kadar yaşananların oluşturduğu “ağır mağduriyet” görüntüsünün iktidar kanadına olumlu yönde bir etkisi olacağını düşünmek zor. Gelgelelim İmamoğlu için bunun tam aksi geçerli. Türk toplumu, ne olursa olsun, adaletsizliğe ve haksızlığa karşı duyarlıdır. Tepkisini şu veya bu şekilde gösterir. 

Elbette AK Parti adayına oy vermiş olan yüzde 48 oranındaki seçmen kitlesinin “İmamoğlu’nun mağduriyeti” konusunda öbür yüzde 48 ile hemfikir olduklarını söylemek yanlış olur. Bu kitle içinde sandıkta hile yapıldığına, oyların çalındığına inananların sayısı az değil. (Çünkü bizim toplumumuzda siyasi kanaatler de kimlik ve aidiyet duygularına göre oluşur.) Ancak görünen o ki 31 Mart’ta Binali Yıldırım’a oy vermiş olan kitlenin tamamını sözkonusu iddiaları inandırıcı bulanlar oluşturmuyor. Kamuoyu yoklamalarına da yansıdığına göre, bu kesimin kayda değer bir bölümü sandıkta hile yapılmış olduğu iddiasına inanmıyor.   

Elbette bahsi geçen seçmen grubunun yeniden kurulacak sandıkta öncekinden farklı bir tavır gösterip göstermeyeceğini bilmek mümkün değil. Mamafih bu durumun sandık sonuçları üzerinde belli ölçüde etkisinin olacağını tahmin etmek zor sayılmaz. Bu etkinin derecesini ise adayların toplumla iletişimi belirleyecek. Ama bu konuda da İmamoğlu’nun avantajlı olduğu ortada… 

***

İmamoğlu -gündemdeki malum slogandan da bağımsız olarak- İstanbullulara verdiği mesaj itibarıyla özetle “Ben yeniden seçilirsem her şey çok güzel olacak” diyor. Buna karşılık iktidar cenahı “İmamoğlu yeniden seçilirse her şey çok kötü olacak”tan başka bir şey demiyor.  

“Kötü olacak”tan kasıt “bunlar başörtülü belediye çalışanlarını kapı önüne koyacaklar” veya “gizli bilgileri FETÖ ve PKK ile paylaşacaklar” gibi akılları zorlayan iddialardan “belediye meclisinde çoğunluk bizde, merkezi hükümet bizde... başarılı olamazlar” gibi daha rasyonel uyarılara kadar uzanan bir söylem demeti... 

Netice itibarıyla bir tarafta pozitif bir dil var, öbür tarafta alabildiğine negatif. Adaylardan biri ümit sunuyor insanlara, öbürü rakibinin vaat ettiği ümitlerin geçersizliğini anlatmaya çalışıyor. Ama kendisi de herhangi bir ümit sunmuyor. Ben seçilirsem şimdikinden daha iyisini vaat ediyorum demiyor. Söylediği şey “Ben seçilmezsem bugünleri çok ararsınız” diye özetlenebilir. Tabiri caizse korkutarak oy isteme stratejisi. Yani birinin referansı ümit, öbürünün korku... 

Şimdi bu tabloda avantajlı taraf hangisi derseniz, ayakları yere basmak şartıyla ümit sunan tarafın şansının daha fazla olduğunu söylerim size... Pozitif bir dille kampanya yapan tarafın negatif kampanya dili karşısında daha avantajlı olduğunu... 

***

Pozitif-negatif dil demişken, MHP lideri Bahçeli’nin Cumhur İttifakına 23 Haziran için slogan önerisinin “Yıldırımlar çaksın” olduğunu da hatırlayın... 31 Mart öncesindeki ayrıştırıcı, kutuplaştırıcı dilden şikâyet için “seçime mi gidiyoruz, savaşa mı giriyoruz” diyenlere cevaptır belki bu savaş narası gibi slogan… Ancak Cumhur İttifakı’nın İstanbul seçimini bu defa kazanmasını sağlayabilecek bir yaklaşımın ifadesi değil bu…  

Gerçi AK Parti’nin özellikle son yedi sekiz yıldır sürdürdüğü “taban konsolidasyonu” politikası doğrultusunda toplumdaki siyasi kutuplaşmanın bugüne kadar iktidar kanadına oy getirdiği, daha doğrusu sayısal üstünlüğünü koruma imkânı sağladığı doğru. Ancak bu stratejinin artık büyükşehirlerde işe yaramamaya başladığı görülüyor. Bu çerçevede İstanbul seçiminde de bu anlamda bir kutuplaşma atmosferinden fayda ummak gerçekçi olmayabilir.  

Zaten 31 Mart’taki sonuç da bunu gösteriyor… Demek ki kutuplaştırıcı dilin ve negatif söylemin dışına çıkmadan 23 Haziran’da tekrarı yapılacak seçimde bir başarı elde etmek kolay olmasa gerek.   

Aslında AK Parti’de pozitif-negatif denkleminin dışına çıkma çabaları da yok değil. İmamoğlu için üretilen ve bir anda popülerleşen “her şey çok güzel olacak” sloganına karşı Erdoğan’ın dile getirdiği “her şey daha güzel olacak” sözünün AK Parti’nin sloganı olarak öne çıkarılma çabası böyle görülebilir… 

Ne var ki burada da aktif kampanya-pasif kampanya eşitsizliği çıkıyor ortaya bu defa. Bir yanda söylem üreten ve gündem belirleyen bir cephe var, öbür tarafta ise rakibinin ürettiği söyleme ve rakibinin belirlediği gündeme ayak uydurmaya çalışan diğer cephe.  

Hasılı kelam, iktidar kanadında yılların yorgunluğundan mı desek, son zamanların hatalı politikaları yüzünden mi desek -kırıcı olmayan bir tabir kullanmak gerekirse- bir “kafa karışıklığı” kendini belli ediyor.  

İşte bunun için diyorum, İmamoğlu yarışa avantajlı giriyor diye… 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Vatandaş Adem 14 Mayıs 2019 20:46
Bu aziz milleti çok hafife alıyorsunuz. Bizim insanımız partiler üstü dür.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 20:41
Nede güzel algı yonetiyorsunuz.
ahmet 14 Mayıs 2019 20:00
sayın yazar imamoğlunun selahattin demirtaş için soyledikleri doığrudur güzel siyaset yapıyor bu gun ceza evinde olmaması lazım diyen birisi inşaallah yarın kıyamette o yavrucak yasin börüler sizingibi nefsi davranan yazarlarında yakasına yapışacak
Bir grup sanatçının toplu olarak Suriye sınırına gidip Mehmetçiğe moral desteği vermesi sanatı siyasete alet etmek olurken, diğer bir grup sanatçının topluca CHP'yi desteklemesi özgürce bir davranış oluyor... Pabucumun özgürlüğü...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 18:37
Ak parti halka artık bir şey vaat edemiyor,parti içinde yeni şeyler üretecek kimse yok,herkes maddi çıkar peşinde,pelikan kuşları reisin ipini çekmiş,reisin haberi yok.
Yenemıko 14 Mayıs 2019 17:07
Yakında "Bilmiyorsunuz ama benim göbek adım Ekrem" deme noktasına gelecek. Komik olmaya devam edecekler...
levent öz 14 Mayıs 2019 19:01
0
Nisâ : 152 Ey iman edenler! Allah için hakkı ayakta tutan, adaletle şahitlik eden kimseler olun. Bir topluluğa duyduğunuz kin, sizi âdil davranmamaya itmesin. Adaletli olun; bu, Allah korkusuna daha çok yakışan (bir davranış) tır. Allah'a isyandan sakının. Allah yaptıklarınızı hakkıyle bilmektedir
ahmet 14 Mayıs 2019 20:40
0
sonunada imamoğlu ekle kimin umurunda
Okur 14 Mayıs 2019 16:45
BİDON KAFA DİYENLE AYNI YAZINIZ Elbette AK Parti adayına oy vermiş olan yüzde 48 oranındaki seçmen kitlesinin “İmamoğlu’nun mağduriyeti” konusunda öbür yüzde 48 ile hemfikir olduklarını söylemek yanlış olur. Bu kitle içinde sandıkta hile yapıldığına, oyların çalındığına inananların sayısı az değil. (Çünkü bizim toplumumuzda siyasi kanaatler de kimlik ve aidiyet duygularına göre oluşur.) YAKIŞMAYAN BİR YAKLAŞIM
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:43
Bu ülkede Kürt’lerin oyunu almadan kimse cumhurbaşkanı olamaz İstanbul’da belediye başkanı olamaz. Kürt’leri dışlamadan terörize etmeden samimi kucaklayan seçime kadar değil mezara kadar seven bir adaya Kürt’ler oy verirr
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:28
Sayın yazar, "Her şey güzel olacak" cümleciğine bu kadar değer atfetmek için ne tür bir nedeniniz var merak ediyorum. CHP'ni, Ak Parti ve Erdoğan düşmanlığı dışında hiçbir ortak yanı olmayan sözde İslamcı Saadet partisi, sözde milliyetçi IYI parti, Kandil'den habersiz adım atmayan HDP ve diğer marjinal sol grupları yedeğine alarak İstanbul için hangi hayırlı işlere imza atacağını, kazanırsa hepimiz göreceğiz.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 17:09
1
İstanbul’a ihanet ettik.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 17:10
1
Demokrasi, insan hakları, hak hukuk adalet ten daha önemli ortak payda ne olabilir? İnşallah görürsünüz, tekrar seçildiğinde hangi hayırlı işlere imza atacağım. ..
levent öz 14 Mayıs 2019 19:59
0
Maide Suresi, 8. ayet: Ey iman edenler, adil şahitler olarak, Allah için, hakkı ayakta tutun. Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaletten alıkoymasın. Adalet yapın. O, takvaya daha yakındır. Allah'tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızdan haberi olandır.
KARAR''LI ADAM 14 Mayıs 2019 14:53
İmamoğluna %100 değil,%1000 haksızlık yapıldığını bildikleri halde(aldatılanlar ve gerçeği bilmeyenler hariç),bu haksızlığı,bu hukuksuzluğu,bu ahlaksızlığı yüzleri kızarmadan ve de utanmadan nasıl savunuyorlar, nasıl gerçeği tersyüz ediyorlar samimi söylüyorum anlayamıyorum,anlamıyorum,anlamlandıramıyorum,algılayamıyorum,inanamıyorum,......... Başka kelime kaldı mı meramımı anlatmak için bilemiyorum.Nedir bu yahu,nedir,nedir?Haksızlığa ve hukuksuzluğa isyan ediyorum,bir müslüman olarak çok rahatsız oluyorum.
Denizci Alperen 14 Mayıs 2019 17:31
1
Vicdanları kurumuş , kupkuru olmuş üstadım, Nurettin Topçu vicdan için Rabbimizin bize fısıltısı der , bunlarda vicdan kurumuş vicdan , ne yapılabilirki !!!!!!!!!!!!!
E.K 14 Mayıs 2019 14:19
Oncelike "her sey guzel olacak" sozune karsilik "her sey daha guzel olacak" sozu sadece aslini yuceltir. Buradan Akp'ye ekmek cikmaz... "Yildirimlar caksin" gibi ne anlama geldigi belirsiz daha cok savas narasini andiran bu slogan ise yaramaz. Sn Bahceli hangi gezegende yasiyor bilmiyoruz, ancak normal insanlarin kafasinda bu sloganin karsiligi olmaz.... Sn Erdogan basta Akp 31 Mart secimlerinde o kadar agir, itham edici, hakaret edici dil kullandilar ki, bir kac guzel soz ile insanlarin kendilerine inanacaklarini sanmak en hafif tabirle naifliktir...
Denizci Alperen 14 Mayıs 2019 14:13
Müslüman kesim, mütedeyyin kesim esasen hayatı olumlama üzerine kurarlar her şerde bile bir hayır arama teamülü bu kesimi hem sabırlı hem de mücadeleci kılar , gelgelelim akp uzun zamandır stratejilerini olumsuzluk üzerine yani dahil olduğu dairenin genel beklentilerinin dışında kuruyor , lümpen ve dışlayıcı bir ağızla aşağıladığı rakiplerine karşı aynı ağzı kullanan nispeten az eğitimli , dünya gerçeklerinden habersiz ,hayatı sloğanlaştırarak kolaylaştırdığını zanneden kesimle çıkarları örtüşüyor , ama nereye kadar ?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 13:48
Kısmen katılırım
Zaza 14 Mayıs 2019 13:36
İstanbul’da ki Kürt oyları tekrar alabilmek için Demirtaş’ı yada en azından diğer HDP li yöneticileri tahliye edebilirler
KARAR OKURU fransa 14 Mayıs 2019 13:15
Slm size katiliyorum tebrikler hurmetlr
emel sarı 14 Mayıs 2019 12:47
Sadece yandaş gazeteci ve tvcilerle görüşüyorlar. Oylar nasıl çalındı? kim çaldı? Adları, soyadları, etiketleri nedir? Her sandık kurulundaki 1 akp'li ve 1 mhp'li temsilci ve onlarca müşaidin adı, sanı ne? Neden işbirliği yaptılar, sorusunu tayyip erdoğan'a ve binali yıldırım'a soracak bir gazeteci / televizyoncu vardır herhalde memlekette? Yok mu?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 17:42
0
Maalesef Erdoğan ve Yıldırım'ın çıktıkları tvlerde bu soruyu soracak tvci veya gazeteci yok. Onların da bunu soracak gazetecilerin önüne çıkma cesareti yok.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 11:56
Slogan bile üretemiyor AK Parti dedi sabah bir arkadaş. Şaşkın bir hali vardı. Keşke İmamoğlu 3-5 proje daha açıklasaydı; onu da taklit ederlerdi belki, milletin faydasına olurdu diye devam etti. İçimden ne hale düştüler diye geçti. İç ve dışta itibar erozyonu had safhada ve işin tuhafı umrunda değil kimsenin. Bazı vekiller, Karar tüm kadro, Dilipak vs. uyarmaya çalışanlar da var ama nafile. İstanbul seçimlerinde iktidara bozgun yaşatmak için çalışan yeminli bir organizma var AK partide. Birçok şeye de hakimler. Başaracaklar gibi..
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 16:21
14
Hızınıza diyecek yok hani. Küçük bir hatırlatma; Ak Parti hala Türkiye'yi yönetiyor, yurt sathındaki çoğu belediyeyi de. Biraz ufak atın bari... gülünç olmayın..
ceren 14 Mayıs 2019 11:51
imamoğlu nikahı tutmadı.23.haziranda yıldırım nikahı var istanbula..
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 16:06
3
Seninle mi kıyacak?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 11:52
İbrahim bey karşı tarafın yaktığı ateşe odun taşımıyor, hakkı söylüyor. Ortada gasbedilen, gasbedilmek için kırk türlü yalanın söylendiği, polislerin bir ilçeyi bastığı, tekrar tekrar sayımların yapıldığı, sonuçta hiçbir şey çıkmayan ama zorla yapılan bir adaletsizliği yazıyor.
Turgay 14 Mayıs 2019 10:55
Adamlar çalmaya öyle alışmışlar ki rakibin seçim sloganını bile çalmaktan çekinmiyorlar. Yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış diye atalarımız boşuna söylememişler.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 10:53
Sayın davutoğlu da mı mağduru oynuyor ilginç ne hakla sormak lazım
yeni parti 14 Mayıs 2019 11:54
1
Ahmet Davutoğlu mağduru oynamıyor gerçekleri konuşuyor halkın oylarıyla seçtiği bir başbakan Ahmet Davutoğlu Saray kararnamesiyle Erdoğan'ın emriyle görevinden alıp yerine Binali Yıldırım'ı oturttular bu hakka ve adalete sığmayan bir olay işte görüyorsunuz AKP de adalet ve AKP de Liyakat kalmamış halkın oylarıyla seçtiği Ahmet Davutoğlu'nun başbakanlık koltuğuna Binali Yıldırım'ın oturduk halkın iradesine ipotek koydu Erdoğan
musto 14 Mayıs 2019 12:57
1
Suriyenin parçalanmasındaki rolü nedeniyle kızıyordum ama bu kararı Bop başkanından izinsiz yapamazdı.% 38 düşen oyları %49.5 çıkardı o cesaretle partiye şekil vermeye liyakatsız ve partinin istediği atamaları yapmadı siyasetle uğraşanlara ve yakınlarına mal bildirimi zorunluğu getirmeye kalktığında RTE devreye girdi parti meclisinde gücü olmadığı için çekilmek zorunda kaldı.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 10:49
İnsan kendi yalanına, önce kendisi inanır, daha sonra da o yalanı başkasına inandırmaya çalışır mı. Yaşadığımız tam olarak o.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 10:51
Bir yalan uydurdular, " oylar çalındı" diye. Şimdi o yalana insanları inandırmaya çalışıyorlar.
Kararsız 14 Mayıs 2019 10:43
Gerçekten Ekrem Bey'in İBB başkanlığını kendi iradesini koyarak yapacağına inansam paydaşları ne pay istiyecek! İleride anlaşamadıklarında onu bekleyen PKK halk mahkemeleri devriye girer endişem olmasa ben de oy vereceğim..
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 11:11
2
Ekrem bey' le PKK'nin ne alakasi var kardesim. Bunlar iktidar medyasinin yalan propagandalari, biraz arastirin lutfen yargiya varmadan once (tabii kendinizi de koruyun bu ucu bucagi olmayan yalan propagandalardan).
musto 14 Mayıs 2019 11:24
2
Merak etme aslanın genlerinden çakal çıkmaz büyük badirelerden ülkeyi tek parça çıkarmış bir parti ne istediklerse verdik bizi kandırdılar palavralarının arkasına sığınmaz.Bak nerden bulup yapacaksın diyenler hep fazlasını vermeye başladılar illa birisinin bunları dürtüklemesimi lazım.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:10
1
Bakın farkındaysanız ilk seçimdeki 'belediyeye PKK'lıları alacaklar' söylemleri bu seçimde yok çünkü çoğunlukla halk buna inanmadı ki zaten böyle bir şey kesinlikle mümkün olamaz ülkenin savcısı var, yargısı var. Ancak çamur at izi kalsın siyaseti ile sizin de arasında bulunduğunuz bir kararsız kitle oluşmasını sağladılar. Umarım atılan iftiralar değil de mantığınız bir karar vermenizde etken olur. Saygılar
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 16:02
9
11:11, bal gibi alakası var. Onların ve onların sözünden çıkmayan HDP'nin desteği olmadan seçilmeyi rüyasında görür Ímamoğlu ancak. Seçilse de seçilmese de bu gerçek yakanızı bırakmayacak.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 16:53
1
16:02'ye: yani kurt kokenli vatandaslar AKPye oy verirse sorun yok, ama Ekrem' e oy verirlerse PKKli mi oluyorlar? Biraz akli-selim dusunun lutfen, sonra ayip bu tur suclamalar. AKPnin PKK ile yuruttugu baris surecini cozum icin yanlis bulup karsi cikan CHP idi. Hakli da cikti.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 17:58
0
16:02 Şırnak'ta, Ağrı'da HDP oylarıyla Ak Parti birinci geldi, Sn. Yıldırım İstanbul'da HDP oylarına talip olduğunu söyledi bu gerçek sizi rahatsız etti mi çok merak ettim? Neden HDP'li seçmen sadece Ak Parti'ye oy verince makul karşılanıyor da diğer partilere oy verince terörist oluyor? Ya da HDP terör yuvası ise ülkedeki savcılar neden bu terör yuvasına karşı soruşturma açılmıyor, neden kapatılmıyor terör yuvası? Yoksa varlığı yargı gücünü elinde bulunduranların işine mi geliyor?
Fevzi 14 Mayıs 2019 19:46
0
Bunu seninkiler, Ankara için de söylüyorlardı. PKK'lılar, su saatlerini okumaya geleceklerdi ya...AKP'liler iddia etmişlerdi. .. Asparagası bırakın lütfen. Ne suçlar işlediniz de, bunu ciddiye alacak seviyeye düştü aklınız?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 19:53
3
16:53, yanlış olan, Kürt sorununa samimi bir cevap öngören çözüm süreci değildi, yanlış olan CHP gibi o gün ona karşı çıkmaktı.Şimdi ise, PKK'nın hendeklerle asıl niyeti ve emperyal taşeronluğu belli olduktan sonra, AKP gibi onunla savaşmak değil, CHP gibi halvet olmaktadır yanlış olan. Yani CHP hep yanlış yerde..
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 20:25
1
Kürt seçmene PKKlı demeye utanmıyor musun?
Davut 15 Mayıs 2019 02:33
0
Bizim Bayburt ta bir söz var,"deli demiş, akıllı da inanmış" diye...Sizinki de o hesap.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 10:47
ibrahim bey.eskiden beri okuduğum bir yazarsınız.karşı tarafın yaktığı ateşe sizlerde sürekli odun taşıyorsunuz.Ben merek ediyorum ,acaba eğer Binalı bey seçimi kazanırsa o zaman ne yazacaksınız?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 12:50
4
Çok haklısınız kardeşim. Kendisine tek bir oy verilmese bile Binali beyin sandıktan galip çıkma ihtimali hayli güçlü artık.
Çetin 14 Mayıs 2019 13:44
2
Doğruyu yazmak ne zamandan beri suş, Karşı taraf nedir ya, ülke için doğru neyse o, Ne kadar politize olmuşsunuz, çok yazık, bunca haksızlık hırsızlık, herkes biliyor ama benden olursa yapsınlar diye düşündüğünüz için bu ülke düzelmiyor.
Mehmet Ramazanoğlu 14 Mayıs 2019 10:44
Nereden nereye. Proaktif siyaset anlayışından "yıldırımlar çakacak" söylemine evrilen/gerileyen bir parti. Ya da İmamoğlü'nu taklitten öte geçemeyen bir söylem. Yazık.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 10:24
Devlet Bahceli’nin kraldan cok kralci tavrinin kendisine ve partiye zarar verdigini dusunuyorum. Ittifak etmekle, mevcudiyetini ve hukmi sahsiyetini, ortaginin bunyesi icinde eritecek kadar biat mercii olmak biribirine karistirilmamali.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 09:43
Oy calma konusunda en beceriksiz parti CHPdir.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 12:53
0
Kesinlikle haklısınız. Oy çalmaya kalksalar her işte olduğu gibi onda da beceriksiz olurlar eminim.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 14:48
0
oya sahip çıkma işinde beceriksiz olmadılar bu sefer. Kaftancıoğlu sağlam pabuç çıktı.
Mert 14 Mayıs 2019 09:31
Sen de cok iyi biliyorsun ki CHP ve CHP zihinyeti hic birseyi 'cok guzeli' birak, guzel bile yapmadi, yapamaz da.Cunku yapmak gibi bir dertleri olmadi.Izmir`in , Eskisehir`in hali ortada... Ama CHPye nasil sirin goruneceksiniz?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 11:03
1
ah şu chp yokmu bizi tanzim çadırlarında kilometrelerce kuyruga soktu
musto 14 Mayıs 2019 11:09
1
Onun için insanlar akın akın İzmire göçüyor Konya Kayseri vb illerde 1dönüm arazi fiyatını izmirde karşılığı 10 katı akp nin yönettiği bir kasaba belediyesinin borcu kadar borcu olmayan belediyeler Ülkenin itibarı yerlerde İzmire kredi vermek için bankalar sırada gizlisi saklısı olmayan şeffaf bir belediyelerden bahsediyorsun atarken araştır ve usturuplu at.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 11:19
1
Hic Izmir ve Eskisehiri gormemissiniz anlasilan. Eskisehir Turkiye' nin en yasanabilir sehirlerinden biri secildi. Vatandasin kac donemdir CHPli belediye baskani secmesi bosuna degil herhalde.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 11:51
1
İzmir de Eskişehir de yaşam açısından Akp'nin yönettiği şehirlerden daha iyi. Kendi yağında kavrularak hizmet ediyorlar. Sizinkiler borç batağında. Ortada da bir şey yok.
Mehmet Fatih 14 Mayıs 2019 13:14
1
ne saçmalıyorsun kardeşim a haberi dinleyip geliyorsunuz açın artık ufkunuzu Eskişehir dünyanın en yaşanılabilir şehirlerinden biri seçildi.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:23
1
Bursa lıyım Bursa'dan insanlar hafta sonu Eskisehire gezmeye gidiyor.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 09:26
Zarfa atılan 4 oydan sadece 1 tanesinin şaibeli olduğunu öne sürerek seçimin iptaline karar verilmesi hiç adil değil. Adalet ölürse devlet ölür.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 10:55
0
Bir de buna, kendilerini de inandırmakta zorlanıyorlar ya, en komiği de o maalesef.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 09:15
Şaibe varsa Belediye Meclisi üyeleri seçimleri de yenilenmeli idi.Ekrem İmamoğlu’na karşı 3700 oyla kazandık açıklaması yapan kimdi?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 08:11
Sanki seçimde hiçbir şaibe yokmuş gibi davranıp, İmamoğlu’nun mağdur edildiği fikri üzerinden Ak Parti ve MHP seçmenini zehirlemeye çalışıyorlar. Peki bu seçimde Cumhur İttifakı adayı Binali Yıldırım’ın değil de karmakarışık ittifakın adayı Ekrem İmamoğlu’nun oyları “iç” edilseydi ne olurdu?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 09:20
2
“Atı alan çoktan Üsküdar’ı geçti”, olacaktı.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 09:57
2
Hiçbirşey olmazdı zaten ysk onların itirazını reddederdi.
Akdenizden 14 Mayıs 2019 04:24
Hćgo...asil sikinti istanbul dışındaki seçmende adalet duygusu bitti. Ak parti bu degıl, milli irade diyeceksin ama milli iradeye saygı duymayacaksin olmaz.. 2023 de cezayı buyuk keser.. işi YSK da temizleyemez!!
Emekler, umutlar 14 Mayıs 2019 04:08
Yillarca cocuk okuttuk. Gariban cocuklari okutuyoruz diye haz duyduk, sevindik. Okuttugumuzu sandigimiz o cocuklar, megerse birer Haham, Kardinal olarak yetistirmisler, biz uyumusuz. 50 yillik emeklerimiz, umutlarimiz bosa gitmis.Yok, bosa gitmemis, kendi elimizle paramizla birer AZILI YILAN yetistirmisiz! Turk/islam milleti! Feto isimli mikrobun basina ne menem bir bela oldugunun hala farkinda bile degilsin! Feto tez yakilmazsa; Gelecek 100 yil boyunca Anadolu'da hicbir siyasi birlik kurulamaz, muhafaza edilemez. "Her Sey Guzel Olacak" Bu deyimin kaynagi Bati, aracisi Feto'dur!
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 03:51
Oy çalınması yok demekten dilimizde tüy bitti. Sadece biz mi diyoruz. Akp'nin yan kuruluşu olan Ysk bile iptal sebebi OY ÇALINMASI DEĞİL, KURULLARIN HATALI OLUŞTURULMASI diyor. Bütün vijdanlı Akp'liler bile çalınma olmadığını söylüyor. Zulümle abad olunmaz, topluma söylenen yalan da zulümdür. Tepeden tırnağa herşey sizde, üyelerimiz her yerde ama oylar çalındı öyle mi? Şu mübarek günlerde Hak'tan korkmak lazım.
batuhan 14 Mayıs 2019 03:49
AKP ve MHP türkiye'sinde artık Adalet Hukuk insan hakları ve Can güvenliği kalmadı kimsenin Çünkü yapanın yanına kar kalıyor gazeteci linç eden döven kişiler gözaltına alınmadan Savcı talimatı ile serbest bırakılıyor Ana muhalefet partisinin genel başkanı Kemal Kılıçdaroğlu yüzlerce kişi tarafından neredeyse linç edilip katledilecek diye ve bunlarda kahraman gibi karşılanıp failler devlet tarafından kullanıp serbest bırakıldılar işte Türkiye'de artık kabile yasaları geçerli.
HARUN S. 14 Mayıs 2019 03:45
Binali Yıldırım hiçbir zaman halk tarafından seçilmedi her zaman Erdoğan'ın arkasına saklanıp seçilmiş başbakanların Başkanların koltuğuna makamına zorla oturtuldu Binali Yıldırım bunu hep yapıyor ve bilerek yapıyor. Binali Yıldırım'ı halk seçmedi Binali Yıldırım hep atanmış oldu Hep Erdoğan tarafından Saray kararnamesi ile ,seçilmiş Başkanların başbakanların koltuğuna zorla oturtuldu tarih Binali Yıldırım'ı Beleşçi biri olarak tanıyacak hatırlayacak.
istanbullu volkan 14 Mayıs 2019 13:40
6
bir şey olmamış gibi davranamazsın. bekir bozdağ darbedildiğinde umut oran(chp genel başk. yrd.) adamın alnından öpmüştü. hatırlatırım. insanlardan chp özür mü diledi bundan yapılanlardan dolayı pişmanlık mı duydu. kulağının üzerine yatamazsın. kimin seçmeni koyun olduğu ortaya çıkmış oldu. insanlar yanlışta cezayı keser. ilanihaye kimseye destek vermez. emin çölaşan vari adamcıklardan medet umacak değiliz.
Yav arkadaş bir zarftan çıkan 4 oyun 3 tanesi doğru 1 tanesi nasıl çalıntı olabiliyor. Siz milleti ahmak, alemi salak mı belliyorsunuz. Cümle alem biliyorki sandıkta sonucu etkileyecek herhangi bir usulsüzlük yok. Gerçi hiçbişey olmasada bile kesin bişey olmuştur. Ne güldüm yavvv
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 16:14
5
03:33, yakışır gülmek size.....O 4 oyun bulunduğu zarf, açıldıktan sonra listelenir ve kayda geçer. Íşte tam orada senin memur olmayan sandık üyesi ve başkanı devreye girer, hedef IBB olduğu için orada manipüle edilir, öbürlerinde değil. O yüzden de mecliste ve küçük belediyelerde çoğunluğu alan Ak Parti İstanbul büyükşehir belediye başkanlığı seçiminde katakulliye getirilir.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 03:28
halkın oyları ile seçtiği Başbakan Ahmet Davutoğlu Saray kararnamesiyle Erdoğan'ın Emre ile görevden aldılar halkın seçtiği Başbakan olan Ahmet Davutoğlu'nun koltuğuna ise atanmış bir kişi olan Binali Yıldırım'ı oturttular Binali Yıldırım Ahmet Davutoğlu nun koltuğuna kameralar karşısında otururken öyle bir pişkince gülüyordu ki ben şunu anladım bu Binali Yıldırım bir proje insanı yani belli başlı kişiler tarafından yönlendirilen ve seçilmiş Başkanların koltuklarına palazlandı Lan bir kişi 1000 ali
yeni parti kuruluyor 14 Mayıs 2019 03:28
eski başbakanlardan Ahmet Davutoğlu dün yaptığı açıklamada söyleyecek çok şeylerim var Ancak Sabrediyorum günü geldiği zaman söyleyeceğim O kadar çok saldırıya uğradım ki o kadar çok hakarete uğradım ki bunu bana reva gören ellerle bir gün elbet hesaplaşacağım dedi Bu demek oluyor ki Başbakan Ahmet Davutoğlu yeniden meydanlara inecek işte AKP'yi ve Erdoğan'ı korkutan da bu
bingöllü muhammed 14 Mayıs 2019 03:22
10 sene önce köyünde çobanlık yapan kişiler bile AKP ilçe başkanı olduğu altında 300 bin dolarlık arabalarla geziyorlar villalarda Rezidans ve malikaneler de yaşayan AKP li yöneticiler var 3000 koruma ile geziyorlar zırhlı araçlar israf her türlü Hrant e yandaşlara bağlanan paralar İstanbul Büyükşehir Belediyesi gerçekten yıllardır yandaşlara çalışıyor Bence İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ndeki rant ve yolsuzluk çok büyük bunun ortaya çıkmasını istemeyen AKP li yöneticiler Ekrem İmamoğlu Hedef almış durumdalar
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:04
2
İsim isim ver de kim olduklarını biz de bilelim. Çamur at izi kalsın olmasın.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 03:15
Bursa'da bizim köylü çevresine güven tesis ederek birçok kişiden borç alır. Ev araba derken herkes zengin olduğunu sanır.Sonra zamanı gelince ödeyemez. Yeni borç arar ama kimse ona borç vermez artık.Korkudan yurtdisina kaçar. Arkada bıraktığı evine arabasına haciz gelir. Ülkemizin hali bu. Yıllarca şer güçlerden! alinan borç ile yapılanlar sadece ölü beton yatirimlaridir. Bir de hukuk ile eğitim bitince ülke namına elimizde birşey kalmadı. Yetmedi hala nefret diline bel bağlıyorlar. Bunların bu millete hayrı yoktur artık.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 02:58
"Her şey çok güzel olucak" 17-25 Aralıkta Emre Uslu'nun başını çektiği fetöcülerin parolasıydı. Kendisi de şu an imamoğluna tam gaz destek veriyor. PKK yöneticileri de açıktan imamoğluna oy istemekten çekinmiyorlar. Eğer imamoğlu çıkıp fetö ve PKK terör örgütlerinin de, batılı ülkelerin de desteğine ihtiyacım yok demezse bu el ona oy vermeye gitmez. Bütün bu olanlara rağmen bir vatansever ekreme nasıl oy verir gelsin ikna etsin beni.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 03:33
4
Millet gittikçe fakirleşiyor.Sen iktidar olarak halkın derdine derman olamıyorsun.Bir de çıkıp algı operasyonlarıyla şu şunu destekliyormuş bu bunun yanındaymış diyerek.Halkin taleplerini görmezden geliyorsun,ekonomik krizi unutturmaya çalışıyorsun sonra gelip benden oy istiyorsun.Hangi yüzle?
göktürk börü 14 Mayıs 2019 03:30
3
daha iki gün önce kankanız Devlet Bahçeli Abdullah Öcalan'a Selam gönderdi avukatı ile görüşebilir dedi işte görüyorsunuz AKP liler ve MHP liler imralı'yla flört etmeye başladılar
Habele-Hubele 14 Mayıs 2019 03:37
2
PKK açık desteğin nasıl algılanacağını bilmiyor mu? Bal gibi biliyor. Terörist başı Öcalan ile avukatlarının tekrar görüşmelere başlaması ve kamuoyuna açıklanan mektup Kandil ile kurulan temasın işareti. Dolayısıyla PKK tersten kademeye girmiş ve Binali Yıldırım lehine Kürtleri ikna çabalarına başlamıştır. Bahçeli de Öcalan dedi, Öcalan’ın sıfatlarını kullanmadı. Bebek katili, terörist başı vs. demedi. Cumhur İttifakı ince çalışıyor. Troller ve trol medyası Kılıçdaroğlu’nun halkta PKK algısı olduğu saldırıldığını dahası bu
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 04:23
2
Ben deneyeceğim. Pkk tarihinin en parlak ve etkin dönemini Akparti sayesinde yakaladı. Bu gün yaptığı açıklamalar da Akpartiye çalıştığının resmidir. Fetö işinde durum daha vahim. Kendi eliyle yarattığı canavarı sıradan halka dayak atarak terbiye ediyor. Recep Özel ve Ali İhsan Yavuz’un Pensilvanya resimleri ile işe başlasa iyi olur.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 06:59
16
PKK açık desteğinin nasıl algilanacagini çok iyi biliyor. PKK sempatizanı HDP tabanını yönlendirmek istiyor. Milyonlarca oy demek bu. Soruyorum size Ekrem neden buna cevap vermiyor? PKK kalleş bir terör örgütüdür, destekleri yere batsın diyemiyor? Aynısı FETÖ için de geçerli. İmrali diyorsun ama orada yatan terörist kimseye oy istemedi. Ölsem teröristlerle aynı safta olmam. Alın PKK/HDP oyları sizin olsun. Vatanseverlere size oy yok. Eğer Kandil AKP-MHP ittifakına oy isteseydi tepkiniz ne olurdu?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 07:02
25
Göktürk Börü, Kandil'in "Faşist AKP-MHP iktidarına karşı Ekrem İmamoğlu'na oy verin" demesi seni rahatsız etmiyor da Öcalan'ın avukatlarla görüşmesi mi rahatsız ediyor?
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:14
1
Zorlama çıkarsamalara gerek yok. E.İ. Kimlerin desteği olmazsa bu kadar oy alamazdı? Cevabı açıktır.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:28
1
Solcudan milliyetciden Fetocu cikmaz. Kimden cıkar malum
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 02:53
O size göre İbrahim kiras bey.secim sonuçlanınca akp kazanırsa bu yorumlarınızı hatirlarsiniz insallah
Ne İmamoğlu'ymuş be! 1 Cumhurbaşkanı 1 Eski Başbakan 6 Genel Başkan 12 Bakan 350 Milletvekili 36 Ulusal Tv 70 Bölgesel 15 Ulusal Gazete 53 Yerel Gazete 63 Dernek, Vakıf 33 Dini Cemaatler 250 bin trol Adamı Devirmek için uğraşıyor!
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 13:06
3
İmamoğlu'nun elinden mazbatayı alırken asıl niyetleri Türk milletinin elinden İstanbulu almak. Bütün çabaları onun için ...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 02:11
Bu dönemde akpartiye kızıp sandığa gitmemiştim şimdi gidip İmamoğluna vereceğim
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 15:24
10
Ben de CHP'ye kızıp sandığa gitmemiştim. Şimdi yapılan bu hırsızlığı gürünce sandığa gidip Binali Beye oy vereceğim.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 20:30
0
birinci yorum kulağa "olabilir" geliyor. ikinci yorum gülünç/absürd geliyor.
KARAR OKURU 15 Mayıs 2019 02:30
1
20.30, iki yorum da yalan. Ama sen hoşuna giden yalana inanıyorsun.
KARARLI KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 01:43
İmamoğlu yarışa avantajlı giriyor diyorsunuz ama unutmayın konu İstanbul. Bizansta oyun bitmez. Adamın önce sloganını çalanlar sonra başkanlığını da çalabilirler.
Adem yolcu 14 Mayıs 2019 01:36
Karar kalitedir sağduyudur hakkı hakkına verir
Şakire bir çay 14 Mayıs 2019 01:32
Metal yorgunluğu var... Ancak bu yorgunluğu ortadan kaldırmak için seçim yorgunluğu gerçeğini görmek icab eder...Bu Stress ve ağır ekonomik şartlar içinde gidilen seçimlerde seçmenin tercihi rasyonel veriler üzerinden olacaktır...harca harca bitmez diye markete gidiyorum...Param yetmiyor çünkü harcayacak para bulamıyorum... Allah işini kaybeden evine ekmek götüremiyen vatandaşın yardımcısı olsun amin!
musto 14 Mayıs 2019 01:21
Adamcağız güzel vaatler verdi su fiyatlarını öğrencilerin ulaşım ücretlerini indireceğim asgari ücretleri artıracağım kaynağı nerden bulacaksın diyenler bu gün su ve öğrenci ücretlerini İmamoğlunun teklif ettiği fiyatlarında altına indiriyor bu güne kadar demekki halkı soymuşsunuz bir anda kaynağı nerden buldunuz.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 00:59
Büyüklerimiz hep söyler kıyamet ya hocadan ya hacıdan kopacak,ülkenin geldiği durum ortada özellikle akp yöneticileri yalanı o kadar güzel söylüyorlar ki mantığımı kullanan birisi olmasam ben bile inanaacaģım müslümanım diyen bir insanın yap(a)mayacağı davranışlar manzumesi.23 haziranda istanbul halkının sağduyusu ve vicdani kanaati galip gelecek.Doğru her zaman yalanı geçer.
Mutlu Yücel 14 Mayıs 2019 00:31
"Her şey çok güzel olacak" sözünde,net ve duru bir ifadeyle geleceğe açılan hoş bir algı var."Her şey daha güzel olacak" sözünde ise,şimdiki zamanda her şey güzelmiş de, gelecek ise daha da güzelleşeceği anlatılıyor ki,seçmen dile getiremese de onun iç dünyası hemen buna itiraz eder.Seniz güzel dediğin bu dönem ise,bu döneme göre daha güzel dediğin gelecek dönemin ne olacak ki"bırak üstü kalsın"der.Dolayısıyla iticidir.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 02:07
37
İstanbul Daha Güzel Olacak, Ak Partinin sloganı. İSTANBULda Bir uçtan bir uca ulaşan Metro hattına bin, metroya binerken müze tadında istasyonları kullan, Maltepe sahil , Esenler Millet bahçesi gibi rekreasyon alanlarında keyif yap İsbike den bisikletini kirala çoluk çocuk keyfini çıkar ve bundan daha güzeline burun kıvır. Aslında CHP seçmenine kendilerle layık hizmet(siz) alanı ayrılabilse ne öğretici olur.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 04:34
1
Oradan ver elini Çamlıca camisi. İki rekat yat kalk sekiz on selfi çek paylaş. Kartvizit düşür belki bulan olur. Kendin gibi iki ağzı açık bul, vay vay vay adamlar neler neler yaptı diye diye tefekküre dal. Arada cehapeye iki küfür sallayıp estağfurullah şu mübarek Ramazan’da günaha girmeyelim diyip eve doğru bin bir derdi düşüne düşüne yollan...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 07:33
1
İstanbul’a ihanet ettik.
İSTANBUL DAHA GÜZEL OLACAK 14 Mayıs 2019 16:40
4
Bu Cami Düşmanlığınız da nereden geliyor anlaşılır gibi değil. Hakaret edip seviyeni belli edeceksin, başka bir şeymi bulamıyorsun diline dolayacak. Yazık...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 00:22
Chp'li değilim ama İnşallah milletimiz sandıkta oylarıyla Ekrem İmamoğlu'nu destekler ve kazanır. Ekrem İmamoğlu'na haksızlık yapıldığına şüphe yok. Allah İmamoğlunun yar ve yardımcısı olsun. İnşallah Güçlü olan değil haklı olan kazanır.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 01:54
38
Bazılarının “ CHPli değilim ama İmamoğlunu destekliyorum, Ak Partiliyim ama oyum CHP ye” tiyatroları bu ara revaçta. İstanbul seçim sürecinde haksızlığa uğrayan taraf hukuki hakkını kullandığı için resmen linç edilen Ak Partidir, Yargının tüm kararlarını saygıyla kabul eden YILDIRIM dır, haksızlık hukuksuzluk yapan resmî süreç Lehine olunca “ herşey doğru” aleyhine olunca “ çete, tanımıyorum, “ diye yaygara kopartan CHP dir
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 03:01
42
Fethullahcilar ve PKK açıkça ekreme oy isterken, emperyalist batılı ülkeler iç işlerimize karışıp ekremi desteklerken, Yunan gazeteleri "Ayasofya'nin İntikamı" başlığını atarken değil imam oğlu, peygamber oğlu olsa oy alamaz. Ya bu şer odaklarını kınayıp açıkça reddiye verecek, ya da Atatürkçü bir CHPli olarak seçimi boykot edeceğim.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 03:27
3
01:54 Yine mi mağdur edebiyatı,yemezlerrr.Hem iktidar olacaksın devleti topyekûn kontrol edeceksin.Bütün devlet kurumlarını kendine bağliyacaksın.Devasa propaganda gücüne rağmen seçimi kaybedeceksin.Sonra ağlayacaksın,mağdurum da mağdurum.O günler geçti kimse size inanmaz artık.
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 04:37
2
Maaşlı troller devrede Pelikan da para tükenmez Sizde de haysiyet aramak nafile Öyle ise yaz gelsin Ver veriştir Yarın kazanana göre yer değiştirmek sizde karakter olmuş Devam edin Azabınızı artırın
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 00:08
Yaw adamlar o kadar yüzsüz ki çoook basit yalanlar söyleyebiliyorlar. Oylar çalınmış peki nasıl çalınmış, kim çalmış, ne kadar çalmış cevapları yok. Bu yalanla yine mağdur pozisyonuna göz dikmişler belli...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 02:03
36
Oylar çalınmış, sayıldığı kadarı ile 15-20 bini tespit edildi hırsızlığın, sayılamayan oylar oranlanınca 50-100 bin arasında bir çalınma olduğu görülüyor. Kendini gizleyen fetö sempatizanları ve hükümetin fetö tedbirlerine tepkili memur kesimi çalmış görünüyor, Ak Parti yanlış olarak CHPyi çalmakla suçluyor, halbuki CHP kendi lehine hırsızlığa itiraz etmemekten öte birşey yapmamış gibi. Sonuç; Madem çalma çırpma yok onbirde bir farkla biten sayım sonucunda şaibeli oy farkın çok üzerinde iken CHP neden seçimden korkuyor
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 04:37
2
Akpnin can simidi fetö. Çok sevdiniz siz bu işi. Ooooohh Kazanamadın mı; fetö gazeli başlasın Akpliler şeytanı tatile çıkaracak kadar kötüleştiler...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 06:31
0
İstanbul’da oylar sayılırken akp ve mhp nin sandık kurulu görevlileri ve müşahitleri uyuyormuydu. Ayrıca hangi sandık kurulu başkanı korkudan akp nin oyunu geçersiz sayabilir...
KARAR OKURU 14 Mayıs 2019 20:41
0
02:03 Yanlış biliyorsun. oyların %10u sayılmadı. Gerçersiz oylar sayıldı sadece. 6.000 kadar oyda tercih dairesi yerine ampule basılan oylar önceden geçersiz sayılmışken bu sefer YSK kararı ile geçerli sayıldı. Durum bundan ibaret. Daha sonra 50+ sandıkta normal oylar da yeniden sayıldı. Anlamlı bir fark çıkmadı. Bunun üzerine YSK bütün oyların sayılmasından vazgeçti. YSK seçimleri hırsızlık var diye değil 100+ sandık kurulunda memur yerine bankacı başkanlık yapmış diye iptal etti. O da kendi hatası ve sonucu etkileyecek bir hata değil. Sen nereden
KARAR OKURU 15 Mayıs 2019 02:33
1
20.40, Ampüle basılan oylar önce geçersiz sonra geçerli sayılmış. Peki neden altı oka basılan binlerce oy geçersiz sayılmadı da sadece ampüle basılan oylar geçersiz sayılmış.. Sen üzüm kurusuna tav olmuşsun.
KARAR OKURU 15 Mayıs 2019 02:38
0
4.37, Madem öyle, ikinci sayımda AKP oyları nasıl arttı? İkinci sayımda da CHP görevlieri mi uyudu?
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN