Back To Top
Uygur Türkleri ve Ankara

Uygur Türkleri ve Ankara

- A +

Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Komisyonu’nda 22 ülkenin büyükelçileri Çin’e hitaben resmi bir mektup yazdılar. İnsan hakları ihlallerini, özellikle “Uygur Türkleri ve diğer Müslüman topluluklara” yapılan ağır baskıları eleştirdiler. Çin’i imzaladığı İnsan Hakları Bildirisi’ne ve diğer uluslararası hukuk taahhütlerine uymaya çağırdılar.

Hemen tamamı Batılı olan 22 devlet temsilcisinin imzaladığı bu mektubu Türkiye imzalamadı! Hiçbir İslam ülkesi imzalamadı.

Mektupta 22 devletin temsilcileri, BM İnsan Hakları Yüksek Komiseri Michelle Bachelet’nin de bulunacağı uluslararası bağımsız uzmanlar heyetine Çin hükümetinin Doğu Türkistan’a “tam erişim” izni vermesini istediler.

Bu talep bilhassa önemlidir…

 

STALİN USULÜ

Stalin “gelip görsünler” diye düzenlediği fabrika ve kolhozları Batılılara gezdirtirdi. Ünlü Fransız yazar Andre Gide gördüklerine hayran kalmış, Stalinci olup çıkıvermişti!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Japonya’daki G-20 zirvesinde sonra Çin’e yaptığı resmi ziyaret sırasında Çin makamları Doğu Türkistan’a “Türkiye’den heyetin gönderilmesine açık olduklarını” söylemişler. Bu olursa, tabii Stalin usulü bir “gezdirip gösterme” olacaktır.

BM’de 22 devletin büyükelçilerince imzalanan mektupta ise “tam erişim” isteniyor; heyetin gerekli göreceği her yere erişebilme konusunda mutlak serbestiyet.

Heyet uluslararası niteliğe sahip olacak, içlerinde İnsan Hakları Yüksek Komiseri Michelle Bachelet de bulunacak.

Heyet nereye gitmek gerektiğini nasıl bilecek? Çin’in tahrip edip üzerine otoparklar, apartmanlar diktiği camilerin, kurduğu kampların uzay fotoğrafları var… Batı’daki Uygur Türkleri nerelere gidip görmek gerektiğini anlatıyorlar.

Siyasi sistemde komünist, ekonomide kapitalist Çin izin verse bile heyetin gidip zulmü belgeleyen açıklamalar yapması ne yazar?

Hayır öyle demeyin, çok yazar.

 

ŞAHİN Mİ, GÜVERCİN Mİ?

Çağımızda “yumuşak güç” kavramı son derece önemlidir; ABD ve Çin bile buna ihtiyaç duyuyor.

Ekonomide “totaliter kalkınma”yı model diye sunarak “yumuşak güç” kazanmak isteyen Çin zalim ve kültür tahripçisi olarak tanınmak istemiyor.

Nitekim Şubat ayında Ankara Uygurlara yapılan zulmün durdurulmasını istediğinde, Çin Büyükelçisi Deng Li “ekonomik ilişkiler zarar görür” diyerek tehdit dilli bir tepki göstermişti. (1 Mart)

Filistin meselesinde, Mısır’daki darbe konusunda ve AB’dan gelen tavırlar karşısında şahince tepkiler gösteren Cumhurbaşkanı Erdoğan, Temmuz başındaki Çin gezisinde ‘güvercin’ tarzını tercih etti. “Dünya barışı, güvenliği ve istikrarının korunması, çok taraflılığın teşvik edilmesi ve serbest ticaretin sürdürülmesi gibi alanlarda Çin ile aynı vizyonu paylaşıyoruz” diye makale yazdı. “Çin Devlet Başkanı değerli dostum Sayın Şi Cinping” deyimini kullandı. Uygurlar konusunda “karşılıklı hassasiyetleri dikkate alarak bir çözüm bulabileceğimize inanıyorum” demekle yetindi.

Çin’le düşünülen milyarlarca dolarlık enerji ve ulaştırma işbirliği tasavvurlarını dikkate alarak böyle davrandığı açık.

Elbette “Ey Çin…” diye meydan okumaya gerek yoktu fakat Türkiye bu kadar da aşağıdan almamalı, söz konusu mektubu imzalamalıydı…

 

RASYONEL DİPLOMASİ

Milyarlarca dolarlık işbirliği imkanlarından Çin de kolay vazgeçemez. Türkiye diplomatik akıl çerçevesinde Uygur Türklerinin insan haklarına sahip çıkma tavrını göstermeliydi, göstermelidir. Söz konusu mektubu Batılılarla birlikte imzalamak da önemli bir diplomasi eylemi olurdu üstelik.

Batı ile ekonomik ilişkilerimiz Çin’den kat kat fazladır.

Ama Mart 2017’deki referandum döneminde Hollanda ve Almanya, oradaki Türklerle propaganda toplantıları yapmamıza izin vermemiş, biz de yeri göğü birbirine katmıştık.

Halbuki Ak Parti Seçim Kanununa 2008’de şu maddeyi koymuştu: Yurtdışında ve yurtdışı temsilciliklerde seçim propagandası yapılamaz.” (Madde. 95/A-5)

Kendi kanunumuz böyle diyerek olayı büyütmeden kapatabilirdik.

Böyle gerilimler birike birike Türkiye ile Avrupa’nın arası fazlaca açıldı.

Bugün Türkiye ile istikrarlı olarak birlikte davranan kaç ülke var?!

Doğu Akdeniz’de fena gelişmeler oluyor.

Türkiye tarihî tercihleri istikametinde ve demokrasi, insan hakları, hukuk devleti ilkeleri yönünde kararlı duruşla hem ekonomisini güçlendirir, hem “yumuşak güç” kudretini artırır.

Ne lüzumsuz meydan okuma, ne aşağıdan alma…

Soğukkanlı, hesaplı, kitaplı diplomasi.

 

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mustafa ALSANCAK 13 Temmuz 2019 13:06
Bizimkiler arada sırada bilhassa sayın devlet büyükleri coşup AB HÜKÜMET BAŞKANLARINA HADLERİNİ BİLDİRİYORUZ DİYE ATEŞLİ NUTUKLAR ATARLAR. İsrail’e de veryansın edip ticari gelişmeyi geliştirmek için çırpınırlar. Bizim dışişleri Çin hükümetine gönderilen yazıya neden imza koymadılar diye çok üzülüyoruz.Uygur Türklerinin çektiklerini batılılar daha iyi anlayabiliyor. Nedense Ankara olup bitenden bihaber haliyle batlılıların yaptığı girişiminin neler getireceğini beklemede. Çinliler Avrupalı bir komiteyi davet ederlerse bizimkiler de onların peşine takınırlar. Çin’e HÖT demeğe yürek ister..
Mustafa ALSANCAK 13 Temmuz 2019 11:42
Üzüldüğümüz şeye bakınız! Bizim dışişleri ve kültür bakanlıkları dış ülkelerde yaşayan Türklerin problemlerini anlattığınızda büyük bir huzursuzluk duymuşlardır. Sanki ne halleri varsa görsünler düşüncesindelermiş gibi bir tutum içindeler. Koalisyon hükümetlerinden birinde Fikri Sağlar Kültür bakanı ve müsteşarı da MHP. liydi. Müsteşar Türki Cumhuriytlerle yakın kültür alışverişinde bulunmak isterken bakan hep engel çıkarıyormuştu .Müsteşar gazetecilerle konuşurken şöyle demişti:Sayın bakan isim olarak Fikri DURMUŞ Sağlar. İsmi DURMUŞ olduğu için BEYNİ de Durmuş oluyor diye ironide bulunmuştu
Okur-Yazar 13 Temmuz 2019 09:56
Uygur Türklerine insan hakları bağlamında Çin devleti tarafından yapılan haksız ve kötü muameleleri kimsenin normal karşılaması mümkün değildir. Ancak bu işlerin bizim tarafımızdan hamaset ve ABD ye malzeme yaratacak bir üslupla çözülmesi de imkansıza yakın bir durum. Hal böyle olunca her konuda, diplomasının inceliklerinin kullanılmasını tavsiye eden Taha Akyol hangi saiklerle konuyu sanki yeni bir şeymiş gibi gündeme getiriyor?
KARAR OKUDU 13 Temmuz 2019 17:29
0
"Ne lüzumsuz meydan okuma, ne aşağıdan alma... Soğukkanlı, hesaplı, kitaplı diplomasi" ne demek? Okuduğunu anlama yerine "şartlı refleks" ile hareket etmek ne kadar zavallı ve komik düşürüyor kişileri..
KARAR OKURU 13 Temmuz 2019 09:15
Tayyip de onu yapıyor. Ne gerkesiz dikleniyor. Ne lüzumsuz aşağıdan alıyor.
ülkücü turan 12 Temmuz 2019 22:44
akp ve islamcılar için kutsal olan araplardır türkler islamcıların gözünde çöp kadar degerli degil akp ve islamcıları arap ırkçısıdır
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 20:14
Tüm müslüman ülkeler Uygur halkını yalnız bıraktı. Hepimize ayıp olarak yeter.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 22:36
0
ümmet ümmet dedikleri , bir dinsiz Japon MİLLETİ kadar olamadı.....
Denizci Alperen 12 Temmuz 2019 18:14
Al bayraktan Gök Bayrağa selam olsun , 35 Milyon soydaşımız sahipsiz kaldı malesef Uygur katliamına sessiz kalmayan 22 Ülkeyi candan kutluyorum . Ne oldu siz öldürmeyi iyi bilirsin teraneleri , Bir kere için de Çin için söylense ne olur. Filistinli canlar da Uygurlu canlar da bizim .Kimseye Kürşat ve 40 çerisiyle çin sarayını bastığı gibi yapın demiyoruz ancak büyük gösterilerle , yürüyüşlerle , çin mallarını boykot gibi yollarla da netice almaya çalışmalıyız ayrıca bu çinlilerin tamamı da zalim olmadı hoş, bak hong konk'a hababam kafa kaldırıyor.Rabbim kardeşlerimize yardım eyle.
turan dan, 12 Temmuz 2019 22:47
1
artık ne KÜRŞAT var ne kırk ÇERİSİ... en son 1923 te destan yazdılar kahramandı HERBİRİSİ... arama yok hiçbirisi , artık yalandır hep GERİSİ...
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 18:12
İdrak yoksunluğu itibarımızı yerle yeksan etti.Döğüşürken gülümseyenlerin kavgayı kazandığını anlamak için biraz hayat deneyimi yeterli olurdu.Cüneyt Arkın filmleriyle buraya kadar.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 17:51
Türkiye'deki Türk olmayan Kürt, Çerkes, Laz vb. azınlıklara yıllarca " Vatandaş Türkçe konuş ! , " Bir Türk dünyaya bedeldir !", " Türk öğün, çalış, güven !" ve benzeri asimilasyon amaçlı kaba politikalar uygulayan ırkçı ve ayrımcı çevreler başlarını kuma gömerler şimdi. Irkçılık Çin de yapsa Türk te yapsa kötüdür.
Denizci Alperen 12 Temmuz 2019 18:46
10
Türklük bir kültür ve medeniyet tasavvurudur , T.C. den yüzyıllarca önce de avrupalılar bize Türk diyorlardı beyefendi , İtalya'da anneler çocuklarını barbaros geliyor deyip uyuturlardı , Kafirle savaşana Türk denir Türkoğlu Türk denir varmı başka kafirle savaşan islam memleketi yada vardı da biz mi öğrenemedik
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 20:45
5
Denizci Alperen, o senin sübjektif tanımın. Sadece seni bağlar.
Muhtefi. . 12 Temmuz 2019 21:12
2
Türk Milleti demek Irkçılık değildir. Balkan kökenliyim Ana dilim,Mutfağım, Muzigim vb var Orada Akrabalarım çok.( Hatta bazi ortak ozelliklerimiz Balkanlardaki Hiristiyanla daha coktur.) Türkçe bilmezler bazilari cat,pat fakat TÜRK MİLLETİYİZ biz. GURUR DUYARIZ..bazılarımız var farklı düşünür cook onemli değil. :).TÜRK MILLETİ önceliğimiz. Başka herhangi bir Etnisite Bu Topraklarda Ön plana çıkması FELAKETTİR. kimse ka_bul etmez. Herkes Kendi etnisitesini Dayatir. !.ortalık curcuna kimse, kimseyi anlamaz :).
KARAR OKURU 13 Temmuz 2019 09:12
2
20.45, Bir de kafirin tanımı... Kafiri de bağlar...
Brahma 12 Temmuz 2019 16:05
Yazıyı okuyorum. Bir yandan da içimden geçiyor. Şimdi troller yağacak. Yorumlarda Çin'i temize çekmeye çalışacaklar. Bir kere de yanıltın insanı. Yüzümüz kızarsın. Emin olun bu konularda İsrail Çin'den daha ahlaklıdır . Yakıp yıkıp gidiyor. Açın okuyun toplama kamplarında UYGUR kızlarına neler yapıldığını. Hani tepki? Bunu sorgulama yazarın sorgulamalarını sorgula. Senin eyy...lemelerin ancak demokratik kuralları oturmuş, işini belirli prensipler üzerine yürüten ülkelere söker. Çin'e eyy..lersen Çin'in ne yapacağı belli olmaz. Biz biliriz işimizi sayın yazar. Sen ilkelerden mi bahsediyorsu
Budadan... 12 Temmuz 2019 17:38
4
Brahma, laf kalabalığı yapmayalım sadede gelelim. Türkiye'nin Çin'e dışı geçmiyor diye bir takla atmadığınız kaldı ! Bu kadar sefil durumlara düşmemeliydik.
Muhtefi. . 12 Temmuz 2019 18:07
6
Zulümun, Zalimliğin Ahlaki olmaz biri diğerinin ölçüsü değildir.Aklı de degildir..Maksad burada Politik mesaj vermek. !..yemezler. Ey...!. tamam yeri, zamanı dikkate almak lazım, lazimdi.lazımdır. Elinden, Elimizden, Dilinden, Dilimizden Önerin varsa söyle.söyleyelim. Zaten yeteri kadar dolu burası. Politik algılar ile. FETÖ saklanmış :))..Politik Maskelerin arkasına. Temizlendi,Temizleniyor,temizlenecektir. Insaallah...o yeter bize. !.Yeter ki Birlik olalım. VATANIMIZIN TAM BAGIMSIZLIGI adinaTek sıkıntı bu. Asariz dağları. ! Evelallah .
Brahma 13 Temmuz 2019 15:49
0
Bunlar ne arkadaş. Biri sevindiğimizi ima eder. Diğeri Birlikten bahseder. Nerede birlik? Nerede dirlik? Benim mazlumum senin mazlumundan daha mazlum... Sizi bu fukaralık yakıp yıkacak. Bir de yeri zamanı dikkate almak lazım diyor. FETÖ diyor. Politik diyor. Diyor Allah diyor. Ahlaksız Çin diyemiyor. İşte insanın fikri neyse zikri de o olurmuş. Politika... Yani ben burada rahatım. Bozma şimdi kurulu düzenimi. Vicdanınıza atılmış tokadın acısı da ancak böyle bastırılır. Sizi bu fukaralık yakacak.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 15:24
Cihana değişmem şu öksüz Türklügümü
İsmail 12 Temmuz 2019 23:09
1
Türk milletinin bir ferdi olmaktan gurur duyan herkese sonsuz selamlar
Doç. Dr. Erkin Emet 12 Temmuz 2019 14:53
üstadın tespiti çok doğru, biz Uygur Türkleri olarak da Türkiyemizden bunları istiyoruz, ben Türkiyemizin 22 ülkeyle beraber imza atmasını isterdim, İdil Ural dil grubundan akrabamız olan 900 bin nüfuslu Estonya bile imza atmış.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 17:31
7
İmza kimseyi kurtaramaz ! Önemli olan Çin'in bu insanlık dışı uygulamalarını durdurmasını sağlamak.
ali namlı 12 Temmuz 2019 20:59
3
BM söz konusu konseyi 47 üyeden oluşuyor ve Türkiye de üye değil.Nasıl imza atacaktı ! Kaldı ki sadece 22 üye imzalamış ve öğrendiğime göre bu bir karar değil o nedenle bağlayıcılığı da yok .Üstelik imza atan hiç bir ülke temsilcisi de çıkıp bir konuşma yapmıyor !O halde bu mektup ne işe yarayacak ,ben pek anlamadım !
KARAR OKURU 13 Temmuz 2019 09:43
0
Sayın Hocam, ekonomik çıkarlar uğruna, gök bayrağı sahipsiz bıraktık. Katil Çin tahakkümüne teslim ettik.
karar okuru 12 Temmuz 2019 14:20
Taha bey; bu yazı için teşekkür ederim. insanların zulüm karşısında bile siyasi mülahazalarla yaklaşmaları gerçekten karaktersizlik ve üzücü. Çinde tecavüz edilenler, asimile edilenler, kamplarda hapsedilenler, öldürülenler bizim dindaşlarımız ve ırkdaşlarımız. Bu zulümler karşısında susanların dilleri ve kalpleri kurusun. Zulmün bitmesini isteyen kim olursa olsun tebrik etmek gerekir.
Köroğlu 12 Temmuz 2019 13:29
Atlantik ekseni, Çin-Kazakistan-Rusya-Almanya kara bağlantısını tehlikeli buluyor. Engellemeye çalışıyor. Bence bu doğru bir strateji değil. Tam tersine Almanya-Rusya-Kazakistan-Çin kara bağlantısı desteklenmeli. Bu Atlantik'in ve demokrasinin çıkarına. Ticaret iyidir. Törpüler.
Köroğlu 12 Temmuz 2019 20:51
0
Bu arada açıklık olsun diye yazayım: her türlü insan hakları ihlaline karşıyım. Kürd'e yapılana da, Uygur'a da.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 21:46
0
Her şey paraysa Filistini değil İsraili savunun yabudiler sizi paraya boğsun. Ümmet ne hale düştü İslam kardeşliğini paraya değişir hale geldi.
Köroğlu 12 Temmuz 2019 13:25
Hani Türk, Türkiye vatandaşının adı idi? Uygur Türkü ne demek?
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 17:27
4
Kürt'leri uyutmak icin uydurulan birseydi bu her duyduguna inanma, helede devletin Kürtler hakinda dedigi hicbirseye inanama
Köroğlu 12 Temmuz 2019 20:47
0
Cevap için teşekkürler. "Türkiye vatandaşına Türk denir" cilerin bir cevabı var mı?
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 20:53
0
Uygur Türkü, Fransız Latini gibi bir laf.
ilahi adalet 12 Temmuz 2019 13:04
Ne Taha Akyol Ne diger yazarlar Ne de bu gazatenin yorum yazarlari Uygurlar hakkinda pek bir sey bilmiyorlar. Uygurlar, Mogol eskiyasi Budist Cengiz/Cenkci'ye ilk biat eden Turkturler. Uygur o zamanin-1200'ler, en ileri devleti/toplumu idi. O yuzden Mogol'un o gunki devlet yazi dili Uygur Turcesidir. Yani 1920'lerde biz Anadolu Turklerine, 'Mogolca' diye yutturulan, Sayistay, Danistay vs sozcukler oz be oz Uygur Turkcesidir. Budist eskiyasi Mogol'un asgerinin 10'da 9'u Turktur! 5 bin yillik bilinen Turk tarihi boyunca Turke en buyuk zarari veren, en cok Turk katleden Mogol eskiyasidir.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 17:35
2
Moğol Türk'ün amcaoğlu olur. Yani kan ve dil bağı inkâr edilemeyecek kadar yakın. Severmisin dövermisin artık sen bilirsin.
Gazete okuru 12 Temmuz 2019 21:06
0
Zulüm görüyor insan olması yetmez mi...
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 21:51
0
Yanlış katleden Moğollardır. Moğolları Türkleştiren Uygurlardır. Atıp tutmayın ve konuyu mecrasından uzaklaştırmayın. Yani çin zulmünü tarihi olaylarla(ki yanlış yorum) meşrulaştırmaya çalışmayın. Kardeş yok edilmeye çalışılan MÜSLÜMAN UYGUR TÜRKLERİ ABLAMA ÖZÜRLÜMÜSÜNÜZ şimdi Şerif hüseyin Osmanlıya ihanet etti diye bütün Müslüman arapların katline gözmü yumalım. Kırım hanı Osmanlıya ihanet etti diye bütün Müslüman Tatarların katline göz mü yumalım lütfen dikkat
KARAR OKURU 13 Temmuz 2019 17:40
0
Mazlum olması tek başına yeterli sebep değil mi tepki için. Onun için müslüman ve Türk olmayan devletler bile mazlumun yanında yer alırken bizim korkup uzak durmamız reva mıdır? Bir de bizi yöneten liderlerimizin geçmiş söylemleri unutulmamalı. İşimize gelince öyle gelmeyince böyle olmamalı...
Muhtefi. . 12 Temmuz 2019 13:07
Oh Ne güzel .Ofiste veya evden yazıyı yaz. Niye öyle, niye böyle. Birleşmiş Milletler (abd) sadece Gücü yettiğine Irak, Libya, Afganistan vb tarumar ettiler .Siyonist Gazteci Resmen İşgal ettik (feth ettik) diyor Golan Tepelerini Gücü Yeten varsa beklıyoruz .nerde BM.?. bunu Türkiye’de yazıyor :).arastirin .!.Uygurlar spesifik bir konu Özel çalışma lazım. Bırakmayız Birakamayiz,Bırakmayacağız. İnşallah. Ama Konjonktür gözetilerek öyle atıp ,tutarak olmuyor Yazar Efendi. Evimizde Bile Dikkatli olmazsak Tabaklar uçuşur. :))
Naif 12 Temmuz 2019 16:47
1
Işinize gelince "Eyyyy Almanya, Fransa, Hollanda..." gelmeyince "dikkatli olmak lazım lazım" Tabi Çin Avrupa lilar gibi alttan almıyor, hemen tehdit ediyor, anladığınız dilden konuşuyor
Muhtefi 12 Temmuz 2019 19:14
2
Parti programlari bize uymaz.isimde olmaz..Belli sizin yaklaşımından. İlla parti olacak. Varsa parlak fikrin buyur. Yoksa eğer başka yerde var. Parti muhabbetleri oraya bi zahmet. Poltika üstü konular bunlar. !.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 12:56
Burada bol keseden sözle Uygurları Çin zulmünden kurtaranlar, eğer bunda ciddi iseniz Çin mallarını boykot edin ve bunu da sosyal medya sayfalarında yayınlayın, gösterin, geniş kitlelerin dikkatini de bu konuya çekmiş olursunuz. Ve bunun Çini, birbirine gaz vermekten daha fazla etkileyeceğinden emin olabilirsiniz.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 12:22
O kadar akillisiniz ki bu işin Cumhurbaşkanında bitmeyeceğini bile bile yazıyorsunuz. BM dediğin müslümanlara karşı birlesmistir. Akıl adamsınız çok rahat her makama ulasirsiniz çıkın konusun. Köşeden yazmak kolay. Bakın ne kolay yazıyoruz. Artık bütün üzerinden gidin bırakın parçaları. İçeriden dışarıdan kusatilmis vaziyetteyiz.
E.K 12 Temmuz 2019 11:53
Soğukkanlı, hesaplı, kitaplı diplomasi'yi fevri davranislariyla bilinen Sn Erdogan'dan ve dini siyasete alet eden Akp zihniyetinden beklemek gercekci degil. Simdiye kadarda boyle bir sey olmadi..Holland ve Almanya'da ortaligi birbirine katan Akp, Uygur Turkleri icin ayni hassasiyeti gostermemesi dogal..Birincisinin oy getirisi var ikincisinin yok..Rasyonel diplomasi diyor sn. yazar. Hakli..Ancak rasyonellik, rasyonel akilla olaylari irdeleye bilen zihniyetle ortaya cikar..Dini ve hamasi hisler rasyonel akli kor eder..Artik degisim zamani..!
Has Parti 12 Temmuz 2019 11:33
Onlar Uygur Kürtleri sayın yazar.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 13:30
1
Türkiye vatandaşı Kürtlere Türk denir mi?
Muslüman demokrat 12 Temmuz 2019 13:55
3
Kibris 1974,de iśgal edildiginde topi topuna, 20 bin evet yalniz. 20 bin türk yaśiyordu, türkiyeden ihraç edilenlerle sayi 200. Bini buldu, kibris turklerinin, uygur,bulgar,kerkükte,suriyede yasayan TÛRK kardeślerimiz için ne istiyorsak, KÜRD KARDEŠLERIMIZ IÇINDE ISTEYELIM, kürdler bu destegi biz turklerden ALMALARI için illahide, rusya,çine,veya israile karśi savaśmalarimi lazim,kibris turkleri için ne istiyorsak, kürdlerde aynisini istiyor,
külyutmaz 12 Temmuz 2019 11:22
Medeni dünya ile ilişkilerimiz biriken olumsuzluklarla açılmış değil.Bu özenerek geliştirilen bir politika. Erdoğan'ın dostlarına bakarak ne yapmak istediğini kolaylıkla anlarsınız;Petrolün üstünde yüzen halkını aç bırakan Maduro, Rus milliyetçisi ve yayılamacı (emperyalist ha..) Putin, kendini yaşam boyu diktatör ilan etmiş Şi Cinping. Başka ne kadar zavallı varsa...
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 10:51
Sayın yazar, Uygurlara yappılan Çin zulmüne karşı çıkmak insanlığın gereğidir lakin bu 22 ülke, yarım asrı geçen Filistin, Keşmir vb diğer daha da kanlı akut zulümlere de karşı çıkmadıkları müddetçe samimiyetleri sorgulanır. Çin'in durdurulamayan yükselişinin, onu İslam ve Türk dünyası ile takıştırarak biraz olsun yavaşlatmak istenmediği ne malum ? Bu olaya mal bulmuş mağribi gibi sarılmadan, bunları da düşünelim derim.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 10:56
3
Tabii düşünelim. Bu arada uygurlar yok olup gitsin ne çıkar. Arkadaş senin dediğini aynen çin de diyor. Unutma ki çin o dediğin yükselme döneminden önce de zulmediyordu.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 12:34
2
10:56, 10:51 ilk cümlede Çin zulmüne karşı çıkılması gerektiğini yazdı. Bunu batılı ülkelerin kendi kirli hesapları için iki yüzlü politikalarına alet olmadan yapalım diyor, yanlış bunun neresinde ? Hamaset ile Uygurlara faydandan çok zararın dokunur.
KARAR OKUDU 13 Temmuz 2019 18:01
0
Velev ki öyle olsun. Çin'in " durdurulamayan yükselişini" desteklemek veya engellemek isteyenlere karşı olmak gibi bir misyonunuz mu var? Yükselen çin babanız mı?
Demircan 12 Temmuz 2019 10:42
Çin ejderhasının alev kusan ağzı Uygur türklerini kana ve ateşe boğarken bir iki söz ilede olsa ferahlık veremiyorsan nerede kalmış dünya liderliği.
kararcı 12 Temmuz 2019 10:28
batının derdi uygur türkleri mi sizce? ben ihtimal vermiyorum. dertleri çin iran rusya.
ali namlı 12 Temmuz 2019 10:20
Şahsiyetli ve ilkeli bir politika olmayan yerden başka ne beklenir ki ! Bütün dünyaya meydan okurken Çine Heeeeyt ! diyemeyişimize gerçekten üzüldüm !
Hermes 12 Temmuz 2019 10:15
Atatürk milliyetçiliği Türkiye sınırları ile sınırlıdır. Bunun gibi, Siyasal İslamcıların "ümmetçiliği" ise çoğunlukla "Arap veya Arapça konuşanlar" içindir. Yani onlar için D.Türkistanda zulüm gören müslüman-Türk "ümmet" ile Filistinde zulüm gören müslüman-Arap "ümmet" aynı değildir. "Türk" kelimesinden hoşlanmadıkları için... İşin enteresanı, Türk Milliyetçisi olduğunu söyleyen MHP ve yöneticileri, D. Türkistan konusunda sessizler ve ortağına da bu konuda telkinde bulunduklarına dair bir şey duydunuz mu?. Gerçek Devleti Yönetimini henüz göremiyoruz.
Gazete okuru 12 Temmuz 2019 09:30
Doğu Türkistan'da soydaşlarımıza asimilasyonun zirveye çıktığı 2-3 yıldır iktidarımızdan bu konuda olumlu veya olumsuz hiç bir tepki duymadık. Kimsesizlerin kimsesi, mazlumların yanında olduğunu iddia edenlerin bunun gerekçesini açıklaması gerekiyor. Ayrıca İslam ülkelerinin bu konuya duyarsız kalması utanç verici. Her fırsatta batılıları iki yüzlülükle suçlayanlar kendileri iki yüzlü olmuyor mu? Amerikanın Çin'le olan ekonomik savaşı milyonlarca Türkün, Müslümanın zulüm görmesine görmezlikten gelmemizin gerekçesi olamaz. Öncelikle Allah Müslüman yöneticilere vicdan ve merhamet nasip etsin...
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:16
Reis’in ABD’ye çektiği eyyy ABD raconları Çin’e yok nedense. Çin bize ne verdi? Amerika iyi sabrediyor Reis’in tavırlarına.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 18:16
0
Kıkır kıkır gülüyorlardır.Eğlenceliyiz.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:08
Müslüman uygurTürklerinin müslüman sayılması için İsrail tarafından zulüm görmesimi gerekiyor. Çok garip yüzlerce yıldır Müslüman Türkün toprağına malına canına dinine kültürüne kastetmiş rus çin İran bir numaralı dostumuz olmuş. Her şey hikaye bugün Aslan Mashadov, ŞamilBasayevCahar Dudayev( Allah onlardan razı olsun) isimlerini hatırlayan varmı ama onları kahpece şehit eden Putin Çeçenistanıyok eden katil putin bu gün en kıymetli dostları birilerinin hemi de ümmeti savunanların palavra herşey bosnaya gidip şehitlere ağlamak görüntüsü bu gerçekleri örtmüyor. D.türkitan çenistaniçinde ağlasana
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:00
İktidar bir çok konuda olduğu gibi Uygur türkleri ile de iki yüzlü davranıyor,Bildiride bir müslüman ülke olarak Türkiye’de imzasını atıcaktı
Ne kadar da.. 12 Temmuz 2019 08:54
Hatay, İçel açıklarında denize giremezsin diyenler! pkk'ya binlerce TIR dolusu silah gonderenler! Turkiye sınırlarında bir Hacli-Kürdistan kurmaya çalışanlar! Ne oldu sizi Uygur aşkı mı tuttu? Ne kadar da 2yuzlusunuz!
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:23
2
efendi çinin rusun haçlıdan ne farkı var ve yüzyıllardır müslüman türkü yok etmek için uğraşıp dururlar ümmetin hali bu işte ümmeti bir bütün düşünememek. Irköı bir ümmet anlayışınız var.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 08:50
Sanki gerçeği birileri adına eğip-büküyor gibisiniz. "Dün Srebrenitza katliamının 24. yıl dönümüydü. O gün 8 bin 372 Boşnak sivil, BM, ABD ve AB’nin gözleri önünde katledilmişti." Hangi imza?
Karar Okuru 12 Temmuz 2019 08:42
Geri kalmış komünist ve islamcı ülkeler kendilerini ve halklarını güya batının yozluğundan korumak için kapalı sistem oluşturduklarını iddia ederler. Rahmetli Begoviç’in bu konuda bu ülkelerin nasıl kendini kandırdığı konusunda güzel bir konuşması vardır.
KARPAZ 12 Temmuz 2019 08:20
Tam da biz/Turkiye, Mersin Adana aciklarinda sondaj yapacakkken, "Yapamazsin" diyen Bati mi? Muhterem Taha bey! Sizin, Akdenizle bir bagi olmayan o Batili devletlere, Biz NEDEN sondaj yapamiyoruz" diye sormaniz gerekirken! Onlarin bizi Akdenizden uzak tutma tuzaklarina NEDEN aracilik ediyorsunuz? Siz bu yaşta bu basit gercekleri boyle çarpitarak, bizim siyasi birligimizi dinamitlemiyor musunuz? 2yuzlu Batinin, Uygur'a bak" diyerek elimizden ekmegi almasina, Hacli-Kurdistanla da bogazimiza bıçağı çalmasına NEDEN itiraz etmiyorsunuz, siz Turk vatandasi degil de Bati vatandasimisiniz?
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:22
2
Çünkü Kıbrıs’ın BM nezdinde sahibi Rumlar. İster beğen ister beğenme gerçek bu. KKTC’yi Azerbaycan bile tanımıyor.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:25
1
Galiba ruslarda dedi çinliler ise ne kadar düşmanımız varsa el altından işbirliğinde efendi
Gazete okuru 12 Temmuz 2019 11:28
2
Doğu Akdeniz'de olanlar milyonlarca Uygur Müslümanın zulüm görmesine ve görmezlikten gelinmesine gerekçe olamaz. Batı iki yüzlü diye Uygurlara bakmayalım mı? Bu kadar vicdan yoksunu olmayın...
Akıl 12 Temmuz 2019 13:40
1
Sebebi basit: Doğu Akdeniz gazı için bir uluslararası anlaşma var. Bu anlaşma Kıbrıslı Türklere de bir pay veriyor. Ama Türkiye bu anlaşmaya dahil olmak istemiyor, kafasına göre davranmak istiyor. Başta AB, dünyanın geri kalanı da Türkiye'nin kafasına göre takılmasına izin vermiyor. Çünkü herkes bu gaz konusunda kafasına göre takılırsa orası cehennem olur.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 13:38
0
Siz Türkiye değilsiniz.
Muhtefi. . 12 Temmuz 2019 18:25
0
08:20.Aynen öyle,Hayret ki Hayret Maksadlı (politik) yazı yaziyorar, ama yemezler.:).Her tarafımız sorun, problem Ateş Çemberi içindeyiz. !..Sen gel yetmezmiş gibi Ateşi artır Yecuc, Mecucleri üstümüze çağırıyor. ;)).zaten eninde, sonunda Bulasacagiz onlarla kaçınılmaz. .Hüner Anavatanda BİRLİK, DİRLİK mesajları herturlu politik, siyasi, fikri,zikri, meşrebi, mezhebi vb ayrılıkları bir kenara bırakarak Tek Vücut olmaya çağırmak.Olabildigince biz bu Fikirdeyiz.!.
KARAR OKUDU 13 Temmuz 2019 17:54
0
Hadi oradan terbiyesiz. Senin yaşın kadar Taha Akyol'un emperyalizmin her türlü kuşatmasına karşı milli duruş ve mücadelesi vardır. Hem de senin ağa babaların korkudan sindikleri saklandıkları dönemlerde bile taviz vermeden bu tavrını sürdüren bir milliyetcidir ve sağduyulu bir müslümandır, sağlam bir dava adamıdır. Doğruları sağlıklı ve saygılı tenkitlerle dile getirmesi ancak senin gibi fanatik taraftar zihniyetlileri rahatsız eder. Yapıcı olmak lazım koru körüne"tapıcı" değil..
Musto 12 Temmuz 2019 07:46
İmzalasalar ne olur imzalamasalar ne olur topumuz bir almanya etmiyoruz.Ucuz çin mallarına muhtaç olmuşlar batıdan alacak kredileri kalmamış çinden alabilme derdindeler.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 06:44
BM İnsan Hakları Komisyonuna üye ülkeler biraraya gelip mekrup yazmışlar. Komisyona Tr ve müslüman ülleler üye değil. "İmzalamadılar" ifadesi olmamış.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 11:28
2
Yanlis bilgi, yalan soylemek istenmiyorsa tabii. Imzalayan batili ulkelerin cogu komisyonda yok. Komisyonda ve konseyde musluman ulkeler de var. Oyle olmasa bile "ummet" de bir bildiri imzalayabilir isterse...
gazanfer 12 Temmuz 2019 06:01
Güzel, doğru yazmışsınız hoca .Amma bu dediklerinizi yapmak pek kolay değil. İkinci husus o 22 ülke ile bizim vizyonumuz, menfaat alanımız farklı kulvarda. O ülkeler bizi yarın yalnız bırakıverirler. Bizim Uygurların hakkını müdafa konusunda farklı ve tesirli bir yol bulmamız lâzım. D8, İslâm ülkeleri Federasyonu, AGİK vb teşekküller vasıtasıyla olursa hem daha müessir olur hem de altına imza atan ülkeleri birbirine bağlayıcı ittifak olmuş olur. Yanılıyor muyum ?
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 05:09
Ey ... Ey ... Ey ... diye diye devletin vakârı mı kaldı. Haklı olduğumuzda arkamızda duracak kimse kalmadı. Dış politika iç siyâsete kurban edildi. Diplomasi dili acziyetmiş gibi ima edilip millet kandırıldı. Biz de gaza geldik. Sonuç;itibar yerlerde çok üzgünüm. Gaza gelip de insanları üzmüş olabilirim,özür dilerim.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 04:55
KARAR : İŞTE ÜMMETİN HALİ Harika manşet! Sayın Hocam,sözün bittiği yerdeyiz.
Ummet 12 Temmuz 2019 08:58
2
Şeytan adami goturur bir çukura düşürür ve sonra karşisina gecer derki: sen bu cukurda ne ariyorsun?" der.. Cumle immetin laneti, Şeytana vokal, koro elemani olanlara olsun
Çerkez Ethem 12 Temmuz 2019 02:42
..."Hemen tamamı Batılı olan 22 devlet temsilcisinin imzaladığı bu mektubu Türkiye imzalamadı! Hiçbir İslam ülkesi imzalamadı"...Çok Normal ! devletlerimiz zaten bizler için orda değiller ! İstisnasız Hepsinin rolü Suni ülkelerinin, Suni sınırları içinde, halklarının verilen çizgilerinden asla çıkmaması, uyanmaması için bekçilikden başka görevleri yoktur/olmamıştır ! Kendi halklarından çalmada, onları bölmede, kolpa kahramanlıkda, zulmetmekde uzmanlardır, bunları yaparkende ASLA yorulmazlar/beceriklidirler ! Arada bir seçimlerle kolpa yapsalarda, fabrika ayarları kutsaldır, değişmez !
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 08:06
11
Bu nasıl bir umutsuzluk, bu nasıl bir kindir :) Bütün yönetimler kötü ama halkları çok iyi ne hikmetse. Kafa konforunuz harika.
? 12 Temmuz 2019 02:35
Çin le iyi ilişkiler geliştirelim.Binlerce km ötede olan Uygurlara faydamız olacaksa böyle olabilir.Uygurlar yüzünden ilişkilerimizi keserek,bu meseleleri çözemediğimiz gibi daha olayları kötü hale getiririz.Bir devletler arasındaki mesele ya savaşla halledilir ya barışla,binlerce km ötedeki devletle savaşamayacağımıza göre iyi ilişkilerle ortamı düzelte biliriz.Cumhurbaşkanımız bu meseleyi görüşebilmiş ki,gelsinler gazeteciler kontrol etsinler denilmiş sakin olalım,dış baskıların olması da faydalı oluyor.Bizde diyalog kapısını açık tutalım.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:15
2
Niye israil olunca soğuk kanlı olamıyoruz. Oy getiriyor değilmi eh artık uygurlar yok edilince gider mezarlarına ağlar oy toplarsınız bulabilirseniz tabii aynen çeçenlere yaptığınız gibi Aslan Mashadov Şamil Basayev Cahar Dudayevin mezarlarına gidip ağlayamıyorsunuz bile işte ümmetin hali. Yoksa...
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 14:27
2
İsrail le iyi ilişkiler geliştirelim.Yüzlerce km ötede olan Filistinlilere faydamız olacaksa böyle olabilir.Filistinliler yüzünden ilişkilerimizi keserek,bu meseleleri çözemediğimiz gibi daha olayları kötü hale getiririz.Bir devletler arasındaki mesele ya savaşla halledilir ya barışla,yüzksek teknoloji sahibi İsrail gibi bir devletle savaşamayacağımıza göre iyi ilişkilerle ortamı düzelte biliriz.
BLACK EAGLE 12 Temmuz 2019 02:34
LAFA GELİNCE MANGALDA KÜL BIRAKMAYAN ANLI ŞANLI AKP HÖKÜMETİ DOĞU TÜRKİSTANLI KARDEŞLERİMİZE YAPILAN ZULÜMLERİ GÖRMEZDEN GELMEYE DEVAM EDİYOR DİĞER MÜSLÜMAN DEVLETLERİNDE SESİ SEDASI ÇIKMIYOR SUUDİ ARABİSTAN KATAR MISIR MALEZYA ENDONEZYA GİBİ ÜLKELER NEREDE? UYGUR TÜRKLERİ MÜSLÜMAN ÜMMETİNDEN DEĞİL Mİ? TÜRKİ CUMHURİYETLER ETKİSİZ ELEMAN ROLÜNÜ OYNAMAYA DEVAM EDİYOR AZERBAYCAN KIRGIZİSTAN TÜRKMENİSTAN ÖZBEKİSTAN KAZAKİSTAN SOYDAŞLARINIZA DİNDAŞLARINIZA NİYE SAHİP ÇIKMIYORSUNUZ??????????
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 11:19
1
Dogu turkistan degil, uygur! Nere sen biliyor musun?
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 01:46
uygur türkleri, mhp ve anaplılardan, çinli diye dayak yemediklerine dua etsinler.
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 01:02
Iktidarin zihninde anti-bati duygu var. Bu duygu, yani rasyonellik degil tepkisellik, iktidarin Batiya yaklasimini sekillendiriyor. Buna irrasyonel ideolojik varsayimlar eslik ediyor. Mesela CBgi sozcusu Ibrahim Kalin, Bati'nin medeniyet adina soylecek sozunun kalmadigini iddia ediyor. Bu kaba laflar tabii biz dunyadan bihaberiz anlamina geliyor. Dunyaya bu kadar sasi bakanlar Cin'in uygur turklerine yaptigi soykirimi gormezden gelebiliyor, reel politika adina (ne bicim reel politika ise)!
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 00:51
Uygur Türklerinin çektikleri yüreğimizi acıtıyor hele hiç bir şey yapamıyor olmak insanlığımızdan utandırıyor Bu aralar tek tepkim çin malı kullanmamak ama yetmiyor Bizler ne ara bu kadar pasifleştik
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 00:34
Uygur Türklerine yapılanlar kabul edilemez ama her nedense Türkiye’den bir ses yok çünkü karşındaki muhatap Çin ..
Ali baba 12 Temmuz 2019 00:28
Biz Aslan kesiliriz, bir tek komśu kürdlere,,, haydi Devlet, hükümet, neden çakallaśtiniz, hani hem Sahada,hem masadaydiniz, hani siz siz oyun kuruculugu olmazdi, hani nerde kaldi bir TÛRK dünyaya bedeldi, kabadayligin havasi bittttiiii, baśkalari soydaśa, ûmmette sahip çikiyor neden imzalamadigi anlasiliyor, Çinden borç DOLARA,lara umut baglamiś, bizim, türk tipi reisi cumhur hükümet sistemi ,E, ecdadin dan ögrendigi oyunlar,
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 15:38
0
Başkasi biz tùrklerin kafasina vurur. Biz tùrklerde döner.bizdeki 20 milyon kùrdùn kafasina vururuz.
Koray 12 Temmuz 2019 00:25
Batili develet ve onlarin algi memurlugunu yapanlar!= Cin, Uygur'u 1949'da isgal-istila etti! Cin, Uygur'da 1960'lardan beri nukleer deneme yapaiyor! Uygur'da, Cin'in nukleer zehirleme sonucu dogustan kolsuz, bacaksiz, burunsuz, kulaksiz her yastan insan var. Uygur Turkleri/Muslumanlari 60 yildir nukleerle zehirlenirken sizin o ''Batili ulkeleriniz'' 60 yildir NEREDELER? Akdenize en uzun siniri olan Turkiyenin uluslararasi kanunlara dayali 300km derinligi olan munhasir ekonomik alani varken, Anamur'dan 80km acikta, "sondaj yapamazsin" diye zirliyor o "Batili ulkeler'' Gercekleri carpitmayin!
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 09:15
2
Geçmiş yanlışlar bu günkü yanlışları örtmez ümmetin hali bu işte yanluşu yanlışla örtmek
Menderes YILDIRIM 12 Temmuz 2019 00:19
Taha Bey; Tayyip Bey 08.07.2019 de SARAYBOSNA' ya gitti. Gitmeden 14.06.2019 de 30801 Say. R. Gaz. 1143 Kar. Say. ile BOSNA da Binlerce MÜSLÜMAN' ı katleden SIRBISTAN dan gıda ürünü İTHAL izni vermiş. BOSNALI MÜSLÜMAN ları katleden Sırplarla Ticaret + Mavi Marmara da KATLEDİLEN MÜSLÜMANLARA İsrail Aleyhine DAVA AÇMALARI TBMM de KANUNLA YASAKLANDI + UYGUR daki KARDEŞLERİMİZ CAN ÇEKİŞİR. AKP MÜSLÜMAN dan yana olmadığı sadece 3 Olayda ortada. AKP ye Oy Verenler ise Hala Oy Vermeye devam. MÜSLÜMAN' ın ezilmesi UMURLARINDA DEĞİL. Saygılarımla
Her duydugunu tekrarlama 12 Temmuz 2019 08:30
8
Papagan! Altimizdan çul gidiyor! O Batili devletler bizi, Kibris'tan, Akdenizden atmak icin oyle diyorlar! Kendimize bu kadar dusmanlik, kotuluk etmeyin! Her duyduydunuzu papsgan gibi tekrarlamayin lutfen.
Menderes YILDIRIM 12 Temmuz 2019 15:43
1
Papagan; Her duyduğuna İNANMA. AKP nin söylediklerine asla İNANMA. Res. Gaz. deki SIRPLARDAN ET İthalatı mı? (AKP ye göre SIRPLAR HERHALDE İSLAMİ ESASLARA GÖRE KESİYOR) Mavi Marmara da 10 larca MÜSLÜMAN' ın kanını TBMM de PARA karşılığı İsrail Korumacılığı ve HAMİLİĞİ mi? Tuğrul Türkeş, "VALLAHİ de BİLLAHİ de BU SİLAHLAR TÜRKMENLERE GİTMİYORDU" demesi mi? AKP G. Baş. Yrd. Yasin Aktay' ın "BU SİLAHLAR VALLAHİ de İŞİD' e GİDİYORDU" demesi mi? YALAN. Ben ALLAH' a İnanırım, ALLAH' ın VASIFLARINI TAŞIYANA DEĞİL. Saygılarımla
KARAR OKURU 12 Temmuz 2019 00:13
Musluman turk olabilir uygur turkleri ama arap degiller. Suryani arap olsalar makbul olurlardı.
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN