4 Temmuz 2020 Cumartesi
BIST 100
115748
%-0,99
DOLAR
6,8612
%0,1
EURO
7,7521
%0,32
ALTIN
392.135
%0,2
23°/30°
İSTANBUL
Çoğunlukla güneşli
23.05.2020  00:29
SON GÜNCELLEME: 
23.05.2020  00:38
Havada provokasyon kokusu var
66
+
-
Geçen hafta bu köşede “Toplumsal Kutuplaşma ve Zıtlaşma” başlıklı bir yazı yazmış ve toplumsal bünyedeki ciddi bir sıkıntıyı anlatmaya çalışmıştım.

Kutuplaşma ve zıtlaşma diye tanımladığım bu sıkıntı, son günlerde reel politik düzlemdeki dilin yeniden sertleşmesi ve buna bağlı olarak siyasi havanın gerginleşmesi üzerine çok ciddi bir provokasyon imkanına dönüştü. Şöyle ki birkaç gün önce İzmir müftülüğünün merkezi ses sistemi sabote edilerek Konak, Karşıyaka gibi yerlerdeki bazı camilerin hoparlörlerinden “Çav Bella/Bella Ciao” (Mussoli döneminin İtalya’sında devrimci, sosyalist, komünist grupların marşı) isimli bir marşın yayını yapıldı; daha sonra da bazı insanlar bu provokatif eylemi övücü ifadelerle sosyal medya hesaplarında paylaşımlar yaptı.

Bu provokasyon için İzmir kentinin seçilmiş olması çok manidar… Zira “Gâvur İzmir” şeklindeki çirkin yakıştırmanın anlam ve çağrışımları malum… Camilerin hoparlörlerinden yayınlanan müziğin sol ideolojide sembolik değeri haiz “Çav Bella” isimli marş olması daha bir manidar. Zira İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in bu marşla ilgili hikâyesi de malum… İzmir, CHP, CHP’li belediye başkanı, Çav Bella marşı, cami, minare, ezan… Bütün bu isimler ve semboller bir araya getirildiğinde, özellikle de “Çav Bella” gibi sembolik parmak izlerine dikkat edildiğinde, söz konusu provokasyonun toplumsal kutuplaşma ve zıtlaşma sosyolojisinden Maraş ve Çorum olayları gibi bir toplumsal infial yaratmaya matuf olduğu anlaşılır. 

1978 yılında memleketi 12 Eylül 1980 darbesine götüren Maraş olayları sırasında 100’den fazla insanımız katledildi; Alevi vatandaşlarımıza ait 200’den fazla ev ateşe verildi ve 100’e yakın işyeri tahrip edildi. Tamamen siyasi saiklerle kaşınan Alevi-Sünni ihtilafının gerginliği tırmandırdığı bir süreçte, Maraş’taki Çiçek Sineması’na o dönemin milliyetçi filmlerinden biri olarak kabul edilen “Güneş Ne Zaman Doğacak” isimli filmin gösterimi sırasında patlayıcı madde atılması infialin fitilini ateşlemiş, olayların çığırından çıkma aşamasında Bağlarbaşı camii imamı Mustafa Yıldız cuma vaazında şu öğütleri (!) vermişti: “Oruç tutmak namaz kılmakla hacı olunmaz, bir Alevi öldüren beş sefer hacca gitmiş gibi sevap kazanır; bütün din kardeşlerimiz hükümete ve komünistlere, dinsizlere karşı ayaklanmalıdır; çevremizde bulunan Alevileri ve CHP’li Sünni imansızları temizleyeceğiz.” 

Geçen haftalarda Sevda Noyan’ın lüzumsuz ve sorumsuz konuşması, bu hafta İzmir’deki bazı camilerin hoparlörlerinden Çav Bella marşı çalınması memleketin havasındaki provokasyon kokusunu yoğunlaştırıyor. Bereket versin ki bu defa aklıselim ve sağduyu ülke sathında daha baskın görünüyor. İzmir Belediye başkanı Tunç Soyer’in şu açıklaması da takdiri hak ediyor: “En fazla birlik beraberlik içinde olmamız gereken günlerde, halkımızı birbirine düşürmeye, kutuplaştırmaya çalışanların bu kadar alçakça provokasyona tevessül etmeleri niyetlerini açıkça ortaya koyuyor. Hedefleri halkımızın dirliğini, birliğini bozmaktır. Bu oyuna gelmeyelim. Diyanet İşleri Başkanlığımıza bağlı bazı camilerin ses sistemine girerek bu eylemi gerçekleştirenleri devletin yetkilileri ve emniyet güçlerinin en kısa sürede yakalayarak yüce Türk adaleti önüne çıkacağına inanıyor, İzmirliler adına bekliyoruz. Asla kabul etmeyeceğimiz bu provokasyonu gerçekleştirenleri lanetliyor, güzel İzmir’in adını bu olayla yan yana getirip politika malzemesi yapanları da kınıyorum.”

İzmir’de tezgâhlanan provokasyonun üç beş densiz ya da kendini bilmez insanın marifeti olmadığını anlamak için özel harp dairesinde uzman olmaya gerek yok. Bu iş kesinlikle derin, kirli ve karanlık bir iş… Akif Beki’nin “Camide kim Çav Bella çalar?” başlıklı yazısında Özel Harp Dairesi eski Başkanı Org. Sabri Yirmibeşoğlu’ndan aktardığı şu ifadeler de bunu teyit edici mahiyette: “Eğer bir yerde halkı galeyana getirmek isterseniz, sizin saygın değerlerinize düşmanın küçültücü hareket yaptığını gösterirsiniz. Özel Harp’te bir kural vardır. Halkın mukavemetini arttırmak için, düşman yapmış gibi bazı değerlere sabotaj yapılır. Bir cami yakılır. Kıbrıs’ta cami yaktık biz mesela...”

Bu pasajda da açıkça belirtildiği üzere toplumsal planda geniş çaplı infial yaratacak provokasyonlarda en etkili unsur, kutsal semboller ve değerlere saldırıda ifadesini bulur. Çünkü kutsallara saldırı toplumun çok hassas olduğu sinir uçlarına dokunmak, taze yarayı kaşıyıp kanatmak gibi bir anlam taşır. Kaldı ki bizim bazı siyasal ve toplumsal yaralarımız, Alevi-Sünni ihtilafı gibi asırlara uzanan bir geçmişe sahip olsa dahi her zaman taze ve kanamaya hazırdır. Nitekim Yavuz Sultan Selim-Şah İsmail (Osmanlı-Safevi) mücadelesi, Çaldıran muharebesi ve kızılbaşlık meselesinden bu yana her kaşındığında kanamış ve en son versiyonuyla Sivas-Madımak vakası olarak karşımıza çıkmıştır. Öte yandan, biz rasyonellikten ziyade duygusallığı ağır basan bir toplum olduğumuzdan, her daim kışkırtılmaya elverişli bir ruhsal moddayızdır. Fakat bütün bu duygusallığımıza rağmen kırk-elli yıl gibi kısa bir zaman aralığında defalarca aynı kodlarla kodlanıp tezgâhlanan provokasyonlara karşı sağduyulu, serinkanlı ve aklıselimle mukabelede bulunmak, çok zor bir iş olmamalıdır. Kısacası, ister bireysel ister toplumsal planda ne kadar kışkırtılırsak kışkırtılalım, aklıselim ve sağduyuyla adım atmamız gerektiğini asla unutmamak lazımdır.     

YORUMLAR (66)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
26.05.2020 15:46
bu kapı işaretleme olayınının tarihsel boyularını, nerede başladığını bir yaz da insanlar öğrensin.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ömer
26.05.2020 12:28
bu yazar hangi dinin ilahiyatının hocasıdır acaba. yazdığı yazı uluslararası bir yazı. keske uluslararası dergilerde de yayınlansa da ortadaki bir hakikat nasıl değiştirilerek topluma başka bir şekilde lanse edilirmiş herkes öğrense.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
halil
26.05.2020 12:24
işte batıni yorum diye buna denir. ortadaki olaya bak, yazılan yazıya bak. bir olay ancak böyle saptırılabilir. bu yazıyı kimin yazdığına bakmak için bir daha sayfa başına gittim baktım. moshe, corc, diye birisi yazmıştır diye düşündüm. fakat bu yazıyı müslüman isimli birisinin yazdığını görünce üzüldüm. yazık..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
26.05.2020 00:19
sen de amma da kokucu oldun kardeşim. hiç durmadan koku alıp duruyorsun. yok bana kompo kuruldu, yok herkes bana düşman, yok şu şuna kompo falan filan. her havadan nem kapıyorsun kardeşim. kendin kokudan hasta oldun, bizi de hasta ettin ..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
orhan baba
26.05.2020 00:10
arkadaşlar, vatandaşlar.. mustafa kendi havasına göre saz çalıyor sizleri de söyletiyor. lütfen söylediğiniz şarkıları kimlerin bestelediğine dikkat ederek söyleyin derim ben...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
tarık
25.05.2020 23:58
mustafa senin burnunun sağ tarafı tıkalı herhalde, sadece sol taraftan koku almışsın.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
mehmet
25.05.2020 23:25
sivas madımağı hatırlatıpta erzincan başbağları unutan ve unutturanlar asıl provokasyon yapanlardır.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
25.05.2020 03:08
hocanın yazdığı yazıya karşılık, yorumları okuyunca bizi daha çoook oynatırlar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Melike Demiryürek
24.05.2020 10:41
Esnek bir din anlayışımız olsaydı bu konu gündem bile olmazdı. İşe de hata olmuş der geçerdik. Ki ben bireysel olarak böyle düşünmeme rağmen toplum bazında olaylar öyle yansımıyor. Ne diyeyim inşallah bir gün kutsalların böyle olaylarla zarar görmeyecek kadar kuvvetli ve güçlü olduğuna inancımız tam olur. Özgüveni sağlam müslümanlar oluruz. Hayırlı bayramlar bu arada.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ahmet çiftçi
24.05.2020 00:14
Değerli hocam, tüm düşüncelerine katılıyorum. Ancak önemli bir nokta varki bunu da değerlendirmenizi rica ederim. Neden bu eylemden yararlanıyorlar ve politik sonuçlar çıkarıyorlar. Velhasıl camide çav Bella calindiysa bunun da haber değeri vardır sanırım.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bu işte bir terslik yok mu?..
23.05.2020 23:41
Sayın Mustafa Öztürk, ısrarla "Kur'an aracıya ihtiyaç duymadan okunup anlaşılacak bir kitaptır" diye öğüt veriyorsunuz. Doğru da diyorsunuz. Çünkü İslam da ruhban sınıfı yoktur. Fakat sizi onaylayan okurların çoğu ya Kur'an okumayanlar ya da Kur'an'a inanmayanlardan oluşuyor. Kur'an okuyanların büyük kısmı görüşlerinize muhalefet ediyor? Allah'ın dinini anlatmaya çalışıyorsunuz ama Allah'a inanmayanlar tarafından daha çok seviliyorsunuz. Ayrıca bu sevgi, onların hidayetlerine sebep olmuyor. Aksine küfürlerini kuvvetlendiriyor. Bu işte bir terslik yok mu?..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 22:59
Seçimin arefesinde Öcalan'dan mektup getirme cinliğini yapanlara bakmak lazım! Kapı kilit tutmuyor maalesef.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 22:54
Tunç Soyer'in bu sağduyulu açıklamalarını tvler ve malum haber siteleri neden vermez? Gerginlik ve çatışmadan kendilerine dünyalık devşirenler gün gibi ortada iken insanlara gören göz dilemekten başka yapacak bir şeyim yok maalesef.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Kadir
23.05.2020 21:45
Bu olay aynen kabataş yalanına benziyor. Adamlar önce tezgahı hazırlıyorlar ondan sonra muhalefete suç atıyorlar. Aynen camide içki içtiler yalanı ve benim başörtülü bacıma saldırdılar gibi yalanlarla milleti galyana getirmeye çalıştılar.Bu terbiyesizliği kim yaptıysa Allahından bulsun
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Süleyman Kervancı
23.05.2020 21:33
Provakasyon filan değil akpartiyi kurtarma operasyonlarından bir parça.Zaten Chp akpartinin üçğncü ortağı ne zaman sıkışsa hemen chp gündem değişt,recek bir konu ortaya atar ve gündem değil başka şeyler konuşulur..Bundan önceki darbe konusuydu..Ekonomi gündemiyle çok sıkışan Erdoğan ve Akparti chp nin darbr söylemiyle gündem değişmiş ve rahatlamıştır...Olaylara bence bu gözle bakın..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 21:20
Kara Mürsel sepeti doğruları söyleyene kızmış.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
23.05.2020 20:15
artık akp nin aynı yağmurda ıslandıklarında öğrendiklerini geliştirip zirveye ulaştığını ,iktidar için yapamayacağı hiç bir şey olmadığını kimse görmezden gelemez.fetöcüler senaryolara ihtiyaç duyarlarken fetöcüleşenler hiçbirşeye ihtiyaç duymadan züccaciye dükkanında deli gibi sağa sola koşturup duruyorlar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Politik Genç
23.05.2020 19:42
İşin sonunda politik bir amaç seziyorum
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Fatih Özkan
23.05.2020 19:38
Demokratik bir ülke olabilmemiz için siyasi partiler kanunu ve seçim kanunu değiştirilerek tercih sistemi getirilmeli,böylece sadece parası olanlar değil, herkesin meclise girebilmesi sağlanmalıdır. Seçim barajı kaldırılmalı,Genel Başkanlar sadece iki dönem görev yapabilmelidir. Milletvekili sayısı düşürülmelidir. Tercih sisteminde adalet sağlan olacak, bu şekilde liyakat sahibi insanların meclise girme şansı artacaktır. Çünkü yaşadığımız toplumsal sorunların büyük kısmı adaletsiz seçim sisteminden kaynaklanmaktadır.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Cemal Hüseyin Çağlar
23.05.2020 17:49
Sevgili ÖztürkBu ulu coğrafya bize büyük,bu nüfus bize fazla mı geliyor!Siyonizm diyenler,zıtlıkları yükselterek Siyonizm’e hizmet etmiyorlar mı!Terörle devletimize iktisaden büyük kayıplar verdiler.Evlatlarımızı şehit verdik.Türk Devleti’nin,Türk Milleti’nin malı elinden alındıakla hayale gelmeyen yöntemlerle.Bir milletin malı elinden alınırsa sıra neye,nelere gelir!Olağanüstü birlikle,iki ekmek bir bardak suyla karnımızı doyurup devletimizi güçlendireceğiz.Bunun ilk şartı nüfusumuzu oluşturan fertlerin birbirini sevmesi,bunu da siyasetçiler başaracak,başarmak zorundalar.En güçlü birlikşart
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
23.05.2020 17:34
"Enteresan" sözlerinden riya kin öfke damlıyor anlaşıldın tamam...
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 15:26
Çav Bella mı Müslümanlığa daha yakın, Dombra mı? Tabii minarelerden hiçbirinin çalınmaması gerekir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
23.05.2020 15:17
Geçmişte yaşanmış kötü olayların hatırlatılması niye yanlış olsun. yazarın verdigi örnekler 10ncu yüzyılda yaşanmadı.daha 40 yıllık olay.1920 de olanlar anlatılınca geçmiş olmuyor nedense. biraz dürüst olmak lazım.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mihmandar
23.05.2020 14:29
Nedense aklıma, sağda solda işaretlenmiş alevilerin kapıları geldi. İşaretleyenlerin kim olduğu bir türlü bulunamaz. Bir kaçınma ise İşaretleyenlerin de alevi olduğu anlaşılmıştı. Herkes "ötekini" şeytanlaştırmak için farklı atraksiyonlar peşinde. Provakatörlere gerek bile yok gibi
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 14:19
patatesden,kabataşa,dövize,bu olaya kadar iktidar muhalefetteymiş gibi şikayet edip birilerini düşman ilan ediyor.yahu iktidarsın.faillerini bulsana,teşhir etsene..daha geçen sene patates soğanın fiyatını artıran dış güçler ve işbirlikçileri bulunamadı..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Fatih Özkan
23.05.2020 14:14
Hocam tesekkürler böyle sağduyulu, birleştirici üsluba ihtiyacımız vardır. Her kademedeki insanın duyarlı olması gerekir. Sizi ne belirttiğiniz gibi, geçmişte yaşanan acılardan ders çıkarmak gerekir.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 14:05
İstihbaratta şöyle bir deyim vardır. Bir provokasyon kimin işine yarıyorsa, fail odur..Siz anladınız..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
e.k
23.05.2020 13:56
Harika bir yazi. Tesekur ederiz.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 13:37
Ülkemizin geldiği son nokta.Bir provokasyon yapılıyor.Kim yaptığı belli değil.Mhp başkanı hemen ellerini kıracak,dilini kesecek.Diğeri ise ülkenin içişleri bakanı.Olayı yargıya havale etmiyecek.Yapanı caminin dibinde zorla,belkide elleri kelepçeli ezan dinletecek.Dinsiz ve imkansızlar birdenbire müslüman olursa yandı bizim keten helva.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İBRAHİM ÖZBEKLİ
23.05.2020 13:16
- DERVİŞ BABA BİR DE BÜYÜK DAVANIN BÜYÜK TROLLERİ ÇIKTI.ETRAF TOZ DUMAN.. Derviş : " Buna şükret..bunların ataları Kur an sahifelerini mızrakların ucuna saplamışlardı..keşişler şovalyelere Cennet vaadediyorlardı..münafıklığın çağı yoktur..! "
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Enteresan
23.05.2020 12:51
Kabataş Yalanı üzerinden oy devşiren sahtekar müslüman pekala İzmir'de cami hoparlöründen de aynı numaraları yapabilir. Camiler millet camisi değil AKP camisi oldu.Kendi evinden açtıkları sesi bile komşu yaptı diyecek kadar alçaldılar. Yakında bayrak yaktırıp, peygambere de hakaret ettirirler. Vicdan ve izanını yitirmiş merhametsizlerin çıkar ve menfaat için yapamayacağı kötülük yoktur. Rabbime bunların çaresiz, güçsüz kalması ve milletimizin uyanması niyetiyle dua ediyorum. Siz de şu mübarek günlerde dua edin.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
ismail ismail
23.05.2020 12:32
sayın yazar bu imam acaba ne ceza aldı bılen varmı inzan öldürmek hele de inancı dolayısiyle ne kötü bi şey oysa kutsal dinimiz yaşatmayı sevap saymıştır demekki o zaman bile pravakatörler nasıl kullanılmış
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
adalet aranıyor
23.05.2020 11:11
tamam mustafa bey bunun provokasyon olduğunu sen ben münevver insanlar biliyor.peki bunun provokasyon olduğunu devletlülerimiz bilmiyormu biliyor havuz medyası ve saray bilmiyormu biliyor o zaman neden hergün sakız gibi çiğniyorlar biat etmiş akp tabanını cehape ye karşı canlı tutmak ve yarın meydanlarda dillendirmek için iyi bir seçim malzemesi olmazmı olur
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Karar Okuru
23.05.2020 11:04
YAZININ ŞAHSEN BENDE ÇAĞRIŞTIRDIĞI İKİ HUSUS: 1.Muhtemel provakasyonları önleme amaçlı bir yazı izlenimi verilmiş, ama geçmişteki olayları -afişe edip- gündeme getirerek adeta potansiyel provakasyoncuların çıkaracağı yangına körükle gidilmiş gibi. 2.Bu yazıda olduğu gibi, Hoca'nın özellikle de DİN ve KUR'AN alanındaki üslubunun -paradoksal biçimde- havaya provokasyon kokusu yayan niteliğini gözardı etmesi. Tam bir "Ele verir talkını, kendi yutar salkımı." durumu.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 10:09
Geçmişteki toplumlar, inandıkları kutsal dinlerini yaymak için içeride veya dışarıda savaşırlarmış. Zamanımızda kutsal din inancı zayıflamış durumda, dini provokasyon diye birşey kalmadı kimsenin ilgisini çekmiyor, sadece cılız bir gürültü. Şimdiki vatan, millet inancı, kendisine bir grup veya bir çoğunluk buldumu vatan, millet aşkı deyip eylemlere başlıyorlar. Bu işin aslı lider durumdaki kişinin imanından dolayı değil, sadece bu dünya egosunu tatmin etmek için ALLAH(C. C) adına insanları kullanıyor. Hocam ayrıca ASBÜ'de 68.dakikadaki söylemin ile bir hafta sonraki videonu incelesen.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
H.K.
23.05.2020 06:56
Provokasyonlar konusunda ülkemiz epey deneyimli. Kaale alınacak bir olay değil. İyi bir amacı olmadığı belli. Ancak, bilmeyerek de olsa bir başka amaca hizmet etmiş olduğu için mutlu olmalı. Meslek sırrını bir matahmış açıklayan muhterem emeklimiz ve reklamını yapan iki köşe yazarını da tebrik etmek lazım! Bir de medya özgür değil derler! Sorumsuzluklara gelince öyle hürriyet var ki!
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bu da geçer
23.05.2020 03:42
"Rahmanın kulları yeryüzünde tevazu ile yürürler.Cahiller kendilerine laf attıklarında SELAM der geçerler"(Furkan:63)
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mürsel
23.05.2020 03:17
" Batıl/ yanlış şeyleri iyice tasvir saf zihinleri idlal/ bozmadır" 42 yıl önce şu hoca bunu dedi, Maraş'ta alevi öldürüldü vb.Sosyoloji'ye her vaka çok boyutludur.Denge hocam denge velvezne velendaze! Uyanık soğukkanlı olursak provakasyonu ininde boğarız.Mağduriyet devşirenlere karşıt malzeme sunma.Feto'yu da hatırla zanlı olarak.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
M.NURİ GRN
23.05.2020 02:44
DEMOKRASİ SORUNU OLAN ÜLKELERE HER ZAMAN ACİLEN İÇ VE DIŞ DÜŞMANLAR GEREKİR,GEREKİR Kİ İKTİDARLARIN NE KADAR YETERSİZ OLDUĞU FARK EDİLMESİN! MERHUM İDRİS KÜÇÜK ÖMER’İN TESBİTİ MÜTHİŞTİR:TÜRKİYE’DE SAĞCILAR SOLCU,SOLCULAR İSE SAĞCIDIR!ŞU SOLCULARIMIZA BİR BAKIN ALLAH AŞKINA,NE KADAR İNORGANİKLER!ÇAV BELLA ASLINDA TR’DE AK PARTİ’NİN ŞARKISI OLMALIYDI!! EMPATİ YOKSUNLUĞU İLE BAŞAK DÜŞMAN GEREKMEZ:BİZ BİZE YETERİZ TÜRKİYE...İYİ BAYRAMLAR
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
zafer Kıran
23.05.2020 02:39
Bilim insanı budur.Saygılar hocama
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Muhtefi.
23.05.2020 02:29
Aptallar her zaman kiskirtilmaya musaittir..Oyle Camide sarki,türkü söylemişe sadece Gülünür.!.ve kim ne maksatla yapmışsa oturur kcnin ustune.!.yani Tekme atmis oluruz arkasina.!.:)).Vakarli Durusumuzla.. Internette Doluuuu Kiskirtici sozler..:)).. Aptal olma/yalim ..Ey Suurlu Musluman..Bitmez,bitmeyecek bu Kumpaslar. Aklimiza gelmeyen yontemler icad edebilirler.çeşitli Ajitor,provokator pasif veya aktif Sarıklı Şapkalı vb mikser karakterler ile..:))..Muslumanda Feraset olur.Yuruuuu yavrum der.tanzanyaya..patogonyaya ne elin koruyse artik o yere/lere !.!..:)).
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Mustafa ALSANCAK
23.05.2020 02:20
Böyle gerilimli bir ortamda milletin dini duygularını kalıma nın büyük infial yaratacağını iyi bilenler tarafından girişilmiş provakatif bir girişimdir.İlk akla gelenlerin başında köktendincilerden merdiven altı dini bilgilerle yetişen azılı kesiminin işi olabilir.Bu kötü niyetli kişiler bulup sorgulamak devletin kolluk kullarının görevidir. İlin garip tarafına bakın ki bunu haber yapanBanu Özdemir tutuklanıp hapse atılıyor. Böyle bir hukuksuzluk nasıl uygalabilmektedir? Suçluyu arama yerine olayı haber yapan kişiyi yakalamayı yeğliyorlar. Böylesine bir yanlış işlem nasıl yapılabiliyor?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Habele-Hubele
23.05.2020 02:19
Cumhurbaşkanı failleri muhalefetin de arkasında olduğu bir iklimde bulunmasına dönük gayret ile tam da amacın zıddına dönük bir hamle fırsatı yerine siyasi ekmek yemeye kalkıyor. Söyleyecek de dili varmıyor, dolaylı yoldan söylüyor. Bu arada müftülükten açıklama bekleyen bir kadın sırf siyasi yönü öne çıkarılarak ve ifadesi dahi alınmadan savcı marifetiyle tutuklanıyor. O savcılar ve cesaret aldıkları mihrak milletin dostu değil. Fail belli ise de ivazsız garazsız milleti birbirine kırdırmaktan yargılansın. Bu arada fail gözü dönmüş ahmak mı yoksa kozu bitmiş batak oyuncunun tezgahı mı?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Ali Poyraz FERSAHOĞLU
23.05.2020 02:02
Hoca’m, Allah selamet versin. İçerik güzel, bakış açınız yanlış değil fakat ifadedeki bir kullanım dikkatimi çekti, “aklıselim” ile “sağduyu” aynı anlama gelen kelimelerdir. Dolayısıyla birini kullanmanız yeterlidir aksi takdirde ikisini birden kullanarak kelime israfına sebebiyet verirsiniz. Yanlış anlamanızı hiç istemem ve size ders vermek gibi hadsiz bir niyetim olmadığını da belirteyim. Sadece düşündüğümü anlattım.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Provakatörler
23.05.2020 02:00
Kabataş yalanını uyduran ve hala bu yalanı sürdürenlerden Çav Bella da beklenir. Her türlü yalanı ve yolu mübah gören bir zihniyetle karşı karşıyayız. Üstelik milletin ailesine de göz dikmiş düşük bir zihniyet. Yalanlamadılar, özür dilemediler, sorumluları içeri almadılar.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 01:51
Bu provakasyonlardan en çok kim çıkar sağlıyorsa suçluyu aramaya oradan başlamak lazım. Oylar düştükçe ve ekonomik çöktükçe umut bu tür oyunlara kalmış durumda.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 01:36
Güzel ve leziz yazı. Allah razı olsun. Fakat siyasetçi için lokumdur fitne sever
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
karar okuru
23.05.2020 01:29
Böyle bir durumda toplumu sakınleştirmek varken, olay araştırılıp ortaya çıkmadan, şunlar bunlar yapmıştır demek bir kurgu oldugunu gösteriyor.takdir edilmeliki insanlarımız bu konuda sagduyulu ama çok tehlikeli yetkililere büyük sorumluluk düşüyor.
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
KARAR OKURU
23.05.2020 01:10
BU İŞLERİ KİMLER EN İYİ YAPAR?
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
İbrahim DİRİ
23.05.2020 01:00
ülkenin sünni fundermantalist kesimi kendi kendini gaza getirmek için hiç tükenmeyen bir kaynağa sahip,her fırsatta kudüs/ayasofya/hilafet/laiklik/hanedan/iskilipli/fatih/abdulhamit/başörtüsü döngüsünde memleket zaten pravakasyon/ajitasyon her türlü tezga açık modda gidiyor,bu bir yerde patlar..
YORUM YAZ
KARAR OKURU olarak yorum yazıyorsunuz.
Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
SON DAKİKA HABERLERİ
  • Kiraya verdiği aracından ceset çıktı
    18:39
  • Yanlış maske kullanımı Diyarbakır'ı yaktı
    18:32
  • Biz bir kaybedersek onlar 10 kaybeder
    18:31
  • Müsaade etmeyeceksiniz!
    18:30
  • Antalyaspor, lider Başakşehir'e sürpriz yapar mı?
    18:30
  • Fenerbahçe-Göztepe muhtemel 11'leri
    18:29
  • Belçika'da 5G protestosu
    18:20
  • İstanbul'da 4 katlı bina tahliye edildi
    18:14
  • Mahkeme, sokağa çıkma yasağı cezasını iptal etti
    18:07
  • ABD'de bilanço daha da ağırlaştı
    18:06
  • Kalk Gidelim 109. bölüm fragmanı ve özeti
    18:02
  • Ne konuşursak konuşalım açacaklar!
    17:58
  • Süper Lig’de liderlik yarışı
    17:52
  • İkranur'un köyünde herkes sorguda
    17:43
  • İhmal kurbanlarına veda!
    17:39
YUKARI