Back To Top
Mus'ab gündemden düştü mü?

Mus'ab gündemden düştü mü?

 - Son Güncelleme: 13.01.2019 Pazar 09:20
- A +

Tabii ki Mus'ab bin Umeyr'i kastediyorum.

Onu İslam kültürüne vakıf olanlar tanır. İslam'ı bir yürek heyecanı ve “Dava” olarak görenler daha iyi tanır.

Benim burada onun hakkında vereceğim bilgi, biraz da bu alanlara yabancı olanlar içindir.

O Mekke'de, İslam'ın ilk tebliğ günlerinde Rasulullah''ın çağrısına uyan ve anne-babasının muhalefetine rağmen İslam'a giren gençlerden. Adeta sembolleşmiş bir genç Müslüman.

Onun ikinci sembol niteliği,  genç yaşta Medine'ye İslam'ı anlatmak için görevlendirilmiş olmasında. Gitti ve kısa süre içinde kendine özgü ve elbet sımsıcak tebliğ diliyle Medine'de İslam'ı yeşertti.

Onun üçüncü sembol özelliği, Uhud savaşında İslam sancağını taşıması ve şehit düşmesidir. Şehit düşmüş ve İslam'a girerken ailesindeki zenginlikten de uzaklaştığı için, defnedilirken üzerindeki elbise bütün vücudunu örtmeyecek şekilde bir fakr ile bütünleşmişti. (Öyle ki yıllar sonra zengin sahabilerden Abdurrahman bin Avf onu ve Hazreti Hamza'yı hatırlayıp  “onlar öyle gittiler, biz zenginlik içindeyiz acaba onlar mı iyiydi biz mi?” diye hayıflanacaktır.)

Mus'ab'ı çok okuduk bizler, gençlik yıllarımızdan bu yana, gençlere de çok anlattık.

Rasulullah'ın elinden tutmak ve onun bedelini ödemek, diye bir gündemimiz vardı. Bu gündem “İslam'ı yeniden hayat haline getirme mücadelesi”ni “dava edinenler” için hayati bir gündemdi.

Peki başlıktaki ifade ne oluyor?

İslami hassasiyetleri hala diri olan bir grup içinde gün ve yaşananlar değerlendirilirken bu tespit yapıldı,. Denildi ki:

“Yaşanan süreç Mus'ab'ı gündemden düşürdü, başka sembol isimler oluştu.”

Acaba abartılı bir değerlendirme mi idi?

Orada olanlar kendi kendilerine sordular ve içlerinde bir yankı oluşturdular.

Bu şu demekti aslında:

-Aslında bir iklim kaybı yaşanıyor, bir ruh yitimine doğru gidiliyor. Duyarlılıklarımız farklılaştı. Mus'ab bir dava idi. Dava denen şeyin içi boşalmadıysa da değişti. İsim koyarken akla Mus'ab geliyor mu gelmiyor mu? Değişim buradan anlaşılabilir.

Aslında böyle bir soru üzerinde düşünüyor olmak bile, belli hassasiyetleri taşıyor olmakla mümkündür. Yani, durduğunuz yeri görüyor, kaymaları, savrulmaları farkediyor, daha ötede sorguluyor, ve kendinizi sarsıyorsunuz, demektir. Değilse, sizin için “Çocuğunuza Mus'ab adını koyup koymamak” diye bir konu bile ilgiye mazhar olamaz.

Muhafazakar (İslami mi demem lazımdı?) camiada siyasi farklılaşmanın yaşandığı bir dönem içimizdeki siyasi jargonda “Sen hâlâ orada mısın?” sorusu tedavül etmeye başlamıştı hani. Hatırlayanlar hatırlar. “Dünya değişiyor, biz de değiştik, sen nerelerde kaldın?” gibi bir yargılamanın ve yadırgamanın seslendirilmesiydi bu.

Bir yerlerde kalmak, siyaset alanında da hâlâ dindarane değer ölçülerine bağlı kalmak ve gidişatı sorgulamak demekti. “Bu kadar değişmek bizim siyasetimizin hedefi olamaz, biz değişmek için mi siyaset yapıyoruz, değiştirmek için mi? Süreç içinde farkında olmadan değerler dünyamız alabora oluyorsa, bizim için dava nedir o zaman?” diyorsanız, bir yerlerde kalmış  ve “zamane”nin gerektirdiğini kavramamış oluyordunuz.

Mus'ab'la ilgili soru aslında sarsıcı bir soru.

Herkes sormaz böyle bir soruyu.

Böyle bir soruyu sormak için bütüncül okumalar gerekir. Genel akışı görmek, o akışın içindeki temel espriyi anlama boyutunda bir soyutlama – tecrid yapmak lazımdır.

Değilse değişimler birikir birikir, her değişim içinde dönüşülür, bir de bakmışsınız, çıkış noktanızın çok uzaklarında kalmışsınız.

Soru şu: İçinde Mus'ab'ı yıldızlaştıranlar hala onun yol göstericiliğini yüreklerinde hissedebiliyorlar mı?

Mus'abın yıldızlaştırıldığı zamanlarda da Mus'ab aynı Mus'ab'tı, bu gün de aynı. Asıl herkes kendisine bakmalı, içinde ne kayboldu?

Diğer Yazıları

Yorumlar

Yorumlar 600 Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Karar Yayıncılık A.Ş ve yazar, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Yorumların 600 karakteri (boşluklu) aşmaması gerekmektedir.
Bahri Polat 14 Ocak 2019 14:27
İslamcıların (!) Üç Hali: Mücahitken:Asgari ücret sefalettir,zulümdür. Müteahhitken:Hele bir zenginleşelim,ücreti artıracağım.Kazan kazan. Müsaitken:Ne iş yapıyorsun kardeşim,bu para neyine yetmiyor?
KARAR OKURU 14 Ocak 2019 09:52
"Bir çağın düşünüşünü aşan dâhiler gibi, zaman zaman bir çağın ahlâkını aşan adamlar da ortaya çıkar... Sonraki çağların ahlak ölçüsünü haber verirler, çıkar gözetmeyen erdem kavramlarını sınırların ötesine yayarlar, çağın ruhuna uymayan yardımseverlik ve özgeci duygularını çevreye aşılarlar, çağın insanlarının çoğuna tümüyle hayal gibi görünen görev anlayışları ve davranış biçimleri öğretirler. Bunların ahlak mükemmellikleri, bir mıknatıs gücüyle çağdaşlarını etkiler. Bir coşku uyanır, bir grubu ortaya çık
KARAR OKURU 14 Ocak 2019 02:33
... Ne kayb olmadı ki!...
KARAR OKURU 14 Ocak 2019 01:13
Musab Ra .Mekke'de , Medine'de kaldı .haktan adaleten ayrılınca Musab ra.icimizden çıktı yerini şeytanlaş mis nefsimiz aldı.biz Hz Muhammed i unuttuk,Kur an dan ayrıldık,kimse kendini kandirmasin.herkez adam olsun samimi olsun, geçmişe dönük tevbeleri herkes kendince yapsın.musab ra.gibi zararlar herşey lerini terkederek İslami davam kabul ettiler ve öylede ölüme koşaarak gittiler,biz bu yolun dunyaligindami kaldık,yumuşak döşeklerinde mı kaldık, lüks evler Luk arabalar lüks yiyecekler, lüks tatiller,geziler,kıyafetler bunu islam.israflar Müslümanlığı,hayat
KARAR OKURU 14 Ocak 2019 00:02
beyler islama değil, dünyaya aç imişler
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 23:26
Ahmet bey elinize sağlık. İyi ki bu gazetedesiniz.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 23:04
Musab Bin Umeyr musriklere din iman anlatmış ,davası buymuş . Anladığım kadarıyla ciddi fedakarlıklar yapmış. Anlamadığım ise ,bu siyasal İslamcıların davası ne .. Bu ülkede hangi müşrik var da siz ona din anlatıp sizin deyiminizle imanına vesile oldunuz. Var mı orneginiz.Ha ...baş olalım ,biz yonetelim daha iyi olur .Adil oluruz. Haksızlıkları gideriz .vs..... gibi aslında çok da mantıklı ve insanı olan bir istekle yola çıkılan bir dava olsa dahi davaniz ,Musab Bin Umeyr in davası ile ortusmez. Çünkü o insanlara Allah'ını anlatmış . Siz yıllarca
Savci 13 Ocak 2019 22:39
Bu yazının amacını anlamadım. Ülkemizde çok Musab vardı da azaldı mı? Ölçüyü kim ve nasıl yaptı? Kimseyi yemeden, vurmadan Musab r.a anlatılamaz mi? Muslumanlar hep fakir ve makamsiz mi yaşasın?
Takipçi 13 Ocak 2019 21:40
Bu davayı savunan biri var. Alpaslan Kuytul. Hapiste şu anda. Demek ki Musab sadece unutmakla kalınmamış. Bir de davaya cephe alınmış durumda.
Efedamat 13 Ocak 2019 21:34
Sn.taşgetiren hz.musab mı dediniz bugün iktidar yanında yerini alan gençlik onu tanıyormu ki. Hatta ve hatta diyanet camiası buna dahil. Mesela hz.ebu zer kim.neyin mücadelesini vermiş. Hutbeler de vaazlar da anlatsalar da dinlesek diyorum. Zor zamanda konuşmak demişti ismet özel.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 20:19
Sayın ahmet taş getiren sizi anlıyor ve hak veriyorum maalesef dağın eteklerinde rüzgar farklı zirvelerinde farklı esiyor zirveye çıkıldığında birde bakmışsınki nesen o eski sen nede ben o eski ben
Mehmet 13 Ocak 2019 19:44
Musab in kokusu kalmadı bizde ahmet bey.Ashab dediğimde siyasi biri.bana,Onlar o zamanda kaldı şimdi yol yöntem değişti.dedi.Yani yolsuzluk,adaletsizlik,liyakatsizlik,peygambersizlik,ibadetsizlik ve ahlaksızlık artık mubah.Her yönüyle çöküyoruz. Kurumlarımız,ailemiz,psikolimiz...
İnsiyator. .. 13 Ocak 2019 19:27
Ebu Vail diyor ki: Bir arkadaşımla Selman'ın ziyaretine gittim. Bize bir miktar arpa ekmeği ile biraz da tuz getirdi. Arkadaşım "Şu tuzun yanında biraz da sater (kekik gibi bir ot) olsaydı" dedi. Bunun üzerine Selman matarasını rehin vererek o otu aldı geldi. Yemeği bitirince arkadaşım, "Bize verdiği nimete kanaat ettiğimiz, Allahü teâlâya hamd ederiz" dedi. Selman: "Eğer kanaat etseydin, matara rehin olmazdı" buyurdu !...Bugun ise Şükür,Hamd edenimiz cook fakat Vicdanlar rehin. !..Özgür değiliz hiçbirimiz. !.$$ tek derdimiz istisna hariç. !
İbrahim Zengin 13 Ocak 2019 19:24
Değerli Ağabeyim.İlk yazınızla ilgili " Aleyküm Selam " yorumunda bazı mecralara sinen , " konu ne olursa olsun muhalefet et, eninde sonunda "imalı sözlerle tanımlanan" lidere laf çakmaya getir " bazlı enteresan anlayışa dikkat çekmiştim.Aynen vaki.Mus'ab bin Umeyr ruhu, üstü küllenmiş gibi görünür , asla kaybolmaz.Bu ruhun bittiğini, ümitsizliğin her yanı sardığını düşünenler, kalplerini yoklasınlar.Acaba Rabbimize itimatları mı azaldı ; imtihan dünyası kavramından haberleri mi yok.Veya karın ağrıları başka da, açıkça söyleyemiyorlar mı ?Ves
KARAR karar okur:( 13 Ocak 2019 19:04
Sn Taşgetiren daima evladı resulun yönetime talipligin gerçekleşmediği beni hayli düşündürüyordu. Türkiye de müslüman iktidar ı görünce anladım. Anladım ki Allah sevdiği kulunu aziz bırakır
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 20:57
2
Züğürt tesellisi... AKP İslami yönetimden vaz geçtğini ilan ederek iktidar oldu. Yani bu millet, İslam Devleti kursun diye değil, İslam Devleti iddiasından vaz geçen bir AKP yi iktidar yaptı. Ama senin maksadın farklı. Müslümanın yönetime talip olması sana batıyor...
İZZETİ BAŞKA YERDE ARA 13 Ocak 2019 21:44
1
Yanlış bir yargı. Evlad-ı Rasul, yönetimi ele geçirmek için, defalarca, Müslüman idarecilerle savaştı, kan döktü. Hala fırsat kolluyorlar. Ürdün'deki Haşimoğullarının eline güç geçse, önce Suud ailesini, dolayısıyla Mekke ve Medine'yi kana bular.
sametmenteş 13 Ocak 2019 18:35
Bizim fikri hür, vicdanı hür nesillere ihtiyacımız var.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 18:12
islam güncellendiğinden Musablar yeni sürümde gözükmüyor.
Candan Altıntaş 13 Ocak 2019 16:56
Güzel bir tesbit
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 16:16
Dünyanın doğu ve ortadoğusunda fırsat bulan insanlar Avrupa veya Amerika ya göç ediyor. Neden acaba? Sayın Taşgetiren biraz da buna kafa yorun lütfen.
KARAR OKURU 3 13 Ocak 2019 15:40
Onlar Musabları bırakalım çok oldu.Onlar Makyavel in çırakları.Menfaat kutlu dava olmuş, yıkmaya talip oldukları şeyleri en üst düzeyde temsil ediyorlar Yerli ve milli kılıfı her şeye uydurulmuş.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 15:27
Musa'ab a ra. canım kurban. Allah Ondan ebeden daimen razı olsun. Şefaatine nail eylesin. Ama vebali ve hakkı da O'nun adını kullanıp "dava dava" diyerek hamuduyla götürenlerin, garip gurebaya zulmedenlerin üstüne olsun. İslam ahlakından bi haber, ağzı bozuk namazsız niyazsız şuursuz insanların türemesi kanser virüsü gibi toplumu öldürüyor. Sıkıntı büyük, ne tedbir var ne de ızdırap
Karın ağrısı 13 Ocak 2019 15:17
Musab gerçekten ideal bir müslüman. Bende bu duygularla çocuğuma bu ismi verdim. Fakat dindarların asıl derdi İslam değil, iktidarı ele geçirmek imiş. İslam'ın eleştirdiği her şey yapılıyor, yapmayın dediği herşey normalleştiriliyor. İnsan ve İslami hiç bir ilkesi, değeri olmayanlar ülkesi olduk. İnsan kalitemiz yöneticileri adalete değil oportüniszme sevk ediyor.
Musablar bitmez.Ama azalır ortalıkta görünmez.Bir an olur göynüyen ateş gibi,haznesini patlatan su gibi ortaya çıkar.Musab bir öncü model.Çağdaş modeller ancak türevi olur yerine geçemez.Çünkü Musab ra asıldır cevherdir.İkincil ve sonradan çıkma değil.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 14:17
ABDURRAHMAN B, AVF, MUSAB VE HAMZA'NIN KENDİ GİBİLERDEN "DAHA İYİ" OLUP OLMADIĞI KONUSUNDA KARARSIZ KALMIŞ. PARA, İNSANA, -ALLAH : FİDYE KABUL ETMEM, DEMESİNE RAĞMEN-SEN İŞİNİ ORADA DA HALLEDERSİN ,DİYE, VAHY EDİYOR OLMALI. BUGÜNKÜLERDEN BİLİYORUM DA !..
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 13:11
Türkiye'de siyaset, kamu imkanlarına sahip olma mücadelesinden başka birşey değildir. Bunun için ihtiyaç duyulan ideolojiler ise bu amaca ulaşmak için kullanılan birer araçtır. Bu araçlar kimi zaman Atatürkçülük, kimi zaman İslamcılık, kimi zaman ise milliyetçiliktir...İslamcıların geldiği nokta başka söze hacet bırakıyor mu...
YAZIR 13 Ocak 2019 12:35
Sayın yazar, bir özeleştiri beklerim sizden. Aydınlanma çağını ıskalamış, insanlığa fayda sağlamış bir buluş, icad var mı İslam coğrafyasında. Bir dönem var olan bilim insanlarının da din adına nasıl sindirilip yok edildiğini biliyoruz. Sadece dinle hiçbir toplum bir yere varamaz. Asıl olan "akıl, bilim ve ahlak"tır. Saygılar.
KARARLI VE KARAR'DA KARARLI 13 Ocak 2019 15:57
3
Yorumunuz biraz absürt olmuş.Din de gerekli,bilim veya ilim de gerekli,ahlak da gerekli.Ne demişti yıllar önce bir bilim adamı:"Dinsiz ilim kör,ilimsiz din topaldır".Ikisi de olmazsa olmaz yani.
KARAR OKURU 14 Ocak 2019 20:47
0
Kararlı ve Karar'da Kararlı arkadaş önce saygılı ol. Nedir "absürt-mabsürt". Dinin bilimle, akılla ne ilgisi var. Din kişinin Allaha karşı sorumluluğunu içerir; aksi halde siz ve mevcut iktidar gibi düşünürseniz görüldüğü gibi ne din, ne ahlak, ne akıl, ne de bilim kalır.
KARAR'LI ADAM 13 Ocak 2019 12:30
Gündemden düşmeyen ne kaldı???Düşen düşene.Sürekli gündemde olan,gündemden hiç düşmeyen,hatta gündemi belirleyen sadece bir kişi kaldı.Kim olduğunu yoksa bilmiyor musunuz???Biliyorsunuz,biliyorsunuuuz.
Çağımızda her şeyin çakması olduğu gibi,Mus'ab'ların da sürüyle çakması var.Adı:Muhammed,Mus'ab,Zübeyr,Ammar vs.Adı ;Resulullah'ın adı,adı;sahabelerin adı.Güzel de,yeterli mi,hepsi bu kadar mı?Nerde İslam ahlakı,nerde İslâmî bilinç,nerde İslami yaşantı.Herkes şekle bakıyor,kabuğa takılmış öze inen yok.Semboller önemli fakat sembollerin ifade ettiği mana,onu düşünen yok.Günümüzde herşey sloganik,birileri her şeyi araç olarak kullanıyor.Yazık,hemde çoook yazııık.
Okur 13 Ocak 2019 11:53
İslam tarihinde bilcümle gasıplar, Muaviyeler ve Yezitler, her zaman Alileri, Hüseyinleri, Mus'abları ve Ebu-Zerleri yenmiştir. Tıpkı zalim halife-sultanların emrindeki madrabaz imam ve mollaların, haktan ve hakikatten başka hiçbir şeye baş eğmeyen İmam Azam'ı işkence ve azap içinde alt ettikleri gibi. O nedenle bugün olup bitenler İslam tarihinin yabancısı değil, ta kendisidir, şaşmamalı. Üstelik bu sadece İslama özgü değildir. Hıristiyanlık ve Musevilik bundan da beter asırlar yaşamış ve boş bırakılsalar yine yaşamaya teşnedirler.
Denizci Alperen 13 Ocak 2019 11:51
Musab bin Umeyr İslamın hiç sönmeyecek yıldızlarının en büyüklerinden biri , fitneye hiç bulaşmamış malıyla canıyla mücadele edip Şehadetle taçlanmış bir hayat ve o hayatın sahibi müstesna bir şahsiyet Musab bin Umeyr O İslamın ilk öğretmeni , güler yüzü ve tatlı diliyle Medinelilerin gönlünü kazanan ve İslamla müşerref olmalarına vesile olan büyük sahabi; Rabbim san arahmetiyle muamele buyursun bizlere de senin ahlakınla ahlaklanmayı nasib eylesin
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 11:48
Demek ki yanlış ismi sembollestirmisdiniz ve bizi yaniltmissiniz. Muu'ab, yaşarken cennetle mujdelenenlerden mi? Avf'i, Cerrah'i, Osman'ın örnek gostermeliymisiniz ki genç nesil çağa daha uygun ideallere sahip olabilsin. Sakın Ebu-Zer den bahsetmeyin. Vakit geç değil, "hata yaptım" demek için. Bakın, yeni İslami elitlere. Kast sistemi Müslümanlık artırılarak sürdürülüyor. Din- iman, vatan- millet ile genç mamaları daha fazla yanıltma sorumluluğu almayın. Uzman olan sizsiniz!
Yazar:"Dava denilen şeyin içi boşaltılmadıysa da değişti"diyor.Bu dava ne davası,onu çok merak ediyorum.İlk başlarda "dava"denilince herkesin anladığı "dava"belliydi.Yani;Islam'dı.İnsanları getçek İslâm'la tanıştırmaktı.Gönüllere girmekti,kalpleri fethetmekti. Beldelerin fethinden önce,kalplerin fethi gelir(Futûh-ul Buldan'dan önce Futûh-ul Kurun gelir).Dava mı kaldı.Içi de boşaltıldı dışı da değişti.Niyette başka,gaye de başka.Siz ne olduğunu gayet iyi biliyorsunuz ama yazamıyorsunuz.
Karar 13 Ocak 2019 11:40
Son 20 yılda helaller haram,haramlar helal oldu muhafazakar muhitlere.Açıkta kalan bir İslamcı yazar var mı?Köşeye dönmeyen mücahit var mı?Kutsala ait değerler yok ediliyor.İslami basın diye bir şey kalmadı?Dokunmak ibadettir,liderimin sünnetidir,peygamber hata yapar lidimiz yapmaz gibi onlarca şirk kokan demeçlerin altında boğuluyoruz.Sizin de değiştiğini fark ettik.Dik duran."Durun kalabalıklar,bu çıkmaz sokak"diyen biri yok.Alimler suskun,akademisyenler suskun,ilim adamları suskun.Şair ve yazarlar suskun.Konuşanlar,cehenneme odun taşıyorlar maalesef.Hakikatı
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 22:18
0
.Alimler suskun,akademisyenler suskun,ilim adamları suskun.Şair ve yazarlar
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 11:24
Mus'ab, Hucr b.Ati, her birerleri unutuldu sayenizde..ve yerlerine ziyadlari, Amr ibn As'lari Ömer b .Sa'dlari güç ve iktidar için her türlü kurnazlığı ve cinayeti meşrulaştıran prototipleri ikame ettiniz..
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 11:01
Sorun, hala mevcut siyasi partinin Musaplar çıkarmasını, Musaplaşmasını beklemek. Musaplaşmadıklarını gördükçe de ümitsizliğe kapılmak. Yeni Musapların çıkma zamanı geldi de geçiyor bile. Ama musap yürekli zannettiklerimiz efendilerinin gölgesinden korkuyor.
cihan 13 Ocak 2019 10:57
Eyvallah üstat ağlattın bizi. gerek şahsi olarak gerek camia olarak başladığımız yerden çok farklı yerlere savrulduk. Biraz da her devrim önce kendi evladını yer gibi mi? oldu. Fakirken cömertlikten dem vurmak ama zenginleşince yerdiğini aratacak kadar pintileşmek, yetki ve makam yokken adaletten hakkaniyetten dem vurmak ama makam ele geçince yerdiğini aratacak kadar adaletsiz ve hakkaniyetsiz davranmak...Allah'ım lütfunla ıslah et bizi. Müşriklerin evlatlarından bir sahabe nesli oluşturduğun gibi bizden de Senin davana hakiki mümessil yeni bir nesil çıkarmak se
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 10:54
Hz. Peygamber niye yeterli olmuyor? Peygamberi örnek almayan Musab'ı niye örnek alsın?
XYZ 13 Ocak 2019 10:39
Der ki İbn-i Rüşd ; "Yumurta dıştan bir güçle kırılırsa hayat son bulur; içten bir güçle kırılırsa hayat başlar. Zira doğru dönüşümler hep içten gelir." ÖNCELİKLE İNSAN OLMAYI ÖĞRENMELİYİZ. HERKESİN DİNİ KENDİNE...
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 10:30
Harun - karun, mücahit-mütayit meselesi sayın yazar. Gidin bakın pahalı tesettür markalarının satıldığı dükkanlara kriz hiç uğramamıl sanki. Yahudiler dünyayı para ile bozdular. Son 15 yıldır servet muhafazakarlara aktarılıyor sanki bilinçli bir lekilde acaba niye Mus'ab'ı yok etmek için olmasın.
size muhalif 13 Ocak 2019 11:48
7
Bu milletin mayası dır din,dindar,muhafazakar.İş ekonomiye gelince,milli gelirden pay almaya gelince,yok sayılırlar.Onların arasından orta ölçekte 3-5 zengin çıkmış onuda çok gören kafa Senin milli gelirinin bu milletin değerleriyle barışık olmayan dar bir zümrenin elinde olduğunu bir öğrensen,bunun bir kadermiş gibi dayatıldığını öğrensen o mesajı yazmazdın.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 14:15
2
Evet, fakirken nekadar iyiydik. Ailelerimiz iyi eğitim almamız için canını dişine taktı, işçi-çiftçi cocuğuyken beyaz yakalı insanlar olduk, iyi para kazanıyoruz, kaliteli giyiniyoruz, kaliteli yiyoruz, zekat veriyoruz, hacca-umreye gidiyoruz. Birileri için birşeyler ters gitti, aslında gösterilen istikamet belliydi, biz de işçi-çiftçi kalmalıydık, sonuçta “tekstil çalışanının, tarladaki çalışanın başörtüsüne” ses çıkaran yoktu!
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 19:33
0
Yahudileri niye karıştırıyorsun?
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 10:26
Sadece Mus'ab değilki bütün hayran olduğumuz tarihi şahsiyetler yalan yanlış aşırı abartılarak siyasiler tarafından kullan at mendil gibi günü birlik siyasette kullanılıp dejenere edilip Türk milletinin gönlünden siliniyor malesef. Son zamanlarda Osmanlının sürekli siyasette kullanıkmasından dolayı Osamanlıyı seven onlarca kişinin Osmanlıdan soğuduğuna şahit oldum.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 10:12
Hocam,gecmis olsun cocuklarimiz dine yaklasmaktan uzaklasti.musap cok uzaklarda kaldi.sizi aksam tv de izledim.sizide umudunu kaymetmis gordum.
Mevlüt hoca 13 Ocak 2019 09:31
Heyecan kaybedildi. Dava kavramı unutuldu. Musab'ı kendimize çevremize unutturduk. Allah sonumuzu hayır eylesin
Eski Memur 13 Ocak 2019 08:27
Zaman gösterdi ki Musab anlatanlarinda Musab dinleyenlerinde amacı başka imiş. Hiç duygu somurusune gerek yok. Içimdeki Musab ı da Musablari da hep birlikte öldürdünüz. Herkes işine baksın dünya sizin olsun hocam. Kimde hakkım olusmussada haram olsun.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 22:49
0
Çok doğru söylüyorsun kardeşim ağzına yüreğine sağlık
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 08:01
Hukukun üstünlüğünün olmadığı yerde bir yerden mucize beklentisine giriyoruz. İnsanlara aşırı değer biçiyoruz. Övgüler dizdiklerimiz acaba gerçekte o övgüleri hakediyorlar mı?
Emre 13 Ocak 2019 13:43
1
Aşırı övgüler dizilen kişiler toplumu uçurun eşiğine getirdi.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 08:00
Hocam haksızlık ediyorsunuz.Sizin yaşadiğinız çevrede yok olabilir Musab (ra.).Bu demek değildir ki hiç yok. Siz tüm dergahları cemaatları tam biliyormusunuz bence hayır.Çok güzel şeyler oluyor.Tesettür elhamdülillah her yerde.insanlar Cuma, kandil bayram kutuyorlar.Turlar cayır caıir umreye müslüman taşıyirlar.Gariban insanlar elinde avcunda ne varsa verip umre yapiyorlar !!!!!!!!! Bu feto ve adnan hc olayından sonra hiç bir zengin çocuğuna Musab (ra)anlatamasiniz.Bu tramva 50 yıl sürer .géçmiş olsun.Yine de her şeyin iyisini doğrusunu ALLAH bilir.
Acizin biri 13 Ocak 2019 07:02
Dikkatimi çekti İslami hassasiyetleri olduğu nu satır aralarında ima eden kıymetli yorumcular أعزة علي الكافرين،اذلة على مؤمنين. Ayetini unutmuş gibi yazmış. Düzeltmek için bile vurulan neşter yeni yaralar açıyor bu kadar hoyrat bu kadar sert durusunuzu ve vurusunuzu ehli İslam'ın dışındakiler görmeli değilmiydi Ey bizim mahallenin sakinleri.
Yavuzcan 13 Ocak 2019 03:41
Memleketimizin Musablara ihtiyacı olduğu muhakkak. Ama musabları doğuracak, yetiştircek, cesaretlendirecek! Anne, baba, öğretmen, hoca veya irade varmı? Bence kesinlikle yok ve yakın bir zamandada olacak gibi görünmüyor. İşin kötü tarafı herkes kendini masum, günahsız, imanlı, milliyetçi, olağan üstü görmesidir. Peki herkes iyiyse! Neden kötü durumda yız sormak lazım? Ama ben cevapları işitir gibiyim! Birileri suçu dış güçlere, bir diğeri filan parti, öbürküsüde Suriye liler ve Araplar. Bak gördünüzmü tek gunahkar benim
Hani merak iste, 13 Ocak 2019 03:06
Mus,ab yasamis olsaydi, oda ne,,mutlu türküm diyene, Bir Türk dünyaya bedeldir,,dermiydi ?.?
Okur 13 Ocak 2019 17:45
1
Musab,in aslinida TÛRK yaparlardi
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 02:18
Allah razı olsun hocam 2 yaşındaki oğlumun ismi musab sizinle aynı duygu ve fikirdeyim. Medine’de Nusretin kapısını açan musab bizlerde hala canlı “Ümit var olun” Bu ümmetin içinde musablar var her daim olacak inşAllah.
KARAR OKURU 13 Ocak 2019 02:07
Taşgetiren, siz hiç bir zaman oralarda olmadınız ki... Şimdi içindeki Musabı kaybetti diye eleştirdiklerinizi, bir zamanlar da içlerinde Musab barındıryorlar diye tenkit ediyordunuz...
X

Her an haberdar olmak ister misin?

Aşağıdaki butona basarak tüm haberlerimizden anında haberdar olabilirsin. Tıpkı telefonunda olduğu gibi sana bildirimler göndereceğiz. Bu servisi dilediğin zaman iptal edebilirsin.

TIKLA HABERLER ANINDA ULAŞSIN